mike είπε:
Nαι δεν αναφερομαι στο SVP, τελικα αυτη η sega οτι ηθελε εκανε. Στην κυκλοφορια του virtua racing ελεγε για τις δυνατοτητες του SVP και στο μελλον του, αλλα μαλλον εμεινε στις ανακοινωσεις.Τωρα για τους τιτλους που λες, τι να πω... το axelay ειναι ενα διαφορετικο shooter, μετριο σιγουρα, προσπαθησαν να βγαλουν ενα shooter που να χρησιμοποιει τις δυνατοτητες του SNES σε scaling κτλ, αλλα τελικα το gameplay βγηκε λαθος. Τεχνικα διαφερει, ειναι καπως αξιοπεριεγο θα ελεγα, αλλα εχω παιξει στο SNES το phalanx και το super aleste και ειναι πολυ καλυτερα. Γενικα ολα τα shooter του SNES ειναι καμια δεκαρια, τεχνικα κανενα δεν φτανει το AGONY. Ξερω τι θα μου απαντησεις πριν το κανεις, οτι τα RPG στο SNES ειναι πολυ καλυτερα, ενω στην Α500 ειναι καμια δεκαρια, και δικιο εχεις. Δεν βγηκε το SNES για arcade παιχνιδια, δεν ηθελε αμεση αντιπαραθεση με το "arcade" MD, ηθελε μεγαλα παιχνιδια με σεναριο.
Παλι κολλαμε στα ιδια, εμενα μου αρεσει το project-x, εσενα το ranger-x, τουλαχιστον εχουμε κοινο το "-Χ"
Για το SVP η Sega διαφημιζε πως βγαζει 9000 πολυγωνα και προσθετει 12 καναλια ηχου. Δεν υπαρχει αναφορα για αυξηση στα χρωματα. Η αυθεντικη Ιαπωνικη κυκλοφορια ειναι αυτη εδω:
http://www.videogameobsession.com/videogame/Genesis/SMD_VS_GEN/SMD-GEN-VirtuaRacing_jp%28not_my_scan%29.jpg
Απεναντιας, θα ελεγα πως το Axelay τοσο τεχνικα, οσο και εικαστικα ειναι γενικοτερα πολυ καλο παιχνιδι shooter. Περα απο παιχνιδαρες οπως το Aleste και του Phalanx ειχε επισης το Thunder Spirits, το Cybernator, το Darius Force και ποσες αλλες παιχνιδαρες που αφηνω απεξω. Οπτικα οχι και τοσο προηγμενα οσο η Amiga, αλλα με gameplay διαμαντι. Και οχι, τα shooters, ακομα και συγκεκριμενα τα verticals, δεν ειναι μονο δεκα. Μιλοντας για τα καλα παντα. Με το Mega Drive τωρα χανουμε την μπαλα, ευκολα σκεφτομαι τωρα εικοσι φοβερα και πανω απο πενηντα αξιολογα. Πολυ ομορφο το Agony, αλλα οπως και τοσα πολλα παιχνιδια της Amiga, ειναι ενα ακομα που βασιζεται στον οπτικο τομεα πρωτιστως αντι για του τεχνικου. Θα ελεγα πως ειναι μετριο προς καλο παιχνιδι και τιποτα αξιοσημειωτο στο gameplay. Περιμενα να αναφερεις το Apidya παντως, ισως το καλυτερο shooter για Amiga, μαλλον το αγαπημενο μου στην 500αρα. Δεν θα σου απαντησω στο οτι το snes εχει πολυ καλυτερα rpgs, αλλα στο οτι εχει σφαιρικα τοσες παιχνιδαρες απο τοσα πολλα ειδη/κατηγοριες που η Amiga δεν ειδε ποτε και πουθενα. Απο παιχνιδια πλατφορμων και αθλητικα, μεχρι ξυλου και δρασης. Τα Snes/Mega Drive ειχανε τιτλους και σειρες που δοξαστηκαν και υμνουντε ως σημερα, η Amiga ειχε κυριως υποκαταστατα για να χρυσωνουν το χαπι.
