Emulators ή Hardware ?

και στα μαυρα και στη "ζεστασια"

Επισης νομιζω οτι ενα καλο trinitron VGA μονιτορ στα 240@120hz δεν απεχει πολυ απο PVM
 
Δυο προχειρες φωτογραφιες απο Sony CRT G200 17' 240p 120hz απο Recalbox RGB Dual. Πολυ κοντα/ ισαξιο με PVM νομιζω.

Colour Bleed test και εναν βαριεστημενο Sonic 2 σε JPG.

Πατηστε τις εικονες, δεξι κλικ, Save Picture As στο PC σας και θελω να πιστευω οτι θα φανουν full resolution ωστε να ζουμαρετε στα πιξελς



 
Τελευταία επεξεργασία:
Θα σου ανεβασω μια φωτογραφια απο RGB scart Spectrum 128 ψυκτρα σε 14αρα Sony μεσα στο Σουκου...πχ το loading screen απο Stainless Steel?
Απλα δεν εχω πολυ εμπιστοσυνη στις φωτογραφικες μου ικανοτητες

Πραγματικα λες και ειναι η μοιρα.
Εκει που πηγα να μονταρω τον Spectrum 128, το πλαστικο κομματι του RGB καλωδιου (που ηταν και επωνυμο), αποσυντεθηκε και εμεινα με το μεταλλικο κομματι χωρισμενο στα δυο!!
Αλλο ενα plus για τους emulators χαχαχαχα
 
Δυο προχειρες φωτογραφιες απο Sony CRT G200 17' 240p 120hz απο Recalbox RGB Dual. Πολυ κοντα/ ισαξιο με PVM νομιζω.
Color Bleed test και εναν βαριεστημένο Sonic 2 σε JPG. Πατηστε τις εικονες, δεξι κλικ, Save Picture As στο PC σας και θελω να πιστευω οτι θα φανουν full λυση ωστε να ζουμαρετε στα πιξελς



Ναι δεν μπορείς να ξεχωρίσεις.Σαν να είναι από κάποιο crt pvm monitor δείχνει παραπάνω o sonic με ίδιου τύπου scanlines.
 
εδώ παίζει ρόλο και το dot pitch

IMG-20240211-222518.jpg


I’ve upgraded my monitor to LG Flatron F700B and it has scanlines of its own when at 3840x480 resolution

That’s not surprising since that monitor has a dot pitch of 0.24 mm. That means that the individual raster lines are going to be more defined than with monitors with a larger dot pitch.
My own PC CRT monitor has a dot pitch 0.27 mm for a 17" screen, which is enough for the raster lines at 480p to be discernible (but not prominent).
It probably helps to increase the screen luminance to make the raster lines bloom a bit more at low resolution. I use my CRT with all color channels maxed out so the screen is as bright as possible, which nicely compensates the brightness loss from inserting black lines.
 
Τελευταία επεξεργασία:
δεκαετία 2000:
Μακάρι να έπαιζα τα παιχνιδια εξομοίωσης έτσι
20240213-190656.jpg

Δεκαετία 2020: Μακάρι να έπαιζα τα παιχνίδια εξομοίωσης έτσι
20240213-200420.jpg
 
Ισχύει! Για πόσο καιρό μάλιστα νόμιζα ότι τα παιχνίδια του N64, είχαν native ανάλυση στα 640x480, θα τρομάξετε από ασχετοσύνη!
 
δεκαετία 2000:
Μακάρι να έπαιζα τα παιχνιδια εξομολόγησης έτσι
20240213-190656.jpg

Δεκαετία 2020: Μακάρι να έπαιζα τα παιχνίδια εξομοίωσης έτσι
20240213-200420.jpg
Ε ναι για αυτόν τον λογο ειχαμε πετάξει ένα σχεδον καινούργιο crt pc monitor και μια crt tv που είχα για emulators και retro κονσόλες μιας και θα παιζαμε με αυτά στη νέα μεγαλη tv lcd. Από τότε ξεκίνησε και ο μακρύς εφιάλτης του retro gaming με bilinear filtering σε emulators και μου είχαν αχρηστευτεί οι ρετροκονσόλες και αντε να βρεις λύσεις. Ευτυχώς αυτός ο εφιάλτης έλαβε τέλος όταν επέστρεψα πάλι στις crt. Πολυ άσχημη εμπειρία πάντως με τις lcd τότε που όταν βλέπω lcd με ρετρο με πιάνει μια αηδία ακόμη και τώρα.
 
