Retro "στημενα" συγκριτικα [BBC-464-QL]

phil_vr είπε:
Το οτι ηταν ολα αγγλικα μηχανηματα εχει απολυτη λογικη.. αγγλικο καναλι, αγγλικη αγορα και τρεις αγγλοι κατασκευαστες. Μακαρι να ειχαμε ελληνικα μηχανηματα (οχι pc φασον και αναλογα..) που να τα κατασκευαζαμε, να ειχαν κατακλυσει την ελληνικη αγορα και να τα προωθουσε ενα ελληνικο καναλι. Μαγκια τους, και αυτος ο σωβινισμος που αναφερουμε τους εβγαινε σε καλο, μιας και εφτιαχναν μηχανηματα και με το σπαθι τους κερδιζαν τις αγορες της ευρωπης.
Δεν θα συμφωνήσω. Ο γνωστός απομονωτισμός των Βρετανών τους βγήκε φυσικά σε κακό. Από τη μεγάλη βιομηχανία υπολογιστών που είχαν τη δεκαετία του '80, δεν τους έχει μείνει τίποτα. Ούτε Sinclair, ούτε Acorn, ούτε Amstrad. Έκαναν τα "δικά" τους και δεν έβλεπαν πόσο και πώς είχε προχωρήσει η τεχνολογία στην αντίπερα όχθη.

Την πάτησαν όπως στο ποδόσφαιρο το '50. Δεν είχαν επαφή με τον υπόλοιπο κόσμο και νόμιζαν ότι ήταν οι καλύτεροι, ενώ το ποδόσφαιρο παγκοσμίως τους είχε ξεπεράσει. Γύρισαν πίσω ταπεινωμένοι μετά την ήττα με 1-0 από τις "αποικίες". :rofl:
 
Να και μια καλή συζήτηση!

Κατα αρχήν να διαφωνήσω με τον τίτλο. Το τεστ μπορεί να είναι ατυχές αλλά όχι στημένο. Η συγκεκριμένη εκπομπή είχε μεγάλη ακροαματικότητα την εποχή εκείνη και ΔΕΝ ήταν από το BBC. Επίσης καραδοκούσαν όλες οι εταιρίες και τα περιοδικά τις εποχής που αναφερόντε (βλέπε PCW) για να επιτεθούν στήν εκπομπή αν χρειαζόταν. Ξέρουμε όλοι πόσο φανατισμένα ήταν όλα τα "micro-στρατόπεδα" εκείνη τήν εποχή.

Τέλος πάντων, προτού σας πω την άποψη μου να βάλουμε τα πράγματα σε μία τάξη και να εξηγήσω γιατί είπα ότι το τεστ ήταν ατυχές.

Κατα αρχήν το τεστ σύγκρινε μήλα με αχλάδια!

1) Το BBC micro είχε κυκλοφορήσει στην αγορά 3 χρόνια πριν το Amstrad. Σήμερα κανένα περιοδικό ή εκπομπή πού σέβεται τον εαυτό της δεν θα σύγκρινε ένα μηχάνημα που βγήκε πριν από 3 χρόνια με κάτι που βγήκε σήμερα. Αλλά εκείνα τα χρόνια ήταν πιο αθώα :)

2) Tα 3 μηχανήματα στόχευαν σε διαφορετικές αγορές και είναι πραγματικά ατυχές να τα συγκρίνεις με τα ίδια κριτήρια.

To BBC ήταν εκπαιδευτικό μηχάνημα. Είχε σχεδιαστεί απο την Acorn μετά απο αίτηση τού BBC για τήν υποστήριξη των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του. Τα προγράμματα αυτά είχαν τεράστια επιτυχία και πραγματικά έφεραν τούς υπολογιστές στα σχολεία. Τήν εποχή εκείνη δεν έβρισκες σχολείο, κολέγιο ή πανεπιστήμιο που δεν είχε τουλαχιστον ένα BBC micro. Βέβαια η αγορά τών μηχανημάτων αυτών ήταν επιδοτούμενη απο το υπουργείο παιδείας εξού και η υψηλή τιμή δεν ήταν και τόσο μεγάλο πρόβλημα (για τα σχολεία φυσικά). H σχεδίαση του αντικατόπριζε τίς ανάγκες τής εκπαιδευτικής αγοράς. Είχε πολύ καλή δομημενη BASIC όπως έχει ήδη αναφερθεί με στοιχεία που είχαν παρθεί απο τη Pascal. H λογική ήταν να μάθουμε στα παιδια σωστό προγραμματισμο. Και όπως ήδη ειπώθηκε είχε και ενσωματωμένο assembler για προγραμματισμό και πειραματισμό σε γλώσσα μηχανής. Αλλά δεν σταμάταγε εκεί. Λόγω τής μεγάλης εκπαιδευτικής αγοράς το BBC είχε πολλές γλώσσες προγραμματισμού που μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την δημιουργία εφαρμογών. Εγώ έχω χρησιμοποιήσει αναλόγως με τις ανάγκες της εκάστοτε εφαρμογής: την ISO Pascal, την LISP και την PROLOG (είχα και τή FORTH αλλά δεν έχω κάνει κάτι σημαντικό μαζί της). Το ωραίο ήταν ότι οι περισσότερες γλώσσες έβγαινα σε ROM και δεν "έτρωγαν" τόσο πολύ από την πολύτιμη RAM.

