mike είπε:
Ε τωρα αυτο δεν εχει καμια λογικη, συγκρινεις ενα adventure που ειναι ενα παιχνιδι των Χ ωρων, συνηθως 5, που αμα το τελειωσεις δεν θες να ξαναπαιξεις, αλλα και να το ξαναπαιξεις ειναι ολοιδιο, με ενα πολυ πιο random παιχνιδι? Και με την εννοια της διαρκειας του gameplay, το kick off 2 ειναι μονο 1 δισκετα και το παιζουν ακομα και σημερα στα πρωταθληματα γιατι δεν υπαρχει πιο random gaming απο το να παιζεις kick off με εναν φιλο σου. Δεν εχει καμια σχεση το ποσο μεγαλο ειναι σε διαρκεια ενα παιχνιδι και ποσο θα το παιζεις, με το ποσο μεγαλο ειναι σαν "δεδομενα" ΜΒ ενα παιχνιδι. Εδω σου λεω καθαρα οτι οι κονσολες με κασετες αυτοπεριοριζονται στην χωρητικοτητα του cartidge ενω οι κονσολες με CD ή οι υπολογιστες δεν περιοριζονται ποτε και εσυ μου λες για το ποσο μεγαλο ειναι το gameplay, καμια σχεση, εγω ακομα και σημερα παιζω SF2 στο ΣΝΕΣ με μεγαλη χαρα.
Οπως ενα παιχνιδι "μπορει να ειναι απειρο" με τις δισκετες, αλλο τοσο απειρο μπορει να ειναι και με τις κασετες. Συμφωνοι, το κοστος αλλαζει, αλλα η δυνατοτητα υφισταται. Απο την στιγμη παντως, που το μεγαλυτερο Snes παιχνιδι σε ασυμπιεστη μορφη ειναι μεγαλυτερο σε μεγεθος δεδομενων απο το αντιστοιχο της Amiga, δεν υπηρξε ποτε η αναγκη για κατι τετοιο τοτε. Απλα γεγονοτα. Περι replay value, οκ συμφωνοι πως το kick-off ειναι εξαιρετικα εθιστικο για πολλους, αλλα αντιστοιχως μπορω να σκεφτω ευκολα καμια πενηνταρια παραδειγματα παιχνιδιων για Snes. Παντα και σε μια κασετουλα διχως πολλα πολλα.
mike είπε:
Το τοπικ θα πρεπει να γινει κονσολες VS υπολογιστες, εκει εχει παει. Απο την μια καθολου πειρατεια, καθολου loading, πολλα κουμπια, arcade παιχνιδια, χειριστηρια με σταυρους και λαθη, ευκολια χρησης, ακριβα παιχνιδια, περιορισμος ΜΒ
Το Snes ειχε απο πολυ παλια πειρατια. Bootlegs και loaders/copiers υπηρχαν σχεδον απο το πρωτο χρονο κυκλοφοριας του περιπου. Απλα για μια πληθωρα λογων, δεν επικρατησανε ποτε.
Τι ακριβως θες να πεις για τα "λαθη"; Οτι πχ δεν εχει καλη ανταποκριση το gamepad εναντι του joystick; Εαν ναι, ελεος. Και εγω γουσταρω arcades αλλα κολλημα δεν εχω. Το καθενα για το σκοπο του και το παιχνιδι του. Επαιζες και point and click με το tomahawk στη τελικη;
Οι κονσολες ειχανε γενναιες πτωσεις τιμων, φθηνα μεταχειρισμενα, καθως και και εβρισκες παιχνιδια
και περιφερειακα
παντου. Για "υπολογιστες" εβρισκες αυθεντικα παιχνιδια τοτε με το κυαλι. Και για Amiga πχ ειχα βρει μολις δυο φορες αυθεντικο παιχνιδι.
Ποσα παιχνιδια ηταν εκεινη την εποχη 12mb στους προσωπικους υπολογιστες; Γιατι το Star Ocean τοσο ηταν. Σε μια κασετα μαλιστα, διχως να χρειαζεται μαλιστα αναβαθμισεις, μετατροπες και ανοιγματα, και βουντου και λοιπες τελετες.
mike είπε:
πειρατεια και φθηνο software, περισσοτεροι τιτλοι, disk swapping και loading, χειριστηρια με μπιλια, απεριοριστα ΜΒ παιχνιδιων, adventures, simulators...