  • Like
Reactions: XLV
Ε ναι για αυτόν τον λογο ειχαμε πετάξει ένα σχεδον καινούργιο crt pc monitor και μια crt tv που είχα για emulators και retro κονσόλες μιας και θα παιζαμε με αυτά στη νέα μεγαλη tv lcd. Από τότε ξεκίνησε και ο μακρύς εφιάλτης του retro gaming με bilinear filtering σε emulators και μου είχαν αχρηστευτεί οι ρετροκονσόλες και αντε να βρεις λύσεις. Ευτυχώς αυτός ο εφιάλτης έλαβε τέλος όταν επέστρεψα πάλι στις crt. Πολυ άσχημη εμπειρία πάντως με τις lcd τότε που όταν βλέπω lcd με ρετρο με πιάνει μια αηδία ακόμη και τώρα.
Θυμάμαι είχα και εγώ τότε μια οθόνη crt μέχρι το 2004 και έπαιζα τα Roms εκεί. Μετά όμως τα έφτυσε ο υπολογιστής και από τότε το γυρίσαμε στις lcd.
Σε μια φάση το 2006 πήγα να βάλω μια παρατημενη οθόνη crt στον υπολογιστή αλλά ήταν θέμα ο χώρος και η κούραση στα μάτια και την επέστρεψα.
Το θέμα ήταν πως τότε δεν ήταν τόσο εξελιγμένοι οι emulators όπως ούτε και το dosbox.
Μονο αν είχες Windows 95/dos μηχάνημα άξιζε
Γιατί για περιήγηση στο διαδίκτυο και κειμενογράφο, πλέον δεν μπορούσα με τις παλιές οθόνες
 
δεκαετία 2000:
Μακάρι να έπαιζα τα παιχνιδια εξομοίωσης έτσι
20240213-190656.jpg

Δεκαετία 2020: Μακάρι να έπαιζα τα παιχνίδια εξομοίωσης έτσι
20240213-200420.jpg

Εξαρτάται το παιχνίδι και το σύστημα. Αν μιλάμε για 3D γραφικά που γίνονται upslcale εννοείται ότι όσο πιο ψηλή ανάλυση τόσο καλύτερα. Ομως επειδή το N64 είχε μία συγκεκριμένη ανάλυση (ή δύο αν υποστήριζε το expansion pack) λέμε πως θέλουμε CRT για να είμαστε period correct και να έχουμε πιστότητα, άσχετα αν η ποιότητα είναι χειρότερη.

Στα 2D games με fixed ανάλυση ποτέ δεν λέγαμε να είχαμε καλύτερη ανάλυση γιατί πολύ απλά δεν αλλάζει, ότι οθόνη και να βάλουμε. Προσωπικά από τις αρχές του 2000 μου κακοφάνηκαν οι "HD TVs" και δεν ήθελα ούτε να τις βλέπω.
 
Εξαρτάται το παιχνίδι και το σύστημα. Αν μιλάμε για 3D γραφικά που γίνονται upslcale εννοείται ότι όσο πιο ψηλή ανάλυση τόσο καλύτερα. Ομως επειδή το N64 είχε μία συγκεκριμένη ανάλυση (ή δύο αν υποστήριζε το expansion pack) λέμε πως θέλουμε CRT για να είμαστε period correct και να έχουμε πιστότητα, άσχετα αν η ποιότητα είναι χειρότερη.

Στα 2D games με fixed ανάλυση ποτέ δεν λέγαμε να είχαμε καλύτερη ανάλυση γιατί πολύ απλά δεν αλλάζει, ότι οθόνη και να βάλουμε. Προσωπικά από τις αρχές του 2000 μου κακοφάνηκαν οι "HD TVs" και δεν ήθελα ούτε να τις βλέπω.