Other_Reality είπε:
@GettaRobbo
H βιβλιοθήκη της Amiga σε σύγκριση με τα άλλα δύο, είναι σαν να συγκρίνεις την βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας με δυο ράφια περιοδικών απο το ψιλικατζίδικο. Και όχι φυσικά, δεν μιλάμε για το σύνολο, όπως είπε και o mike, μόνο της 500άρας, που είναι και το 90% ετσι και αλλιώς. Τα μηχανήματα που αναφέρεις εξάλλου, εκτός από τις ασυμβατότητες, ουσιαστικά μοιράζονταν τα ίδια παιχνίδια, σου βγάζω απέξω λοιπόν τα AGA τελείως, και έχουμε 5345OCS, δηλαδή Amiga 500-συμβατά παιχνίδια. Όσο για τα shoot'em'ups, έχω γράψει ένα σχετικό αφιέρωμα στο πρώτο Retroplanet, 7 σελίδες και δεν είχα αναφέρει τα μισά ! Με μια μικρή ψακτική, το νούμερο είναι 796 (!), σχεδόν δηλαδή όσο ολόκληρο το library του Snes. Oποιοδήποτε shmup του Snes, δεν φτάνει τα Battle Squadron, Hybris, Disposable Hero, Apidya, Z-Out, Datastorm, SWIV και Project-X, και ειλικρινά δεν έχω ακούσει πολλούς φαν του είδους παγκοσμίως να ισχυρίζονται κάτι αντίθετο, όπως τουλάχιστον ισχυρίζεσαι.
To τι σημαίνει Kick Off 2, SWOS και Goal! για την 16bit εποχή δεν χρειάζεται, ειδικά στην Ελλάδα να το αναλύσουμε νομίζω. Και εκεί, οι κατα κοινή αποδοχή καλύτερες εκδόσεις ήταν στην Amiga. Φυσικά δεν ήταν τα μόνα αθλητικά games, TV Sports Basketball, Great Courts 2, Pro Tennis Tour 2, PGA tour Golf, The Games summer Edition, FIFA, John Barnes European Soccer...Επίσης διαφωνώ mike και μαζί σου, όσοι δεν έπαιζαν γιαπωνέζικα RPG's έπαιζαν δυτικά, δεν σημαίνει ότι δεν υπήρχαν RPG's στην Amiga, και σίγουρα ήταν πολύ περισσότερα από 10. Δηλαδή τα Ambermoon, Amberstar, Abandoned Places, Darkmere, Eye of The Beholder, Heimdall 2, Ishar 1/2, Hired Guns, Might and Magic, Perihelion, Ultima, τι ήτανε ;
Και επειδή αναφέρθηκαν και τα Racing games, όταν βγήκε το Toyota Celica GP και το F1 της Microprose στην Amiga απλά δεν υπήρχε καλύτερο racing game. Τώρα το Mario kart, οκ, κλασικό παιχνίδι με φοβερό gameplay, αλλα δεν μιλάμε για "ώριμο" racing παιχνίδι, που να απευθύνεται δηλαδή στους φανατικούς του είδους.
Θα συγκρινα επισης με παρομοιο τροπο την αξιολογη βιβλιοθηκη των Snes/Mega drive με τα απειρα "μπακαλοπεριοδικα" που ειχε στο συνολο της η Amiga. Χωρια αναδιαμφησβητητα παιχνιδια που ανεδειξαν και αναδειχτηκαν μαζι με την Sega και την Nintendo. Τα παραδειγματα ειναι τοσα πολλα και μονο επιφανειακα αναφερθηκαν καποια παραπανω.
Περι της Amiga τωρα. Συμφωνα με την καλυτερη βαση δεδομενων που γνωριζω, συγκεκριμενα το
lemonamiga, με κριτηρια αναζητησης για τιτλους OCS βρισκει 3151 φαινομενικα διαφορετικους τιτλους, ενας σιγουρα τεραστιος αριθμος τιτλων. Σε αυτον βεβαια συμπεριλαμβανοντε after market τιτλοι, παιχνιδια που δεν κυκλοφορησαν στα αγγλικα, τιτλοι οπου μετα βιας μπορουν να χαρακτηριστουν "παιχνιδια" (εκπεδευτικα/εγκυκλοπαιδειες κτλ) καθως και τα οχι και τοσο καλα καταγεγραμμενα παιχνιδια οπου μεν ηταν OCS, αλλα ειχαν προβληματα με παλαιοτερες OCS roms οπως αυτη της Amiga 500. Πολλοι τιτλοι, αλλα οχι 5345. Δεν εχω δυστηχως πλεον παιχνιδια για την Amiga για να τα κοιταξω κατευθειαν τα ποσα ειναι, αλλα αν εχεις καποια αλλη πηγη μπορουμε να τις συγκρινουμε. Οι αριθμοι για τα shooters δεν μου βγαινουν επισης με τον παραπανω αριθμο, αλλα δεν ηθελα να θιξω τοσο την ποσοτητα των οντως πολλων και καλων παιχνιδιων shooter στην Amiga (και οχι μονο), αλλα στο οτι:
- Τα Snes/Mega Drive εχουν πολλα και καλα αξιολογα (και οχι μονο) shooters, και ας εχουν τεχνικα στα χαρτια χαμηλοτερες δυνατοτητες
- Ο μεσος ορος των shooters (και οχι μονο) της Amiga, ειναι "παιχνιδια του κιλου", απλοικα γενικοτερα διχως να εχουν ξεχωριζουν ιδιαιτερα το ενα με το αλλο
- Πολλα παιχνιδια shooter (και παλι οχι μονο!) της Amiga αν και ομορφα οπτικα, χωλενουν απο διασκεδαση και σχεδιασμο. Αυτο ειναι ενα πολυ βασικο ζητημα με το μηχανημα σε πολλες περιπτωσεις, το να φαινεται καποιο παιχνιδι ομορφο δεν το κανει και καλο παιχνιδι.
