Megadrive ή SNES; [και ολίγον από AMIGA πλέον]

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας telonio
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Getta Robo είπε:
Επισης ρε παιδια ποτε κοστιζανε τα αυθεντικα παιχνιδια της Amiga προς 300-500 δρχ; Σε δυο καταστηματα που ειχα βρει, κοστιζαν 8000? οι προσφορες και πανω απο 20.000δρχ αυτα με πανω απο μια δισκετες. Μεσος ορος αν θυμαμαι πρεπει να ηταν 12.000/15.000δρχ.
Τα αυθεντικά παιχνίδια σε Amiga είχαν 5.000 περίπου και μόνο adventures η simulators με πολλές δισκέτες έφταναν 7-8.000 η λίγο παραπάνω. Το θέμα είναι οτι ποτέ δεν έβρισκες γιατί τα ίδια τα μαγαζιά πουλάγανε κόπιες, 300 δρχ είχε η κόπια.
 
Shinobi είπε:
Τα αυθεντικά παιχνίδια σε Amiga είχαν 5.000 περίπου και μόνο adventures η simulators με πολλές δισκέτες έφταναν 7-8.000 η λίγο παραπάνω. Το θέμα είναι οτι ποτέ δεν έβρισκες γιατί τα ίδια τα μαγαζιά πουλάγανε κόπιες, 300 δρχ είχε η κόπια.
δυο φορες καταφερα να βρω αυθεντικα παιχνιδια για Amiga 500 εισαγωγης, και μου ειχαν πει για αυτες τις τιμες. Εννοειται παντως πως δεν συγκρινουμε σε γενικοτερο επιπεδο την πειρατια η ακομα και τις παραεισαγωγες ως γνωμονα "ανωτεροτητας" του καθε συστηματος για ευνοητους λογους.
 
Imgema είπε:
Μιας φέρατε την Amiga στο topic για συγκρίσεις, να πω κι εγώ πως όσα παιχνίδια είχα παίξει στην Amiga τότε δεν με είχαν εντυπωσιάσει αφού είχα ήδη παίξει στις 16bit κονσόλες... Τα παιχνίδια στο Megadrive και SNES μπορεί να μην είχαν καλύτερα στατικά γραφικά στην θολή τηλεόραση σε σχέση με το monitor της Amiga, αλλά σίγουρα είχαν καλύτερο animation, sprites, ταχύτητα κλπ στα μάτια μου. Ακόμα θυμάμαι το απαίσιο port του Mortal Kombat στην Amiga :P Αλλά και το ότι για να βγάλουν ένα Lion King της προκοπής, ήθελαν Amiga 1200 και AGA... Τα μόνα παιχνίδια που λάτρεψα (οπτικά) στην Amiga ήταν τα Jim Power και Turrican 3 αλλά ακόμα και τα ports του παιχνιδιών αυτών στο Mega Drive και SNES δεν είχαν μεγάλη διαφορά στα γραφικά, παρόλο που μιλάμε για ports. Πάντως to Turrican είχε εξαιρετικό soundtrack που το προτιμώ με τον ήχο της Amiga.
ΥΓ: Tο Lionheart έχει εντυπωσιακά γραφικά (αν και λίγο χάλια animation) αλλά το Flink στο MD έχει ακόμα καλύτερα και με πολύ καλύτερο animation. ;)
Mια μικρή διόρθωση, το Turrican 3 (Mega Turrican) δεν είναι port απο την Amiga στο MD, αλλα το αντίστροφο ! Λόγω της πειρατείας και των λόγων που ανέλυσε ο Shinobi, η Factor 5/Rainbow Arts είχε αποφασίσει να το βγάλει μόνο σε κονσόλα, και συγκεκριμένα στο MD. Το Amiga port το ανέλαβε η ΚΑΙΚΟ (οι devs του υπέροχου Apidya) και κατόρθωσε να το κυκλοφορήσει και νωρίτερα από το Mega Turrican ! Επειδή θέλω να είμαι δίκαιος, το Mega Turrican έχει καλύτερα γραφικά (ειδικά στα backgrounds), και FM μουσική από τον Chris Huelsbeck, κλασικό amigo-συνθέτη που έδωσε ρέστα και στο MD, καταφέρνοντας να φτιάξει ένα από τα καλύτερα soundtracks που έχω ακούσει ποτέ από MD, γι'αυτό και τα έσκασα λίγο παραπάνω για να το βρω και να το πάρω στο MD, παρόλο που έχω λιώσει την Amiga version.

To animation στο Lionheart δεν μπορώ να καταλάβω γιατί το βρήκες χάλια, για παράδειγμα η στριφογυριστή κίνηση με το σπαθί του Lionheart την έβρισκα πάντα πανέμορφη και με αρκετά frames. Τα ports των Mortal Kombat και Street Fighter ακολουθούν την λογική που αναλύθηκε σχετικά με την πειρατεία, απλώς δεν έμπαιναν στον κόπο να φτιάξουν καλά ports. Eίχαμε άλλα beat'em'ups όμως, όπως το Shadow Fighter και το Body Blows οπότε οκ. Ακόμη και έτσι όμως, τα Mortal Kombat 1/2 δεν ήταν καθόλου μα καθόλου άσχημα στην Amiga, αν εξαιρέσεις το disk-swapping αλλα ντάξει, είμαστε μαθημένοι :)

Και ότι και να λέμε, η πειρατεία στην Amiga μπορεί να την κατέστρεψε, αλλα το γεγονός του οτι είχαμε την δυνατότητα ανεξάντλητου πραγματικά gaming σε αυτό το 16bit powerhouse, μας άφησε με πολλές αναμνήσεις ! Εγώ προσωπικά είχα έναν κολλητό του Πατέρα μου, ο οποίος για κάποιο λόγο είχε πρόσβαση σε σφραγισμένα κουτιά δισκετών, τις οποίες ερχόταν κάθε μήνα και μου χάριζε ! Φυσικά, είχα στήσει ένα πύργο X-Copying και με ένα δίκτυο φίλων στο σχολείο/φροντιστήριο, όλη η παρέα έγραφε τα παιχνιδάκια της με το κιλό ! 10 παραγγελίες το μήνα, που τις είχαμε όλοι (μιλάμε για εξωφρενικά νούμερα παιχνιδιών), και λιώναμε κυριολεκτικά στο gaming.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Προσωπικα σε καμια κονσολα δεν εντυπωσιαστηκα, ακριβως οπως λεει και ο imgema, επειδη ειχα παιξει τα παιχνιδια πριν σε αμιγκα.