Δεν νομιζω πως ειναι σοβαρο επιχειρημα σοβαρου ανθρωπου το να προασπιζεται το "οτι υπηρχε πειρατια". Οπως και αντιστοιχως για οποιοδηποτε αλλο μηχανημα.
Φθηνα παιχνιδια, μαλιστα. Κατεβασα 10 τευχη pixel και user εκεινης της εποχης, και δεν βρηκα κανενα καταστημα οπου να πουλαει αυθεντικα παιχνιδια για Amiga. Ακομα και να μου ξεφυγει καποιο, γιατι βρηκα δυο φορες στη ζωη μου αυθεντικο παιχνιδι για Amiga; Μετα μαλιστα απο ψαξιμο; Και γιατι εβρισκα παιχνιδια για Snes και Mega Drive παντου;
Απεριοριστα = να αλλαζεις 666 δισκετες καθε λεπτο η καθε φορα που αλλαζες οπλο, εκανες καποια κινηση η σκοτωνες καποιον εχθρο; Ναι δυστηχως δεν ειχαμε τετοια μαζοχιστικα πραγματα οι κονσολαδες, βαζαμε την κασετουλα μας και.. επαιζε! Ουτε καθε λεπτο αλλαγη, ουτε βουντου για να παιξει ενα παιχνιδι ουτε τιποτα. Εβαζες την κασετα και επαιζες απο την αρχη ως το τελος και αυτο ηταν. Ασε που τα "
απεριοριστα δεδομενα" πρακτικα ειναι μια η δυο δισκετες απο παιχνιδια που τυγχανει να ειναι και ανωτερα στις κονσολες. Λυπηρο αλλα ετσι εδειξε η ιστορια.
Φανταζομαι πως με adventures εννοεις τα point and click. Οπου εαν και υπηρχαν στις κονσολες, δεν ηταν τυποι παιχνιδιων κοντα στη φιλοσοφια της κονσολας και δεν εμβαθυναν ποτε. Ασχετως εαν υπηρξαν, καποια καλα μαλιστα. Εαν βεβαια με το adventures εννοεις τον ευρυτερο ορο, τοτε τα adventure shooters, adventure platforms, adventure role play games και τα action adventures
κανανε πλακα στους 16bit υπολογιστες. Υπηρχε απο τοτε ενας Sonic, ενας Mario, ενας Vectorman και ενας Yoshi να υπενθυμιζει σε κατι πουθεναδες fire+ice, superfrog κτλ ποιος εκανε κουμαντο στον χωρο.
mike είπε:
Αλλα τι να το κανεις το MD και τα αλλα 16μπιτ οταν οι χρηστες ειχαν συνηθως 500+ παιχνιδια στην Α500, τα περισσοτερα απο τα οποια δεν υπηρχαν σε 16μπιτ κονσολες, και τα "αποκλειστικα" των κονσολων ηταν τοσα λιγα, τοσο ακριβα, και τοσο χειροτερα απο της Α500 που ακομα και τωρα οι χρηστες Α500 γελανε με τη ολη συγκριση. Γιατι ποιος ειχε τοτε πανω απο 10 παιχνιδια στην κονσολα του? εγω παντως ειχα παρει το MD με 3 ή 4 και το SNES επισης με τοσα, και ευτυχως που δεν πηρα αλλα, γιατι ηταν κοροιδια να δινεις 20χιλιαδες για ενα παιχνιδι. Ευτυχως που δεν εχουν μπει αμιγκαδες απο αλλα φορουμ να γραψουν καμια χοντραδα, εμεινα εγω να γραφω και οι αλλοι απλα να ξερουν την πραγματικοτητα της εποχης εκεινης. Καλα κανουν και δεν ασχολουνται μαλλον, ουτε εγω θα ασχοληθω αλλο με το θεμα κονσολες VS υπολογιστες, εαν θελετε ας γυρισουμε το MD VS SNES που ειναι πιο ενδιαφερον.
Χαμογελασα λιγο, θα πω την αληθεια!
Οντως οι κονσολες δεν ειχανε τους τονους "παιχνιδιων" επιπεδου shareware/freeware τιτλων που ειχε σε υπερποσοτητες η Amiga και η καθε Amiga.. Κυριως ειχανε δικα τους παιχνιδια, αλλα οχι καλα, οχι και τοσο καλα, και καποια υπεροχα οπου και με αυτα θριαμβευσαν.
Μακαρι να μπορουσα να γνωριζω περισσοτερα για το ποσο στο καλο χρηματα κοστιζαν τα παιχνιδια της Amiga, αλλα δυσκολευτηκα να βρω οτιδηποτε και οι γνωσεις και οι αναμνησεις μου ειναι περιορισμενες.. Φαινεται πως υπηρχε εξαιρετικη αγαπη απο τους κατοχους των μηχανηματων να βαζουνε καρφια στο φερετρο των αγαπημενων τους μηχανηματων, και ετσι ελαχιστα καταστηματα φερνανε αυθεντικους τιτλους για κατι υπερομαντικους της εποχης εκεινης.
Καλο ειναι να λεμε την πραγματικοτητα της εποχης εκεινης, η αληθεια να λεγεται. Υπηρχαν κατι επαγγελματικα μηχανηματα οπου εβαζαν παιχνιδια με το τσουβαλι, και θεωρουσανε τιτλους αναφορας παιχνιδια που παντου αλλου παιζανε με τουλαχιστον τρια κουμπια, με μολις μια κασετουλα, ενω ο "ακριβοτερος χειροτερος 666 ανταγωνισμος" ειχε παιχνιδια που αφησανε ιστορια, αποθεωθηκαν απο τοτε εως και σημερα, και τυγχανει να συνεχιζουνε σαν ονοματα εως και σημερα. Ατιμε Mario και Sonic, φαγατε τον Superfrog! Εαν ειναι δυνατον, να θυμαται ο κοσμος ως πραγματικοτητα το ποσο υπερπαιχνιδαρες ηταν ειναι και θα ειναι το Sonic 3 και το Mario World, αντι για το φωτεινο υπεραστρο του γαλαξια μας, το Super Frog 2!!!
Ακου να δεις πραγματα που πιστευει αυτος ο τρελος γαλαζιος πλανητης..
mike είπε:
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή : βρισκόμαστε στο πρώτο μισό της δεκαετίας του '90 στην Ελλάδα. Θέλουμε να αγοράσουμε κάτι για να παίζουμε. Στην Ελλάδα έχουν κυκλοφορήσει πια όλες οι κονσόλες επίσημα και όλα τα καλά παιχνίδια (εκτός από κάτι περίεργα PC engine κτλ). Δεν είμαστε αμερικλανάκια να μας κατευθύνουν σε αγορές και να έχουμε λεφτά για πέταμα. Έχουμε πρόσβαση στα καλά παιχνίδια των κονσολών (Zelda,sf2 κτλ) αλλα και εύκολη πρόσβαση στα πειρατικά παιχνίδια της Α500 (και να αντιγράψουμε από φίλους). Ξεκινάμε μετα “αποκλειστικά”, θέλουμε να παίξουμε τα κορυφαία από αυτά π.χ. Zelda,Metroid, Donkey στο SNES και για αυτά αξίζει να πληρώσεις. Όχι μόνο γιατί δεν μπορείς να τα παίξεις άλλου, αλλα σημειώστε το παρακάτω είναι σημαντικό: και γιατί αυτά τα παιχνίδια αξίζουν τα χρήματα τους. Τώρα πάμε στα υπόλοιπα “αποκλειστικά” κάθε μηχανήματος π.χ. Στην τύχη αναφέρω το supertennis, μπορείς να ζήσεις και χωρίς αυτά τα παιχνίδια, όταν π.χ. μπορείς να πάρεις κάποιο άλλο τεννις στο MD αντί για συγκεκριμένα το supertennis του SNES. Αρα αξίζει η αγορά των κάλων αποκλειστικών τίτλων και όχι όλων των αποκλειστικών τίτλων. Από την άλλη υπάρχουν τα παιχνίδια που έχουν κυκλοφορήσει σε πολλά φορματ. Ας υποθέσουμε (που δεν ισχύει) ότι όλα τα κοινά παιχνίδια είναι καλύτερα π.χ. στο SNES, ένα τυχαίο παιχνίδι για παράδειγμα, το flashback. Πόσο καλύτερο είναι από την εκδοσή για Α500?5 % ? άντε 10% ? όταν κοστίζει 2000% περισσότερο το cartridge θα πρέπει να είσαι ή βλάκας ή λεφτάς ή προπαγανδισμένος ή ανενημέρωτος για να το αγοράσεις σε cartridge με 25.000 δρχ ενώ το παίζεις σε δισκέτες με λιγότερο από 1000 δρχ. Και τα κοινά παιχνίδια αποτελούν το 90% του software της εποχής. Και εφόσον κάποιος σκεφτεί λογικά και δεν πιαστεί κορόιδο να δίνει 25.000 δρχ για κοινά παιχνίδια, τότε έρχεται και το bonus που είναι τα αποκλειστικά παιχνίδια της Α500 (agony κτλ) που όσα χρήματα να έχεις για πέταμα σε κονσόλες, δεν μπορείς να τα παίξεις.Τελικό συμπέρασμα: εάν δεν είσαι σε κάποια κατηγορία ανθρώπων που δεν είναι σωστά ενημερωμένος ή έχεις άλλο θέμα, τότε η έξυπνη λύση της εποχής θα ήταν να πάρεις την κονσόλα σου μόνο εάν εκεί θες να παίζεις κάποια συγκεκριμένα καλά αποκλειστικά παιχνίδια(που είναι παιχνιδάρες και αξιζουν τα χρηματα τους), ενώ για κανονικό hardcore gaming με 500 παιχνίδια θα πάρεις Α500. Για αυτο και τα εκατονταδες παιχνιδια που τελικα θα παιξεις εκει, μετατρεπουν σε θριαμβο το συγκριτικο Α500 VS 16bit consoles, εκεινη την εποχη. Τότε, γιατί τώρα με τα emulators, μπορείς να παίξεις παντού τα πάντα, άρα δεν είναι σημαντικό το βασικό κριτήριο της επιλογής Α500, και η σύγκριση με τα σημερινά δεδομένα είναι διαφορετική.
Και οι πωλησεις δυστυχως δεν ειναι κριτιριο για τιποτα, εκτος και εαν θεωρεις οτι ειναι καλυτερο το yaris των εκατομυριων πωλησεων απο το supra των ελαχιστων.
Βασικα θελω να αρχισω απο το Agony. Το εχεις αναφερει ηδη τρεις φορες στο θεμα. Δεν κρινω το τι πιστευω η το τι πιστευεις εσυ για τον τιτλο, αλλα μιας και εσυ ο ιδιος κλαις τα λεφτα σου για "παιχνιδακια" επιπεδου Eliminate Down και Super Turrican 2, ενω δεν σου αρεσουν επισης τιτλοι οπως το Ranger-X και το Axelay.. μαλλον εχουμε καποιες σημαντικες διαφορες στο πως αντιλαμβανομαστε ενα καλο τιτλο.
Περι τιτλων και τι σου αρεσει και τι οχι, δεν γνωριζω τι εχεις δει, αλλα διαβαζοντας τις πιο "εξωτικους" τιτλους για Amiga, οπου καλος και εχεις βρει, και τους κραυγαλεους γνωστους για τα αλλα συστηματα, καταλαβαινω πως μαλλον η σχεση σου με τα Snes / Mega Drive ειναι παρα πολυ επιφανιακη. Γιατι ok εσυ μπορει πχ να παιζεις Agony, αλλα και τα δυο μηχανηματα εχουν καμια πενηνταρια τιτλους οπου εδραιωθηκαν στο βιντεοπαιχνιδοστερεωμα για μαλλον πολυ καλους λογους.
Περι θριαυμβου της 16bit Amiga εναντι των λοιπων 16 κονσολων, ακουγεται ενας πολυ ενδιαφερων τιτλος για καποιο μυθιστορημα επιστημονικης φαντασιας, και με ενδιεφερε να το διαβασω. Γιατι φυσικα δεν θα μπορουσε να ειναι τιποτα αλλο απο φαντασια, η Amiga κατατροπωθηκε πολλακις απο τα Snes / Mega Drive.
ΒΕΒΑΙΑ ΟΜΩΣ, δεν ειχαμε παιχνιδαρες οπως το Agony, το SuperFrog και το Fire+Ice και παιζαμε βλακιες οπως Vectorman, Sonic 1-2-3, Mario All Stars, Mario World, Ranger-X, Probotector, Earthbound, Light Crusader, Alien Soldier, Streets Of Rage, Shinobi, Castlevania, World Of Illusion και ολα οσα αφηνω εξω.
