Amiga vs Atari ST

DINO είπε:
Όμως το συγκεκριμενοποίησες και μιλάς αποκλειστικά για in-game music, σε παιχνίδια, ενώ εγώ μιλάω γενικώς για μουσική στα δύο συστήματα...
Dino, το συγκεκριμενοποίησα, *μόνο και μόνο* για να μπορέσει να ακουστεί η μουσική του chip του ST, συγκριτικά με τον ήχο της Amiga !! (διότι οι εισαγωγές που πήραμε ως παράδειγμα -π.χ. του SotB- δεν είχαν "αυθεντικό" chiptune, είχαν sample)

Δεν υπήρχε άλλος τρόπος να κάνω την σύγκριση !!

DINO είπε:
Αν θέλεις να δώσω credit στην Amiga για την in-game music, στα παιχνίδια της, το δίνω απλόχερα...

DINO είπε:
Πάρε όμως ένα παράδειγμα, in-game music, στο οποίο θεωρώ πως παίζουν ρόλο τα ακούσματα που έχει ο καθένας στην πορεία του με τους υπολογιστές:
Απο αυτά που μου έγραψες εδώ, υποθέτω πως είσαι κάπου "ενδιάμεσα". ;)

Xαίρομαι πάντως που αναγνώρισες (δίνοντας το σχετικό credit) ότι δεν είναι και τόσο "ξερός" τελικά ο ήχος της Amiga, συγκριτικά με εκείνον του chip !!

Αντιλαμβάνομαι πολύ καλά το να αρέσουν ιδιαίτερα σε κάποιον τα chiptunes λόγω του ότι τα έχει συνηθίσει (και εγώ έχω ιδιαίτερα ευχάριστες αναμνήσεις απο αυτά, άλλωστε :) ), απλά ήθελα να επισημάνω πως είναι διαφορετικό να βγαίνει ως "ξερός" ένας ήχος που είναι τις πιό πολλές φορές (και κατά κοινή παραδοχή) ανώτερος του ανταγωνισμού και του αξίζει credit, μόνο και μόνο επειδή έχουμε συνηθίσει σε κάτι άλλο. :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Σε καμια περίπτωση αυτό δεν σημαίνει όμως ότι επειδή είναι chiptune δεν μπορεί να είναι καλή. Και αυτή νομίζω είναι η διαφωνία μας Billy.
 
Μπορεί να είναι καλή αλλά το yamahάκι δεν βοηθούσε ρε συ Χρήστο. Και το SID, chip tunes έπαιζε, αλλά είχε μια διαφορά δε νομίζεις?

Και όπως και να το κάνουμε η Paula σου έδινε το κάτι παραπάνω. Ήταν η πρώτη φορά που έκανες sampling τα αληθινά και πραγματικά σου synths και χρησιμοποιούσες τους ήχους τους για in-game μουσική με πραγματικά καλό αποτέλεσμα.

Άλλο να ακούς το αναλογικό synth, την κιθάρα ή την αληθινή drums να παίζει στο Project-X και διαφορετικά να ακούς το yamahάκι.

Από τότε χρησιμοποιήται αυτή η τακτική, μέχρι και σήμερα.
 
ChrisTOS είπε:
Σε καμια περίπτωση αυτό δεν σημαίνει όμως ότι επειδή είναι chiptune δεν μπορεί να είναι καλή. Και αυτή νομίζω είναι η διαφωνία μας Billy.
Σαφώς και μπορεί να είναι καλή η chiptune μουσική, ChrisTOS !!

Θυμίζω άλλωστε πως ήμουν κάτοχος CPC, και πιστέψτε με, είχα πάρει τεράστια... δόση απο chiptunes, και μου άρεσαν (και εξακολουθούν να μου αρέσουν) πολύ.

Συγκριτικά όμως με τον ήχο της Αmiga, όσο και αν λάτρεψα τον ήχο του chip του Amstrad, οφείλω να αναγνωρίσω πως η "δεσποινίδα" είχε καλύτερο...

