Game of the Week: Εβδομαδα 26 [Frostbite - Atari2600 - Post 717]

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Wally
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Τα Windows 10 είναι φόβος για retro gaming. Εδώ σε 7 και τα πιο πολλά παλιά παιχνίδια και emulator τρώνε κολλήματα, στα 8 χειρότερα τα πράγματα (αφαίρεσαν εντελώς νομίζω το ddraw) μετά στα 10 πρέπει να είσαι τυχερός για να παίξει κάτι. Έχω δει περιπτώσεις που για να στρώσει στα 8/8.1/10 παλιό παιχνίδι ή emulator βάζουν libraries του wine. Στα Windows... lol
 
Συμφωνώ, τα 10αρια είναι σπαστικά. Αν κι εγώ έχω λύσει κάτι θέματα που είχα και δεν έχω προβλήματα, με τα updates ποτέ δεν ξέρεις τι γίνεται. Και το χειρότερο είναι ότι όταν φτιάξω καινούριο PC δεν θα μπαίνουν καν τα 7 σαν δεύτερα για retro gaming και emulators. Με το ζόρι 10.
 
Σε 10αρια το εστησα χωρις προβλημα
 
(νομιζω απο την εκδοση του CPC - θα κανω μια ατυπη συγκριση μετα αν βρω χρονο)
Ιιιιιιιιιιι, βρε απατεώνααααα, τι ιεροσυλία είναι αυτηηηηηηή! Αντί να δώσεις το καλύτερο 8bit Home computer conversion του R-Type στον δικαιούχο, δηλαδή στον Amstrad CPC, πας και μπερδεύεις τον κόσμο με το αντίγραφο; Άσε που είναι και ολόιδια δεν έχουν καμία διαφορά βρε σαταναααααααααααά θα πέσει φωτιά να σε κάψει!
 
Το εκανα παντως τοσο "βελουδινα"...χαχαχαχαχα
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
  • Like
Reactions: Ace
OK κι εγώ λοιπόν θα σου ανεβάσω σκορ από CaPriCe Forever... ?
 
Ορίστε και από εμένα σε Windows 8.1 Pro:

/monthly_2019_05/R-Type_EP.jpg.7455936c4f9140e20d45a0af8963e3a4.jpg

ΗΙΝΤ: Έφτασα με μία ζωή στο τέταρτο επίπεδο, όπου μόλις έχασα την πρώτη, με λιανίσανε...

TIP: Αν έχετε παραπάνω από 128K στον Enterprise σας και θέλετε να παίξετε από disk image, απενεργοποιήστε τα!
 

Συνημμένα

  • R-Type_EP.jpg
    R-Type_EP.jpg
    67,3 KB · Προβολές: 0
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Εξαιρετικο σκορ

Βλεποντας την συμμετοχη στο συγκεκριμενο, αρχιζει να απομακρυνεται απο το μυαλο μου η ιδεα το επομενο GotW να ειναι laptime στο REVS του Acorn BBC B...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
...αλλά για να μην πάω σε κάτι completely different από αυτό που είχα στο μυαλό μου:

Παιχνιδι: Screamer Rally (Milestone 1997)

Πλατφορμα: PC

Πληροφορίες: wiki    official page    GOG Wish thread (ψηφίστε!)

Emulators: DOSBox (δείτε το ποστ του 1@Leon[/USER] ) - Μαγκιά όποιος έχει κρατήσει PC με Win98SE και Voodoo I

Συνολικός χρόνος για τους 3 γυρους της πρώτης πίστας (China) σε Arcade Mode με οποιο αυτοκινητο και transmission γουσταρετε.

 
Προσπάθώ εδώ και μισή ώρα να το εγκαταστήσω αλλά δεν τα κατάφερα (μέσω του DBGL). Θα απέχω μάλλον.
 
Παραμένει ένα από τα καλύτερα racing , είχα καιρο να παίξω...

Το παιχνίδι δείχνει εξαιρετικο και χωρίς 3d acceleration. 

Για τους πιο τεμπέληδες λοιπόν...