Τότε ήταν και κακή περίοδος για τα 2d μιας και οι κονσόλες είχαν πέσει με τα μούτρα στα 3d, παραγκωνιζοντας τα 2d σε τίποτα συλλογές.
Χρειάστηκε η αναγέννηση με τα νοσταλγικά indie τέλη 2000 που ουσιαστικά τα απλοποιουσαν για τον πολύ κόσμο ή απευθύνονταν στους έμπειρους για να αναζωπυρωθει το ενδιαφέρον
 
Εξαρτάται το παιχνίδι και το σύστημα. Αν μιλάμε για 3D γραφικά που γίνονται upslcale εννοείται ότι όσο πιο ψηλή ανάλυση τόσο καλύτερα. Ομως επειδή το N64 είχε μία συγκεκριμένη ανάλυση (ή δύο αν υποστήριζε το expansion pack) λέμε πως θέλουμε CRT για να είμαστε period correct και να έχουμε πιστότητα, άσχετα αν η ποιότητα είναι χειρότερη.

Στα 2D games με fixed ανάλυση ποτέ δεν λέγαμε να είχαμε καλύτερη ανάλυση γιατί πολύ απλά δεν αλλάζει, ότι οθόνη και να βάλουμε. Προσωπικά από τις αρχές του 2000 μου κακοφάνηκαν οι "HD TVs" και δεν ήθελα ούτε να τις βλέπω.

Μα και παλι για την καλυτερη ποιοτητα σε πιο υψηλη αναλυση για τα 3d retro θες παλι CRT pc monitor αντι για CRT TV και οχι lcd - oled.

Δεν αξιζει και ο κοπος για upscaling στα παλια 3d παιχνιδια σε μεγαλη lcd - oled γιατι χανουν αρκετα απο την μαγεια τους και ειναι σαν να παιζεις συγχρονα remastered αυτων των παιχνιδιων που ξαναβγηκαν για να ταιριαζουν με την πιο συγχρονη εικονα των oled - lcd.

Τεσπα εννοειται εξαρταται και τι εικονα θελει καποιος.
 
Μα και παλι για την καλυτερη ποιοτητα σε πιο υψηλη αναλυση για τα 3d retro θες παλι CRT pc monitor αντι για CRT TV και οχι lcd - oled.

Δεν αξιζει και ο κοπος για upscaling στα παλια 3d παιχνιδια σε μεγαλη lcd - oled γιατι χανουν αρκετα απο την μαγεια τους και ειναι σαν να παιζεις συγχρονα remastered αυτων των παιχνιδιων που ξαναβγηκαν για να ταιριαζουν με την πιο συγχρονη εικονα των oled - lcd.

Τεσπα εννοειται εξαρταται και τι εικονα θελει καποιος.
Κι εγώ προτιμώ τα παλιά 3D στην original ανάλυσή τους. Αντε 480p το πολύ, για να είναι λίγο πιο καθαρά. Συνήθως ούτε σε μένα αρέσουν τα παλιά, low poly 3D σε πολύ μεγάλη ανάλυση αλλά υπάρχουν εξαιρέσεις.

Για παράδειγμα, παίζω τα original DOOM και Quake στα 240fps/1080p, μέσω σύγχρονων source ports σε 240hz/VRR LCD monitor. Το αποτέλεσμα σίγουρα ξεπερνάει οποιαδήποτε CRT θα χρησιμοποιούσα, ισως ακόμα και τα "holy grails" των CRT monitors, όποια είναι αυτά. Γιατί, πόσα CRT monitors φτάνουν 1080p + 240hz ταυτόχρονα? Στην LCD τα γραφικά είναι πεντακάθαρα και τα 240fps βοηθάνε στο να μειωθεί το LCD motion blur σε πολύ μεγάλο ποσοστό, τόσο ώστε να μην με νοιάζει πια το ότι οι CRT δεν έχουν αυτό το πρόβλημα. Και το VRR βοηθάει στο να μην βλέπεις ούτε ένα stutter, σε περίπτωση που το frame rate πέσει ελάχιστα. H αίσθηση, ταχύτητα, απόκριση, κλπ είναι τέλεια, θεωρώ είναι ο απόλυτος τρόπος να παίξεις αυτά τα games.

