Η Ελληνική Αυτοκινητοβιομηχανία

Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
με πρόλαβες...το ειχα διαβασει απο το πρωι
 
http://iceal.wikidot.com/greekcarfactory





"100.000 αυτοκίνητα από την ΤΕΟΚΑΡ (4Τ 229, 10/1989)

Στις 7 Σεπτεμβρίου, η ΤΕΟΚΑΡ που κατασκευάζει τα αυτοκίνητα Νισάν στο εργοστάσιο της στο Βόλο γιόρτασε τη συμπλήρωση της παραγωγής 100.000 αυτοκινήτων. Την ταινία του 100.000 ου Νισάν, ενός Σάνι 1.4, που δωρήθηκε σε ίδρυμα ειδικών παιδιών του Βόλου, έκοψε ο υπουργός προεδρίας κ. Αθ. Κανελλόπουλος. Οι επενδύσεις που έχουν γίνει στο εργοστάσιο (με 100% ελληνικά κεφάλαια) φτάνουν τα 6,5 δις δραχμές, εξασφαλίζοντάς του πιο σύγχρονο εξοπλισμό στο τμήμα βαφής, μηχανογράφηση και την αυτοματοποίηση (με ρομπότ) στη γραμμή παραγωγής, ενώ μεγαλύτερη σημασία έχει δοθεί και στην προστασία του περιβάλλοντος. Το ενδιαφέρον βέβαια εντοπίζεται στο μέλλον του εργοστασίου όταν παύσουν και οι τελευταίες ευνοϊκές φορολογικές ρυθμίσεις για τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Ελλάδα.

medium.jpg


....

...

..."

Από τον ίδιο ιστότοπο:

Η μοτοσικλέτα τράιαλ του Θανάση Λέφα

Lefas.jpg


περισσότερα: http://en.wikipedia.org/wiki/Lefas

http://www.mlahanas.de/Greece/Info/Lefas.html
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Όποτε μπαίνω στο θέμα αυτό τσατίζομαι...τσατίζομαι πολύ και κρατιέμαι να μην βρίσω μόνο και μόνο γιατί σέβομαι το φόρουμ μας!

Εδώ ισχύει το:

"όπου γάμος και γιορτή η Βασίλω πρώτη..."

Οι πολιτικοί και καλά παρόντες σε όλες τις εκδηλώσεις που μπορούσαν να φανούν και να φέρουν ψήφους όμως το εργοστάσιο το έκλεισαν με τις επιλογές τους το 1996 όταν επέλεξαν όπελ αστρα αντί νισσαν σανι για την αστυνομία και τα κρατικά οχήματα συνολικά.Η αιτία που δεν έγινε η αγορά, η γνωστή μια: μίζα στους αρμόδιους...

Έτσι και το κράτος επιβαρύνθηκε με οχήματα σαφέστατα ακριβότερα και λιγότερο αξιόπιστα από τα ελληνικά σάνυ των οποίων το αυξημένο κόστος συντήρησης και επισκευής, χρυσοπλήρωσε τα επόμενα χρόνια με αποτέλεσμα και το εργοστάσιο να κλείσει και μαζί μ' αυτό όλες οι εταιρείες που δραστηριοποιούνταν γύρω από την παραγωγή εξαρτημάτων σχετικών με την παραγωγή.

Για την ποιότητα των παραγόμενων οχημάτων δείτε ενδεικτικά πόσα ελληνικά νισσάν κινούνται ακόμα στους δρόμους απροβλημάτιστα και πόσα ρημάδια όπελ άστρα πρώτης γενιάς για να καταλάβετε...

ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΥΤΟΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΟΣ ΛΑΟΣ!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Φίλε Σπύρο, το πρόβλημα δεν είναι η επιλογή οχημάτων της ΕΛ.ΑΣ.

Το πρόβλημα ήταν οι διαχρονικές επιλογές του κράτους. Παράδειγμα το γεγονός ότι θα μπορούσε να ενισχυθεί με επένδυση από τη μητρική εταιρία. Η οποία ήρθε σε επαφή με τη τότε νέα σοσιαλιστική κυβέρνηση (το 1982 αν θυμάμαι καλά) για να ανοίξει εγοστάσιο με στόχο την ευρωπαϊκή αγορά. Οι τότε φωστήρες ζήτησαν από τη Nissan να έχει το κράτος το 51% στον έλεγχο του εργοστασίου!!! :bash: Οι άνθρωποι σηκωθήκαν και φύγανε και πήγανε στην Μ. Βρετανία. Να σημειώσω πως το εργοστάσιο της Τεοκαρ δεν είχε άδεια να εξάγει αυτοκίνητα (δε ξέρω λεπτομέρειες) αν και νομίζω ένας μικρός αριθμός είχε εξαχθεί κάποια στιγμή. Με την ίδια λογική αντιμετώπιζαν κάθε σοβαρή ξένη ιδιωτική επένδυση (και στο χώρο του αυτοκινήτου), ενώ ό,τι δε προλάβαινε το κράτος το έδινε να το καταστρέψουν οι...συνδικαλιστές (γνωστή η ιστορία με τα Pony). :angry:
 
φίλε prisma τα γνωρίζω όλα αυτά όπως άλλωστε και την φήμη ότι η τογιότα ήθελε να κάνει εργοστάσιο στην Πύλο.

Η θάτσερ που ήταν έξυπνη τους έδωσε γη και πλέον στο σάδερλαντ και το σουίντον βρίσκονται οι ευρωπαικές εγκαταστάσεις των νισσαν και χόντα αντίστοιχα.

Αν όμως τότε έπαιρναν αυτή την παραγγελία τότε θα κέρδιζαν χρόνια ζωής και θα πετύχαιναν και την κατασκευή στο βόλο του επόμενου μοντέλου Αλμέρα ίσως και την συναρμολόγηση των πριμέρα αλλά και του βραβευμένου μίκρα 1ης γενιάς που γίνονταν στην Αγγλία.

Θα μπορούσε μόνο το κράτος με τις παραγγελίες του να καλύψει το εργοστάσιο, νοσοκομειακά, φορτηγάκια μεχρι και maxima qx για τους βουλευτές θα μπορούσε να φτιάχνει... Γιατί ο Έλληνας να έχει φθηνό αμάξι από την κορέα τότε, όταν θα μπορούσε να έπαιρνε καλύτερο από ελληνικά χέρια; Άσε...απ' όπου και να το πιάσεις βρωμάει. Θα μπορούσαν να επιδοτηθούν την περίοδο της απόσυρσης περαιτέρω...ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ!
 
kmalfa75 είπε:
Ότι απέμεινε από την ΤΕΟΚΑΡ
Αμάν, μ'έπιασε η ψυχή μου! ΚΡΙΜΑ, ΚΡΙΜΑ, ΚΡΙΜΑ.....

Και για να θυμηθούμε τι έφτιαχνε η ΤΕΟΚΑΡ.

Nissan Sunny N13 Sedan 1986-91.jpg

Εδώ το Sunny N13, που πρωταγωνίστησε στην ελληνική αγορά πρός τα τέλη της δεκαετίας του '80. Προϊόν εφάμιλλο σε κατασκευή των αντίστοιχων ξένων, αφού τα στάνταρτ της ΤΕΟΚΑΡ στο Βόλο ήταν αυστηρά. Μια τεράστια επένδυση χάθηκε χωρίς λόγο!
 
Ok, καλά όλα αυτά, αλλά μην λέμε και ότι θέλουμε.

Σίγουρα το ότι έφυγε η Nissan είναι μία τεράστια απώλεια. Μην ξεχνάμε ότι στην Μ. Βρετανία που πήγε, δημιούργησε το Ευρωπαϊκό κέντρο R&D της. Φανταστείτε αυτό να είχε γίνει εδώ. Αλλά τα δικά μας καλά παιδιά αποφασίσανε ότι δεν τους έχουμε ανάγκη. Από την άλλη βεβαια και άλλων εταιρειών τα αυτοκίνητα συρναμολογούνταν στην Ελλάδα (βλ Mazda, Opel etc).

Το ότι όμως στις αρχές του 90 δεν τα επέλεξαν δεν είμαι σίγουρος ότι είχε να κάνει με μίζες. Και σίγουρα δεν τους βγήκε σε κακό. Αν θυμηθούμε εκείνη την εποχή, η ελληνική αστυνομία ξεφορτώθηκε τα περισσότερα αργοκίνητα καράβια που είχε, και τα αντικατέστησε με Opel Astra GSi, Nissan Primera 2.0l, Citroen Xantia 2.0l και μερικά ακόμα τέτοια τερατάκια. Επίσης την ίδια περίπου περίοδο δημιουργήθηκε η ομάδα ΣΙΓΜΑ με τα κατεσχεμένα ΤΕΡΑΤΑ (Audi RS2, Mercedes E190 2.5, BMW M3 E30, Ford Mustang κτλ). Εκείνη λοιπόν την περίοδο για μία και μοναδική φορά στην ιστορία της, η ελληνική αστυνομία είχε πιο δυνατά και πιο γρήγορα αυτοκίνητα από αυτά που θα μπορούσαν να έχουν οι "παραβάτες". Στην αμερική αυτό είναι κανόνας από την εποχή της ποτοαπαγόρευσης. Στην Ελλάδα μας πήρε πάνω από μισό αιώνα για να το πάρουμε χαμπάρι.

Δυστυχώς βέβαια ξαφνικά τα "όργανα" βρεθήκαν από τα ριμάδια τα Sunny και τα Mitsubishi με μερικά γαϊδούρια, στα 150 καθαρόαιμα. Και είτε τα πήγαιναν από κολώνα σε κολώνα, είτε τα σκίζανε και βγάζανε γούστα. Οι ιστορίες δε με τις συμμετοχές σε κόντρες από τα ΤΕΡΑΤΑ της ΣΙΓΜΑ, είναι άπειρες, και έστω και το 1/10 από αυτές μάλλον είναι αληθινές. Το κακό στην υπόθεση αυτή είναι ότι και οι αστυνομικοί δεν είχαν την εκπαίδευση (και τη συγκράτηση) για να τα χειριστούν, και ότι έμπλεκαν με τα συνεργεία πολλών τύπων αυτοκινήτων, και μάλιστα εξεζητημένων (πόσα 2.0λ πουλιώντουσταν το 90something στην Ελλάδα). Επίσης με όσους αστυνομικούς έχω μιλήσει, τα περισσότερα από αυτά δεν βγάζαν προβλήματα, εκτός φυσικά από αυτά που τα καίγανε μόνοι τους (η Mustang κάθεται και σαπίζει στην Αλίμου). Για αυτό εξάλλου και τα μοτέρ τους δώσανε ζωή σε πολλά γρήγορα projects.

Μετά από αυτήν την "χρυσή" (αν μπορώ να τη χαρακτηρίσω έτσι) εποχή, ήρθε η εποχή της μίζας, και τα άθλια Xsara και Octavia. Αυτοκίνητα που επιλέχθηκαν με την πρόφαση ότι είχαν κανονική ρεζέρβα, ενώ στην πραγματικότητα κρύβονταν γυναίκα παράγωντα. Το αποτέλεσμα? Να γελάνε μαζί τους και οι ρέγγες. Θυμάμαι ακόμα μία ιστορία που είχε βγει και στην τηλεόραση, με ένα Xsara μπατσικό που είχαν προσπαθήσει να πιάσουν ένα Evo και ένα Scubi που κάναν κόντρα. Το αποτέλεσμα ήταν το Xsara να καταλλήξει στην πρέσσα... :p

Σε καταδιώξεις πάντως οι καταδιωκώμενοι πρέπει να ρίξαν τρελό γέλιο, με τα αργοκίνητα Xsara και τα βαριά Octavia να προσπαθούν να τους φτάσουν.

Τώρα είχα μάθει ότι η αστυνομία ξανααπέκτησε μερικά ενδιαφέροντα περιπολικά (μέχρι και EVO 10, αλλά δοκιμαστικά). Φαντάζομαι βέβαια ότι με τον ελληνικό δημοσιουπαλληλισμό θα έχουν την τύχει των τεράτων της "χρυσής" εποχής. :(
 
Ενα "Εnfield Neorion" δεν θα με χάλαγε...τρομερο design :D
 
Ενα "Εnfield Neorion Ε8000" δεν θα με χάλαγε...τρομερο design, οικολογικό, οικονομικο :D
 
Αξιζει να διαβασετε το λημμα που αφορα την Neorion στη wikipedia.

Δειτε ποσες φορες η εταιρεια του Γουλανδρη συναντησε εμποδια λογω της Ελληνικης νομοθεσιας!

Και μιας και μιλαμε για την Neorion ειδικη μνεια αξιζει να γινει στον σχεδιαστη Γιωργο Μιχαηλ αλλα και στο πρωτο SUV..Neorion Chicago (1974). To link παραπεμπει σε ενα πολυ ενδιαφερον μουσειο αυτοκινητων στη Συμπρωτευουσα...

Επισης πολυ θα ηθελα να ειχα το buggy της Pan Car

Google-αρετε και την Scavas

Δεν ξερω αν εχει ανεβει το εξαιρετικο αυτο αρθρο

Διαβαζω σε διαφορα ιντερνετικα αρθρα οτι ενας απο τους λογους που εκλεισαν πολλες Ελληνικες εταιριες αυτοκινητοβιομανιας ηταν ο νομος του 1984 (μαλλον φορολογικος?). Ξερει κανεις λεπτομερειες και τι προεβλεπε ο νομος αυτος?

Τριτο ποστ στη σειρα αλλα κανω "ανασκαφες"

Η ιστορια του Pony μεσα απο τα λογια του Ραϊση και του Κοντογουρη. Βλεπουμε για αλλη μια φορα οτι η βυθιση της Ελληνικης βιομηχανιας ηταν ενα εργο που μοιραστηκαν πολιτικοι και συνδικαλιστες...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Εικασία, ένας νόμος που προέβλεπε φοροαπαλλαγές για την εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία (ειδικό τέλος ταξινόμησης ή όπως λεγόταν τότε και το οποίο διπλασίαζε πάνω κάτω την τιμή των εισαγόμενων) κάτι το οποίο δεν επιτρέπεται στην κοινή αγορά, οπότε το κράτος βρίσκεται στο δίλημμα είτε να κάνει τα εισαγόμενα φθηνά και να χάσει τα έσοδα ή να καταργήσει το ειδικό καθεστώς για τα ελληνικά. Και οι δύο περιπτώσεις βέβαια θα ήταν λίγο πολύ ταφόπλακα.
 
Wally είπε:
Τριτο ποστ στη σειρα αλλα κανω "ανασκαφες"
Η ιστορια του Pony μεσα απο τα λογια του Ραϊση και του Κοντογουρη. Βλεπουμε για αλλη μια φορα οτι η βυθιση της Ελληνικης βιομηχανιας ηταν ενα εργο που μοιραστηκαν πολιτικοι και συνδικαλιστες...
Το έχω διαβάσει το συγκεκριμένο, πριν 2-3 χρόνια και κόντεψα να πάθω εγκεφαλικό. Όσο για τον νόμο που αναφέρθηκε, όντως άλλαξε η νομοθεσία που ευνοούσε τα μικρά ελαφρά αυτοκίνητα τύπου τζιπ. Γι'αυτό και μετά το 1985 σταμάτησαν να έχουν ενδιαφέρον στην αγορά. Πάντως αυτό δεν θεωρώ πως δίνει άλλοθι για την καταστροφή της ελληνικής βιομηχανίας αυτοκινήτου. Η παραπάνω ιστορία του Pony, το δείχνει ξεκάθαρα. Και δεν ήταν η μοναδική τέτοια ιστορία.
 