Κατεβάζουμε το dosbox και το τρέχουμε. Στην βασική οθόνη γράφουμε mount x c:\sr\(όπου c:\sr\ π.χ το path που έχουμε το παιχνίδι στον σκληρο μας). Μετά x: για να μπούμε στο "drive" μας και τρέχουμε το start65h.exe

sr01.jpg
 
Ειναι συγκρισημα αραγε τα αποτελεσματα απο software rendering kai 3dfx; Εμενα παντως ειναι με ενεργοποιημενο το voodoo emulation

IMG_20190524_111630.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία:
Ειναι συγκρισημα αραγε τα αποτελεσματα απο software rendering kai 3dfx; Εμενα παντως ειναι με ενεργοποιημενο το voodoo emulation
Προσωπικά προτιμώ τα γραφικά του software σε αυτό το παιχνίδι.
 
Και εμενα μου αρεσει το 3Dfx look

Μου κανει εντυπωση παντως οτι δεν σας τρεχει.

Χρησιμοποιησα το DOSBox build που ειχε υποδειξει ο 1@Leon[/USER]  μαζι με το NGlide και επαιξε αμεσως. Πριν καποιο καιρο μαλιστα το ειχα να παιζει και με τιμονι.

Θα σας ποσταρω το mount να ειναι μεσα στο DOSBox config για να παιζει με διπλο κλικ

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Και εμενα μου αρεσει το 3Dfx look
Καλα εγω δεν εννοουσα τα γραφικα, αλλα τους χρονους.

Μηπως βγαζει διαφορετικους χρονους η μια εκδοση με την αλλη; Καλη ωρα οπως το Motoracer;
 
Τελευταία επεξεργασία:
Σωστη παρατηρηση!
 
To dosbox.conf μου. Εχω το παιχνιδι μεσα στο φακελο E:\SR (αλλαξτε τις τελεταιες γραμμες του αρχειου αναλογα)

Κώδικας:
# This is the configurationfile for DOSBox 0.74.
# Lines starting with a # are commentlines and are ignored by DOSBox.
# They are used to (briefly) document the effect of each option.

[sdl]
#       fullscreen: Start dosbox directly in fullscreen.
#       fulldouble: Use double buffering in fullscreen.
#   fullresolution: What resolution to use for fullscreen: original or fixed size (e.g. 1024x768).
# windowresolution: Scale the window to this size IF the output device supports hardware scaling.
#           output: What video system to use for output.
#                   Possible values: surface, overlay, opengl, openglnb, ddraw.
#         autolock: Mouse will automatically lock, if you click on the screen.
#      sensitivity: Mouse sensitivity.
#      waitonerror: Wait before closing the console if dosbox has an error.
#         priority: Priority levels for dosbox. Second entry behind the comma is for when dosbox is not focused/minimized. (pause is only valid for the second entry)
#                   Possible values: lowest, lower, normal, higher, highest, pause.
#       mapperfile: File used to load/save the key/event mappings from.
#     usescancodes: Avoid usage of symkeys, might not work on all operating systems.

fullscreen=false
fulldouble=false
fullresolution=1024x768
windowresolution=original
output=direct3d
autolock=true
sensitivity=100
waitonerror=true
priority=highest,normal
mapperfile=mapper-0.74.conf
usescancodes=true

[dosbox]
# language: Select another language file.
#  machine: The type of machine tries to emulate.
#           Possible values: hercules, cga, tandy, pcjr, ega, vgaonly, svga_s3, svga_et3000, svga_et4000, svga_paradise, vesa_nolfb, vesa_oldvbe.
# captures: Directory where things like wave, midi, screenshot get captured.
#  memsize: Amount of memory DOSBox has in megabytes.
#             This value is best left at its default to avoid problems with some games,
#             though few games might require a higher value.
#             There is generally no speed advantage when raising this value.

language=
machine=svga_s3
captures=capture
memsize=63

[render]
# frameskip: How many frames DOSBox skips before drawing one.
#    aspect: Do aspect correction, if your output method doesn't support scaling this can slow things down!.
#    scaler: Scaler used to enlarge/enhance low resolution modes. If 'forced' is appended,the scaler will be used even if the result might not be desired.
#            Possible values: none, normal2x, normal3x, advmame2x, advmame3x, advinterp2x, advinterp3x, hq2x, hq3x, 2xsai, super2xsai, supereagle, tv2x, tv3x, rgb2x, rgb3x, scan2x, scan3x.