Δεν με εντυπωιασε ουτε το zelda, ουτε το mario, ουτε το metroid, γιατι δεν ειδα κατι εξαιρετικα καλυτερο απο τα sonic, desert strike, nba jam κτλ που ειχα παιξει σε MD. Eιχα MD πριν το SNES. Ουτε τα παιχνιδια του MD με εκαναν να μεινω με το στομα ανοικτο, ειχα παιξει καλυτερα σε αμιγκα. Για το μονο που πραγματικα ειπα οτι δεν εχω δει παρομοιο επιπεδο γραφικων, ειναι το donkey kong. Παιχνιδια οπως το zelda, μου εμειναν για το gameplay τους. Και ακριβως αυτο που λεει ο other_reality ισχυε τοτε, εφερνα σπιτι φιλους με MD/SΝΕΣ (αλλα και pc και atariST) και τους εδειχνα το pinball fantasies για να τους κανω πλακα. Αλλα και ενα-ενα να μετρησουμε τα χρωματα, αυτο που μετραει ειναι "πως εδειχνε" το παιχνιδι, και δεν ενδιεφερε κανενα εαν ειχε 32 ή 42 χρωματα το mario, ξαναλεω οτι δεν επαιζες μαριο ή μετροιντ για τα χρωματα. Οσο για το Mortal Kombat στην amiga, ειναι μια μεγαλη ιστορια, θελω σελιδες για να τα γραψω. Το "1" φυσικα ολοι το παιξατε σε χακαρισμενη εκδοση, μιας και δεν γινοταν να το παιξετε αλλιως, οποτε μπαινοβγαινε η δισκετα "νουμερο 0 " με ενα χακαρισμα και δεν παιζοταν. Το "2" ειναι απο τα παχνιδια σε Α500 που χρησιμοποιουν μεγαλυτερη αναλυση απο την κανονικη, και ηταν εξαιρετικο. Το turrican3 ειναι πολυ καλο στο MD, αλλα απο αυτην την σειρα ξεχωριζει το turrican2 της Α500 που ειναι καλυτερο απο το αντιστοιχο "universal soldier" του MD.

Υ.Γ. δεν απανταω καν στον getta robbo για 1536 χρωματα και το SVP (που εδινε χρωματα) του MD, μαλλον το 1536 ειναι περιπου το 1/3 του 4096 και δεν χρειαζεται να εισαι αινσταιν.
 
Μου κανει πολυ μεγαλη εντυπωση το αν πραγματικα θα μπορουσε να σταθει η βιβλιοθηκη των Amiga εναντι των Snes/Mega drive.

Μην με παρεξηγησετε. Ειχα Amiga 500. Εχω περασει εκατονταδες υπεροχες ωρες με πολλα παιχνιδια του μηχανηματος, και εχω πολυ ομορφες αναμνησεις γενικοτερα.

το να συγκριθουν ομως, εστω και μετοπικα, στα παιχνιδια μου φαινεται εξαιρετικα περιεργο το να το προασπιζεται κανεις. Με εξαιρεση σιγουρα τα adventures και λοιπα παραγωγα, τι ακριβως εκανε καλυτερα η Amiga στα παιχνιδια; Απο shooters μεχρι rpgs και fightings, ποσο μαλλον platforms και puzzles τα snes/mega drive αφηνουνε ετη φωτος πισω την Amiga. Υπαρχει ενας παρα πολυ καλος λογος οπου τα snes/mega drive κονταροχτυπιουντε για το ποιος ειναι καλυτερος στη γενια τους. Και ο λογος αυτος ειναι πως ειχανε συνολικα και σφαιρικα τα ποιοτικοτερα και διαχρονικοτερα παιχνιδια. Μονο και μονο που οι περισσοτερες κυκλοφοριες Amiga υποστηριζαν απο ενα εως και δυο κουμπια στα χειρηστηρια, θα ελεγα πως ειναι αρκετα σημαντικος παραγοντας στο να χασει παρα πολλους ποντους. Το να αλλαζεις δισκετα καθε ενα λεπτο ειναι σχιζοφρενες επισης.

mike είπε:
δεν απανταω καν στον getta robbo για 1536 χρωματα και το SVP (που εδινε χρωματα) του MD, μαλλον το 1536 ειναι περιπου το 1/3 του 4096 και δεν χρειαζεται να εισαι αινσταιν.
Δεν καταλαβαινω τι θες να πεις ακριβως. Το Sega Virtua Processor εχει γνωστοποιημενες δυνατοτητες απο πολυ καιρο. Αν και υπηρχαν σχεδια για τροποποιημενες κυκλοφοριες του SVP, αυτες γρηγορα ειτε ακυρωθηκαν, ειτε μεταφερθηκαν για τις μελλοντικες γενιες (32x/saturn). Υπαρχει μονο ενας εμπορικος τιτλος SVP, το Virtua racing. Περαν του μεγαλυτερου/ταχυτερου διαυλου, και την αυξηση του αριθμου των πολυγωνων στην οθονη, δεν προσφερει απο μονο του αυξηση στον συνολικο αριθμο των χρωματων. Αν θες, παρεθεσε τις πηγες σου οπου ισχυριζοντε το αντιθετο. Δεν καταλαβαινω τι θες να πεις για τα 4096 χρωματα ουτε ισχυριστηκα πανω κατι σε αυτο. Τα προγραμματα που αναφερω τρεχουν σε κανονικο hardware και ειναι πασιγνωστα και αναγνωρισμενα παντως.
 
Δεν ξερω εαν ειχες διαβασει την ανακοινωση της Sega για το SVP εκεινη την εποχη, υπαρχει σε ενα τευχος του USER και αναφερει ξεκαθαρα τα "περισσοτερα χρωματα". Ηταν σε ενα preview του Virtua Racing. Ομως δεν αναφερει πουθενα ποσα ακριβως ειναι τα παραπανω χρωματα, και ουτε ανεφερει ξεκαθαρα εαν το virtua racing εχει παραπανω χρωματα απο το τσιπ. Οποτε σε καθε περιπτωση ουτε εγω ουτε εσυ μπορουμε να ξερουμε την ακριβη αληθεια.

