Megadrive ή SNES; [και ολίγον από AMIGA πλέον]

@Gettarobo

http://hol.abime.net/ - εδώ να πηγαίνεις για amigoαναζητήσεις, όχι στο Lemon. Είναι πολλά περισσότερα χρόνια το site, και γενικά σαν database θεωρείται η πλέον ψαγμένη και ακριβής, χώρια το έξτρα περιεχόμενο όπως amiga magazine reviews και scans. Σύμφωνα με αυτό σου αρίθμησα, μπορείς να το επαληθεύσεις. Του κιλού σε 5μιση χιλιάδες παιχνίδια είναι λογικό να βρείς, πάντως !

Πάντως συνεχίζω (και θα συνεχίζω !) να διαφωνώ μαζί σου στο κομμάτι της σύγκρισης των libraries. Φυσικά δεν είναι highlight το Turrican (μάλλον λες το 3, γιατί το 2 που είναι και το καλύτερο απλώς δεν υπάρχει αλλού) ή τo Lionheart. Mε τόσα παιχνίδια, έχουμε πολύ πράμα να αναφέρουμε, και είναι απλώς αδύνατο να βγάλεις ένα τοπ 10, 20 ή 100 ακόμη. Στα racing ανέφερες το micro machines, και το Lotus. Αν είχες παίξει τις εκδόσεις για Amiga θα αναγνώριζες την σαφέστατη ανωτερότητά τους. Πάντως, στα μπασκετάκια θα συμφωνήσω μαζί σου, όσο και αν λατρεύω το TVS Basketball. ΟΚ, η Amiga δεν είχε NBA Jam, ούτε NBA Live, όμως είναι λίγο άδικο να της το καταλογίζουμε αυτό γνωρίζοντας τους publishers και το ζήτημα της πειρατείας. Όσο για την διαχρονικότητα και τη δόξα, πάλι διαφωνώ, καθώς αυτό υπερισχύει σαν άποψη κυρίως των περισσότερο mainstream/console gamers, και δη Αμερικανών, που καλώς η κακώς δεν γνώριζαν και πολύ τι πάει να πεί Amiga, η home computer για να είμαστε περισσότερο ακριβείς. Eίναι φυσικό γι'αυτούς να μην γνωρίζουν καν την ύπαρξη υπερκλασικών παιχνιδιών, γι'αυτό το λόγο. Μάλιστα, επειδή βλέπω συνέχεια βίντεο στο youtube απο τέτοιους gamers/συλλέκτες, πρέπει να δείς την έκπληξη που ζωγραφίζεται στο προσωπό τους όταν έρχονται αντιμέτωποι για πρώτη φορά με την Amiga. Μερικοί πιό ψαγμένοι αμερικάνοι, ιδίως πρώην PC gamers όπως ο LGR για παράδειγμα, πρόσφατα ξεκίνησε να κανει και reviews για Amiga και δεν κρύβει το θαυμασμό του για την ποιότητα των τίτλων, και φυσικά να παραδέχεται την πρώτερη άγνοιά του για την πλατφόρμα.

Στην Ευρώπη και στην Ελλάδα τελοσπάντων που βρισκόμαστε, η βασίλισσα των 16bit ήταν και παραμένει η Amiga. Τα πιο εξελλιγμένα games που δεν υπήρξαν στην Amiga, αλλα στο MD και το Snes, δεν υπήρξαν γιατί η Amiga είχε πλέον πεθάνει αγοραστικά. Το 1995 ας πούμε δεν υπήρχε καθόλου δραστηριότητα. Εξάλλου, λίγο μετά ήρθε το Playstation, και ακόμη κυκλοφορούσαν παιχνίδια για τα 16bit.
 
Ποιο ζήτημα της πειρατείας ρε παιδιά? Από την στιγμή που πουλάει καλά ένα μηχάνημα, οι publishers θα βγάζουν παιχνίδια γι αυτό άσχετα με την πειρατεία. Δείτε τι έγινε και με το N64. Με την ίδια λογική το PS1 (το οποίο μόνο πειρατικά καράβια δεν είχε να πλέουν δίπλα του) δεν θα έπρεπε να έχει κανένα παιχνίδι από ένα σημείο και μετά και όλα να είχαν βγει στο N64 το οποίο ήταν καθαρό από πειρατές. Ομως υπάρχουν και άλλα πράγματα εκτός από την πειρατεία. Οπως το ότι οι κασέτες είχαν πολύ πιο μικρή χωρητικότητα από τα CD και δεν μπορούσε πχ η square να γυρίζει την ταινία της εκεί ή και το γεγονός ότι το κόστος παραγωγής παιχνιδιού σε κασέτα ήταν απαγορευτικό σε σχέση με τα CD.

Μπορεί λοιπόν κάποιο παιχνίδι να μην βγήκε στην Amiga λόγο κάποιων άλλων περιορισμών ίσως? Οπως πχ λόγω του ότι από ένα σημείο και μετά οι δισκέτες δεν μπορούσαν να καλύψουν παιχνίδια που βγαίνανε σε κασέτες περισσοτέρων MB και θα έπρεπε να τα σπάνε σε πολλές δισκέτες με πολύ loading κλπ? Το να τα βάζουμε όλα σε ένα τσουβάλι και να λέμε "α, η πειρατεία έφταιγε" είναι απλά δικαιολογία.

Other_Reality είπε:
Όσο για την διαχρονικότητα και τη δόξα, πάλι διαφωνώ, καθώς αυτό υπερισχύει σαν άποψη κυρίως των περισσότερο mainstream/console gamers, και δη Αμερικανών, που καλώς η κακώς δεν γνώριζαν και πολύ τι πάει να πεί Amiga, η home computer για να είμαστε περισσότερο ακριβείς.
Δεν νομίζω να ισχύει αυτό. Μια χαρά γνώριζαν τα homes. Οι Αμερικάνοι είχαν home computers και τα χρησιμοποιούσαν για games πριν από εμάς στην Ευρώπη. Είχαν τα Atari 400/800, Commodore VIC, Apple 2 κλπ, εποχές που η καλύτερη κονσόλα ήταν το Atari 2600. Τότε τα videogames είχαν κάνει ήδη το μεγάλο μπαμ εκεί, πολύ πριν από εμας εδώ πέρα. Οταν όμως βγήκε το NES στην Αμερική, όλοι παρατήσανε απλά τα 8bit homes ενώ εμείς εδώ ακόμα ασχολούμασταν με τα loading των κασετόφωνων και τα απαίσια γραφικά του Spectrum/C64. (και όλα αυτά έγιναν παρά το ότι οι κονσόλες στην Αμερική θεωρούνταν ξεπερασμένες μετά το "crash").
To ίδιο έγινε και με τις 16bit κονσόλες. Δεν υπήρχε λόγος να συνεχίσουν οι Αμερικάνοι gamers να ασχολούνται με homes όταν είχαν την φτηνότερη κονσόλα με τα καλύτερα γραφικά/scrolling και με το instant plug & Play (εκτός και αν ήθελε κάποιος ένα μηχάνημα που να κάνεις και κάποια δουλειά φαντάζομαι). Αν είχε κάνει και η Nintendo το ίδιο πράγμα στην Ευρώπη το 84-85, θα βλέπαμε αν το Spectrum ή το C64 θα ζούσαν μέχρι και τις αρχές του 90...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ειχαν και τα χρηματα τα αμερικλανακια να υποστηριξουν την αγορα 10+ παιχνιδιων σε NES/SNES, εδω δεν ειχαμε και περναμε home ή ps1 για να αντιγραφουμε.

