Amiga vs Atari ST

phil_vr είπε:
Χαχαχα !! Eτσι είναι Phil !!

Btw, αν πιστεύεις ότι γίνομαι άδικος με όσα έγραψα περί Exolon, εξομοίωσέ το σε STeem & WinUAE, "φάε" το κανόνι που σε εμποδίζει, και μετά μείνε στην πρώτη οθόνη και κόβε βόλτες αριστερά-δεξιά παρακολουθώντας την κίνηση του sprite.

Θα δείς ότι το animation είναι ουσιαστικά το ίδιο.
 
billy, σε ευχαριστώ για το research που μπήκες στον κόπο να κάνεις, σχετικά με τα παιχνίδια...

Πραγματικά, στο YouΤube που τα είδα ήταν η μέρα με τη νύχτα...

Επίσης, να πω οτι συμφωνώ σε κάποια πραγματάκια που είπε και ο Shock, και διαφωνώ σε άλλα, τα οποία ανέλυσε ο Ηρακλής, πιο πάνω...

Ο κολλημένος με τα Atari φίλος σας, σταματάει να σας σπάει τα νεύρα και θα ασχοληθεί με κάτι άλλο, πιο παραγωγικό... ;)
 
Did that already (με το Saint ομως - πως χρησιμοποιειτε το Steem ρε σεις? :p ) Πρεπει να χρησιμοποιει μεγαλυτερη αναλυση στην Amiga δειχνοντας το ανθρωπακι μικροτερο και εχει χανει σε λεπτομερεια που στο ματι μοιαζει με σπασιμο. Ρε συ Βilly, μεγενθυντικο φακο εχεις για φιλτρο μπροστα στο 1084? :)
 
DINO, βαλε τον kohina να παιζει και αστους να ονειρευονται την Amiga 22000 με linux - sorry με OS/12 ηθελα να πω - και να νομιζουν οτι αγορασαν το πλεον αξιολογο μηχανημα των 80s...
 
Εγώ πάλι εξακολουθώ να περιμένω να μάθω για την "νεκρή σκηνή του ST"...
 
Paspartoo είπε:
Αντωνη , η Lisa των 10.000 δολλαριων και ο Mac των 3.000 ΔΕΝ ηταν home computers και ουτε επαιξαν ουτε συγκριθηκαν ουτε πουλησαν ουτε απευθυνθηκαν ποτε σε αυτη την κατηγορια χρηστων, οποτε δεν καταλαβαινω γιατι τα βαζεις στην κουβεντα μας..
Δεν ήταν home αλλά ήταν οι 2 πρώτοι εκπρόσωποι των 16 bits που έγραψαν ιστορία. Ο atari σχεδιάστηκε σε Lisa και πολλά στοιχεια τα πήρε απο τον Mac.

Επίσης o Mac υπάρχει μέχρι σήμερα στα σπίτια μας οπότε είναι πλέον Home :)

Με τη λογική του κοστους ούτε η 1000 ήταν home μιας και πήγαινε κοντά στα 400.000 με monitor όταν πρωτοπαρουσιατηκε.

Paspartoo είπε:
Οσο για το midi, μπορει τεχνολογικα να μην ηταν ΤΟ θαυμα - αλλα η επιλογη του απο την Atari - και η μετεπειτα πορεια ολοκληρης της μουσικης σκηνης της ασχολουμενης με studio και recordings - αποδεικνυει οτι ηταν μια κινηση ματ και ως εκτουτου ενα θαυμα.
Μα αυτό δεν έγραψα πιο πριν;
 
phil_vr είπε:
Did that already (με το Saint ομως - πως χρησιμοποιειτε το Steem ρε σεις? :p ) Πρεπει να χρησιμοποιει μεγαλυτερη αναλυση στην Amiga δειχνοντας το ανθρωπακι μικροτερο και εχει χανει σε λεπτομερεια που στο ματι μοιαζει με σπασιμο. Ρε συ Βilly, μεγενθυντικο φακο εχεις για φιλτρο μπροστα στο 1084? :)
Εχω και τον SainT πρόχειρο. :D

Ιδιο μου φαίνεται το sprite Phil, τι να πω...

Θα δοκιμάσω να βγάλω κανένα screenshot οταν γυρίσω σπίτι.
 
Ο atari σχεδιάστηκε σε Lisa και πολλά στοιχεια τα πήρε απο τον Mac.
Αυτο εχει ξεκαθαριστει ως FUD εδω και χρονια - απορω, που το θυμηθηκες ? Καμια σχεση δεν ειχε η πλατφορμα Lorraine ουτε το TOS/GEMDOS με την Apple ή τα προιοντα της. Το hardware ηταν τελειως διαφορετικο απο της Lisa και το software της DR δοκιμαστηκε/τεσταριστηκε στα αρχικα του σταδια σε pc μεσω emu.

Μα αυτό δεν έγραψα πιο πριν;
Εγω ειπα οτι δεν ηταν ΤΟ θαυμα τεχνολογικα (εκανε ομως το θαυμα του και διελυσε καθε χρηση του ανταγωνισμου στον τομεα "ηχος"). Μικρη διαφορα απο αυτο που ειπες εσυ - αλλα καταλυτικη.
 
DINO είπε:
Ο κολλημένος με τα Atari φίλος σας, σταματάει να σας σπάει τα νεύρα και θα ασχοληθεί με κάτι άλλο, πιο παραγωγικό... ;)
Κατάλαβα πας να ασχοληθείς με amiga :p

@all

Μπενω να διαβασω τα γνωστα flames και βλέπω απαντισεις με επηχειρηματολογια,συναφια και συνοχη!

