Stormwatch είπε:
Με αυτή την λογική και το Radiant Silvergun είναι ένα ακόμα shooter...
Ατυχής η αναλογία κατα την γνώμη μου. Σε ένα shooter όπως αυτό το νόημα είναι να σκοτώνεις τα πάντα ενώ αποφεύγεις τις σφαίρες. Ενα καλό shooter σαν αυτό δεν χρειάζεται κάτι άλλο όπως εξερεύνηση, puzzles, μυστικά, αποστολές, stelth tactics κλπ, το μόνο που ζητάει είναι αντανακλαστικά. Είναι το genre τέτοιο. Δεν μου αρέσει τόσο πολύ προσωπικά αλλά το καταλαβαίνω και μπορώ να παίξω με άνεση κάποια καλά.
Τo Νόημα των FPS δεν θα πρέπει να είναι απλά να σκοτώνεις (εκτός από κάτι Serious Sam και Painkiller τα οποία τουλάχιστον έχουν ποικιλία εχθρών, έχουν οπτικό ενδιαφέρον και μία πιο ανάλαφρη διάθεση). Αρχικά μπορεί να ήταν έτσι αλλά ακόμα και στο DOOM είχες να κάνεις και άλλα πράγματα εκτός από το να σκοτώνεις, όπως πχ να βρεις τον δρόμο σου, ουσιαστικά να λύσεις τους λαβύρινθους και να αποφύγεις τις παγίδες του level design (ειδικά στο Doom64 το level design ήταν υποδειγματικό).
Στα τέλη του 90 όμως εξελίχθηκαν τα πράγματα. Tα Turok, Goldeneye, Perfect Dark, System Shock, Deus X και αρκετά άλλα έκαναν το genre πιο ενδιαφέρον και πιο "immersive" γιατί το νόημα (για μένα) της οπτικής πρώτου προσώπου είναι ότι μπαίνεις ο ίδιος στον κόσμο του game και όταν είσαι σε έναν νέο κόσμο θες να ανακαλύψεις πράγματα από μόνος σου χωρίς να σε πιάνει το παιχνίδι από το χεράκι. Στο Goldeneye πχ είχες 2-5 αποστολές (ανάλογα την δυσκολία) και έπρεπε να κόψεις εσύ τον λαιμό σου για να καταλάβεις πως θα τις κάνεις (χωρίς blinking arrows). Είχες 2-3 στοιχεία, 2-3 gadgets και έπρεπε να βρεις που θα πας και τι θα κάνεις με πλήρη ελευθερία στο πως θα δράσεις. Οι αντίπαλοι ήταν απλά εμπόδια για να πετύχεις τον στόχο σου και όχι ο ίδιος ο στόχος όπως είναι στα Halo και στα περισσότερα μοντέρνα FPS.
Όσον αφορά το cinematic feel, ένα παιχνίδι μπορεί να είναι cinematic και χωρίς να έχει πολλά cutscenes. Συνήθως αυτά που βάζουν την ιστορία πάνω από το gameplay και αυτά που περιορίζουν την ελευθερία κινήσεων ώστε να μην ξεφύγεις από το story board και να μην χάσεις κάποια story elements. Το Halo για μένα πέφτει σε αυτήν την κατηγορία αλλά σίγουρα υπάρχουν και χειρότερα.