Το πως σχετιζεται η πειρατεια με το software που κυκλοφορει και με τις πωλησεις ενος μηχανηματος, ειναι πολυ δυσκολο να αναλυθει, δεν ισχυουν παντου τα ιδια.

Και επαιξα λιγο το ranger-X, δεν μπορω να πω οτι ενθουσιαστηκα με το gameplay, δεν ειναι κατι ιδιαιτερο, μαλλον σπαστικο ειναι. Στα γραφικα μια χαρα, γενικα ειχε καλα εφφε, ωραιες εκρηξεις και κινηση, αλλα με τετοιο gameplay μου εσπασε τα νευρα και αποφασισα να παιξω glaylancer.
 
To θέμα είναι ότι στο PS1 έβγαιναν όλα τα 3rd party παιχνίδια και είχε γίνει τεράστια mainstream επιτυχία (όπως τα MD/SNES) παρά το γεγονός ότι είχε πήξει στην πειρατεία. Πριν είπατε ότι δεν έβγαιναν καλά ports απο MD/SNES στην Amiga λόγο πειρατείας. Και ότι το MD/SNES έγιναν "mainstream" γιατί όλες οι καλές παραγωγές έβγαιναν εκεί, λόγω έλλειψης πειρατείας. Αν πάρουμε όμως σαν παράδειγμα το PS1 τότε αυτό δεν πρέπει να ισχύει. Αν η πειρατεία ήταν το μόνο κίνητρο για κάποιον developer να βγάζει ή όχι παιχνίδια σε μία κονσόλα, τότε το N64 θα έπρεπε να είχε 10 φορές μεγαλύτερη βιβλιοθήκη από ότι το PS1 και το PS1 μόνο φτηνιάρικα ports στην καλύτερη περίπτωση.

Απλώς τα CD είχαν περισσότερα πλεονεκτήματα από ότι μειονεκτήματα σε σχέση με τα carts. Οπως και τα carts είχαν περισσότερα πλεονεκτήματα από ότι οι δισκέτες και οι κασέτες κασετοφώνου και μπορούσαν ευκολότερα να υποστηρίξουν ποιοτικά παιχνίδια περισσοτέρων MBs (μέχρι και 6MB σε σχέση με τα 800kb της Amiga disc) και μάλιστα χωρίς loading, disc swapping κλπ. Ήταν πιο ακριβά? Σίγουρα αλλά εδώ ίσως και να ισχύει το "ότι πληρώνεις παίρνεις". 1000 φορές να καώ 60 ώρες με ένα Super Metroid ή να παίξω ένα DKC των 4 MBs παρά να παίξω 2-3 (ή 10 αντιγραφές) με τα ίδια λεφτά που να μοιάζουν πιο πολύ με indie efforts.

mike είπε:
Και επαιξα λιγο το ranger-X, δεν μπορω να πω οτι ενθουσιαστηκα με το gameplay, δεν ειναι κατι ιδιαιτερο, μαλλον σπαστικο ειναι. Στα γραφικα μια χαρα, γενικα ειχε καλα εφφε, ωραιες εκρηξεις και κινηση, αλλα με τετοιο gameplay μου εσπασε τα νευρα και αποφασισα να παιξω glaylancer.
Ετσι κι αλλιώς δεν μίλησα για gameplay, έδωσα το παιχνίδι σαν παράδειγμα για τα γραφικά του μόνο. Δεν πολύ παίζω shootemups ούτε είμαι εξπέρ στο είδος. Πάντως έπαιξα το Agony και μπορώ να πω πως, παρομοίως, δεν ενθουσιάστηκα. Μου άρεσε το flying animation του "σκάφους", το animation των κυμάτων της θάλασσας και μία γέφυρα σε ένα background που πήγαινε πέρα δώθε. Εκτός από αυτά δεν είδα κάτι ιδιαίτερο στα γραφικά. Ασε που τα projectiles ήταν ψιλό απαίσια και πολύ κουραστικά στο μάτι. Σε κάποιες φάσεις τα projectiles φαίνονταν σαν να είναι ακίνητα. Απλά έβλεπες ένα trail από ακίνητα sprites.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
mike είπε:
Δηλαδη με το ζορι θα μου αρεσει το Axelay? αφου το επαιξα και το βρηκα μετριο ως κακο, εσενα σου φαινεται καλο, αυτη ειναι η υποκειμενικοτητα. Το οτι καποιοι σχεδιαστες ειπαν "εχουν το scaling, rotation, mode7" κτλ και ας φτιαξουμε με αυτα ενα shooter, μου φαινεται κακη σαν ιδεα. Δηλαδη κουτσοι-στραβοι στον Αγιο Παντελεημωνα, βρηκαμε το scaling και φτιαχνουμε οτιδηποτε. Αφου δεν ταιριαζουν αυτα σε σε ενα shooter, δεν αλλαζει αυτο, φτιαχτε ενα πολυ καλο shooter οπως ειναι κανονικα τα shooter, οπως το (κατα την γνωμη μου) καλυτερο shooter του SNES, το aleste. Στο MD πραγματικα τα shooter που θα εβαζα αριστη βαθμολογια ειναι πολλα, χανεται η μπαλα. Στο SNES θα εβαζα αριστα στα δυο που ανεφερα πιο πανω, στο MD θα εβαζα σε καμια δεκαρια, και στην Α500 επισης. Και οχι δεν θα εβαζα αριστα στο eliminate down, μπορω να πω οτι ακομα κλαιω τα χρηματα που εδωσα να το παρω.
Σαφως και δεν θα σου αρεσει με το ζορι το Axelay. Το να το βρεις κακο η μετριο ομως δεν ανερει το γεγονος οτι και αρεσει σε πολυ κοσμο, και καλο θεωρειται απο πολλους, και εχει και επιτυχια. Ο χαρακτηρισμος δεν θα ελεγα πως με βρισκει συμφωνο, αλλα ναι, το Aleste ειναι καλυτερο παιχνιδι.