τσατίστηκα πάλι...αν ερχόταν η χιουντάι στην Ελλα΄δα τότε και παρήγαγε τα πρώτα εξσελ-πονυ, σονατα,λαντρα ες κουπέ στην Ελλάδα η χώρα θα είχε και άλλη χρυσή ευκαιρία να κάνει ισχυρή αυτοκινητοβιομηχανία...πόσο ηλίθιοι είμαστε!!!
 
Η ελληνική γραφειοκρατία σε συνδυασμό με τους επαγγελματίες "αγωνιστές" - εργατοπατέρες που ζητάνε τον πατέρα με την μάνα τους, σκοτώνουν κάθε ελπίδα όχι μόνο για αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά γενικά για κάθε σοβαρή βιομηχανία σε αυτή την χώρα..

Τι να πούμε... Αυτή η χώρα είναι η μοναδική που κινδυνεύει περισσότερο από τον εαυτό της, παρά από από κάποια άλλη χώρα η άλλο εξωτερικό κίνδυνο.
 
Ακριβώς αυτό. Όσο υπάρχουν αυτοί οι συνδικαλιστές να κάνουν κουμάντο και να τα παίρνουν, όχι βιομηχανία δε θα έχουμε, αλλά ούτε καν μέλλον...
 
Δεν θέλω να πολιτικοποιήσω το θέμα όμως εκείνη την εποχή απλά τα πράγματα με τα δεδομένα της εποχής δεν ήταν τραγικά. Χρήματα μπαίνανε αβέρτα στην χώρα από την ΕΟΚ -των 10 τότε- και οι συνδικαλιστές σε κάθε απεργία πετύχαιναν τους σκοπούς τους αφού η κυβέρνηση υποχωρούσε στα αιτήματα τους. Δεν καταλαβαίνανε τον κίνδυνο όχι από δόλο αλλά από απειρία και βλακεία!

Αν κάποιος είχε το μυαλό τότε να δώσει κίνητρα για επενδύσεις η Ελλάδα θα είχε σήμερα τις κύριες μονάδες παραγωγής για την Ευρώπη των Νισσάν-Χιουντάι-Τογιότα και μονα΄δες συναρμολόγησης για όπελ-μαζντα-σιτροέν καθώς και τα λάστιχα της πιρέλι! Σε όλα αυτά θα είχαμε και προσπάθειες ελληνικής κατασκευής αφού η υποδομή θα ήταν έτοιμη! Με όλους αυτούς θα είχαμε προσθέσει περισσότερο από 1 εκατομμύριο θέσεις εργασίας στην χώρα την δεκαετία του 80 και όλα αυτά πριν μπει μέσα η Ισπανία και η Πορτογαλία!!! Φανταστείτε πόσο μεγαλύτερο θα γινόταν το νούμερο με την προσθήκη των βιοτεχνιών-βιομηχανιών υποστήριξης αυτών των εργοστασίων! Τα σκέφτομαι και νιώθω ότι η Ελλάδα βρήκε χρυσή λίρα στο δρόμο και την πέταξε διότι νόμιζε ότι είναι ψεύτικη και ότι θα βρει και άλλες στο δρόμο της. Θα είμαστε βιομηχανική δύναμη του νότου και θα γινόμασταν πόλος έλξης πολλών επενδύσεων ακόμα! Συνδυάστε αυτά με την ναυτιλία μας και τον τουρισμό αλλά και την τότε ισχυρή ακόμα αγροτική παραγωγή και δείτε πως θα μπορούσαμε να είμαστε ένα πλούσιο κράτος που η δύναμη του θα επέτρεπε και την ασφαλή φύλαξη των συνόρων μας με τους Τούρκους να μην τολμούν καν να μας προκαλέσουν όπως το Ισραήλ!

Αχ Ελλάδα μας...τα παιδιά σου είναι αυτοκαταστροφικά!
 
Πίσω
Μπλουζα