Και πάλι να πω πως δεν γράφω τα παραπάνω με σκοπό να "ρίξω" τον ST σε "επίπεδα οκτάμπιτου". Αναφέρομαι *αποκλειστικά* στην ύπαρξη του chip, και των ήχων που παρήγαγε. Σαφώς και ο STFM μπορεί να κάνει το chip αυτό να "κελαηδήσει" πιό αποτελεσματικά απο έναν οκτάμπιτο, αλλά ακόμα και έτσι, ο ήχος της Amiga έχει ένα προβάδισμα (άλλοτε μεγάλο, και άλλοτε πιό μικρό - ανάλογα της δουλειάς που έχει γίνει). ;)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Μάλλον είμαι ο μόνος που είδε, ή μάλλον άκουσε τα videos...

Δεν έχει σε όλες τις περιπτώσεις μικρό ή μεγάλο προβάδισμα η Amiga...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Τα άκουσα Dino, μην ανησυχείς !! ;) (όχι μόνο αυτό, αλλά τα έχω συγκρίνει και μέσω εξομοίωσης)

Aυτά δεν είναι τίποτα, μπορώ να σου βρώ κι άλλο παιχνίδι που είναι "κοντά" ηχητικά το chiptune του ST με την Amiga. To θέμα όμως είναι πως το εμπορικό software όπου ο ST έχει δείγματα chiptunes μουσικής που μπορούν και "κοντράρουν" την Αmiga, δεν μπορούμε να πούμε πως υπερισχύει αριθμητικά. Δεν είναι δηλαδή "ο κανόνας".
 
Σωστά! Και πως να είναι άλλωστε, αφού in-game, τι να πρωτοπρολάβει να σου κάνει ο 68000...

Προσοχή όμως... Μιλάμε για μουσική! Γιατί παιχνίδια με in game sampled effects, υπάρχουν πάρα πολλά!

Επίσης η κατάσταση σε εισαγωγές και demos, είναι μια άλλη ιστορία...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
DINO στο παιχνίδι που έβαλες η μουσική είναι chiptune που φυσικά η Amiga μπορεί να παίξει ακριβώς το ίδιο αφού άνετα... το samplάρει :)

Σύγκρινε ένα άλλο με πιο φυσικά όργανα ή synths να δεις πόσο χάνει ο ST.
 
DINO είπε:
Όμως η κατάσταση σε εισαγωγές και demos, είναι μια άλλη ιστορία...
Mα ασφαλώς !! Eιδικά απο samples, έχω ακούσει παιχνίδια απο ST που μπορούν και κοντράρουν την Amiga.

Εκεί όντως φεύγουμε απο τα chiptunes και περνάμε σε άλλου είδους σύγκριση.

Π.χ. είχα ακούσει την εισαγωγή του Mach3 καθώς και την μουσική του Goldrunner. Μπορώ να πω ότι κόντραραν την Amiga άνετα !! Eχω καιρό να τα εξομοιώσω, αλλά θυμάμαι πως δεν μπορούσα να αποφασίσω που ήταν καλύτερα - Amiga ή ST. ;)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Το ξέρω Shock οτι χάνει ο ST, σε άλλα παιχνίδια, με τρανό παράδειγμα την in-game μουσική του Xenon 2...

Στο οποίο Xenon 2, στην εισαγωγή, όσο κι αν σου φαίνεται απίθανο, ο ST έχει καλύτερη και πιο "γεμάτη" δειγματοληψία, έπίτρεψέ μου να πω...

Τώρα, αν σου φάνηκε, στη μουσική του New Zealand Story που άκουσες, οτι η Amiga παίζει "ακριβώς το ίδιο", είναι κάτι που δεν νομίζω οτι ισχύει... :)
 
Μιά που αναφέραμε το Xenon 2, παραθέτω την γνώμη μου απλά για να υπάρχει, και χωρίς διάθεση να "κοντράρω" τον φίλο Dino:

Kαλό το εισαγωγικό sample στον ST, αλλά είχα παρατηρήσει 2 πραγματάκια:

Πρώτον: Το γράψανε πολύ "ψηλά" (κάθε φορά που το ακούω σκέφτομαι "τώρα όπου να 'ναι θα αρχίσει να κλιπάρει ο ήχος"). Αυτό δεν είναι βέβαια κάτι το μεμπτό, αλλά φαίνεται όμως πως είχε μπεί μέσα και πολύς "θόρυβος".

Δεύτερον: Το κομμάτι κάνει μετά απο ένα μικρό χρονικό διάστημα ένα "σκρατς" και μπαίνει σε λούπα, χωρίς να ακούγεται μέχρι το τέλος. Στην Amiga ακούς *όλο* το κομμάτι, καθαρότατα, χωρίς "βραχνάδα", σαν να είναι η "studio version".

Προσωπικά το προτιμώ σε Amiga, αλλά δικαιολογώ και τον Dino που του αρέσει η ST έκδοση. Σε γενικές γραμμές έχει γίνει πολύ καλή δουλειά και στις δύο εκδόσεις.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Χε χε... Και φυσικά, δεν είναι "παγωμένα" τα πάντα στην οθόνη... ;)

Εξαιρετική συζήτηση, κύριοι... Είχαμε "κάτσει" τελευταία... :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
DINO είπε:
Χε χε... Και φυσικά, δεν είναι "παγωμένα" τα πάντα στην οθόνη... ;)
Mιά που λέμε για "παγώματα", ιδιαίτερα θετική ήταν και η εντύπωση που αποκόμισα απο την εισαγωγή του Τurrican II σε ST. Φοβερός ήχος (πάρα πολύ κοντά σε εκείνον της Αmiga, όπως και στο Βeast), και -αν θυμάμαι καλά-, είχε και κίνηση...

DINO είπε:
Εξαιρετική συζήτηση, κύριοι... Είχαμε "κάτσει" τελευταία... :)
Χαχα !! Θα συμφωνήσω !! :D
 
billy είπε:
Θυμίζω άλλωστε πως ήμουν κάτοχος CPC, και πιστέψτε με, είχα πάρει τεράστια... δόση απο chiptunes
Please define. Ήσουν; Παραμένεις; Πήρες ΖΧ?????
 
billy είπε:
Mιά που λέμε για "παγώματα", ιδιαίτερα θετική ήταν και η εντύπωση που αποκόμισα απο την εισαγωγή του Τurrican II σε ST. Φοβερός ήχος (πάρα πολύ κοντά σε εκείνον της Αmiga, όπως και στο Βeast), και -αν θυμάμαι καλά-, είχε και κίνηση...
Δυστυχώς λείπει το animation στο κάτω μέρος... :(
 
*Ίσως* δε μπορούσε να παίξει το sample ο 68000 λόγω της κίνησης, αν και στη demoscene, έχουμε δει "παπάδες"...

Ίσως να ήταν τεμπελιά...

Δεν είναι κάτι το σημαντικό πάντως...
 
pooky(1) είπε:
Please define. Ήσουν; Παραμένεις;
Ημουν και παραμένω !! (βλάσφημε... :p )

Dino είπε:
Δυστυχώς λείπει το animation στο κάτω μέρος...
Χμ !! Αυτό δεν το θυμόμουν.

Στα θετικά πάντως, είναι ότι η υπόλοιπη εισαγωγή υπάρχει ατόφια (μιλάω για την ιστοριούλα σε στυλ "κόμικ").

Είχα διαπιστώσει όμως πως κάποιες σπασμένες εκδόσεις κόλλαγαν όταν ήταν η ώρα να παίξει το εν λόγω σημείο. Στις αυθεντικές δισκέττες βέβαια, παίζει κανονικά (παραθέτω και screenshot απο STeem).

turricanst.png
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
circleag είπε:
Αχου!!!ΤΙ ΚΑΝΕΙ Ο ΚΑΦΡΟΣ ΣΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΤOY PINKMAN (2:30) ΣΤΗΝ AMIGAAAAAAA........

ΚΟΜΜΑΤΑΚΙΑ ΤΗΝ ΚΑΝΕΙ!!!!

Ελεοοοος και κριμα :(
Τι σε ξαφνιάζει; Αφού μόνο έτσι μπορεί ο ST να έχει multitasking και καλύτερα γραφικά..χεχεχεχε:Ρ
 
Ο μόνος τρόπος να έχει καλύτερο multitasking και γραφικά ένας ST είναι να είναι η Amiga χαλασμένη. :p
 
Πίσω
Μπλουζα