Megadrive ή SNES; [και ολίγον από AMIGA πλέον]

Εγώ πάντως που έχω και τις 2 κονσόλες και λειτουργούν προτιμώ την SEGA δεν ξέρω μου αρέσει πιο πολύ...ανέκαθεν μου άρεσε και συνεχίζει να μου αρέσει...Άρα από μένα SEGA!!!!
 
mike είπε:
Εχει τοσα RPG που ειναι εξαιρετικα, οπως και αλλες κατηγοριες, αλλα τα shooter του ειναι περιπου 10, με καποια οπως το axelay να μην λενε και τιποτα. Το MD εχει τα δεκαπλασια και σχεδον τα περισσοτερα ειναι καλυτερα απο τα αντιστοιχα του SNES. Οκ, να υποστηριζουμε το SNES σε μερικες κατηγοριες παιχνιδιων, αλλα οχι στα shooters, που εχει λιγοτερα και απο τον commodore. Τωρα που το σκεφτομαι... και το MD εχει λιγοτερα shooter απο το commodore :D

Μια cpu στα 3 και κατι ΜΗΖ, δεν κανει εξ'ορισμου για γρηγορα παιχνιδια, το SNES ειχε καλυτερη αναλυση, περισσοτερα χρωματα, μεγαλυτερα sprites, με λιγα λογια καλυτερα στατικα γραφικα, καταλληλα για RPG, αλλα και platform με πολυ καλα background. Στα shooter εγινε μια προσπαθεια να χρησιμοποιηθει το scaling, το rotation, το mode9 γενικα, με αποτελεσμα να εχουμε πρωτοτυπα παιχνιδια αλλα με οχι τοσο κλασσικο gameplay, οπως π.χ. το starwing που ηταν κατι σαν 3D shooter, αλλα και το περιεργο axelay με τους εχθρους να ερχονται απο το βαθος.

Στο md δεν ειχαν τοσο καλα γραφικα στην διαθεση τους, εριξαν το βαρος στη ταχυτητα και το gameplay και εφτιαχναν κλασσικα shooter της εποχης, δηλαδη σαν και αυτα που επαιζε ο κοσμος στα ηλεκτρονικα. Μερικα ειναι μετρια, κυριως τα πριν το 1990, μετα βγηκαν μερικα που ειναι αξεπεραστα. Ακομα και στην αμιγκα αμφιβαλω εαν μπορουσαν να βγουν τοσο καλα.
Θα συμφωνήσω με τα λεγόμενά σου.

Γενικά ισχύει το ότι η κάθε κονσόλα έχει τα καλά της και η μία συμπληρώνει την άλλη ας πούμε. Εγώ ακόμα ασχολούμαι με τις κονσόλες αυτές και έχω καταλήξει στο ότι όντως το MD έχει καλύτερα (και περισσότερα) shooters αλλά και πολλά multiplatform τελικά μου αρέσουν περισσότερο στο MD από ότι στο SNES παρόλο που στο SNES συνήθως έχουν καλύτερα γραφικά.

Σε πολλές περιπτώσεις η αίσθηση στο SNES είναι λίγο πιο "βαριά" και ο χειρισμός φαίνεται να μην έχει την άμεση απόκριση με αυτόν του Mega Drive. Τρανό παράδειγμα τα Earthworm Jim και τα Mortal Kombat που στο SNES έχουν καλύτερα γραφικά και backgrounds αλλά στο Mega Drive έχουν πιο πολλά frames animation και καλύτερη απόκριση στον χειρισμό. Γι αυτό οι περισσότεροι λένε ότι τα sport games είναι γενικά καλύτερα στο Mega Drive, λόγο αυτής της απόκρισης. Αλλα και πολλά άλλα games φαίνεται να έχουν άλλο "αέρα" στο Mega Drive, σαν οι χαρακτήρες να έχουν μικρότερο βάρος και περισσότερο "νεύρο", δεν μπορώ να το εξηγήσω με άλλα λόγια.