ΒΕΒΑΙΑ ΟΜΩΣ δεν εχει και ιδιαιτερη σημασια, στην ιστορια μας η Amiga / 16bit computers ειναι αυτα που δοξαζει ο κοσμος. Λεμε τωρα!
Other_Reality είπε:
Το οτι τα παιχνίδια παίζονται με ένα κουμπί, ακόμη προσπαθώ να καταλάβω γιατί ξενίζει τόσο. Εμένα προσωπικά μου φαινόταν αυτονόητο τότε. Για να μην μιλήσω για τους σταυρούς. Σαν arcade οπαδός, λογικά θα έπρεπε να σου φαίνεται πιο νορμάλ η χρήση μοχλού απο το πλαστικό σταυρουδάκι. Το ότι κάνεις πάνω απλά τον μοχλό για να πηδήξεις π.χ, αντί να πατάς ενα κουμπί, επίσης. Παίξε το Toki στην Amiga, που είναι καλύτερο και απο το arcade, και παίξτο μετά στο Mega Drive. Με αυτό το απλό παράδειγμα θα καταλάβεις γιατί η σύγκριση των δυο αυτών μηχανημάτων δεν έχει νόημα για οποιονδήποτε, όχι μόνο αμιγκά. Έλα, και μια δισκετούλα είναι, δεν χρειάζεται να βάλεις-βγάλεις ! Το αν είμαστε κολλημένοι, χαζοί, καμμένοι η ξέρώ-γώ τί, δεν θα το απαντήσω, απλώς θα σε παραπέμψω στα ποστς σου για την υπερ-εταιρεία του gaming την Nintendo. Ο καθένας έχει τα κολλήματά του, τις ιδιαιτερότητές του και τις "αγάπες" του. Για εμάς, η Amiga είναι απλά η "Βασίλισσα των 16bits". Έτσι την μάθαμε, έτσι την ζήσαμε, έτσι την θυμόμαστε. Τί να κάνουμε τώρα ; Δεν έχει απαντήσει κανείς παράλογα κάπου, συνεχώς υπάρχουν επιχειρήματα και εγώ προσωπικά, θα παραδεχτώ -όπως και έκανα- την ανωτερότητα κάποιων τίτλων εφόσον αυτή υπάρχει. Δεν πετάχτηκε κανείς να πεί "Ούγκα-μπούγκα η Amiga τα τσακίζει όλα, πετάξτε τις σαβούρες σας". Κουβέντα κάνουμε. Και μάλιστα θεωρώ και καλή, γιατί τυχαίνει να έχουμε αρκετά καλή εμπειρία απο Amiga games, να έχουμε ασχοληθεί αρκετά παραπάνω απο τον μέσο όρο, οπότε εκ των πραγμάτων, γνωρίζουμε και πέντε-δέκα πράγματα παραπάνω και τα παραθέτουμε.
Επαιζα επισης Toki στην Amiga, και παντα μου φαινοταν καλυτερο στα arcades. Σε τι πιστευεις πως ηταν καλυτερο στην Amiga; Οχι και τιποτα αλλο, αλλα το ειχα λιωσει το παιχνιδι.
Παρεππτωντος, θελω να μιλησω για το κολλημα που υπαρχει περι της Amiga και του tomahawk.
Ναι οντως ηταν και παραμενει εξαιρετικη δημιουργια, και για τα δεδομενα του τοπου μας, αλλα και γενικοτερα. Ωστοσο, φαινεται να ξεχνανε πολλοι πως ειναι
τριτο περιφερειακο, και οχι κατι που ερχοτανε μεσα με καθε Amiga η οποιοδηποτε αλλο συστημα. Επισης γιατι εγω το θυμαμαι ακριβο; Ειχε κατω απο 5000δρχ στα πρωτα χρονια κυκλοφοριας του; Γιατι μεταχειρισμενο πολλα χρονια μετα, τοσο το ειχα βρει. Επισης, ποσοι ξερουνε οτι τα Snes / Mega Drive ειχανε και αυτα φοβερα arcade sticks;
Συγκεκριμενα υπηρχε το
τοση επιτυχια εχει τελος παντων το Agony; okay ρε παιδια μαγκια σας, αλλα ντροπη, πειτε και για το Battle Squadron τιποτα, θα νομιζουμε πως ιεναι παιχνιδι-υμνος το Agony στο τελος τοσες φορες που εχει αναφερθει.