Amstrad CPC vs Commodore 64

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας vagosgta3
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Είχε τις στιγμές του, κυρίως στα παιχνίδια της Ocean/Imagine. Οι άνθρωποι είχαν γίνει ειδικοί στο Ζ80. Βλέπε Chase HQ, Oper.Wolf - It can't get any better than that.

Αποδεκτά ήταν και τα conversion Shinobi-Double Dragon.
 
Στο shinobi και το double dragon Ι, ΙΙ όπως και στο dragon Ninja η έκδοση για 6128 ήταν καλύτερη από του c64! Πολύ καλύτερη! Για μένα και το target renegade ήταν καλύτερο αφού μπορούσες να γρονθοκοπήσεις τους πεσμένους αντιπάλους όπως επίσης είχε και καλύτερη διαχείριση του χρόνου σε σχέση με τον κόμοντορ!

Υπήρχαν λοιπόν πολλά παιχνίδια που τα κατάφερνε καλύτερα ο 6128! Μην τα ισοπεδώνουμε όλα ότι δεν έκανε για παιχνίδια και ότι ΜΟΝΟ ο κομοντορ ήταν για αυτό!

Πρέπει ν' αναθεωρήσουμε κάτι για το παρόν θέμα! Τελικά περιοριζόμαστε μόνο σ' επίπεδο παιχνιδιών ή σχολιάζουμε συνολικά τα μηχανήματα...έχασα την μπάλα!
 
Spyros_s, εχεις δικιο. Ειχαν γινει απιστευτα πραγματα και στον Amstrad που ειναι ισως η πιο καλη αποδειξη των δυνατοτητων του καθε μηχανηματος σε συναρτηση με τις ορεξεις των προγραμματιστων. Τα λεμε και τα ξαναλεμε αλλα οι commodοραδες.. Δεν βλεπετε ρε σεις το παραδειγμα του Wally? Αυτη την στηλη αμεμπτου ηθικης και της μουσταρδι αντικειμενικοτητας?! :)

Απο την στιγμη που το thread δεν ονομαζεται Gaming: Amstrad CPC vs Commodore 64, λογικα οι συγκρισεις γινονται στην ολοτητα των υπολογιστων.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
V.I.Smirnov είπε:
Και δεν ξέρω κανένα 12χρονο που να κατέληξε προγραμματιστής έχοντας c64.

Aντιθέτως, από cpc ξέρω αρκετούς...

-
Tώρα ξέρεις τουλάχιστον έναν (ο οποίος ξέρει καμπόσους ακόμα).

Μη σνομπάρετε τόσο τον Commodorάκο. Όποιος ήθελε να παίξει με προγραμματισμό ασχολούνταν με Simon's Basic, COBOL, FORTRAN, Pascal κλπ ή πήγαινε κατευθείαν στην ASSEMBLY του με την οποία μπορούσε να κάνει παπάδες.

Όσοι ευτυχήσαμε να έχουμε το GEOS ή πέρα από παιχνίδια να παίξουμε και με διάφορα Utilities ξέρουμε πόσο πραγματικά "ζόρικος" μπορούσε να γίνει.

P.S: Αγωνιστικούς χαιρετισμούς στον Shinobi και σε όσους συμφωνούν ότι ο C64 ήταν συνολικά ανώτερος στα games και ο CPC πληρέστερος / πιο user friendly ως overall υπολογιστής.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
AEON είπε:
Tώρα ξέρεις τουλάχιστον έναν (ο οποίος ξέρει καμπόσους ακόμα).
Μη σνομπάρετε τόσο τον Commodorάκο. Όποιος ήθελε να παίξει με προγραμματισμό ασχολούνταν με Simon's Basic, COBOL, FORTRAN, Pascal κλπ ή πήγαινε κατευθείαν στην ASSEMBLY του με την οποία μπορούσε να κάνει παπάδες.
ζηλεύουν που δεν έχουν Sid και η ζωή κυλάει στα 10 fps!

