Amiga vs Atari ST

ωραιο το kick off ....ωραιο και το sensible....αλλα η καμερα απο πανω δεν με ψηνει....το πρωτο ποδοσφαιρακι που επαιξα ηταν το International Soccer στον C64.

Καπου ειχα διαβασει οτι το International Soccer ειναι ο προκατοχος του Winning Eleven μετεπειτα Pro Evolution Soccer.

ΥΓ

να στησουμε κανα on-line πρωταθλημα στο pro evolution αμα ειστε πολλοι που γουσταρετε μπαλα....σε PS3 βεβαια....και μη μου πει κανεις τιποτα για xbox γιατι ανοιγω topic καπακι(xbox vs PS3)XAAXXAXA
 
το international soccer του snes ειναι ο προκατοχος του pro,οχι του c64,εκεινο ειναι αλλο παιχνιδι απο αλλη εταιρια

international superstar soccer για την ακριβεια
 
;)ok...ηταν side-scroll γι'αυτο το ανεφερα
 
Aρχικα το πρωτο παιχνιδι ονομαζοταν International Superstar Soccer. Μετα βγηκε μια βελτιωμενη εκδοση που λεγοταν

Ιnternational Superstar Soccer deluxe. Οταν βγηκε σε αλλα μηχανηματα (μετα το SNES και megadrive) για συντομια λεγοταν

ISS. Αλλαξε σε ISS pro Evolution και τελος εμεινε σκετο PRO. Απο τα παιχνιδια που δεν μου αρεσαν καθολου. Μια

σπανια εκδοση ειναι η ISS pro 2000 για Ν64.

Αλλα αυτο ισχυει για ολα τα ποδοσφαιρακια, FIFA 11, PRO 11 κτλ, δεν μπορουν να συγκριθουν σε gameplay με το kick off 2

και το sensible soccer. Ουτε φυσικα η εκδοση της Α500 με του atari ST. Το μονο που θα εχει ενδιαφερον σαν αντιπαραθεση,

ειναι το kick off VS sensible σε Α500. Υπαρχουν υπερμαχοι σε καθε πλευρα, αλλα εγω παραδεχομαι οτι ειναι τοσο διαφορετικα

που δυσκολα καποιος ειναι ξεκαθαρα νικητης. Αν και εγω παω προς sensible μερια.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
MariosMSX είπε:
Aρχικα το πρωτο παιχνιδι ονομαζοταν International Superstar Soccer. Μετα βγηκε μια βελτιωμενη εκδοση που λεγοτανΙnternational Superstar Soccer deluxe. Οταν βγηκε σε αλλα μηχανηματα (μετα το SNES και megadrive) για συντομια λεγοταν

ISS. Αλλαξε σε ISS pro Evolution και τελος εμεινε σκετο PRO. Απο τα παιχνιδια που δεν μου αρεσαν καθολου. Μια

σπανια εκδοση ειναι η ISS pro 2000 για Ν64.

Αλλα αυτο ισχυει για ολα τα ποδοσφαιρακια, FIFA 11, PRO 11 κτλ, δεν μπορουν να συγκριθουν σε gameplay με το kick off 2

και το sensible soccer. Ουτε φυσικα η εκδοση της Α500 με του atari ST. Το μονο που θα εχει ενδιαφερον σαν αντιπαραθεση,

ειναι το kick off VS sensible σε Α500. Υπαρχουν υπερμαχοι σε καθε πλευρα, αλλα εγω παραδεχομαι οτι ειναι τοσο διαφορετικα

που δυσκολα καποιος ειναι ξεκαθαρα νικητης. Αν και εγω παω προς sensible μερια.
το sensible soccer νομιζω ειναι ολοιδιο σε amiga και atari st
 
η amiga ειχε ομως το sensible world of soccer,αυτη ειναι η απολυτη εκδοση οχι το απλο sensible
 
Shock είπε:
Περιμένω δήλωση του τύπου:Ο ST με σκέτο τον 68000 στα 8Mhz είναι πιο γρήγορος από την Amiga στα 7.09 (PAL) με copper+Blitter+hardware scrolling+hardware sprites.
Η Amiga στα 7.09 (PAL) με copper+Blitter+hardware scrolling+hardware sprites, είναι πιό γρήγορη από τον ST με σκέτο τον 68000 στα 8Mhz...

O.K.;;;

However, you still don't get it....

ΔΕ ΛΕΜΕ ΟΤΙ Ο ST ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ (ΟΤΙ ΚΙ ΑΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΥΤΟ), ΑΠΟ ΤΗΝ AMIGA....

