Megadrive ή SNES; [και ολίγον από AMIGA πλέον]

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας telonio
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
mike είπε:
Tοτε εσυ που τα ξερεις ολα, εξηγησε μου γιατι πετυχε εμπορικα το SNES, γιατι απετυχε το Ν64, γιατι ηταν μετριο το GG και γιατι τα πηγε εξαιρετικα το Wii ?Δεν υπαρχει καποιο κοινο σε αυτα, τα δυο πρωτα δεν ειχαν πειρατεια και πηγαν σε τελειως διαφορετικα νουμερα, τα δυο τελευταια ειχαν πειρατεια (λιγοτερη το gamecube) και παλι ειχαν διαφορετικους δρομους. Το SNES δεν ηταν τοσο καλυτερο απο το MD, το Ν64 ηταν καλυτερο απο το saturn, το GG καλυτερο απο το ps2 αλλα εχασε, το wii εκατο φορες χειροτερο απο το ps3 και δεν πατωσε. Οι πωλησεις θελουμε δεν θελουμε δεν λεμε τιποτα για κανενα μηχανημα, κανεις τις διαφημισεις σου, πεφτει και η προπαγανδα, υπαρχει και το fan base, αλλα και παλι στην ιστορια της Ν ποτε δεν πηγε κατι με "pattern".

@ other_reality : το flashback ειναι τυχαιο ονομα, οπως και ολο το παραδειγμα. Στην πραγματικοτητα μολις βαλεις το flashback στο SNES ή στο MD, δεν θες καν να το παιξεις, λες κατευθειαν "που ειναι η εισαγωγικη οθονη με τα ματια και την εκπληκτικη μουσικη" και κατευθειαν χαρακτηριζεται χειροτερο. Για αναφισβητητο συγκρητικο, μπορει καποιος να διατρεξει στο "διαφορετικες εκδοσεις του ιδιου 16μπιτ παιχνιδιου" στο retromaniax το 2010.

Αν αποφασισεις να το παιξεις, παρολο που δεν μπορει απο τα αποδητηρια να φτασει της εκδοση της αμιγκα, θα διαπιστωσεις οτι εχει περισσοτερα χρωματα στο ΣΝΕΣ, καλυτερα γραφικα, και ειναι παρομοιο γενικα. Εκεινη την εποχη περιοδικα οπως το user που ή τα επερναν απο εταιριες ή ηταν διανοητικα καθυστερημενοι, εγραφαν οτι βλακεια μπορεις να φανταστεις, σε ενα κοινο review για MD, SNES, PC, AMIGA.
Ποτε δεν δηλωσα οτι τα ξερω ολα και ποτε δεν εκρυψα οτι ειμαι οπαδος της N αλλα οταν οι αλλες κονσολες ειτε ειναι sega ειτε sony κλπ εχουν παιχνιδαρες το παραδεχομαι.Στης ερωτησεις σου τωρα το snes πετυχε γιατι ειχε τα παντα.Ηταν ισαξιο η και καλητερο απο τον ανταγωνισμο της εποχης,ειχε ολα τα κορυφαια first party της N και ολες οι third party εταιριες εκαναν ουρα για το πια θα πρωτοκυκλοφορηση τα παιχνιδια της.Το N64 απετυχε γιατι δεν μπορουσε να δωσει στους third party το οραμα που τους εδεινε το CD του playstation κλασικο παραδειγμα το final fantasy VII της square που αρχικα ηταν να κυκλοφορησει στο N64 αλλα μολις ειδαν το Playstation με το CD την εκαναν με ελαφρα πηδηματακια και δεν μπορουσε να σταθει μονη της η κονσολα μονο με τα first party κατι που το συνανταμαι και σημερα με το Wii U.To Game cube απετυχε γιατι ειχε απεναντι του ενα ps2 που πηγαινε ο καθενας στον μαναβη στον ζαχαροπλαστη η στον κουρεα της περιοχης του και ειδικα στης μεγαλες πολεις και με ελαχιστα χρηματα εφευγε με μια σακουλα παιχνιδια κατι που δεν γεινοταν στο Game Cube και το θεμα πειρατια στο Game Cube ειναι το λιγοτερο αστειο σε σχεση με το ps2.Eτσι λοιπον και εκει αν και ειδαμε καποια πολυ καλα third party οπως Resident Evil 4 πχ δεν μπορεσε τελικα να σηκωσει το βαρος της κονσολα η N μονο με τα first party.To Wii πετυχε για πολλους λογους.Πρωτον γιατι εδωσε κατι διαφορετικο στον κοσμο οπως ηταν o χειρσμος,δευτερων εκανε μεγαλο ανοιγμα στο casual κοινο και δεν εχει σημασια αν αγορασαν την κονσολα ατομα που επαιξαν εστω και μονο μια φορα μαζι της το θεμα ειναι οτι το αγορασαν και τριτον λογο της πειρατιας και της εξαιρετικης Homebrew σκηνης του Wii.E αφου λοιπον τα ps1,ps2,Wii κλπ εκαναν τεραστιες πωλησεις λογο της πειρατιας τοτε γιατι η τεραστια και πανμεγιστη amiga πουλησε μονο 4,5 εκατομμυρια κομματια ολες οι amiga μαζι της στιγμη που οπως λετε ηταν πιο ισχυρη απο της κονσολες της εποχης,ολα τα παιχνιδια της ηταν τελεια και μπορουσες να αγορασεις πειρατικα τα παιχνιδια με το κιλο;Πως γεινεται με ολα αυτα τα καλουδια ο κσμος να αγορασε 50 εκατομμυρια snes και 40 εκατομμυρια MD την στιγμη που δεν μπορουσε να αγοραζει τα παιχνιδια με το κιλο αλλα τα χρυσοπληρωνε;To εκανε αυτο γιατι πιο πολλα του προσφερε μια κονσολα σε ολους τους τομοις οσον αφορα τα παιχνιδια ασχετα αν τα χρυσοπληρωνε αλλα και γιατι δεν ηταν ολα τοσο ευκολα οπως τα λετε εσεις που μεγαλωσατε στην αθηνα.
Στο νομο σερρων που μενω εγω οπως και στο χωριο μου αλλα και σε ολα τα γυρω χωρια που μπορω να γνωριζω amiga ειχε μονο ενας και αυτος απο σποντα και που μετα απο λιγο καιρο την ετρωγε η σκονη μεσα σε μια αποθηκη και αργοτερα την εκανε τραμπα για ενα ζευγαρι περιστερια τοσο πολυ ειχε απολαυσει και ευχαριστηθη αυτος την amiga.Εδω περα δεν μπορουσες να βρεις τα παιχνιδια με το κιλο οπως τα βρισκατε εσεις και ουτε σε καποιο πιθανο προβλημα μπορουσε ο κατοχος amiga να βρει την λυση μεσω καποιου φιλου του γιατι πολυ απλα δεν ειχε κανεις ενω οι παντες ειχαν snes,nes,mega drive,master system κλπ.Μπορει μεσα στην πολη των σερρων να ηταν καλητερα τα πραγματα αλλα γυρω γυρω με amiga δεν ασχολιοταν κανεις η καλητερα ασχολιοταν ελαχιστοι.Αμα δεν ειχα αυτον τον γνωστο πιτσιρικας να δω τι ειναι η amiga αν μεγαλητερος δεν ειχα εναν φιλο που σπουδαζε θεσσαλονικη ωστε να μπορουσα να δω και να παιξω τα παιχνιδια που μπορεσα αλλα και αν δεν διαβαζα ολα αυτα εδω μεσα δεν θα ειχα ιδεα τι ειναι η amiga.