ρε μη πετάς άλλες φούσκες δε βλέπεις που σέρνεται? :P :P

AEON είπε:
P.S: Αγωνιστικούς χαιρετισμούς στον Shinobi και σε όσους συμφωνούν ότι ο C64 ήταν συνολικά ανώτερος στα games και ο CPC πληρέστερος / πιο user friendly ως overall υπολογιστής.
Είμαστε λίγοι...
 
LOL Bubble Bobble

Δεν πειράζει, λίγοι και καλοί :D
 
είστε άδικοι σας το έγραψα...κανείς δεν αμφισβητεί αυτό που λέτε...διαφωνώ μόνο με τις απόλυτες γενικεύσεις ότι ο cpc δεν κάνει για παιχνίδια! Για μένα ισχύει αυτό: ο C64 ήταν συνολικά(εδώ θα γράψω συνήθως και όχι συνολικά αφού υπάρχουν εξαιρεσεις) ανώτερος στα games και ο CPC πληρέστερος / πιο user friendly ως overall υπολογιστής

Με αναγκάζετε να γράψω οφφ τοπικ τωρα:

Το μόνο απόλυτο πράγμα που ισχύει στον χώρο των υπολογιστών είναι η ανωτερότητα της αμίγκα απέναντι στον ποταπό ανταγωνιστή της! (Κρατήθηκα τόσες μέρες και δεν το έγραψα...) :)
 
spyros_s είπε:
Με αναγκάζετε να γράψω οφφ τοπικ τωρα:

Το μόνο απόλυτο πράγμα που ισχύει στον χώρο των υπολογιστών είναι η ανωτερότητα της αμίγκα απέναντι στον ποταπό ανταγωνιστή της! (Κρατήθηκα τόσες μέρες και δεν το έγραψα...) :)
Σκεφτομουν να φτιαξω και φωτογραφιες Amiga vs Atari ST,αλλα λεω αστο θα γινει χαμος εκει :D :D, αλλα περα της πλακας, φωτογραφιες που ειδα δεν προσεξα καμια εντονη διαφορα μεταξυ τους στα πιο πολλα παιχνιδια.
 
spyros_s είπε:
Το μόνο απόλυτο πράγμα που ισχύει στον χώρο των υπολογιστών είναι η ανωτερότητα της αμίγκα απέναντι στον ποταπό ανταγωνιστή της! (Κρατήθηκα τόσες μέρες και δεν το έγραψα...) :)
μην τα ξαναλέμε.... (και βγαίνουμε εκτός νήματος)

για τους amigaδες όμως, που είναι καλά παιδάκια, άντε άλλη μια φορά μπας και το καταπιούν :D :darkglasses:

ελαφρώς καλύτερη η amiga σε σχέση με τον stfm όσον αφορά το θέμα gamimg, σαφέστατα υποδεέστερη (έως πολύ) όσον αφορά το computing. :D
 
Έχεις δίκιο spyros_s. To συνολικά το έγραψα με την έννοια του μέσου όρου περισσότερο (συμφωνώ εξάλλου ότι σε κάποια παιχνίδια ήταν ανώτερος ο CPC), οπότε μπορεί safely να μεταφραστεί ως "κατά κανόνα".
 
φίλε ΑΕΟΝ κατάλαβα από το ύφος της γραφής σου ότι δεν ήθελες να είσαι απόλυτος...απλά άδραξα την ευκαιρία να χαλαρώσω το θέμα πάντα με καλή πρόθεση!

@ntsmrtz: Οι αμίγκα χρήστες όταν βλέπουμε ατάρι νιώθουμε σαν τον Αστεριξ και Οβελίξ οταν κυνήγαγαν αγριογούρουνα στο δάσος και πετύχαιναν Ρωμαϊκή περίπολο! Ευχαριστούμε τους ...Θεούς που υπάρχετε για να σας πειράζουμε!
 
