Megadrive ή SNES; [και ολίγον από AMIGA πλέον]

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας telonio
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Οσον αφορά τα χειριστήρια τώρα, μιλούσαμε για σταυρούς κατεύθυνσης και όπως και να το κάνουμε οι στρογγυλοί σταυροί κατεύθυνσης έχουν το πρόβλημα του ότι πατάς διαγώνια καταλάθος πολύ εύκολα. Το pad του MD το έχει αυτό το πρόβλημα, σε κάποιο βάθμό. Του SNES δεν το έχει γιατί είναι κανονικός σταυρός, απλά τα πράγματα. Για να κάνεις διαγώνια κίνηση πρέπει να το θες εσύ, καταλάθος δεν γίνεται. Για το πιο pad είναι καλύτερο γενικότερα είναι θέμα τι βολεύει τον καθένα. Κι εμένα με βολεύει πολύ περισσότερο το Pad του 360 αλλά ο σταυρός κατεύθυνσης είναι ίσως ο χειρότερος που έχω χρησιμοποιήσει ποτέ.

Edit: έσπασα το post μου και το έφερα εδώ μιας και μεταφέρθηκε όλο στο Turrican Topic.
 
Imgema είπε:
Οσον αφορά τα χειριστήρια τώρα, μιλούσαμε για σταυρούς κατεύθυνσης και όπως και να το κάνουμε οι στρογγυλοί σταυροί κατεύθυνσης έχουν το πρόβλημα του ότι πατάς διαγώνια καταλάθος πολύ εύκολα. Το pad του MD το έχει αυτό το πρόβλημα, σε κάποιο βάθμό. Του SNES δεν το έχει γιατί είναι κανονικός σταυρός, απλά τα πράγματα. Για να κάνεις διαγώνια κίνηση πρέπει να το θες εσύ, καταλάθος δεν γίνεται.
Συμφωνώ και αυτό είναι και το πρόβλημα στο Game Gear. Στα Mortal Kombat π.χ. πολλές φορές πατάς το μπροστά και κατά λάθος πηδάς κιόλας. Επίσης μου έχει τύχει και το αντίστροφο. Θέλω να πατήσω το κάτω+πίσω για το sweep και μετά από αρκετές φορές πιάνει. Πιστεύω ότι αυτό το "νεύρο" ανάμεσα στις 4 βασικές κατευθύνσεις δεν θα έπρεπε να υπάρχει. Και στο MD το πρόβλημα υφίσταται σε μικρότερο βαθμό βέβαια. Όταν ο σταυρός είναι πραγματικα σταυρός τότε δύσκολα θα κάνεις λάθος.
 
Και σε σεμα τα αγαπημενα μου χειριστηρια ever ειναι nintendo (παραξενο ε :P ) αλλα δεν θα κραξω τα υπολοιπα απο τις αλλες εταιριες (τα εχω δοκιμασει ολα σχεδον εκτος απο amiga ).Το καθε ενα εχει την φαση του και δινει διαφορετικη αισθηση στο παιχνιδι
 
mike είπε:
Kαι παλι λιγο ειναι σε σχεση με το "απειρο" που προσφερουν οι δισκετες και τα CD.
Με την μονη διαφορα οτι ποσα παιχνιδια της Amiga προσφεραν το "απειρο" με τις πολλαπλες δισκετες τους; Το Star Ocean πχ ειναι και ΧΧΧ ωρες παιχνιδι, ποσες ωρες παιχνιδι ειναι επιτελους το flight of the amazon queen; Δεν μπορω να εχω αποψη για το παιχνιδι, μιας και τα point and click για εμενα αρχιζουν και τελειωνουν με το the beast within.

Τα Snes/Mega Drive ειχαν ευκολα πανω απο 100 παιχνιδια με πανω απο πενηντα ωρες το καθενα.. Σε μια μολις δισκετα. Και το Flight of the amazon queen που ειναι και δεκα δισκετες, φαινομενικα ειναι παιχνιδι πεντε ωρων. Με δεκα δισκετες!

Φυσικα δεν θα κατσω να κανω υποθεσεις για παιχνιδια που θα μπορουσανε να ειχανε βγει σε πολλες κασετες. Δεν υπαρχει νοημα ουτε εδω.

Other_Reality είπε:
@Getta Robo Σε προηγούμενο μου ποστ σε αυτό το thread, ανέφερα γιατί είναι οντως καλύτερο το Mega Turrican απο το Turrican 3 στην Amiga. Τα έχω και τα δύο, τα έχω τερματίσει και τα δύο συνεπώς το λέω με πλήρη επίγνωση. Ξαναλέω λοιπόν ότι το Mega Turrican είναι το source code του Turrcan 3, το οποίο είναι port της έκδοσης του Mega Drive απο την Kaiko. Kαι είναι παιχνίδάρα αναμφισβήτητα.Αλλά....Το Turrican 2 της Amiga είναι η κορωνίδα της σειράς, σε όλους μα όλους τους τομείς. Δεν έχει σπαστά levels, έχει καλύτερη μουσική/εφφέ/κίνηση, έχει το rotating gun, το παιχνίδι απλά είναι ενα αριστούργημα design/μουσικής/αισθητικής. Κάθε φορά που το φορτώνω και μπαίνει το μπάσο των τίτλων αρχής, μου σηκώνεται η τρίχα μετά απο τόσα χρόνια.

Τώρα για τον εγωισμό της amigoκοινότητας δεν μπορώ να πώ τίποτε, το μόνο που θα πώ είναι το ότι αν θεωρείται hardcore η κοινότητα του Neo Geo (με την οποία επίσης έχω συμπάθειες), μπροστά στους αμιγκάδες είναι...γατάκια :)
Θα πρεπει να ξαναπαιξω το Turrican 3 της Amiga, θυμαμαι παντως πως ελειπαν υποβαθρα και animations συγκριτικα με το Mega Turrican και γιαυτο το αναφερα. Περι του Turrican 2, μου αρεσει, και με καλυψε ο Imgema στο τι θα ηθελα διαφορετικο σε αυτο.

Καλη και χρυση η κοινοτητα της Amiga, αλλα το μοναδικο πραγμα που ειναι σκληροτερο απο την κοινοτητα της Snk/Neo Geo, ειναι τα διαμαντια.