Εννοείται ότι θα τα παίξω και σε DOSbox, σε original ανάλυση/35fps με shaders για την νοσταλγία. Και σίγουρα εκεί ένα CRT monitor χωρίς shaders θα ήταν καλύτερο.

Για μένα, τα μεγαλύτερα εμπόδια στα παλιά games που με αναγκάζουν να θέλω CRT είναι κυρίως το frame rate και τα 2D assets. Σε πολλά τo frame rate είναι κλειδωμένο και εννοείται ότι αν μιλάμε για κονσόλες δεν μπορούμε να πάμε πάνω από 60fps. Οπότε εκεί το LCD motion blur δείχνει το άσχημο πρόσωπό του. Και τα 2D assets και sprites δεν μπορούν να γίνουν upscale οπότε σε όλες αυτές τις περιπτώσεις τα πραγματικά scanlines μιας CRT είναι το απόλυτο. Αν όμως μπορώ να να τρέξω κάτι στα 240fps ξεχνάω και CRT και όλα :fafoutis:
 
Τελευταία επεξεργασία:
Όπως επίσης και το PGXP στο Playstation 1 που διορθώνει κάποιες ατέλειες.

Και εγώ είμαι σε δίλημμα να παίζω τα παλιά fps σε παλιά οθόνη ή σε νέα.
Η παλιά οθόνη λόγω και της μικρής διαγώνιου αλλά και της μικρότερης αναλογίας, κάνει το παιχνίδι πιο έντονο και κλειστοφοβικό. Και τα 120-160 fps τα φτάνει σε χαμηλές αναλύσεις 640χ480 και κάτω.
 
Emulators!!! Για τους παρακάτω λόγους:

1) Upscaling στον Θεό!!!!!!!!

2) Save States

3) Controller Mapping

4) Βαριέμαι πλέον, να απλώνω και να μαζεύω καλώδια!!!

Screenshot από Ace Combat 2, σε Duckstation, όπου ο χειρισμός γινόταν με Flightstick One, της Turtlebeach!!

Ace_Combat_II_a.gif
 
Κι εγώ προτιμώ τα παλιά 3D στην original ανάλυσή τους. Αντε 480p το πολύ, για να είναι λίγο πιο καθαρά. Συνήθως ούτε σε μένα αρέσουν τα παλιά, low poly 3D σε πολύ μεγάλη ανάλυση αλλά υπάρχουν εξαιρέσεις.

Για παράδειγμα, παίζω τα original DOOM και Quake στα 240fps/1080p, μέσω σύγχρονων source ports σε 240hz/VRR LCD monitor. Το αποτέλεσμα σίγουρα ξεπερνάει οποιαδήποτε CRT θα χρησιμοποιούσα, ισως ακόμα και τα "holy grails" των CRT monitors, όποια είναι αυτά. Γιατί, πόσα CRT monitors φτάνουν 1080p + 240hz ταυτόχρονα? Στην LCD τα γραφικά είναι πεντακάθαρα και τα 240fps βοηθάνε στο να μειωθεί το LCD motion blur σε πολύ μεγάλο ποσοστό, τόσο ώστε να μην με νοιάζει πια το ότι οι CRT δεν έχουν αυτό το πρόβλημα. Και το VRR βοηθάει στο να μην βλέπεις ούτε ένα stutter, σε περίπτωση που το frame rate πέσει ελάχιστα. H αίσθηση, ταχύτητα, απόκριση, κλπ είναι τέλεια, θεωρώ είναι ο απόλυτος τρόπος να παίξεις αυτά τα games.

Εννοείται ότι θα τα παίξω και σε DOSbox, σε original ανάλυση/35fps με shaders για την νοσταλγία. Και σίγουρα εκεί ένα CRT monitor χωρίς shaders θα ήταν καλύτερο.