AEON είπε:
Tώρα ξέρεις τουλάχιστον έναν (ο οποίος ξέρει καμπόσους ακόμα).
Μη σνομπάρετε τόσο τον Commodorάκο. Όποιος ήθελε να παίξει με προγραμματισμό ασχολούνταν με Simon's Basic, COBOL, FORTRAN, Pascal κλπ ή πήγαινε κατευθείαν στην ASSEMBLY του με την οποία μπορούσε να κάνει παπάδες.
Επειδή κάποιοι επιμένουν να τα αγνοούν (ή το κάνουν επίτηδες) κάνω copy paste αυτά που έγραψα στο post #130 :

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Η basic του c64 ήταν ελλιπής και πρωτόγονη και απογοήτευε/αποθάρρυνε τον χρήστη.

Βεβαίως και ήταν ήταν κακό που δεν είχε wrappers για τις λειτουργίες των γραφικών και του ήχου.

Σχεδόν δεν μπορούσες να τυπώσεις κάτι στοιχισμένα, όχι να κάνεις πρόγραμμα.

Κάθε basic έπρεπε να έχει απαραιτήτως wrappers για τέτοια πράγματα - τι σόι basic θα ήταν αλλιώς...

Η κατάσταση ήταν ακόμη χειρότερη δεδομένου ότι για τον χειρισμό του hardware (π.χ. του vic II για τα γραφικά)

η σχετική τεκμηρίωση ήταν - επαναλαμβάνω - ελάχιστη, δυσνόητη για αρχάριο και εξαιρετικά δυσεύρετη.

(Μιλάμε κυρίως αυτά που μπορούσες να βρεις στην Ελλάδα έτσι ; έξω δεν ξέρω τι γινόταν αλλά και δεν ενδιέφερε

εφόσον δεν υπήρχε τρόπος να επωφεληθεί κάποιος.)

Αντίθετα, το cpc είχε μια basic εξαιρετικά εύχρηστη, δυνατή και ικανοποιητικά γρήγορη.

Η locomotive είχε σχεδόν ότι μπορούσε να ζητήσει ο ερασιτέχνης χρήστης.

H μόνη σημαντική έλλειψη ήταν η εντολή fill που όμως προστέθηκε στον 6128.

Ήχος, γραφικά, interrupts, μαθηματικές συναρτήσεις, χειρισμός αρχείων, έλεγχος/διόρθωση λαθών...δεν έλλειπε τίποτε.

Η άποψη ότι "ο προγραμματιστής έπρεπε να μαθει το πως λειτουργεί το h/w και το τι έπρεπε να κάνει με αυτό"

είναι εντελώς λαθεμένη σε ότι αφορά τους ερασιτέχνες που ξεκινούσαν.

Π.χ. γιατί να ελέγχεις την τονική περιβάλλουσα του ήχου με pokes ;

Στο cpc μπορούσες να το κάνεις εύκολα μέσα από την basic αλλά και με assembly (hardware) αν ήθελες/ήξερες.

Αλλά δεν υπήρχε λόγος να το κάνεις με assembly.

Το ίδιο και με τα γραφικά.

Μπορούσες να εντρυφήσεις σε πιο χαμηλό επίπεδο στο μηχάνημα ανάλογα με τις γνώσεις και το ενδιαφέρον σου.

Επιπλέον, αν ήξερες assembly, επέτρεπε εύκολα ακόμη και την προσθήκη νέων εντολών (oι RSX εντολές).

Για όποιον ενδιαφερόταν για την assembly ή/και το hardware το cpc είχε άριστη τεκμηρίωση για το λειτουργικό του σύστημα.

Συγκεκριμένα το jumpblock περιγραφόταν λεπτομερέστα στο soft 158 της Αmstrad.

Αυτή η κίνηση της Amstrad να δώσει τόσες λεπτομέρειες για το λειτουργικό του cpc ήταν άνευ προηγουμένου τότε.