Και το snes οσο και το mega drive εχουν φοβερα shooters. Οχι πως η amiga παει πισω. Αλλα οταν εχεις μολις το 2% των παιχνιδιων σου να υποστηριζουν δευτερο κουμπι.. Και αντι για κουμπι για αλμα/γκαζι κτλ να πατας το πανω, ειναι πολυ σοβαρο προβλημα.

Παρεπιπτωντος, το Ranger-X ειναι απο τα αρτιοτερα τεχνικα παιχνιδια του Mega Drive. Σχεδιασμος και κινηση σαν να βγηκανε απο το Mega cd, η φυσικη του παιχνιδιου ειναι εξωπραγματικα αληθοφανη και δεκα χρονια μπροστα για την εποχη του. Και απο διασκεδαση παραμενει εκπληκτικο, υπαρχει πολυ καλος λογος οπου αυτο, αλλα και το Eliminate Down που δεν σου αρεσουν, ειναι τοσο ακριβα παιχνιδια. Επειδη ειναι παιχνιδαρες και ο "σκληρος" παιχνιδοκοσμος καποια στιγμη τα ανακαλυψε.

Other_Reality είπε:
@Gettarobo
http://hol.abime.net/ - εδώ να πηγαίνεις για amigoαναζητήσεις, όχι στο Lemon. Είναι πολλά περισσότερα χρόνια το site, και γενικά σαν database θεωρείται η πλέον ψαγμένη και ακριβής, χώρια το έξτρα περιεχόμενο όπως amiga magazine reviews και scans. Σύμφωνα με αυτό σου αρίθμησα, μπορείς να το επαληθεύσεις. Του κιλού σε 5μιση χιλιάδες παιχνίδια είναι λογικό να βρείς, πάντως !

Πάντως συνεχίζω (και θα συνεχίζω !) να διαφωνώ μαζί σου στο κομμάτι της σύγκρισης των libraries. Φυσικά δεν είναι highlight το Turrican (μάλλον λες το 3, γιατί το 2 που είναι και το καλύτερο απλώς δεν υπάρχει αλλού) ή τo Lionheart. Mε τόσα παιχνίδια, έχουμε πολύ πράμα να αναφέρουμε, και είναι απλώς αδύνατο να βγάλεις ένα τοπ 10, 20 ή 100 ακόμη. Στα racing ανέφερες το micro machines, και το Lotus. Αν είχες παίξει τις εκδόσεις για Amiga θα αναγνώριζες την σαφέστατη ανωτερότητά τους. Πάντως, στα μπασκετάκια θα συμφωνήσω μαζί σου, όσο και αν λατρεύω το TVS Basketball. ΟΚ, η Amiga δεν είχε NBA Jam, ούτε NBA Live, όμως είναι λίγο άδικο να της το καταλογίζουμε αυτό γνωρίζοντας τους publishers και το ζήτημα της πειρατείας. Όσο για την διαχρονικότητα και τη δόξα, πάλι διαφωνώ, καθώς αυτό υπερισχύει σαν άποψη κυρίως των περισσότερο mainstream/console gamers, και δη Αμερικανών, που καλώς η κακώς δεν γνώριζαν και πολύ τι πάει να πεί Amiga, η home computer για να είμαστε περισσότερο ακριβείς. Eίναι φυσικό γι'αυτούς να μην γνωρίζουν καν την ύπαρξη υπερκλασικών παιχνιδιών, γι'αυτό το λόγο. Μάλιστα, επειδή βλέπω συνέχεια βίντεο στο youtube απο τέτοιους gamers/συλλέκτες, πρέπει να δείς την έκπληξη που ζωγραφίζεται στο προσωπό τους όταν έρχονται αντιμέτωποι για πρώτη φορά με την Amiga. Μερικοί πιό ψαγμένοι αμερικάνοι, ιδίως πρώην PC gamers όπως ο LGR για παράδειγμα, πρόσφατα ξεκίνησε να κανει και reviews για Amiga και δεν κρύβει το θαυμασμό του για την ποιότητα των τίτλων, και φυσικά να παραδέχεται την πρώτερη άγνοιά του για την πλατφόρμα.

Στην Ευρώπη και στην Ελλάδα τελοσπάντων που βρισκόμαστε, η βασίλισσα των 16bit ήταν και παραμένει η Amiga. Τα πιο εξελλιγμένα games που δεν υπήρξαν στην Amiga, αλλα στο MD και το Snes, δεν υπήρξαν γιατί η Amiga είχε πλέον πεθάνει αγοραστικά. Το 1995 ας πούμε δεν υπήρχε καθόλου δραστηριότητα. Εξάλλου, λίγο μετά ήρθε το Playstation, και ακόμη κυκλοφορούσαν παιχνίδια για τα 16bit.
Λοιπον το hall of light τοσα χρονια δεν το ηξερα, οντως ειναι πολυ καλο και το μελεταω δυο μερες τωρα. Θα συνεχισω παντως να υποστηριζω αυτα που εγραψα και παραπανω. Συγκεκριμενα στο hall of light, βαζοντας ως επιλογη να εμφανιζει "παιχνιδια" OCS, να μην ειναι μερος καποιας συλλογης, και να εχουν κυκλοφορησει "επισημως", μου εμφανιζει 5109 αποτελεσματα. Απο την πρωτη σελιδα ομως, εχει διπλα παιχνιδια σε διαφορετικες γλωσσες, παιχνιδια freeware/shareware οπου κυκλοφορησαν "μετα θανατου" της amiga, επανακδοσεις καθως και προγραμματα οπου μετα βιας μπορουμε να τα πουμε παιχνιδια. Αρα θα ελεγα πως ο αριθμος βγαζοντας ολα αυτα, διχως υπολογιζοντας την πιθανοτητα αλλου λαθους (πχ ECS/OCS παιχνιδια που δεν επαιζαν στο kickstart της 500αρας κτλ), ο αριθμος τους ειναι μαλλον πιο κοντα στα 3000 παρα στα 5000. Εντυπωσιακος αριθμος σιγουρα, αλλα απο την αλλη με αντιστοιχα κριτηρια εχω 3536 roms για το Snes πχ, διχως να τα εχω και ολα!

Δυστηχως δεν πρεπει να εθεσα το ζητημα με την βιβλιοθηκη των παιχνιδιων οπως θα ηθελα. Βεβαιως και εχει πολυ μεγαλη βιβλιοθηκη η Amiga. Οπου καλυπτει μαλλον τα περισσοτερα τοτε ειδη παιχνιδιων. Ωστοσο ομως, η Amiga κυριως ηταν επικεντρωμενη σε συγκεκριμενες κατηγοριες/ειδη παιχνιδιων. Αντιστοιχως το ιδιο περιπου συνεβει και με το Neo Geo, οπου ειχε εξιδικευση επισης σε συγκεκριμενες κατηγοριες και ειδη παιχνιδιων.

Σε αντιθεση ομως με το Neo Geo, οπου ηταν αδιαμφησβητητα ο νικητης σε οτι σχεδον κυκλοφορησε, δεν πιστευω πως το ιδιο ισχυει και για την Amiga. Και ποιο συγκεκριμενα, απο την στιγμη οπου μια πληθωρα, εαν οχι τα περισσοτερα, παιχνιδια των αντιστοιχων Snes/Mega Drive τιτλων ηταν πιο καλοσχεδιασμενα, με καλυτερα γραφικα και αναλυση, τρεχανε ομαλοτερα, καθως και υποστηριζαν παντα και τουλαχιστον δυο κουμπια, κατι εξαιρετικα σπανιο για τα δεδομενα της Amiga!!!

Απεχω ετη φωτος απο το να χαρακτηριστω ειδικος σε οτιδηποτε, αλλα και το Turrican και το Lionheart ειναι δυο απο τους κλασικους τιτλους που φιγουραρουν στις αγαπημενες/καλυτερες λιστες παιχνιδιων της Amiga.

Το Snes/Mega Drive λοιπον, εχουν τα υπεροχα Super Turrican / Mega Turrican, οπου να μου επιτρεψεις να διαφωνησω για το οτι το δευτερο ειναι το καλυτερο της σειρας. Και το Mega Turrican που ειναι πρακτικα το τριτο της σειρας, ειναι απλα ανωτερο απο το αντιστοιχο της Amiga. Χρωμα, κινηση, ηχος, ελεγχος. Στις Amiga λειπουν και υποβαθρα! Και αυτο με το να πατας το πανω αντι για αλμα ειναι δραματικο.

Για το Lionheart τι να πω; Ομορφο αλλα πως να συγκριθει με τις ορδες απο παιχνιδαρες που ειδαν τα δυο μεγαλα μηχανηματα; Ποσο μαλλον οταν πρακτικα οι περισσοτεροι αρχιζουν και τελειωνουν με το Lionheart στο ευρυτερο ειδος του....

Οντως το Lotus τρεχει καλυτερα στην Amiga, και ας ειναι ενα καλο Mega Drive παιχνιδι. Πως ειναι καλυτερο ομως το Micro Machines; Ενδεχωμενος να τρεχει κααααπως καλυτερα στην Amiga, διχως ομως να εχει μουσικη στις πιστες, και να λειπουν και ειδικα εφφε!!!! Το Mega Drive ειχε το Micro Machines Turbo Tournament '96 οπου μαζι με του Master System, ειναι απλα το καλυτερο, ομορφοτερο και διασκεδαστικοτερο Micro Machines που βγηκε ποτε!

Μπασκετακια επειδη ειμαι "μπασκετικος", τα ειχα φαει στην Amiga, εχω ανοιξει και θεμα μαλιστα. Οντως δεν ειχε και ασχημα, αλλα περαν του κλασικου προβληματος με το ενα κουμπι, σχεδον ολα παιζουνε με απαισιο frame rate οπου αντε να παιξεις αυτα αντι καποιο για του Snes / Mega Drive. Και παντα με 3+ κουμπια εκει!

Οντως το μηχανημα θεωρειται "εξωτικο" στης ηπα, τραγικο αν σκεφτεις οτι αυτοι το φτιαξανε! Και λυπηρο συναμα, μιας και εχει τοσα ομορφα παιχνιδια στη βιβλιοθηκη του. Το μεγαλυτερο προβλημα των Amiga παντως θα ελεγα πως ηταν οι εκαστοτες εταιριες οπου τις προωθουσαν/υποστηριζαν, και επειτα η πειρατια.

Δεν εχω δει πωλησεις για τις Amiga στην Ελλαδα, πολυ πιθανο να ειναι ο πιο πετυχημενος 16bit υπολογιστης οπου υπηρξε στη χωρα μας. Πολυ αμφιβαλω οτι ηταν ομως πιο πετυχημενη απο τα Snes/Mega Drive σε αριθμους αλλα και σε δημοτικοτητα. Μονο και μονο οτι μπορουσες σχεδον παντου να αποκτησεις και να προμηθευτεις παιχνιδια και περιφερειακα για τα Snes/Mega Drive λεει πολλα.

Για τελος, δεν ειμαι πολεμιος του μηχανηματος. Ειχα Amiga 500 και εχω παιξει και καταφθχαριστηθει παρα πολλα παιχνιδια. Ακομα παιζω και περναω καλα. Διαφωνω ομως, στο οτι ειχε ανωτερη και πλουσιοτερη ποιοτικα βιβλιοθηκη των Snes/Mega Drive. Οντως η Amiga ειχε πολλα και εξαιρετικα παιχνιδια, μαλλον με τα shooters για ναυαρχιδα της. Αλλα ο εκμηδενισμος των αντιστοιχων φοβερων παιχνιδιων των Snes/Mega Drive δεν δινει κανενα ποντο στην Amiga και σε καμια Amiga. Δεν επιτιθομαι σε κανεναν στη συζητιση, αλλα ειναι κατι που παρατηρω τακτικα στην κοινοτητα της Amiga. Δεν αποδεχτηκαν ποτε παρα πολλοι, οτι το μηχανημα ναι μεν θριαμβευσε σε καποιες κατηγοριες και παιχνιδια, αλλα ειχε σοβαρα προβληματα σε επισης πολλα αλλα. Κατι που σπανιως πχ αντιστοιχως μπορει να δει κανεις σε αντιστοιχες κοινοτητες του Neo Geo.

Υγ. Εθιξα παραπανω για την τιμη των παιχνιδιων. Επειδη το παιχνιδι που ειχα ρωτησει, και μου ειχανε πει τιμες κοντα στα 20.000δρχ (τιμημενες δραχμες!!!) ηταν το Jurassic Park, επεσα σε αυτη την σελιδα:

http://www.amigareviews.leveluphost.com/jurassic.htm

Συμφωνα με αυτη, οπου αποτελει αναδημοσιευση περιοδικου εκεινης της εποχης, η τιμη πωλησηςτου ηταν προς £25.99 / £27.99 . Η ECS και η AGA αντιστοιχως εκδοσεις. Με σημερινη αναλογια, η τιμη ηταν κοντα στις 10.000δρχ, αν οχι περισσοτερες. Δεδομενου οτι τα περισσοτερα παιχνιδια ηταν παραλληλες εισαγωγες απο καταστηματαρχες κτλ, και οχι απο αντιπροσωπειες, συνηθως υπηρχε ενα καπελο +50% στη τελικη τιμη πωλησης, αν οχι παραπανω. Αρα τα 15.000δρχ βγαζουνε νοημα για την Ελληνικη αγορα. Σιγουρα τα περισσοτερα Mega Drive κοστιζανε και παραπανω, αλλα δεν κοστιζανε και της Amiga ενα κομματι ψωμι.
 