Για μένα, τα μεγαλύτερα εμπόδια στα παλιά games που με αναγκάζουν να θέλω CRT είναι κυρίως το frame rate και τα 2D assets. Σε πολλά τo frame rate είναι κλειδωμένο και εννοείται ότι αν μιλάμε για κονσόλες δεν μπορούμε να πάμε πάνω από 60fps. Οπότε εκεί το LCD motion blur δείχνει το άσχημο πρόσωπό του. Και τα 2D assets και sprites δεν μπορούν να γίνουν upscale οπότε σε όλες αυτές τις περιπτώσεις τα πραγματικά scanlines μιας CRT είναι το απόλυτο. Αν όμως μπορώ να να τρέξω κάτι στα 240fps ξεχνάω και CRT και όλα :fafoutis:

Τo quake οπως και αλλα παιχνιδια για pc ειχαν σχεδιαστει για τις πιο υψηλες αναλυσεις των crt pc monitors οποτε ναι θα αναβαθμιζονται καλυτερα σε σχεση με τα υπολοιπα των κονσολων αλλα και παλι αν χτυπησει ομως το καμπανακι της νοσταλγιας για αισθηση 1996 σε crt pc monitor καποιοι θα ηθελαν και την παλια εικονα για αυτο τον λογο.

Για τα υπολοιπα 3d - 2d arcades - κονσολες αρχιζουν τα δυσκολα μιας και εδω εχουμε μασκες aperture grille - shadow mask - φωσφορο - καθαρη κινηση που αν ειναι καποιος ψειρας με αυτα να πανε ξερεις τι παιζει :fafoutis:
 
Τελευταία επεξεργασία:
Τo quake οπως και αλλα παιχνιδια για pc ειχαν σχεδιαστει για τις πιο υψηλες αναλυσεις των crt pc monitors οποτε ναι θα αναβαθμιζονται καλυτερα σε σχεση με τα υπολοιπα των κονσολων αλλα και παλι αν χτυπησει ομως το καμπανακι της νοσταλγιας για αισθηση 1996 σε crt pc monitor καποιοι θα ηθελαν και την παλια εικονα για αυτο τον λογο.

Για τα υπολοιπα 3d - 2d arcades - κονσολες αρχιζουν τα δυσκολα μιας και εδω εχουμε μασκες aperture grille - shadow mask - φωσφορο - καθαρη κινηση που αν ειναι καποιος ψειρας με αυτα αστα να πανε ξερεις τι παιζει :fafoutis:

Θυμάμαι πάντως πως χρησιμοποιουσε ένας φίλος μου μια παλιά τηλεόραση του 80 που είχε την τύχη τότε να πρώτοπαίξει Atari 2600. Ε λοιπόν στην ίδια τηλεόραση έπαιζε και το playstation 2 και μάλιστα βλέπαμε και ταινίες dvd.
Όμως όταν σύνδεσε το ps3 εκεί η τηλεόραση έδειξε τα όρια της μιας και οι γραμματοσειρές στους διάλογους δεν διαβάζονταν και φαίνονταν πως τα γραφικά ήταν για hd αναλογία.

Ωστόσο όταν το συνδεσε σε πιο σύγχρονη τηλεόραση που είχαμε, μια blaupunkt crt 37", δηλαδή μοντέλο αρχών 90,η εικόνα ήταν αρκετά καλή, όπως στις φωτογραφίες που ανέβαζες. To cod:mw Και uncharted 1 έδειχναν φανταστικά.

Δυστυχώς αυτή η πολύ καλή τηλεόραση χάλασε και αναγκαστικά αγόρασαμε flat. Και η πιο πρόσφατη τηλεόραση έχει αυτό το απαίσιο πασαλιμα με το interpolation που κάνει τις ταινίες να είναι χάλια, αλλά ο κόσμος δεν το καταλαβαίνει να το απενεργοποιησει.
 
Θυμάμαι πάντως πως χρησιμοποιουσε ένας φίλος μου μια παλιά τηλεόραση του 80 που είχε την τύχη τότε να πρώτοπαίξει Atari 2600. Ε λοιπόν στην ίδια τηλεόραση έπαιζε και το playstation 2 και μάλιστα βλέπαμε και ταινίες dvd.
Όμως όταν σύνδεσε το ps3 εκεί η τηλεόραση έδειξε τα όρια της μιας και οι γραμματοσειρές στους διάλογους δεν διαβάζονταν και φαίνονταν πως τα γραφικά ήταν για hd αναλογία.

Ωστόσο όταν το συνδεσε σε πιο σύγχρονη τηλεόραση που είχαμε, μια blaupunkt crt 37", δηλαδή μοντέλο αρχών 90,η εικόνα ήταν αρκετά καλή, όπως στις φωτογραφίες που ανέβαζες. To cod:mw Και uncharted 1 έδειχναν φανταστικά.

Δυστυχώς αυτή η πολύ καλή τηλεόραση χάλασε και αναγκαστικά αγόρασαμε flat. Και η πιο πρόσφατη τηλεόραση έχει αυτό το απαίσιο πασαλιμα με το interpolation που κάνει τις ταινίες να είναι χάλια, αλλά ο κόσμος δεν το καταλαβαίνει να το απενεργοποιησει.
Ε ναι σιγουρα παιζει ρολο η crt tv μιας και οσο πιο καινουργιες καλες επωνυμες μαρκες ηταν ειχαν και πιο καλη ευκρεινια και γενικα καλυτερη ποιοτητα εικονας συν τις εξτρα ρυθμισεις εικονας και εφοσον ειχατε συνηθισει με τα γραφικα του ps2 σε crt tv σιγουρα μετα η ιδια ποιοτητα εικονας ps2 αλλα με το πολυ μεγαλο αλμα στα γραφικα του ps3 σιγουρα θα εβγαζε ενα πολυ δυνατο αποτελεσμα στην crt tv 37" με τα χρωματα φωσφορου την πεντακαθαρη κινηση και την καλυψη των οποιων ατελειων στις μικρολεπτομερειες λογο crt χωρις αυτο να σημαινει οτι στο συνολο της η εικονα του ps3 δεν ειναι καθαρη. Εγω ειχα παει σε hd τηλεοραση απο το 2007 και καποια κειμενα και στο xbox 360 που ειχα τα ειχαν κανει παρα πολυ μικρα και φαινοταν οτι ειναι για hd. Παντως επαιζε και ο αδερφος μου τοτε μεχρι το 2009 σε μια crt tv sony επιπεδη 29" με το xbox 360 και μου ειχε κανει εντυπωση το ποσο ρεαλιστικα γραφικα εβγαζε στην crt 29" μιας και δεν ηταν hd lcd tv σαν την δικα μου. Δεν ειχε την μεγιστη καθαροτητα των hd γραφικων αλλα παρ' ολα αυτα εβλεπες πολυ ρεαλιστικα γραφικα.
 
Τελευταία επεξεργασία:
OLED, HDR με 4K ειναι εκει που λογικα οι shaders θα δειχνουν το δοντια τους. Κοστιζει.

Οπως προειπα, για εμενα: μια αξιοπρεπης 4:3 CRT, RGB λυση, emulators + frontend (Recalbox σε Pi, Launchbox/Bigbox σε PC), καλο USB controller (πχ Retrobit Saturn) και ενα ζευγαρι καλουτσικα ηχεια (standalone ή απο ενισχυτη).

Προχειρη λιστα σουπερ μαρκετ για κατι προσιτο στο περιπου:
  • CRT TV, ενισχυτη, ηχεια πανω κατω ολοι εχουμε και περισσευουν καπου
  • Pi4 ή Pi5 + RGB Dual ή PiScart ή οτι αλλο + σοβαρο scart rgb καλωδιο ~100
  • Retrobit USB Saturn ~20
  • μια φτηνη USB καρτα ηχου (πχ Behringer UCA222) ~20
Με μια 150αρα εχεις μια πολυ ΟΚ λυση για αρκετες πλατφορμες

Και μια προχειρη φωτο απο το πολυ affordable battlestation με αθλιο cabling management προς το παρον :)

DSC_6146mm.jpg
 
Πίσω
Μπλουζα