(Το soft 158 μπορούσες να το παραγγείλεις από καταστήματα π.χ. το "Τhe computer shop" το έφερνε με παραγγελία.)

Επίσης το 80στηλο βόλευε πολύ σε αρκετά πράγματα π.χ. έγραφες μια ρουτίνα για επίλυση γραμμικού συστήματος

και έβλεπες το αποτέλεσμα τακτοποιημένο...

Και όσο για Simon's basic του c64, ναι ήταν μια λύση. Αλλά παρηγοριά στον άρρωστο.

Σαφώς κατώτερη από την εγγενή basic του cpc και μείωνε και την (ήδη μικρότερη σε σχέση με το cpc) διαθέσιμη μνήμη στον χρήστη.

Για άλλες γλώσσες (pascal, C, fortran) για το cpc κυκλοφορούσαν πολύ καλοί compilers, π.χ. η Highsoft C ή pascal.

Kαι για assembly το ίδιο (Ηisoft genmon, pyradev ).

Στον προγραμματισμό και στην φιλικότητα το cpc υπερτερεί και δεν τίθεται καν σύγκριση.

Στα παιχνίδια το c64 είχε το πλεονέκτημα επειδή η κατασκευή του στόχευε κυρίως εκεί.

Αλλά τα παιχνίδια ΔΕΝ ήταν η σημαντικότερη όψη της ιδέας του home computing όσο κι' αν θέλετε να το αγνοείτε.

(Και πάλι) ας μην συνεχίσω περισσότερο με τα αυταπόδεικτα....

Τα περισσότερα κουσούρια διορθώθηκαν στο c128 που ανέβασε πολύ τον πήχυ σε όλα αλλά εδώ μιλάμε για το c64.

-
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
ntsmrtz είπε:
μην τα ξαναλέμε.... (και βγαίνουμε εκτός νήματος)για τους amigaδες όμως, που είναι καλά παιδάκια, άντε άλλη μια φορά μπας και το καταπιούν :D :darkglasses:

ελαφρώς καλύτερη η amiga σε σχέση με τον stfm όσον αφορά το θέμα gamimg, σαφέστατα υποδεέστερη (έως πολύ) όσον αφορά το computing. :D
εγώ που τα έχω και τα 2 θα πω οτι μέχρι το 1990, ήταν ισάξια με υπεροχή της Amiga στον ήχο. μετά το 1990 όμως...

και σε computing τα θεωρώ εξίσου καλά μηχανήματα με μικρή υπεροχή ξανά της Amiga σε γραφικές εφαρμογές.

βασικά αν τα δεις με το δικό μου μάτι είναι σαν αδερφάκια. :)
 
μάλλον υιοθετημένο ήταν ο ατάρι st... :P
 
Shinobi είπε:
Σίγουρα αν και τα παιχνίδια που έγραψες εξακολουθούν να υποφέρουν απο τις αδυναμίες του Amstrad (flip screen κ.ο.κ)

Shinobi είπε:
αλλά ας παραδεχτούμε οτι όταν έπαιζες σε Amstrad διπλό Bubble Bobble και έριχνες εσυ και ο συμπαίκτης μερικές φούσκες, το παιχνίδι γινόταν ένα ωραιότατο βουβό frame by frame slideshow. Είχες όλο το χρόνο δηλαδή να θαυμάσεις τα ολοζώντανα χρωματισμένα "sprites" που ...προσπαθούσαν να κινηθούν πάνω στην οθόνη μας. Μάλλον οι προγραμματιστές φταίνε που δεν αξιοποίησαν τις ικανότητες του υπολογιστή.

Ενώ σε C64 έπαιζες σαν να παίζεις arcade 50 καρέ και τα πάντα smooth με τη κλασική μουσικούλα του ηλεκτρονικού.

Το κριτήριο του κόσμου πάντα ήταν αλάνθαστο.
Η πλειοψηφία των παιχνιδιών που προανέφερα δεν είναι flip-screen, αλλά δεν είναι αυτό το θέμα.

Το θέμα είναι ότι δυσκολεύομαι να παραδεχτώ κάποια πράγματα, όταν φέρνουμε παραδείγματα που εν μέρει δεν ισχύουν. Στην προκειμένη περίπτωση, το Bubble Bobble.

To frame rate σε cpc παραμένει το ίδιο είτε ρίξεις φούσκες είτε όχι - κακώς το κατηγορείς ότι γίνεται slideshow !! Boηθάει φυσικά το ότι το παιχνίδι παίζεται σε στατική οθόνη, χωρίς scrolling.

To μόνο σωστό που είπες είναι ότι δεν υπάρχει η μουσική όταν παίζεις. ;)

Αυτό που προσπαθώ να επισημάνω, είναι ότι υπάρχει μεγάλη δόση υπερβολής απο μέρους σου σε κάποιες συγκρίσεις - πράγμα που το παρατήρησαν κι άλλοι.

Δεν γίνεται τη μία στιγμή κάποιος να παραδέχεται ότι cpc είναι πληρέστερος overall σαν υπολογιστής, και την άλλη να λέει ότι "δεν κάνει για παιχνίδια".

Ενας καλός overall υπολογιστής είναι καλός και στη δουλειά αλλά και στα games. Κανείς δεν αμφισβητεί την ανωτερότητα του C64 στην μουσική και στην πιό ομαλή/πιό γρήγορη κίνηση σε αρκετά games, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι οι εκδόσεις του cpc είναι καρέ-καρέ, unplayable, slideshow, ή δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο !!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Κανει και λιγο την πλακα του ο Shinobi, billy μου ;)
 
A, εντάξει τότε !!

(για να ξέρω και εγώ να λέω για "πεθαμένες παλέττες", για ψωμιέρες, κλπ. Πλάκας δηλαδή αντίστοιχης με αυτής που κάνουμε στον ακατανόμαστο για τις μουστάρδες. Moυαχαχά :D )
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
billy είπε:
A, εντάξει τότε !! (για να ξέρω και εγώ να λέω για "πεθαμένες παλέττες"

Moυαχαχά :D )
εδώ που τα λέμε είναι λιγάκι "χλωμή" :P

έχεις παίξει Rastan στο CPC? θα εντυπωσιαστείς απο τη ταχύτητα που γίνεται η δράση, κάτι σαν 8μπιτο Devil May Cry η God Of War της εποχής. :D :D
 
Χαρ χαρ !! :diablotin:

Eγω θα πω πως είχα διαβάσει σε review εδώ στο retromaniax, ότι το Rastan του C64 είχε bug που δεν σου επέτρεπε να το τελειώσεις κανονικά !! :D
 
Αχ αχ αχ... τώρα πια που έχω στα χέρια μου σχεδόν όλα τα "μηχανάκια" εκείνης της εποχής, μπορώ να πώ με σιγουριά, πως ο CPC ήταν πιο "Computer" από όλα τους... Όχι ότι τα υπόλοιπα δεν ήταν...απλά ήθελαν πολύ ψάξιμο...αντίθετα ο Amstradάκος σου τα έδινε όλα στο πιάτο! Όταν μεταπήδησα από τα home στα pc's δεν είχα κανένα απολύτως πρόβλημα εξοικίωσης, γιατί από το CP/M ήξερα ήδη να χρησιμοποιώ το DOS... από την Locomotive, πέρασα πάρα πολύ άνετα στην GW Basic και αργότερα στην Quick Basic και στην Turbo Basic.Όσο για τα παιχνίδια... έχω γράψει τόσα review για τον Amstrad εδώ στο Forum...που μόνο αντικειμενικός δεν θα ήμουν :)
 
Πίσω
Μπλουζα