Oσο για το συνολο του software της Α500 σε σχεση με τα SNES/MD, το amiga games database δινει οτι υπαρχουν περιπου 5.600 παιχνιδια για αμιγκα, συμπεριλαμβανομενης της Α1200 και του CD32. Χωρις καποια demo, ακυκλοφορητα κτλ. Εγω υπολογιζω οτι ειναι πανω απο 4000 τα παιχνιδια της Α500. Αλλα ο αριθμος δεν νομιζω να εχει σημασια. Αλλωστε αυτοι που ειναι υπερ του SNES λενε οτι εχουν μονο περιπου 800 παιχνιδια, αλλα ειναι καλυτερα απο τα 1300 του megadrive. Η σαβουρες ειναι σαβουρες παντου, δεν υπαρχει διαφορα οτιδηποτε μηχανημα και να εχεις. Απο εκει και περα σε καθε φορματ υπαρχουν παιχνιδια που σε ποιοτητα δεν συγκρινονται με αλλου φορματ, και σε αυτον τον τομεα η Α500 εχει τα περισσοτερα. Μπορω ανετα να γραψω 10 παιχνιδια απο το SNES "που δεν συγκρινονται", μπορω ανετα να γραψω αλλα τοσα στο MD που "δεν συγκρινονται", αλλα στην Α500 μου ερχονται στο μυαλο πολλα περισσοτερα. Και κατευθειαν καποιος θα σκεφτει "kick off 2" και "sensible soccer" που πραγματικα δεν υπαρχουν αντιστοιχα παιχνιδια στην ιστορια του gaming, δεν υπαρχει ουτε καν καποιο παραπλησιο υποκαταστατο.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
mike είπε:
Δεν ξερω εαν ειχες διαβασει την ανακοινωση της Sega για το SVP εκεινη την εποχη, υπαρχει σε ενα τευχος του USER και αναφερει ξεκαθαρα τα "περισσοτερα χρωματα". Ηταν σε ενα preview του Virtua Racing. Ομως δεν αναφερει πουθενα ποσα ακριβως ειναι τα παραπανω χρωματα, και ουτε ανεφερει ξεκαθαρα εαν το virtua racing εχει παραπανω χρωματα απο το τσιπ. Οποτε σε καθε περιπτωση ουτε εγω ουτε εσυ μπορουμε να ξερουμε την ακριβη αληθεια.Oσο για το συνολο του software της Α500 σε σχεση με τα SNES/MD, το amiga games database δινει οτι υπαρχουν περιπου 5.600 παιχνιδια για αμιγκα, συμπεριλαμβανομενης της Α1200 και του CD32. Χωρις καποια demo, ακυκλοφορητα κτλ. Εγω υπολογιζω οτι ειναι πανω απο 4000 τα παιχνιδια της Α500. Αλλα ο αριθμος δεν νομιζω να εχει σημασια. Αλλωστε αυτοι που ειναι υπερ του SNES λενε οτι εχουν μονο περιπου 800 παιχνιδια, αλλα ειναι καλυτερα απο τα 1300 του megadrive. Η σαβουρες ειναι σαβουρες παντου, δεν υπαρχει διαφορα οτιδηποτε μηχανημα και να εχεις. Απο εκει και περα σε καθε φορματ υπαρχουν παιχνιδια που σε ποιοτητα δεν συγκρινονται με αλλου φορματ, και σε αυτον τον τομεα η Α500 εχει τα περισσοτερα. Μπορω ανετα να γραψω 10 παιχνιδια απο το SNES "που δεν συγκρινονται", μπορω ανετα να γραψω αλλα τοσα στο MD που "δεν συγκρινονται", αλλα στην Α500 μου ερχονται στο μυαλο 50. Και κατευθειαν καποιος θα σκεφτει "kick off 2" και "sensible soccer" που πραγματικα δεν υπαρχουν αντιστοιχα παιχνιδια στην ιστορια του gaming, δεν υπαρχει ουτε καν καποιο παραπλησιο υποκαταστατο.
Καλη και χρυση η Sega μας, αλλα απο υπερβολικες ως ανυποστατες δηλωσεις ειχε δυνατο παρελθον. Τοσο στο αρχικο Ιαπωνικο κουτι, οσο και στα γνωστα πλεον εργαλεια αναπτυξης και σχεδιασμου του εμπορικου SVP δεν υπαρχει η δυνατοτητα του να προσθετει επιπλεον χρωματα βαση του υλικου του απο μονο του. Δεν γνωριζω για πιο τευχος του User μιλας, αλλα πιστευω πως ατομα και κοινοτητες οπου ασχοληθηκαν/ασχολουντε, και διαμοιραστηκαν εξαρχης την γνωση και τις πληροφοριες για το SVP, ξερουν κατιτις παραπανω. Και αφου η πραγματικοτητα βασιζεται στη γνωση και στην ερευνα, τεχνολογικα τεκμηριωμενα γνωριζουμε πως δεν υπαρχει καποια επιπροσθετη παλετα χρωματων στο SVP του Virtua racing, ουτε καθως και φτανει, ποσο μαλλον ξεπερναει το "οριο" των 64 χρωματων.

Ολα τα παραπανω, καθως και πολλα περισσοτερα αναλυονται λεπτομερος εδω:

http://notaz.gp2x.de/docs/svpdoc.txt

http://www.sega-16.com/2006/03/segas-svp-chip-the-road-not-taken/

http://www.i64x.com/game_vr.php

http://www.hacking-cult.org/?r/31

Περι του δευτερου μερους, για την Amiga, αυτο περι των 5-6000 παιχνιδιων δεν μου λεει πολλα. Καταρχας η Amiga εβγαζε καθε εξαμηνο νεα εκδοση του μηχανηματος που λεει ο λογος, με διαφορετικο υλικο, και τροποποιησεις ως και την αρχιτεκτονικη τους. Με αυτη την λογικη, τα "sega" και τα "nintendo" εχουν ευκολα πανω απο 8000 παιχνιδια εκεινης παντα της εποχης, διχως να μετραμε κυκλοφοριες "μετα θανατο" των μηχανηματων.