Πάντως, παρόλο που δεν μου αρέσουν τα JRPG ίσως πάλι θα προτιμούσα το SNES λόγο 3-4 παιχνιδιών όπως τα Super Metroid, DKC2 και Yoshi's Island τα οποία θεωρώ τα κορυφαία 16bit παιχνίδια. Ομως και στο Mega Drive υπάρχουν τα Sonic 3 & Knukles, Comix Zone και Vectorman τα οποία επίσης λατρεύω. Ασε που στο Mega Drive υπάρχουν και κορυφαία games από την Treasure όπως τα Dynamite Heddy, Alien Soldier κλπ. Τέλος, πρόσφατα ανακάλυψα ένα παιχνίδι στο Mega Drive που λέγεται Cotton Panorama. Αν το δείτε θα πειστείτε ότι η ίδια η Sega τελικά χαντάκωσε παιχνίδια όπως τα Outrun, Space Harrier και Afterburner στο Mega Drive και όχι η "αδυναμία" του μηχανήματος να τρέξει sprite scalling παιχνίδια με καλή ταχύτητα.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Βασικά, μετά απο μερικά χρόνια ωριμότητας :cool: , πλέον μου αρέσουν και οι δύο το ίδιο, γιατί η καθεμία εχει τον δικό της, ξεχωριστό χαρακτήρα. Το Mega Drive έχει αυτη την "βρωμιά" στον ήχο, μια αγριάδα/σπίντα βγαλμένη απο τα arcades, πιο επιθετικό design και έξοδο ακουστικών, και φυσικά τον κατάλογο της Sega με όλα τα κλασικά παιχνίδια της περιόδου. Το Snes έχει μια πιο λεπτεπίλεπτη χροιά, έχει τον Mario και τα περισσότερο αθώα, αγνά παιχνιδάκια της Nintendo, φυσικά με τις εξαιρέσεις και στα δύο στρατόπεδα.

Επίσης, το MD θεωρώ ότι υπερτερούσε στο joypad, το οποίο μου βγάζει μια πιό στοιβαρή αίσθηση απο το -έστω και με περισσότερα πλήκτρα- joypad του Snes. Ακόμη, τα παλιά παιχνίδια (προ '93) απο Αμερική, παίζουν απροβλημάτιστα σε ενα PAL MD, ενώ θεωρώ και ότι τα πλαστικά game cases, είναι καλύτερη επιλογή απο τα χαρτόκουτα του Snes τα οποία, είναι μεν όμορφα, είναι όμως και περισσότερο εκτεθειμένα σε φθορές. Το Snes κερδίζει τις περισσότερες φορές στα γραφικά, και στα πιο "γεμάτα" παιχνίδια με περισσότερο content, όπως είναι τα RPG's και μερικά τεράστια platforms, π.χ Zelda, Super Mario World, αλλα το MD αντισταθμίζει αυτη την αδυναμία με την ταχύτητα και την arcadeίλα που βγάζουν τίτλοι όπως το Streets Of Rage 2, Sonic, Shinobi III.
 
Νομίζω έχει να κάνει καθαρά με το πια κονσόλα είχε ο καθένας μας στα νίατα του.Ο συναισθηματικός παράγοντας παίζει μεγάλο ρόλο πιστεύω στην επιλογή για το ποια απο τις δύο κονσόλες είναι καλύτερη/προτιμάμε κτλ.Εγώ είμαι με το snes γιατί πολύ απλά είχα snes και όχι MD.Και γενικά δέν έχει να κάνει με το ότι τα παιχνιδια του snes είχαν καλυτερα γραφικά/ήχο κτλ αλλά πολύ απλά γιατί δεν έδωσα ποτέ μια ευκαιρία σε παιχνίδια του mega drive(εκτος απο το sonic που το έιχε ένας φίλος)για να κρίνω πιο αντικειμενικά ίσως.Για κάθε donkey kong,metroid mario,zelda,secret of mana κτλ για μας που μάθαμε στο snes υπάρχει και ένα sonic vectroman,shining force κτλ γιαυτους που παίζανε στο mega drive....αλλα το snes είναι καλύτερο :p
 
Για το θεμα της αποκρισης εχω συζητησει με πολλους φιλους αλλα παντα με κοιτουσαν παραξενα. Χαιρομαι που το εχει εντοπισει και ο Imgema διοτι δεν νιωθω πλεον μονος χαχαχα

