AEON είπε:
Tώρα ξέρεις τουλάχιστον έναν (ο οποίος ξέρει καμπόσους ακόμα).
Μη σνομπάρετε τόσο τον Commodorάκο. Όποιος ήθελε να παίξει με
προγραμματισμό ασχολούνταν με Simon's Basic, COBOL, FORTRAN, Pascal κλπ ή πήγαινε κατευθείαν στην
ASSEMBLY του με την οποία μπορούσε να κάνει παπάδες.
Επειδή κάποιοι επιμένουν να τα αγνοούν (ή το κάνουν επίτηδες) κάνω copy paste αυτά που έγραψα στο post #130 :
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Η basic του c64 ήταν ελλιπής και πρωτόγονη και απογοήτευε/αποθάρρυνε τον χρήστη.
Βεβαίως και ήταν ήταν κακό που δεν είχε wrappers για τις λειτουργίες των γραφικών και του ήχου.
Σχεδόν δεν μπορούσες να τυπώσεις κάτι στοιχισμένα, όχι να κάνεις πρόγραμμα.
Κάθε basic έπρεπε να έχει απαραιτήτως wrappers για τέτοια πράγματα - τι σόι basic θα ήταν αλλιώς...
Η κατάσταση ήταν ακόμη χειρότερη δεδομένου ότι για τον χειρισμό του hardware (π.χ. του vic II για τα γραφικά)
η σχετική τεκμηρίωση ήταν - επαναλαμβάνω - ελάχιστη, δυσνόητη για αρχάριο και εξαιρετικά δυσεύρετη.
(Μιλάμε κυρίως αυτά που μπορούσες να βρεις στην Ελλάδα έτσι ; έξω δεν ξέρω τι γινόταν αλλά και δεν ενδιέφερε
εφόσον δεν υπήρχε τρόπος να επωφεληθεί κάποιος.)
Αντίθετα, το cpc είχε μια basic εξαιρετικά εύχρηστη, δυνατή και ικανοποιητικά γρήγορη.
Η locomotive είχε σχεδόν ότι μπορούσε να ζητήσει ο ερασιτέχνης χρήστης.
H μόνη σημαντική έλλειψη ήταν η εντολή fill που όμως προστέθηκε στον 6128.
Ήχος, γραφικά, interrupts, μαθηματικές συναρτήσεις, χειρισμός αρχείων, έλεγχος/διόρθωση λαθών...δεν έλλειπε τίποτε.
Η άποψη ότι "
ο προγραμματιστής έπρεπε να μαθει το πως λειτουργεί το h/w και το τι έπρεπε να κάνει με αυτό"
είναι εντελώς λαθεμένη σε ότι αφορά τους ερασιτέχνες που ξεκινούσαν.
Π.χ. γιατί να ελέγχεις την τονική περιβάλλουσα του ήχου με pokes ;
Στο cpc μπορούσες να το κάνεις εύκολα μέσα από την basic αλλά και με assembly (hardware) αν ήθελες/ήξερες.
Αλλά δεν υπήρχε λόγος να το κάνεις με assembly.
Το ίδιο και με τα γραφικά.
Μπορούσες να εντρυφήσεις σε πιο χαμηλό επίπεδο στο μηχάνημα ανάλογα με τις γνώσεις και το ενδιαφέρον σου.
Επιπλέον, αν ήξερες assembly, επέτρεπε εύκολα ακόμη και την προσθήκη νέων εντολών (oι RSX εντολές).
Για όποιον ενδιαφερόταν για την assembly ή/και το hardware το cpc είχε άριστη τεκμηρίωση για το λειτουργικό του σύστημα.
Συγκεκριμένα το jumpblock περιγραφόταν λεπτομερέστα στο soft 158 της Αmstrad.
Αυτή η κίνηση της Amstrad να δώσει τόσες λεπτομέρειες για το λειτουργικό του cpc ήταν άνευ προηγουμένου τότε.
(Το
soft 158 μπορούσες να το παραγγείλεις από καταστήματα π.χ. το "Τhe computer shop" το έφερνε με παραγγελία.)
Επίσης το 80στηλο βόλευε πολύ σε αρκετά πράγματα π.χ. έγραφες μια ρουτίνα για επίλυση γραμμικού συστήματος
και έβλεπες το αποτέλεσμα τακτοποιημένο...
Και όσο για Simon's basic του c64, ναι ήταν μια λύση. Αλλά παρηγοριά στον άρρωστο.
Σαφώς κατώτερη από την εγγενή basic του cpc και μείωνε και την (ήδη μικρότερη σε σχέση με το cpc) διαθέσιμη μνήμη στον χρήστη.
Για άλλες γλώσσες (pascal, C, fortran) για το cpc κυκλοφορούσαν πολύ καλοί compilers, π.χ. η Highsoft C ή pascal.
Kαι για assembly το ίδιο (Ηisoft genmon, pyradev ).
Στον προγραμματισμό και στην φιλικότητα το cpc υπερτερεί και δεν τίθεται καν σύγκριση.
Στα παιχνίδια το c64 είχε το πλεονέκτημα επειδή η κατασκευή του στόχευε κυρίως εκεί.
Αλλά τα παιχνίδια ΔΕΝ ήταν η σημαντικότερη όψη της ιδέας του home computing όσο κι' αν θέλετε να το αγνοείτε.
(Και πάλι) ας μην συνεχίσω περισσότερο με τα αυταπόδεικτα....
Τα περισσότερα κουσούρια διορθώθηκαν στο c128 που ανέβασε πολύ τον πήχυ σε όλα αλλά εδώ μιλάμε για το c64.
-