Getta Robo είπε:
Το Snes/Mega Drive λοιπον, εχουν τα υπεροχα Super Turrican / Mega Turrican, οπου να μου επιτρεψεις να διαφωνησω για το οτι το δευτερο ειναι το καλυτερο της σειρας. Και το Mega Turrican που ειναι πρακτικα το τριτο της σειρας, ειναι απλα ανωτερο απο το αντιστοιχο της Amiga. Χρωμα, κινηση, ηχος, ελεγχος.
Δεν καταλαβα σωστα τι εννοεις. Γραφεις κατα λεξη "ειναι απλα ανωτερο απο το αντιστοιχο της Amiga" και εγω καταλαβαινω οτι συγκρινεις το "3" της Α500 με το αντιστοιχο "3" που ειναι το Mega/Super Turrican και σε αυτο εχεις δικιο, δεν ειναι το καλυτερο στην Α500. Αλλα πιο πανω αναφερεις "μου επιτρεψεις να διαφωνησω για το οτι το δευτερο ειναι το καλυτερο", αλλα δεν καταλαβαινω εαν συγκρινεις το "2" της Α500 με το "2" του MD (Universal Soldier) ή συγκρινεις το "2" της Α500 με τα Mega/Super Turrican.

Εαν διαβασει ο other_reality οτι δεν θεωρεις το "2" το καλυτερο που βγηκε ποτε, θα καψει το ΣΝΕΣ του. Εγω ηδη ετοιμαζομαι να του χαρισω το δικο μου.

Στο θεμα χειριστηριο τωρα: καταρχην οταν μιλαμε για software, συμπεριλαμβανουμε και αλλους εξωτερικους παραγοντες, οπως το χειριστηριο που παιζουμε, την τιμη του software, το εαν εχει swapping, ποσο ευκολα το βρισκουμε κτλ? Τοτε θα πρεπει να εχουν ολα τα παιχνιδια της Α500 τουλαχιστον +200% gameplay σε σχεση με οποιοδηποτε παιχνιδι σε οποιαδηποτε κονσολα, μονο απο το tomahawk !!! Δεν υπαρχει συγκριση με κανενα joypad/joystick σε κανενα φορματ, ειναι το μοναδικο χειριστηριο που εαν σου πω πατα γρηγορα π.χ. κατω, δεξια, πανω, δεξια/κατω, πανω/αριστερα κτλ κτλ μπορεις να το κανεις χωρις λαθος, αλλα το καλυτερο ειναι οτι ακομα και λαθος να κανεις, το καταλαβαινεις. Αντιθετα στα joypad προσπαθεις να κανεις ενα "ημικυκλιο" στο SF και εαν παιζεις στο training που σου δειχνει απο κατω τι πατησες, βλεπεις καμια δεκαρια ακυρες κατευθυνσεις, και το καλυτερο ειναι οτι δεν ξερεις πως διαολο τις εκανες! Αλλα και παλι αυτα δεν ειναι θεματα που αφορουν αυτο καθε αυτο το software, γιατι και το disk swapping που αναφερεται δεν ισχυει εαν εχεις σκληρο δισκο στην Α500. Οποτε ολα αυτα ειναι σχετικα, απο την μια δεν θες disk swapping, θες να εχεις πολλα κουμπια, θες να μην εχεις πειρατεια, απο την αλλη εχεις χειριστηριο με μπιλια, δεν εχεις δευτερο κουμπι, εχεις δισκετες, ετσι ειναι αυτα δεν μπορεις να τα εχεις ολα. Ακομα και το cartidge συγκριτικα με την δισκετα εχει μεινοκτηματα, πως μπορεις σε ενα cartidge των 4ΜΒ ενα παιχνιδι των 10+ΜΒ οπως το flight of the amazon queen? Οποτε εδω σου απανταω σε δυο ερωτηματα: οι κονσολες 16μπιτ δεν ειχαν adventures λογω του περιορισμου της χωρητικοτητας των cartidge, η Α500 δεν ειχε NBA JAM λογω του περιορισμου στα κουμπια των χειριστηριων, δεν νομιζω να ηταν λογικη ιδεα να παιξεις NBA JAM με 1 κουμπι -δεν γινεται- ουτε φυσικα να βγει το NBA JAM σε εκδοση για πληκτρολογιο -αισχος θα ηταν.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
mike είπε:
Δεν καταλαβα σωστα τι εννοεις. Γραφεις κατα λεξη "ειναι απλα ανωτερο απο το αντιστοιχο της Amiga" και εγω καταλαβαινω οτι συγκρινεις το "3" της Α500 με το αντιστοιχο "3" που ειναι το Mega/Super Turrican και σε αυτο εχεις δικιο, δεν ειναι το καλυτερο στην Α500. Αλλα πιο πανω αναφερεις "μου επιτρεψεις να διαφωνησω για το οτι το δευτερο ειναι το καλυτερο", αλλα δεν καταλαβαινω εαν συγκρινεις το "2" της Α500 με το "2" του MD (Universal Soldier) ή συγκρινεις το "2" της Α500 με τα Mega/Super Turrican. Εαν διαβασει ο other_reality οτι δεν θεωρεις το "2" το καλυτερο που βγηκε ποτε, θα καψει το ΣΝΕΣ του. Εγω ηδη ετοιμαζομαι να του χαρισω το δικο μου.
Στο Mega Drive κυκλοφορησαν δυο Turrican. Το ομωνυμο, πρωτο παιχνιδι και μια "ανανεωμενη" εκδοση οπου ειναι πρακτικα και το τριτο μερος της σειρας.

Το πρωτο τρεχει ομαλοτερα στο Mega Drive, με πληρες frame rate διχως κολληματα, ενω στην Amiga εχει καλυτερο ηχο. Το Turrican 3 / Mega Turrican μαζι με τα Super Turrican ειναι τα αγαπημενα μου. Οχι πως δεν ειναι το δευτερο παιχνιδαρα.

Δεν λαμβανω υποψην το Universal Soldier.

mike είπε:
Στο θεμα χειριστηριο τωρα: καταρχην οταν μιλαμε για software, συμπεριλαμβανουμε και αλλους εξωτερικους παραγοντες, οπως το χειριστηριο που παιζουμε, την τιμη του software, το εαν εχει swapping, ποσο ευκολα το βρισκουμε κτλ? Τοτε θα πρεπει να εχουν ολα τα παιχνιδια της Α500 τουλαχιστον +200% gameplay σε σχεση με οποιοδηποτε παιχνιδι σε οποιαδηποτε κονσολα, μονο απο το tomahawk !!! Δεν υπαρχει συγκριση με κανενα joypad/joystick σε κανενα φορματ, ειναι το μοναδικο χειριστηριο που εαν σου πω πατα γρηγορα π.χ. κατω, δεξια, πανω, δεξια/κατω, πανω/αριστερα κτλ κτλ μπορεις να το κανεις χωρις λαθος, αλλα το καλυτερο ειναι οτι ακομα και λαθος να κανεις, το καταλαβαινεις. Αντιθετα στα joypad προσπαθεις να κανεις ενα "ημικυκλιο" στο SF και εαν παιζεις στο training που σου δειχνει απο κατω τι πατησες, βλεπεις καμια δεκαρια ακυρες κατευθυνσεις, και το καλυτερο ειναι οτι δεν ξερεις πως διαολο τις εκανες! Αλλα και παλι αυτα δεν ειναι θεματα που αφορουν αυτο καθε αυτο το software, γιατι και το disk swapping που αναφερεται δεν ισχυει εαν εχεις σκληρο δισκο στην Α500. Οποτε ολα αυτα ειναι σχετικα, απο την μια δεν θες disk swapping, θες να εχεις πολλα κουμπια, θες να μην εχεις πειρατεια, απο την αλλη εχεις χειριστηριο με μπιλια, δεν εχεις δευτερο κουμπι, εχεις δισκετες, ετσι ειναι αυτα δεν μπορεις να τα εχεις ολα.
Αν και μου αρεσει το tomahawk ειναι λιγο ακυρη η συγκριση με τα χειρηστηρια. Καταρχας η Amiga δεν εχει χειρηστηριο ετσι και αλλιως απο το εργοστασιο, τουλαχιστον σε οσα πακετα εχω δει. Με το tomahawk δεν παιζεις καλα το ιδιο ολα τα παιχνιδια, οντως ειναι πολυ ωραια εμπειρια με τα kick off / sensible soccer αλλα ειναι κοντα στο μαζοχισμο σε platforms, action παιχνιδια και αλλα. Αντε σημαδεψε εσυ τωρα ψηλα διαγωνια με το tomahawk πχ στο Midnight Resistance, απο την στιγμη που πανω=αλμα και λειτουργει με το σταυρο ενος χειριστηριου αντικειμενικα καλυτερα. Και για παραδειγμα το Street Fighter που δινεις, καλη τυχη να βγαλεις οποιαδηποτε κινηση με ενα κουμπι. Παρεπιπτωντος, η Amiga ειχε το tomahawk, αλλα το Snes ειχε την Hori και την ascii, και το Mega Drive ειχε την Honey Bee/Competition Pro. Οπου θα ελεγα πως δυστηχως το/τα tomahawk απο ανταποκριση φαινοντε πολυ λιγα. Υποψην, δεν παω καν σε επιλογες για κανονικα arcade χειρηστηρια, τιμονιερες, πιστολια, και ασυρματα χειριστηρια γιατι μιλαμε για διασυρμο της Amiga περι των περιφερειακων.

Δεν ηθελα να τα εχω ολα παντως, απλα να παταω ενα κουμπι για αλμα, να μην χρειαζεται να παταω ενα κουμπι για τα υπολοιπα τρια-τεσσερα που ελειπαν απο την Amiga, ωστε να μην χρειαζεται να προσευχομαι καθε φορα τι αποτελεσμα θα ηθελα να εχω, να μην αλλαζω δισκετες καθε διλεπτο η ανα καθε σημειο οπου το παιχνιδι χρειαζοταν να φορτωση. Ειχα κανει την επιλογη μου λοιπον και επαιζα τα παιχνιδια μου σαν ανθρωπος

mike είπε:
Ακομα και το cartidge συγκριτικα με την δισκετα εχει μεινοκτηματα, πως μπορεις σε ενα cartidge των 4ΜΒ ενα παιχνιδι των 10+ΜΒ οπως το flight of the amazon queen? Οποτε εδω σου απανταω σε δυο ερωτηματα: οι κονσολες 16μπιτ δεν ειχαν adventures λογω του περιορισμου της χωρητικοτητας των cartidge, η Α500 δεν ειχε NBA JAM λογω του περιορισμου στα κουμπια των χειριστηριων, δεν νομιζω να ηταν λογικη ιδεα να παιξεις NBA JAM με 1 κουμπι -δεν γινεται- ουτε φυσικα να βγει το NBA JAM σε εκδοση για πληκτρολογιο -αισχος θα ηταν.
Τα παραδοσιακα adventures και οικιακα μηχανηματα/παιχνιδοκονσολες δεν τα πηγαινανε καλα απο ενα σημειο και επειτα, ηταν κατι κοινα αποδεκτο απο τοτε. Απλα ηταν κατι σχετικα αγνωστο. Οποιος ηθελε να ασχοληθει με αυτα τα παιχνιδια σχεδον αυστηρα πηγαινε σε καποιο τυπου υπολογιστη και ο κοσμος ηταν ευτυχισμενος με αυτο.

Παρεπιπτωντος, πολλα απο τα κοινα παιχνιδια Amiga - Snes/Mega Drive που βγηκανε, ηταν μολις σε μια δισκετα στην Amiga, με αποτελεσμα να ειναι φτωχα μπροστα στις αντιστοιχες Snes/Mega Drive εκδοσεις. Και μιλαμε για πραγματικα πολλα παιχνιδια εδω.

Αυτη ηταν και η βασικη διαφορα των Snes / Mega Drive με την Amiga στις επιλογες τους, "ξεραμε" πως δεν θα δουμε ποτε adventures και strategy παιχνιδια, αλλα ειχαμε αξιοπρεπη παιχνιδια στις περισσοτερες αλλες κατηγοριες. Ενω η Amiga προσπαθουσε να τα εχει ολα, με αθλια αποτελεσματα πολλες φορες. Και λογω του χειρηστηριου, και λογω των δισκετων, και για πολλους αλλους παραγοντες.

Δεν ειναι μονο ο χειρισμος που δεν θα εβλεπε μαλλον ποτε η Amiga παιχνιδι σαν τα Nba Live. Δεν νομιζω οτι θα ειχε ιδιαιτερη απηχηση ενας τιτλους οπου θα χρειαζοτανε να αλλαζεις τις τεσσερεις δισκετες επειτα απο καθε καλαθι η φαουλ. Πραγμα εξαιρετικα συνηθες στην Amiga.

Υγ. Ενημερωτικα, το μεγαλυτερο μεγεθος σε παιχνιδι στο Snes, μαλλον ειναι το Star Ocean. Το παιχνιδι καθεαυτου ειναι "μολις" περιπου 6mb, αλλα χρησιμοποιει ενα βοηθητικο τσιπακι οπου στη πραγματικοτητα συμπιεζει το κανονικο του μεγεθος. Οπου αυτο ειναι 12mb. Αρα, ναι, το Snes και μπορουσε και εβγαλε παιχνιδαρες μεγαλες στο μεγεθος ως αρχειο, και τεραστια παιχνιδια γενικοτερα. Και οπως μπορεις να καταλαβεις, δεν χρειαζοτανε να βαλεις και να βγαζεις κασετες για να τα απολαυσεις. Σε αντιθεση φυσικα με την Amiga.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Eπειδή ξανάπιασα και πρόσφατα το χειριστήριο του Mega Drive το d-pad του δεν είναι κι ό,τι πιο βολικό σε αντίθεση με το d-pad του SNES που είναι άψογο. Επίσης το 6-button χειριστήριο του Mega Drive δεν ήταν στάνταρντ στο πακέτο και πέρα από τα fighting games δεν είχε καμιά άλλη χρησιμότητα.
 
Point & Click και κονσόλα σαλονιού δεν ταιριάζει ρε παιδιά. Δεν έχει να κάνει με την χωρητικότητα. Tα point & Click είναι στατικές οθόνες όπου παίζει ρόλο η παρατηρητικότητα. Ήταν παιχνίδια για monitor κάποιου υπολογιστή που είχαν συνήθως πιο καθαρή και σταθερή εικόνα από μία τηλεόραση, να κάθεσαι κοντά να βγάζεις τα μάτια σου. Ασε που θες και mouse οπωσδήποτε για να ευχαριστηθείς (άρα θες γραφείο να ακουμπάς).

Απλά δεν κάνει για κονσόλες το genre. Μόνο σε desctop υπολογιστές και πλέον Tablets. Οι κονσόλες είναι να αράζεις στον καναπέ και να έχεις ένα χειριστήριο με πολλά κουμπιά. Απαγορεύεται να κινείς οποιοδήποτε μέρος του σώματος σου εκτός από τα δάχτυλα.

Εξάλλου τα MD/SNES ήταν εξοπλισμένα με hardware για να κινούν άπειρα sprites με parallax scrolling και για να μπορούν να τρέχουν arcade games με γραφικά πολύ κοντά στα coin ops. Γι αυτό κάποιος αγόραζε τότε ένα MD, διαφημίστηκε σαν ένα coin-op στο σπίτι, δεν νομίζω να ζητούσε κανείς να παίξει παιχνίδια με στατικές φωτογραφίες σε ένα τέτοιο μηχάνημα.

Vetus είπε:
Eπειδή ξανάπιασα και πρόσφατα το χειριστήριο του Mega Drive το d-pad του δεν είναι κι ό,τι πιο βολικό σε αντίθεση με το d-pad του SNES που είναι άψογο.
Συμφωνώ. Το D-Pad του Mega Drive έχει τα ίδια προβλήματα (σε λίγο μικρότερο βαθμό) που έχει και το D-pad του 360. Στο d-pad του SNES είναι αδύνατον να πατήσεις διαγώνια καταλάθος.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Getta Robo είπε:
Ενημερωτικα, το μεγαλυτερο μεγεθος σε παιχνιδι στο Snes, μαλλον ειναι το Star Ocean. Το παιχνιδι καθεαυτου ειναι "μολις" περιπου 6mb, αλλα χρησιμοποιει ενα βοηθητικο τσιπακι οπου στη πραγματικοτητα συμπιεζει το κανονικο του μεγεθος. Οπου αυτο ειναι 12mb. Αρα, ναι, το Snes και μπορουσε και εβγαλε παιχνιδαρες μεγαλες στο μεγεθος ως αρχειο, και τεραστια παιχνιδια γενικοτερα.
Kαι παλι λιγο ειναι σε σχεση με το "απειρο" που προσφερουν οι δισκετες και τα CD.

Για τα joypad, εγω προτιμω του MD παρα του SNES. Και τα δυο εχουν σταυρους, οποτε τα λαθη ειναι δεδομενα, απλα του MD εχω την εντυπωση οτι ο σταυρός πατιεται με λιγοτερη δυσκολια, ενω του SNES ειναι πιο "μεσα". Γενικα ειναι θεμα το πως μπορει ο σταυρος που ειναι ενα ενιαιο εξαρτημα, να εχει ξεχωριστες κατευθηνσεις και ιδιαιτερα τα διαγωνια. Σε θεμα απλα "πανω-κατω-δεξια-αριστερα" ο καλυτερος σταυρος ηταν στο πρωτο χειριστηριο του ps1 (οχι του διαδεδομενου dual shock, του πρωτου που δεν ειχε στικακι) ενω γενικα εξαιρετικο joypad με πολλα κουμπια εχει τωρα το xbox360, με την προυποθεση οτι ο γκρι σταυρος που εχει δεν χρεισιμοποιειται για κινηση, απλα για επιλογη καποιων "πανω" ή "κατω", εξαλλου για κινηση υπαρχει το στικ.
 
Ε δεν νομιζω καποιος να θεωρει οτι o σταυρος του NES μπορει εστω να ακουμπησει ως αισθηση και ακριβεια το εξακουμπο pad του MegaDrive (και μετεπειτα του Saturn)

Και ενα διαφωτιστικο link που ποσταρε ο Storm και εξηγει ποσο μπροστα ηταν οι μηχανικοι της Sega
 
Σιγα σιγα θα μας πεις οτι και ο σταυρος του xbox 360 ειναι ο καλητερος που εχει κατασκευαστει ποτε και μετα θα παθουμε κανενα εγκεφαλικο απο το πολυ γελιο.Την ιστορια δεν μπορει να την αλαξει κανεις και αυτη λεει πως διαχρονικα τους καλητερους σταυρους στα gamepads μπορει να τους βρει καποιος σε κονσολες NINTENDO ολα τα αλλα ειναι να χαμε να λεγαμε.Ο σταυρος του Mega drive αυτο το σχεδιο δηλαδη που παταει πανω σε αυτο το στρογγυλο πραμα ειναι η καταρα που συνανταμαι μεχρι και σημερα σε πολλα gamepads οπως της logitech πχ και οι διαγωνιες κινησης ενεργοποιουνται στα καλα καθουμε εστω και ελαχιστα να ξεφυγει το χερι σου και ολο αυτο κανει το παιχνιδι πολυ δυσκολο και σπαστικο.Ας παει καποιος να παιξει με αυτο τον σταυρο Ghosts'n Goblins και μετα με gamepad του NES και ας βγει μετα να πει οτι του mega drive πχ ειναι πιο βολικος.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Οχι, ο σταυρος του 360 ειναι για γελια
 
Ρε σεις μιλαω για χειριστηρια με ΠΟΛΛΑ κουμπια, οχι σε σχεση με τις παλιες κονσολες με λιγα κουμπια. Αυτη τη στιγμη υπαρχουν 3 καινουργιες κονσολες στην αγορα, το xbox, το ps και το Wii (U) απο τα 3 καλυτερο ειναι το χειριστηριο του 360. Του ps3 ειναι αρκετα καλο, του ps4 που επαιξα ειναι ΟΚ (εχει και ηχο) του Wii τωρα τι να πω, αλλη κατηγορια, εγω δεν μπορω να παιξω με τετοιο πραγμα.

Στις παλιες κονσολες ολα πανω-κατω το ιδιο ασχημα ειναι, η διαφορα μεταξυ του MD και του SNES ειναι ελαχιστη. Καποια αλλα χειριστηρια ειναι πολυ -μα πολυ πιο αθλια- μεταξυ αυτων του CDi (τηλεκοντρολ), του CDTV (τηλεκοντρολ νο2), του CD32 (βοηθεια!), του N64 (ουτε καταλαβαινει καποιος πως πιανεται) αλλα μακραν το πιο αθλιο απο ολα ειναι του jaguar, οχι επειδη ειναι τηλεφωνο, αλλα γιατι ο σταυρος ειναι πραγματικα μια επιπεδη επιφανεια.
 
Ρε φιλε θα μας τρελανεις; σε ολο το προηγουμενο μηνυμα σου μιλας για τους σταυρους που να καταλαβουμε αν μιλας γενικα η αν μιλας για gamepads με πολλα κουμπια.Αν μιλας για τους σταυρους θα το ξαναπω πως διαχρονικα τους καλητερους τους συνανταμαι σε κονσολες της NINTENDO και αν μιλας γενικοτερα για gamepads δεν θα πω καποιο συγκεκριμενο γιατι ολα εχουν τα καλα τους και τα κακα τους και αν πω να τα αναλυσω τωρα θα γραφω κανενα δυωρο αλλα για μενα το gamepad που λατρευω και με βολευει αφανταστα στα παντα ειναι το gamepad του Game Cube.
 
@Getta Robo Σε προηγούμενο μου ποστ σε αυτό το thread, ανέφερα γιατί είναι οντως καλύτερο το Mega Turrican απο το Turrican 3 στην Amiga. Τα έχω και τα δύο, τα έχω τερματίσει και τα δύο συνεπώς το λέω με πλήρη επίγνωση. Ξαναλέω λοιπόν ότι το Mega Turrican είναι το source code του Turrcan 3, το οποίο είναι port της έκδοσης του Mega Drive απο την Kaiko. Kαι είναι παιχνίδάρα αναμφισβήτητα.

Αλλά....Το Turrican 2 της Amiga είναι η κορωνίδα της σειράς, σε όλους μα όλους τους τομείς. Δεν έχει σπαστά levels, έχει καλύτερη μουσική/εφφέ/κίνηση, έχει το rotating gun, το παιχνίδι απλά είναι ενα αριστούργημα design/μουσικής/αισθητικής. Κάθε φορά που το φορτώνω και μπαίνει το μπάσο των τίτλων αρχής, μου σηκώνεται η τρίχα μετά απο τόσα χρόνια.

Τώρα για τον εγωισμό της amigoκοινότητας δεν μπορώ να πώ τίποτε, το μόνο που θα πώ είναι το ότι αν θεωρείται hardcore η κοινότητα του Neo Geo (με την οποία επίσης έχω συμπάθειες), μπροστά στους αμιγκάδες είναι...γατάκια :)
 
Ξεχάσατε να αναφέρετε τον μακράν (κατ'εμέ) χειρότερο σταυρό (ο θεός να τον κάνει) του Master System γιατί πολύ απλά δεν είναι σταυρός αλλά ένα τετράγωνο πλαστικό. Αν το θέμα περιλαμβάνει και τα handhelds θεωρώ το σταυρό του Game Gear κακό και από Nintendo αυτόν του πρώτου Game Boy καλύτερο και από DS και από GBA. Από Atari Lynx δεν έχω άποψη...
 
Του master system ειναι και αυτο τετραγωνο πλαστικο, αλλα μπροστα στου jaguar ειναι μια χαρα. Απο τα handheld, του gamegear δεν ειναι καλο, του lynx ειναι απλα υποφερτο, το καλυτερο (χωρις να ειναι καλο) ειναι του gameboy. Στα handheld το καλυτερο για εμενα ειναι το συνολο του GBA-SP, επισης συμφωνω οτι τα ds/dslite/dsi εχουν χειροτερους σταυρους. Στο saturn επισης δεν ειναι καλα τα επανω πληκτρα (L, R) στο gamecube ειναι ολα Οκ εκτος απο το γεγονος οτι μερικα κουμπια ειναι παραταιρα και οχι συμμετρικα. Στο dreamcast θεωρω οτι ειναι καλουτσικος ο σταυρος. Ολα συνηθιζονται, αλλα αυτα του CDi, jaguar, CDTV ειναι ανυποφορα.

Και στο ΣΝΕΣ δυστυχως κανεις διαγωνια και αλλες κατευθυνσεις κατα λαθος, απλα ειναι βελτιωμενο σε σχεση με παλιοτερα, πολυ καλυτερο απο master system κτλ. Και παλι ομως ειναι αδυνατο να κανεις 360Χ2 γρηγορα χωρις λαθος οπως θα εκανες με κανονικο joystick, και ειδικα με "κλικ" οπως στο tomahawk. Οκ, ξεπερνιεται, μην κανεις την σουπερ ειδικη του Zangief, εκει θα κολησουμε τωρα. Στο xbox360 προφανως δεν προχωρας με τον σταυρο, αλλα με το stick, οποτε για την δουλεια τους μια χαρα ειναι.

@other_reality : κανε τωρα ενα sound check στο turrican2 και πες μου εαν μπορεις να διαλεξεις ποιο ειναι το καλυτερο μουσικο κομματι. Αυτο που δεν φαινεται με το sound check ειναι το πως ταιριαζει το κομματι με την εξελιξη, τη δραση, το χωρο και το σεναριο του παιχνιδιου, δεν υπαρχει αντιστοιχο σε shoot em up.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Η κουβεντα για τα Turrican να συνεχιστει εδω plz
 
Πίσω
Μπλουζα