Προσπαθούμε με επιχειρήματα , να αποδείξουμε οτι δεν είναι ελέφαντας, συγγνώμη, αναβαθμισμένο οχτάμπιτο ήθελα να πω...
 
pinkman είπε:
αργησε ομως γιατι ειχε βγει το playstation...
γενικα ειχε αργησει η amiga σε ολα,αυτο ειναι αλλη ιστορια

το swos ομως παιζονταν τοτε σαν τρελο και ακομα εχει το φανατικο κοινο του πανευρωπαικος
 
DINO είπε:
Προσπαθούμε με επιχειρήματα , να αποδείξουμε οτι δεν είναι ελέφαντας, συγγνώμη, αναβαθμισμένο οχτάμπιτο ήθελα να πω...
Αυτή η αναφορά σε "αναβαθμισμένο οκτάμπιτο", να υποθέσω ότι παραπέμπει στο θέμα του ήχου;

Νόμιζα ότι μέσες-άκρες καταλήξαμε στο ποιό μηχάνημα υπερέχει και πού σε αυτό τον τομέα.
 
Ε ναι για τον ήχο θα λέει γιατί φυσικά και ο ST είναι ένα καταπληκτικό μηχάνημα δεν υπάρχει σύγκριση με 8bitο, εκτός φυσικά από τον ήχο.

Εκεί συγνώμη αλλά προτιμώ το SID από το Yamaha :)
 
Nope κύριοι... Μιλάω γενικά για ολόκληρο το computer και όχι μεμονωμένα για τον ήχο... ;)

Shock, η δική μου προτίμηση για τον ήχο στα 8-bits, είναι το POKEY...
 
DINO είπε:
Shock, η δική μου προτίμηση για τον ήχο στα 8-bits, είναι το POKEY...
Έχω ακούσει για fanboy-παρωπίδες, αλλά εδώ μιλάμε για fanboy-ωτασπίδες. :p

Βρε DINO, ακόμα και οι μηχανικοί της Atari δεν είχαν το POKEY σε τρομερή εκτίμηση...τι σχέση έχει με το SID πχ; (και δεν είμαι καν οπαδός της Commodore γμτ)
 
O ανθρωπος ειπε τι 8bit ηχο προτιμαει - που ειναι το περιεργο ? Το POKEY ειναι ακουστικα πολυ πιο κοντα στα "αρχεγονα" coin-op απο οτιδηποτε αλλο. Ειναι θεμα εμπειριων και προσωπικου γουστου. Δεν ειναι ολοι οπαδοι της ακουστικης του SID, ας μην γινομαστε υπερβολικοι.
 
DINO είπε:
Nope κύριοι... Μιλάω γενικά για ολόκληρο το computer και όχι μεμονωμένα για τον ήχο... ;)
Σε αυτή την περίπτωση, να πω ότι δεν θεωρώ σε καμία περίπτωση τον ST ως σύνολο, "αναβαθμισμένο οκτάμπιτο". Eίναι μιά χαρά 16 bit μηχάνημα. :)

(δεν νομίζω μάλιστα να τον αποκάλεσε κανείς αναβαθμισμένο οκτάμπιτο...)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
DINO σε έχασα λίγο.

Κανείς από δω μέσα δεν σύγκρινε τον ST με 8μπιτο εκτός από το θέμα ήχου. Πέρα από το κλασσικό χαβαλέ που κάνουμε, όλοι γνωρίζουμε την αξία του ST και τη θέση του στον χώρο των 16 bits.

Η Lisa, ο Mac 128K, ο ST, η Amiga ήταν ξεχωριστά μηχανήματα το καθένα για το το δικό του λόγο.

Από αυτά αν αφαιρέσουμε τον συναισθηματικό παράγοντα για ποιο λόγο έγραψαν ιστορία?

Εγώ θα έλεγα η Lisa γιατί ήταν η πρώτη φορά που είδαμε και χρησιμοποιήσαμε mouse έστω και σε έκθεση πληροφορικής, γιατί δε νομίζω να μπήκε και σε πολλά σπίτια αυτός ο υπολογιστής.

Ο Mac γιατί έκανε την επανάσταση, τον ζούμε ακόμα και σήμερα (όσοι τυχεροί τον ζούμε), έφτασε μέχρι και στα κινητά μας τηλέφωνα και ακόμα και τα windows που χρησιμοποιεί η πλειοψηφία έχουν πολλά στοιχεία με εκείνο το μικρό μηχανάκι :)

Η Amiga για ότι έχουμε πει ως τώρα και έχουμε γράψει.

Το ίδιο και ο ST, γιατί ήταν προσιτός και ταυτόχρονα ένα δυνατό μηχάνημα σε σύγκριση με τον Mac της εποχής και έκανε βατή την μετάβαση από τα 8 στα 16 bits.

Ε όχι όμως δεν έμεινε στην ιστορία για τον υπέροχο ήχο του Yamaha του, ούτε για τους προγραμματιστές του που μόνο αυτοί ξέρανε να πάνε ένα μηχάνημα στα άκρα και κάνανε θαύματα ! :)

Επίσης το Midi δεν ήταν ένα τεχνολογικό θαύμα όσο και να το λέμε και να το ξαναλέμε. Μπορεί να γεννήθηκε τα Cubase εκεί αλλά το ίδιο μπορεί να πει κάποιος για πολλά από τα προγράμματα στην Amiga.
 
Ενα ακόμα update με κάποιες διαπιστώσεις:

Σχετικά με το επιχείρημα ότι στον ST "χωρούσαν 3-4 παιχνίδια σε μία δισκέττα απο τους γνωστούς hackers της εποχής":

Τέτοιες πρακτικές γινόντουσαν και στην Amiga. Σαφώς και υπήρχαν δηλαδή δισκέττες με συλλογές παιχνιδιών απο πειρατές. Εξαρτάται φυσικά και απο το πόσο μεγάλα ήταν τα παιχνίδια (αλλες φορές ήταν 5 παιχνίδια, άλλες 4, κ.ο.κ). Στο θέμα του single-sided drive που είχε υιοθετηθεί αρχικά στους ST, καλύτερα να μην αναφερθούμε.

Kick Off:

Γρηγορότερο στον ST. Το εξομοίωσα και φάνηκε άμεσα. Δεν χρειάστηκε να κάνω μετρήσεις για να το διαπιστώσω !!

Eγώ βέβαια τέτοια παιχνίδια δεν παίζω, αλλά το ότι είναι πιό αργό στην Amiga, με βοηθάει να παρακολουθώ πιό εύκολα την μπάλλα, διαφορετικά... την ψιλοχάνω !! :D

F1GP: Δεν βασίζομαι *ποτέ* σε βίνδεα του youtube για συγκρίσεις (για τους γνωστούς λόγους), και επιπλέον ήταν και διαφορετικές oι πίστες. Ετσι φόρτωσα το παιχνίδι σε emulators και έκανα συγκρίσεις (και τα δύο sessions με details στο maximum, σε practice στη Monza για να μην με κόβουν αντίπαλοι οδηγοί - και να έχω και πολλές ευθείες). Αρχικά δεν είδα καμία διαφορά, πράγμα που μου προκάλεσε έκπληξη. Εκανα κάποιες μετρήσεις: Στην Amiga έπαιξα για 80 δευτερόλεπτα, και σημείωσα την θέση όπου έφτασα μέσα στην πίστα. Στον ST έφτασα στο ίδιο σημείο σε 3 δεύτερα λιγότερο !! Συνεπώς, το παιχνίδι είναι πιό γρήγορο σε ST.

H διαφορά όμως δεν είναι άμεσα εμφανής. Τα ίδια περίπου έγιναν και με το Retaliator. H διαφορά στην ταχύτητα σίγουρα δεν είναι τέτοια που να με αναγκάσει να... κόψω τις φλέβες μου. :D

Οπότε λοιπόν, απαντήθηκε η ερώτησή μου στο πόσο πιό γρήγορος είναι στα 3D ο ST. Η γρηγοράδα του ανά frame δεν θα έλεγα πως αντιστοιχεί 100% στο "ωμό" 12 τοις εκατό του αυξημένου χρονισμού του επεξεργαστή έναντι της Amiga. Δηλαδή το F1GP π.χ. δεν είναι καν 12% πιό γρήγορο απο Amiga, αλλά περίπου 4%.

Exolon: Τα παιχνίδια μοιάζουν σε πολύ μεγάλο βαθμό. Το animation είναι το *ίδιο* (και το τονίζω), αλλά στην Amiga το παιχνίδι είναι πιό γρήγορο όταν υπάρχουν πολλά sprites στην οθόνη, ενώ στον ST καθυστερεί. Αν αυτή η καθυστέρηση στο animation κάνει την κίνηση να φαίνεται "νερό", με το ίδιο σκεπτικό το Kick Off είναι νεράκι (και μάλιστα γάργαρο) στην Amiga, ενώ στον ST η κίνηση είναι για τον... "μπερντέ". :D

That being said, προτιμώ ΧΙΛΙΕΣ φορες να παίζω Exolon στον Αmstrad μου (ή και σε Spectrum/C64, αν δεν βρίσκεται Amstrad), παρά σε Amiga/ST. :p

Δεν μπορώ να το εξηγήσω, αλλά οι 16μπιτες εκδόσεις "χάνουν" κατά πολύ στο gameplay - και αυτό είναι κάτι που θα το καταλάβουν μόνο όσοι είχαν ασχοληθεί εκτενώς με τις αρχικές οκτάμπιτες versions.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Αντωνη , η Lisa των 10.000 δολλαριων και ο Mac των 3.000 ΔΕΝ ηταν home computers και ουτε επαιξαν ουτε συγκριθηκαν ουτε πουλησαν ουτε απευθυνθηκαν ποτε σε αυτη την κατηγορια χρηστων, οποτε δεν καταλαβαινω γιατι τα βαζεις στην κουβεντα μας.

Οσο για το midi, μπορει τεχνολογικα να μην ηταν ΤΟ θαυμα - αλλα η επιλογη του απο την Atari - και η μετεπειτα πορεια ολοκληρης της μουσικης σκηνης της ασχολουμενης με studio και recordings - αποδεικνυει οτι ηταν μια κινηση ματ και ως εκτουτου ενα θαυμα.
 
Πίσω
Μπλουζα