Διχως να μετραμε ουτε να αντιπαραθετουμε τα λιγοτερα καλα η και ασχημα παιχνιδια, οταν εχεις παιχνιδια υμνους-σταθμους-σημεια αναφορας οπως τα Mario, Sonic, Zelda, Vectorman, Donkey kong, Final fantasy, Shining force, Shinobi, Streets of rage, Metroid, Final fight, Ecco, Megaman, Killer instinct, Eternal champions και ποσα αλλα διαμαντια, γνωστα και μη, οπου ντρεπομαι που αφηνω απεξω, δεν υπαρχει συγκριση με την Amiga και με καμια Amiga η και ολες μαζι.

Σιγουρα υπαρχουν γουστα και επιλογες στο καθενα, μεταξυ αλλων. Αλλα εδω μιλαμε για περισσοτερα, καλυτερα και διαχρονικοτερα παιχνιδια ανωτερα στους περισσοτερους εαν οχι ολους τομεις.

Οντως μαλλον οι περισσοτερες, αν οχι ολες οι Amiga υλοποιησεις ηταν αρχιτεκτονικα/υλικα ανωτερες στα χαρτια απο τον μεγαλυτερο υπολοιπο ανταγωνισμο, αλλα υπηρξε ενα μικρο προβλημα.

Ηταν (απειρο)ελαχιστοι οι τιτλοι οπου εκμεταλευονταν σε ενα σοβαρο επιπεδο τις δυνατοτητες του μηχανηματος. Τα (τραγικα) περισσοτερα απο αυτα, ηταν αρκετα χειροτερα απο τα αντιστοιχα του ανταγωνισμου! Δεν εχω συγκρινει εκτεταμενα τις διαφορες των κοινων παιχνιδιων, αλλα τρανταχτοι τιτλοι οπως πχ street fighter, mortal kombat και σια ηταν τουλαχιστον απογοητευτικα στην Amiga. Ενα η δυο πληκτρα για κινησεις, καθυστερησεις στο φορτωμα και στις κινησεις, με σπασιματα στη ροη του παιχνιδιου ηταν υπεραρκετα για να φανε τονους χωμα και να ξεχαστουν οπως και επρεπε.

Αν και οντως εξαιρετικα για την εποχη τους τα Sensible soccer και Kick off, αντιστοιχως η Amiga δεν ειδε ποτε αθλητικα παιχνιδια επιπεδου Mario kart, Nba jam & Nba live, Outrun, Super tennis για να αναφερω μερικα. Ενω οι πραγματικα ποιοτικοι αθλητικοι τιτλοι της Amiga ηταν κυριως αυτα τα δυο.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Αυτη ειναι η γνωμη σου, οπως διαφορετικη ειναι η δικη μου και του other_reality υπερ της Α500 ή του metalcandyman υπερ του SNES.

Και βγαινει και ο καθενας και λεει "το atari 2600 εχει καλυτερα παιχνιδια απο το MD σου" και δεν μπορεις να του αλλαξεις γνωμη, οπως εγω δεν μπορω να σου αλλαξω γνωμη, και ουτε θα εχει κανα νοημα να προσπαθω αλλο ή να προσπαθεις αλλο. Εαν ειναι να σου γραψω 500 παιχνιδια που δεν θα τα δεις ποτε σε MD ή αλλου, ανετα μπορω Agony, project-x, disposable heroes... και θα γινω σαν εσενα που μου λες τα παιχνιδια για MD που ηδη τα ξερω. Και δεν φτανουν ολες οι κονσολες του κοσμου μαζι, εαν θες να γινω υπερβολικος σαν εσενα. Οσο για 8000 παιχνιδια, μην μου πεις δεν υπερβαλεις, πως τα 800 παιχνιδια του SNES θα γινουν 8000 ? Νομιζεις οτι το NBA live ειναι το ιδιο σημαντικο με το kick off 2 στην ιστορια του gameplay?

Aς μην απαντησεις, και να μεινουμε και οι δυο στο "οποιο μηχανημα αρεσει στον καθενα" και ας ειναι και το atari lynx.

EDIT : Και για να μην νομιζεις οτι δεν ξερω τα παιχνιδια που λες, εχω παιξει σχεδον ολα τα παιχνιδια που εχει βγει ποτε για MD, ολα τα καλα παιχνιδια του SNES, τα μισα απο τα παιχνιδια της Α500, ενω δεν εχω παιξει αρκετα τις 16μπιτ εκδοσεις στα pc.

EDIT 2 : το θεμα ειναι MD ή SNES, ας μεινουμε εκει, εγω εχω δηλωσει MD απλα επειδη ειχε τα ειδη παιχνιδιων που μου αρεσαν.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
mike είπε:
Αυτη ειναι η γνωμη σου, οπως διαφορετικη ειναι η δικη μου και του other_reality υπερ της Α500 ή του metalcandyman υπερ του SNES.Και βγαινει και ο καθενας και λεει "το atari 2600 εχει καλυτερα παιχνιδια απο το MD σου" και δεν μπορεις να του αλλαξεις γνωμη, οπως εγω δεν μπορω να σου αλλαξω γνωμη, και ουτε θα εχει κανα νοημα να προσπαθω αλλο ή να προσπαθεις αλλο. Εαν ειναι να σου γραψω 500 παιχνιδια που δεν θα τα δεις ποτε σε MD ή αλλου, ανετα μπορω Agony, project-x, disposable heroes... και θα γινω σαν εσενα που μου λες τα παιχνιδια για MD που ηδη τα ξερω. Και δεν φτανουν ολες οι κονσολες του κοσμου μαζι, εαν θες να γινω υπερβολικος σαν εσενα. Οσο για 8000 παιχνιδια, μην μου πεις δεν υπερβαλεις, πως τα 800 παιχνιδια του SNES θα γινουν 8000 ? Νομιζεις οτι το NBA live ειναι το ιδιο σημαντικο με το kick off 2 στην ιστορια του gameplay?

Aς μην απαντησεις, και να μεινουμε και οι δυο στο "οποιο μηχανημα αρεσει στον καθενα" και ας ειναι και το atari lynx.

EDIT : Και για να μην νομιζεις οτι δεν ξερω τα παιχνιδια που λες, εχω παιξει σχεδον ολα τα παιχνιδια που εχει βγει ποτε για MD, ολα τα καλα παιχνιδια του SNES, τα μισα απο τα παιχνιδια της Α500, ενω δεν εχω παιξει αρκετα τις 16μπιτ εκδοσεις στα pc.
Υποθετω στο πρωτο σκελος αναφερεσαι γενικοτερα περι των τιτλων και οχι στις δυνατοτητες και χαρακτηριστικα του SVP. Εκτος και αν εχεις καποια αλλα στοιχεια ας πουμε.

Οπως ειπα, ο καθενας λεει και πιστευει οτι θελει βαση του γουστου του και των γενικοτερων αποψεων του. Ο πλανητης γη ωστοσο, τεινει να συμφωνει πως τοσο το snes, οσο και το mega drive σταθηκαν νικητες στην κατηγορια τους, αφηνοντας καπου πισω τον υπολοιπο ανταγωνισμο.

Παρεπιπτωντος καλοι και οι τρεις τιτλοι, αλλα μπροστα σε παιχνιδαρες οπως πχ το Axelay και το Ranger X ειναι μαλλον απλοικα στο συνολο τους. Προσωπικη και οχι μονο αποψη φυσικα.

Δεν εγινα μαλλον κατανοητος τα περι της "Amiga" και των τιτλων της. Καταρχας δεν υφισταται μια κατηγορια Amiga. Ειναι πολλα διαφορετικα μηχανηματα, με τροποποιησεις απο το λογισμικο/λειτουργικο τους, το υλικο καθως και η γενικοτερη αρχιτεκτονικη. Το να λες "8000 παιχνιδια που εχει η Amiga", συμπεριλαμβανοντας παιχνιδια απο την Amiga 500 μεχρι την Amiga 4000, δεν ειναι μακρυα απο τα 8000 παιχνιδια των Nintendo συστηματων. Και ετσι να ηταν, τουλαχιστον ενα Ευρωπαικο snes παιζει ολα τα Ευρωπαικα παιχνιδια για το snes, ενω στις Amiga υπαρχουν ζητηματα ασυμβατοτητας, τροποποιησεων και αλλα τοσα, οπου σε καμια περιπτωση δεν λειτουργουν ολα τα παιχνιδια με ολα τα συστηματα.

Για το kick off 2, οι περισσοτερες σειρες που αναφερω παραπανω, εκτος του οτι ηταν επιδραστικοτερες μιας και συνεχιζουν ως φυσικη εξελιξη αλλων τιτλων, το kick off ειναι νεκρη σειρα απο το 2004 αν λαβουμε υποψην την μαλλον αποτυχημενη προσπαθεια αναβιωσης του. Κατι που λεει πολλα θα ελεγα.
 
Nαι δεν αναφερομαι στο SVP, τελικα αυτη η sega οτι ηθελε εκανε. Στην κυκλοφορια του virtua racing ελεγε για τις δυνατοτητες του SVP και στο μελλον του, αλλα μαλλον εμεινε στις ανακοινωσεις.

Τωρα για τους τιτλους που λες, τι να πω... το axelay ειναι ενα διαφορετικο shooter, μετριο σιγουρα, προσπαθησαν να βγαλουν ενα shooter που να χρησιμοποιει τις δυνατοτητες του SNES σε scaling κτλ, αλλα τελικα το gameplay βγηκε λαθος. Τεχνικα διαφερει, ειναι καπως αξιοπεριεγο θα ελεγα, αλλα εχω παιξει στο SNES το phalanx και το super aleste και ειναι πολυ καλυτερα. Γενικα ολα τα shooter του SNES ειναι καμια δεκαρια, τεχνικα κανενα δεν φτανει το AGONY. Ξερω τι θα μου απαντησεις πριν το κανεις, οτι τα RPG στο SNES ειναι πολυ καλυτερα, ενω στην Α500 ειναι καμια δεκαρια, και δικιο εχεις. Δεν βγηκε το SNES για arcade παιχνιδια, δεν ηθελε αμεση αντιπαραθεση με το "arcade" MD, ηθελε μεγαλα παιχνιδια με σεναριο.

Παλι κολλαμε στα ιδια, εμενα μου αρεσει το project-x, εσενα το ranger-x, τουλαχιστον εχουμε κοινο το "-Χ"
 
@GettaRobbo

H βιβλιοθήκη της Amiga σε σύγκριση με τα άλλα δύο, είναι σαν να συγκρίνεις την βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας με δυο ράφια περιοδικών απο το ψιλικατζίδικο. Και όχι φυσικά, δεν μιλάμε για το σύνολο, όπως είπε και o mike, μόνο της 500άρας, που είναι και το 90% ετσι και αλλιώς. Τα μηχανήματα που αναφέρεις εξάλλου, εκτός από τις ασυμβατότητες, ουσιαστικά μοιράζονταν τα ίδια παιχνίδια, σου βγάζω απέξω λοιπόν τα AGA τελείως, και έχουμε 5345OCS, δηλαδή Amiga 500-συμβατά παιχνίδια. Όσο για τα shoot'em'ups, έχω γράψει ένα σχετικό αφιέρωμα στο πρώτο Retroplanet, 7 σελίδες και δεν είχα αναφέρει τα μισά ! Με μια μικρή ψακτική, το νούμερο είναι 796 (!), σχεδόν δηλαδή όσο ολόκληρο το library του Snes. Oποιοδήποτε shmup του Snes, δεν φτάνει τα Battle Squadron, Hybris, Disposable Hero, Apidya, Z-Out, Datastorm, SWIV και Project-X, και ειλικρινά δεν έχω ακούσει πολλούς φαν του είδους παγκοσμίως να ισχυρίζονται κάτι αντίθετο, όπως τουλάχιστον ισχυρίζεσαι.

To τι σημαίνει Kick Off 2, SWOS και Goal! για την 16bit εποχή δεν χρειάζεται, ειδικά στην Ελλάδα να το αναλύσουμε νομίζω. Και εκεί, οι κατα κοινή αποδοχή καλύτερες εκδόσεις ήταν στην Amiga. Φυσικά δεν ήταν τα μόνα αθλητικά games, TV Sports Basketball, Great Courts 2, Pro Tennis Tour 2, PGA tour Golf, The Games summer Edition, FIFA, John Barnes European Soccer...Επίσης διαφωνώ mike και μαζί σου, όσοι δεν έπαιζαν γιαπωνέζικα RPG's έπαιζαν δυτικά, δεν σημαίνει ότι δεν υπήρχαν RPG's στην Amiga, και σίγουρα ήταν πολύ περισσότερα από 10. Δηλαδή τα Ambermoon, Amberstar, Abandoned Places, Darkmere, Eye of The Beholder, Heimdall 2, Ishar 1/2, Hired Guns, Might and Magic, Perihelion, Ultima, τι ήτανε ;

Και επειδή αναφέρθηκαν και τα Racing games, όταν βγήκε το Toyota Celica GP και το F1 της Microprose στην Amiga απλά δεν υπήρχε καλύτερο racing game. Τώρα το Mario kart, οκ, κλασικό παιχνίδι με φοβερό gameplay, αλλα δεν μιλάμε για "ώριμο" racing παιχνίδι, που να απευθύνεται δηλαδή στους φανατικούς του είδους.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
johnny19818 είπε:
Και να θες να αγιάσεις δε σ'αφήνουν βλέπω...
Lol !!!! Εντάξει. σταματάω ! Απλώς έχει ενδιαφέρον η κουβέντα, δεν νομίζω ότι ενοχλεί τόσο !
 
Oυαου, [edit]κοσμητικά :-) [edit] ! δεν το ειχα ξαναδει!

@ other_reality : γραφεις για shooters και δεν αναφερεις wings of death και leathal excess (WOD 2) ? θα σε βαλω για τιμωρια να παιξεις raiden σε SNES που ειναι αθλια εκδοση, ακομα και στο pc engine ειναι καλυτερο.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Για το θέμα shoot em up δεν είναι τυχαίο ότι η sega έβγαζε διαφημίσεις για το πόσο αργό είναι το snes. Με το πλήθος των sprites που γυρνάνε σε ένα τέτοιο παιχνίδι, δεκάδες σφαίρες, σκηνικά κλπ θέλεις ισχυρή cpu για collision detection που απλά δε διαθέτει το snes γιαυτό είναι καλύτερο σε rpg τύπου zelda που απλά πας σε ένα σημείο και ενεργοποιειται ένα event (ένας διάλογος κλπ).

Πραγματικό Shoot em up αξιώσεων είδα μόνο το contra από τη konami σε snes. Αυτό το παιχνίδι πιθανόν να πουσαρισε όσο πήγαινε το hardware.

Και μόνο τυχαίο δεν είναι που όλα τα γιγαντιαία ηλεκτρονικά rtype ghouls n ghosts street fighter 2 η neo geo όλα είχαν πάνω τον mc68000 και συνέχισαν μέχρι το τέλος της ζωής των arcade να φοράνε αυτή τη cpu.

(Ολόκληρο το παιχνίδι σε atari st έπαιζε με τον mc68000 scrolling sprites collision μουσικές τα πάντα όλα).
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
mike είπε:
Nαι δεν αναφερομαι στο SVP, τελικα αυτη η sega οτι ηθελε εκανε. Στην κυκλοφορια του virtua racing ελεγε για τις δυνατοτητες του SVP και στο μελλον του, αλλα μαλλον εμεινε στις ανακοινωσεις.Τωρα για τους τιτλους που λες, τι να πω... το axelay ειναι ενα διαφορετικο shooter, μετριο σιγουρα, προσπαθησαν να βγαλουν ενα shooter που να χρησιμοποιει τις δυνατοτητες του SNES σε scaling κτλ, αλλα τελικα το gameplay βγηκε λαθος. Τεχνικα διαφερει, ειναι καπως αξιοπεριεγο θα ελεγα, αλλα εχω παιξει στο SNES το phalanx και το super aleste και ειναι πολυ καλυτερα. Γενικα ολα τα shooter του SNES ειναι καμια δεκαρια, τεχνικα κανενα δεν φτανει το AGONY. Ξερω τι θα μου απαντησεις πριν το κανεις, οτι τα RPG στο SNES ειναι πολυ καλυτερα, ενω στην Α500 ειναι καμια δεκαρια, και δικιο εχεις. Δεν βγηκε το SNES για arcade παιχνιδια, δεν ηθελε αμεση αντιπαραθεση με το "arcade" MD, ηθελε μεγαλα παιχνιδια με σεναριο.

Παλι κολλαμε στα ιδια, εμενα μου αρεσει το project-x, εσενα το ranger-x, τουλαχιστον εχουμε κοινο το "-Χ"
Για το SVP η Sega διαφημιζε πως βγαζει 9000 πολυγωνα και προσθετει 12 καναλια ηχου. Δεν υπαρχει αναφορα για αυξηση στα χρωματα. Η αυθεντικη Ιαπωνικη κυκλοφορια ειναι αυτη εδω:

http://www.videogameobsession.com/videogame/Genesis/SMD_VS_GEN/SMD-GEN-VirtuaRacing_jp%28not_my_scan%29.jpg

Απεναντιας, θα ελεγα πως το Axelay τοσο τεχνικα, οσο και εικαστικα ειναι γενικοτερα πολυ καλο παιχνιδι shooter. Περα απο παιχνιδαρες οπως το Aleste και του Phalanx ειχε επισης το Thunder Spirits, το Cybernator, το Darius Force και ποσες αλλες παιχνιδαρες που αφηνω απεξω. Οπτικα οχι και τοσο προηγμενα οσο η Amiga, αλλα με gameplay διαμαντι. Και οχι, τα shooters, ακομα και συγκεκριμενα τα verticals, δεν ειναι μονο δεκα. Μιλοντας για τα καλα παντα. Με το Mega Drive τωρα χανουμε την μπαλα, ευκολα σκεφτομαι τωρα εικοσι φοβερα και πανω απο πενηντα αξιολογα. Πολυ ομορφο το Agony, αλλα οπως και τοσα πολλα παιχνιδια της Amiga, ειναι ενα ακομα που βασιζεται στον οπτικο τομεα πρωτιστως αντι για του τεχνικου. Θα ελεγα πως ειναι μετριο προς καλο παιχνιδι και τιποτα αξιοσημειωτο στο gameplay. Περιμενα να αναφερεις το Apidya παντως, ισως το καλυτερο shooter για Amiga, μαλλον το αγαπημενο μου στην 500αρα. Δεν θα σου απαντησω στο οτι το snes εχει πολυ καλυτερα rpgs, αλλα στο οτι εχει σφαιρικα τοσες παιχνιδαρες απο τοσα πολλα ειδη/κατηγοριες που η Amiga δεν ειδε ποτε και πουθενα. Απο παιχνιδια πλατφορμων και αθλητικα, μεχρι ξυλου και δρασης. Τα Snes/Mega Drive ειχανε τιτλους και σειρες που δοξαστηκαν και υμνουντε ως σημερα, η Amiga ειχε κυριως υποκαταστατα για να χρυσωνουν το χαπι.