Τσ τσ τσ... που εχει ολισθίσει αυτο το νημάτιο.... :p
 
Λοιπόν, επειδή μάλλον θα περίμενω αρκετά, και επειδή έχω αυπνία... έχουμε και λέμε:

Βγάλαμε ως κοινότητα το 2010:

-35 demos, intros bytetros musicdisks etc...

- Ένα καινούριο μηχάνημα βασισμένο σε Coldfire το οποίο θα μπορούμε να παραλάβουμε μεσα στο 2011.

- Παραδόθηκε επιτέλους το CTPCI (PCI adapter για CT6x falcon)

- Βγήκε καινούρια έκδοση του λειτουργικού (ΜιΝΤ 1.17.0 XaAES 0.999 και για να περιαυτολογήσω: κάνω την ελληνική μετάφραση και ταυτόχρονα την μετατροπή σε ISO8859-7)

- Είδαμε το zDesk το οποίο είναι πλέον και GPL...


- Έγινε port o Netsurf

- Έγιναν 2 αποκλειστικά Atari Demo Party (1 ST/Falcon και 1 all atari) και το Outline που είναι multiplatform αλλά με έμφαση στον ST

- Μια συνάντηση στην Σουηδία αποκλείστικά για ST

- To OFAM meeting το οποίο είναι για όλα τα Atari.

- Συνεχίζεται η ανάπτυξη του Supervidel kαι της Svethlana

- Συνεχίζεται η ανάπτυξη διαφόρων εφαρμογών (να αναφέρω το Conholio, τoν GFA BASIC Editor και AHCC (C-Compiler) )

- Εξακολουθούν να κατασκευαζονται Ultrasatan, Ethernec, Netusbee και Eiffels.

Έχω ξεχάσει πάρα πολλά και θα επανέλθω και αύριο. Πάντως γενικά το 2010 ήταν για μας μια κακή χρονια. Με βάση αυτά που γίνονται πίσω από τις κουρτίνες όμως φαίνεται ότι το 2011 θα είναι πολύ μα πολύ καλύτερη.
 
DINO είπε:
billy, σε ευχαριστώ για το research που μπήκες στον κόπο να κάνεις, σχετικά με τα παιχνίδια...Πραγματικά, στο YouΤube που τα είδα ήταν η μέρα με τη νύχτα...
Νο problem, Dino. :)

Eλπίζω στο μέλλον, αν αξιωθούμε να τα πούμε απο κοντά, να λύσουμε πλέον τις όποιες "διαφορές" μας παίζοντας... διπλό !! :D (Oχι ποδοσφαιράκι όμως. Το πολύ κανένα Speedball II, όπου τουλάχιστον είμαι μέτριος).

phil_vr είπε:
Did that already (με το Saint ομως - πως χρησιμοποιειτε το Steem ρε σεις?) Πρεπει να χρησιμοποιει μεγαλυτερη αναλυση στην Amiga δειχνοντας το ανθρωπακι μικροτερο
Phil, όντως, έχει (πλέον) καιρό να ανανεωθεί, αλλά τον έχω συνηθίσει περισσότερο απο τον SainT.

Λοιπόν, έβγαλα τρείς φωτό. Η πρώτη είναι απο WinUAE, η 2η απο SainT, και η 3η απο STeem.

UAE & STeem έχουν scanlines, οπότε και φαίνονται πιό σκοτεινές (ειδικά του UAE. Στο setup που έχω στη δουλειά του έχω βάλει πιό λεπτά scanlines, αλλά εδώ δεν έχω ακόμα κάνει την ρύθμιση λόγω οξείας τεμπελίτιδας. :p )

Επίσης, επειδή το screenshot του SainT μου το αποθήκευσε σε νορμαλ ανάλυση, του έκανα μία 2:1 μεγέθυνση, για να είναι σε διαστάσεις ανάλογες με τις υπόλοιπες φωτό.

Δεν διαφωνώ με τα περί ανάλυσης, όμως παρ' όλα αυτά, τα sprites μου φαίνονται ίδια...

001vm.png


002fzm.png


003ze.png
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Paspartoo είπε:
Αυτο εχει ξεκαθαριστει ως FUD εδω και χρονια - απορω, που το θυμηθηκες ? Καμια σχεση δεν ειχε η πλατφορμα Lorraine ουτε το TOS/GEMDOS με την Apple ή τα προιοντα της. Το hardware ηταν τελειως διαφορετικο απο της Lisa και το software της DR δοκιμαστηκε/τεσταριστηκε στα αρχικα του σταδια σε pc μεσω emu.
FUD? Γιατί δοβόντουσαν τη Lisa? lol

Τελικά ο dadhacker δεν δούλευε για την Atari?

Αλλά και να ήταν τελικά μύθος αυτό αλλάζει τίποτα?

Πάλι η Lisa ήταν το πρώτο 16 bit μηχάνημα με γραφικό περιβάλλον που έμεινε στην ιστορία.

Σε αυτό δε χωράει αμφιβολία απορώ γιατί κολλάς στην τιμή του και ότι δεν ήταν home. Λες και ο ST όταν πρωτοβγήκε δεν είχε στόχο του τον Mac
 
Ωρες ωρες νομιζω οτι παιζουμε στο "Αποκαλυψη τωρα" (redux) :D

Πως καταφερες να μπλεξεις και να εξακολουθεις να μπλεκεις την Apple, σε ενα Amiga VS Atari thread ?