frameskip=0
aspect=true
scaler=normal2x

[cpu]
#      core: CPU Core used in emulation. auto will switch to dynamic if available and appropriate.
#            Possible values: auto, dynamic, normal, simple.
#   cputype: CPU Type used in emulation. auto is the fastest choice.
#            Possible values: auto, 386, 386_slow, 486_slow, pentium_slow, 386_prefetch.
#    cycles: Amount of instructions DOSBox tries to emulate each millisecond. Setting this value too high results in sound dropouts and lags. Cycles can be set in 3 ways:
#              'auto'          tries to guess what a game needs.
#                              It usually works, but can fail for certain games.
#              'fixed #number' will set a fixed amount of cycles. This is what you usually need if 'auto' fails.
#                              (Example: fixed 4000)
#              'max'           will allocate as much cycles as your computer is able to handle.
#            
#            Possible values: auto, fixed, max.
#   cycleup: Amount of cycles to increase/decrease with keycombo.
# cycledown: Setting it lower than 100 will be a percentage.

core=auto
cputype=auto
cycles=auto
cycleup=500
cycledown=20

[mixer]
#   nosound: Enable silent mode, sound is still emulated though.
#      rate: Mixer sample rate, setting any device's rate higher than this will probably lower their sound quality.
#            Possible values: 44100, 48000, 32000, 22050, 16000, 11025, 8000, 49716.
# blocksize: Mixer block size, larger blocks might help sound stuttering but sound will also be more lagged.
#            Possible values: 2048, 4096, 8192, 1024, 512, 256.
# prebuffer: How many milliseconds of data to keep on top of the blocksize.

nosound=false
rate=44100
blocksize=2048
prebuffer=10

[midi]
#     mpu401: Type of MPU-401 to emulate.
#             Possible values: intelligent, uart, none.
# mididevice: Device that will receive the MIDI data from MPU-401.
#             Possible values: default, win32, alsa, oss, coreaudio, coremidi, none.
# midiconfig: Special configuration options for the device driver. This is usually the id of the device you want to use. See README for details.

mpu401=intelligent
mididevice=default
midiconfig=

[sblaster]
#  sbtype: Type of Soundblaster to emulate. gb is Gameblaster.
#          Possible values: sb1, sb2, sbpro1, sbpro2, sb16, gb, none.
#  sbbase: The IO address of the soundblaster.
#          Possible values: 220, 240, 260, 280, 2a0, 2c0, 2e0, 300.
#     irq: The IRQ number of the soundblaster.
#          Possible values: 7, 5, 3, 9, 10, 11, 12.
#     dma: The DMA number of the soundblaster.
#          Possible values: 1, 5, 0, 3, 6, 7.
#    hdma: The High DMA number of the soundblaster.
#          Possible values: 1, 5, 0, 3, 6, 7.
# sbmixer: Allow the soundblaster mixer to modify the DOSBox mixer.
# oplmode: Type of OPL emulation. On 'auto' the mode is determined by sblaster type. All OPL modes are Adlib-compatible, except for 'cms'.
#          Possible values: auto, cms, opl2, dualopl2, opl3, none.
#  oplemu: Provider for the OPL emulation. compat might provide better quality (see oplrate as well).
#          Possible values: default, compat, fast.
# oplrate: Sample rate of OPL music emulation. Use 49716 for highest quality (set the mixer rate accordingly).
#          Possible values: 44100, 49716, 48000, 32000, 22050, 16000, 11025, 8000.

sbtype=sb16
sbbase=220
irq=7
dma=1
hdma=5
sbmixer=true
oplmode=auto
oplemu=default
oplrate=44100