Αλλα το πολύ δυνατό χαρτί του BBC micro ήταν η επεκτασιμοτητά του. Ειδικά απο το model Β και μετά είχαμε ένα μηχάνημα που εκτός απο τη σύνδεση για τήν τηλεόραση και τόν ήχο είχε:θύρα σειριακή, παράλληλη για εκτυπωτές, 8μπιτη ψηφιακή θύρα για σύνδεση άλλων περιφεριακών, 4 αναλογικές για σύνδεση διαφόρων αισθητήρων, εισοδο για light pen, ένα bus στο 1MHz για σύνδεση άλλων περιφεριακών, σύνδεση για τοπικο δίκτυο (το ECONET που έγινε πολύ διαδεδομένο στα σχολεία τότε ) και φυσικά το Tube που επέτρεπε στο BBC να χρησιμοποιεί δύο επεξεργαστές. Το τελευταίο ήταν επανάσταση για τήν εποχή του μιάς και όλα τα μηχανήματα σχεδιαζόντουσαν για έναν επεξεργαστή. Και τότε υπήρχε module για δεύτερο 6502 που επέκτεινε το μηχάνημα σημαντικά σε ταχύτητα και μνήμη, το module με το Ζ80 και CP/M (to TORCH που αναφέρθηκε ήταν ανεξάρτητη, δηλαδή μη ACORN, επέκταση που ήταν πιο ακριβή λόγω των floppy drives που είχε). Και φυσικά η αγορά ήταν γεμάτη με εκπαιδευτικές εφαρμογές και κάθε λογής περιφερειακα (απο συσκευές αυτοματισμού μέχρι ρομποτ κάθε είδους).

Το QL στόχευε στη "επαγγελματική αγορά". Ο Θείος προσπάθησε να βγάλει ένα μηχάνημα που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στο γραφείο. Εξου το software που είχε και τό ...design. Βέβαια όπως όλοι ξέρουμε, αν και το μηχάνημα ήταν μπροστά από την εποχή του (τουλάχιστον στα χαρτιά), άργησε πάρα πολύ λόγω των προβλημάτων που είχε στο hardware και στο software και ποτέ δεν μπόρεσε να εδραιωθεί στην αγορά. Ο Θείος επένδυσε πολλά στα microdrives για τα οποία πίστευε ότι θα φέρουν την επανάσταση στην αγορά αποθηκευτικών μέσων. Δυστυχώς είχαν πολλά προβλήματα αξιοπιστίας.

Τώρα το CPC στόχευε στην μαζική αγορά τών "οικιακών" υπολογιστών της εποχής και συγκεκριμένα στήν αγορά των παιχνιδιών που τότε είχε μεγαλώσει πάρα πολύ. Και φυσικά δέν μπορούσε τίποτα να το φτάσει στη τιμή για αυτά που προσέφερε. Ο Sugar ήταν και είναι πολύ έξυπνος επιχειρηματίας. Μελέτησε την τότε αγορά και προσέφερε ένα πακέτο που τα "είχε όλα". Δηλαδή και μόνιτορ και κασετόφωνο ή δίσκο σε εκπληκτική τιμή (για την εποχή). Βέβαια πήρε ένα πολύ μεγάλο ρίσκο γιατί το κόστος παραγωγής δέν επέτρεπε μεγάλο κέρδος και μερικοί λένε ότι τα πρώτα CPC πουλήθηκαν κάτω του κόστους. Από τήν άλλη βέβαια πέτυχε να σαρώσει τήν αγορά και πουλήσει χιλιάδες μηχανήματα. Το ίδιο έκανε και για την "επαγγελματική αγορά" λίγο αργότερα με τα PCW (που είχαν και εκτυπωτή) και φυσικά προσπάθησε να κάνει με την αγορά των PC.

Οπότε που καταλήγουμε ; :)

Τα μηχανήματα ήταν πολύ διαφορετικά και για διαφορετικές αγορές. Για αυτό δεν νομίζω ότι συγκρίνονται, αλλά επειδή μάλλον θα θελήσετε να πάρω θέση....

Συμφωνώ

1) με τη συγκριση των πληκτρολογίων. Το BBC ήταν πολύ ανωτερο γιατί είχε κατασκευαστει για να ανταπεξερθει στο πολύ εχθρικο περιβάλον των σχολείων! Το Amstrad πολύ καλό και το QL ... τρίτο

2) με το σχόλιο περί software. Το ΒΒC ήταν στήν αγορα τουλάχιστον 3 χρονια πρίν απο το CPC και είχε πολύ περισσοτερο software απο το CPC (to QL δεν to συζητάμε). Η διαφωνία μου είναι ότι το BBC είχε πάρα πολύ "εκπαιδευτικό software" ενώ το CPC στόχευε στην αγορά παιχνιδιών στην οποία το BBC "έχανε λίγο" (ΟΚ ..ΟΚ... είχε το Elite!)

3) με την εισαγωγή... που τέλος πάντων λέει τα πράγματα με το όνομα τους αλλά μετά αποφασίζει να συγκρίνει τα τρία μηχανήματα και ας είναι ανόμοια

Διαφωνώ:

1) με το τεστ ταχύτητος. Ο εκφωνητής δέν μας είπε τί ήταν αυτό το περίφημο μαθηματικό τέστ που χρονομέτρησε και φυσικά στα γραφικά απλά σύγκρινε τις εντολές fill kai plot της BASIC. Η λογική ήταν φαντάζομε ότι ο χρήστης θα χρησιμοποιούσε αυτές τις εντολές στο σπίτι. Αλλά.... οι υπολογιστές είχαν διαφορετικά CPUs και μνήμη και φυσικά σχεδόν κανένας κατασκευαστής προγραμμάτων δεν χρησιμοποιούσε BASIC για τις εφαρμογές. Τα παιχνίδια στο CPC και στο BBC είναι εξαιρετικά παραδείγματα το τι μπορούν να κάνουν τα μηχανήματα αυτά αν παρακαμφθεί η BASIC.