Τωρα...ο λογος για τον οποιο συμβαινει...αγνωστος
 
Το snes έχει χαμηλότερη ανάλυση από το md 256χ224 αντί 320χ240 του md αλλά έχει καλύτερα γραφικά πρώτον γιατί έχει μεγαλύτερη παλέτα απο τα 512 του md, έτσι μπορεί να δώσει καλύτερα τα παστελ και γκρι που είναι ιδιαίτερα σημαντικά όσοι ασχολούνται με γραφικα ξέρουν. Επίσης έχει 256 χρώματα αντί 64 και καλύτερο ήχο. Το md αν και έχει 64 χρώματα έχει χειρότερα γραφικά από την amiga λογω παλετας-copper και πολύ χειρότερο ήχο
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Shinobi είπε:
Το md αν και έχει 64 χρώματα έχει χειρότερα γραφικά από την amiga λογω παλετας-copper και πολύ χειρότερο ήχο
Από την Amiga? χαχα! Όχι μπερδεύτηκες, αυτή η παιχνιδομηχανή έχει την τιμητική της σε άλλο thread :)
 
Shinobi είπε:
Το md αν και έχει 64 χρώματα έχει χειρότερα γραφικά από την amiga λογω παλετας-copper και πολύ χειρότερο ήχο

trecool είπε:
Από την Amiga? χαχα! Όχι μπερδεύτηκες, αυτή η παιχνιδομηχανή έχει την τιμητική της σε άλλο thread :)
Ωρε αυτογκολ !!!

Νο offence αλλα ...

Πηγαινε γυρευοντας ο Co...pper της Amiga σου .
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Shinobi είπε:
Το md αν και έχει 64 χρώματα έχει χειρότερα γραφικά από την amiga
Δεν συμφωνώ ότι η Amiga έχει καλύτερα γραφικά από το Mega Drive... πολύ λίγα games προς το τέλος της ζωής της κάπως έφτασε τα επίπεδα των καλών arcade παιχνιδιών στο MD. Δεν μιλάμε για Point & Click και στατικές εικόνες εννοείται αλλά για scrolling.
 
Ειχε καλυτερα παιχνιδια νομιζω οχι όμως καλυτερα γραφικα. Μια ματιά σε δουλειές επιπέδου ενός Nieborg η Dan Malone αρκεί. Αναφέρθηκα σε amiga επειδή τα τρία αυτά συστήματα ήταν οι κύριες πλατφόρμες της εποχής.
 
Καταρχάς δεν αγόρασα ποτέ καμία από τις δύο κονσόλες. Μόνο με ανταλλαγές επί ανταλλαγών κάπου στο 1997 απέκτησα από κοινού με ένα φίλο (!) ένα Mega Drive 2 και ένα Master System 2 και έπειτα από 2 χρόνια πάλι με τον παραπάνω τρόπο ένα SNES. Τώρα έχω ακόμη εκείνο το SNES και ένα Multi Mega. Έχω παίξει αρκετά παιχνίδια και από τα δύο μηχανήματα σε emus. Σίγουρα όπως έχει αναφερθεί η ποιότητα των χρωμάτων στο SNES δεν συγκρίνεται που στο MD φαίνονται κάπως ξεπλυμένα. Πιο πολλά και πιο ζωντανά χρώματα. Επίσης όταν πρωτοέπαιξα (και για καιρό) το Donkey Kong Country και το Killer Instinct τρελάθηκα. Όσον αφορά τον ήχο μπορώ να πω ότι σε ορισμένα παιχνίδια, όπως το Super Street Fighter 2 η μουσική είναι πιο μπάσα από την αντίστοιχη του Mega Drive. Στο μηχανάκι της SEGA τώρα έχω να θυμάμαι πολύ ευχάριστα τα Fifa '97 & NBA LIVE '97 που είχαμε παίξει αρκετά την εποχή εκείνη. Τo Mortal Kombat δεν το έχω παίξει σε καμία κονσόλα (μόνο στο Mega CD) ώστε να έχω άποψη για το real thing αλλά από τους emulators νομίζω ότι η έκδοση του MD ε, απλά έχει ξεφύγει μπροστά (όπως και αυτή μεταξύ Game Gear έναντι του Game Boy). Όσον αφορά τα χειριστήρια προτιμώ και πάλι SNES. Έχει ΟΛΑ τα απαιτούμενα κουμπιά χωρίς Mode και άλλα περίεργα. Επίσης κάθετε πιο καλά στα δικά μου χέρια. Η ταχύτητα του Sonic πολλές φορές με κουράζει αλλά και η αργή κίνηση του Mario ώρες ώρες μου σπάει τα νεύρα. Επίσης όπως αναφέρθηκε παραπάνω το Sunset Riders στο SNES μοιάζει πιο πολύ στο Arcade ενώ στο MD λείπει ο ένας παίκτης, η πίστα είναι αλλιώς, άστα να πάνε.

Αυτό που δεν μου αρέσει στο SNES είναι το χρώμα του που με το πέρασμα του χρόνου έχει κιτρινίσει (συχνό φαινόμενο) ώστε να μας θυμίζει και την καταγωγή του βέβαια...Θεωρώ τα μαύρα κονσόλια της SEGA πιο όμορφα (λόγω χρώματος και όχι απαραίτητα σχήματος).

Τελικό συμπέρασμα, με ελαφρύ προβάδισμα το SNES και ο κύριος λόγος είναι η χρωματική παλέττα των παιχνιδιών.
 
Shinobi είπε:
Ειχε καλυτερα παιχνιδια νομιζω οχι όμως καλυτερα γραφικα. Μια ματιά σε δουλειές επιπέδου ενός Nieborg η Dan Malone αρκεί. Αναφέρθηκα σε amiga επειδή τα τρία αυτά συστήματα ήταν οι κύριες πλατφόρμες της εποχής.
Για μένα είχει ΚΑΙ καλύτερα παιχνίδια η Amiga, χωρίς αμφιβολία. Όπως και να το κάνουμε δεν συγκρίνονται οι κατάλογοι των παιχνιδιών. Το μέγεθος και μόνο τρομάζει σε όποια τυχόν σύγκριση, όσο για την ποιότητα νομίζω ότι oi συγκρίσεις παιχνιδιών που βγήκαν και στις δύο πλατφόρμες, 9 στις 10 τα παιχνίδια είναι καλύτερα στην Amiga, σε όλους τους τομείς. (Μην ξεχνάμε τον ήχο...)

Shadow Of The Beast 1/2/3, SWIV, Lotus Esprit 1/2, Leander, Chaos Engine, Sensible Soccer, Battle Squadron, Turrican 2, Desert Strike, με μια πρόχειρη ψακτική στο μυαλό μου είναι μερικά τρανταχτά παραδείγματα. Τώρα τα coin-op conversions, και ειδικά της Sega είναι άλλη ιστορία. Τα πιάνω ως exclusive της Sega, με guest εμφανίσεις στην Amiga, χωρίς όμως να είναι πάντα κακά τα conversions στην Amiga ! Mην πιάσουμε amiga exclusives (η τελοσπάντων ανύπαρκτα σε MD/Snes) , ας πούμε Lionheart, Agony, Hybris, Apidya, Assasin, Benefactor,Alien Breed, Moonstone, γιατί ο κλαυσίγελος θα διογκωθεί :)
 
Εντάξει, το χειριστήριο του SNES ήταν ιστορικό αφού εισήγαγε τα shoulder buttons και την διάταξη των 4 face buttons που χρησιμοποιούνται μέχρι σήμερα. Τα χειριστήρια του Mega Drive ήταν ίσως πιο εργονομικά στο σχήμα αλλά όπως και να το κάνεις με τα shoulder buttons έχεις άμεσα 2 κουμπιά παραπάνω να πατάς ταυτόχρονα με τα face, χρησιμοποιώντας δάχτυλα τα οποία ήταν μέχρι τότε "άχρηστα". Ακόμα και τα 6κουμπα χειριστήρια του Mega Drive δεν έφταναν την χρηστικότητα του SNES pad για αυτόν τον λόγο.
 
Imgema είπε:
Εντάξει, το χειριστήριο του SNES ήταν ιστορικό αφού εισήγαγε τα shoulder buttons και την διάταξη των 4 face buttons που χρησιμοποιούνται μέχρι σήμερα.
Αρκεί να μην παίζεις Street Fighter II και έχεις την Strong Punch στο L! Δεν υπάρχει περίπτωση να μην πάθεις αγκύλωση ή άλλες κακώσεις προσπαθώντας να κάνεις Hadoken ή Shoriyuken με κανένα Ryu, Ken.
 
Αντιθετα εμενα με εκνευριζε (και ακομα με εκνευριζει) η υπαρξη πολλων κουμπιων. Ειδικα το χειριστηριο του SNES ειχε παρα πολλα κουμπια για την εποχη, και στα ελαχιστα παιχνιδια που τα χρησιμοποιουσες ολα οπως το SF, δεν ηταν ευχρηστα. Το 6 button του MD ηταν πολυ καλυτερο για SF, αλλα εκεινη την εποχη κανεις δεν ειχε τετοιο, ολοι επαιζαν με το 3 button που απλα το SF δεν παιζοταν. Σαν "σταυρός" επισης μου φαινοταν πιο εργονομικος αυτος του MD, αντιθετα με τον σταυρό του SNES. Καλα ολα αυτα ειναι λογικο να μου φαινονται αθλια, αφου επαιζα και με το tomahawk που καταλαβαινες κατευθειαν πιο κατευθυνση πατησες.

Τελικα για εμενα αυτο που προσωπικα κρινει ποιο απο τα MD ή SNES θεωρει καλυτερο ο καθενας, ειναι το ειδος των παιχνιδιων που παιζει. Δεν μπορεις να κατηγορησεις κανεναν εαν του αρεσουν ποδοσφαιρακια, rpg ή shooters.

Και ας αφησουμε απ'εξω την amiga 500, δεν ειναι στην ιδια κατηγορια "κονσολων", ασχετα που ηταν καλυτερη στα games απο τις κονσολες. Οι κονσολες με κασετες φανταζαν τοτε σαν ιδανικη λυση για το προβλημα της πειρατειας, και υπηρξε προπαγανδα υπερ τους. Διαβαστε το mega review του flashback στο USER, παρουσιαζεται για megadrive, SNES, amiga και pc και θα καταλαβειτε. Τελικα ολα αλλαξαν παλι υπερ της πειρατειας με τον ερχομο του CD (μονο η κατευθυνομενη "ενημερωση" των περιοδικων δεν αλλαξε).
 
mike είπε:
Και ας αφησουμε απ'εξω την amiga 500, δεν ειναι στην ιδια κατηγορια "κονσολων", ασχετα που ηταν καλυτερη στα games απο τις κονσολες.
Και αυτό μία άποψη είναι, με την οποία διαφωνώ αν μου επιτρέπεται ;)
 
mike είπε:
Αντιθετα εμενα με εκνευριζε (και ακομα με εκνευριζει) η υπαρξη πολλων κουμπιων. Ειδικα το χειριστηριο του SNES ειχε παρα πολλα κουμπια για την εποχη, και στα ελαχιστα παιχνιδια που τα χρησιμοποιουσες ολα οπως το SF, δεν ηταν ευχρηστα. Το 6 button του MD ηταν πολυ καλυτερο για SF, αλλα εκεινη την εποχη κανεις δεν ειχε τετοιο, ολοι επαιζαν με το 3 button που απλα το SF δεν παιζοταν. Σαν "σταυρός" επισης μου φαινοταν πιο εργονομικος αυτος του MD, αντιθετα με τον σταυρό του SNES. Καλα ολα αυτα ειναι λογικο να μου φαινονται αθλια, αφου επαιζα και με το tomahawk που καταλαβαινες κατευθειαν πιο κατευθυνση πατησες.
Κοίτα, τα πολλά κουμπιά κατά την ταπεινή μου γνώμη είναι και καλό και κακό. Καλό διότι εκτελείς κάποιες κινήσεις κυριολεκτικά "με το πάτημα ενός κουμπιού" και όχι με τρελούς συνδιασμούς, A+B, Κάτω+B κτλ. Πατάς ένα κουμπί και τελείωσες. Προτιμάς δηλαδή το χειριστήριο του Master System που έχει μετά βίας 2 κουμπιά?

Από την άλλη όμως μπορεί άνετα να μπερδευτείς με τα πολλά κουμπιά. Π.χ. το χειριστήριο του PS2 με 4 shoulder buttons και 4 κύρια κουμπιά και 2 αναλογικούς μοχλούς...χαμός. Βέβαια όσο εξελίσονται τα παιχνίδια τόσο περισσότερες κινήσεις απαιτούν...

Προσωπικά και γω προτιμώ όχι πολλά κουμπιά.

mike είπε:
Διαβαστε το mega review του flashback στο USER, παρουσιαζεται για megadrive, SNES, amiga και pc και θα καταλαβειτε. Τελικα ολα αλλαξαν παλι υπερ της πειρατειας με τον ερχομο του CD (μονο η κατευθυνομενη "ενημερωση" των περιοδικων δεν αλλαξε).
Δώσε link να μην ψαχνόμαστε ;)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Εγω με τις σημερινες κονσολες, δηλαδη στο παρον, δεν εχω προβλημα με τα πολλα κουμπια, παιζω ανετα με ps3, xbox360. Τοτε ομως ειχα, κυριως γιατι ενα παιχνιδι με τελειο gameplay θα πρεπει να ειναι απλο και να μην χρειαζεται να μαθεις 50 κολπα για να εισαι καλυτερος. Παρε για παραδειγμα δυο ποδοσφαιρακια, το fifa2014 σε καποια καινουργια κονσολα που παιζεται με 20 κουμπια και συνδιασμους και απο την αλλη το sensible soccer στην αμιγκα που παιζεται με ενα κουμπι. Για να γινεις ανταγωνιστικος στο ΦΙΦΑ πρεπει να θυμασε 1000 πραγματα, αντιθετα στο sensible το μαθαινεις σε 5 λεπτα και απο εκει και περα μετρανε τα αντακλαστικα, λιγο η στρατηγικη και αρκετα η τυχη. Μπορει ο "ασχετος" παικτης που επαιξε για 5 λεπτα να βαλεις γκολ σε καποιον εμπειρο παικτη, ενω στο ΦΙΦΑ ο εμπειρος παικτης θα ριχνει 10αρες και ο πρωταρης θα σκεφτεται "πως να γινεται αυτο το κολπο?". Αλλωστε το καλυτερο παιχνιδι ολων των εποχων δεν ειχε ουτε ενα κουμπι!

Υ.Γ. οταν λεμε η αμιγκα ειχε τα καλυτερα παιχνιδια, εννουμε για την εποχη της και τα 16μπιτ στανταρντς, εκτος και εαν καποιο παιχνιδι σε SNES/MD εδειχνε 4096 χρωματα και δεν το εχω δει. Απο την αλλη ο καθενας οπως την βρισκει, μπορει και να θεωρει οποιαδηποτε κονσολα καλυτερη, δεν θα διαφωνισουμε τωρα εαν σε καποιον αρεσει το MD ή το SNES ή το PC 286 ή ακομα καλυτερα το atari του.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
mike είπε:
οταν λεμε η αμιγκα ειχε τα καλυτερα παιχνιδια, εννουμε για την εποχη της και τα 16μπιτ στανταρντς, εκτος και εαν καποιο παιχνιδι σε SNES/MD εδειχνε 4096 χρωματα και δεν το εχω δει.
Δεν νομίζω ότι ο αριθμός χρωμάτων έχει να κάνει με το πόσο καλά είναι τα games ενός μηχανήματος, ας πάρουμε για παράδειγμα το Master System των 32 χρωμάτων το οποίο καταπατήθηκε από το NES των 16 χρωμάτων.

Επίσης το ότι υπήρχαν 1 ή 2 παιχνίδια στην Amiga που δείχνανε τόσα πολλά χρώματα (σε στατική εικόνα φαντάζομαι) δεν είναι αντιπροσωπευτικό των παιχνιδιών της γενικότερα τα οποία έδειχναν 32 χρώματα ταυτόχρονα στην οθόνη αν δεν κάνω λάθος (λιγότερα και από το Mega Drive). Γιατί θυμάμαι τα ports από PC adventures που στην VGA είχαν 256 χρώματα και στην Amiga 32. Δεν θα κάτσω να πω ότι το PC είναι ανώτερο όμως μόνο και μόνο γι αυτό, αφού ούτε που με νοιάζουν τα point & click adventures. Αν είχα να διαλέξω μεταξύ PC και Amiga το 1990 θα διάλεγα Amiga.

