Βγαζει ο Spectrum 15 χρωματα;

Στα δυο δεξια screenshots του Phil το παιχνιδι δεν ειναι το Rainbow Islands αλλα μαλλον το Stairs Islands ή το Lego Islands :p (δεν εβαλε φωτο με oυρανιο τοξο ο μπαγασακος :) ).

Η παλετα του Spectrum ειναι καλη. Το θεμα του ειναι οτι σε ενα sprite 8*8 Pixels μπορει να εμφανιζει 2 χρωματα. Eτσι τα ντεγκραντε και οι πολυχρωμιες θελουν τρυκς και κοπο. Ομως του δινουν το πλεονεκτημα των 6kk memory footprint!

Σχεδον ολοι οι home micros ειχαν clash σε αναλυσεις μεγαλυτερες του Atari 2600 :) . Οσοι 8bit δεν ειχαν, ειτε ηταν πανακριβοι (πχ τα τελευταια MSX) ειτε ηταν παναργες οι υλοποιησεις των παιχνιδιων ειτε κατεβαιναν σε αναλυση-τουβλακι.

Επειδη ασχολουμε συνεχως με Speccy απο το 1984 δεν με ενοχλει το clash και νομιζω οτι κανενας home δεν μπορει να ακουμπησει το παλμαρε τιτλων που διαθετει o Spectrum. Μια αποδειξη ειναι και η ενεργη σκηνη (πχ ποσα αξιολογα παιχνιδια βγαινουν καθε βδομαδα, ποσες νεες hardware λυσεις).
 
Μια χαρά τώρα Phil.

Φυσικά, δεν φτάνει μόνο να ρίξεις τα χρώματα στην οθόνη. Η σύνθεση είναι το παν. Αν και είχα ΖΧ και μπορεί να θεωρηθώ αιρετικός, πιστεύω ότι ακόμα και με τα μισά χρώματα ο CPC θα είχε πολύ καλύτερα αποτελέσματα στο συγκεκριμένο παιχνίδι. Για το λόγο αυτό είχα κρυφό απωθημένο την έγχρωμη οθόνη του CPC και τον 6128 (άσε το θέμα της δισκέτας...... ) αλλά δεν υπήρχε η παραμικρή περίπτωση να αποκτήσω κάτι τέτοιο τότε.
 
Wally είπε:
Στα δυο δεξια screenshots του Phil το παιχνιδι δεν ειναι το Rainbow Islands αλλα μαλλον το Stairs Islands ή το Lego Islands :p (δεν εβαλε φωτο με oυρανιο τοξο ο μπαγασακος :) )
Bρε αν βαλω και φωτο με ουρανια τοξα τοτε ειναι που θα πεσουν ολοι να σφαξουν τον ΖΧ αφου βγαζει ενα κιτρινο τοξο (αληθεια γιατι το ονομασαν Rainbow στον ΖΧ?!) και με λιγο απο διαφανο που οταν περναει απο τα ασπρομαυρα deck των επιπεδων γινεται κιτρινομαυρο. Δηλαδη ΑΕΚ Islands? Τι εχετε φτιαξει ρε σεις? Απο τα πολλα χρωματα εχω χασει την μπαλα με τα του ΖΧ παιχνιδια οντως!! :)

Wally είπε:
Επειδη ασχολουμε συνεχως με Speccy απο το 1984..
Τωρα ξερουμε και την αιτια. Το πρωτο βημα στην αντιμετωπιση ενος προβληματος ειναι η παραδοχη του! Χαχαχαχαχα :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Στα δυο δεξια screenshots του Phil το παιχνιδι δεν ειναι το Rainbow Islands αλλα μαλλον το Stairs Islands ή το Lego Islands :p (δεν εβαλε φωτο με oυρανιο τοξο ο μπαγασακος :) ).
Καταλαβαινω οτι κανεις πλακα - αλλα δεν καταλαβαινω γιατι το κανεις :D Το Rainbow island στον cpc ειναι ενα αριστουργημα - οτι πιο κοντινο 8bit στο arcade και ειναι τουλαχιστον αμαρτια να κανεις συγκρισεις με το σκιτσογραφικο, κρυφο μονοχρωμο παιχνιδι με το ιδιο ονομα στον zx.