Other_Reality είπε:
@GettaRobbo
H βιβλιοθήκη της Amiga σε σύγκριση με τα άλλα δύο, είναι σαν να συγκρίνεις την βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας με δυο ράφια περιοδικών απο το ψιλικατζίδικο. Και όχι φυσικά, δεν μιλάμε για το σύνολο, όπως είπε και o mike, μόνο της 500άρας, που είναι και το 90% ετσι και αλλιώς. Τα μηχανήματα που αναφέρεις εξάλλου, εκτός από τις ασυμβατότητες, ουσιαστικά μοιράζονταν τα ίδια παιχνίδια, σου βγάζω απέξω λοιπόν τα AGA τελείως, και έχουμε 5345OCS, δηλαδή Amiga 500-συμβατά παιχνίδια. Όσο για τα shoot'em'ups, έχω γράψει ένα σχετικό αφιέρωμα στο πρώτο Retroplanet, 7 σελίδες και δεν είχα αναφέρει τα μισά ! Με μια μικρή ψακτική, το νούμερο είναι 796 (!), σχεδόν δηλαδή όσο ολόκληρο το library του Snes. Oποιοδήποτε shmup του Snes, δεν φτάνει τα Battle Squadron, Hybris, Disposable Hero, Apidya, Z-Out, Datastorm, SWIV και Project-X, και ειλικρινά δεν έχω ακούσει πολλούς φαν του είδους παγκοσμίως να ισχυρίζονται κάτι αντίθετο, όπως τουλάχιστον ισχυρίζεσαι.

To τι σημαίνει Kick Off 2, SWOS και Goal! για την 16bit εποχή δεν χρειάζεται, ειδικά στην Ελλάδα να το αναλύσουμε νομίζω. Και εκεί, οι κατα κοινή αποδοχή καλύτερες εκδόσεις ήταν στην Amiga. Φυσικά δεν ήταν τα μόνα αθλητικά games, TV Sports Basketball, Great Courts 2, Pro Tennis Tour 2, PGA tour Golf, The Games summer Edition, FIFA, John Barnes European Soccer...Επίσης διαφωνώ mike και μαζί σου, όσοι δεν έπαιζαν γιαπωνέζικα RPG's έπαιζαν δυτικά, δεν σημαίνει ότι δεν υπήρχαν RPG's στην Amiga, και σίγουρα ήταν πολύ περισσότερα από 10. Δηλαδή τα Ambermoon, Amberstar, Abandoned Places, Darkmere, Eye of The Beholder, Heimdall 2, Ishar 1/2, Hired Guns, Might and Magic, Perihelion, Ultima, τι ήτανε ;

Και επειδή αναφέρθηκαν και τα Racing games, όταν βγήκε το Toyota Celica GP και το F1 της Microprose στην Amiga απλά δεν υπήρχε καλύτερο racing game. Τώρα το Mario kart, οκ, κλασικό παιχνίδι με φοβερό gameplay, αλλα δεν μιλάμε για "ώριμο" racing παιχνίδι, που να απευθύνεται δηλαδή στους φανατικούς του είδους.
Θα συγκρινα επισης με παρομοιο τροπο την αξιολογη βιβλιοθηκη των Snes/Mega drive με τα απειρα "μπακαλοπεριοδικα" που ειχε στο συνολο της η Amiga. Χωρια αναδιαμφησβητητα παιχνιδια που ανεδειξαν και αναδειχτηκαν μαζι με την Sega και την Nintendo. Τα παραδειγματα ειναι τοσα πολλα και μονο επιφανειακα αναφερθηκαν καποια παραπανω.

Περι της Amiga τωρα. Συμφωνα με την καλυτερη βαση δεδομενων που γνωριζω, συγκεκριμενα το lemonamiga, με κριτηρια αναζητησης για τιτλους OCS βρισκει 3151 φαινομενικα διαφορετικους τιτλους, ενας σιγουρα τεραστιος αριθμος τιτλων. Σε αυτον βεβαια συμπεριλαμβανοντε after market τιτλοι, παιχνιδια που δεν κυκλοφορησαν στα αγγλικα, τιτλοι οπου μετα βιας μπορουν να χαρακτηριστουν "παιχνιδια" (εκπεδευτικα/εγκυκλοπαιδειες κτλ) καθως και τα οχι και τοσο καλα καταγεγραμμενα παιχνιδια οπου μεν ηταν OCS, αλλα ειχαν προβληματα με παλαιοτερες OCS roms οπως αυτη της Amiga 500. Πολλοι τιτλοι, αλλα οχι 5345. Δεν εχω δυστηχως πλεον παιχνιδια για την Amiga για να τα κοιταξω κατευθειαν τα ποσα ειναι, αλλα αν εχεις καποια αλλη πηγη μπορουμε να τις συγκρινουμε. Οι αριθμοι για τα shooters δεν μου βγαινουν επισης με τον παραπανω αριθμο, αλλα δεν ηθελα να θιξω τοσο την ποσοτητα των οντως πολλων και καλων παιχνιδιων shooter στην Amiga (και οχι μονο), αλλα στο οτι:

- Τα Snes/Mega Drive εχουν πολλα και καλα αξιολογα (και οχι μονο) shooters, και ας εχουν τεχνικα στα χαρτια χαμηλοτερες δυνατοτητες

- Ο μεσος ορος των shooters (και οχι μονο) της Amiga, ειναι "παιχνιδια του κιλου", απλοικα γενικοτερα διχως να εχουν ξεχωριζουν ιδιαιτερα το ενα με το αλλο

- Πολλα παιχνιδια shooter (και παλι οχι μονο!) της Amiga αν και ομορφα οπτικα, χωλενουν απο διασκεδαση και σχεδιασμο. Αυτο ειναι ενα πολυ βασικο ζητημα με το μηχανημα σε πολλες περιπτωσεις, το να φαινεται καποιο παιχνιδι ομορφο δεν το κανει και καλο παιχνιδι.