mike είπε:
Απο την αλλη ο καθενας οπως την βρισκει, μπορει και να θεωρει οποιαδηποτε κονσολα καλυτερη, δεν θα διαφωνισουμε τωρα εαν σε καποιον αρεσει το MD ή το SNES ή το PC 286 ή ακομα καλυτερα το atari του.
Ετσι ακριβώς είναι. Τώρα μιλάς σωστά. Το hardware, τα χρώματα, η ιπποδύναμη κλπ είναι δευτερεύοντα θέματα. Θα μπορούσα κι εγώ να κρίνω την Amiga ως κατώτερο μηχάνημα σε σχέση με τις κονσόλες μόνο και μόνο για τα disk swaps και τα loading times ας πούμε (οπότε οι κασέτες δεν ήταν καλύτερες μόνο και μόνο λόγω μειωμένης πειρατείας). Αλλά αυτό δεν μειώνει το γεγονός ότι τα Turrican 2-3 είναι θαυμάσια games... Tο ποιο μηχάνημα προτιμούμε έχει να κάνει με το αν η βιβλιοθήκη των παιχνιδιών ταιριάζει με τα γούστα μας. Εγώ πριν ψήφισα SNES όχι για τα 256 χρώματα έναντι των 64 του MD, αλλά λόγω μερικών games που τα θεωρώ τα καλύτερα της εποχής, σύμφωνα με τα γούστα μου.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ουτε το SNES ειχε 256 χρωματα σε ολα τα παιχνιδια. Γενικα αυτο με τα χρωματα ειναι ΜΙΑ ΤΕΡΑΣΤΕΙΑ ΑΠΑΤΗ. Τα παιχνιδια της εποχης ειχαν συνηθως 32 χρωματα. Στην αμιγκα ειχαν συνηθως 32 χρωματα (αν και τα μεγιστα ειναι 4096), στο megadrive επισης 32 και στο SNES συνηθως 32 ή 64 με τα μεγιστα να ειναι 256. Στα pc τα adventures ελεγαν οτι ειχαν 256 χρωματα, αλλα καμια σχεση, μιλαμε για στατικες εικονες, ακομα και η Α500 ειχε σε πολλα παιχνιδια 256 σε στατικες εικονες. Σε πραγματικες συνθηκες εαν πισι της εποχης δεν μπορουσε να εχει σωστο σκρολινγκ με πανω απο 32 χρωματα, βασικα δεν μπορουσε γενικα να εχει σωστο σκρολινγκ, με την εννοια που το ειχε το MD. Ουτε εχει καμια σημασια ο αριθμος των χρωματων, σε μια SVGA με 256 χρωματα η εικονα ηταν πολυ πιο αδιαφορη και πιξελιασμενη απο μια Α500 με 32 χρωματα σε ενα 1084 με ζεστα και φωτεινα χρωματα. Φυσικα και οι κονσολες ευνουνταν στο θεμα "αναλυση σε τηλεοραση" αφου και το SNES και MD συνδεονταν με RF στην τηλεοραση που στρογγυλοποιουσε και ομαλοποιουσε τις ατελειες, αλλα θαμπωνε τα χρωματα.

Και πραγματι αυτο που μετραει ειναι τα παιχνιδια, εμενα μου αρεσαν τα shooters και ειχα καμια 30αρια στην αμιγκα, δεν θα μπορουσε να μου αρεσει περισσοτερο το SNES των mario, donkey, zelda, ουτε τα pc των adventures, rpg's. Αλλα και στο MD που υπηρχαν γιαπωνεζικα shooters, δεν ειχαμε προσβαση σε αυτα, αφου τα κονσολαδικα εφερναν μονο εμπορικα παιχνιδια οπως lion king, NBA live, FIFA, alladin, sonic κτλ παιχνιδια που θα ειχαν αρκετες πωλησεις και οχι το gaiares ή το truxton που θα πουλαγε ελαχιστα. Ετσι με μια αμιγκα ειχες προσβαση σε απειρα παιχνιδια με 250-300 δρμ η δισκετα, σε πισι ειχες προσβαση σε αρκετα απο αντιγραφες φιλων (λιγοτερα απο αμιγκα), ενω σε κονσολες αγοραζες 2-3 παιχνιδια και οτι ανταλλασες/δανειζοσουν. Εγω στο SNES ειχα λιγοτερα απο 10 παιχνιδια, θυμαμαι τα donkey, mario, zelda, NBA JAM, street fighter, mortal kombat και καναδυο ακομα, ουτε ενα shooter.
 
Πίσω
Μπλουζα