Ειναι κακα τα παιχνιδια που αναφερεις; Κατηγορηματικα οχι. Ειναι ωραια παιχνιδια, φωτια να πεσει να με καψει αν δεν μου αρεσουν τα περισσοτερα.
Ωστοσο, τα Snes/Mega Drive δεν μειονεκτουν επισης απο καλους τιτλους, και απο επιτυχια, και απο αναγνωριση, και απο ποιοτητα. Εκει θελω να σταθω.
Για τα αθλητικα, με ελαχιστες εξαιρεσεις διαφωνω. Σοβαρα δεν μπορω να δω πολλα αξιολογα πραγματα ας πουμε με το John Barnes European Soccer. Μονο και μονο τα Fever Pitch Soccer και το International Superstar Soccer Deluxe κανουν σκονη αυτο και τα περισσοτερα αλλα. Για μπασκετακια οταν εχεις το Nba Hangtime και το Nba Live, κλεινουν απλα την κουρτινα στα αντιστοιχα της Amiga.
Οντως το Snes δεν ειχε αρκετα παιχνιδια με αυτοκινητα κτλ, και ας σαρωσε τα παντα με το Mario Kart. Οταν ομως το Mega Drive εχει τα F1 World Championship Edition, τα Micro Machines, Outrun, Road Rush, και τα Lotus, δεν νομιζω να μιλαμε για καθολικη υπεροχη των αντιστοιχων της Amiga..
Δεν ειναι σκοπος μου να εκμηδενισω την Amiga. Ειχα την 500αρα και θεωρω οτι εχει πολυ καλα παιχνιδια, που ευχαριστιεμαι και διασκεδαζω μεχρι και σημερα. Σιγουρα η Amiga ειχε εξιδικευση σε ειδη οπως πχ adventures, puzzles, strategies/simulators μεταξυ αλλων, και μια τεραστια βιβλιοθηκη σε αριθμους. Αλλα οπως και να το κανουμε, οταν αναφεροντε το Turrican και το Lionheart ως απο τους καλυτερους τιτλους της Amiga, με το πρωτο να ειναι υποδιεστερο με το αντιστοιχο των Snes/Mega Drive, και με το δευτερο να ειναι οντως ομορφο και καλο παιχνιδι, αλλα "ρηχο" μπροστα σε εικοσι αντιστοιχα των Snes/Mega Drive, δεν βλεπω το πως η Amiga εχει ανωτερη βιβλιοθηκη στο συνολο της.
Για τελος, το Odyssey ειναι ενας απο τους πιο υποτιμημενους τιτλους της Amiga. Το Snes εχει το Demon's Crest. Οι διαφορες στους τιτλους ειναι ξεκαθαρες.
Shinobi είπε:
Για το θέμα shoot em up δεν είναι τυχαίο ότι η sega έβγαζε διαφημίσεις για το πόσο αργό είναι το snes. Με το πλήθος των sprites που γυρνάνε σε ένα τέτοιο παιχνίδι, δεκάδες σφαίρες, σκηνικά κλπ θέλεις ισχυρή cpu για collision detection που απλά δε διαθέτει το snes γιαυτό είναι καλύτερο σε rpg τύπου zelda που απλά πας σε ένα σημείο και ενεργοποιειται ένα event (ένας διάλογος κλπ).Πραγματικό Shoot em up αξιώσεων είδα μόνο το contra από τη konami σε snes. Αυτό το παιχνίδι πιθανόν να πουσαρισε όσο πήγαινε το hardware.
Καλα shooters βγαιναν με hardware/software πολυ πιο αδυναμο απο Snes, καλα shooters εβγαλε το Mega Drive που ειναι περιπου 1/1000 της υποδυναμης των συγχρονων συστηματων. Μια χαρα τιτλους βγαλανε και τα δυο συστηματα, αν και αντικειμενικα το Mega Drive εβγαλε περισσοτερους καλους τιτλους στο συγκεκριμενο ειδος. Αναφορες εχουν γινει αρκετες παραπανω με καλα και τεχνικα αξιολογους τιτλους.
Το παιχνιδι παντως που αποθεωσε το Snes, διχως μαλιστα να φερει και βοηθητικα τσιπακια και λοιπα συνεργα, ηταν και ειναι το
Rendering Ranger R2.