2) Με τη βαθμολογία! Σε μερικές κατηγορίες βαθμολογεί στα 5, σε αλλες στα 10 και σε άλλες στα 20... χωρίς να μας λέει γιατί.

3) Με το γούστο τού παρουσιαστή στα ρούχα ...αλλά πότε είχαν οι εγγλέζοι γούστο στα ρούχα (ή στο φαί)

Καταλήγοντας....

Ποιο είναι το καλύτερο μηχάνημα; Εξαρτάτε τή χρήση! Για μένα το BBC ήταν το μηχάνημα που αγάπησα γιατί μπορουσα να προγραμματίζω σε διαφορες γλώσσες, να το συνδέω σε διαφορες ερασιτεχνικές ηλεκτρονικές κατασκευές με τίς οποίες έπαιζα τήν εποχή εκείνη, και ήταν για αρκετό καιρό το κυρίως controller για το ένα δίκτυο που είχα φτιαξει στα νιατα μου. (OK...OK .. ήταν και το master console για τίς πλανητικές εξερευνήσεις και το διαπλανητικο εμπόριο που έκανα τότε ;) )

Το CPC είναι αναμφισβήτητα το πιο ολοκληρωμένο μηχάνημα για το σπίτι και συγκεκριμένα για την αγορά των παιχνιδιών.

Το QL ήταν το μηχάνημα που θα ήθελα να πετύχει αλλα δυστυχώς άργησε πολύ να λύσει τα προβλήματα στο hardware.

Βασίλης

Yστερόγραφο: Ο λόγος που δέν αναφέρονται τα αμερικάνικα μηχανήματα είναι επειδή η Αγγλικη αγορά ήταν πολυ δυνατή εκείνη τήν εποχή και γεμάτη καινοτομίες. Οι αμερικάνικες εταιρείες δεν μπορούσαν να ανταγωνιστούν το πολύ ισχυρό marketing και γενικά τήν αγγλική αγορά software και hardware μέσα στην Αγγλία. Τι έγινε μετά; Τι να γίνει; Μας έλαχε Microsoft, Intel και η πολύ φτηνή και συνάμα τεράστια παραγωγική δύναμη τής Κίνας. Πάντως οι αγγλικές πρωτοπορίες στο χώρο συνεχιζοντε... (βλέπε Symbian!) :cool:
 
vassilis είπε:
2) με το σχόλιο περί software. Το ΒΒC ήταν στήν αγορα τουλάχιστον 3 χρονια πρίν απο το CPC και είχε πολύ περισσοτερο software απο το CPC (to QL δεν to συζητάμε). Η διαφωνία μου είναι ότι το BBC είχε πάρα πολύ "εκπαιδευτικό software" ενώ το CPC στόχευε στην αγορά παιχνιδιών στην οποία το BBC "έχανε λίγο" (ΟΚ ..ΟΚ... είχε το Elite!)
Ποιο είναι το καλύτερο μηχάνημα; Εξαρτάτε τή χρήση!

Aπο την στιγμη που τα εβγαλε στεγνα σαν μηχανηματα με τις καθεαυτου δυνατοτητες τους και τον χρονο υπαρξης τους στην αγορα και παρεκαμψε τελειως την δυνατοτητα CP/M, δεν θα μπορουσε να εχει αλλο αποτελεσμα. Το καλυτερο all around μηχανημα για μενα ηταν ο 464 με ετη φωτος διαφορα, για τα εξης (αρχιζω να γινομαι κουραστικος ε?):

- In house παραγωγη προγραμματων και παιχνιδιων (βλεπε υποστηριξη για νεο μηχανημα)

- Υπερπληρες πακετο που σεβοταν κυριως την τσεπη του καταναλωτη και του εδινε τα ΠΑΝΤΑ

- Το φθηνοτερο μηχανημα που μπορουσε να τρεξει CP/M (στο 1/4 και βαλε της τιμης που θα μπορουσε να το κανει αυτο ο BBC)

Οσο για τον τιτλο του thread, παει αποκλειστικα στο αγεφυρωτο χασμα της τρελης βαθμολογιας που περασε μπροστα ο BBC. Oπως ανεφερα και παραπανω, και παλι ο BBC θα περνουσε μπροστα μια χαρα με ενα νορμαλ ποσοστο. Αλλα στα ματια του τηλεθεατη το να εξυψωνεις ενα μηχανημα με ενα συνολικα συντριπτικο αριθμο πλεονεκτηματος εναντι των αλλων υπολογιστων, πρεπει να επαιξε τον κυριο λογο σε αυτη την εκπομπη.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
phil_vr είπε:
Aπο την στιγμη που τα εβγαλε στεγνα σαν μηχανηματα με τις καθεαυτου δυνατοτητες τους και τον χρονο υπαρξης τους στην αγορα και παρεκαμψε τελειως την δυνατοτητα CP/M, δεν θα μπορουσε να εχει αλλο αποτελεσμα. Το καλυτερο all around μηχανημα για μενα ηταν ο 464 με ετη φωτος διαφορα, για τα εξης (αρχιζω να γινομαι κουραστικος ε?):

Δεν νομίζω οτι ο κόσμος τότε αγοραζε το cpc επειδή μπορούσε να τρέξει CP/M αλλα δεν θα επιμείνω. To λάθος στη σύγκριση είναι οτι το CPC ήταν 3 χρόνια νεώτερο απο το BBC και φυσικα στόχευε σε άλλη αγορά. Δεν νομίζω ότι τα second processors, το Econet και η PROLOG συγκινούσαν τούς αγοραστές του CPC :)

Το ωραίο είναι ότι το BBC είχε προβλέψει στις προδιαγραφές για το micro του ένα μηχάνημα που θα έτρεχε CP/M. Η Acorn κέρδισε το συμβόλαιο λόγω του πολύ καλου σχεδιασμου του hardware και τις δυνατοτητες επέκτασης. Ειχε βέβαια υποσχεθεί και το CP/M μεσω του δευτερου επεξεργαστη αλλα αυτο βγήκε μετά και αρκετα ακριβό.

Ποιός ξέρει αν το CPC είχε βγεί 3 χρόνια νωρίτερα μπορεί και να είχε κερδίσει η Amstrad to συμβόλαιο για το BBC micro. Απο τήν αλλη ο Sugar δεν θα επαιρνε τέτοιο ρίσκο σε μια καινούργια αγορά

Βασίλης
 
Γενικώς ο Sugar ήταν έξυπνος. Το μηχάνημα ήταν λίγο απ'όλα. Λίγο απο παιχνιδομηχανή, λίγο απο σοβαρός υπολογιστής, λίγο απο ολοκληρωμένο πακέτο, λίγο απο φτηνός σε σχέση με αυτά που προσφέρει σε ποσότητα και όχι σε ποιότητα, και έχουμε μια killer offer. Σουπιά το μηχάνημα του Ζάχαρη.

Βέβαια αν το ψάξουμε...λίγο δεν είχε ούτε τις ικανότητες του C64, ούτε τη σοβαρότητα ενός Acorn, ούτε το πακέτο ενός ST.
 
που κολλάει ο ST ο οποίος ήταν μεταγενέστερος?

Acorn.. τι είναι τούτο? που?

C64? απλώς παιχνιδομηχανή ;)
 
Atari 520 ST: βγήκε τον Ιανουάριο του 1985.

Amstrad CPC 464: βγήκε το καλοκαίρι του 1984

Amstrad CPC 6128: βγήκε το 1985 αμέσως μετά τον 664, αντικαθιστώντας τον στην ίδια ακριβώς τιμή!

νομίζω βγήκαν ακριβώς την ίδια εποχή σωστά?

όσο για το C64 ήταν παιχνιδομηχανή όσο και ο 464. δε θα ήθελες να προγραμματίζεις σε μηχάνημα με κασετόφωνο.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Τα μηχανηματα της Amstrad βγηκαν αρκετα αργα για την 8bit κουρσα.

Παρολα αυτα, τερματισαν στη τεταρτη/πεμπτη θεση (δεν ξερω τις πωλησεις των Atari 8bit και των MSX) λογω του "και καλα" ολοκληρωμρνου πακετου σε ανταγωνιστικη τιμη.

Αν ηταν 1985 και εκανα σπεκουλες δεν θα φανταζομουν οτι θα πουλαγε πολυ κυριως επειδη τεχνικα, παρολη τη καθυστερημενη εισοδο του, δεν προσεφερε σχεδον τιποτα σε σχεση με τον υπαρχον ανταγωνισμο.

Γι αυτο γουσταρω το RetroManiaX. Αντι για πολλες-πολλες ευχες, χρονια πολλα και τετοια - ριχνουμε micro-wars! :headbangdude: Μια χαρα βλεπω οτι μπαινει η χρονια. Κανας C64ακιας να ανεβουν οι φλογες? :)
 
στην Ελλάδα είχε μια καλή φήμη πάντως. εγώ το πήρα κατόπιν συστάσεων απο οικογενειακό φίλο ότι και καλά "αυτός είναι ο καλύτερος" χωρίς να έχω ιδέα για C64 κλπ. φυσικά τα παιχνίδια ηταν απογοητευτικά στο 80% ειδικά μετά το 1990 που κανένας πλέον δεν αγόραζε CPC.
 
δυστυχώς δεν είχε μέσα στο τεστ c64 για να δούμε κανένα σοβαρό 8μπιτ μηχάνημα... :p
 
Πάντως όταν πήρα μετά το Πάσχα του 85-6 (?) το 6128 μου,

στην πόλη μου πωλούνταν μονάχα Spectrums και C64. Επίσης θυμάμαι και φυλλάδιο από Dragon (?)

Χαρακτηριστικά τα τότε PC (μονόχρομα & επαγγελματικά μόνο) κόστιζαν πάνω από 600.000 δρχ!!

ST φάνηκαν μετά το 1988 (είχε πάρει ο αδελφός μου και ST και STE).

Αλλά τι κουλό μερικά προγράμματα να παίζουν μονάχα στο μονόχρωμο monitor?

@Wally

Προσέφερε σωστό πακέτο. 640χ200 pixels ανάλυση δεν ήταν άσχημα για εκείνη την εποχή.. Ζωντανά χρώματα, καλό πληκτρολόγιο, drive ενσωματωμένο.

Ομως θα συμφωνήσω ότι στα παιχνίδια υστερούσε λόγω κλώνων.

BTW, Happy new year 2 everyone!! :cool:
 
Στα παιχνιδια δεν του φταινε οι κλωνοι. Μαλλον τα πολλα kb οθονιών που επρεπε να ερχονται βολτα...
 
αν σκεφτούμε ότι ο Spectrum χρησιμοποιεί 6kb RAM για την οθόνη και ο CPC 16kb καταλαβαίνουμε γιατί στο CPC δεν έχουμε σχεδόν ποτέ scrolling.
 
Μ' αρέσει που οι σπεκτρουμάδες δεν σταματάνε ποτέ το θάψιμο, καθώς και να αναμασάνε τα ίδια και τα ίδια.

Bάλτε λίγο νερό στο κρασί σας, βρεεε !! :D

Wally είπε:
Τα μηχανηματα της Amstrad βγηκαν αρκετα αργα για την 8bit κουρσα.Παρολα αυτα, τερματισαν στη τεταρτη/πεμπτη θεση (δεν ξερω τις πωλησεις των Atari 8bit και των MSX)
Μιλάμε για Αγγλία έτσι;

Προσωπικά θα έλεγα ότι έρχονταν μάλλον τρίτα (όντως το ότι κυκλοφόρησαν λίγο αργότερα, τους "κόστισε") μετά απο τα spectrum και CBM. Aν θυμάμαι καλά, τα πιό πολλά οκτάμπιτα παιχνίδια απο τα μέσα των 80s και μετά, έβγαιναν για τα τρία αυτά format.

Wally είπε:
λογω του "και καλα" ολοκληρωμρνου πακετου σε ανταγωνιστικη τιμη.
"Kαι καλά"; :D

Tώρα απλά *δεν* είσαι σοβαρός !!

Πάντως ο fgbrain είπε κάποια πολύ σωστά πράγματα παραπάνω.

Βάλαμε μέσα στο παιχνίδι των συγκρίσεων και τον C64 (αν και δεν ήταν μέρος της παρουσίασης του συγκεκριμένου επεισοδίου της εκπομπής), αλλά και πάλι δεν έχει νόημα να βγάζουμε κάποιο μηχάνημα "καλύτερο" κοιτώντας μόνο τα θετικά του, και κάποιο άλλο "κατώτερο" κοιτώντας μόνο τα αρνητικά του.

Ναί, ο C64 είχε hardware sprites και το SID, που "έδερνε".

Ομως είχε μικρότερη παλέττα απο τον CPC, και χειρότερα χρώματα (τα γνωστά "παστέλ" της πεθαμένης χρωματικά παλέττας του).

Ο C64 δεν είχε το ογδοντάστηλο, που έδινε άλλη μία νότα επαγγελματισμού στον CPC.

Επιπλέον, είχε και το γνωστό πρόβλημα με τα attributes και στα δύο "εργοστασιακά" modes του. Ειδικά στο 320x200, o C64 "μεταμορφωνόνταν" σε... spectrum !! (2 χρώματα σε κουτάκι των 8x8 πίξελς - με τα γνωστά τραγελαφικά αποτελέσματα).

Oσο για την basic που είχε ο C64, δεν ήταν και απο τις καλύτερες - κατά κοινή ομολογία όσων commodore users την δούλεψαν (γι' αυτό άλλωστε προσπαθούσαν να επεκτείνουν τις εντολές της μέσω Simons Basic, κλπ).

Και να μην μιλήσουμε για τα τριασδιάστατα γραφικά, έτσι; (αλήθεια, στα πόσα MHz έτρεχε είπαμε ο 6510; Στο ένα; ) Εχετε παίξει τα παιχνίδια της incentive σε C64; Η μήπως παλιότερα 3D παιχνίδια που ήταν wireframe και παρ' όλα αυτά ήταν αργά συγκριτικά με amstrad & spectrum;

Σε drives (και τις ταχύτητές τους :diablotin: ) δεν χρειάζεται να αναφερθούμε νομίζω.

Και τέλος περί τιμών, ας μην τα ξαναλέμε...

Γι' αυτό επιμένω: Βάλτε λίγο νερό στο κρασί σας. Σταματήστε να μισο-κλείνετε τα μάτια σας και να βλέπετε μόνο τα θετικά ενός μηχανήματος, και μόνο τα αρνητικά ενός άλλου. *Κάθε* μηχάνημα είχε προτερήματα, αλλά και αδυναμίες.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Billy, πρεπει να βγαλουμε κανενα ενθετο για τα CPC με το τι εκαναν, τι δεν εκαναν, και το τι κατορθωσαν να κανουν τελικα με το "ελειπες" προβαδισμα σε hardware δυνατοτητες που τους καταλογιζουν οι κατοχοι των υπολοιπων 8-bit υπολογιστων! :) Και οπως πολυ σωστα ειπες το καθε τι πρεπει να κρινεται με τα υπερ και τα κατα του. Για καποιο λογο οι Amstradαδες αναγνωριζουν τα πλεονεκτηματα του καθε αντιπαλου (και το βλεπουμε πολυ συχνα σε ποσταρισματα), αλλα οπως βλεπεις.. δεν γινεται το αναποδο!! Παλι θα πιασω το Quark μου φαινεται.. :)

Shinobi είπε:
φυσικά τα παιχνίδια ηταν απογοητευτικά στο 80% ειδικά μετά το 1990 που κανένας πλέον δεν αγόραζε CPC.
Aυτο συνεβη γιατι οι τιμες των 16bit και των "home" pc ειχαν πεσει κατα πολυ και πλεον ο κοσμος απλα δεν αγοραζε 8bit μηχανηματα. Αλλα για το απογοητευτικο των μετα 1990 παιχνιδιων.. υπηρχαν πολλες παιχνιδαρες μεχρι και το τελος των κυκλοφοριων τους με διαμαντια οπως το BAT, Deliverance, Xiphoes Fantasy κα..

1990 Klax

1990 SimCity

1990 MiG Busters

1990 Football Manager: World Cup Edition

1990 Golden Axe

1990 E-Motion

1990 Hard Drivin'

1990 Iron Lord

1990 Supercars

1990 African Trail Simulator

1990 Kwik Snax

1990 Fruit Machine Simulator 2

1990 Badlands

1990 Light Corridor

1990 International 3D Tennis

1990 Assault Course

1990 Gazza II

1990 Switchblade

1990 Yogi's Great Escape

1990 Steel Eagle

1990 Thomas the Tank Engine

1990 Pipe Mania

1990 P-47 Freedom Fighter

1990 Prince of Persia

1990 Burnin' Rubber

1990 Welltris

1990 Puzznic

1990 Deliverance

1990 Rick Dangerous II

1990 Pick 'n' Pile

1990 Castle Master

1990 Teenage Mutant Hero Turtles

1990 Cowboy Kidz

1990 Edd the Duck

1990 Toyota Celica GT Rally

1990 Para Academy

1990 3D Snooker

1991 Cavemania

1991 Fireman Sam

1991 Pang

1991 Panic Dizzy

1991 Super Monaco GP

1991 Super Skweek

1991 Megaphoenix

1991 Swap

1991 Cisco Heat

1991 Paperboy 2

1991 North and South

1991 Pit-Fighter

1991 Simpsons: Bart vs. The Space Mutants

1991 Captain Planet

1991 European Super League

1991 Smash T.V.

1991 Tiny Skweeks

1991 B.A.T.

1991 Xyphoes Fantasy

1991 Spellbound Dizzy

1991 Rodland

1991 Magic Land Dizzy

1991 Builderland

1991 Miami Cobra GT

1991 Dizzy: Prince of the Yolkfolk

1991 Castle Master II: The Crypt

1991 Double Dragon 3: The Rosetta Stone

1991 Trakers

1991 Seymour Goes to Hollywood

1991 T2: Judgment Day

1991 Mountain Bike Simulator

1991 Bubble Dizzy

1992 Soccer Pinball

1992 Addams Family

1992 Crystal Kingdom Dizzy

1992 Postman Pat 3

1992 Lemmings

1992 Count Duckula 2

1992 Football Manager 3

1992 Titus the Fox

1992 Dizzy Down the Rapids

1992 Wild West Seymour

1992 Super Seymour Saves the Planet

1992 Popeye 3

1992 Striker in The Crypts of Trogan

1993 Ball Bearing

1993 Zap't'Balls

1993 Prehistorik 2
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
επειδή δεν έχω παίξει τα πιο πολλά, απο μια σύντομη βόλτα στο cpc game reviews, σε ένα site δηλαδή αποκλειστικά για cpc:

FM world cup edition 4

Hard Drivin 5

African Trail Simulator 4

Steel Eagle 4

Thomas the Tank Engine 5

Para Academy 5

Badlands 3

είμαι σίγουρος αν συνεχίσω θα είναι τόσο μεγάλη όσο η αρχική λίστα.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Με την ιδια λογικη, ιδιες βαθμολογιες θα παρουμε και στα ιδια παιχνιδια για CBM/ZX/ST/Amiga ετσι? Αυτη η "αντικειμενικοτητα" ειναι κατι που το βλεπω συνεχεια, με τρανο παραδειγμα ενα συγκεκριμενο παιχνιδι, το ΕΤ για το Atari 2600 που καθε "reviewer" το θαβει, ενω ειναι μια χαρα παιχνιδι. Προσωπικα ποτε δεν δινω σημασια σε "χαντακωμενα" reviews αν δεν εχω ιδια αποψη για καποιο παιχνιδι. Το παιχνιδι μπορει να ειναι καλο η οχι. Κανενας δεν μπορει να δωσει αριθμους σε παιχνιδι που να "πλησιαζει" τα γουστα του καθε χρηστη η που θα κρινει το καθε παιχνιδι. Για παραδειγμα αν καποιος που κανει reviews και λατρευει τα shoot em up, και κανει review σε text adventure, θα δωσει χαμηλες βαθμολογιες η μη αντικειμενικες γιατι το ειδος του παιχνιδιου απλα δεν θα τον αγγιζει. Το καθε παιχνιδι εχει διαφορετικη αξια για καθε χρηστη και αυτος ειναι ενας λογος που αποφευγω προσωπικα να δινω αριθμους σε reviews (οπως στο Phoenix) παρα μονο αρκουμαι στο να δωσω οσο πιο λεπτομερη εικονα για το τι ειναι το παιχνιδι και τι κανει.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Wally είπε:
Η BBC basic και η Super basic ηταν σε αλλη κλαση. Χαρακτηριζονται ως "Procedure Οriented". H Locomotive ηταν μια καλη κλασικη basic διαλεκτος.
Αν θέλετε την γνώμη μου, συμφωνώ με τον Wally.

Σε σχέση με την Locomotive Basic του Amstrad, η BBC Basic διαθέτει τις εντολές DEFPROC - PROC - ENDPROC και LOCAL, που μπορούν να της δώσουν τον χαρακτήρα μιάς Procedure Οriented δόμησης προγραμμάτων, αλλά η Locomotive το αντιπαρέρχεται επιτυχώς, έστω με έμμεσο τρόπο.

Επίσης, η BBC Basic περιέχει και τις "δικτυακές" εντολές NET και TELESOFT, και γιά τους "προχωρημένους" την χρήσιμη εντολή PEEK (όπως και ο C64). Η Locomotive δεν έχει αντίστοιχες εντολές (υπερτερεί όμως σε πολλά άλλα σημεία),

Εν πάσει περιπτώσει, η Locomotive είναι σίγουρα πιό κλασική, αλλά και γι' αυτό την βρίσκω πιό γοητευτική.