Επειδη ασχολουμε συνεχως με Speccy απο το 1984 δεν με ενοχλει το clash και νομιζω οτι κανενας home δεν μπορει να ακουμπησει το παλμαρε τιτλων που διαθετει o Spectrum. Μια αποδειξη ειναι και η ενεργη σκηνη (πχ ποσα αξιολογα παιχνιδια βγαινουν καθε βδομαδα, ποσες νεες hardware λυσεις).
Μιας και ασχολεισαι λοιπον απο τοτε θα πρεπει να θυμασαι οτι στο τελος εκεινης τη χρονιας κυκλοφορησε ενας πολυ καλυτερος υπολογιστης - μιας και ηταν πραγματικος home micro - με πραγματικο πληκτρολογιο - λυμενο θεμα κασσετοφωνου/απεικονισης/συνδεσιμοτητας (δεν χρειαζοταν να αγορασεις extra διαφορα interface 1, 2, 3, 4 κλπ κλπ) και με πραγματικο ηχο και χρωματα που δεν μπλεκονταν μεταξυ τους.

Φυσικα και μπορεις να μεινεις πιστος στο μικρο τερατουργημα του Clive - μεχρι το 2012 ομως, μετα θα καταστραφει ο πλανητης και τα εναπομειναντα ZXs - αλλα αυτο δεν σημαινει οτι υπηρχε (ή υπαρχει) και καμια πραγματικη συγκριση μεταξυ τους ;)
 
herco είπε:
Το Rainbow island στον cpc ειναι ενα αριστουργημα - οτι πιο κοντινο 8bit στο arcade
Αχ ακόμα και μετά από 20 τόσα χρόνια..... WORDS TRUE SPOKEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
phil_vr είπε:
Kαλο ειναι που διαφωνεις γιατι ο καθε ενας εχει τα δικα του βιωματα και προτιμησεις. Στο συγκεκριμενο παιχνιδι στον ΖΧ, στα ματια μου φανταζει αρρωστημενο και λειψο.
attachment.php
0024p.png
rainbow_islands_03.gif


Bλεποντας και τις τρεις διπλα διπλα, μπορεις να πεις με το χερι στην καρδια οτι προτιμας αυτη του ΖΧ? Δεν αντιλεγω οτι ειναι πολυχρωμη αλλα κοιτα το αποτελεσμα.. οπως φαινονται και οι τρεις, μπορει να δει κανεις ανετα οτι στον ΖΧ φαινεται σαν να ειναι home computer, στον Amstrad απο arcade και του Commodore σαν game system. Oταν ομως ειναι και τα τρια home computer, εκει αλαζει πολυ το πραγμα και σιγουρα δεν ωφελει τον ΖΧ. Ειναι σαν να ειχαμε τον πικασο και να του διναμε ενα κοκκινο ενα πρασινο και ενα μπλε χρωμα για να φτιαξει εναν πινακα, και σε εμενα να εδιναν ολη την Βιβεχρωμ. Τι θα εφτιαχνε εκεινος και τι εγω?
Εγω δεν ειπα οτι η εκδοση του amstrad ηταν ασχημη, απλα εμενα δεν μου αρεσε γιατι τα γραφικα μου φανηκαν πολυ "blocky" σε σχεση με το spectrum,και αυτο γιατι οταν πριν 2 χρονια, απεκτησα amstrad περιμενα κατι πολυ καλυτερο απο αυτο που ειδα

..ασε που το 90% των παιχνιδιων που επαιξα ηταν spectrum ports..αρα λοιπον κακως ζηλευα αυτους με amstrad αφου καποιος θα επρεπε να πληρωσει τα διπλασια για να παιξει τα ιδια (σχεδον) παιχνιδια..το amstrad ηταν μια χαρα μηχανημα ηταν,με το cp/m του,την ενσωματωμενη δισκετουλα του,τα 27 του χρωματα,αλλα η τιμη του zx ηταν η μιση...
 
Καθαρά θέμα γούστου, ανάλυση vs χρώματα. Προσωπικά το τετραγώνισμα των Amstrad,Commodore δεν το αντεχω, μου θυμίζει Atari 2600
 
@angel_grig

Ναι αλλά δεν μπορούσες να παίξεις όλα τα παιχνίδια του 6128 στον ZX. Prohibition, The Pown, Guild of thieves και τόσα άλλα.

Αν σε ενδιαφέρανε τα ports ΟΚ αλλά δεν ήταν μόνο αυτά.
 
Πω, πω! Διαβάζοντας όλο το θρεντάκι με τα χρώματα του spectrum έπαθα αχρωματοψία :)
 
O διαλογος με χρηστη ΖΧ θα μπορουσε να ειναι ως εξης:

- Τι ειναι αυτο το thread φιλε?

- Ααα ειναι για τα χρωματα που βγαζει ο ΖΧ! 15 ταυτοχρονα!

- Ελα ρε.. δηλαδη θα βγουν νεα παιχνιδια που να δειχνουν σαν το Xyphoes Fantasy του CPC?

- Eχμ.. οχι, εχουν ηδη βγει παιχνιδια με 15 ταυτοχρονα χρωματα Extreme, Savage, κατι αλλα.. αμ πως?

- Αληθεια? 15 ε? Και απο παλια απο οτι μου λες.. γιατι εγω θυμαμαι παντα ρε συ κιτρινιλες, και μια κακομοιρια ζωγραφισμενη σε καθε παιχνιδι του?

- Οχι ρε μην το βλεπεις ετσι. Αν τα μετρησεις ενα ενα θα δεις οτι βγαζει 15!

- Ναι αλλα πως μπορει να ειναι ολα τοσο χαλια και να δειχνει φτωχος συγγενης σε καθε παιχνιδι σε σχεση με τα αλλα 8bit?

- Ε δεν ειναι και ετσι.. εχουμε μηχανημα που βγαζει 15 ταυτοχρονα χρωματα!

- Ναι αλλα τι πετυχαινει με αυτο ρε συ? Παλι δειχνει σαν να εχει 5!

- Ε οχι μην το λες αυτο. Αφου βγαζει 15 ταυτοχρονα..

- Ναι αλλα still sucks αν αυτο ειναι αποτελεσμα για 15 ταυτοχρονα χρωματα!

- Ε οχι και sucks.. εχει και υψηλη αναλυση και 15 χρωματα, δεν ειναι σαν τα αλλα..

- Δηλαδη HD και 15 χρωματα και ακομα και ο Commodorης με την ανακατεμενη με ασβεστη παλλετα εξακολουθει να δειχνει καλυτερα?

- Ναι αλλα δεν ειναι σαν τα 15 τα δικα μας! Εμ πως?

Καπου εκει τελειωνει και η συζητηση μιας και καθε απαντηση αρχιζει και περιεχει απελπιστικα την λεξη 15.. :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
angel_grig είπε:
Το προβλημα στο spectrum δεν ηταν το color clash αλλα η τεμπελια των αθλιων προγραμματιστων να κανουν ενα παιχνιδι με γραφικα της προκοπης!
Αν οι άνθρωποι που έγραφαν κώδικα με 48ΚΒ μνήμης μπορούν να χαρακτηριστούν άθλιοι, τότε οι μέσοι σημερινοί προγραμματιστές είναι τα άπαντα του Ουγκώ...

phil_vr είπε:
Ειναι σαν να ειχαμε τον πικασο και να του διναμε ενα κοκκινο ενα πρασινο και ενα μπλε χρωμα για να φτιαξει εναν πινακα, και σε εμενα να εδιναν ολη την Βιβεχρωμ. Τι θα εφτιαχνε εκεινος και τι εγω?
Δεν είναι πολύ καλό παράδειγμα. Νομίζω και με ένα μόνο χρώμα θα σε νικούσε... :D
 
alkis21 είπε:
Αν οι άνθρωποι που έγραφαν κώδικα με 48ΚΒ μνήμης μπορούν να χαρακτηριστούν άθλιοι, τότε οι μέσοι σημερινοί προγραμματιστές είναι τα άπαντα του Ουγκώ...
Δεν νομιζω οτι εχει τοσο μεγαλη σημασια ποση μνημη ή τι μηχανημα εχεις αλλα ποσο καλα το εκμεταλευεσαι...

@shock:Οχι δεν με ενδιεφεραν τα ports ,απλα απογοητευτηκα με τον μεγαλο αριθμο τους στον amstrad...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
phil_vr είπε:
Bρε αν βαλω και φωτο με ουρανια τοξα τοτε ειναι που θα πεσουν ολοι να σφαξουν τον ΖΧ αφου βγαζει ενα κιτρινο τοξο (αληθεια γιατι το ονομασαν Rainbow στον ΖΧ?!) και με λιγο απο διαφανο που οταν περναει απο τα ασπρομαυρα deck των επιπεδων γινεται κιτρινομαυρο. Δηλαδη ΑΕΚ Islands?
Ενώ τα PANATHINAIKOS Islands που έβλεπες στον CPC δεν σε χαλάγανε καθόλου. :p

Shock είπε:
@angel_grigΝαι αλλά δεν μπορούσες να παίξεις όλα τα παιχνίδια του 6128 στον ZX. Prohibition, The Pown, Guild of thieves και τόσα άλλα.

Αν σε ενδιαφέρανε τα ports ΟΚ αλλά δεν ήταν μόνο αυτά.
Ρε Αντωνάκη, δεν μένεις στα μηλαράκια που τα κατέχεις και καλύτερα; Αφού ότι έχεις ποστάρει σε αυτό το thread από την αρχή του, λάθος είναι.

Prohibition, The Pawn, Guild of thieves.

Για να σε διευκολύνω, πες ότι δεν είχαμε το Abadia del Crimen... ;)

Δεν μπορείτε να πείτε πάντως, το thread μου είναι ζωντανότατο...εκτός από τους Αμστραντάδες που είναι brain dead από την ακτινοβολία του monitor τους. Μουαχαχαχαχαα! :diablotin:
 
Λάθος μου. Θυμόμουν ότι το Prohibition ήθελε 128ΚΒ στον CPC και εγώ με τον 664 δεν μπορούσα να το παίξω.

Μου διέφυγε ότι είχε βγει spectrum με 128Κ!

Αα και αυτό ήταν το 3ο μου post που σημαίνει ότι πρώτο με το HDMI 1.3 ήταν λάθος? λολ
 
To Prohibition παίζει και σε Speccy 48K. Σου είπα, όσο μιλάς εκτίθεσαι. :p

:)
 
Maddog είπε:
Ενώ τα PANATHINAIKOS Islands που έβλεπες στον CPC δεν σε χαλάγανε καθόλου. :p
??? Που ειδες τους παναθηναικους ρε Γιατρε? Οτι να ναι!!! Αλλα τωρα θα μου πεις.. απο την πολυ μουσταρδα συνηθισε το ματι να τα βλεπει ολα ετσι και τα περναει ολα πλεον απο μουσταρδι φιλτρο, οποτε πασο! :)

Ενα ακομα δειγμα αθλιοτητας του ΖΧ σε συγκριση οχι με κανενα CPC η CBM, αλλα με ενα μαγκα απο τα παλια που τον σαβουρωνει ασχημα σε ολα, και ειδικα στο χρωμα! :)

Kung Fu Master στον Atari 2600: ναι κυριοι, ενα παιχνιδι απειρως καλυτερο (και με πολυ καλη ingame music χωρις διακοπες για ηχο χτυπηματος) σε σχεση με το εκτρωμα που παρουσιαστηκε για εκδοση στον ΖΧ! Που να ειχε ο Αταρικος δηλαδη και 48Κ μνημης, και υψηλη αναλυση! :)

kfm-atari26001178927268.gif
Kung-FuMaster.gif


Ναι ναι ξερω, χρηση high definition υπεροχης σε αντιθεση με τετραγωνιαση και πρασινα αλογα.. :)

Still sucks? Mπαα, βαρεθηκα να το λεω.. αφου παλι 15 θα μου πουν!!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ισως να μη το εθεσε σωστα ο Αντωνης - αλλα συνεχιζεις να εκτιθεσαι Γιατρε μου.

Το οτι υπηρχε το prohibition στον cpc - και κατι σαν το prohibition στον zx - δεν σωζει τον speccy απο τη μιζερια.

Εχεις τα κουραγια να δεις συγκριτικα screens ?

Thumb_Prohibition_-_1987_-_Infogrames.jpg

Thumb_Prohibition_-_1987_-_Infogrames.jpg

Υπαρχουν και καποια ορια στη παρανοια...

Prohibition.gif

Prohibition.gif
 
Επειδή μερικοί τα έχετε μπερδέψει λίγο:

  • Ο Amstrad βγάζει 16 χρώματα ταυτόχρονα στην οθόνη χωρίς περιορισμούς, από παλέτα 27.
  • Ο Commodore 64 βγάζει 16 από παλέτα 16, με αρκετούς περιορισμούς.
  • Ο ZX Spectrum βγάζει 15 χρώματα από παλέτα 15, (7basic+7bright+1black) με αρκετούς περιορισμούς. Επιγραμματικά, όχι πάνω από δύο χρώματα σε ένα 8x8 block τα οποία επιπροσθέτως πρέπει να είναι και τα δύο bright ή basic με το black μπαλαντέρ.
  • Το ATARI 2600 βγάζει 128 χρώματα στη NTSC έκδοσή του και στην PAL 104 χρώματα.
  • Έκδοση του Prohibition υπάρχει και για CPC 464-664, με κάποιες μικρές παραχωρήσεις.

Αυτά...
 
Ace αυτά τα ξεκαθαρίσαμε λίγο πιο πάνω, δες και τις φωτογραφίες και πες μας την άποψη σου αν θες
 
Πίσω
Μπλουζα