Ειναι κακα τα παιχνιδια που αναφερεις; Κατηγορηματικα οχι. Ειναι ωραια παιχνιδια, φωτια να πεσει να με καψει αν δεν μου αρεσουν τα περισσοτερα.

Ωστοσο, τα Snes/Mega Drive δεν μειονεκτουν επισης απο καλους τιτλους, και απο επιτυχια, και απο αναγνωριση, και απο ποιοτητα. Εκει θελω να σταθω.

Για τα αθλητικα, με ελαχιστες εξαιρεσεις διαφωνω. Σοβαρα δεν μπορω να δω πολλα αξιολογα πραγματα ας πουμε με το John Barnes European Soccer. Μονο και μονο τα Fever Pitch Soccer και το International Superstar Soccer Deluxe κανουν σκονη αυτο και τα περισσοτερα αλλα. Για μπασκετακια οταν εχεις το Nba Hangtime και το Nba Live, κλεινουν απλα την κουρτινα στα αντιστοιχα της Amiga.

Οντως το Snes δεν ειχε αρκετα παιχνιδια με αυτοκινητα κτλ, και ας σαρωσε τα παντα με το Mario Kart. Οταν ομως το Mega Drive εχει τα F1 World Championship Edition, τα Micro Machines, Outrun, Road Rush, και τα Lotus, δεν νομιζω να μιλαμε για καθολικη υπεροχη των αντιστοιχων της Amiga..

Δεν ειναι σκοπος μου να εκμηδενισω την Amiga. Ειχα την 500αρα και θεωρω οτι εχει πολυ καλα παιχνιδια, που ευχαριστιεμαι και διασκεδαζω μεχρι και σημερα. Σιγουρα η Amiga ειχε εξιδικευση σε ειδη οπως πχ adventures, puzzles, strategies/simulators μεταξυ αλλων, και μια τεραστια βιβλιοθηκη σε αριθμους. Αλλα οπως και να το κανουμε, οταν αναφεροντε το Turrican και το Lionheart ως απο τους καλυτερους τιτλους της Amiga, με το πρωτο να ειναι υποδιεστερο με το αντιστοιχο των Snes/Mega Drive, και με το δευτερο να ειναι οντως ομορφο και καλο παιχνιδι, αλλα "ρηχο" μπροστα σε εικοσι αντιστοιχα των Snes/Mega Drive, δεν βλεπω το πως η Amiga εχει ανωτερη βιβλιοθηκη στο συνολο της.

Για τελος, το Odyssey ειναι ενας απο τους πιο υποτιμημενους τιτλους της Amiga. Το Snes εχει το Demon's Crest. Οι διαφορες στους τιτλους ειναι ξεκαθαρες.

Shinobi είπε:
Για το θέμα shoot em up δεν είναι τυχαίο ότι η sega έβγαζε διαφημίσεις για το πόσο αργό είναι το snes. Με το πλήθος των sprites που γυρνάνε σε ένα τέτοιο παιχνίδι, δεκάδες σφαίρες, σκηνικά κλπ θέλεις ισχυρή cpu για collision detection που απλά δε διαθέτει το snes γιαυτό είναι καλύτερο σε rpg τύπου zelda που απλά πας σε ένα σημείο και ενεργοποιειται ένα event (ένας διάλογος κλπ).Πραγματικό Shoot em up αξιώσεων είδα μόνο το contra από τη konami σε snes. Αυτό το παιχνίδι πιθανόν να πουσαρισε όσο πήγαινε το hardware.
Καλα shooters βγαιναν με hardware/software πολυ πιο αδυναμο απο Snes, καλα shooters εβγαλε το Mega Drive που ειναι περιπου 1/1000 της υποδυναμης των συγχρονων συστηματων. Μια χαρα τιτλους βγαλανε και τα δυο συστηματα, αν και αντικειμενικα το Mega Drive εβγαλε περισσοτερους καλους τιτλους στο συγκεκριμενο ειδος. Αναφορες εχουν γινει αρκετες παραπανω με καλα και τεχνικα αξιολογους τιτλους.

Το παιχνιδι παντως που αποθεωσε το Snes, διχως μαλιστα να φερει και βοηθητικα τσιπακια και λοιπα συνεργα, ηταν και ειναι το Rendering Ranger R2.
 
Δηλαδη με το ζορι θα μου αρεσει το Axelay? αφου το επαιξα και το βρηκα μετριο ως κακο, εσενα σου φαινεται καλο, αυτη ειναι η υποκειμενικοτητα. Το οτι καποιοι σχεδιαστες ειπαν "εχουν το scaling, rotation, mode7" κτλ και ας φτιαξουμε με αυτα ενα shooter, μου φαινεται κακη σαν ιδεα. Δηλαδη κουτσοι-στραβοι στον Αγιο Παντελεημωνα, βρηκαμε το scaling και φτιαχνουμε οτιδηποτε. Αφου δεν ταιριαζουν αυτα σε σε ενα shooter, δεν αλλαζει αυτο, φτιαχτε ενα πολυ καλο shooter οπως ειναι κανονικα τα shooter, οπως το (κατα την γνωμη μου) καλυτερο shooter του SNES, το aleste.

Στο MD πραγματικα τα shooter που θα εβαζα αριστη βαθμολογια ειναι πολλα, χανεται η μπαλα. Στο SNES θα εβαζα αριστα στα δυο που ανεφερα πιο πανω, στο MD θα εβαζα σε καμια δεκαρια, και στην Α500 επισης. Και οχι δεν θα εβαζα αριστα στο eliminate down, μπορω να πω οτι ακομα κλαιω τα χρηματα που εδωσα να το παρω.
 
Μιας και μιλάμε για άρτια σχεδιασμένα shooters με εντυπωσιακά γραφικά, δεν νομίζω να υπάρχει κάτι στην Amiga που να πλησιάζει έστω το Ranger-X ή το Thunderforce IV του MD... Kαι ναι, έχω παίξει και το Agony.
 
Με αφορμή το παραπάνω ποστ του Σταύρου έχω να πω επίσης ότι το Mega Drive το προτιμώ σαν όνομα από το Genesis και φυσικά από το Super Nintendo Entertainment System. Νομίζω ότι και μόνο η λέξη Mega έχει άλλη βαρύτητα...

Φαντάζομαι κάπως έτσι έγινε Mega Drive-->Megatron.
 
Πίσω
Μπλουζα