Σαν συμπέρασμα όμως, όλα τα προγράμματα που θα μπορούσαν να δημιουργηθούν στον BBC, μπορούσαν να γίνουν και στην Locomotive του Amstrad, και αντιστρόφως.

Θα επιθυμούσα ωστόσο, και οι δύο αυτές εκδόσεις της Basic να ήταν πληρέστερες στην διαχείρηση πινάκων, γιά τους οποίους διαθέτουν μόνο βασικές εντολές χειρισμού τους.

Πάντως, και οι δύο αυτές εκδόσεις της Basic δεν μπορούν να συγκριθούν με την Super Basic, η οποία ήταν σαφώς καλύτερη.

Σημ. 1: Γιά τους Amstrad, εκτός από το λειτουργικό CP/M της Digital Research, που προσφερόταν μαζί με κάθε μηχάνημα, (έχω την εντύπωση πως μάλλον το OS9 ήταν πληρέστερο), στην αγορά υπήρχαν διαθέσιμες και γλώσσες όπως FORTRAN, C, LISP, PROLOG, PASCAL, και δεν ξέρω ποιές άλλες. Εγώ είχα την δεκαετία του ʼ80 τις LISP, PROLOG και TURBO PASCAL, από τις οποίες έχω σήμερα μόνο την TURBO PASCAL. Τις άλλες τις είχα δανείσει σε έναν φίλο, ο οποίος μου είχε πει κατόπιν πως έχασε τις δισκέτες. Το θεωρώ μεγάλη απώλεια...

Σημ.2: Θυμάστε την εκπαιδευτική γλώσσα LOGO (σε περιβάλλον CP/M) που προσφερόταν μαζί με κάθε Amstrad; Την βρίσκω εξαιρετικά ενδιαφέρουσα γιά αρχάριους, και μάλιστα, είχε κάποια βασικά στοιχεία Procedure Οriented δόμησης...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
@Billy

Μιας και με εκραξες ελαφρως για το "ολοκληρωμενο".

Αν ομιλουμε για το 464, καλως το εβαλα σε εισαγωγικα. Ειχε μια αμφιβολου ποιοτητος κασετουμπα (και δεν θυμαμαι αν ειχε καν ρυθμιστη αζιμουθιου και ενταση - ισως το μπερδευω με τα εκτρωματικα +2)

Αν ομιλουμε για τον 6128 θεωρητικα πιανει το στανταρντ με το drive και το εξωτικο (με τη κακη εννοια) format.

Παρολα αυτα και τα 2 περιειχαν monitors που εληγαν τη ληψη ραδιοφωνικου και τηλεοπτικου σηματος σε ακτινα 5 χλμ και ηταν επικινδυνα για την αεροπλοια! :)

Επισης αν αθροισω...Ψυκτρας + Sanyo πρασινο με ηχειο + IF1/microdrive (ομοιως "εξωτικα) θεωρω οτι ειμαστε στις ιδιες τιμες.

Η Amstrad επρεπε να ντεμπουταρει το 1985 με τα Plus μοντελα...
 
phil_vr είπε:
Billy, πρεπει να βγαλουμε κανενα ενθετο για τα CPC με το τι εκαναν, τι δεν εκαναν, και το τι κατορθωσαν να κανουν τελικα με το "ελειπες" προβαδισμα σε hardware δυνατοτητες που τους καταλογιζουν οι κατοχοι των υπολοιπων 8-bit υπολογιστων! :) Και οπως πολυ σωστα ειπες το καθε τι πρεπει να κρινεται με τα υπερ και τα κατα του. Για καποιο λογο οι Amstradαδες αναγνωριζουν τα πλεονεκτηματα του καθε αντιπαλου (και το βλεπουμε πολυ συχνα σε ποσταρισματα), αλλα οπως βλεπεις.. δεν γινεται το αναποδο!! Παλι θα πιασω το Quark μου φαινεται.. :)
Χαχα !! Ετσι είναι τις περισότερες φορές Phil, δυστυχώς !! :D

(και ορισμένοι αρέσκονται τόσο πολύ στο επαναλαμβανόμενο "θάψιμο", που είναι πλέον πολύ αργά για να ξεπεράσουν την προκατάληψη και να δούν καθαρά. Πάρε τον Wally για παράδειγμα: Θα παραδεχθεί τα θετικά των amstrad την μέρα που θα "παγώσει η κόλαση", όπως λένε και παραέξω !! :rofl: )

zoro είπε:
Σε σχέση με την Locomotive Basic του Amstrad, η BBC Basic διαθέτει τις εντολές DEFPROC - PROC - ENDPROC και LOCAL, που μπορούν να της δώσουν τον χαρακτήρα μιάς Procedure Οriented δόμησης προγραμμάτων, αλλά η Locomotive το αντιπαρέρχεται επιτυχώς, έστω με έμμεσο τρόπο.

Επίσης, η BBC Basic περιέχει και τις "δικτυακές" εντολές NET και TELESOFT, και γιά τους "προχωρημένους" την χρήσιμη εντολή PEEK (όπως και ο C64). Η Locomotive δεν έχει αντίστοιχες εντολές (υπερτερεί όμως σε πολλά άλλα σημεία).

Εν πάσει περιπτώσει, η Locomotive είναι σίγουρα πιό κλασική, αλλά και γι' αυτό την βρίσκω πιό γοητευτική.

Σαν συμπέρασμα όμως, όλα τα προγράμματα που θα μπορούσαν να δημιουργηθούν στον BBC, μπορούσαν να γίνουν και στην Locomotive του Amstrad, και αντιστρόφως.

Θα επιθυμούσα ωστόσο, και οι δύο αυτές εκδόσεις της Basic να ήταν πληρέστερες στην διαχείρηση πινάκων, γιά τους οποίους διαθέτουν μόνο βασικές εντολές χειρισμού τους.
zoro, thanks για την παρέμαβαση !!

Οι πληροφορίες που παρέθεσες είναι αρκετά κατατοπιστικές, και μου λύνουν την απορία που εξέφρασα παραπάνω σχετικά με τις δύο αυτές εκδόσεις basic.

Wally είπε:
Μιας και με εκραξες ελαφρως για το "ολοκληρωμενο".

Αν ομιλουμε για το 464, καλως το εβαλα σε εισαγωγικα. Ειχε μια αμφιβολου ποιοτητος κασετουμπα (και δεν θυμαμαι αν ειχε καν ρυθμιστη αζιμουθιου και ενταση - ισως το μπερδευω με τα εκτρωματικα +2)
Μουαχαχα !!

Συγνώμη, αλλά "αμφιβόλου ποιότητος" σύμφωνα με ποιόν; Μήπως σύμφωνα με όσους πάνε με το "έτσι θέλω" να βγάλουν τα μόνιτορς της amstrad (ή οτιδήποτε άλλο φέρει το λογότυπο "amstrad") σκάρτα; :D

Λοιπόν:

1) Εσοχή για τη βίδα ρύθμισης του αζιμούθιου υπήρχε στον 464.

2) Επίσης υπήρχε δυνατότητα ρύθμισης της έντασης στο κασσετόφωνο.

3) Είσαι σίγουρος ότι τα... "εκτρωματικά" +2 δεν είχαν ρυθμιστή αζιμούθιου;

4) απο την στιγμή που υπάρχει κασσετόφωνο & μόνιτορ στο πακέτο, ναι πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο σύστημα - άνευ εισαγωγικών !!

Είχες ρίξει και άλλη λάσπη παλιότερα αν θυμάμαι καλά, με την ελπίδα ότι κανείς δεν θα αντιδράσει, όπως με το περίφημο σλόγκαν: "ησυχία, ο amstrad φορτώνει" !! :rofl:

Αντίθετα με όλα αυτά που διαδίδεις πάντως, το κασσετόφωνο του amstrad ανταπεξέρχεται στα καθήκοντά του και με το παραπάνω, χωρίς να χρειάζεται ούτε "να του κάνεις ησυχία", ούτε να του ετοιμάσεις γάλα στο μπιμπερό, ούτε να του κάνεις "κούπε-πε" !! :tease: :D

Wally είπε:
Αν ομιλουμε για τον 6128 θεωρητικα πιανει το στανταρντ με το drive και το εξωτικο (με τη κακη εννοια) format.
Μισό λεπτό για να καταλάβω:

Μόνο στην θεωρία μπορεί να υφίσταται ο 6128 ως ολοκληρωμένο σύστημα, επειδή είχε... "εξωτικό" drive; Ελεος !! :rofl:

Και γιατί με την "κακή έννοια" παρακαλώ; Ναί, ήταν ακριβές οι δισκέττες του, αλλά ήταν φοβερά αξιόπιστες (πιό αξιόπιστες απο τις 3.5'') ενώ το ίδιο το drive αναλογικά με τον όγκο δεδομένων που φόρτωνε, μπορούσε να θεωρηθεί ταχύτατο.

Wally είπε:
Παρολα αυτα και τα 2 περιειχαν monitors που εληγαν τη ληψη ραδιοφωνικου και τηλεοπτικου σηματος σε ακτινα 5 χλμ
Χμμμ... έτσι εξηγείται γιατί είχε προβλήματα με το σήμα ο Ψάλτης στο "Βασικά, καλησπέρα σας" !!

Wally είπε:
και ηταν επικινδυνα για την αεροπλοϊα!
Καλά που με προειδοποίησες !!

Θα πρέπει να φροντίσω να μην ξεχάσω ανοικτό τον amstrad, την επόμενη φορά που θα βγώ βόλτα με το ελικόπτερο...

Wally είπε:
Επισης αν αθροισω...Ψυκτρας + Sanyo πρασινο με ηχειο + IF1/microdrive (ομοιως "εξωτικα) θεωρω οτι ειμαστε στις ιδιες τιμες.
Αυτό δεν ξέρω γιατί το ανέφερες !!

Εγώ ποτέ δεν αμφισβήτησα το μεγάλο "ατού" του σπεκτρουμάκου, που ήταν η χαμηλή του τιμή.

Για τις τιμές των drives του στην ελληνική αγορά, δεν βάζω το χέρι μου στη φωτιά.

Παρ' όλα αυτά, έστω κι αν εξοπλιστεί με πράσινο μόνιτορ & drive ο ψύκτρας, και έστω ότι φτάνει στην ίδια τιμή πάνω κάτω με έναν 6128 (λογικό το βρίσκω - άλλωστε δεν μιλάμε για C128 που ήταν απλησίαστος), δεν σημαίνει αυτόματα ότι ο κόσμος θα αναφωνήσει σώνει και καλά: "Αααα, τώρα μάλιστα !! Αυτόν τον υπολογιστή θα αγοράσω, και όχι τον 6128" :D

To τι θα προτιμήσει ο κόσμος εξαρτάται απο τις ανάγκες του, και απο διάφορες άλλες λεπτομέρειες - είτε μικρές (όπως το να έχει ένα στοιχειώδες on-off κουμπί ο υπολογιστής του ώστε να μην τον τραβάει απο την πρίζα για να τον κλείσει), είτε άλλες, ίσως μεγαλύτερες...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα