Amiga VS 16 Bit Κονσόλες

Αλλο πραγμα αυτο που λες, φυσικα και το tomahawk ΔΕΝ κανει για να παιζεις στο σαλονι. Ουτε επισης ειναι σωστο να το κρατας με το χερι. Πρεπει να ειναι καλα βεντουζαρισμενο, αρα χρειαζεται γραφειο, και ολα αυτα επειδη σχεδιαστηκε για χρηση με αμιγκα δηλαδη με υπολογιστη σε γραφειο. Στο σαλονι υπαρχει κονσολα, καναπες, joypad, θα ελεγα ισως και ασυρματο joypad, αν και εγω δεν μπορω να παιξω με ασυρματο, πηρα το 360 με ασυρματο και αμεσως αγορασα ενα με καλωδιο!

Και δεν ειναι exlusive, αλλα τωρα πια τι ειναι exclusive, και στην αμιγκα παιζεις με το joypad του MD, μπορει να συνδεθει και ps2 joypad κτλ, αλλα το tomahawk το πουλαγαν τοτε για amiga, υπηρχε και για amstrad, μετα βγηκε εκδοση και για pc, γενικα το exclusive ειναι σχετικο, εγω εχω joypad SNES που μπαινει σε MD !

Και μιας και το εχεις, βαλε να παιξεις bomberman στο MD και πες μου τι καταλαβες. Ειναι πολυ διαφορετικο απο τα arcade stick.
 
mike είπε:
Τωρα ποιο ειναι το σωστο και πoιο το ειρωνικο? Γιατι το σωστο ειναι το δευτερο και με τεραστεια διαφορα απο οτιδηποτε κυκλοφορησε ή θα κυκλοφορησει ποτε σε αυτον ή σε οποιονδηποτε γαλαξια.
Εχω παιξει με πανω απο εικοσι διαφορετικα arcade sticks και το tomahawk δεν μου αφησε τις καλυτερες εντυπωσεις. Για λογους που θα περιγραψω παρακατω. Το homejoy του Iordanis αφηνει το tomahawk ετη φωτος πισω το tomahawk συγκεκριμενα. Και καλυτερα sticks υπηρχαν προ tomahawk, καλυτερα υπαρχουν και μετα. Απλα δεν τα εχεις δει εσυ.

mike είπε:
Και εγω εχω μια αντιστοιχη ιδεα, μιας και τα χειριστηρια του SNES εχουν 6 κουμπια να φτιαξουμε το sonic να παιζει με 6 κουμπια, ->, <- κτλ για κατευθυνση, ενα κουμπι για σκετο αλμα, αλλο κουμπι για αλμα προς τα αριστερα (μιας και το να παταμε αλμα και αριστερα ειναι δυσκολο), αλλο κουμπι για αλμα προς τα δεξια, αλλο κουμπι για κατω+αλμα που γινεται μπαλιτσα (μην παταμε ταυτοχρονα κατω+αλμα που ειναι δυσκολο) κτλ.Ακομα καλυτερα να φτιαξουμε ενα joypad με καμια 100αρια κουμπια, οσοι ειναι οι συνδιασμοι κινησεων π.χ. στο NBA JAM (αλλο κουμπι για πασα ενω κινουμαστε δεξια, αλλο κουμπι για πασα ενω κινουμαστε προς τα αριστερα κτλ) να βαλουμε και ενα κουμπι που να το παταμε οταν δεν εχουμε καποιο αλλο κουμπι να πατησουμε (no use button θα λεγεται).

Εαν θες παμε και στοιχηματακι, βρες μου ενα οποιοδηποτε παιχνιδι που να παιζει με 1 πληκτρο, σε οποιαδηποτε κονσολα εχει 9πιν βυσμα, και προσπαθησε να παιξεις καλυτερα με οτιδηποτε αλλο συνδεσεις επανω, ακομα και το sonic να παιξεις.

Αλλα ξερω τι θα μου απαντησεις: τι γινεται οταν το παιχνιδι παιζει με πολλα πληκτρα, ετσι ειναι, συμβιβασμος οπως ειχα πει και πιο παλια, δεν θα μπορουσε ποτε να παιχτει το NBA JAM ή το metroid με tomahawk, τιποτα δεν ειναι τελειο.

Αρα εαν θες να εισαι αντικειμενικος θα παραδεκτεις οτι το tomahawk ειναι το καλυτερο χειριστηριο που υπαρχει για παιχνιδια με 1 κουμπι, αλλα ειναι αδυνατο να παιξεις παιχνιδια με 3 και επανω κουμπια.
Καλουτσικο το αστειο δεν λεω αλλα υπαρχει μια σχετικα μικρη λεπτομερια εδω. Βλεπεις στις κονσολες οι εταιριες τεινανε να προσαρμοζουνε τα παιχνιδια σε πολυ καλο βαθμο, με μικρες -συγκριτικα- θυσιες για το εκαστοτε συστημα. Το Sonic δεν θα χρειαζοταν τοτε εξι κουμπια, για τον απλουστατο λογο του οτι η εταιρια το σχεδιασε/κυκλοφορησε εξαρχης για να αξιοποιει τοσα κουμπια. Το Snes επισης δεν εβαζε λειτουργιες απο το πουθενα, και οταν προσθετε, ειχαν καποια χρησιμοτητα, οπως το select να σου εμφανιζει το χαρτη κτλ. Απο την αλλη, καποια πρωιμα παιχνιδια του Mega Drive ειχανε προβλημα με μονο 3+1 κουμπια. Ξερεις τι εκανε η Sega και το κοινο της; Αντι να βγει ο καθε πικραμενος (βλεπε αμιγκαδες) και να τους χαιδευει στα αυτια, αποφασισανε να κυκλοφορησουνε νεο χειρηστηριο με περισσοτερα κουμπια και με καλυτερη προσαρμογη για τα παιχνιδια οπου θα κυκλοφορησουν. Οπως και πραξανε.

Και τι αποτελεσμα ειχε αυτο; Εμφανως καλυτερος ελεγχος στα παιχνιδια, μεγαλυτερο ευρος επιλογων ανα τιτλο, μειωθηκε το χασμα αναμεσα στα δυο μηχανηματα και ο κοσμος ηταν ευτυχισμενος με αυτες τις αλλαγες.

Επειδη τωρα "εσεις" ειχατε ενα η δυο πληκτρα, και παιζατε Mortal Kombat / Street Fighter με 5-10 frames και σε 666 δισκετες, και βαφτισατε ως "τεχνικη" το να παιζεις μια κακιστη και δυσαρεστη μεταφορα, ο κοσμος των παιχνιδαδων δεν σας ζηλευε για τα "κατορθωματα" σας. Αλλα σας λυποτανε μαλλον.

Επισης, δεν μπορω να σου βρω καποιο χειρηστηριο με ενα κουμπι, γιατι "εμεις" ειχαμε παιχνιδια οπου συνηθως απαιτουσανε πανω απο ενα πληκτρο (βαλε και το start) και ετσι δεν εβγαλε κανεις κατι τετοιο. Μπορω να σου πω ομως απο sticks "ειχαμε" το Apollo Pro Joystick, οπου κατασκευαστικα και σχεδιαστικα ηταν και παραμενει κατα πολυ ανωτερο του tomahawk. Επισης επειδη "εμεις" ειχαμε μπολικα gamepads (δικα μας παντα, οχι σαν "εσας" που αγοραζατε χειρηστηρια του Mega Drive επειδη τα "δικα" σας ητανε για τα πανηγυρια) ειναι μαλλον λιγο ασκοπο να περιγραψω το ποσο ανωτερα ηταν και παραμενουν χειρηστηρια απο εταιριες οπως η Competition Pro, η Ascii και η Hori μεταξυ τοσων αλλων οπου χανεται το τοπι και το τερμα μαζι.

Και το Sonic με tomahawk δεν ειναι κακο, ειναι εκτρωμα. Θα επρεπε κανονικα να απαγορευεται να παιζει κανεις 2d action/platforms με sticks, αλλα ειδικα το Sonic με το tomahawk ειναι ανοσιουργημα. Με ολη την καλη και αντικειμενικη διαθεση, το tomahawk δεν καλο ειδικα για τετοιες περιπτωσεις.

Και τι δεν θεωρω καλο στο tomahawk. Καταρχας το οτι ειναι απο μεταλο ειναι λαθος. Αυτο το διαπιστωνει κανεις με λιγη ωρα παιξιματος, οπου ο ιδρωτας πανω στο χειρηστηριο ειναι προβλημα. Κατα δευτερον, το κουμπι ειναι σε λαθος θεση. Παραειναι ψηλα αριστερα και ειναι αβολο για το στηριγμα. Κατα τριτον, αυτες οι τεσσερις βιδες που εχει στην επιφανεια του, ειναι δυσχρηστες μετα απο λιγο και δυσκολευεσαι να βολευτεις. Και τελος, μονο ενα κουμπι, οπου αχρηστευει το 0.1% της βιβλιοθηκης της amiga οπου αξιοποιει το δευτερο κουμπι.

Το καλο με το tomahawk, ειναι πως φτιαχνοτανε εδω και υπηρχε διαθεσιμο στα καταστηματα σε μαλλον καλη τιμη. Αλλα οχι, δεν ηταν η καλυτερη γενικοτερα επιλογη, αλλα και σαφως οτι καλυτερο εχει υπαρξει απο joysticks. Απλα υπαρχει μπολικος κοσμος με ελαχιστες εμπειριες απο joysticks η και ειναι βαθια ριζωμενος στο παρελθον, οταν το μονο που ειχε ως επιλογη ηταν το tomahawk.
 
Getta Robo είπε:
Και καλυτερα sticks υπηρχαν προ tomahawk, καλυτερα υπαρχουν και μετα. Απλα δεν τα εχεις δει εσυ.
Δυστυχως για εσενα θα πρεπει να σε ενημερωσω οτι εχω παιξει με οποιοδηποτε joypad/joystick υπαρχει σε αυτον τον κοσμο, μακραν περισσοτερα απο οσα εχεις δει εσυ σε φωτογραφιες στο google.
 
mike είπε:
Δυστυχως για εσενα θα πρεπει να σε ενημερωσω οτι εχω παιξει με οποιοδηποτε joypad/joystick υπαρχει σε αυτον τον κοσμο, μακραν περισσοτερα απο οσα εχεις δει εσυ σε φωτογραφιες στο google.
Αν για εσενα κοσμος = το τοπικο αμιγκαδικο της γειτονιας, τοτε φανταζομαι πως ναι εχεις οντως εκπληκτικες γνωσεις και βαθια επαφη με τον χωρο. Αν οχι παντως, θα σε απογοητευσω μαλλον. Να ξερεις παντως πως στα Athens Club / Teleclub / Console Club / Software Center οπου ημουν πελατης και συχναζα τακτικα, ειδα και πηρα το μεγαλυτερο μερος των περιφερειακων μου. Κριμα επισης που το google οταν ψαχνεις για αποτελεσματα εκτος Ελλαδας περι tomahawk και amiga δεν ειναι ιδαιτερα ενθερμο. Ισως το σαμποταρουν, ισως και να μην ειναι ολος ο πλανητης ονειροπολος και κολημενος με το οχι και τοσο φοβερο tomahawk.

Υγ. Πως και εχεις παιξει με οτιδηποτε joypad/joystick αφου το 90% αυτων εχουν πανω απο ενα κουμπι; Δεν ειναι για "εσας" κατι σαν ιεροσυλια; Θελω να πω, παναγιο tomahawk ιερο και τιμενο, οργη και πισα σε αυτους που ασχολουντε με αλλα joypads/joysticks κτλ.
 
Θες να σου γραψω ποια χειριστηρια arcade εχω, και παιζω?

με μια λεξη : ΟΛΑ

το arcade του NES, του SNES επισης, του MD με τα 3 κουμπια, του MD με τα 6 κουμπια, του saturn, του dreamcast, το quikshot και στην εκδοση για ΝΕΣ και στην εκδοση για sega, δυο διαφορετικα απο καμπινες, του Ιορδανη και στις δυο εκδοσεις, εχω φτιαξει και μονος μου "coin-op" για καμπινα, το pacman του pc με το 15πιν, το πακμαν της αμιγκα, το tomahawk της αμιγκα, καμια δεκαρια arcade 9pin οπως τα CMS, τα JMS, τα arcade τις PIM και διαφορα ελληνικα μεταλικα, τα arcade του neo-geo, τα competition pro 9πιν, τα ASCII του ps1 και στις δυο εκδοσεις (με στικ μακροσκενο αλα coin-op, το αλλο με μπιλια), δυο-τρια aftermarket για ps2, για xbox360 και διαφορα σε USB, τα competiotion pro σε USB (4button), τα κιτρινα zip-stick για αμιγκα, το arcade του pc engine, του 3DO που ειναι παρομοιο με του ps1.... θες να συνεχισω να γραφω?

Καποια απο αυτα μου αρεσουν πολυ, ειδικα του ΝΕΣ που για την εποχη του ηταν πολυ καλο (ασχετο, αλλα τι περιφερειακα ειχε το ΝΕΣ, ασυρματα pad την δεκαετια του '80), καλα ειναι και του neo-geo, καποια arcade ειναι μια χαρα κτλ.

Εχω γραψει αρθρο (ισως μπει σε καποιο επομενο τευχος του περιοδικου retroplanet) για τα χειριστηρια ps1/saturn που εχω δοκιμασει και τι αισθηση εχουν, κατι σαν συγκριτικο, και μονο για αυτα εχω γραψει για 30 διαφορετικα χειριστηρια, που τα εχω και παιζω.

Με εκνευριζει που λες πραγματα που φανταζεσαι οπως "καλυτερα υπαρχουν και μετα. Απλα δεν τα εχεις δει εσυ" και οτι δεν ξερω τα κονσολαδικα (τα αμιγκαδικα ΔΕΝ τα ξερω, δεν ειχα πετυχει καποιο) λες και ξερεις ποσα χειριστηρια εχω και ποσο παιζω με αυτα και γενικα τι κανει ο καθενας που δεν εχει γνωρισει ποτε.
 
mike είπε:
Θες να σου γραψω ποια χειριστηρια arcade εχω, και παιζω?με μια λεξη : ΟΛΑ

το arcade του NES, του SNES επισης, του MD με τα 3 κουμπια, του MD με τα 6 κουμπια, του saturn, του dreamcast, το quikshot και στην εκδοση για ΝΕΣ και στην εκδοση για sega, δυο διαφορετικα απο καμπινες, του Ιορδανη και στις δυο εκδοσεις, εχω φτιαξει και μονος μου "coin-op" για καμπινα, το pacman του pc με το 15πιν, το πακμαν της αμιγκα, το tomahawk της αμιγκα, καμια δεκαρια arcade 9pin οπως τα CMS, τα JMS, τα arcade τις PIM και διαφορα ελληνικα μεταλικα, τα arcade του neo-geo, τα competition pro 9πιν, τα ASCII του ps1 και στις δυο εκδοσεις (με στικ μακροσκενο αλα coin-op, το αλλο με μπιλια), δυο-τρια aftermarket για ps2, για xbox360 και διαφορα σε USB, τα competiotion pro σε USB (4button), τα κιτρινα zip-stick για αμιγκα, το arcade του pc engine, του 3DO που ειναι παρομοιο με του ps1.... θες να συνεχισω να γραφω?

Καποια απο αυτα μου αρεσουν πολυ, ειδικα του ΝΕΣ που για την εποχη του ηταν πολυ καλο (ασχετο, αλλα τι περιφερειακα ειχε το ΝΕΣ, ασυρματα pad την δεκαετια του '80), καλα ειναι και του neo-geo, καποια arcade ειναι μια χαρα κτλ.

Εχω γραψει αρθρο (ισως μπει σε καποιο επομενο τευχος του περιοδικου retroplanet) για τα χειριστηρια ps1/saturn που εχω δοκιμασει και τι αισθηση εχουν, κατι σαν συγκριτικο, και μονο για αυτα εχω γραψει για 30 διαφορετικα χειριστηρια, που τα εχω και παιζω.

Με εκνευριζει που λες πραγματα που φανταζεσαι οπως "καλυτερα υπαρχουν και μετα. Απλα δεν τα εχεις δει εσυ" και οτι δεν ξερω τα κονσολαδικα (τα αμιγκαδικα ΔΕΝ τα ξερω, δεν ειχα πετυχει καποιο) λες και ξερεις ποσα χειριστηρια εχω και ποσο παιζω με αυτα και γενικα τι κανει ο καθενας που δεν εχει γνωρισει ποτε.
Συγχαρητηρια που τα εχεις ολα, εγω προσπαθω να αγοραζω και να εχω μονο τα καλυτερα. Παρεπιπτωντος, δεν θελω να σε απογοητευσω αλλα υπαρχουνε αρκετα (κατιτις) joysticks απο "εχω παιξει με οποιοδηποτε joypad/joystick υπαρχει σε αυτον τον κοσμο", το τι βεβαια εχεις δει και το τι υπαρχει βλεπεις δεν ειναι καθολου υποκειμενικο, εδω ψαχνουμε ακομα πχ κυκλοφοριες της λατινικης Αμερικης, αλλα δυστηχως δεν φαινεται να εχουνε ολοι την γνωση και την εμπειρια σου. Συμβαινει υποθετω.

Απο ολα τα παραπανω παντως που αναφερεις, του Neo Geo δεν ειναι "καλο". Ειναι το καλυτερο joystick ευραιως διαδεδομενο. Και δεν τιθεται συγκριση με το αβολο και προβληματικο tomahawk. Τωρα θα μου πεις αποψη σου, ε αφου εχεις και την αποψη οτι οι amigaδες ειστε l33t παικτες που παιζετε με ενα κουμπι, οκ καλη φαση δεν λεω.

Δεν ξερω τι κανεις στο retroplanet, στο retromaniax παντως εχω ηδη θεμα με καποια απο τα χειρηστηρια μου και θεωρω πως εχω ενα εστω ικανοποιητικο υποβαθρο για να κρινω τα καλα joypads/joysticks. Και μαντεψε, το tomahawk δεν ειναι ενα απο αυτα. Γιατι; Για τους λογους που ανεφερα και περιεγραψα και εσυ υποτιθεται πως εισαι τσαντισμενος ενω αλλαζεις το θεμα διαρκως. Αρα προσπαθησε και να επικεντρωνεσαι σε ενα θεμα τουλαχιστον οταν καποιος επιχειρηματολογει με διαλογο, αντι να διαλλαλεις πχ την συλλογη σου και την ευρυτερη προσφορα σου στο χωρο.

Και αν δεν κανω λαθος, δεν αναφερθηκα καπου για το οτι εχω παιξει με οτι εχει βγει βγαινει και θα βγει ποτε, ουτε οτι εχω τα παντα, ουτε σε κατηγορησα οτι βλεπεις τιποτα απο το google, ουτε το παιζω ιστοριας. Επειδη λοιπον εσυ δεν ειχες δει απο τοτε αυτα που ειχανε τα καταστηματα που επισκεπτομουνα και αγοραζα, σαφως και δεν με κανει καλυτερο, αλλα το οτι δηλωνεις αγνοια για το τι κανανε, και μου λες οτι τα μαθαινω απο το google, μαλλον εγω θα επρεπε υποθετικα να τσαντιζομαι, αλλα απεναντιας το διασκεδαζω λιγο.

Δεν με νοιαζει εαν εχεις κανει εικονογραφηση του tomahawk και ευχελαια σε αυτο, αφου στο κοσμο σου εισαι ευτυχισμενος με την υπαρξη του, τοτε μπραβο σου. Αυτο ομως, δεν εξισωνεται με χαρωπες γραφικοτητες επιπεδου "το tomahawk ειναι οτι ανωτερο κυκλοφορησε και θα κυκλοφορησει ποτε σε ολους τους γαλαξιες", μιας και ειναι λαογραφικο στοιχειο πενηντα-εκατο νοματαιων στην Ελλαδα.

Τελος, επειδη οπως γραφω πηγαινα σε καταστηματα τυπου amigaδικων / κονσολαδικων, υπηρχε ενας πολυ καλος λογος που παιζανε τα παιδια kick-off / sensible soccer με το tomahawk και βαζανε Mega Drive χειρηστηρια για οτιδηποτε αλλο. Το tomahawk δεν ειναι ενα τοσο καλο χειρηστηριο, και οι περισσοτεροι κατοχοι Amiga ανεκαθεν προτιμουσαν το χειρηστηριο του Mega Drive.
 
Καταρχην το retroplanet ειναι περιοδικο σχετικα με ρετρο, δεν ειναι φορουμ, και εγω δεν ειμαι μελος του κεντρικου πυρηνα του.

Το οτι δεν αρεσει ΣΕ ΕΣΕNA το tomahawk δεν το κανει κακο joystick.

Και τις γραφικοτητες για γαλαξιες τις ξεκινησες εσυ,

Getta Robo είπε:
ειπαμε πως το tomahawk ειναι το καλυτερο πραγμα που σχεδιασε οργανισμος στον ευρυτερο γαλαξια
Καποιο πραγματικα ψαγμενοι και ιδιαιτερα σε απαιτητικα παιχνιδια kick off/sensible ψαχνουν και αναμεσα στα tomahawk για να βρουν διαφορες και συγκεκριμενα joystick (οχι εγω δεν τα ξερω τοσο καλα). Εαν νομιζαν οτι του md ή καποιο αλλο ειναι καλυτερο, γιατι να ψαχνουν αναμεσα στα tomahawk και δεν επερναν ενα του MD?

Και επειδη δεν εχει τελικα αποτελεσμα η συζητηση, εσενα σου αρεσει του MD, εμενα το tomahawk, και του atari5200 να σου αρεσε παλι δεν εχει αποτελεσμα, δεν σταματαμε με τα joystick/pad ?
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
mike είπε:
Καποιο πραγματικα ψαγμενοι και ιδιαιτερα σε απαιτητικα παιχνιδια kick off/sensible ψαχνουν και αναμεσα στα tomahawk για να βρουν διαφορες και συγκεκριμενα joystick (οχι εγω δεν τα ξερω τοσο καλα). Εαν νομιζαν οτι του md ή καποιο αλλο ειναι καλυτερο, γιατι να ψαχνουν αναμεσα στα tomahawk και δεν επερναν ενα του MD?
Λογικά επειδή το συγκεκριμένο παιχνίδι παίζεται καλύτερα με αυτό? Οπως και το Pac-Man που παίζεται πολύ καλύτερα με ένα καλής ποιότητας joystic και όχι με σταυρό?... Δεν ξέρω, δεν με ενδιαφέρουν τόσο αυτά το παιχνίδια αλλά αυτό μπορώ να καταλάβω από αυτά που λες. Προσωπικά προτιμώ άλλα genres τα οποία παίζουν καλύτερα με άλλα pads. Στα 16bit προτιμούσα τα plarforms τα οποία παίζονται καλύτερα με έναν σωστό σταυρό κατεύθυνσης (όπως του SNES) και ξεχωριστό κουμπί για άλμα, καθώς και τα fighting (στα οποία ένας σταυρός ή ένα arcade stick με πολλά κουμπιά είναι το καλύτερο). Οπότε δεν ισχύει το ότι υπάρχει μία συσκευή που να είναι η καλύτερη στον κόσμο σε όλα τα genres αλλά ανάλογα το genre υπάρχει και ένα pad που είναι το καλύτερο.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
mike είπε:
Καταρχην το retroplanet ειναι περιοδικο σχετικα με ρετρο, δεν ειναι φορουμ, και εγω δεν ειμαι μελος του κεντρικου πυρηνα του.
Το οτι δεν αρεσει ΣΕ ΕΣΕNA το tomahawk δεν το κανει κακο joystick.

Και τις γραφικοτητες για γαλαξιες τις ξεκινησες εσυ
Μιλας για το περιοδικο του amigaplanet; Που κολανε τα χειρηστηρια ps1/saturn σε ολα αυτα;

Το οτι δεν μου αρεσει σε εμενα ειναι κατι που το επιχειρηματολογω παραπανω. Το οτι στην Ελλαδα αλλα και γενικοτερα στο πλανητη Γη, χρησιμοποιουσε ο κοσμος χειρηστηρια πχ του Mega Drive ειναι γεγονος. Και επειδη το ειχα ψαξει παλαιοτερα, οι του εξωτερικο σε κοινοτητες που βρηκα καποια ελαχιστα, δεν φαινοντουσαν και τοσο πολυ ενθουσιασμενοι με το tomahawk. Ισως επειδη ειχανε δει και αλλα joysticks, ισως να εχουνε και χειρηστηριο Mega Drive. Ποιος ξερει; Δεν νομιζω να επαναλαμβανα παντως λεξεις κλειδια οπως "tomahawk" και "agony" καθε δυο γραμμες. Αρα οχι, δεν θα ελεγα πως τις ξεκινησα εγω.

mike είπε:
Καποιο πραγματικα ψαγμενοι και ιδιαιτερα σε απαιτητικα παιχνιδια kick off/sensible ψαχνουν και αναμεσα στα tomahawk για να βρουν διαφορες και συγκεκριμενα joystick (οχι εγω δεν τα ξερω τοσο καλα). Εαν νομιζαν οτι του md ή καποιο αλλο ειναι καλυτερο, γιατι να ψαχνουν αναμεσα στα tomahawk και δεν επερναν ενα του MD?
Και επειδη δεν εχει τελικα αποτελεσμα η συζητηση, εσενα σου αρεσει του MD, εμενα το tomahawk, και του atari5200 να σου αρεσε παλι δεν εχει αποτελεσμα, δεν σταματαμε με τα joystick/pad ?
Ακομα μια διαχρονικη συζητηση για amiga στην Ελλαδα, και μενει σταθερα κολημενη στα kick-off / sensible soccer. Προσπερνοντας οτι δεν αρεσουνε σε ολους, η και το πασιφανες οτι απο τα 2000+ παιχνιδια μενουμε εκει, θα σου απαντησω οτι δεν κολησα με κανενα απο τα δυο παιχνιδια και δεν με απασχολησε ποτε τι κανουνε με αυτα. Ωστοσο, συμφωνα με την θεωρια σου, αφου το tomahawk ειναι τοσο τελειο κτλ, οι περισσοτεροι τουλαχιστον στους διαγωνισμους sensible soccer / kick-off θα εχουνε φροντισει τοσα χρονια να εχουνε παρει τα tomahawk τους. Αλλα δυσκολευομαι να βρω τοσο πληροφοριες, οσο και φωτογραφιες, αρα ισως θα μπορουσες να ριξεις φως εδω. Και ναι, οι amigaδες παιρνανε Mega Drive χειρηστηριο οταν θελανε να παιξουνε σοβαρα καποιο παιχνιδι οπου δεν ηταν kick-off / sensible soccer / pacman κτλ. Οπου κανουνε εως και σημερα.

Υποκειμενικα μπορει να σου αρεσει να παιζεις το agony με ποντικι. Αντικειμενικα δεν ειναι και τοσο καλη ιδεα, ακομα και για ενα τοσο μετριο παιχνιδι. Αυτο ειναι και το ζητημα. Υπαρχει υποκειμενικη και προσωπικη αποψη, υπαρχει και αντικειμενικη αποδοχη. Και εσεις οι ιδιοι οι amigaδες ανα την υφηλιο αποφασισατε πως το χειρηστηριο του Mega Drive ειναι η καλυτερη επιλογη σας.

Η ολη συζητηση επι των περιφερειακων ξεκινησε απο εσενα και τον Other_Reality, ως προς το οτι "η amiga εχει αξιολογη επιλογη περιφερειακων". Οπου δεν ισχυει. Ακομα και σε ενα μαγικο και μακρινο κοσμο το tomahawk να ηταν το καλυτερο πραγμα στο κοσμο, ενας κουκος δεν φερνει την ανοιξη. Ειδικα σε συγκριση με τις επιλογες των Snes / Mega Drive.

Ηλπιζα παντως να ειχε παει η συζητηση προς το Shadow of the beast. Απορω πως εν ετη 2014 υπαρχει ακομα κοσμος που το θεωρει διαχρονικα αξιολογο και καλο παιχνιδι. Τοσο κακα παιχνιδια ειχε η amiga επιτελους και διασκεδαζατε με πραγματα οπως το agony και το shadow of the beast;
 
Για να καταλάβω τώρα γίνεται σύγκριση του tomahawk με τα χειριστήρια με τα σταυρουδάκια? Δεν υπάρχει πραγματικά, έχω μέρες να δω το θρεντ και έχασα επεισόδια!!

Για να σοβαρευτώ λίγο, το tomahawk ήταν το καλύτερο χειριστήριο της εποχής του μετά φυσικά απο τα πολύ καλά επώνυμα ηλεκτρονικά του έλειπε όμως ένα κουμπάκι ακόμα.

Ούτε για αστείο δε μπορεί να γίνει σύγκριση tomahawk με τα απίθανα pad τύπου nes-snes-md μη τα λέτε αυτά παιδιά γιατί δείχνετε εμπάθεια και εκτίθεστε.
 
Shinobi είπε:
Για να καταλάβω τώρα γίνεται σύγκριση του tomahawk με τα χειριστήρια με τα σταυρουδάκια? Δεν υπάρχει πραγματικά, έχω μέρες να δω το θρεντ και έχασα επεισόδια!!
Για να σοβαρευτώ λίγο, το tomahawk ήταν το καλύτερο χειριστήριο της εποχής του μετά φυσικά απο τα πολύ καλά επώνυμα ηλεκτρονικά του έλειπε όμως ένα κουμπάκι ακόμα.

Ούτε για αστείο δε μπορεί να γίνει σύγκριση tomahawk με τα απίθανα pad τύπου nes-snes-md μη τα λέτε αυτά παιδιά γιατί δείχνετε εμπάθεια και εκτίθεστε.
Σε καποια φαση περασε το αστειο "η amiga ειναι καλυτερη γιατι εχει το tomahawk". Και απαντησα πως το tomahawk ειναι προιον τριτης εταιριας, οπου αντιστοιχως τα Snes / Mega Drive εχουν κατα πολυ ανωτερες επιλογες για joypads/joysticks για τα δυο προαναφερντα συστηματα.

Δεν θα ελεγα πως "εχουμε" εμπαθεια, απλα μερικοι μαλλον εχουνε δημιουργησει καποια αιρεση φαση και προσκυνουν το tomahawk καθε δευτερη πανσεληνο του μηνα. Δυστηχως γιαυτους ομως, δεν εχουνε δει τις ανωτερες επιλογες που ειχανε τα Snes / Mega Drive.
 
Shinobi είπε:
Για να καταλάβω τώρα γίνεται σύγκριση του tomahawk με τα χειριστήρια με τα σταυρουδάκια? Δεν υπάρχει πραγματικά, έχω μέρες να δω το θρεντ και έχασα επεισόδια!!
Για να σοβαρευτώ λίγο, το tomahawk ήταν το καλύτερο χειριστήριο της εποχής του μετά φυσικά απο τα πολύ καλά επώνυμα ηλεκτρονικά του έλειπε όμως ένα κουμπάκι ακόμα.

Ούτε για αστείο δε μπορεί να γίνει σύγκριση tomahawk με τα απίθανα pad τύπου nes-snes-md μη τα λέτε αυτά παιδιά γιατί δείχνετε εμπάθεια και εκτίθεστε.
Δηλαδή εγώ που προτιμώ τον σταυρό στα παιχνίδια που παίζω πάει να πει ότι είμαι λάθος ή κάτι τέτοιο? Πολύ καλά τα επιχειρήματά σου πάντως.... αν μπορέσω να τα βρω πρώτα :p

Να σου εξηγήσω γιατί ο σταυρός (ο κανονικός, όχι ο τετράγωνος) είναι καλύτερος για platforms. Γιατί μου αρέσει να δίνω και επιχειρήματα σε τέτοιου είδους συζητήσεις..

Σε ένα παιχνίδι όπως το pacman ένα καλό (κατά προτίμηση 4-way) joystick είναι καλύτερο γιατί είναι πιο δύσκολο να κάνεις λάθος. Στο Pacman πρέπει να αλλάζεις κατεύθυνση κάθε μισό δευτερόλεπτο ή και πιο συχνά και ένα μικρό λαθάκι μπορεί να σου χαλάσει όλο το σχέδιο. Με τον σταυρό κατεύθυνσης είναι πιο εύκολο να κάνεις λάθος γιατί είναι μικρός σε μέγεθος και κάποιος μπορεί με τα χοντρο-δάχτυλά του να το στραβοπατήσει. Επίσης ο Pacman προχωράει μόνος του και δεν χρειάζεται να κρατάς πατημένη μία κατεύθυνση, πράγμα που θα ήταν κουραστικό με τέτοιο μοχλό. Οπότε το Joystick/tomahawk σε αυτήν την περίπτωση είναι καλύτερο. Βασίλη, καλά τα λέω?

Σε ένα Platform/Run & Gun όμως δεν αλλάζεις κατεύθυνση με την ίδια συχνότητα όπως το pacman. Οπότε έχεις λιγότερες πιθανότητες να στραβοπατήσεις τον σταυρό για 1/10 του δευτερόλεπτου αλλά ακόμα και αν το κάνεις δεν τρέχει και τίποτα. Αυτό που μετράει είναι ότι στα Platform πρέπει να ελέγχεις διαρκώς την κατεύθυνσή σου, ο χαρακτήρας δεν πάει μόνος του. Και το να κρατάς πατημένο ένα μικρό κουμπάκι είναι πολύ πιο ξεκούραστo από το να σπρώχνεις διαρκώς ένα joystick, το οποίο πρέπει να έχεις σταθερό κάπου, αλλιώς θα πρέπει αν το στηρίζεις με το άλλο χέρι. Και ειδικά σε κάτι platforms στις κονσόλες που μπορεί να παίζεις για πολλές ώρες και να κάνεις πολλά άλματα, (όπως το Super Metroid) ένα stick θα ήταν πολύ κουραστικό. Αν σε όλο αυτό βάλουμε και το γεγονός ότι σε ένα platform με το tomahawk πρέπει να κάνεις και τον μοχλό προς τα πάνω για να πηδάς, ε τότε αν έπαιζα με αυτό τις ίδιες ώρες που έπαιζα στο SNES θα είχα κάνει μπράτσα. Το pad με τον σταυρό είναι απλά πολύ πιο ξεκούραστο και άνετο. Ξαπλώνεις στον καναπέ και παίζεις. Απλά δεν παίζεις Pacman με αυτό. Ισως και kick off, δεν ξέρω, δεν το έχω πολύ παίξει.

Edit: Φυσικά δεν είναι όλοι οι σταυροί ίδιοι. Ο σταυρός του MD δεν είναι τόσο καλός όσο του SNES ενώ δεν μιλάμε φυσικά για το έκτρωμα του 360 pad.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Για το SOTB τι να πουμε? στην ιστορια του gaming δεν υπηρχε παιχνιδι που να βγηκε και να ηταν τεχνολογικα τοσο μπροστα απο οτιδηποτε κυκλοφορουσε μεχρι τοτε. Αυτο δεν αλλαζει, οτι και να λες. Μπορει αργοτερα να βγηκαν καλα παιχνιδια στα 16μπιτ με αντιστοιχο τεχνικο τομεα, μπορει να μην εχει βαθος, μπορει να ειναι πανδυσκολο, πες οτι θες δεν εχω προβλημα ολα ισχυουν, αλλα το 1989 δεν υπηρχε παιχνιδι με τετοια γραφικα.

Για αυτο εχει αφησει ιστορια, γιατι σε εναν τομεα ηταν ΚΑΘΑΡΑ πιο μπροστα απο οτιδηποτε αλλο. Τοτε το 1989, οχι με τα δεδομενα του 16μπιτ gaming, γιατι ΑΡΓΟΤΕΡΑ και αλλα ηταν τοσο καλα ή και καλυτερα, ομως στην ιστορια μενει παντα Ο ΠΡΩΤΟΣ.

Η αμιγκα δεν πηγε να τα βαλει με κονσολες, υπηρχε πριν και ταυτοχρονα με αυτες, απλα καποιοι κατασκευαστες software ειχαν δει την ανωτεροτητα του hardware για την εποχη και ηθελαν να δειξουν demo μεσα απο τα παιχνιδια της. Διαφημιση στον εαυτο τους εκαναν, μεσα απο ενα δυνατο hardware.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πολύ ωραία τα backgrounds του SOTB για το 89 δεν λέω... φοβερό parallax scrolling και τα πιο όμορφα σχεδιασμένα δέντρα που είχα δει. Αλλά αυτά όλα μόνο στην πρώτη σκηνή του παιχνιδιού. Όλο το υπόλοιπο δεν λέει κάτι. Ούτε τα sprites λένε τίποτα, ούτε το animation, ειδικά οι εχθροί άντε να είχαν 1 ή 2 frames το πολύ.

Είναι λες και φτιάξανε ένα parallax graphics demo και την τελευταία στιγμή είπαν να το εμπλουτίσουν λίγο και να το κάνουν παιχνίδι. Εγώ, προσωπικά τουλάχιστον, όταν μιλάω για γραφικά, συμπεριλαμβάνω όλα όσα έχουν να κάνουν με την εικόνα και την κίνηση, όπως το animation των sprites. Αφού βάζουμε στην εξίσωση το parallax scrolling το οποίο απαιτεί κίνηση, γιατί να μην μετράει και το animation?

Την ίδια χρονιά υπήρχε το Ghouls n Ghosts στο MD το οποίο δεν είχε βέβαια τόσο καλά backgrounds όσο η πρώτη screen του SOTB (καμία σχέση) είχε όμως πιο πολλά sprites ταυτόχρονα με πολύ πιο πλούσιο animation και γενικά έβλεπες περισσότερη κίνηση στην οθόνη. Έδινε μια πιο "coin op" αίσθηση γενικά. Υπήρχε και το PC-Engine, το οποίο τότε είχε ήδη ένα R-type πολύ κοντά στην arcade έκδοση το οποίο ούτε η Amiga version δεν κατάφερε να ξεπεράσει. Αλλά γενικά δεν θα διαφωνήσω με το ότι τα backgrounds, τουλάχιστον στην πρώτη screen, του SOTB ήταν οπτικά τα καλύτερα από τον τότε ανταγωνισμό.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
mike είπε:
Για το SOTB τι να πουμε? στην ιστορια του gaming δεν υπηρχε παιχνιδι που να βγηκε και να ηταν τεχνολογικα τοσο μπροστα απο οτιδηποτε κυκλοφορουσε μεχρι τοτε. Αυτο δεν αλλαζει, οτι και να λες. Μπορει αργοτερα να βγηκαν καλα παιχνιδια στα 16μπιτ με αντιστοιχο τεχνικο τομεα, μπορει να μην εχει βαθος, μπορει να ειναι πανδυσκολο, πες οτι θες δεν εχω προβλημα ολα ισχυουν, αλλα το 1989 δεν υπηρχε παιχνιδι με τετοια γραφικα. Για αυτο εχει αφησει ιστορια, γιατι σε εναν τομεα ηταν ΚΑΘΑΡΑ πιο μπροστα απο οτιδηποτε αλλο. Τοτε το 1989, οχι με τα δεδομενα του 16μπιτ gaming, γιατι ΑΡΓΟΤΕΡΑ και αλλα ηταν τοσο καλα ή και καλυτερα, ομως στην ιστορια μενει παντα Ο ΠΡΩΤΟΣ.

Η αμιγκα δεν πηγε να τα βαλει με κονσολες, υπηρχε πριν και ταυτοχρονα με αυτες, απλα καποιοι κατασκευαστες software ειχαν δει την ανωτεροτητα του hardware για την εποχη και ηθελαν να δειξουν demo μεσα απο τα παιχνιδια της. Διαφημιση στον εαυτο τους εκαναν, μεσα απο ενα δυνατο hardware.
Ειχε ομορφη εικαστικη γραμμη καθως και εξαιρετικη μουσικη. Συμφωνω και το τονιζω αυτο. Διαφωνω πως ηταν "τεχνολογικα" μπροστα, με την καθεαυτου ετυμολογια της λεξης, με εξαιρεση μαλλον τον ηχο.

Και δεν το συγκρινω καν με μετεπειτα τιτλους, μπορω τωρα να ονομασω 100 καλυτερα platform/adventures παιχνιδια απο το shadow of the beast. Οχι τοσο εντυπωσιακα, οχι με τοσο ομορφη μουσικη, αλλα καλυτεροι και πιο καλα σχεδιασμενοι τιτλοι. Και η δυσκολια του δεν εχει να κανει με τον απαιτητικο σχεδιασμο του - ειναι απλα κακα φτιαγμενο με πρακτικα ανυπαρκες ιδεες μεσα στα επιπεδα, με ορδες εχθρων απο παντου διχως λογο. Και δυστηχως δεν εχω περιγραψει παρα ελαχιστα για το ποσο λειψος τιτλος ειναι.

Δεν ξερω εαν ο μεσος ορος των παικτων της amiga περνανε τα παιχνιδια με γνωμονα τα γραφικα (οπου ειναι εξαιρετικα κοινοτυπο απο συζητησεις μου με amigaδες κατι τετοιο), αλλα οσα παιχνιδια στις κονσολες βασιζοντουσαν μονο στα εντυπωσιακα γραφικα, συνηθως δεν τα πηγαινανε και τοσο καλα εμπορικα. Κατι σε πληρη αντιθεση με την amiga.

Και επειδη το shadow of the beast κυκλοφορησε στα περισσοτερα συστηματα, ο λογος που δεν τα πηγε καλα στα Snes / Mega Drive ειναι απλος. Δεν ειναι καλο παιχνιδι και δεν θα ειχε κανενα λογο να διακριθει αναμεσα σε τοσα πολλα ανωτερα παιχνιδια.

Η amiga προσπαθησε πολλακις να εισχωρησει στο παιχνιδοκοινο, απλα εξαυλωθηκε σε ολες τις περιπτωσεις. Τι να πρωτοαναφερω; Την μνημη; Τις διαφορες στο προγραμματισμο των παιχνιδιων; Σε περιφερειακα οπως διπλα/τριπλα floppies; τους μετεπειτα επυταγχυτες; Τις διαφημισεις της; Στη τελικη, ποσοι πηρανε την amiga στην Ελλαδα με γνωμονα κυριως τις προγραμματιστικες της δυνατοτητες; Μην κρυβομαστε, παιχνιδαδες ηταν ο μεσος ορος, οπου μαλλον αρκετοι ασχοληθηκαν μαζι της και για τον αρχικο σκοπο της!

Και αυτο που ξερουμε απο τα μηχανηματα, ειναι πως το software εξυψωνει το hardware. Και το gaming software της amiga ειχε σοβαρα προβληματα για τους λογους που λεμε.
 
[edit]

Παρακολουθώ το thread από την αρχή και είναι η αλήθεια οτι μπήκα στον πειρασμό να σχολιάσω το απίστευτο τρολάρισμα που γίνεται υπερ της Amiga, σελίδες επί σελίδων τώρα, όμως δεν το έπραξα και αυτό για να μη θεωρηθεί οτι ρίχνω λάδι στη φωτιά...

Δεν λαμβάνω θέση υπερ των κονσολών, όμως αυτό το πράγμα που έχει "περάσει" και συνεχίζει να "περνάει" κατά καιρούς στο retromaniax, οτι εμείς οι φτωχοί συμβιβαστήκαμε με κατώτερους υπολογιστές - κονσόλες, αφού δεν αντέχαμε οικονομικά να αγοράσουμε Amiga, κατάντησε γελοίο...

Θεωρήθηκα γραφικός στο παρελθόν, επειδή υποστήριζα με σθένος τον Atari ST.

Αυτό το πράγμα που γίνεται συνεχώς με την Amiga σε αρκετά threads, τα ξεπερνάει όλα...

Συνεχώς ακούμε για τον "καλύτερο υπολογιστή που υπήρξε ποτέ", για κάποιους που "δε σηκώνουν κουβέντα" περι τούτου κλπ. κλπ. κλπ.

Φανταστικό μηχάνημα η Amiga, δεν χωράει αμφιβολία, όμως επιτρέψτε σε κάποιους, οι οποίοι έκαναν τις επιλογές τους, να μη μετανιώνουν γι'αυτό και πάνω απ'όλα να μην υποτιμάτε την οικονομική τους κατάσταση...

Δυστυχώς , έφτασα για άλλη μια φορά να απολογούμαι που δεν αγόρασα Amiga και πραγματικά λυπάμαι πάρα πολύ γι'αυτό...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ενταξει εσυ με τον ST εισαι πονεμενος ανθρωπος οποτε σε δικαιολογω! :p
 
@ dino : το οτι αγορασες ΣΤ δεν σε υποτιμα ως αγοραστη, ουτε ομως μπορει να αλλαξει το γεγονος οτι η Α500 ηταν ο καλυτερος υπολογιστης ολων των εποχων.

Το οτι δεν αγορασες opel corsa OPC αλλα το απλο opel corsa 1.2 δεν σε υποτιμα, αυτο σου ταιριαζε καλυτερα απο το OPC για διαφορους λογους, δεν σημαινει οτι ειναι καλυτερο το απλο απο το OPC, ειναι μαλλον καλυτερο για εσενα Δεν εχει να κανει με την οικονομικη κατασταση, μπορει να ειχες Χ χρηματα και να εφταναν για ΣΤ, αλλα με αυτα τα Χ χρηματα θα μπορουσες να παρεις 6128 και να σου μεινουν και για κατι εξτρα, δικη σου επιλογη. Και οσοι πηραν Α500 θα μπορουσαν να ειχαν παρει ΣΤ ή καποια κονσολα, το τι αγοραζει ο καθενας το διαλεγει ο ιδιος με βαση τα δικα του κριτηρια.

@ robo : το SOTB εμεινε στην ιστορια μονο για τα γραφικα του, αντε και τον ηχο. Το gameplay δεν το κοιταγε κανεις, οταν εβλεπες σε βιτρινα σε μαγαζια υπολογιστων το παιχνιδι (ή ακομα και σε φιλους) μαλλον ηταν ενα demo που σε αφηνε με το στομα ανοικτο, δεν χρειαζοταν καν να παιξεις. Το παιχνιδι δεν θεωρειται "σταθμος" για κανενα αλλον λογο, δεν θεωρειται καν οτι εχει καλο gameplay (ακομα και τοτε), αλλα τα 128 χρωματα θαμπωναν τα παντα το 1989 που το συνολο των παιχνιδιων ειχαν 16 ή 32 χρωματα. Στα περιοδικα και τις συζητησεις τις εποχης, αναφεροταν σαν ενα "μυθικο κριτηριο συγκρισης" που δεν θα ξεπερνιωταν ποτε, δηλαδη εαν ενα παιχνιδι ειχε καλα γραφικα και το user π.χ. ελεγε "αψογα γραφικα, τελεια, αλλα δεν ειναι και SOTB" εννοωντας οτι ειναι οσο καλυτερα μπορουσαν να ειναι, αλλα το SOTB ηταν καποιο αλλο συμπαν, δεν μετρουσε στην συγκριση, μαλλον ο ανθρωπος δεν θα γινει ποτε Θεος. Υπηρχε αυτη η θεοποιηση του SOTB για πολλα χρονια (οχι απο τους αμιγκαδες μονο), σαν μετρο συγκρισης γενικα στο gaming. Κανενας δεν ελεγε "εχει καλυτερο gameplay απο το beast" δεν θυμοταν κανενας το gameplay, η λεξη beast ηταν συνδεδεμενη με τα απολυτως καλυτερα γραφικα, ολα τα αλλα απλα δεν ειχαν σημασια.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
mike είπε:
@ dino : το οτι αγορασες ΣΤ δεν σε υποτιμα ως αγοραστη, ουτε ομως μπορει να αλλαξει το γεγονος οτι η Α500 ηταν ο καλυτερος υπολογιστης ολων των εποχων.
Καμιά φορά αναρωτιέμαι γιατί κάθομαι και γράφω αυτά που γράφω...
 
Πίσω
Μπλουζα