Για τα χειρηστηρια των Snes / Mega Drive, το καθενα εχει τα πλεονεκτηματα και τα μειονεκτηματα του. Το Snes εχει τα 7+1 κουμπια, το Mega Drive ειχε πολυ ωραιο σταυρο. Το Snes ειχε λιγοτερο ανθεκτικο χειρηστηριο απο το Mega Drive, και το Mega Drive ειχε απαραδεκτο "εξακουμπο" χειρηστηριο. Γενικοτερα, προτιμουσα χειρηστηρια απο τριτες εταιριες απο τοτε, πχ της Ascii και της Honey Bee.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Getta Robo είπε:
Με την μονη διαφορα οτι ποσα παιχνιδια της Amiga προσφεραν το "απειρο" με τις πολλαπλες δισκετες τους; Το Star Ocean πχ ειναι και ΧΧΧ ωρες παιχνιδι, ποσες ωρες παιχνιδι ειναι επιτελους το flight of the amazon queen; Δεν μπορω να εχω αποψη για το παιχνιδι, μιας και τα point and click για εμενα αρχιζουν και τελειωνουν με το the beast within. Τα Snes/Mega Drive ειχαν ευκολα πανω απο 100 παιχνιδια με πανω απο πενηντα ωρες το καθενα.. Σε μια μολις δισκετα. Και το Flight of the amazon queen που ειναι και δεκα δισκετες, φαινομενικα ειναι παιχνιδι πεντε ωρων. Με δεκα δισκετες!
Ε τωρα αυτο δεν εχει καμια λογικη, συγκρινεις ενα adventure που ειναι ενα παιχνιδι των Χ ωρων, συνηθως 5, που αμα το τελειωσεις δεν θες να ξαναπαιξεις, αλλα και να το ξαναπαιξεις ειναι ολοιδιο, με ενα πολυ πιο random παιχνιδι?

Και με την εννοια της διαρκειας του gameplay, το kick off 2 ειναι μονο 1 δισκετα και το παιζουν ακομα και σημερα στα πρωταθληματα γιατι δεν υπαρχει πιο random gaming απο το να παιζεις kick off με εναν φιλο σου. Δεν εχει καμια σχεση το ποσο μεγαλο ειναι σε διαρκεια ενα παιχνιδι και ποσο θα το παιζεις, με το ποσο μεγαλο ειναι σαν "δεδομενα" ΜΒ ενα παιχνιδι. Εδω σου λεω καθαρα οτι οι κονσολες με κασετες αυτοπεριοριζονται στην χωρητικοτητα του cartidge ενω οι κονσολες με CD ή οι υπολογιστες δεν περιοριζονται ποτε και εσυ μου λες για το ποσο μεγαλο ειναι το gameplay, καμια σχεση, εγω ακομα και σημερα παιζω SF2 στο ΣΝΕΣ με μεγαλη χαρα.
 
Τα adventures τρώνε πολύ μνήμη γιατί είναι φίσκα στις prerendered εικόνες ενώ τα γραφικά στα υπόλοιπα genres αποτελούνται από πολύ μικρότερα textures και tiles. Αλλά όπως είπα και πριν, adventure σε κονσόλα δεν ταιριάζει. To θέμα είναι ότι ένα παιχνίδι σε cart (που δεν ήταν adventure) είχε καλύτερα textures και περισσότερα σε αριθμό tiles, πιο πολλά animation frames, πιο πολλά backgrounds κλπ από ένα παιχνίδι στην Amiga που δεν ήταν adventure και ήταν σε μία ή δύο δισκέτες.

Η διάρκεια του παιχνιδιού τις περισσότερες φορές είναι άσχετη με το μέγεθος του κάθε media. Μερικές φορές όμως το μεγαλύτερο μέγεθος χρησιμοποιείται και για περισσότερες πίστες πχ και όχι μόνο για καλύτερης ποιότητας γραφικά.

Για ένα adventure, όπως ειπώθηκε, θες σκληρό δίσκο για να μην κάνεις swap 10 δισκέτες ή δεν ξέρω κι εγώ πόσες. Και στη εποχή της Amiga, τέλη 80 - αρχές 90, πόσο κόστιζε ένας? Μάλλον περισσότερα από όσο κόστιζε να πάρεις ένα Mega CD και να το κοτσάρεις στο MD. Οπότε αν η Amiga είχε σκληρό δίσκο των 20 ή 40 MBs (ή όσο έφταναν τότε) τότε και το MD είχε CDs των 650.

ΥΓ: Μου φαίνεται πως το topic ως SNES/MD vs Amiga τελικά είναι πιο ενδιαφέρον λόγω των τεράστιων διαφορών στα συστήματα σε σχέση με SNES vs MD.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Το τοπικ θα πρεπει να γινει κονσολες VS υπολογιστες, εκει εχει παει. Απο την μια

καθολου πειρατεια, καθολου loading, πολλα κουμπια, arcade παιχνιδια, χειριστηρια με σταυρους και λαθη, ευκολια χρησης, ακριβα παιχνιδια, περιορισμος ΜΒ

απο την αλλη

πειρατεια και φθηνο software, περισσοτεροι τιτλοι, disk swapping και loading, χειριστηρια με μπιλια, απεριοριστα ΜΒ παιχνιδιων, adventures, simulators...

Αλλα τι να το κανεις το MD και τα αλλα 16μπιτ οταν οι χρηστες ειχαν συνηθως 500+ παιχνιδια στην Α500, τα περισσοτερα απο τα οποια δεν υπηρχαν σε 16μπιτ κονσολες, και τα "αποκλειστικα" των κονσολων ηταν τοσα λιγα, τοσο ακριβα, και τοσο χειροτερα απο της Α500 που ακομα και τωρα οι χρηστες Α500 γελανε με τη ολη συγκριση. Γιατι ποιος ειχε τοτε πανω απο 10 παιχνιδια στην κονσολα του? εγω παντως ειχα παρει το MD με 3 ή 4 και το SNES επισης με τοσα, και ευτυχως που δεν πηρα αλλα, γιατι ηταν κοροιδια να δινεις 20χιλιαδες για ενα παιχνιδι. Ευτυχως που δεν εχουν μπει αμιγκαδες απο αλλα φορουμ να γραψουν καμια χοντραδα, εμεινα εγω να γραφω και οι αλλοι απλα να ξερουν την πραγματικοτητα της εποχης εκεινης. Καλα κανουν και δεν ασχολουνται μαλλον, ουτε εγω θα ασχοληθω αλλο με το θεμα κονσολες VS υπολογιστες, εαν θελετε ας γυρισουμε το MD VS SNES που ειναι πιο ενδιαφερον.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
mike είπε:
και τα "αποκλειστικα" των κονσολων ηταν τοσα λιγα, τοσο ακριβα, και τοσο χειροτερα απο της Α500 που ακομα και τωρα οι χρηστες Α500 γελανε με τη ολη συγκριση.
Ισοπέδωση?