To να βλεπετε την amiga σαν τον ζωντανο θρυλο των videogames ειναι δικαιωμα σας και καλα κανετε γιατι ολοι μας ημαστε fanboys καποιας εταιριας ασχετα αν πολλοι θελουν να το κρυβουν.Καλα κανετε και γουσταρετε με το συστημα σας και τα παιχνιδια του και γενικα με ολα οσα εχουν σχεση μαυτο αλλα δεν σημαινει οτι θα κατσουμε ολοι εμεις οι αλλοι να δεχτουμε οτι το gaming με ενα κουμπι και αλμα προς τα πανω με τον μοχλο ειναι το ιδανικο,οτι δεν τρεχει και τιποτα με το να βαζουμε και να βγαζουμε πεντακοσιες δισκετες που λεει ο λογος για να παιξουμε ενα παιχνιδι,οτι σε ολα τα ειδη παιχνιδιων η amiga ειχε τα καλητερα παιχνιδια αλλα και τα ανεκδοτα οτι καποια ports στην amiga ειναι καλητερα απο τα arcades οπως υποθηκε παραπανω με το Toki που πραγματικα ακομα γελαω απο την ωρα που το διαβασα γιατι πολυ απλα δεν μπορω να διανοηθω και να σκεφτω εστω και εναν τομεα που να ειναι καλητερο στην amiga την στιγμη που το εχω παιξει και εγω στην amiga και το εχω βγαλει την ψυχη στα arcades.

Πητε λοιπον οτι θελετε για την amiga οπως λεω οτι θελω και γω για της αγαπημενες μου κονσολες και καθηστε με ανεση στον μικροκοσμο που εχετε φτιαξει και που θεωρειτε την amiga την θεα των videogames η καλητερα την θεα των 16bit την στιγμη που κανεις οπαδος του snes η του mega drive δεν εχει διανοηθει καν να πει κατι τετοιο ια την κονσολα του.Ολα μια χαρα λοιπον αλλα αυτα που λετε και παραμυθιαζεστε μεταξυ σας οι αμιγκαδες για τον ''κολοσσο'' που λεγεται amiga δεν σημαινει οτι το ιδιο παραμυθι θα το φαμε και μεις οι αλλοι.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ευχαριστο είναι το ότι σε κάνω να γελάς πάντως.

Εγω να δεις γέλια που ρίχνω με τον φίλο σου που αντάλλαξε την Amiga με τα περιστέρια...Πάντως είναι φυσικό να μην κατανοείς κάτι για το οποίο δεν έχεις την παραμικρή ιδεα, οπότε δεν πρόκειται -ούτε έχω εγώ τουλάχιστον σκοπό- να σου αλλάξω τα μυαλά με την Amiga. Η Commodore έχει χρεωκοπήσει, λεφτά δεν πρόκειται να μου στείλει οπότε...μπορείς να παίξεις το Toki στο φανταστικό megadrive, ή το πανάκριβο και συλλεκτικό Secret of banana στο εκπληκτικό Snes. Άσε εμάς τους αμιγκάδες να αλλάζουμε δισκέττες και να παίζουμε μονόκουμπα παιχνίδια που δεν έχεις ακούσει ποτέ σου, σκασίλα σου, Nintendo forever. Ήθελα να'ξερα κιόλας άμα έχετε αγοράσει όλα αυτά τα καρτς, ή τα έχετε παίξει σε emulator μετά απο 15 χρόνια, γιατί τα παιχνίδια που παίζαμε εμείς, τα παίζαμε σε κανονικό hardware, τότε. Το λέω για την καθυστέρηση του disk swapping δηλαδή, γιατί το να ανοίξεις το PC, να φορτώσεις τον emulator και να σετάρεις τα πλήκτρα στο USB, όσο να'ναι πάιρνει και αυτό την ώρα του. Με τον Winuae δεν έχουμε πια diskswapping, ούτε με το Whdload στις κανονικές μας Αμίγκες.

Anyway, δεν προσπαθεί κανένας να σε πείσει να φάς κανένα παραμύθι. Εγώ είχα Snes και Amiga. Το Snes το πήρα απο την αρχή μάλιστα, απο Γερμανία. Έπαιξα αυτά τα 5-10 games που ήθελα,το παράτησα. Είχα φίλους με Mega Drive, έβλεπα τα παιχνίδια, και έκλαιγα απο τα γέλια. Γιατί δηλαδή να ισχυριστώ κάτι άλλο ; Εσύ και ο καθένας που είχε μια επιδερμική σχέση με Amiga ,είναι απολύτως φυσικό να μην ξέρει την τύφλα του για τα παιχνίδια της. Στις Σέρρες δεν είχατε Amiges. ΟΚ. Εμείς στην Αθήνα είχαμε, και είχαμε και τα "Amiγκάδικα", μαγαζιά γεμάτα με αμίγκες για να παίζει ο κόσμος που δεν είχε. Κατα τα άλλα σιγά τη διάδοση, και να'χαμε να λέγαμε που λες και εσύ. Δεν είδα ποτέ νιντεντάδικο, ούτε σεγκάδικο. Όποιον πιτσιρικά ρώταγες τι θα ήθελε να πάρει "Amiga" σου έλεγε και του τρέχανε τα σάλια. Μετά λόγω χρημάτων, έπαιρναν ενα Mega Drive, αλλα τους έφευγαν τα λεφτά στα 4-5 παιχνίδια το χρόνο που με ζόρι αγοράζανε, η νοικιάζανε με 7 κατοστάρικα - 1 χιλιάρικο τη βδομάδα στην καλύτερη. Εμείς με 350 δρχ αγοράζαμε τη δισκέτα, και την αντιγράφαμε ο ένας στον άλλο. Μαζευόμασταν στα σπίτια του ενός και του άλλου και φεύγαμε με τσάντα απο δισκέτες με παιχνίδια. Ναι, του κιλού, της πλάκας !!! Ξέρεις, Stardust, Alien Breed, Agony ,Kick Off 2, Toki σαν αυτά του MD/Snes (OOOps....).

Οπότε να'σε καλά, ευτυχώς τώρα καταλάβαμε όλοι οι amiga users ότι ζούσαμε σε άλλη πραγματικότητα. Hell, other_reality το λέει και το nickname μου ! Πάω να πετάξω τις αμίγκες μου να παίξω Turrican στο Snes και Toki στο Mega Drive...
 
metalcandyman είπε:
Στο νομο σερρων που μενω εγω οπως και στο χωριο μου αλλα και σε ολα τα γυρω χωρια που μπορω να γνωριζω amiga ειχε μονο ενας και αυτος απο σποντα και που μετα απο λιγο καιρο την ετρωγε η σκονη μεσα σε μια αποθηκη και αργοτερα την εκανε τραμπα για ενα ζευγαρι περιστερια τοσο πολυ ειχε απολαυσει και ευχαριστηθη αυτος την amiga.
:bow2: Εντάξει θεούλης ο τύπος.Πάντως και εδώ στην Δράμα στο χωριο που είμαι εγω αλλά και στα γύρω χωριά amiga είχε ένα παιδί και το πουλησε για να αγοράσει snes.
 
Other_Reality είπε:
Πάω να πετάξω τις αμίγκες μου να παίξω Turrican στο Snes και Toki στο Mega Drive...
Δεν σου είπε κανείς να παίξεις Turrican στο Snes ή Toki στο Mega Drive. Οπως κι εσύ λογικά δεν θα πεις σε κανέναν να παίξει κάποιος Mortal Kombat στην Amiga (αλίμονο). Να συγκρίνουμε τα καλύτερα games του ενός με τα καλύτερα games του άλλου. Εγώ αυτό κάνω και καταλήγω στις κονσόλες (προσωπικά). Και στην τελική όλα αυτά περί πειρατείας, loading, swapping, τιμών κλπ, είναι δευτερεύοντα θέματα όταν συγκρίνεις τα games.
 
Other_Reality είπε:
Ευχαριστο είναι το ότι σε κάνω να γελάς πάντως.
Εγω να δεις γέλια που ρίχνω με τον φίλο σου που αντάλλαξε την Amiga με τα περιστέρια...Πάντως είναι φυσικό να μην κατανοείς κάτι για το οποίο δεν έχεις την παραμικρή ιδεα, οπότε δεν πρόκειται -ούτε έχω εγώ τουλάχιστον σκοπό- να σου αλλάξω τα μυαλά με την Amiga. Η Commodore έχει χρεωκοπήσει, λεφτά δεν πρόκειται να μου στείλει οπότε...μπορείς να παίξεις το Toki στο φανταστικό megadrive, ή το πανάκριβο και συλλεκτικό Secret of banana στο εκπληκτικό Snes. Άσε εμάς τους αμιγκάδες να αλλάζουμε δισκέττες και να παίζουμε μονόκουμπα παιχνίδια που δεν έχεις ακούσει ποτέ σου, σκασίλα σου, Nintendo forever. Ήθελα να'ξερα κιόλας άμα έχετε αγοράσει όλα αυτά τα καρτς, ή τα έχετε παίξει σε emulator μετά απο 15 χρόνια, γιατί τα παιχνίδια που παίζαμε εμείς, τα παίζαμε σε κανονικό hardware, τότε. Το λέω για την καθυστέρηση του disk swapping δηλαδή, γιατί το να ανοίξεις το PC, να φορτώσεις τον emulator και να σετάρεις τα πλήκτρα στο USB, όσο να'ναι πάιρνει και αυτό την ώρα του. Με τον Winuae δεν έχουμε πια diskswapping, ούτε με το Whdload στις κανονικές μας Αμίγκες.

Anyway, δεν προσπαθεί κανένας να σε πείσει να φάς κανένα παραμύθι. Εγώ είχα Snes και Amiga. Το Snes το πήρα απο την αρχή μάλιστα, απο Γερμανία. Έπαιξα αυτά τα 5-10 games που ήθελα,το παράτησα. Είχα φίλους με Mega Drive, έβλεπα τα παιχνίδια, και έκλαιγα απο τα γέλια. Γιατί δηλαδή να ισχυριστώ κάτι άλλο ; Εσύ και ο καθένας που είχε μια επιδερμική σχέση με Amiga ,είναι απολύτως φυσικό να μην ξέρει την τύφλα του για τα παιχνίδια της. Στις Σέρρες δεν είχατε Amiges. ΟΚ. Εμείς στην Αθήνα είχαμε, και είχαμε και τα "Amiγκάδικα", μαγαζιά γεμάτα με αμίγκες για να παίζει ο κόσμος που δεν είχε. Κατα τα άλλα σιγά τη διάδοση, και να'χαμε να λέγαμε που λες και εσύ. Δεν είδα ποτέ νιντεντάδικο, ούτε σεγκάδικο. Όποιον πιτσιρικά ρώταγες τι θα ήθελε να πάρει "Amiga" σου έλεγε και του τρέχανε τα σάλια. Μετά λόγω χρημάτων, έπαιρναν ενα Mega Drive, αλλα τους έφευγαν τα λεφτά στα 4-5 παιχνίδια το χρόνο που με ζόρι αγοράζανε, η νοικιάζανε με 7 κατοστάρικα - 1 χιλιάρικο τη βδομάδα στην καλύτερη. Εμείς με 350 δρχ αγοράζαμε τη δισκέτα, και την αντιγράφαμε ο ένας στον άλλο. Μαζευόμασταν στα σπίτια του ενός και του άλλου και φεύγαμε με τσάντα απο δισκέτες με παιχνίδια. Ναι, του κιλού, της πλάκας !!! Ξέρεις, Stardust, Alien Breed, Agony ,Kick Off 2, Toki σαν αυτά του MD/Snes (OOOps....).

Οπότε να'σε καλά, ευτυχώς τώρα καταλάβαμε όλοι οι amiga users ότι ζούσαμε σε άλλη πραγματικότητα. Hell, other_reality το λέει και το nickname μου ! Πάω να πετάξω τις αμίγκες μου να παίξω Turrican στο Snes και Toki στο Mega Drive...
+1.000.000! :thumb:

Α, και να προσθέσω και κάτι ακόμα: η Amiga, ως υπολογιστής που ήταν (ας μην το ξεχνάμε αυτό), έκανε και μερικές δεκάδες "πραγματάκια" ακόμα...
 
dony είπε:
+1.000.000! :thumb:
Α, και να προσθέσω και κάτι ακόμα: η Amiga, ως υπολογιστής που ήταν (ας μην το ξεχνάμε αυτό), έκανε και μερικές δεκάδες "πραγματάκια" ακόμα...
Συγκρίνουμε τα παιχνίδια όμως....

Αν και κανονικά θα έπρεπε να συγκρίνουμε το SNES με το MD αλλά τέλος πάντων.
 
Imgema είπε:
Το να πατάς πάνω για να πηδήξεις βολεύει μόνο στα fighting. Και με τον σταυρό μια χαρά βολεύει. Σε ένα platform όμως το να πατάς το πάνω ενώ κρατάς το δεξιά, άσχετα αν είναι μοχλός, αναλογικός, ή σταυρός, και να θες να πετύχεις και την σωστή απόσταση είναι απλά μαζοχισμός. Τα arcades δεν ήταν έτσι. Είχαν κουμπί για το άλμα.

Το design του μοχλού με ένα κουμπί υπάρχει από τις εποχές του Atari 2600 όπου αρχικά δεν βγαίνανε platforms ή παιχνίδια που να κάνεις κάτι παραπάνω από το να κουνιέσαι δεξιά-αριστερά και να πυροβολείς. Ακόμα και στο Atari 2600 φάνηκε αργότερα ποσο περιορισμένος είσαι με μόνο ένα κουμπί. Γι αυτό και στο NES/Master System είχες 2 πλέον (και πάλι αργότερα και αυτά σε περιόριζαν). Σε ένα μηχάνημα με περισσότερες δυνατότητες είναι απλά κουτό να μην έχεις περισσότερο έλεγχο στην διάθεσή σου.
Θα σου φέρω ένα παράδειγμα με το Metroid στο NES (το οποίο θεωρώ ότι έχει ένα από τα καλύτερα control schemes σε κονσόλα). Όταν θέλεις από σταθερή θέση να κινηθείς δεξιά και να πυροβολήσεις ενώ πηδάς πρέπει να πατήσεις δεξί στο d-pad μετά το Β και μετά ο αντίχειρας να μετακινηθεί γρήγορα στο Α. Σε αντίθεση στο Turrican αυτό επιτυγχάνεται με μια διαγώνια κίνηση προς τα δεξιά και πάτημα του κουμπιού όσες φορές θέλεις. Προσωπικά θεωρώ ότι είναι ξεκάθαρα θέμα συνήθειας και θέμα του πως βάζει κανείς το μυαλό του να σκέφτεται. Αλλά τον βασικότερο ρόλο παίζει το game design. Για παράδειγμα το άλμα στο metroid διαρκεί αρκετά ώστε να έχεις τον απαιτούμενο χρόνο να κάνεις αυτή την κίνηση.

Επίσης θα διαφωνήσω ότι ο σταυρός έχει την ίδια ακρίβεια με το joystick στις διαγώνιες κινήσεις. Είναι πολύ μικρότερο το ποσοστό επιτυχίας και σίγουρα είναι αρκετά πιο κουραστικό. Ακόμα και το pad του mega drive που έχει τον καλύτερο σταυρό, έχει ελλείψεις σε αυτό τον τομέα.

Επίσης, σαν παρατήρηση, είναι προφανές πιθανό ένα παιχνίδι να είναι καλύτερο σε μια κονσόλα ή έναν υπολογιστή σε σχέση με τα arcades για έναν και μόνο έναν απλό λόγο. Τα arcades είναι σχεδιασμένα ώστε ο μέσος χρόνος του παιχνιδιού να είναι μερικά λεπτά και ως εκ τούτου δυσκολεύουν πάρα πολυ το gameplay (μιλάμε πάντα για arcades της ίδιας γενιάς γιατί για 8-bit arcades νομίζω δεν τίθεται λόγος). Αλλιώς τα chipsets που υπάρχουν σε arcades είναι προφανώς πολύ καλύτερα από ότι έβγαλε η sega, η ninty ή η commodore.

Α και για την ιστορία, ο λόγος που το SNES έσκισε την Amiga στις πωλήσεις είναι ότι η A500 έκανε 599 δολάρια χωρίς μόνιτορ και το SNES 210. Και για κάποιον που ήθελα μια παιχνιδομηχανή τα 600 είναι πάρα πολλά χρήματα...

Το ότι θα υπερασπιζόμουν την Αμίγκα μου κάνει πολύ παράξενο. Παρηγορούμαι από το γεγονός ότι το κάνω ως παιχνιδομηχανή :P
 
Imgema είπε:
Συγκρίνουμε τα παιχνίδια όμως....
Αν και κανονικά θα έπρεπε να συγκρίνουμε το SNES με το MD αλλά τέλος πάντων.
Σε αυτό το τελευταίο έχεις απόλυτο δίκιο, αλλά αφού φτάσαμε στο σημείο να συζητάμε αν η Amiga είναι πιο χρήσιμη από ένα ζευγάρι περιστέρια (αλήθεια, ήταν του ίδιου ή διαφορετικού φύλλου; ), μάλλον είμαστε αρκετά off-topic!
 
ChrisTOS είπε:
Α και για την ιστορία, ο λόγος που το SNES έσκισε την Amiga στις πωλήσεις είναι ότι η A500 έκανε 599 δολάρια χωρίς μόνιτορ και το SNES 210. Και για κάποιον που ήθελα μια παιχνιδομηχανή τα 600 είναι πάρα πολλά χρήματα...
Καλά ρε παιδιά, με έχετε μπερδέψει λίγο. Λες ότι το SNES ήταν πιο φτηνό, άρα γι αυτό ξεπέρασε την Amiga ενώ 2-3 σελίδες τώρα λέμε για το πόσο πόσο πανάκριβα είναι τα παιχνίδια στις κονσόλες σε σχέση με την Amiga που σας τα χαρίζανε...

Αμιγκάδες, σταματήστε να διαφωνείτε μεταξύ σας και καταλήξτε κάπου για να μπορέσουμε να συνεννοηθούμε δηλαδή :P
 
Το entry level ήταν χαμηλότερο, και μετά στα παίρνανε με τα games. Δεν είναι και ο Γόρδιος Δεσμός ! Ότι γίνεται και τώρα με τις κονσόλες, και μια ζωή δηλαδή.
 
Imgema είπε:
Καλά ρε παιδιά, με έχετε μπερδέψει λίγο. Λες ότι το SNES ήταν πιο φτηνό, άρα γι αυτό ξεπέρασε την Amiga ενώ 2-3 σελίδες τώρα λέμε για το πόσο πόσο πανάκριβα είναι τα παιχνίδια στις κονσόλες σε σχέση με την Amiga που σας τα χαρίζανε. Καταλήξτε κάπου για να συνεννοηθούμε δηλαδή :P
Πιστεύω ότι η τεράστια διαφορά στις πωλήσεις έχει να κάνει με το γεγονός ότι οι κονσόλες θεωρούνταν "παιχνίδια" - ειδικά τότε που δεν είχαν άλλες multimedia και λοιπές χρήσεις - και ως εκ τούτου, απευθύνονταν σε πολύ μεγαλύτερο κοινό από έναν (ακριβό) υπολογιστή ο οποίος, στον τομέα του, είχε να ανταγωνιστεί τον Atari ST αλλά, κυρίως, τα IBM PC συμβατά. Η Amiga προσπαθούσε να χωρέσει 2 και 3 καρπούζια στην ίδια μασχάλη - πράγμα που ίσως τελικά και να ήταν η κατάρα της...
 
Other_Reality είπε:
Το entry level ήταν χαμηλότερο, και μετά στα παίρνανε με τα games. Δεν είναι και ο Γόρδιος Δεσμός ! Ότι γίνεται και τώρα με τις κονσόλες, και μια ζωή δηλαδή.
Οι καινούριες κονσόλες (όσο είναι καινούριες) δεν είναι και τόσο φτηνές, με τα ίδια λεφτά παίρνεις έναν μέσο υπολογιστή πλέον, με παρόμοιες δυνατότητες (χωρίς οθόνη αλλά πλέον τους συνδέεις στην TV όπως και τις κονσόλες). Και παρόλο που τα PC και οι κονσόλες είναι σήμερα πιο κοντά από ποτέ σε θέματα κόστους (σε σχέση με την δεκαετία του 90), τα PC σήμερα πολλοί τα θεωρούν ακόμα και νεκρά!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Θα την αλλάξουμε ξανά τελείως την κουβέντα, lol ! Αλλα ναί σήμερα είναι κάπως πιο κοντά. Εξακολουθεί όμως να είναι πιο "προσβάσιμο" το PC, απο τα PS4/Xbone.
 
Other_Reality είπε:
Θα την αλλάξουμε ξανά τελείως την κουβέντα, lol !
Δεν πειράζει, έτσι κι αλλιώς ο τίτλος του topic αλλάζει δυναμικά, σύμφωνα με το περιεχόμενο

:P :P
 
Imgema είπε:
Αμιγκάδες, σταματήστε να διαφωνείτε μεταξύ σας και καταλήξτε κάπου για να μπορέσουμε να συνεννοηθούμε δηλαδή :P
Αυτό πάρτο πίσω γιατί θα σκοτωθούμε! :P
 
Other_Reality είπε:
Οπότε να'σε καλά, ευτυχώς τώρα καταλάβαμε όλοι οι amiga users ότι ζούσαμε σε άλλη πραγματικότητα. Hell, other_reality το λέει και το nickname μου ! Πάω να πετάξω τις αμίγκες μου να παίξω Turrican στο Snes και Toki στο Mega Drive...
Δεν χρειαζεται να πεταξεις την amiga σου γιατι για Turrican στο SNES δεν ξερω αλλα αν θες να παιξεις Toki παιξτο στο mame που εννοειται οτι ειναι καλητερο απο την amiga:P
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Απο που να αρχίσεις και που να τελειώσεις. Τα pad του snes/megadrive για τα παιχνίδια που έπαιζαν (platform τύπου mario συνήθως) ήταν καλύτερα και δε μπορούσαν να παιχτούν με ένα κουμπί. Τα παιχνίδια της Amiga πάλι ήταν σχεδιασμένα να παίζονται με ένα κουμπί και έπαιζαν μια χαρά. Συνεπώς δεν υφίσταται σοβαρό θέμα στα χειριστήρια, δε φαντάζομαι να θέλει κανείς να παίξει kick off με σταυρό ή risky woods ας πούμε ή να παίξει mario all stars με το μοχλό. Τα παιχνίδια τύπου arcade παίζουν καλύτερα με μοχλό ενώ τα platform παίζουν καλύτερα με pad και ξεχωριστά κουμπάκια.

Στα παιχνίδια θα αναφέρω τα εξής σε Amiga 500 που είναι επιπέδου coin op ούτε καν κονσόλας. Μιλάμε για advanced δουλειές σε assembler όχι παιχνιδάκια σε amos basic.

Risky Woods, Pang, Toki, Rainbow islands, Kick off, Project X, Turrican II, Arkanoid, Pacmania, Pinball Fantasies, Alien Breed, Battle Squadron, SWIV, Lionheart και μπορώ να γράψω και άλλα 100 (τουλάχιστον) αν χρειαστεί. Δεν είχε όμως mario killer ούτε metroid killer ούτε zelda killer αυτό θα πρέπει να το πούμε. Οι αποκλειστικότητες αυτές του snes του έδωσαν και τις παραπάνω πωλήσεις στο τέλος. Γενικώς δεν είχε αυτό που λέμε killer apps παιχνίδια δηλαδή που πουλάνε μηχανήματα όπως αυτά (ειδικά) της νιντέντο.

ΥΓ μιλάμε για Α500 πάντα, ξεχνάμε την Α1200 που η commodore έβαλε blitter πιο αργό απο τον 68020 και γενικώς είναι άχρηστος, γιαυτό δεν είδαμε και παιχνίδια όπως Darius Gaiden (παιχνιδάρα) που το arcade χρησιμοποιεί αν δε κάνω λάθος 68020.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
mike είπε:
Ε τωρα αυτο δεν εχει καμια λογικη, συγκρινεις ενα adventure που ειναι ενα παιχνιδι των Χ ωρων, συνηθως 5, που αμα το τελειωσεις δεν θες να ξαναπαιξεις, αλλα και να το ξαναπαιξεις ειναι ολοιδιο, με ενα πολυ πιο random παιχνιδι? Και με την εννοια της διαρκειας του gameplay, το kick off 2 ειναι μονο 1 δισκετα και το παιζουν ακομα και σημερα στα πρωταθληματα γιατι δεν υπαρχει πιο random gaming απο το να παιζεις kick off με εναν φιλο σου. Δεν εχει καμια σχεση το ποσο μεγαλο ειναι σε διαρκεια ενα παιχνιδι και ποσο θα το παιζεις, με το ποσο μεγαλο ειναι σαν "δεδομενα" ΜΒ ενα παιχνιδι. Εδω σου λεω καθαρα οτι οι κονσολες με κασετες αυτοπεριοριζονται στην χωρητικοτητα του cartidge ενω οι κονσολες με CD ή οι υπολογιστες δεν περιοριζονται ποτε και εσυ μου λες για το ποσο μεγαλο ειναι το gameplay, καμια σχεση, εγω ακομα και σημερα παιζω SF2 στο ΣΝΕΣ με μεγαλη χαρα.
Οπως ενα παιχνιδι "μπορει να ειναι απειρο" με τις δισκετες, αλλο τοσο απειρο μπορει να ειναι και με τις κασετες. Συμφωνοι, το κοστος αλλαζει, αλλα η δυνατοτητα υφισταται. Απο την στιγμη παντως, που το μεγαλυτερο Snes παιχνιδι σε ασυμπιεστη μορφη ειναι μεγαλυτερο σε μεγεθος δεδομενων απο το αντιστοιχο της Amiga, δεν υπηρξε ποτε η αναγκη για κατι τετοιο τοτε. Απλα γεγονοτα. Περι replay value, οκ συμφωνοι πως το kick-off ειναι εξαιρετικα εθιστικο για πολλους, αλλα αντιστοιχως μπορω να σκεφτω ευκολα καμια πενηνταρια παραδειγματα παιχνιδιων για Snes. Παντα και σε μια κασετουλα διχως πολλα πολλα.

mike είπε:
Το τοπικ θα πρεπει να γινει κονσολες VS υπολογιστες, εκει εχει παει. Απο την μια καθολου πειρατεια, καθολου loading, πολλα κουμπια, arcade παιχνιδια, χειριστηρια με σταυρους και λαθη, ευκολια χρησης, ακριβα παιχνιδια, περιορισμος ΜΒ
Το Snes ειχε απο πολυ παλια πειρατια. Bootlegs και loaders/copiers υπηρχαν σχεδον απο το πρωτο χρονο κυκλοφοριας του περιπου. Απλα για μια πληθωρα λογων, δεν επικρατησανε ποτε.

Τι ακριβως θες να πεις για τα "λαθη"; Οτι πχ δεν εχει καλη ανταποκριση το gamepad εναντι του joystick; Εαν ναι, ελεος. Και εγω γουσταρω arcades αλλα κολλημα δεν εχω. Το καθενα για το σκοπο του και το παιχνιδι του. Επαιζες και point and click με το tomahawk στη τελικη;

Οι κονσολες ειχανε γενναιες πτωσεις τιμων, φθηνα μεταχειρισμενα, καθως και και εβρισκες παιχνιδια και περιφερειακα παντου. Για "υπολογιστες" εβρισκες αυθεντικα παιχνιδια τοτε με το κυαλι. Και για Amiga πχ ειχα βρει μολις δυο φορες αυθεντικο παιχνιδι.

Ποσα παιχνιδια ηταν εκεινη την εποχη 12mb στους προσωπικους υπολογιστες; Γιατι το Star Ocean τοσο ηταν. Σε μια κασετα μαλιστα, διχως να χρειαζεται μαλιστα αναβαθμισεις, μετατροπες και ανοιγματα, και βουντου και λοιπες τελετες.

mike είπε:
πειρατεια και φθηνο software, περισσοτεροι τιτλοι, disk swapping και loading, χειριστηρια με μπιλια, απεριοριστα ΜΒ παιχνιδιων, adventures, simulators...
Δεν νομιζω πως ειναι σοβαρο επιχειρημα σοβαρου ανθρωπου το να προασπιζεται το "οτι υπηρχε πειρατια". Οπως και αντιστοιχως για οποιοδηποτε αλλο μηχανημα.

Φθηνα παιχνιδια, μαλιστα. Κατεβασα 10 τευχη pixel και user εκεινης της εποχης, και δεν βρηκα κανενα καταστημα οπου να πουλαει αυθεντικα παιχνιδια για Amiga. Ακομα και να μου ξεφυγει καποιο, γιατι βρηκα δυο φορες στη ζωη μου αυθεντικο παιχνιδι για Amiga; Μετα μαλιστα απο ψαξιμο; Και γιατι εβρισκα παιχνιδια για Snes και Mega Drive παντου;

Απεριοριστα = να αλλαζεις 666 δισκετες καθε λεπτο η καθε φορα που αλλαζες οπλο, εκανες καποια κινηση η σκοτωνες καποιον εχθρο; Ναι δυστηχως δεν ειχαμε τετοια μαζοχιστικα πραγματα οι κονσολαδες, βαζαμε την κασετουλα μας και.. επαιζε! Ουτε καθε λεπτο αλλαγη, ουτε βουντου για να παιξει ενα παιχνιδι ουτε τιποτα. Εβαζες την κασετα και επαιζες απο την αρχη ως το τελος και αυτο ηταν. Ασε που τα "απεριοριστα δεδομενα" πρακτικα ειναι μια η δυο δισκετες απο παιχνιδια που τυγχανει να ειναι και ανωτερα στις κονσολες. Λυπηρο αλλα ετσι εδειξε η ιστορια.

Φανταζομαι πως με adventures εννοεις τα point and click. Οπου εαν και υπηρχαν στις κονσολες, δεν ηταν τυποι παιχνιδιων κοντα στη φιλοσοφια της κονσολας και δεν εμβαθυναν ποτε. Ασχετως εαν υπηρξαν, καποια καλα μαλιστα. Εαν βεβαια με το adventures εννοεις τον ευρυτερο ορο, τοτε τα adventure shooters, adventure platforms, adventure role play games και τα action adventures κανανε πλακα στους 16bit υπολογιστες. Υπηρχε απο τοτε ενας Sonic, ενας Mario, ενας Vectorman και ενας Yoshi να υπενθυμιζει σε κατι πουθεναδες fire+ice, superfrog κτλ ποιος εκανε κουμαντο στον χωρο.

mike είπε:
Αλλα τι να το κανεις το MD και τα αλλα 16μπιτ οταν οι χρηστες ειχαν συνηθως 500+ παιχνιδια στην Α500, τα περισσοτερα απο τα οποια δεν υπηρχαν σε 16μπιτ κονσολες, και τα "αποκλειστικα" των κονσολων ηταν τοσα λιγα, τοσο ακριβα, και τοσο χειροτερα απο της Α500 που ακομα και τωρα οι χρηστες Α500 γελανε με τη ολη συγκριση. Γιατι ποιος ειχε τοτε πανω απο 10 παιχνιδια στην κονσολα του? εγω παντως ειχα παρει το MD με 3 ή 4 και το SNES επισης με τοσα, και ευτυχως που δεν πηρα αλλα, γιατι ηταν κοροιδια να δινεις 20χιλιαδες για ενα παιχνιδι. Ευτυχως που δεν εχουν μπει αμιγκαδες απο αλλα φορουμ να γραψουν καμια χοντραδα, εμεινα εγω να γραφω και οι αλλοι απλα να ξερουν την πραγματικοτητα της εποχης εκεινης. Καλα κανουν και δεν ασχολουνται μαλλον, ουτε εγω θα ασχοληθω αλλο με το θεμα κονσολες VS υπολογιστες, εαν θελετε ας γυρισουμε το MD VS SNES που ειναι πιο ενδιαφερον.
Χαμογελασα λιγο, θα πω την αληθεια!

Οντως οι κονσολες δεν ειχανε τους τονους "παιχνιδιων" επιπεδου shareware/freeware τιτλων που ειχε σε υπερποσοτητες η Amiga και η καθε Amiga.. Κυριως ειχανε δικα τους παιχνιδια, αλλα οχι καλα, οχι και τοσο καλα, και καποια υπεροχα οπου και με αυτα θριαμβευσαν.

Μακαρι να μπορουσα να γνωριζω περισσοτερα για το ποσο στο καλο χρηματα κοστιζαν τα παιχνιδια της Amiga, αλλα δυσκολευτηκα να βρω οτιδηποτε και οι γνωσεις και οι αναμνησεις μου ειναι περιορισμενες.. Φαινεται πως υπηρχε εξαιρετικη αγαπη απο τους κατοχους των μηχανηματων να βαζουνε καρφια στο φερετρο των αγαπημενων τους μηχανηματων, και ετσι ελαχιστα καταστηματα φερνανε αυθεντικους τιτλους για κατι υπερομαντικους της εποχης εκεινης.

Καλο ειναι να λεμε την πραγματικοτητα της εποχης εκεινης, η αληθεια να λεγεται. Υπηρχαν κατι επαγγελματικα μηχανηματα οπου εβαζαν παιχνιδια με το τσουβαλι, και θεωρουσανε τιτλους αναφορας παιχνιδια που παντου αλλου παιζανε με τουλαχιστον τρια κουμπια, με μολις μια κασετουλα, ενω ο "ακριβοτερος χειροτερος 666 ανταγωνισμος" ειχε παιχνιδια που αφησανε ιστορια, αποθεωθηκαν απο τοτε εως και σημερα, και τυγχανει να συνεχιζουνε σαν ονοματα εως και σημερα. Ατιμε Mario και Sonic, φαγατε τον Superfrog! Εαν ειναι δυνατον, να θυμαται ο κοσμος ως πραγματικοτητα το ποσο υπερπαιχνιδαρες ηταν ειναι και θα ειναι το Sonic 3 και το Mario World, αντι για το φωτεινο υπεραστρο του γαλαξια μας, το Super Frog 2!!!

Ακου να δεις πραγματα που πιστευει αυτος ο τρελος γαλαζιος πλανητης..

mike είπε:
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή : βρισκόμαστε στο πρώτο μισό της δεκαετίας του '90 στην Ελλάδα. Θέλουμε να αγοράσουμε κάτι για να παίζουμε. Στην Ελλάδα έχουν κυκλοφορήσει πια όλες οι κονσόλες επίσημα και όλα τα καλά παιχνίδια (εκτός από κάτι περίεργα PC engine κτλ). Δεν είμαστε αμερικλανάκια να μας κατευθύνουν σε αγορές και να έχουμε λεφτά για πέταμα. Έχουμε πρόσβαση στα καλά παιχνίδια των κονσολών (Zelda,sf2 κτλ) αλλα και εύκολη πρόσβαση στα πειρατικά παιχνίδια της Α500 (και να αντιγράψουμε από φίλους). Ξεκινάμε μετα “αποκλειστικά”, θέλουμε να παίξουμε τα κορυφαία από αυτά π.χ. Zelda,Metroid, Donkey στο SNES και για αυτά αξίζει να πληρώσεις. Όχι μόνο γιατί δεν μπορείς να τα παίξεις άλλου, αλλα σημειώστε το παρακάτω είναι σημαντικό: και γιατί αυτά τα παιχνίδια αξίζουν τα χρήματα τους. Τώρα πάμε στα υπόλοιπα “αποκλειστικά” κάθε μηχανήματος π.χ. Στην τύχη αναφέρω το supertennis, μπορείς να ζήσεις και χωρίς αυτά τα παιχνίδια, όταν π.χ. μπορείς να πάρεις κάποιο άλλο τεννις στο MD αντί για συγκεκριμένα το supertennis του SNES. Αρα αξίζει η αγορά των κάλων αποκλειστικών τίτλων και όχι όλων των αποκλειστικών τίτλων. Από την άλλη υπάρχουν τα παιχνίδια που έχουν κυκλοφορήσει σε πολλά φορματ. Ας υποθέσουμε (που δεν ισχύει) ότι όλα τα κοινά παιχνίδια είναι καλύτερα π.χ. στο SNES, ένα τυχαίο παιχνίδι για παράδειγμα, το flashback. Πόσο καλύτερο είναι από την εκδοσή για Α500?5 % ? άντε 10% ? όταν κοστίζει 2000% περισσότερο το cartridge θα πρέπει να είσαι ή βλάκας ή λεφτάς ή προπαγανδισμένος ή ανενημέρωτος για να το αγοράσεις σε cartridge με 25.000 δρχ ενώ το παίζεις σε δισκέτες με λιγότερο από 1000 δρχ. Και τα κοινά παιχνίδια αποτελούν το 90% του software της εποχής. Και εφόσον κάποιος σκεφτεί λογικά και δεν πιαστεί κορόιδο να δίνει 25.000 δρχ για κοινά παιχνίδια, τότε έρχεται και το bonus που είναι τα αποκλειστικά παιχνίδια της Α500 (agony κτλ) που όσα χρήματα να έχεις για πέταμα σε κονσόλες, δεν μπορείς να τα παίξεις.Τελικό συμπέρασμα: εάν δεν είσαι σε κάποια κατηγορία ανθρώπων που δεν είναι σωστά ενημερωμένος ή έχεις άλλο θέμα, τότε η έξυπνη λύση της εποχής θα ήταν να πάρεις την κονσόλα σου μόνο εάν εκεί θες να παίζεις κάποια συγκεκριμένα καλά αποκλειστικά παιχνίδια(που είναι παιχνιδάρες και αξιζουν τα χρηματα τους), ενώ για κανονικό hardcore gaming με 500 παιχνίδια θα πάρεις Α500. Για αυτο και τα εκατονταδες παιχνιδια που τελικα θα παιξεις εκει, μετατρεπουν σε θριαμβο το συγκριτικο Α500 VS 16bit consoles, εκεινη την εποχη. Τότε, γιατί τώρα με τα emulators, μπορείς να παίξεις παντού τα πάντα, άρα δεν είναι σημαντικό το βασικό κριτήριο της επιλογής Α500, και η σύγκριση με τα σημερινά δεδομένα είναι διαφορετική.

Και οι πωλησεις δυστυχως δεν ειναι κριτιριο για τιποτα, εκτος και εαν θεωρεις οτι ειναι καλυτερο το yaris των εκατομυριων πωλησεων απο το supra των ελαχιστων.
Βασικα θελω να αρχισω απο το Agony. Το εχεις αναφερει ηδη τρεις φορες στο θεμα. Δεν κρινω το τι πιστευω η το τι πιστευεις εσυ για τον τιτλο, αλλα μιας και εσυ ο ιδιος κλαις τα λεφτα σου για "παιχνιδακια" επιπεδου Eliminate Down και Super Turrican 2, ενω δεν σου αρεσουν επισης τιτλοι οπως το Ranger-X και το Axelay.. μαλλον εχουμε καποιες σημαντικες διαφορες στο πως αντιλαμβανομαστε ενα καλο τιτλο.

Περι τιτλων και τι σου αρεσει και τι οχι, δεν γνωριζω τι εχεις δει, αλλα διαβαζοντας τις πιο "εξωτικους" τιτλους για Amiga, οπου καλος και εχεις βρει, και τους κραυγαλεους γνωστους για τα αλλα συστηματα, καταλαβαινω πως μαλλον η σχεση σου με τα Snes / Mega Drive ειναι παρα πολυ επιφανιακη. Γιατι ok εσυ μπορει πχ να παιζεις Agony, αλλα και τα δυο μηχανηματα εχουν καμια πενηνταρια τιτλους οπου εδραιωθηκαν στο βιντεοπαιχνιδοστερεωμα για μαλλον πολυ καλους λογους.

Περι θριαυμβου της 16bit Amiga εναντι των λοιπων 16 κονσολων, ακουγεται ενας πολυ ενδιαφερων τιτλος για καποιο μυθιστορημα επιστημονικης φαντασιας, και με ενδιεφερε να το διαβασω. Γιατι φυσικα δεν θα μπορουσε να ειναι τιποτα αλλο απο φαντασια, η Amiga κατατροπωθηκε πολλακις απο τα Snes / Mega Drive.

ΒΕΒΑΙΑ ΟΜΩΣ, δεν ειχαμε παιχνιδαρες οπως το Agony, το SuperFrog και το Fire+Ice και παιζαμε βλακιες οπως Vectorman, Sonic 1-2-3, Mario All Stars, Mario World, Ranger-X, Probotector, Earthbound, Light Crusader, Alien Soldier, Streets Of Rage, Shinobi, Castlevania, World Of Illusion και ολα οσα αφηνω εξω. ΒΕΒΑΙΑ ΟΜΩΣ δεν εχει και ιδιαιτερη σημασια, στην ιστορια μας η Amiga / 16bit computers ειναι αυτα που δοξαζει ο κοσμος. Λεμε τωρα!

Other_Reality είπε:
Το οτι τα παιχνίδια παίζονται με ένα κουμπί, ακόμη προσπαθώ να καταλάβω γιατί ξενίζει τόσο. Εμένα προσωπικά μου φαινόταν αυτονόητο τότε. Για να μην μιλήσω για τους σταυρούς. Σαν arcade οπαδός, λογικά θα έπρεπε να σου φαίνεται πιο νορμάλ η χρήση μοχλού απο το πλαστικό σταυρουδάκι. Το ότι κάνεις πάνω απλά τον μοχλό για να πηδήξεις π.χ, αντί να πατάς ενα κουμπί, επίσης. Παίξε το Toki στην Amiga, που είναι καλύτερο και απο το arcade, και παίξτο μετά στο Mega Drive. Με αυτό το απλό παράδειγμα θα καταλάβεις γιατί η σύγκριση των δυο αυτών μηχανημάτων δεν έχει νόημα για οποιονδήποτε, όχι μόνο αμιγκά. Έλα, και μια δισκετούλα είναι, δεν χρειάζεται να βάλεις-βγάλεις ! Το αν είμαστε κολλημένοι, χαζοί, καμμένοι η ξέρώ-γώ τί, δεν θα το απαντήσω, απλώς θα σε παραπέμψω στα ποστς σου για την υπερ-εταιρεία του gaming την Nintendo. Ο καθένας έχει τα κολλήματά του, τις ιδιαιτερότητές του και τις "αγάπες" του. Για εμάς, η Amiga είναι απλά η "Βασίλισσα των 16bits". Έτσι την μάθαμε, έτσι την ζήσαμε, έτσι την θυμόμαστε. Τί να κάνουμε τώρα ; Δεν έχει απαντήσει κανείς παράλογα κάπου, συνεχώς υπάρχουν επιχειρήματα και εγώ προσωπικά, θα παραδεχτώ -όπως και έκανα- την ανωτερότητα κάποιων τίτλων εφόσον αυτή υπάρχει. Δεν πετάχτηκε κανείς να πεί "Ούγκα-μπούγκα η Amiga τα τσακίζει όλα, πετάξτε τις σαβούρες σας". Κουβέντα κάνουμε. Και μάλιστα θεωρώ και καλή, γιατί τυχαίνει να έχουμε αρκετά καλή εμπειρία απο Amiga games, να έχουμε ασχοληθεί αρκετά παραπάνω απο τον μέσο όρο, οπότε εκ των πραγμάτων, γνωρίζουμε και πέντε-δέκα πράγματα παραπάνω και τα παραθέτουμε.
Επαιζα επισης Toki στην Amiga, και παντα μου φαινοταν καλυτερο στα arcades. Σε τι πιστευεις πως ηταν καλυτερο στην Amiga; Οχι και τιποτα αλλο, αλλα το ειχα λιωσει το παιχνιδι.

Παρεππτωντος, θελω να μιλησω για το κολλημα που υπαρχει περι της Amiga και του tomahawk.

Ναι οντως ηταν και παραμενει εξαιρετικη δημιουργια, και για τα δεδομενα του τοπου μας, αλλα και γενικοτερα. Ωστοσο, φαινεται να ξεχνανε πολλοι πως ειναι τριτο περιφερειακο, και οχι κατι που ερχοτανε μεσα με καθε Amiga η οποιοδηποτε αλλο συστημα. Επισης γιατι εγω το θυμαμαι ακριβο; Ειχε κατω απο 5000δρχ στα πρωτα χρονια κυκλοφοριας του; Γιατι μεταχειρισμενο πολλα χρονια μετα, τοσο το ειχα βρει. Επισης, ποσοι ξερουνε οτι τα Snes / Mega Drive ειχανε και αυτα φοβερα arcade sticks;

Συγκεκριμενα υπηρχε το

τοση επιτυχια εχει τελος παντων το Agony; okay ρε παιδια μαγκια σας, αλλα ντροπη, πειτε και για το Battle Squadron τιποτα, θα νομιζουμε πως ιεναι παιχνιδι-υμνος το Agony στο τελος τοσες φορες που εχει αναφερθει.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Mου αρεσουν οι σελιδες σου, που ουτε καν δεν τις διαβαζω γιατι βαριεμαι, μετα τις πρωτες σειρες. Ειδικα κατι τρελες ανακριβες σε βαθμο αηδιας ή χειροτερα που γραφεις, οπως οτι μπορει να εχουμε απειρο μεγεθος παιχνιδιων σε cartidge (αραγε κανουμε cart swapping σε κονσολες, βγαλε το cartidge του DK2 και βαλε το DK3 εν ωρα λειτουργειας εαν το πιστευεις) και επισης οτι το μεγαλυτερο παιχνιδι ΣΝΕΣ σε κασετα ειναι μεγαλυτερο απο το μεγαλυτερο σε δισκετες της αμιγκα (που ειναι στην Α500 περιπου 12ΜΒ, 3 φορες το sitar ocean, ενω γενικα σε αμιγκα υπαρχει σε δισκετες παιχνιδι 27ΜΒ). Παιξε κανα master system και αλλαξε πλευρο, το joypad βραχυκυλωσε.

@imgema : δυο σελιδες πιο πισω οταν αναφερομαι στο pang, αναφερομουν στο pAng και οχι στο pΟng, το παιχνιδι που υπαρχει σε arcade, A500, SNES και σπας μπαλακια, οποτε οτιδηποτε εγραψες δεν ισχυει (περι ταχυτατης μεταφορας κτλ) οκ δεν το καταλαβες σωστα.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
@Getta

Το Τοκι το έπαιζα στα arcades, και με το που απέκτησα την Amiga ήθελα διακαώς μια κόπια. Στην Amiga το παιχνίδι μου φαινόταν πάντα πιό πολύχρωμο, και είχε καλύτερο ήχο στα αυτιά μου. Δεν είναι το μόνο arcade game που έβρισκα καλύτερο απο τα arcades στην Amiga. Και τουλάχιστον, δεν φαίνονταν μόνο σε μένα καλύτερα μερικά, όπως π.χ το Silkworm, που είχε επιπλέον εχθρούς και ήταν βελτιωμένο σε πολλούς τομείς.

Αυθεντικά παιχνίδια στην Καλλιθέα (γιατί τυγχάνει να είμαι και εγώ γέννημα-θρέμμα) τα έπαιρνα απο το Amiga Athens Club. Απο εκεί έχω ψωνίσει ούκ ολίγα, όπως το Indiana Jones 3, το Nitro, το Darkseed και άλλα. Απο εκεί επίσης συνήθως ψώνιζα και για το Snes, και για το Gameboy μου, μιας και τότε έμενα πολύ κοντά στο μαγαζί.

Σε ότι αφορά το Agony, έχεις δίκιο στο ότι το Battle Squadron αξίζει περισσότερης μνείας. Όμως λόγω της μουσικής και των γραφικών του σε ορισμένα σημεία το Agony έγινε γρήγορα amiga classic. Σίγουρα δεν έχει το καλύτερο gameplay, αλλα όλοι το θυμόμαστε, περίπου για τους ίδιους λόγους που θυμόμαστε το πρώτο Shadow Of The Beast.

Σχετικά με το Tomahawk, δεν μπορώ να πώ περισσότερα απο όσα ήδη έχουν γραφτεί σε τούτο εδώ το φόρουμ. Φυσικά και είναι τρίτο περιφερειακό, είναι όμως ελληνικο, το είχαμε όλοι, και όλοι παίξαμε την σωρό των amiga games με δαυτο. Ειλικρινά η σύγκριση με το Apollo, όσο και αν ακουστώ και εγώ εριστικός, μου φαντάζει αστεία. Με τον μοχλό αριστερά, τον όγκο και τα άχρηστα επιπλέον πλήκτρα του για χρήση σε Amiga φαντάζει εκτός απο άβολη, περιττή.

Σχετικά με τα games και τα libraries, δεν μπορώ να πώ κατι άλλο ! Sorry ! Επιμένουμε εμείς οι απο εδώ, επιμένετε και εσείς οι απο εκεί. Sonic, Mario κλπ οκ τα ξέρουμε, τα έχουμε παίξει, τα έχουμε και στην συλλογή μας οι περισσότεροι φαντάζομαι. Στο κάτω-κάτω γι'αυτό έχουμε και MD και Snes με μερικούς τιτλους στις συλλογές μας. Δεν πρόκειτα να σε πείσω, ούτε οποιονδήποτε άλλο δηλαδή, για το ποιά παιχνίδια είναι καλύτερα στο σύνολό τους, σαν βιβλιοθήκες, ούτε φυσικά και "εσύ" η ο ΧΨ υπέρμαχος των κονσολών για την ανωτερότητα του Vectorman και του Alien Soldier. Θα αρχίσω εγώ μετά να λέω για το Stardust, για το Super Cars II, για το Settlers, το Slamtilt, το UFO Enemy unknown, Pirates, Moonstone, North and South, IK+, Rodland ....δεν θα τελειώσουμε ποτέ !
 
Πίσω
Μπλουζα