Ωραια λοιπον για να καταληξουμε καπου - η Lisa των 10000 δολλαριων ΔΕΝ ηταν 16bit HOME computer και ως εκτουτου μπορει να ηταν ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ μηχανακι που βγηκε ποτε - αλλα δεν συγκρινεται σε κανενα πεδιο με τους STs και Amiga.

Μιας και αναρωτηθηκες στο προπροηγουμενο post σου - για το κοστος της Amiga 1000 - ναι, ουτε αυτο ηταν home computer - demo μηχανημα για εκθεσεις ηταν. Στην πραξη ανετοιμο για πωλησεις.

Οσον αφορα τον dadhacker και τις 2 γραμμες που εγραψε πριν 3 χρονια

Before the ST hardware started to work, we had to use existing 68000-based systems for cross development. The graphics guys had Apple Lisas that were running CP/M-68K;
Δηλαδη (κατα τον dadhacker) χρησιμοποιησαν ενα 68000 μηχανημα - με CPM68κ (!!!) για να φτιαξουν καναν font renderer και κανα πανελ του ΤΟS - μιας και το BIOS και ιδιο το OS φτιαχτηκε σε MOTOROLA workstation - και αυτο εσυ το εκλαμβανεις και το διαδιδεις ως

Ο atari σχεδιάστηκε σε Lisa και πολλά στοιχεια τα πήρε απο τον Mac.

Το απιστευτο βεβαια της ολης ιστοριας ειναι οτι και καλα ειχαν (κατα τον dadhacker παντα) 3 Lisa (των 10 χιλιαρικων εκαστο) απλα ως 68000 platform machines, να τρεχουν CP/M68k για να γραφουν scripts....

Αντωνη μου - δεν μπορω να παρακολουθησω αυτου του ειδους τα συμπερασματα - το μονο που ξερω ειναι οτι η Apple δεν εφτιαξε τον κοσμο. Τα υπολοιπα χρηζουν καποια Θεολογικη μελετη ισως.

@Christos

Βαλε και το asma.atari.org στη λιστα - ειχε νεα εκδοση φετος.
 
@ChrisTOS

εφτιαξα το καφεδακι μου και ειπα να γραψω δυο αραδες κι εγω πριν ξεκινησω τη δουλεια. Δε θα χρειαζοταν να περιμενεις πολυ αλλα εγω στις αυπνιες μου προτιμω να ασχολουμαι με αλλα πραγματα (amiga gaming ας πουμε, μη παει ο νους σας στο πονηρο). Λοιπον, πρωτον και κυριον, μερικα ποστ πιο πριν εγραψα κατι αλλα το προσπερασες μαλλον. Παραθετω λοιπον: ".... Σκοπιμη θα ηταν μια καθαρη συγκριση σε συγκεκριμενους τομεις οπως: Απολυτα Τεχνικα Χαρακτηριστικα, Εμπορικη επιτυχια, Διαρκεια ζωης στο χρονο, Υποστηριξη σε 3rd party hardware, Υποστηριξη σε Software, Bιβλιοθηκη Τιτλων, Χρησεις κλπ..........."

Οσον αφορα τα τεχνικα χαρακτηριστικα εκει τα πραγματα ειναι ξεκαθαρα νομιζω. Οποιος θελει το διαπιστωνει μονος του, ας μην επναλαμβανομαστε. Οσον αφορα την εμπορικη επιτυχια κι αυτο ειναι διαπιστωσιμο ενδεχομενως με νουμερα. Δε ξερω κατι παραπανω οποτε δε μπορω να γραψω. Ισως συνολικα η Amiga πουλησε περισσοτερο σε βαθος χρονου και αθροιζοντας τις πωλησεις ολων των μοντελων, ισως o Atari να πουλησε περισσοτερο σε πιο low end συστηματα, ειλικρινα ειναι κατι που δε γνωριζω και δεν εχω το χρονο να το ψαξω οποτε οποιος βρει κατι σχετικο ας το παραθεσει. Οσο για ολα τα υπολοιπα (διαρκεια ζωης στο χρονο, 3rd party hardware, χρησεις κλπ.) αυτα μαλλον εμπειρικα μπορει κανεις να τα περιγραψει. Οποτε εδω ερχεται το σχολιο μου περι ενεργης amiga κοινοτητας και μιας Atari κοινοτητας στο ημιφως και οχι πεθαμενη (ποτε δε το ειπα αυτο γιατι καθε μηχανημα εχει τους πιστους του). Η δικη μου εκτιμηση ειναι οτι τα πραγματα κινουνται πιο πολυ στο χωρο της amiga οχι μονο απο τους ρομαντικους αλλα και απο εμπορικες εταιρειες με προσωπικο, διαφημιση και ρεαλιστικα εξοδα. Ο ορος κοινοτητα επομενως δεν αφορα (κατ'εμενα) μονο τη demoscene, τους χακεραδες του καθε μηχανηματος και τους amiga / atari nerds. Θα σε παω λιγο πιο πισω και θα σε προκαλουσα να μου πεις κατα ποσο υπηρχαν εταιρειες που να υποστηριζαν ΣΟΒΑΡΑ τον Atari στα τελη της δεκαετιας του 90 και μεχρι τις αρχες του 2000. Aκομη και μεχρι τις αρχες του 2000 εβγαζαν hardware για Α500!! Για να μη πολυλογω αλλο αναφερω επιγραμματικα τα δικα μου κριτηρια περι ολοζωντανης amiga κοινοτητας:

0) Συνεχης αναπτυξη και διαθεση hardware για προσθηκη USB, καρτων γραφικων/ηχου/δικτυου, σε κλασσικες amiga

1) Φρεσκια παραγωγη εν ετει 2010 δυο accelerators (030) για την Α1200 και Α600 και μαλιστα σε τιμες καθολου απαγορευτικες

2) Υπαρξη ενεργου περιοδικου που κυκλοφορει κανονικα και τυπωμενο απο επισημη εταιρεια

3) Yπαρξη τουλαχιστον 2 κανονικοτατων online καταστηματων για αμεσες αγορες amiga stuff

4) Αmiga συναντησεις δε προκειται να αναφερω μεμονωμενα γιατι γινονται κατα κορον και με μεγαλη επισκεψιμοτητα (π.χ. Αγγλια 2010, Γερμανια 2010, Η.Π.Α. 2010). Mηπως να αναφερω και το δικο μας Amigathering το οποιο διοργανωενται ανελλιπως καθε χρονο με επιτυχια και φετος εγινε στη Θεσσαλονικη με προσελευση ατομων απο ολη την Ελλαδα;

5) Nεο εμπορικο λειτουργικο (AmigaOS 4.1) σε beta εκδοση για κλασσικες amiga με συνεχη αναπτυξη απο επισημη εταιρεια (Ηyperion). Σημειωτεον οτι το OS4 για classic amiga υπαρχει εδω και 3 χρονια και ειναι αξιοπρεπεστατο και για καθημερινη απλη χρηση.

6) Νεο hardware που θα τρεχει AmigaOS 4.2 και το οποιο θα διατεθει λογικα μεσα στο πρωτο τριμηνο του 2011 (Amiga X1000) και λογικα θα ειναι αρκετα ανταξιο με τις συγχρονες πλατφορμες. Να πω επισης οτι το τελευταιο επισημο Amiga μοντελο χρονολογειται στα 2005 (Amiga One)

7) Port του Netsurf εχει ηδη γινει στην Amiga εδω και 2-3 χρονια. Τα φρεσκα νεα ειναι οτι εγινε port ο Firefox (Timberwolf) ενω υπαρχει και ο OWB ο οποιος ειναι ενας browser αρκετα συγχρονος και αυτο το λεω απο δικη μου καθημερινη πειρα

8 ) Port αρκετων προσφατων FPS/3D παιχνιδιων σε Amiga OS 4.1

9) Εφοσον αναφερθηκες σε πολλες λεπτομερειες θα το κανω κι εγω: συνεχεις βελτιωσεις του τελευταιου κλασσικου εμπορικου λειτουργικου (3.9) με "service packs" που το φερνουν ακομη πιο κοντα στη συγχρονη πραγματικοτητα, συνεχης υποστηριξη του 3.9 απο τη κοινοτητα σε εφαρμογες, υπαρξη ολοκληρωμενων πακετων οπως το Holywood, port του Blender, Gimp, υποστηριξη για Linux Software μεσω Amicygnix στις N.G. Amiga

10) Μεσα στο 2010 καταγεγραμμενα 19 νεα demos συμφωνα με το http://ada.untergrund.net/ (ενα δειγμα http://phasorburn.com/index.php/archive/amiga-demo-2010/ καθως και το ECS (παρακαλω) demo το οποιο κερδισε το διαγωνισμο oldschool στο Breakpoint 2010

)11) Aναπτυξη και ισως κυκλοφορια μεσα στο 2011 του NATAMI, το οποιο αποτελει μια κλασικη Amiga με στεροειδη, με συμβατοτητα με καινουριο hardware αλλα και με backwards compatibility.

12) Παραγωγη και εμπορικη διαθεση εδω και 3 χρονια, του Minimig που ουσιαστικα αποτελει μια Α500 σε μικρογραφια, με πιο συγχρονα χαρακτηριστικα και hardware.

Υπαρχουν σιγουρα κι αλλα πραγματα που θα ηθελα να γραψω αλλα.....φτανει. Εγω απλα παραθετω τη δικη μου αισθηση και ως ενας χρηστης amiga (τοσο κλασσικων μοντελων οσο και next generation οπως η μΑ1 μου με το ολοφρεσκο λειτουργικο της) ο οποιος αναβει τα μηχανηματα σε καθημερινη βαση και τα χρησιμοποιει συνειδητα. Στο σπιτι PC δεν εχω και τις βασικες μου αναγκες μου τις καλυπτει η μΑ1 οποτε μιλαω με τα δικα μου δεδομενα.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πάλι είδες κόκκινο πανί και όρμησες με φόρα.

Σε χάλασε που έγραψα για πιο λόγο έχουν μείνει στην ιστορία τα 3-4 γνωστά 16 bit μηχανάκια.

ΔΕΝ ΕΙΠΑ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΦΘΗΝΑ ΟΣΟ Ο ST. Για την ακρίβεια έγραψα:

ο ST, γιατί ήταν προσιτός και ταυτόχρονα ένα δυνατό μηχάνημα σε σύγκριση με τον Mac της εποχής και έκανε βατή την μετάβαση από τα 8 στα 16 bits.
Εστείασα στο για ποιο λόγο έχει μείνει ο ST στην ιστορία. Τι ξεχωριστό είχε αυτό το μηχάνημα βρε αδερφέ για να το θυμούνται οι ιστορικοί του μέλλοντος. Για πιο λόγο συζητάμε τόσες σελίδες και το συγκρίνουμε με την Amiga ένα μηχάνημα που έμεινε στην ιστορία για την τεχνική της αρτιότητα σε σχέση με τα υπόλοιπα 16bits?
Για αυτό και έφερα στην κουβέντα τα υπόλοιπα δυο 16 bit μηχανήματα που αφήσανε κάτι πίσω τους για να υπάρχει μέτρο σύγκρισης. Ο ST ήταν ένας "φθηνός Mac" άρα καταρχήν ξεκίνησε... "δεύτερος" :) . Τουλάχιστον έτσι τον πάσαρε στην αγορά ο Tramiel μπορείς να δεις και το video από το computer chronicles που το αναφέρει ο ίδιος.

Δεν έφερε την επανάσταση στο 16bit γραφικό περιβάλλον εργασίας, αυτό είχε γίνει ήδη

Δεν είχε ένα επαναστατικό λειτουργικό τουλάχιστον μέχρι την έλευση του Mint.

Δεν είχε επαναστατικό hardware αλλά of the self components.

Οπότε έμεινε στην ιστορία σαν ένας wanna be Mac, wanna be Amiga, φθηνός και ΚΑΛΟΣ 16 bit υπολογιστής που με τη βοήθεια του Midi μπήκε στα studios.

Προσπάθησε να πιάσει κι άλλες αγορές (π.χ DTP) που είχει ο Mac αλλά και τα home micros που όμως χωρίς βοήθεια από custom chips τα βρήκε σκούρα μπροστά στην Amiga.

Νομίζω ότι πιο ρεαλιστικό από αυτό δεν γίνεται, δε μπορώ να του δώσω περισσότερο εύσημα εκτός από την συναισθηματική αξία που μπορεί να του δώσει ο κάτοχος του, η οποία σίγουρα είναι μεγάλη.

Τώρα αν σε χαλάει η λέξη Mac ή Lisa σε post ε τι να πω :)
 
Η πλακα ειναι οτι συνεχιζεις μια ST VS Apple συζητηση :D

Τι δουλεια εχει στο αν ηταν "καλυτερος" ο SΤ απο την Amiga - με το αν ηταν "επαστατικος" ή οχι, επειδη βγηκε αργοτερα απο τη Lisa και τον Mac...

Ουτε wanna be mac ηταν - ασχετα αν διαφημιστηκε ως jackintosh - ουτε wanna be amiga ηταν (ευτυχως) - Ηταν η πρωτη και σαφως επαναστικη επιλογη για 16bit home computing την εποχη που κυκλοφορησε - κατεκτησε μια μεγαλη μεριδα κατοχων home computers - και εσβησε τον οποιο ανταγωνισμο στo studio recording.

Οι υπολοιποι (κατ εσενα) ανταγωνιστες του - εσβησαν πριν πουλησουν (Lisa) - καθυστερησαν απο 3 (Amiga) εως και 5 χρονια (Mac) ωστε να μπουν στις αγορες που απευθυνονταν. Και εν τελη ο ST ειναι ο πρωτος και σαφως ο πιο πετυχημενος 16bit ΗΟΜΕ υπολογιστης μεχρι το 1987.

Αν δεν εχεις να του δωσεις εσυ ευσημα - δεν ειναι κακο - μια χαρα τα καταφερε και ετσι το μηχανημα να μεινει στην ιστορια ;)
 
Που είπα ότι η Lisa ήταν ανταγωνιστής ρε συ Paspartoo? Είπα ότι κάθε ένα από εκείνα τα μηχανήματα είχε κάτι επαναστατικό, δεν υπήρχε περίπτωση η Lisa που κυκλοφόρησε χρόνια πριν τον ST να ήταν καλύτερη. Δεν τα σύγκρινα καν. Ανέφερα τους λόγους για τους οποίους έμειναν άλλα μηχανήματα στην ιστορία.

Και φυσικά και ο ST ήταν ο πιο επιτυχημένος 16bit υπολογιστής μέχρι που ήρθε η A500, δεν αμφισβητήται αυτό. Όταν το ένα κάνει 1500$ με έχρωμο monitor ΔΕΝ διαφημίζεται γιατί περιμένουν τα νέα μοντέλα (2000,500) και το άλλο κάνει τα μισά (με μονόχρωμο) και διαφημίζεται, φυσικα κι θα προτιμηθεί το δεύτερο.

Αυτό δε σημαίνει ότι είναι και καλύτερο τεχνικά, αυτό φωνάζουμε τόσες σελίδες τώρα. Το ένα ήταν Value for Money και το άλλο τεχνολογία αιχμής.

Περί market share δείτε και εδώ.
 
Χαιρομαι που αφησαμε τη Lisa πισω μας (δεν την ανεφερα πρωτος εγω παντως)

Αντωνη μου, ενα πραγμα θα σου πω - αν ησουν λιγο πιο ανοιχτος στο θεμα μας θα επρεπε να δεις και να παραδεχτεις οτι ολη αυτη η "τεχνολογια αιχμης" που ανεφερες δημιουργηθηκε απο atari stuffmen με την υποστηριξη της atari και παραδωθηκε ανευ ορων στην Commodore η οποια το μονο που εκανε ηταν να σερνει ενα μηχανακι απο εκθεση σε εκθεση ΕΠΙ 3 ΧΡΟΝΙΑ γνωριζοντας οτι ΔΕΝ μπορουσε να πουλησει και οτι ΔΕΝ μπορουσε να κανει κατι για αυτο.

Τα συγχαρητηρια μου στους hitech promoters της Commodore! Ο Miner ηταν οντως ευχαριστημενος ? Που εφαγε τα νιατα του να σχεδιασει μια ανωτερη πλατφορμα για να την καμαρωνουν τα geeks στις εκθεσεις ?

Οταν το 87 καταλαβαν οτι πρεπει να κανουν κατι πριν χαθει το hype και φαληρισουν οριστικα - εβγαλαν ενα μηχανακι που - ακουσον ακουσον - ειχε τη διπλασια μνημη απο το τερας που παρουσιασαν 3 χρονια πριν - και τοτε ηταν που ασχοληθηκαν οι devs μαζι του. ΟΛΟ το software που δημιουργηθηκε για την amiga 500, απλα δεν τρεχει στο ιερο τερας demo machine με το οποιο μας γεμισαν φουμαρα επι 3 χρονια.

Τελικα φιλε μου ολη αυτη η τεχνολογια αιχμης ηθελε απλα 256kb παραπανω - και 3 χρονια αναμονη μεχρι να πεσουν οι τιμες των μνημων και να μπορεσει η Commodore να χρηματοδοτησει νεο μηχανημα. Και παλι μπραβο.

Σε αυτα τα 3 χρονια - η atari με τον jackintosh της, εδωσε στην αγορα αυτο που ηθελε και γιαυτο εμεινε στην ιστορια - και οχι γιατι κοστιζε λιγοτερο - αλλα γιατι ΔΕΝ υπηρχε ανταγωνισμος. Τι να αγορασει ο αλλος ? ενα μηχανημα που κοστιζε μια περιουσια και χωρις προγραμματα και με μια τεχνολογια αιχμης (ο θεος να την κανει) που ειδαμε μετα απο 3 χρονια ?...

Ουτε value for money ουτε τιποτα - απλη λογικη χρειαζοταν.

(το market share links σου εχει ανεβει 2-3 φορες στο φορουμ - αλλα ακομα δεν εχει καταλαβει κανεις τι ακριβως δειχνει)
 
@portarinos,

Αυπνίες είχα γιατί παιδευόμουν με encodings κ.α. και μετά δεν μπορείς να κοιμηθείς. Σε ότι αφορά τις πωλήσεις μάλλον μιλάμε για 3:2 υπέρ της Amiga.

0. Το χουμε. Σου είπα για Ethernec, Netusbee κτλ.

1. Το χουμε, CT63 για Falcon για τον οποίο είχαμε παραγωγή μέσα στο 10.

2. ST Magazine στην Γαλλία που βγαίνει και σε αγγλική έκδοση ( http://stmagazine.org/ )

3. 2 στην αμερική (B&C και Best Electronics) 2 στην Ευρώπη ( Atari Fachmarkt.de 16/32 systems). Υπάρχει και ο Ben ο οποίος ζεί από αυτό αλλά εντάξει...

4. Γιατί να μην αναφέρεις; Αυτό είναι το πιο σημαντικό κατ εμέ.

5. Εμείς έχουμε πάει στο open source. Αλλά το AmigaOS 4.1 δεν τρέχει σε 68Κ. Βλέπω ότι θεωρείς Amiga και τα PPC boxes αλλά πολλοί διαφωνούν σε αυτό.

6. Απο τα specs του AmigaX1000 δεν το κόβω να έχει σύγχρονες δυνατότητες αλλά δεν το ξέρω.. Θα δείξει.

7. Όχι σε 68Κ.

8. Όχι σε 68Κ. Στην πραγματικότητα όλα αυτά είναι ένα (όχι και τόσο απλό βέβαια) recompile από τη στιγμή που έχει γίνει port η SDL και το OpenGL.

9. Ότι και σε σας. Η μόνη διαφορά είναι ότι σε μας είναι Open source.

10. Για την ακρίβεια στο Pouet υπάρχουν αν δεν κάνω λάθος 52 demos intros κτλ.

11. Άντε να δούμε. Πάντως με όσους μιλάμε, vapourware το ανεβάζουν, vapourware το κατεβάζουν. Μακάρι να μην ισχύει.

12. Suska.. βέβαια είναι πανάκριβο αλλά εντάξει... Πάντως είναι ενσωματωμένο στο Firebee.

Θα σε παω λιγο πιο πισω και θα σε προκαλουσα να μου πεις κατα ποσο υπηρχαν εταιρειες που να υποστηριζαν ΣΟΒΑΡΑ τον Atari στα τελη της δεκαετιας του 90 και μεχρι τις αρχες του 2000. Aκομη και μεχρι τις αρχες του 2000 εβγαζαν hardware για Α500!! Για να μη πολυλογω αλλο αναφερω επιγραμματικα τα δικα μου κριτηρια περι ολοζωντανης amiga κοινοτητας:
Ναι, δεν είναι καθόλου δύσκολο να το απαντήσω αυτό. Το 2000, υπήρχαν δυο εταιρείες που έβγαζαν κλώνους, πιο συγκεκριμένα η Medusa Computers και η Milan Computers, με τα Hades και τα Milan αντίστοιχα. Στο software κομμάτι πιο γνωστή ήταν η ASH που έβγαζε το λειτουργικό Magic, databases, spreadsheets, και διάφορα άλλα προγράμματα: http://www.application-systems.de/atari/produktefuratari.html . Στο h/w κομμάτι σίγουρα υπήρχαν και άλλες εταιρείες που έβγαζαν πραγματάκια αλλά έχουν περάσει αρκετά χρόνια. Η wizztronics μου έρχεται στο μυαλό αλλά δεν μπορώ να θυμηθώ τι έκανε.

Επίσης υπήρχαν, νέες εκδόσεις που έπαιρναν υπόψιν τις ικανότητες των κλώνων που προαναφέρθηκαν, του Calamus (νομίζω και αυτοί βγάλαν νέα έκδοση για τον Atari το 2010), το Papyrus Office (word processor) και το tempus word. Επιπλέον υπήρχαν πάρα πολλά shareware προγράμματα εκείνη την περίοδο, και ευτυχώς τα περισσότερα από αυτά είναι πλέον open source. Θυμάμαι είχαν βγει και δυο εταιρείες διάθεσης shareware, η μία έχει ακόμα το site: http://europeshareware.free.fr/scripts/visu1.php?Langue=fra&editeur=3

@Paspartoo, μάλλον αναφέρεσαι στο sndh.atari.org. Το asma είναι για τα 8-bita.
 
Paspartoo είπε:
Χαιρομαι που αφησαμε τη Lisa πισω μας (δεν την ανεφερα πρωτος εγω παντως)
Εσύ απλά δεν κατάλαβες γιατί την ανέφερα. Ελπίζω να σε κάλυψα.

Paspartoo είπε:
Αντωνη μου, ενα πραγμα θα σου πω - αν ησουν λιγο πιο ανοιχτος στο θεμα μας θα επρεπε να δεις και να παραδεχτεις οτι ολη αυτη η "τεχνολογια αιχμης" που ανεφερες δημιουργηθηκε απο atari stuffmen με την υποστηριξη της atari και παραδωθηκε ανευ ορων στην Commodore η οποια το μονο που εκανε ηταν να σερνει ενα μηχανακι απο εκθεση σε εκθεση ΕΠΙ 3 ΧΡΟΝΙΑ γνωριζοντας οτι ΔΕΝ μπορουσε να πουλησει και οτι ΔΕΝ μπορουσε να κανει κατι για αυτο.
Το ότι ο Minner ήταν πρώην υπάλληλος της Atari δε λέει κάτι. Και εγώ ήμουν πρώην υπάλληλος άλλης εταιρίας αυτό τι σημαίνει? Ότι για ότι φτιάχνω στη τωρινή θα παίρνει credits η παλιά?

Ο άνθρωπος έφυγε γιατί εκεί στην Atari ήταν στόκοι και δεν έβλεπαν το μέλλον. Του απορίψανε την πρόταση που έκανε να τους φέρει ένα σύγχρονο 16 bits υπολογιστή και εσύ λες τον Minner Atari stuffmen? Δε νομίζω

Με τη δική σου λογική πάντως και ο ST ήταν Commodore αφού πρακτικά ο Tramiel που του έδωσε ζωή (μέχρι και το δικό του όνομα!!) ήταν ο CEO της Commodore για δεκαετίες!

Για το θέμα των χρημάτων τα έχουμε πει και τα έχουμε ξαναπεί αλλά βλέπω ότι πρέπει να τα ξαναπούμε. Η υποστήριξη της Atari που λες, ήταν 500.000$ τα οποία τα έδωσε όταν η Hitoro πέθαινε, το ημερολόγιο τότε έγραφε 21 Νοεμβρίου 1983.

Για τα 7εκ$ που είχαν δώσει οι οδοντίατροι ενάμησι χρόνο πριν συν άλλα τόσα που δώσανε όταν δυσκολέψανε τα πράγματα δεν έχεις να πεις τίποτα.

Για τις υποθήκες που είχαν βάλει όλα τα στελέχη για να τυπωθούν τα chips και μιλάμε για πολλά λεφτά, δεν έχεις να πεις τίποτα. Παρόλα αυτά βρήκες να πεις ότι το όλο project φτιάχτηκε με δική της υποστήριξη επειδή έδωσε 500.000 ΑΦΟΥ είχε φτιαχτεί το chipset!

Ε όχι δεν πάει έτσι. Έκανε μια μικρή επένδυση σε σχέση με το μέγεθος του εγχειρήματος με λάθους όρους που δεν της βγήκε. Γιατί αν είχε πάρει όλον τον υπολογιστή και δεν ήθελε να σκοτώσει το project κρατώντας τα chips, δεν θα είχαν πρόβλημα εκεί στην HiToro να βάλουν την τελειωτική τζίφρα :)

Και την έκανε την πατάτα σε ένα έτοιμο προιόν όχι πάνω στο R&D. To μόνο που ήθελε η Lorraine τότε ήταν να μεταφερθούν τα κυκλώματα στο πυρίτιο.

Πάντως έχει ένα ενδιαφέρον η φάση. Ενώ οι άλλοι έχουν φάει 10άδες εκατομύρια για να φτιάξουν κάτι εξερετικό έρχεται ο άλλος τελευταία στιγμή την ώρα που πεθαίνεις και σου πετάει ένα κομμάτι ψωμί νομίζοντας ότι δεν υπάρχουν και αλλού πορτοκαλιές που κάνουν πορτοκάλια!

Επίσης τα 3 χρόνια που λες στις εκθέσεις δε μου βγαίνουν στα νούμερα μιας και η Commodore αγόρασε την HiToro τον Αύγουστο του 84 και η 1000ρα βγήκε μετά το καλοκαίρι του 85. Η Amiga που θυμάσαι να πηγαίνει σε έκθεση ήταν η Lorraine και ήταν τον Ιανουάριο του 1984 σε μορφή πλακετών και καλωδίων. Δεν ήταν ένα προιόν που μπορούσε να αγοραστεί από καταναλωτές αλλά από κάποια εταιρία σαν την Commodore ή την Atari.

H Amiga σαν Amiga με την έννοια που λες και στα χέρια της Commodore πήγε σε έκθεση μετά το καλοκαίρι του 85.

Paspartoo είπε:
Τα συγχαρητηρια μου στους hitech promoters της Commodore! Ο Miner ηταν οντως ευχαριστημενος ? Που εφαγε τα νιατα του να σχεδιασει μια ανωτερη πλατφορμα για να την καμαρωνουν τα geeks στις εκθεσεις ?
Φαντάζομαι ναι. Το όνομα του έμεινε στην ιστορία, στις εκθέσεις ο κόσμος έμενε με ανοιχτό το στόμα και μετά το 87 μπορούσαν να αποκτήσουν Amiga και οι μη έχοντες. Για τον ST τι έχει μείνει στην ιστορία εκτός του "φτωχός πλην τίμιος συγγενής + βυσμα για studio"?

Ποιοι ήταν οι φοβεροί τεχνικοί που τον σχεδίασαν?

Paspartoo είπε:
Οταν το 87 καταλαβαν οτι πρεπει να κανουν κατι πριν χαθει το hype και φαληρισουν οριστικα - εβγαλαν ενα μηχανακι που - ακουσον ακουσον - ειχε τη διπλασια μνημη απο το τερας που παρουσιασαν 3 χρονια πριν - και τοτε ηταν που ασχοληθηκαν οι devs μαζι του. ΟΛΟ το software που δημιουργηθηκε για την amiga 500, απλα δεν τρεχει στο ιερο τερας demo machine με το οποιο μας γεμισαν φουμαρα επι 3 χρονια.
Hype!! Hype η Amiga !! Τι άλλο θα διαβάσω!!

Φυσικά και έτρεχε σχεδόν όλο το software όσο τουλάχιστον επέτρεπε το νέο kickstart. Ξεχνάς ότι η Amiga είχε πολύ καλό expansion. Ξεχνάς επίσης ότι όταν πρωτοκυκλοφόρησε ο ST δεν βγήκε αμέσως με 512 αλλά αρχικά τον κυκλοφόρησε έστω και για πολύ λίγο και μόνο Ευρώπη με 256. Γρήγορα βέβαια κατάλαβαν το λάθος τους και τον πήγαν στα 512. Το θέμα είναι τι έκανες αν ήθελες περισσότερη μνήμη στον ST?

Λύση μέχρι την έλευση του STE:

Άνοιξε τον βγάλε τα παλιά τσιπάκια και κόλλησε τα καινούρια. Μια εύκολη διαδικασία δε λέω :)

ΑΑα και μέχρι 4ΜΒ έτσι? Όχι παραπάνω. Στην Amiga όμως κότσαρες στο expansion slot τη μνήμη η οποία γινόταν autoconfigure κάτι σαν το σημερινό plug & play και τελείωσες.

Επίσης πολλά προγράμματα υπήρχαν από την εποχή της χιλιάρας παράδειγμα το περιβόητο defender of the crown που κυκλοφόρησε λίγο μετά την έλευση της 1000ρας.

Paspartoo είπε:
Τελικα φιλε μου ολη αυτη η τεχνολογια αιχμης ηθελε απλα 256kb παραπανω - και 3 χρονια αναμονη μεχρι να πεσουν οι τιμες των μνημων και να μπορεσει η Commodore να χρηματοδοτησει νεο μηχανημα. Και παλι μπραβο.
Μα αν η 1000ρα ήθελε 256Κ παραπάνω τα οποία τα έβαζες αργότερα εύκολα ο ST τι χρειαζότανε?

  • Χαρακτήρα (Jackintosh??, Mac clone?)
  • Hardware
  • OS


Paspartoo είπε:
Σε αυτα τα 3 χρονια - η atari με τον jackintosh της, εδωσε στην αγορα αυτο που ηθελε και γιαυτο εμεινε στην ιστορια - και οχι γιατι κοστιζε λιγοτερο - αλλα γιατι ΔΕΝ υπηρχε ανταγωνισμος. Τι να αγορασει ο αλλος ? ενα μηχανημα που κοστιζε μια περιουσια και χωρις προγραμματα και με μια τεχνολογια αιχμης (ο θεος να την κανει) που ειδαμε μετα απο 3 χρονια ?...
ΛΟΛ ενώ όταν βγήκε ο ST είχε προγράμματα! Όλα τα μηχανήματα χρειάζονται περιθώριο για να τα εμπιστευτουν οι developers. Δε μας είπες επίσης μετά το 87 ποια ήταν η πορεία του ST και ποια της Amiga?

Επίσης τα 3 χρόνια δε βγαίνουν με τίποτα.

Paspartoo είπε:
(το market share links σου εχει ανεβει 2-3 φορες στο φορουμ - αλλα ακομα δεν εχει καταλαβει κανεις τι ακριβως δειχνει)
Φαντάζομαι διαφωνείς με τα στοιχεία που αναφέρει γιατί το τι δείχνει είναι πασιφανές. Τον ST να είχε λίγο μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς από την Amiga στην αρχή της ζωής του και μετά να πέφτει.
 
Πίσω
Μπλουζα