[gus]
#      gus: Enable the Gravis Ultrasound emulation.
#  gusrate: Sample rate of Ultrasound emulation.
#           Possible values: 44100, 48000, 32000, 22050, 16000, 11025, 8000, 49716.
#  gusbase: The IO base address of the Gravis Ultrasound.
#           Possible values: 240, 220, 260, 280, 2a0, 2c0, 2e0, 300.
#   gusirq: The IRQ number of the Gravis Ultrasound.
#           Possible values: 5, 3, 7, 9, 10, 11, 12.
#   gusdma: The DMA channel of the Gravis Ultrasound.
#           Possible values: 3, 0, 1, 5, 6, 7.
# ultradir: Path to Ultrasound directory. In this directory
#           there should be a MIDI directory that contains
#           the patch files for GUS playback. Patch sets used
#           with Timidity should work fine.

gus=false
gusrate=44100
gusbase=240
gusirq=5
gusdma=3
ultradir=C:\ULTRASND

[speaker]
# pcspeaker: Enable PC-Speaker emulation.
#    pcrate: Sample rate of the PC-Speaker sound generation.
#            Possible values: 44100, 48000, 32000, 22050, 16000, 11025, 8000, 49716.
#     tandy: Enable Tandy Sound System emulation. For 'auto', emulation is present only if machine is set to 'tandy'.
#            Possible values: auto, on, off.
# tandyrate: Sample rate of the Tandy 3-Voice generation.
#            Possible values: 44100, 48000, 32000, 22050, 16000, 11025, 8000, 49716.
#    disney: Enable Disney Sound Source emulation. (Covox Voice Master and Speech Thing compatible).

pcspeaker=true
pcrate=44100
tandy=auto
tandyrate=44100
disney=true

[joystick]
# joysticktype: Type of joystick to emulate: auto (default), none,
#               2axis (supports two joysticks),
#               4axis (supports one joystick, first joystick used),
#               4axis_2 (supports one joystick, second joystick used),
#               fcs (Thrustmaster), ch (CH Flightstick).
#               none disables joystick emulation.
#               auto chooses emulation depending on real joystick(s).
#               Possible values: auto, 2axis, 4axis, 4axis_2, fcs, ch, none.
#        timed: enable timed intervals for axis. (false is old style behaviour).
#     autofire: continuously fires as long as you keep the button pressed.
#       swap34: swap the 3rd and the 4th axis. can be useful for certain joysticks.
#   buttonwrap: enable button wrapping at the number of emulated buttons.

joysticktype=2axis
timed=false
autofire=false
swap34=false
buttonwrap=false

[serial]
# serial1: set type of device connected to com port.
#          Can be disabled, dummy, modem, nullmodem, directserial.
#          Additional parameters must be in the same line in the form of
#          parameter:value. Parameter for all types is irq (optional).
#          for directserial: realport (required), rxdelay (optional).
#                           (realport:COM1 realport:ttyS0).
#          for modem: listenport (optional).
#          for nullmodem: server, rxdelay, txdelay, telnet, usedtr,
#                         transparent, port, inhsocket (all optional).
#          Example: serial1=modem listenport:5000
#          Possible values: dummy, disabled, modem, nullmodem, directserial.
# serial2: see serial1
#          Possible values: dummy, disabled, modem, nullmodem, directserial.
# serial3: see serial1
#          Possible values: dummy, disabled, modem, nullmodem, directserial.
# serial4: see serial1
#          Possible values: dummy, disabled, modem, nullmodem, directserial.

serial1=dummy
serial2=dummy
serial3=disabled
serial4=disabled

[glide]
#  glide: Enable glide emulation: true,false.
# grport: I/O port to use for host communication.
#    lfb: LFB access: full,read,write,none.

glide=true
grport=600
lfb=write

[dos]
#            xms: Enable XMS support.
#            ems: Enable EMS support.
#            umb: Enable UMB support.
# keyboardlayout: Language code of the keyboard layout (or none).

xms=true
ems=true
umb=true
keyboardlayout=auto

[ipx]
# ipx: Enable ipx over UDP/IP emulation.

ipx=false

[autoexec]
# Lines in this section will be run at startup.
# You can put your MOUNT lines here.

@echo off
mount c e:\sr -freesize 500
c:
call STRT3FX.exe

exit
 
Αυτό που έδωσε ο Leon και το είχα και link στο αρχικό ποστ.

Ρίξε μάτια
 
Πίσω
Μπλουζα