Αν πιστεύεις ότι games όπως τα Super Metroid, Υoshi's Island, DKC2, Sonic 3 & Knucles, Comix Zone, Earthworm Jim, Zelda, ένα σωρό JRPGs (που δεν ασχολούμαι κιόλας) κλπ είναι "τόσο χειρότερα" από τα αποκλειστικά της Amiga, τότε ναι, η συζήτηση είναι μάλλον άσκοπη και καλύτερα να το γυρίσουμε στο original SNES vs MD topic.

mike είπε:
Ευτυχως που δεν εχουν μπει αμιγκαδες απο αλλα φορουμ να γραψουν καμια χοντραδα
Φοβηθήκαμε τώρα :P Πάντως ότι χοντράδα και να γράφανε πάλι η άποψή τους θα ήταν. Ασε που οι "πωρωμένοι" κάθε κοινότητας είναι συνήθως και οι λιγότερο αντικειμενικοί. Αν μου πει δηλαδή ο admin του "iwilldieforamiga,com" ότι το Super Metroid είναι χειρότερο από τα exclusives της amiga εγώ πρέπει να τον πιστέψω γιατί είναι ψαγμένος amigas και καλά?
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ειπα να μη γραψω σαυτο το θεμα και να σχολιασω περα απο αυτο που εγραψα για τους μοχλους αλλα τελικα δεν μπορω με τοσα που διαβαζω.Εχουμε μια κοντρα οι οπαδοι της NINTENDO με την SEGA και λογομαχουμαι για της κονσολες μας τα παιχνιδια τους και γενικα οτι αφορα αυτες αλλα μεχρι εκει και καταλαβενουμε αν υπερτερει μια εναντι στην αλλη σε καποιους τομοις.[EDITED!] ατομα ομως απο τους οπαδους της amiga δεν εχω ξαναδει στην gaming ζωη μου γιατι απλα δεν δεχονται σχεδον τιποτα.Οπου υπαρχει θεμα με mega drive η snes ολο και καποιος θα πεταξει και την amiga μεσα και θα εξοστρακιστη ολο το θεμα και θα καταληξουμε να μιλαμε γιαυτην οπως γεινεται και μαυτο το θεμα.Αν ειναι να βγουμε και να πουμε οτι η amiga ειναι η θεα των videogames οτι δεν θα υπηρχαν αυτα αν δεν υπηρχε η amiga οτι η amiga ειχε τα κορυφαια παιχνιδια και οι κονσολες δεν ειχαν τιποτα η ελαχιστα η ηταν ολα για τα μπαζα και να χαμε να λεγαμε.Αμα ειναι να τα πουμε αυτα για να τελειωνει το παραμυθι και να ειστε ολοι ευχαριστημενοι.

Ολα τα post σαυτο το θεμα του Getta Robo ειναι κορυφαια και τα λεει πολυ σωστα ο ανθρωπος αλλα δεν βλεπω να τον καταλαβαινει κανεις η να προσπαθει τουλαχιστον.Μιλατε για την amiga λες και ειναι και γω δεν ξερω τι την στιγμη που ειναι ενα μηχανημα της πλακας σε θεματα πωλησεων με πωλησεις 4,5 εκατομμυρια ολα τα μοντελα μαζι την στιγμη που δεν υπαρχει συγκριση με οποιαδηποτε κονσολα σαυτο το θεμα και αν σας ακουσει κανεις να μιλατε και να γραφετε και δεν ξερει θα νομιζει οτι ολες οι amiga θα πουλησαν καμια 200αρια εκατομμυρια κομματια..5.000 παιχνιδια η amiga 8.000 παιχνιδια η amiga 1 εκατομμυριο παιχνιδια η amiga αλλα στην τελικη γιατι δεν προτιμουσε ολος ο κοσμος amiga αφου ειχε τοσες παιχνιδιαρες και αντιθετα εκατομμυρια αγοραζαν κονσολες που εκανε 20 και 25 χιλιαδες το παιχνιδι την στιγμη που πειρατικα θα μπορουσε να εχει εκατονταδες στην amiga;Περα απο τα τρανταχτα παιχνιδια της amiga δεν υπαρχουν αλλα απο τα χιλιαδες που εχει και που ειναι της σειρας που να τα ξερει και καποιος αλλος περα απο αυτους που ασχολουνται με αυτο το συστημα την στιγμη που οι παντες γνωριζουν τα περισοτερα παιχνιδια στης κονσολες γιατι πολυ απλα η αναλογια των καλων παιχνιδιων ειναι πολυ μεγαλητερη απο αυτη της amiga που την πλειοψηφια τους δεν τα ξερουν ουτε αυτοι που τα εφτιαξαν.Παιχνιδια που η πλειοψηφια τους παιζεται με ενα κουμπι,μια δισκετα πισω απο την αλλη και περα απο καποια καλα σε καθε ειδος παιχνιδων μετα το χαος με παιχνιδια της πλακας που απλα υπαρχουν.Περα απο τα adventures που εννοοιται οτι εχει καλητερα η amiga δεν υπαρχει αλλο ειδος που να υπερτερει και ειδικα κατι RPG οπως Ambermoon, Amberstar, Abandoned Places κλπ μονο τεραστια γελια μπορουν να προκαλεσουν στους κατοχους κονσολων την στιγμη που ειχαν στην διαθεση τους της σειρες final fantasy,dragon quest,Zelda αλλα και τα terranigma,secret of evermore,chrono trigger,secret of mana,earthbound,breath of fire,illusion of gaia,lufia,shining force,phantasy star,Lunar,beyond oasis κ.α.

 


Ειχε και οι amiga παιχνιδαρες κανεις δεν το αμφισβητει αυτο και οποιος το κανει δεν εχει ιδεα απο videogames αλλα οι amiga fans η ειναι τοσο κολημενοι που δεν βλεπουν μπροστα τους η απλα προσπαθουν να κερδισουν εστω και λιγη απο την δοξα των κονσολων που απλα δεν υπαρχει στα μηχανηματα τους και γιαυτο σε καθε θεμα με κονσολες ολο και καποιος θα πεταχτει και θα αναφερει την amiga για να τραβηξει την προσοχη.την ποιοτητα των παιχνιδιων στην πλειοψηφια τους που ειχαν οι 16Bites κονσολες δεν την εχει η amiga με τα χιλιαδες και καλα παιχνιδια του κιλου που μπορει να εφτιαχνε ο καθε ''παναγος software''.Kαλη η amiga αλλα νησαφι πια μαυτο το θεμα λες και μιλαμε για τον σωτηρα του gaming.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή : βρισκόμαστε στο πρώτο μισό της δεκαετίας του '90 στην Ελλάδα. Θέλουμε να αγοράσουμε κάτι για να παίζουμε. Στην Ελλάδα έχουν κυκλοφορήσει πια όλες οι κονσόλες επίσημα και όλα τα καλά παιχνίδια (εκτός από κάτι περίεργα PC engine κτλ). Δεν είμαστε αμερικλανάκια να μας κατευθύνουν σε αγορές και να έχουμε λεφτά για πέταμα. Έχουμε πρόσβαση στα καλά παιχνίδια των κονσολών (Zelda,sf2 κτλ) αλλα και εύκολη πρόσβαση στα πειρατικά παιχνίδια της Α500 (και να αντιγράψουμε από φίλους). Ξεκινάμε μετα “αποκλειστικά”, θέλουμε να παίξουμε τα κορυφαία από αυτά π.χ. Zelda,Metroid, Donkey στο SNES και για αυτά αξίζει να πληρώσεις. Όχι μόνο γιατί δεν μπορείς να τα παίξεις άλλου, αλλα σημειώστε το παρακάτω είναι σημαντικό: και γιατί αυτά τα παιχνίδια αξίζουν τα χρήματα τους. Τώρα πάμε στα υπόλοιπα “αποκλειστικά” κάθε μηχανήματος π.χ. Στην τύχη αναφέρω το supertennis, μπορείς να ζήσεις και χωρίς αυτά τα παιχνίδια, όταν π.χ. μπορείς να πάρεις κάποιο άλλο τεννις στο MD αντί για συγκεκριμένα το supertennis του SNES. Αρα αξίζει η αγορά των κάλων αποκλειστικών τίτλων και όχι όλων των αποκλειστικών τίτλων. Από την άλλη υπάρχουν τα παιχνίδια που έχουν κυκλοφορήσει σε πολλά φορματ. Ας υποθέσουμε (που δεν ισχύει) ότι όλα τα κοινά παιχνίδια είναι καλύτερα π.χ. στο SNES, ένα τυχαίο παιχνίδι για παράδειγμα, το flashback. Πόσο καλύτερο είναι από την εκδοσή για Α500?5 % ? άντε 10% ? όταν κοστίζει 2000% περισσότερο το cartridge θα πρέπει να είσαι ή βλάκας ή λεφτάς ή προπαγανδισμένος ή ανενημέρωτος για να το αγοράσεις σε cartridge με 25.000 δρχ ενώ το παίζεις σε δισκέτες με λιγότερο από 1000 δρχ. Και τα κοινά παιχνίδια αποτελούν το 90% του software της εποχής. Και εφόσον κάποιος σκεφτεί λογικά και δεν πιαστεί κορόιδο να δίνει 25.000 δρχ για κοινά παιχνίδια, τότε έρχεται και το bonus που είναι τα αποκλειστικά παιχνίδια της Α500 (agony κτλ) που όσα χρήματα να έχεις για πέταμα σε κονσόλες, δεν μπορείς να τα παίξεις.Τελικό συμπέρασμα: εάν δεν είσαι σε κάποια κατηγορία ανθρώπων που δεν είναι σωστά ενημερωμένος ή έχεις άλλο θέμα, τότε η έξυπνη λύση της εποχής θα ήταν να πάρεις την κονσόλα σου μόνο εάν εκεί θες να παίζεις κάποια συγκεκριμένα καλά αποκλειστικά παιχνίδια(που είναι παιχνιδάρες και αξιζουν τα χρηματα τους), ενώ για κανονικό hardcore gaming με 500 παιχνίδια θα πάρεις Α500. Για αυτο και τα εκατονταδες παιχνιδια που τελικα θα παιξεις εκει, μετατρεπουν σε θριαμβο το συγκριτικο Α500 VS 16bit consoles, εκεινη την εποχη.

Τότε, γιατί τώρα με τα emulators, μπορείς να παίξεις παντού τα πάντα, άρα δεν είναι σημαντικό το βασικό κριτήριο της επιλογής Α500, και η σύγκριση με τα σημερινά δεδομένα είναι διαφορετική.

Και οι πωλησεις δυστυχως δεν ειναι κριτιριο για τιποτα, εκτος και εαν θεωρεις οτι ειναι καλυτερο το yaris των εκατομυριων πωλησεων απο το supra των ελαχιστων.

Δεν γραφω καν για τα ποστ του metalcandyman, του imagema, γιατι ειναι δηλωμενοι φανατικοι, οποτε δεν μετραει η γνωμη τους LOL.


Imgema είπε:
Ισοπέδωση?
Αν πιστεύεις ότι games όπως τα Super Metroid, Υoshi's Island, DKC2, Sonic 3 & Knucles, Comix Zone, Earthworm Jim, Zelda, ένα σωρό JRPGs (που δεν ασχολούμαι κιόλας) κλπ είναι "τόσο χειρότερα" από τα αποκλειστικά της Amiga, τότε ναι, η συζήτηση είναι μάλλον άσκοπη και καλύτερα να το γυρίσουμε στο original SNES vs MD topic.
Η σωστη εκφραση δεν ειναι αυτη που εγραψα αρχικα, δεν ειναι τοσο χειροτερα σε ποιοτητα τιτλων, το σωστο ειναι "τοσα χειροτερα" ή κατι τετοιο τελως παντων που αναφερεται στον αριθμο των τιτλων.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Βασιλη μην κανεις χαρακτηρισμους που μαλιστα σε καπελωνουν αφου καθ ολη αυτη τη συζητηση ο Mike και ο Other_reality (ωσαν Amiga-δες) κρατανε την συνηθισμενη μετριοπαθη/ηπια σταση τους ωστε να γινεται κουβεντα.

Διαφωνιες επιτρεπονται καργα, ωστε να παει το καθε θεμα παρακατω, αλλα χαρακτηρισμοι παπαλα.
 
metalcandyman είπε:
Μιλατε για την amiga λες και ειναι και γω δεν ξερω τι την στιγμη που ειναι ενα μηχανημα της πλακας σε θεματα πωλησεων με πωλησεις 4,5 εκατομμυρια ολα τα μοντελα μαζι την στιγμη που δεν υπαρχει συγκριση με οποιαδηποτε κονσολα σαυτο το θεμα και αν σας ακουσει κανεις να μιλατε και να γραφετε και δεν ξερει θα νομιζει οτι ολες οι amiga θα πουλησαν καμια 200αρια εκατομμυρια κομματια..5.000 παιχνιδια η amiga 8.000 παιχνιδια η amiga 1 εκατομμυριο παιχνιδια
Να πω την αλήθεια και γώ διαβάζοντας όλα αυτά σε μια φάση πιστεψα ότι έκανα λάθος που το 1994 πήρα snes και όχι μια amiga :P
 
metalcandyman είπε:
Ειπα να μη γραψω σαυτο το θεμα και να σχολιασω περα απο αυτο που εγραψα για τους μοχλους αλλα τελικα δεν μπορω με τοσα που διαβαζω.Εχουμε μια κοντρα οι οπαδοι της NINTENDO με την SEGA και λογομαχουμαι για της κονσολες μας τα παιχνιδια τους και γενικα οτι αφορα αυτες αλλα μεχρι εκει και καταλαβενουμε αν υπερτερει μια εναντι στην αλλη σε καποιους τομοις.[EDITED!] ατομα ομως απο τους οπαδους της amiga δεν εχω ξαναδει στην gaming ζωη μου γιατι απλα δεν δεχονται σχεδον τιποτα.Οπου υπαρχει θεμα με mega drive η snes ολο και καποιος θα πεταξει και την amiga μεσα και θα εξοστρακιστη ολο το θεμα και θα καταληξουμε να μιλαμε γιαυτην οπως γεινεται και μαυτο το θεμα.Αν ειναι να βγουμε και να πουμε οτι η amiga ειναι η θεα των videogames οτι δεν θα υπηρχαν αυτα αν δεν υπηρχε η amiga οτι η amiga ειχε τα κορυφαια παιχνιδια και οι κονσολες δεν ειχαν τιποτα η ελαχιστα η ηταν ολα για τα μπαζα και να χαμε να λεγαμε.Αμα ειναι να τα πουμε αυτα για να τελειωνει το παραμυθι και να ειστε ολοι ευχαριστημενοι.
Ολα τα post σαυτο το θεμα του Getta Robo ειναι κορυφαια και τα λεει πολυ σωστα ο ανθρωπος αλλα δεν βλεπω να τον καταλαβαινει κανεις η να προσπαθει τουλαχιστον.Μιλατε για την amiga λες και ειναι και γω δεν ξερω τι την στιγμη που ειναι ενα μηχανημα της πλακας σε θεματα πωλησεων με πωλησεις 4,5 εκατομμυρια ολα τα μοντελα μαζι την στιγμη που δεν υπαρχει συγκριση με οποιαδηποτε κονσολα σαυτο το θεμα και αν σας ακουσει κανεις να μιλατε και να γραφετε και δεν ξερει θα νομιζει οτι ολες οι amiga θα πουλησαν καμια 200αρια εκατομμυρια κομματια..5.000 παιχνιδια η amiga 8.000 παιχνιδια η amiga 1 εκατομμυριο παιχνιδια η amiga αλλα στην τελικη γιατι δεν προτιμουσε ολος ο κοσμος amiga αφου ειχε τοσες παιχνιδιαρες και αντιθετα εκατομμυρια αγοραζαν κονσολες που εκανε 20 και 25 χιλιαδες το παιχνιδι την στιγμη που πειρατικα θα μπορουσε να εχει εκατονταδες στην amiga;Περα απο τα τρανταχτα παιχνιδια της amiga δεν υπαρχουν αλλα απο τα χιλιαδες που εχει και που ειναι της σειρας που να τα ξερει και καποιος αλλος περα απο αυτους που ασχολουνται με αυτο το συστημα την στιγμη που οι παντες γνωριζουν τα περισοτερα παιχνιδια στης κονσολες γιατι πολυ απλα η αναλογια των καλων παιχνιδιων ειναι πολυ μεγαλητερη απο αυτη της amiga που την πλειοψηφια τους δεν τα ξερουν ουτε αυτοι που τα εφτιαξαν.Παιχνιδια που η πλειοψηφια τους παιζεται με ενα κουμπι,μια δισκετα πισω απο την αλλη και περα απο καποια καλα σε καθε ειδος παιχνιδων μετα το χαος με παιχνιδια της πλακας που απλα υπαρχουν.Περα απο τα adventures που εννοοιται οτι εχει καλητερα η amiga δεν υπαρχει αλλο ειδος που να υπερτερει και ειδικα κατι RPG οπως Ambermoon, Amberstar, Abandoned Places κλπ μονο τεραστια γελια μπορουν να προκαλεσουν στους κατοχους κονσολων την στιγμη που ειχαν στην διαθεση τους της σειρες final fantasy,dragon quest,Zelda αλλα και τα terranigma,secret of evermore,chrono trigger,secret of mana,earthbound,breath of fire,illusion of gaia,lufia,shining force,phantasy star,Lunar,beyond oasis κ.α.

 


Ειχε και οι amiga παιχνιδαρες κανεις δεν το αμφισβητει αυτο και οποιος το κανει δεν εχει ιδεα απο videogames αλλα οι amiga fans η ειναι τοσο κολημενοι που δεν βλεπουν μπροστα τους η απλα προσπαθουν να κερδισουν εστω και λιγη απο την δοξα των κονσολων που απλα δεν υπαρχει στα μηχανηματα τους και γιαυτο σε καθε θεμα με κονσολες ολο και καποιος θα πεταχτει και θα αναφερει την amiga για να τραβηξει την προσοχη.την ποιοτητα των παιχνιδιων στην πλειοψηφια τους που ειχαν οι 16Bites κονσολες δεν την εχει η amiga με τα χιλιαδες και καλα παιχνιδια του κιλου που μπορει να εφτιαχνε ο καθε ''παναγος software''.Kαλη η amiga αλλα νησαφι πια μαυτο το θεμα λες και μιλαμε για τον σωτηρα του gaming.
Αχ, αχ, αχ....Απο που να αρχίσω τώρα ;

OK, καταρχήν, δεν πετάχτηκε κανένας να πεί αυτά που λές, απλώς προέκυψε στην κουβέντα η αντιπαράθεση με την Amiga. Κάποιος ξεκίνησε την σύγκριση, και αυτό πυροδότησε ολα τα υπόλοιπα. Θα μπορούσα να κατεβάσω και εγώ έναν επιθετικό αχταρμά σαν τον δικό σου με σχόλια τύπου "Τι να μας πείτε τώρα οι κονσολάδες, έχετε παίξει 10 παιχνίδια και έχουμε παίξει 1000 στα 16bits". "Παναγός Software ? Οι Psygnosis, Ocean, Factor 5, Travellers tales, DMA design, Team 17 άν σου λένε κάτι, ξεκίνησαν να μεγαλουργούν με Amiga για να παίζετε εσείς μετά τα ports" κλπ, κλπ, κλπ....

Σχετικά με τα RPG's, ένας σοβαρός RPG fan αν διάβαζε αυτό που έγραψες για τα Ambermoon, Amberstar, Abandoned Places -και δεν μου φτάνει ο χώρος για να γράψω πόσα άλλα και καλύτερα- θα έκλαιγε μεχρι τελικής πτώσης. Καλώς η κακώς στην Ευρώπη όταν λέμε RPG εννοούμε ιππότες, ξωτικά, μπουντρούμια, μάγους, βάρβαρους και όχι καρτούν, να στο πώ και έτσι. Τα jrpgs είναι κονσολο-ανακάλυψη, αναγνωρίζω ότι έχουν το κοινό τους, εγώ τα σιχαίνομαι, και όποιος ακόμη και σήμερα ασχολείται με το είδος των RPG's (όχι j) το κάνει σε υπολογιστή. Mιλάμε για τελείως διαφορετικά είδη, οπότε βάζε το j μπροστά για να υπάρχει συννενόηση.

Το οτι τα παιχνίδια παίζονται με ένα κουμπί, ακόμη προσπαθώ να καταλάβω γιατί ξενίζει τόσο. Εμένα προσωπικά μου φαινόταν αυτονόητο τότε. Για να μην μιλήσω για τους σταυρούς. Σαν arcade οπαδός, λογικά θα έπρεπε να σου φαίνεται πιο νορμάλ η χρήση μοχλού απο το πλαστικό σταυρουδάκι. Το ότι κάνεις πάνω απλά τον μοχλό για να πηδήξεις π.χ, αντί να πατάς ενα κουμπί, επίσης. Παίξε το Toki στην Amiga, που είναι καλύτερο και απο το arcade, και παίξτο μετά στο Mega Drive. Με αυτό το απλό παράδειγμα θα καταλάβεις γιατί η σύγκριση των δυο αυτών μηχανημάτων δεν έχει νόημα για οποιονδήποτε, όχι μόνο αμιγκά. Έλα, και μια δισκετούλα είναι, δεν χρειάζεται να βάλεις-βγάλεις ! Το αν είμαστε κολλημένοι, χαζοί, καμμένοι η ξέρώ-γώ τί, δεν θα το απαντήσω, απλώς θα σε παραπέμψω στα ποστς σου για την υπερ-εταιρεία του gaming την Nintendo. Ο καθένας έχει τα κολλήματά του, τις ιδιαιτερότητές του και τις "αγάπες" του. Για εμάς, η Amiga είναι απλά η "Βασίλισσα των 16bits". Έτσι την μάθαμε, έτσι την ζήσαμε, έτσι την θυμόμαστε. Τί να κάνουμε τώρα ; Δεν έχει απαντήσει κανείς παράλογα κάπου, συνεχώς υπάρχουν επιχειρήματα και εγώ προσωπικά, θα παραδεχτώ -όπως και έκανα- την ανωτερότητα κάποιων τίτλων εφόσον αυτή υπάρχει. Δεν πετάχτηκε κανείς να πεί "Ούγκα-μπούγκα η Amiga τα τσακίζει όλα, πετάξτε τις σαβούρες σας". Κουβέντα κάνουμε. Και μάλιστα θεωρώ και καλή, γιατί τυχαίνει να έχουμε αρκετά καλή εμπειρία απο Amiga games, να έχουμε ασχοληθεί αρκετά παραπάνω απο τον μέσο όρο, οπότε εκ των πραγμάτων, γνωρίζουμε και πέντε-δέκα πράγματα παραπάνω και τα παραθέτουμε.

BTW, το flashback mike, είναι καλύτερο στην Amiga (ναι, πάλι), λόγω μουσικής κατα κύριο λόγο, και των cutscene animations. Και απο το Snes.
 
metalcandyman είπε:
Μιλατε για την amiga λες και ειναι και γω δεν ξερω τι την στιγμη που ειναι ενα μηχανημα της πλακας σε θεματα πωλησεων με πωλησεις 4,5 εκατομμυρια ολα τα μοντελα μαζι την στιγμη που δεν υπαρχει συγκριση με οποιαδηποτε κονσολα σαυτο το θεμα και αν σας ακουσει κανεις να μιλατε και να γραφετε και δεν ξερει θα νομιζει οτι ολες οι amiga θα πουλησαν καμια 200αρια εκατομμυρια κομματια..5.000 παιχνιδια η amiga 8.000 παιχνιδια η amiga 1 εκατομμυριο παιχνιδια η amiga αλλα στην τελικη γιατι δεν προτιμουσε ολος ο κοσμος amiga αφου ειχε τοσες παιχνιδιαρες και αντιθετα εκατομμυρια αγοραζαν κονσολες που εκανε 20 και 25 χιλιαδες το παιχνιδι την στιγμη που πειρατικα θα μπορουσε να εχει εκατονταδες στην amiga;
Tοτε εσυ που τα ξερεις ολα, εξηγησε μου γιατι πετυχε εμπορικα το SNES, γιατι απετυχε το Ν64, γιατι ηταν μετριο το GG και γιατι τα πηγε εξαιρετικα το Wii ?

Δεν υπαρχει καποιο κοινο σε αυτα, τα δυο πρωτα δεν ειχαν πειρατεια και πηγαν σε τελειως διαφορετικα νουμερα, τα δυο τελευταια ειχαν πειρατεια (λιγοτερη το gamecube) και παλι ειχαν διαφορετικους δρομους. Το SNES δεν ηταν τοσο καλυτερο απο το MD, το Ν64 ηταν καλυτερο απο το saturn, το GG καλυτερο απο το ps2 αλλα εχασε, το wii εκατο φορες χειροτερο απο το ps3 και δεν πατωσε. Οι πωλησεις θελουμε δεν θελουμε δεν λεμε τιποτα για κανενα μηχανημα, κανεις τις διαφημισεις σου, πεφτει και η προπαγανδα, υπαρχει και το fan base, αλλα και παλι στην ιστορια της Ν ποτε δεν πηγε κατι με "pattern".

@ other_reality : το flashback ειναι τυχαιο ονομα, οπως και ολο το παραδειγμα. Στην πραγματικοτητα μολις βαλεις το flashback στο SNES ή στο MD, δεν θες καν να το παιξεις, λες κατευθειαν "που ειναι η εισαγωγικη οθονη με τα ματια και την εκπληκτικη μουσικη" και κατευθειαν χαρακτηριζεται χειροτερο. Για αναφισβητητο συγκρητικο, μπορει καποιος να διατρεξει στο "διαφορετικες εκδοσεις του ιδιου 16μπιτ παιχνιδιου" στο retromaniax το 2010.

Αν αποφασισεις να το παιξεις, παρολο που δεν μπορει απο τα αποδητηρια να φτασει της εκδοση της αμιγκα, θα διαπιστωσεις οτι εχει περισσοτερα χρωματα στο ΣΝΕΣ, καλυτερα γραφικα, και ειναι παρομοιο γενικα. Εκεινη την εποχη περιοδικα οπως το user που ή τα επερναν απο εταιριες ή ηταν διανοητικα καθυστερημενοι, εγραφαν οτι βλακεια μπορεις να φανταστεις, σε ενα κοινο review για MD, SNES, PC, AMIGA.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Εγώ πάντως δεν έχω δηλώσει φανατικός με κανένα μηχάνημα, δεν ξέρω από που προήλθε αυτό mike. Με games κολλάω, όχι μηχανήματα. Απλά τυχαίνει τα games με τα οποία κόλλησα να βγήκαν στις κονσόλες και όχι στα homes. Όπως είπα και πριν, προτιμώ να παίξω ένα καλό παιχνίδι παρά 10 μέτρια (για τα γούστα μου). Και ναι, έχω παίξει αρκετά με την Amiga και μάλιστα σε μία εποχή που είχα μόνο ένα Master System. Είδα πολλά παιχνίδια αλλά ελάχιστα μου αρέσανε. Τι να τα κάνω τα 100-200-500 παιχνίδια αν δεν κάτσω να τα παίξω? Έτσι απλά, να λέω ότι τα έχω? Και στα smarphone μπορεί κάποιος να έχει 1.000.000 παιχνίδια μιας και τα περισσότερα κοστίζουν κάτω από 1$ ή είναι FTP. Τι να λέει όμως αυτό όταν τα 999.999 δεν αξίζει ούτε να τα δεις κάν?

Από όλα αυτά που έχουμε πει μέχρι στιγμής φαίνεται ότι το πιο δυνατό χαρτί της Amiga ήταν η πειρατεία. Δηλαδή δεν έχει να κάνει τόσο με την ποιότητα του κάθε τίτλου, αλλά με το ότι ο amigas έχει 500 παιχνίδια ενώ ο κονσολάς 5 ή 10 το πολύ. Άρα λοιπόν αν είχατε κάποιον να κλέβει κασέτες από μαγαζιά και να σας τις δίνει με 2 ή 3 χιλιάδες (εμείς είχαμε έναν τέτοιον και όλοι στην γειτονιά του είχαν 20+ παιχνίδια για το NES σχεδόν τσάμπα) τότε δεν θα κάνατε λόγο για την ανωτερότητα της amiga? Εγώ προσωπικά δεν είμαι από αυτούς που σπαταλάνε το χρόνο τους με κάτι μέτριο γιατί είναι φτηνό ή τσάμπα. Προτιμώ να κάνω κάτι άλλο πιο ευχάριστο από το να παίξω 500 παιχνίδια που δεν θα τα έπαιζα ποτέ έτσι κι αλλιώς, μόνο και μόνο γιατί τα βρήκα τσάμπα. Κάνετε λόγο για 500+ παιχνίδια στις συλλογές σας αλλά πότε προλάβατε ρε θηρία και τα παίξατε όλα? Εκτός και αν εννοείτε ότι παίξατε το κάθε ένα για μισή ώρα και μετά δεν το ξανά αγγίξατε.

Το θέμα είναι να είμαστε αντικειμενικοί. Οκ, να δεχτώ ότι το Toki είναι καλύτερο στην Amiga από ότι στο arcade, όσο υπερβολικό και ισοπεδωτικό μπορεί να ακούγεται αυτό. Αλλά όχι και να δεχτώ ότι το να έχεις 1 μόνο κουμπί και να πηδάς με το "πάνω" είναι και αυτό καλύτερο. Δεν γίνεται. Παρουσιάζετε και τα μειονεκτήματα της amiga ως πλεονεκτήματα. Σε λίγο θα μας πείτε ότι καλύτερα ένα game να έχει loading γιατί έτσι παίρνουμε μία ανάσα ενώ οι κονσολάδες δεν προλαβαίνουμε και κάνει κακό στην ψυχολογία μας. Η το ότι τα περισσότερα games δεν είναι καν full screen είναι καλύτερο γιατί.... δεν ξέρω, με την δική σας φαντασία κάτι θα βρείτε.

Ειλικρινά έχω μπει σε πολλά forums και έχω δει συζητήσεις από πολλούς οπαδούς (πχ στο Sega 16 forum ΟΛΟΙ είναι πεπεισμένοι ότι το Dreamcast είναι δυνατότερο από το PS2 και ο υπόλοιπος κόσμος είναι ψεκασμένος) αλλά νομίζω ότι από το amiga community έχω διαβάσει τις πιο μεγάλες υπερβολές. Ισως γιατί αρκετό καιρό, μέχρι τα τέλη του 80 ήταν το ανώτερο μηχάνημα (και αρκετά ακριβό) και οι users δεν μπορούσαν να δεχτούν ότι κάποιο καινούριο μηχάνημα μπορεί να την ξεπεράσει? Είχα διαβάσει σε ένα άρθρο παλιά να δίνουν στην Amiga τον τίτλο "Ντίβα". Μάλλον τώρα ξέρω γιατί.

mike είπε:
Εκεινη την εποχη περιοδικα οπως το user που ή τα επερναν απο εταιριες ή ηταν διανοητικα καθυστερημενοι, εγραφαν οτι βλακεια μπορεις να φανταστεις, σε ενα κοινο review για MD, SNES, PC, AMIGA.
Συνηθισμένο στα περιοδικά της εποχής. Μπορώ κι εγώ να πω ότι τα ίδια έκανε και το Games με το N64 (το έθαβαν ακόμα και στις καλές του στιγμές). Αλλά θα συμφωνούσες ποτέ ότι το N64 ήταν καλύτερο ή το ίδιο καλό με το PS1 (άσχετα αν ισχύει ή όχι) και ότι απλά το PS1 το εκθείαζαν τα περιοδικά (αυτό ισχύει) από την πρώτη στιγμή που εμφανίστηκε? Αμφιβάλλω. Oι PS1 φανς σίγουρα θα συμφωνούσαν κιόλας με το Games.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Imgema είπε:
εμείς είχαμε έναν τέτοιον και όλοι στην γειτονιά του είχαν 20+ παιχνίδια για το NES σχεδόν τσάμπα
Ειχατε τετοιο πραγμα? πολυ μπροστα!

Τωρα για το κουμπι, εγω το πιστευω οτι ηταν καλυτερο το 1 κουμπι, δεν το λεω ετσι, μπορω να σου πω οτι ακομα καλυτερο ειναι χωρις κουμπι (!), οσο πιο απλο τοσο πιο δυσκολο ενα παιχνιδι, γιατι δεν εχεις τρικ στην διαθεση σου.

Και για το dreamcast, κανεις δεν θα μαθει ποτε, θεωρητικα μπορει να ηταν καλυτερο του ps2, αλλα στο software μονο το ps2 εδειξε την αξια του (π.χ. god of war, black κτλ).
 
Νομίζω ότι το θέμα του ενός κουμπιού έχει να κάνει ξεκάθαρα με το είδος του χειριστηρίου. Σε σταυρό το επάνω για να πηδήξεις σε δυσκολεύει, με το stick το να πατήσεις δεύτερο κουμπί για να πηδήξεις είναι μη διαισθητικό.
 
mike είπε:
Τωρα για το κουμπι, εγω το πιστευω οτι ηταν καλυτερο το 1 κουμπι, δεν το λεω ετσι, μπορω να σου πω οτι ακομα καλυτερο ειναι χωρις κουμπι (!), οσο πιο απλο τοσο πιο δυσκολο ενα παιχνιδι, γιατι δεν εχεις τρικ στην διαθεση σου.
Δεν καταλαβαίνω εξήγησε μου τι εννοείς όταν λες "τρικ". Επίσης θα ήθελα να μου εξηγήσεις πως ένα παιχνίδι σαν το Super Metroid στο οποίο έχεις άμεση πρόσβαση στα περισσότερα abilities σου με κουμπιά (άλμα, γρήγορο τρέξιμο, missiles, targeting πάνω και κάτω) θα μπορούσε να βγει σε ένα μηχάνημα με ένα μόνο κουμπί? Η μήπως να δεχτώ το ότι δεν θα έβγαινε ποτέ οπότε να ασχοληθώ με κάτι άλλο, πιο απλό?

Η μαγκιά με τα πολλά κουμπιά είναι ότι μπορείς να βγάλεις και απλά παιχνίδια αν θες που να μην κάνεις use όλα τα κουμπιά, αλλά μπορείς και να υποστηρίξεις κάποια πιο πολύπλοκα παιχνίδια αν θες. Έχεις απεριόριστες επιλογές. Αλλά φαντάζομαι ότι στην Amiga δεν είχατε πρόβλημα αφού είχατε και το keyboard για backup. Αν είχατε μόνο το pad του Atari 2600 και δεν μπορούσατε να καταφύγετε στο keyboard τότε θα το ξανασυζητούσαμε αν το pad με 1 κουμπί είναι προτιμότερο/καλύτερο.

Καταλαβαίνω ότι είναι απλά η γνώμη σου αλλά έχω την εντύπωση πως δεν το πιστεύεις πραγματικά αυτό που λες. Παραείναι υπερβολή να λέμε ότι ένα χειριστήριο σαν του Atari 2600 είναι καλύτερο από το pad του MD πχ. Οπως και αυτό που είπατε πριν για τον μοχλό... ο μοχλός είναι καλός μόνο όταν είναι βιδωμένος/σταθερός/βεντουζαρισμένος κάπου. Αλλιώς αν κρατάς το pad με τα 2 χέρια, ο σταυρός κατεύθυνσης (η ο μικρός αναλογικός πλέον) είναι ασύγκριτα πιο βολικός.

ChrisTOS είπε:
Νομίζω ότι το θέμα του ενός κουμπιού έχει να κάνει ξεκάθαρα με το είδος του χειριστηρίου. Σε σταυρό το επάνω για να πηδήξεις σε δυσκολεύει, με το stick το να πατήσεις δεύτερο κουμπί για να πηδήξεις είναι μη διαισθητικό.
Το να πατάς πάνω για να πηδήξεις βολεύει μόνο στα fighting. Και με τον σταυρό μια χαρά βολεύει. Σε ένα platform όμως το να πατάς το πάνω ενώ κρατάς το δεξιά, άσχετα αν είναι μοχλός, αναλογικός, ή σταυρός, και να θες να πετύχεις και την σωστή απόσταση είναι απλά μαζοχισμός. Τα arcades δεν ήταν έτσι. Είχαν κουμπί για το άλμα.
Το design του μοχλού με ένα κουμπί υπάρχει από τις εποχές του Atari 2600 όπου αρχικά δεν βγαίνανε platforms ή παιχνίδια που να κάνεις κάτι παραπάνω από το να κουνιέσαι δεξιά-αριστερά και να πυροβολείς. Ακόμα και στο Atari 2600 φάνηκε αργότερα ποσο περιορισμένος είσαι με μόνο ένα κουμπί. Γι αυτό και στο NES/Master System είχες 2 πλέον (και πάλι αργότερα και αυτά σε περιόριζαν). Σε ένα μηχάνημα με περισσότερες δυνατότητες είναι απλά κουτό να μην έχεις περισσότερο έλεγχο στην διάθεσή σου.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Αρα συμφωνουμε σε αυτο: εαν ενα παιχνιδι παιζεται με πολλα πληκτρα, ειναι λογικο να απαιτει το αναλογο joypad, οπως π.χ. το NBA JAM που εχει 3 κουμπια.

Αλλα για πες μου, ενα παιχνιδι που μπορει και παιζεται με 1 πληκτρο οπως το sensible soccer, ειναι καλυτερο να το παιζεις με πολλα οπως π.χ. το sensible soccer στο jaguar? αφου πολλα παιχνιδια της Α500 παιζοντουσαν με το ενα βασικο πληκτρο και για δευτερευον ενεργειες υπηρχε το πληκτρολογιο, δεν ειναι καλυτερος ο μονοκουμπος μοχλος? γενικα δεν θα ηθελες να παιζεις π.χ. το pang του ΣΝΕΣ με μοχλο tomahawk παρα με οποιοδηποτε joypad?

Αρα τουλαχιστον πρεπει να συμπληρωσεις στην παραδοχη σου οτι τα πολυκουμπα joypad ειναι καλυτερα σε "πολυκουμπα" παιχνιδια οπως το metroid που αναφερεις, αλλα ο μονοκουμπος μοχλος ειναι καλυτερος σε "μονοκουμπα" παιχνιδια οπως το pang που αναφερω εγω.
 
mike είπε:
Αρα συμφωνουμε σε αυτο: εαν ενα παιχνιδι παιζεται με πολλα πληκτρα, ειναι λογικο να απαιτει το αναλογο joypad, οπως π.χ. το NBA JAM που εχει 3 κουμπια. Αλλα για πες μου, ενα παιχνιδι που μπορει και παιζεται με 1 πληκτρο οπως το sensible soccer, ειναι καλυτερο να το παιζεις με πολλα οπως π.χ. το sensible soccer στο jaguar? αφου πολλα παιχνιδια της Α500 παιζοντουσαν με το ενα βασικο πληκτρο και για δευτερευον ενεργειες υπηρχε το πληκτρολογιο, δεν ειναι καλυτερος ο μονοκουμπος μοχλος? γενικα δεν θα ηθελες να παιζεις π.χ. το pang του ΣΝΕΣ με μοχλο tomahawk παρα με οποιοδηποτε joypad?

Αρα τουλαχιστον πρεπει να συμπληρωσεις στην παραδοχη σου οτι τα πολυκουμπα joypad ειναι καλυτερα σε "πολυκουμπα" παιχνιδια οπως το metroid που αναφερεις, αλλα ο μονοκουμπος μοχλος ειναι καλυτερος σε "μονοκουμπα" παιχνιδια οπως το pang που αναφερω εγω.
Καταρχάς το pang (όπως και το arcanoid) δεν παίζεται ούτε με σταυρό, αλλά ούτε με μοχλό. Θέλει paddle. Η και mouse μπορεί να βολέψει. Πρέπει να έχεις την δυνατότητα να κάνεις απαλές μετακινήσεις αλλά αν χρειαστεί, να "τηλεμεταφερθείς" σχεδόν από την μία άκρη στην άλλη. Αρα ούτε αναλογικός κάνει. Πάει αυτό.

Οσον αφορά τα παιχνίδια με ένα κουμπί. Υπάρχουν και τέτοια στο MD/SNES και απλά δεν χρησιμοποιείς τα άλλα κουμπιά. Που είναι η διαφορά? (και το Sonic ακόμα, ένα κουμπί χρησιμοποιεί στην ουσία). Δεν είπα να μετατρέπουν ένα απλό παιχνίδι σε περίπλοκο μόνο και μόνο για να εκμεταλλεύονται όλα τα κουμπιά. Αλλά το ότι με πολλά κουμπιά μπορείς να παίξεις και απλά παιχνίδια αν θες (απλά χρησιμοποιείς μόνο το ένα κουμπί) αλλά και περίπλοκα παιχνίδια στον καναπέ σου, στο κρεβάτι σου, όρθιος, ξαπλωμένος, κωλοτούμπα κλπ, χωρίς να χρειάζεται να είσαι κολλημένος δίπλα σε ένα keyboard.

To Pad του Jaguar είναι άβολο, άσχημο και κακοσχεδιασμένο. Εχει παραπάνω κουμπιά από όσα χρειάζονται και τα περισσότερα είναι σε κακή θέση. Το θέμα είναι να έχεις αρκετά κουμπιά που να μπορείς να πατάς με άνεση χωρίς να αφήνεις τα βασικά κουπιά. Οπως πχ το pad του SNES που έχεις πολλά κουμπιά στην διάθεσή σου, την ίδια στιγμή και με σχετική άνεση. Δεν είναι τυχαίο το ότι ακόμα και σήμερα χρησιμοποιείται το ίδιο design.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα