Λεωφορεία από 80s!!!!

Chavdar_B_13-20.jpg


Chavdar B 13 - 20 όμοιον με αυτά που κυκλοφορούσαν στην Αθήνα.

Πηγή φωτογραφίας: Wikimedia Commons

Chavdar_B_13-20.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Δεν ξερω αν εχει γινει ηδη αναφορα αλλα το συγκεκριμενο blog ειναι θησαυρος για τους λατρεις των παλαιων λεωφορειων
 
Τα πράσινα λεοφωρεία ήταν πράγματι τα καλύτερα ever. Πανέμορφα, σφαιράτα, κι άσε που πρωτοποριακά (μιλάμε για '80) λειτουργούσαν και όλη τη νύχτα, έστω μια φορά την ώρα. Να συμπληρώσω και για τα "κουτιά συλλογής αντικειμένων",μ που αντικατέστησαν τους εισπράκτορες, ότι το πάνω μέρος ήταν διαφανές πλέξι, τα "ποδαρικά" μεταλλικά πορτοκαλί, και το κουτί (με το λουκετάκι) σκούρο μπλε. Μάλιστα αργότερα προστέθηκε και πλαϊνή τρύπα για να ρίχνεις χαρτονόμισμα σε μορφή ρολού. Τέλος κάποια ιδιαίτερη μνεια κάνω και για τους ήχους ειδοποίησης του οδηγού για στάση (πριν καθιερωθεί το οπτικό σήμα). Στα παλιά τύπου SCANIA τα κουμπιά ήταν στην οροφή, πάνω σε μια μεταλλική ράγα, ένα κάθε τόσο. Ειδοποιούσες πατώντας το κουμπί προς την οροφή, κι ακουγόταν ένα χαρακτηριστικό "μπιπ" μπροστά. Επειδή τα νεύρα του οδηγού σπάγανε προφανώς όλη τη μέρα με αυτό το πράμα, καταργήθηκε. Επίσης οι πόρτες σε αυτά τα παλιά λεοφωρεία άνοιγαν με περιστροφικούς μοχλούς μορφής "Γ". Μετά ήρθαν τα κουμπιά. Στα Ίκαρους χαλάγαν και τα άλλαζαν, κι έτσι το ταμπλώ αποκτούσε μια πολυχρωμία, από τους διαφορετικούς τύπους κουμπιών. Κλασικό στα Ϊκαρους το "παλμικό" μούγκρισμα στο φρενάρισμα, ο ασημί λεβγιές με το άσπρο καπάκι, κάτι σαν σπίρτο το όλο πράγμα, τα "φρεάτια" στο δάπεδο για να είναι επισκέψιμη η μηχανή, και το πλαστικό άντιολισθιτικό δάπεδο με τα "κυκλάκια", που από αυτά τα λεοφωρεία το γνωρίσαμε πρώτη φορά (γύριζε ελαφρώς και προς τους τοίχους, σαν μόνωση ένα πράγμα !)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Το χαρακτηριστικό αυτό ''μούγκρισμα'' του κινητήρα προέρχεται από το ρετάρντερ που έχουν όλα τα παλαιά και σύγχρονα λεωφορεία. Πρόκειται για ένα σύστημα το οποίον προκαλεί ανάσχεση της παροχής του πετρελαίου μέσα στον κινητήρα. Με άλλους λόγους κόβει το καύσιμο κατά την επιβράδυνσι και ο οδηγός επωφελείται από την πέδηση του κινητήρος.
 
Εγώ νόμιζα ότι ήταν ο αέρας από τα φρένα.
 
Ακριβώς. Μόνο που υπάρχει ολόκληρη διάταξη από πίσω για τη λειτουργία του. Αν βρω τη φωτογραφία με τη διάταξη λειτουργίας του θα την ανεβάσω.
 
Προσωπικά προτιμώ τα λεωφορεία πρίν τα ikarus, αυτά δηλαδή που αποσύρθηκαν το 1980, μακράν τα πιό χαρακτηριστικά και πιο όμορφα. Ευτυχώς που υπάρχουν αυτά τα παληκάρια και έχουν περισσώσει κάμποσα και τα ανακατασκευάζουν. Πολλά μάλιστα απο αυτά μέχρι πρόσφατα τουλάχιστον σάπιζαν επι χρόνια σε διάφορα μέρη της ελλάδος ( φαντάζομαι τώρα πιά δεν θα έχει μείνει κάτι περαιτέρω για να σκουριάσει ) κάτι κρίμα για εμένα μιας και είχαν παίξει σημαντικό ρόλο στην τοπική κοινωνία οταν έκαναν επι χρόνια δρομολόγια στα γύρω γύρω χωριά, οταν άλλωστε εκείνες τις εποχές το λεωφορείο ήταν ο μοναδικός κρίκος με τον υπόλοιπο κόσμο. Απο τα ikarus και τα Volvo της εποχής του '80 έχω κακές αναμνήσεις μιας και σαν μικρό παιδάκι που ήμουν ηταν πολύ ψηλά τα σκαλοπάτια τους για να τα ανέβω και γιατί μια φορά κατέβηκα πρώτος πρίν την μητέρα μου και έκλεισαν οι πόρτες με αποτέλεσμα να μείνει η μητέρα μου μέσα και εγώ έξω, βέβαια σταμάτησε μετά απο λίγο το λεωφορείο, αλλά εκείνα τα λίγα μέτρα που διένυσε ένοιωσα το πιό μοναχικό παιδί του κόσμου ανάμεσα σε ξένους ανθρώπους σε μια απρόσωπη πόλη... εντάξει το παράκανα λίγο :p . Αυτο ήταν στην γραμμή πειραιάς - πέραμα με το πράσινο, Volvo πρέπει να ήταν, γύρω στο '85-'86. Πάντως το να υπάρχουν τόσοι ειδήμονες και να λένε καλά λόγια για αυτά, σημαίνει οτι ήταν ξεχωριστά, άλλωστε είναι χαρακτηριστική εικόνα των 80ς. Μεχρι το '94 που μεγάλωσα στην αίγινα όλα ήταν παλιά λεωφορεία, μοντέλα 60s - 70s, θυμάμαι κάποια ιαπωνέζικα με ονομασία HINO και κάποια mercedes βιαμάξ ποοολύ παλιά, πόσο τα έχω πεθυμήσει. Απο εκεί και πέρα εξαφανίστηκαν, κάποια μάλιστα ήταν σε πάρα πολύ καλή κατάσταση. Αλήθεια, έχει διασωθεί κανένα mercedes βιαμάξ lp 322 άραγε ? Μακράν τα πιό αγαπημένα μου και πάνω απ' ολα σκυλιά, όλη η επαρχία ήταν γεμάτη με αυτά, πολλά μέχρι και αρχές 90ς http://www.imcdb.org/vehicle_567658-Mercedes-Benz.html Παντως κάποτε απο ελληνικές εταιρίες είχαν κυκλοφορήσει πανέμορφα λεωφορεία ή τουριστικά, οπως αυτό απο τον τανγκαλάκη. https://en.wikipedia.org/wiki/File:Tangalakis_1962.jpg
 
Η φωτογραφία είναι από το ντοκιμαντέρ «Αγέλαστος Πέτρα». Η σκηνή από την Ελευσίνα.

245zj0z.jpg


10155263_10152722703858893_4901962249314828851_n.jpg

#)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Τα θρυλικά μπλε λεωφορεία που «όργωναν» τους δρόμους


και ένωσαν τις γειτονιές με το κέντρο κατασκευάζονταν στην Ελλάδα!


Η φωτογραφική σύνθεση από την ομάδα «Παλιά ελληνικά Λεωφορεία» μας ξύπνησε τη νοσταλγία

για τα θορυβώδη μπλε λεωφορεία που αγκομαχούσαν στους δρόμους, αλλά μετέφεραν με ασφάλεια

για πολλές δεκαετίες μικρούς και μεγάλους στον προορισμό τους.

Χαρακτηριστικό αυτών των οχημάτων είναι το γεγονός ότι είχαν παραχθεί εξ ολοκλήρου από ΄Ελληνες αμαξοποιούς!

Τα πιο δημοφιλή ήταν τα αμαξώματα των Πέτρου Ταγκαλάκη, Κωνσταντίνου Ρεντούμη, Ελευθέριου Ελευθεριάδη και της «Βιαμάξ».

Ακόμη στην κατασκευή λεωφορείων διακρίθηκε ο Πατρινός Μπουχάγιερ και το δίδυμο των «Κοτάντζη β Μανταδάκη».

Στην εξαιρετική φωτογραφική αποτύπωση του Κ. Νταλαγιώργου διακρίνουμε το αστικό,


τύπου Volvo, να στρίβει στην Πανεπιστημίου προς Πατησίων στην κατάμεστη Αθήνα στα τέλη της δεκαετίας του ʼ70.


attachment.php


Η συλλογή περιλαμβάνει πολλά αυθεντικά στιγμιότυπα που ξεχωρίζουν και ζητούν περαιτέρω τεκμηρίωση.

Διαλέξαμε ορισμένα από αυτά για να τα μοιραστούμε μαζί σας.

1. Στην Κηφισίας. Λεωφορείο μάρκας Leyland εκτελεί το δρομολόγιο 521 Αθήνα β Ν.Κηφισιά.


Κυκλοφόρησε το 1962 και αποσύρθηκε το 1983.


Αστικόν λεωφορείον Leyland WML Y1, πιθανώς με αμάξωμα κατασκευασμένο από την ΕΛΒΙΑΜ.

attachment.php
http://www.retromaniax.gr/vb/attachment.php?attachmentid=123489&d=1421001851"]

 

 

 


2. Στον Πειραιά. Το AEC με τα χαρακτηριστικά στρογγυλά φώτα περιμένει στις αφετηρίες της οδού Εθνικής Αντιστάσεως.


 


Λεωφορείο ΑEC με αμάξωμα από τον Παρασκευόπουλο. Ανήκε στο 5ο ΚΤΕΛ, του Πειραιά


http://www.retromaniax.gr/vb/attachment.php?attachmentid=123490&d=1421001851[/img]"]
attachment.php



3. Λεωφορείο τύπου Scania που τερμάτιζε στην Άνω Κυψέλη


 


Παρατήρηση αναγνώστη: «Τα καθίσματα από τα Σκάνια τα είδαμε αργότερα


σε πολλά ξύλινα βαποράκια που έκαναν το δρομολόγιο Πειραιά -Σαλαμίνα»


http://www.retromaniax.gr/vb/attachment.php?attachmentid=123488&d=1421001851"]
attachment.php


4. Θησείο 1971. Αστικό λεωφορείο Volvo που ανήκε στην πρώτη σειρά των οχημάτων του 1958.


Πειστήριο οι δίφυλλες πόρτες! Το φωτογραφικό ντοκουμέντο είναι διπλής αξίας καθώς το λεωφορείο ακολουθεί μοτοσυκλέτα με καλάθιβ¦



Το Volvo κατεβαίνει την οδό Ασωμάτων προς την Ερμού.


 


Λεωφορείο Volvo με αμάξωμα Π. Ταγκαλάκη.


Ανήκε στο δυναμικό του 2ου ΚΤΕΛ (από το αρχείο του Διονύση Άννινου).


http://www.retromaniax.gr/vb/attachment.php?attachmentid=123494&d=1421001884[/img]"]
attachment.php


5. Το αυθεντικό Scania του 1958


Αποσύρθηκε από τις αστικές συγκοινωνίες των Αθηνών στα μέσα της δεκαετίας του ʼ80.


 


Scania Vabis Β71 57 του 3ου ΚΤΕΛ, μόλις έχει βγει από το αμαξοποιείο του Κωνσταντίνου Ρεντούμη στην οδό Σπύρου Πάτση 127.



Ο διαχειριστής μας ενημερώνει ότι ήταν ένα από τα τελευταία της γενιάς του που αποσύρθηκαν.



Κόπηκε το 1993 σε μάντρα πάνω από το εργοστάσιο της υαλουργίας «Γιούλα», στο Αιγάλεω.


attachment.php


6. Η γραμμή Χαϊδαρίου. Τις καθημερινές μετέφερε τον κόσμο στη δουλειά του


και τα Σαββατοκύριακα για μπάνιο στον Σκαραμαγκά!


 


Έναρξις δρομολογήσεως λεωφορείων του 3ου ΚΤΕΛ στο Χαϊδάρι.


Πρώτο είναι το 3/143, Scania Vabis B71 Ταγκαλάκη.


attachment.php


Πηγη: "Μηχανη του Χρονου"
 
D@redevil είπε:
Εγώ θυμάμαι αυτά σαν πρώτα λεωφορεία στη Σαλόνικα!!!
MP-6449.jpg


ΑΑΑααααχχχ!! Και να γεμίζει, και να κολλάς πάνω στα ξύλινα καθίσματα!

Για να μην πω όταν άλλαζε ο οδηγός ταχύτητα!!! Αρκουδάκια για τα τζάμια γινόμασταν! :)
Πόσο δίκιο έχεις για την αλλαγή ταχύτητας.:biglaugh:
 
stayros είπε:
1. Στην Κηφισίας. Λεωφορείο μάρκας Leyland εκτελεί το δρομολόγιο 521 Αθήνα β Ν.Κηφισιά.


Κυκλοφόρησε το 1962 και αποσύρθηκε το 1983.


Αστικόν λεωφορείον Leyland WML Y1, πιθανώς με αμάξωμα κατασκευασμένο από την ΕΛΒΙΑΜ.

attachment.php
http://www.retromaniax.gr/vb/attachment.php?attachmentid=123489&d=1421001851"]

 

 

 


Κηφισιας στο υψος της Λαρισης
 
stayros είπε:
Στην εξαιρετική φωτογραφική αποτύπωση του Κ. Νταλαγιώργου διακρίνουμε το αστικό,


τύπου Volvo, να στρίβει στην Πανεπιστημίου προς Πατησίων στην κατάμεστη Αθήνα στα τέλη της δεκαετίας του ʼ70.


attachment.php


http://www.retromaniax.gr/vb/attachment.php?attachmentid=123494&d=1421001884[/img]"]

Πηγη: "Μηχανη του Χρονου"

H φωτογραφία από τα Χαυτεία εξ'όσων γνωρίζω είναι του Paul Gabel, από το 1977. Εξ'όσων επίσης γνωρίζω έχει αναρτηθεί αρχικά στο blog μου http://bill-files.blogspot.co.uk/2013/09/70.html

και σε σχετικές ομάδες του fb από εμένα. Είναι ασπρόμαυρη και κάποια στιγμή εμφανίστηκε κάπου και αυτή η επιχρωματισμένη εκδοχή...

Athens Xayteia 1977.jpg
 
Θα γράψω κι εγώ μια προσωπική μου εμπειρία. Είναι αρχές των 90s όταν εγώ και η αδερφή μου παίρναμε το λεωφορείο και πηγαίναμε τα καλοκαίρια για μερικές μέρες στο χωριό για να βοηθήσουμε τους παππούδες μας στις αγροτικές δουλειές. Ενώ το τοπικό ΚΤΕΛ είχε εξοπλιστεί με καινούρια τότε λεωφορεία, το συγκεκριμένο της γραμμής αυτής ήταν ένα παλιό ξεθωριασμένο γαλάζιο λεωφορείο σαν και αυτό που φαίνεται από φωτογραφία παραπάνω και έχω κυκλώσει εδώ (είχε και την κλασσική σκάλα που οδηγούσε στην οροφή).

Εκτός των άλλων η διαδρομή για το χωριό ήταν ανηφορική με στενούς δρόμους και γκρεμούς και το λεωφορείο σε κάθε ανηφόρα και στροφή έβγαζε μαύρους καπνούς από την εξάτμιση (πετρέλαιο γαρ). Είχε και παρατσούκλι! Οι επιβάτες το λέγαμε Καρολάιν (από το ότι ήταν κάρο :p ). Το ωραίο της υπόθεσης είναι ότι όταν το ΚΤΕΛ ανανέωσε πάλι το στόλο του πριν μερικά χρόνια με λεωφορεία τελευταίας τεχνολογίας με air condition κτλ κτλ, στη γραμμή αυτή έχουν βάλει πάλι ένα από τα παλιά της δεκαετίας του 90...

leoforio_Ano-Kypceli.jpg
 
johnny19818 είπε:
Θα γράψω κι εγώ μια προσωπική μου εμπειρία. Είναι αρχές των 90s όταν εγώ και η αδερφή μου παίρναμε το λεωφορείο και πηγαίναμε τα καλοκαίρια για μερικές μέρες στο χωριό για να βοηθήσουμε τους παππούδες μας στις αγροτικές δουλειές. Ενώ το τοπικό ΚΤΕΛ είχε εξοπλιστεί με καινούρια τότε λεωφορεία, το συγκεκριμένο της γραμμής αυτής ήταν ένα παλιό ξεθωριασμένο γαλάζιο λεωφορείο σαν και αυτό που φαίνεται από φωτογραφία παραπάνω και έχω κυκλώσει εδώ (είχε και την κλασσική σκάλα που οδηγούσε στην οροφή).Εκτός των άλλων η διαδρομή για το χωριό ήταν ανηφορική με στενούς δρόμους και γκρεμούς και το λεωφορείο σε κάθε ανηφόρα και στροφή έβγαζε μαύρους καπνούς από την εξάτμιση (πετρέλαιο γαρ). Είχε και παρατσούκλι! Οι επιβάτες το λέγαμε Καρολάιν (από το ότι ήταν κάρο :p ). Το ωραίο της υπόθεσης είναι ότι όταν το ΚΤΕΛ ανανέωσε πάλι το στόλο του πριν μερικά χρόνια με λεωφορεία τελευταίας τεχνολογίας με air condition κτλ κτλ, στη γραμμή αυτή έχουν βάλει πάλι ένα από τα παλιά της δεκαετίας του 90...

Προβολή συνημμένου 124246

Το λεωφορείο της φωτογραφίας που έχεις «κυκλώσει» είναι αστικό. Αυτό που ταξιδεύατε θα μπορούσε να είναι της ίδιας εποχής αλλά όχι τέτοιου τύπου.
 
mr.Vox είπε:
Το λεωφορείο της φωτογραφίας που έχεις «κυκλώσει» είναι αστικό. Αυτό που ταξιδεύατε θα μπορούσε να είναι της ίδιας εποχής αλλά όχι τέτοιου τύπου.
Εννοώ ότι ήταν έτσι στρογγυλό από πίσω και είχε τη σκάλα που ξέρουμε όλοι και στρογγυλά φανάρια μπροστά.
 
Εννοείς λεωφορείο τέτοιου τύπου. Με θλίψη ανεβάζω την φωτογραφία που βρήκα σε μια σελίδα του facebook που ασχολείτε με τα παλιά λεωφορεία.

 


nzftzm.jpg


 


Old_Ktel_bus.jpg

 


:(

 

 

 


 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ναι τέτοιο εννοώ. Για τη θλίψη το καταλαβαίνω βλέποντας την κατάσταση του. Είναι συγκινητικό να βλέπεις τέτοια θεάματα πάντως.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα