Ο Αη Βασίλης ήρθε νωρίτερα!

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Uskoke
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
bottle.JPG
να το καινούριο μου απόκτημα ένα σπρέι διοξειδίου του άνθρακα, κανονικά είναι για ενυδρεία, μια χαρά κάνει όμως γι' αυτό που το θέλω. ψεκάζεις με αυτό την επιφάνεια του χημικού που δεν θες να οξειδωθεί και δημιουργεί ένα προστατευτικό στρώμα αερίου που εμποδίζει στο οξυγόνο της ατμόσφαιρας να καταστρέψει το χημικό. η άλλη λύση είναι τα μπουκάλια-φυσαρμόνικα αλλά αυτά βγαίνουν μόνο σε ένα λίτρο και μόνο Αθήνα. χωρίς πολύ σκέψη παράγγειλα να μου έρθει μέσω κούριερ και διαπίστωσα ότι το κατάστημα...είναι 10 λεπτά με τα πόδια από το σπίτι μου.
eos1.jpg
και δυο κυρίες σε μια εκδρομή του ορειβατικού (στο φαράγγι των κόκκινων πεταλούδων) αυτή η φώτο είναι 10Χ15 και νομίζω ότι είναι λιγότερο καθαρή από την επόμενη,
eos3.jpg

σε μέγεθος 20Χ25 αλλά πιο σκούρα νομίζω η προηγούμενη ήταν καλύτερη.
 
εδώ βλέπουμε πώς γίνεται το λύσιμο του μεγεθυντήρα που χρησιμοποιώ για τις έγχρωμες εκτυπώσεις....
μεγεθυντ1.JPG
πρώτα βγάζουμε το φακό από το φορέα του... η διαφορά των φακών μεγεθυντήρων από τους κανονικούς φακούς μηχανών ήταν ότι ήταν σχεδιασμένοι να αντέχουν την ζέστη από τον λαμπτήρα (μιλάμε για εποχές φυσικά προ λαμπτήρων LED) και να έχουν την καλύτερη απόδοση όταν το φιλμ ήταν πιο κοντά από το είδωλο. (συνήθως είναι το ανάποδο). το μεγάλο κουμπί στα αριστερά χρησιμεύει για την εστίαση.
μεγεθυντ2.JPG
και ο φακός στην θήκη του...
μεγεθυντ3.JPG
τώρα αφαιρούμε τον φορέα του αρνητικού, ο συγκεκριμένος ήταν μόνο για φιλμ 135....
μεγεθυντ4.JPG
να και ο φορέας του αρνητικού, αυτό το εξάρτημα που έχει τις βίδες με μπλε βερνίκι είναι το βοήθημα εστίασης, πραγματικά χρήσιμο μιας και τα έγχρωμα φιλμ δεν έχουν σχεδόν καθόλου ορατό κόκκο σε νορμάλ μεγεθύνσεις και έτσι είναι πολύ δύσκολη η εστίαση με το μεγεθυντήρα κόκκου....
μεγεθυντ5.JPG
και τώρα αφαιρούμε τη χρωμοκεφαλή από το μεγεθυντηρά, θεωρητικά αν έβρισκα κεφαλή για α/μ εκτύπωση, δηλ. συγκεντρωτική, μπορούσα να τη κάνω "τράμπα" με την χρωμοκεφαλή σε αυτό το μεγεθυντήρα και έτσι να έχω ένα μεγεθυντήρα και όχι δυο, αλλά τρέχα γύρευε, όντως με τον Opemus 6 που είχα παλιά, είχα δυο κεφαλές, μια α/μ και μια έγχρωμη, και απλώς τις ενάλλασσα......
μεγεθυντ6.JPG
να και η χρωμοκεφαλή με τον διάχυτή, και ρύθμιση για το φιλμ Kodak Ultra Max 400.....κάτω από τον διάχυτή έχει μια λάμπα αλογόνου διχροϊκή, 12 βολτ, 100 βατ...
μεγεθυντ7.JPG
να και ο μεγεθυντήρας ξεδοντιασμένος, χωρίς την χρωμοκεφαλή και το φορέα του φιλμ...το μεγάλο κουμπί δεξιά είναι για να ανεβοκατεβάζουμε την κεφαλή και τον φακό μαζί και να αλλάζουμε μέγεθος φωτογραφίας.....
μεγεθυντ8.JPG
να και το κομμάτι αυτό του μεγεθυντήρα, ξεβιδωμένο από την "κολώνα" του μεγεθυντήρα.....κάτω δεξιά είναι το φις για τα 12 βολτ...
μεγεθυντ9.JPG
προσοχή στην λεπτομέρεια: το σημείο που βιδώνει η κολώνα στην βάση (μασίφ αλήθινο ξύλο παρακαλώ όχι MDF!) είναι ενισχυμένο με μια ατσάλινη πλάκα!
μεγεθυντ10.JPG

λεπτομέρεια της κολώνας με την οδόντωση που
επιτρέπει
καστην κεφαλή του μεγεθυντήρα μαζί με τον φακό να ανεβοκατεβαίνει... μεγεθυντ11.JPGκαι πόσο ωραία τα έχω ταχτοποιήσει όλα στην ντουλάπα μου, τα της έγχρωμης εκτύπωσης, για να μην σκονίζονται....(γενικώς δεν φημίζομαι για την νοικοκυροσύνη μου).
 
παγχρωματικό2.jpg
και για του λόγου το αληθές, η ίδια νεκρή φύση τραβηγμένη με διάφορες α/μ εμουλσιόν.
πάνω-πάνω αριστερά έγχρωμη φώτο. μετά δεξιά με κοινό γαλάκτωμα (ευαίσθητο μόνο στο μπλε). τα αντικείμενα με άλλα χρώματα (δηλ. εκτός μπλε) είναι τελείως μαύρα. από κάτω αριστερά ορθοχρωματικό γαλάκτωμα (δηλ. ευαίσθητο μόνο στο μπλε και πράσινο-όλα τα άλλα μαύρα). δεξιά-παγχρωματικό γαλάκτωμα ευαίσθητο σε όλα τα χρώματα που εμφανίζονται σε διαφορετικές διαβαθμίσεις του γκρι.
οι δυο κάτω είναι τραβηγμένες με υπέρυθρο φιλμ. δηλ. ευαίσθητο εκτός από το ορατό φως και στο υπέρυθρο. η αριστερή με φίλτρο που εμποδίζει το φώς με μήκος κύματος μικρότερο από 600 nm και είναι ευαίσθητο στο υπέρυθρο μέχρι 720 nm. δεξιά ευαίσθητο στο υπέρυθρο μέχρι 1050 nm και φίλτρο που κόβει κάτω από 850 nm. βλέπουμε ότι οι κουρτίνες έχουν γίνει διάφανες (όραση Σούπερμαν).
επίσης παράγγειλα αυτό το έγχρωμο χαρτί 40Χ50 που είναι το μάξιμουμ που χωρά το τύμπανο μου ελπίζω να τα καταφέρω να βγάλω τόσο μεγάλες έγχρωμες φώτο. ήδη έβγαλα μια από ψηλά τα Μάταλα και περιμένω να πάρω το φιλμ από το εμφανιστήριο. ίδωμεν.
 
αυγουστος1.JPG
και για το unboxing του πακέτου από Γερμανία....
αυγουστος2.JPG
δεν κάνανε οικονομία στα παραγεμίσματα....
αυγουστος3.JPG
η λάμπα, το πακέτα με τα χαρτιά, το γνωστό σήμα "μην ενοχλείτε" και πάλι μια Haribo...
αυγουστος4.JPG
από πιο κοντά...
αυγουστος5.JPG
να και η ετικέτα του πακέτου με τα χαρτιά, βλέπουμε η ετικέτα είναι διορθωμένη με το χέρι, το πακέτο όμως είναι σφραγισμένο κανονικά, άρα είναι ίσως κάποια ρετάλια που τους είχαν ξεμείνει, πολύ βολικό γιατί τι θα τα έκανα 25 φύλλα, και το κόστος και θα μένανε και θα χαλούσαν, και τέτοιο τεράστιο μέγεθος δεν χωράει σε κανένα ψυγείο (τα έγχρωμα χαρτιά και φιλμ καλό είναι να διατηρούνται σε ψυγείο μέχρι να χρησιμοποιηθούν).
αυγουστος6.JPG
και η ανταλλακτική λάμπα του μεγεθυντήρα, όπως βλέπω είναι φρέσκια άρα παράγονται ακόμα, πολύ ελπιδοφόρο!
αυγουστος7.JPG
και το ζελεδάκι με το μην "ενοχλείτε"...
αυγουστος8.JPG

να και η λάμπα, επειδή στις κλασσικές λάμπες πυρακτώσεως μετράει η συνολική διάρκεια λειτουργίας και όχι πόσες φορές την αναβοσβήνουμε, και είναι η διάρκεια της ας πούμε χίλιες ώρες, και ανάβει (μέσο όρο) για κάθε μεγέθυνση 5 δευτερόλεπτα, καταλαβαίνουμε πόση διάρκεια ζωής έχει!
 
???
Οι λάμπες πυράκτωσης έχουν εξαιρετικά μεγάλη καταπόνηση σε κάθε άναμμα γιατί στιγμιαία τραβούν πολύ μεγάλο ρεύμα λόγω χαμηλής αντίστασης όταν το νήμα είναι κρύο.
 
εγώ διάβασα το ανάποδο. οι λάμπες οικονομίας (CFL όχι οι LED) ;έχουν πρόβλημα με τα πολλά αναβοσβησήματα. πάντως στα 4 χρόνια που δουλεύω το μεγεθυντήρα αυτό δεν είχα πρόβλημα, και έχω λόγους να πιστεύω ότι η λάμπα που φοράει είναι η αρχική.
στο τέλος λέει lifetime, το μόνο που αναφέρει είναι ότι οι απλές λάμπες πυράκτωσης είναι πολύ ευαίσθητες σε διακυμάνσεις της τάσης, και ότι η ζωή τους είναι 1000 ώρες αλλά πουθενά δεν λέει για αριθμό αναμμάτων. αυτό που λες για την αντίστασή όταν είναι κρύο το νήμα που το διάβασες;
 
Τελευταία επεξεργασία:
Είναι απλή φυσική και γνωστές ιδιότητες από τότε που βγήκε αυτό το είδος των λαμπτήρων.
(Τα πρώτα χρόνια πάλι, είχαν πολύ χοντρό νήμα και από άλλο υλικό και δεν επηρεαζόταν τόσο από το άναψε-σβήσε)
Οι ώρες φυσικά και παίζουν ρόλο αλλά για άλλο λόγο.
Αν πρέπει σήμερα να ξανα-ανακαλύψουμε τον τροχό μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και όργανα μέτρησης για να πειστούμε.
 
Τότε νομίζω η τεχνολογία ήταν πολύ απλή και πολύ Αγνή
 
40X50-1.JPG
πώς κάνουμε τεράστιες μεγεθύνσεις 40*50 έγχρωμες στο χέρι; πρώτα γυρίζουμε τον μεγεθυντήρα να προβάλει την εικόνα του στον τοίχο....προφανώς και οι δυο μεγεθυντήρες μου έχουν αυτή την δυνατότητα, αν δεν την έχουν τους γυρνάμε ανάποδα και προβάλλουν στο πάτωμα.
40X50-2.JPG
προσοχή στην λεπτομέρεια: έβαλα στα λαμπάκια του ψυγείου μαύρη ταινία γιατί τα έγχρωμα φωτογραφικά χαρτιά είναι ευαίσθητα σε όλο το ορατό φάσμα και ενδεχομένως να επηρεάζονταν.
40X50-3.JPG
και μαύρο ύφασμα στην πόρτα που έχει την ψάθα και φαίνεται στην προηγούμενη φώτομ το πήρα από ένα μαγαζί που πουλάει υφάσματα με το μέτρο. απλώς το μαγκώνω στην ψάθα ώστε να καλύπτει την πόρτα.
40X50-4.JPG
τα χημικά στον νιπτήρα για να αποκτήσουν την σωστή θερμοκρασία, μέσα σε ζεστό νερό από το ηλιακό. μετά από λίγο αυτό το ψηφιακό θερμόμετρο χάλασε και χρησιμοποιώ ένα απλό οινοπνεύματος δεν χρειάζεται τόση ακρίβεια στην θερμοκρασία όσο στην εμφάνιση έγχρωμου φιλμ (slides ή αρνητικό) που θέλει δέκατο του βαθμού.
40X50-5.JPG
έχω βάλει blue tac στον τοίχο στις σωστές θέσεις για να μπορώ να κολλήσω το χαρτί στα τυφλά στον τοίχο, στην πάνω αριστερή γωνιά έχω βάλει τρία κομμάτια blue tac για να μπορώ να τοποθετήσω το χαρτί σωστά στο απόλυτο σκοτάδι.
40X50-6.JPG
και το "εμφανιστήριο" το τύμπανο jobo τα γάντια και το κουτί που κανονικά είναι για ρούχα....στην μπανιέρα....
40X50-7.JPG
και τα δυο κομμάτια του τυμπάνου ενωμένα και χωράει ακριβώς ένα χαρτί 40*50...το ζόρικο είναι το διπλώσεις και να το βάλεις μέσα στο τύμπανο στο απόλυτο σκοτάδι, με ζόρισε αρκετά.
40X50-8.JPG
να και οι προσπάθειες μου, κατανάλωσα ένα ολόκληρο χαρτί (κομμένο σε λωρίδες) για να βρω την σωστή έκθεση και φιλτράρισμα. από δεξιά προς τα αριστερά-μαύρη μαυρίλα πλάκωσε, λίιιγο καλύτερα, περίπου το ίδιο, σωστό.
40X50-9.JPG

να και τα Μάταλα από ψηλά, είχαμε ανέβει σε κάτι κατσάβραχα με τον ορειβατικό και έβγαλα αυτή τη φωτογραφία.
 
την παλιά μου μηχανή την πήρε ο Μάριος (aka @telonio ) και έτσι πήρα μια τσίλικια NIkon F 70 με τον εξαιρετικό NIkkor 28-70 f 2.8 AF-S D. Μέχρι τώρα έχω τραβήξει ένα αρνητικό έγχρωμο και ένα φιλμ slides και τα δείγματα γραφής της είναι εξαιρετικά.
70 1.JPG
το κουτί της ήταν ανοιχτό μιας και ο φωτογράφος την είχε στην βιτρίνα
70 2.JPG
τι είχε μέσα στο κουτί τις οδηγίες αγγλικά ελληνικά εγγύηση η οποία φυσικά δεν ισχύει πια μετά από τόσα χρόνια και την ίδια την μηχανή.
70 3.JPG
ορίστε δυστυχώς η πλαστική επένδυση της πλάτης έχει αποπολυμεριστεί με αποτέλεσμα να δείχνει άθλια αλλά τι να κάνουμε κάθε αγορά που κάνουμε είναι ένας συμβιβασμός δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα εκτός αν σκάσεις 3-4 χιλιάρικα για μια τσίλικια F6 και αν την βρεις γιατί η παραγωγή της έχει σταματήσει. δυστυχώς η αντίστοιχη ψηφιακή D70 έχει πολλές εκπτώσεις στην ποιότητα όπως πλαστική μοντούρα και pentamirror αντί πεντάπρισμα αλλά αμφιβάλλω ότι οι αγοραστές της θα βάλουν ένα τόσο βαρύ φακό όσο τον δικό μου, οπότε η πλαστική μοντουρα δεν τους πολυπειράζει (ίσως και να τραβάνε μόνο με τον κιτ φακό) και λόγω οθόνης ίσως να μην τους πειράζει το σκοτεινό σκόπευτρο.
70 4.JPG
το μπροστινό με το καπάκι του σώματος...
70 5.JPG
και από πάνω αυτή έχει ασυνήθιστο τρόπο λειτουργίας με την "βεντάλια" (fan) δεν έχει δηλ. το συνηθισμένο διακόπτη επιλογής αλλά παρ'όλαυτα εγώ την έμαθα σχεδόν αμέσως και διαβάζοντας 2 φορές μόνο τις οδηγίες (με τρισβάρβαρα ελληνικά) ενώ την EOS 30 αν και την είχα 4 χρόνια δεν κατάφερα να τη μάθω και να αξιοποιήσω όλες τις δυνατότητες της, ελπίζω να τα καταφέρεις καλυτέρα Μάριε....
70 6.JPG
και ο φακός στο τεράστιο κουτί του, και ο φακός ο ίδιος είναι τεράστιος και ζυγίζει 2 λίβρες!!!!
70 7.JPG
η πολύ καλή θήκη του...
70 8.JPG
και ο ίδιος ο φακός ο οποίος ήταν επίσης στην βιτρίνα αλλά αχρησιμοποίητος..δεν έχει όμως κάποιο σημείο αλλοίωσης στα πλαστικά κλπ.
70 9.JPG
και η μηχανή με τον φακό ο φακός εστιάζει γρήγορα σωστά και αθόρυβα.....

70 10.JPG
και η μηχανή με τον φακό στο παραθυράκι πίσω (κίτρινο) φαίνεται ότι έχει φορτωμένο φιλμ μέσα, το έβαλα με το γνωστό σύστημα (έβαλα την Canon να το γυρίσει στην αρχή χωρίς όμως να τραβήξει την ουρά μέσα και το έβαλα στην Nikon και τράβηξα τις ήδη τραβηγμένες στάσεις με το καπάκι πάνω στον φακό)/
70 11.JPG

να και άλλη μια ο δίσκος πίσω πάνω δεξιά κάνει όλες τις ρυθμίσεις και όλα τα άλλα γίνονται με 5-6 κουμπιά. Η Nikon (όπως και η Canon) ήταν SLR της μεσαίας κατηγορίας.
 
και για του λόγου το αληθές....
και το φλασάκι που θα πάρω όταν ξεχρεώσω τον φακό....
η όλη ιδέα σε αυτή την αλλαγή που έκανα ήταν να πάρω ένα μικρό και φορητό φλασάκι γιατί αυτό το τέρας που είχε η canon με δυσκόλευε να το παίρνω στις εκδρομές (όπου σχεδόν αποκλειστικά τραβάω φωτογραφίες δηλ. φωτογράφος του Σαββατοκύριακου) και να μην έχει οθόνη και την ξανασπάσω πάλι και να μπορώ να το βάλω σε μια πετσετέ θήκη που έχω ή σε ένα πουγκί για φακό από μαλακό ύφασμα χωρίς φόβο να σπάσω κάτι. και γι'αυτά τα φλας της αναλογικής εποχής δυστυχώς δεν υπάρχουν ανταλλακτικά και ή θα ξανάπαιρνα το ίδιο, με κίνδυνο....να ξανασυμβούν τα ίδια, ή θα έψαχνα ένα μικρότερο για την Canon αλλά μεταχειρισμένο με κίνδυνο να βγει μούφα, αλλά τελικά η Canon δεν με βόλεψε και πολύ, τι να πω, horses for courses.φιλμ.JPGαν θέλουμε να δοκιμάσουμε τα χημικά μας πριν εμφανίσουμε ένα σημαντικό φιλμ, παίρνουμε το κομμάτι από την ουρά που κόψαμε από το φιλμ για να το βάλουμε στο τανκ, που είναι φυσικά τελείως καμένη (η ουρά δηλ. έχει εκτεθεί πολύ στο φως), και του βάζουμε μια σταγόνα εμφάνιση. σε ένα-δυο λεπτά η περιοχή εκείνη του φιλμ πρέπει να μαυρίσει. και σε ένα άλλο σημείο μια σταγόνα στερέωση. στο σημεία αυτό πάλι σε ένα-δυο λεπτά πρέπει να διαλυθεί τελείως η εμουλσιόν και να γίνει το φιλμ τελείως διάφανο.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Θέμα: υπέρυθρη φωτογράφιση και υπέρυθρο φιλμ. Ο μόνος τρόπος για πραγματική υπέρυθρη φωτογραφία με ψηφιακή μηχανή είναι να πάει σε ειδικό τεχνικό να της βγάλει το υψιπερατό φίλτρο (high pass filter) μπροστά από τον αισθητήρα που κόβει τα πιο μεγάλα μήκη κύματος από το ορατό φως (δηλ. τις πιο χαμηλές συχνότητες) και φυσικά αχρηστεύοντας την για κανονική χρήση. ένα από τα λίγα μειονεκτήματα των ψηφιακών μηχανών έναντι των αναλογικών. έτοιμες εργοστασιακές μηχανές για υπέρυθρο και με το κατάλληλο firmware δεν υπάρχουν.
παγχρωματικό2.jpg
εδώ βλέπουμε διάφορες λήψεις με διάφορες εμουλσιόν, από το καταπληκτικό ανατολικογερμανικό βιβλίο, Handbuch der Fotografie. πάνω αριστερά, το αντικείμενο σε έγχρωμη λήψη. πάνω δεξιά κοινό γαλάκτωμα (ευαίσθητο μόνο στο μπλε, όλα τα αντικείμενα με άλλα χρώματα φαίνονται μόνο μαύρα.).αυτό μόνο ήταν διαθέσιμο τις πρώτες μέρες της φωτογραφίας. μέση αριστερά ορθοχρωματικό γαλάκτωμα ευαίσθητο μόνο στο μπλε και πράσινο. μέση δεξιά παγχρωματική εμουλσιόν όπως ήταν και είναι όλα τα σύγχρονα φιλμ. κάτω αριστερά υπέρυθρο φιλμ ευαίσθητο μέχρι τα 720 νανόμετρα, με φίλτρο που κόβει κάτω από τα 600 nm. κάτω δεξιά, πάλι υπέρυθρο φιλμ ευαίσθητο μέχρι τα 1050 nm και φίλτρο που κόβει κάτω από τα 850. όραση σούπερμαν-η κουρτίνα αρχίζει και φαίνεται διάφανη.
δυστυχώς στην αγορά δεν υπάρχουν πια γνήσια υπέρυθρα φιλμ- αυτά που είναι διαθέσιμα είναι διευρυμένου ερυθρού και πάλι καλά. μερικά από αυτά θέλαν φόρτωση στο απόλυτο σκοτάδι, συγκεκριμένα ένα της Kodak που είχα χρησιμοποιήσει κι εγώ.
βασικά το Rollei infrared
και το Ilford SFX
χρειάζεται επίσης και ένα κόκκινο φίλτρο το οποίο λόγω του φακού μου πρέπει να είναι 77 mm.
επίσης παλιά υπήρχε το υπέρυθρο Ektachrome το οποίο ήταν έγχρωμο φιλμ για slides με ευαισθησία και στο υπέρυθρο. όπως φαίνεται στην κάτω μεριά της σελίδας. τα κόκκινα φαίνονται κίτρινα, το δέρμα πρασινωπό, το μαύρο κοκκινωπό και το τραβούσες με ένα κίτρινο φίλτρο. τώρα και αυτό όπως και όλα τα ειδικά φιλμ της πάλαι πότε Kodak έχουν καταργηθεί και η kodak ως kodak alaris πλέον βγάζει 5-6 φιλμάκια και 5-6 χημικά και αυτό είναι όλο. Πάνε οι παλιές δόξες. Ένας το περιέγραψε σαν buggy whip makers in a world of automobiles.4050.JPG
Jetez un coup d'œil à cette photo

υπέρυθρο.jpg
αυτό το φιλμ ήθελε φόρτωση σε απόλυτο σκοτάδι γιατί επειδή δεν είχε στρώμα αντιάλω μπορούσε το φως μέσω συνεχών αντανακλάσεων στην επιφάνεια και πίσω μεριά του φιλμ, να εισέλθει μέσα στην κασέτα του και να το κάψει.
 
Τελευταία επεξεργασία:
ας μείνουμε όμως λίγο στις χημικές αντιδράσεις που δημιουργούν τα χρώματα στο έγχρωμο φιλμ.σεμι1.jpg
στην tabelle 5 βλέπουμε διάφορα μόρια χρωμογενικών εμφανίσεων. εμένα δεν μου λένε κάτι ξέρω όμως ότι όταν τις χειρίζεσαι πρέπει να φοράς γάντια μιας και εμένα μου προκαλούν έκζεμα. επίσης όπως όλες οι εμφανίσεις θέλουν αλκαλικό περιβάλλον για να δράσουν που γίνεται συνήθως με καυστική ποτάσα (υδροξείδιο του καλίου). δεν έχω ιδέα πώς μεταφράζονται τα ονόματα τους στα αγγλικά πόσο μάλλον στα ελληνικά.
σεμι3.jpg
στην tabelle 6 βλέπουμε τα μόρια διάφορων χρωστικών, κίτρινο, πορφυρό, κυανό. στο 20 οξειδώνει ένα κατιόν αργύρου ένα μόριο εμφάνισης σε ένα κατιόν semichinon (δεν έχω ιδέα τι είναι αυτό) και έχουμε και ένα μόριο μεταλλικού αργύρου. το semichinon αντιδρά αμέσως σε ένα κατιόν chinondiimin, όπου ένα κατιόν αργύρου ανάγεται σε ένα άτομο μεταλλικού αργύρου και προκύπτει και ένα κατιόν υδρογόνου το οποίο εξουδετερώνεται από το αλκάλι του εμφανιστή.... το chinondiimin ενώνεται τώρα με έναν coupler, ο οποίος βρίσκεται στο αλκαλικό διάλυμα σαν carbanion:

σεμι2.jpg
όπου δημιουργείται ένα μόριο λευκοχρωστικής. (22). Η λευκοχρωστική οξειδώνεται τώρα από ένα δεύτερο κατιόν chinondiimin σε χρωστική και δημιουργείται πάλι ένα μόριο εμφάνισης και φυσικά ένα κατιόν υδρογόνου(23). όπως βλέπουμε η χρωμογόνα εμφάνιση ανναγενάται. έτσι λοιπόν προκύπτει ότι για ένα μόριο χρωστικής χρειάζονται τέσσερα κατιόντα αργύρου. πιο κάτω έχει μια πραλλαγή της εξίσωσης η οποία θέλει μόνο δυο κατιόντα αργύρου για κάθε μόριο χρωστικής.
 
παιδιά όπως έχουν γίνει τα πράγματα πιο φτηνά μου έρχονται τα έγχρωμα χαρτιά από τα α/μ. 70 λίρες για το πακέτο με 100 @ 20Χ25 βάλε και 30 λίρες πες για τελωνείο κλπ. όλα μαζί 100 λίρες. μα την τρέχουσα ισοτιμία 120 €.χαρτιά έγχρωμα.png
ενώ το πακέτο 100 @ 10Χ15 Ilford multigrade rc έχει πάει 38.50 €!!! από 22 που ήταν.
τα 13Χ18 56 €
ενώ (για να γίνει άμεση σύγκριση) το πακέτο με 100 φύλλα 20Χ25 135 € και μόνο κατόπιν ειδικής παραγγελίας!!!!
ενώ στο macodirect, τα 100 10Χ15 fomaspeed,29 € πάντως τσιμπημένη τιμή πάλι.
τα 100 13Χ18 40,95 €
είναι βέβαια και τα μεταφορικά από Γερμανία αλλά δεν είναι πολλά και η DHL έχει υποκατάστημα στο Ηράκλειο.
δηλ. έχουμε το φαινόμενο το α/μ φιλμ να μην κάνει σχεδόν τίποτα γιατί είναι από τριαντάμετρο δηλ. μου βγαίνει περίπου 2, 5 € το 36 άρι. αλλά να είναι πανάκριβα τα χαρτιά! ενώ τα έγχρωμα φιλμ είναι σχετικά ακριβά γύρω στα 15 € αλλά τα χαρτιά είναι πολύ φτηνότερα! η έγχρωμη εμφάνιση είναι σχετικά ακριβότερη αλλά τίποτα το τρομερό το kit bellini για 250 χαρτιά κάνει 50 € το α/μ είναι σχεδόν τζάμπα (το λίτρο που εμφανίζει 1000 χαρτιά κάνει-έκανε 15 €.)
Αυτά.
 
ενώ το 20 Χ 25 100 φύλλα Foma κάνει μόνο 94 €!!! επειδή η Foma είναι τσέχικη εταιρεία κα δεν πέφτουν στην μέση τελωνεία κλπ. όπως στην iLFORD που είναι βρετανική. τεράστια διαφορά σχεδόν 40 €.
ενώ το ilford 123 € σχεδόν 10 € φτηνότερα από Αθήνα!!!
ενώ το Rollei vintage κάνει 118 €
επίσης βγαίνουν πάλι φιλμ αντιστρεπτά (slides) και συγκεκριμένα Ektachrome 100
26 € το ένα όμως φωτιά!!! συνήθως παίρνω ένα και μοναδικό και κάνω χρόνια να το τραβήξω. επίσης ξαναβγήκαν Velvia 50 135 αλλά σε μια βδομάδα εξαφανίστηκαν τα ξεπουπουλιάσαν οι γερμαναράδες!!!!
μου το είπε αυτός ο φίλος μου ότι έχει σοβαρό πρόβλημα η Βρετανία με το Brexit όπως βλέπετε τα προϊόντα τους είναι εκτός ανταγωνισμού και έχουν σοβαρές ελλείψεις ειδικά σε τρόφιμα μιας και ως γνωστόν το μόνο που έχουν είναι κρέας γάλα κρεμμύδια πατάτες και ρέβες και κάτι απαίσια γογγύλια.
 
τσαντα1.JPG
παιδιά ο φακός μου χτυπήθηκε μέσα στο λεωφορείο του ορειβατικού και έπαθε ζημιά :( και δεν εστιάζει και τον έστειλα Αθήνα στο σέρβις της Nikon για επισκευή. Κύριος αίτιος είναι η τσάντα που είχα και η οποία δεν προστάτευε αρκετά την μηχανή και τον φακό και το ξερό μου το κεφάλι που ενώ ήξερα το πρόβλημα δεν έπαιρνα άλλη γιατί τσιγκουνευόμουν. Όποιος δεν έχει μυαλό έχει πόδια όμως και έτσι έστω και τώρα πήρα αυτή την τσάντα η οποία είναι πολύ καλή και τον ίδιο τύπο έχουν όλοι οι άλλοι που έχουν dSLR στον ορειβατικό. και έχει πολλές θήκες να βάζω φιλμ φίλτρα ντεκλανσέρ κλπ.
τσαντα2.JPG
τώρα η μηχανή είναι χωρίς φακό όταν είναι με τον φακό είναι κατά μήκος της τσάντας.
χαρτια.JPG

επίσης μετά από ακριβώς ένα μήνα μου ήρθε αυτό το πακέτο με έγχρωμα χαρτιά, 18/11 έφυγε από Βρετανία και 19/12 το είχα στα χέρια μου. ας ελπίσουμε ότι ο φακός μου θα φτιαχτεί γρήγορα και σχετικά φτηνά.
 
νεότερα από τον φακό: πήρα το σέρβις της Nikon, και μου είπαν ότι ψάχνουν να βρουν ανταλλακτικό, μέχρι στιγμής έχουν ρωτήσει στην Ολλανδία αλλά δεν βρήκαν, είναι παλιός ο φακός, τελευταία ελπίδα είναι το Τόκυο, 東京, ανατολική πρωτεύουσα, η απάντηση θα αργήσει γιατί φαντάζομαι πρέπει να ψάξουν στις αποθήκες τους, αλλά να μην έχω πολλές ελπίδες γιατί είναι δύσκολο. το μαμώ σε αυτή την υπόθεση είναι ότι χρωστάω τον φακό ακόμη στις δόσεις τις οποίες θα πρέπει να συνεχίσω να πληρώνω φτιάξει δεν φτιάξει ο φακός! γιατί εγώ τον χάλασα και δεν φταίει ο φωτογράφος που μου τον πούλησε, ήταν της κούτας! εγώ πάντως έχω my fingers crossed να βρεθεί το πολυπόθητο ανταλλακτικό. αν παρ' όλα αυτά φτιάξει θα στείλω ευχαριστήριο γράμμα στην Nikon στα γιαπωνέζικα! απλώς αν δεν φτιάξει θα πάρω άλλο φακό κατώτερο φυσικά μιας και αυτός που είχα πάρει ήταν ο καλύτερος του μαγαζιού. άναψα καλού κακού και κερί σε δυο εκκλησίες αλλά τι να σου κάνουν και οι άγιοι άμα το ανταλλακτικό δεν υπάρχει; επίσης εγώ πιστεύω σε μια ανώτερη δύναμη και το θέλημα Του πολλές φορές είναι πέρα από την κατανόηση μας ή το κοντόφθαλμο συμφέρον μας. ήθελα επίσης να τονίσω ότι ο φακός AF χωρίς να λειτουργεί η αυτόματη εστίαση είναι άχρηστος. οι μοντέρνες μηχανές (ειδικά οι ψηφιακές)που βγαίνουν χωρίς να έχουν το κατάλληλο θαμπόγυαλο για χειροκίνητη εστίαση κάνουν σχεδόν αδύνατη την χειροκίνητη εστίαση. αυτό το λέω γιατί κάποιοι προσπαθούν να πουλήσουν φακούς AF με χαλασμένη την αυτόματη εστίαση. αυτοί οι φακοί κάνουν μόνο για ανταλλακτικά ή να τραβάς τοπία που μπορείς να εστιάζεις με τις ώρες χειροκίνητα.
do you believe in heaven above, do you belιeve in love....
 
Τελευταία επεξεργασία:
turn the spotlight on the people, switch the dial and eat the worm.
τα τελευταία νέα, τον φακό δεν μπορεί να τον φτιάξει η αντιπροσωπεία της Nikon, αλλά ουδέν κακό αμιγές καλού. Θα μου τον στείλουν πίσω και ο φωτογράφος μου μου είπε να τον στείλουμε σε ένα άλλο σέρβις όπου μπορούν να κάνουν δουλειά. προς το παρόν πήρα αυτόν τον εξαιρετικό και μικρό σίγμα, ελαφρύ, ότι πρέπει για τις εκδρομές στα βουνά που εδώ που τα λέμε ο άλλος παραήταν τεράστιος και βαρύς και πολύ ακριβός να κινδυνεύει να ταλαιπωρηθεί. το μικρότερο του διάφραγμα δεν πειράζει στο βουνό που υπάρχει άφθονο φως όπως και η σχετικά πιο αργή εστίαση.
σιγμα1.JPG
το κουτί του φακού με ένα φιλμάκι που πήρα, αν πάμε εκδρομή την Κυριακή και δεν βρέχει....
σιγμα2.JPG
προφανώς αυτός ο φακός είχε μείνει πολλά χρόνια στο ράφι, όπως και ο υπόλοιπος εξοπλισμός μου, φαίνεται από την ετικέτα με την τιμή, που είναι πολλές κολλημένες η μια πάνω στην άλλη, προφανώς μετά από την μετάβαση από δραχμές σε ευρώ, και μπορεί να άλλαξε και χέρια, καθώς τα παλιά φωτογραφία ξεστοκάρανε και δίνανε σε άλλους τα απούλητα τους είδη. πρέπει να είναι των '90ς γιατί τότε είχαν οι γερμαναράδες το σύστημα ανακύκλωσης der gruene Punkt
σιγμα3.JPG
και το εσωτερικό του κουτιού...
σιγμα4.JPG
ο ίδιος ο φακός καθώς και οι οδηγίες, φυσικά εγγύηση δεν παίζει μετά από τόσα χρόνια και δεν θα είχε και νόημα, αφού δεν υπάρχουν ανταλλακτικά....
σιγμα5.JPG
ο φακός όπως βλέπουμε είναι κομψός και μικρός...
σιγμα6.JPG
η μοντούρα της μηχανής, εκεί που έχω κάνει τον μαύρο κύκλο είναι το "κατσαβίδι" που κάνει την εστίαση σε φακούς που δεν έχουν ενσωματωμένο μοτέρ εστίασης, όπως ο Σίγμα και είναι πιο φτηνοί, υπάρχει μια αντίστοιχη "βίδα" πάνω στον Σίγμα ενώ ο ακριβός NIkon είχε ενσωματωμένο μοτέρ άρα δεν χρειαζόταν το κατσαβίδι....
σιγμα7.JPG
και εδώ είναι η μοντούρα του φακού, εκεί ακριβώς που είναι η λάμψη του φλας είναι η "βίδα" και δεν φαίνεται, όπως βλέπουμε η μοντούρα είναι μεταλλική κάτι που δυστυχώς λείπει σε πολλούς σημερινούς φτηνούς φακούς και δυστυχώς σε αρκετές κάμερες...
σιγμα8.JPG

και τέλος ο φακός πάνω στην μηχανή
 
πρώτη δουλειά σήμερα πήγα να πάρω προστατευτικό φίλτρο για τον καινούριο φακό....στην αναλογική εποχή το 1Α ήταν το λεγόμενο skylight για έγχρωμο φιλμ ενώ το UV (pale yellow) ήταν για α/μ φιλμ και εξισορροπούσε κάπως την παραπάνω ευαισθησία του στο μπλε (ο ουρανός έβγαινε πολύ ανοιχτός). και τα δυο αυτά φίλτρα δεν θέλαν διόρθωση έκθεσης και μπορούσες και έπρεπε να τα έχεις πάντα πάνω στον φακό, για προστασία.
φίλτρο1.JPG
πήρα αυτό το marumi το οποίο ήταν ποιος ξέρει από πότε στο ράφι και ο φωτογράφος μου χάρισε αυτό το 80 Α το οποίο διόρθωνε φιλμ φωτός ημέρας για λήψη σε κλασσικές λάμπες πυρακτώσεως, που είχαν κίτρινο χρώμα. μαζί όμως με το φιλμ και τα διορθωτικά φίλτρα μας αποχαιρέτισαν και οι λάμπες πυρακτώσεως και φθορισμού, για τις σύγχρονες λάμπες LED δεν έχω ιδέα τι παίζει άλλωστε η συντριπτική πλειονότητα των φωτογραφιών βγαίνει με κινητά και ψηφιακές μηχανές που έχουν auto white balance, άρα δεν χρειάζονται φίλτρα διορθώσεως.
φίλτρο2.JPGτο φίλτρο μέσα στο κουτάκι του...φίλτρο3.JPG
το ίδιο το φίλτρο....
φίλτρο4.JPG
και το φίλτρο πάνω στο φακό.
φίλτρο5.JPG

και εδώ η διεύθυνση της marumi στο Τόκυο, με ταχυδρομικό κώδικα (yubin) 114. domo arigato mr. roboto!

IMG_20240126_0001.jpg
εδώ βλέπουμε διάφορα φίλτρα της αναλογικής εποχής. την σημερινή εποχή τα φίλτρα είναιIMG_20240126_0001 (2).jpg φυσικά, ψηφιακά και όχι κομμάτια από γυαλί να και τα φίλτρα ειδικών εφέ δυστυχώς την σημερινή ψηφιακή εποχή των κινητών και των πολυμέσων έχει στεγνώσει η φαντασία μας, τόσο σημαντική σε κάθε μορφή τέχνης.
 
Τελευταία επεξεργασία:
φλας1.JPG
αποφάσισα να "δαγκώσω τη σφαίρα" και να πάρω ένα κάπως πιο καλό φλασάκι για τη μηχανή μου από το ενσωματωμένο... κατέληξα σ' αυτό το SB 23 που είναι μικρούλι αρκετά δυνατό και παίρνει 4 μπαταρίες ΑΑ... στην αρχή δεν άναβε αλλά μετά από λίγο τρόχισμα των επαφών της μηχανής μ' αυτό το dremel knock-off λειτούργησε...
φλας2.JPG
συγκεκριμένα αυτές οι επαφές στον μαύρο κύκλο, η μεγάλη κεντρική είναι για την πυροδότηση του φλας, μόλις είναι τελείως ανοιχτός ο φωτοφράκτης εστιακού επιπέδου της μηχανής, οι άλλες 3 είναι για την ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ φλας και μηχανής.....
φλας3.JPG
και εδώ το φλας πάνω στην μηχανή...
φλας4.JPG
όπως διαρρύθμισα την τσάντα μου να χωράει και τη μηχανή με το φακό και το φλας....
φλας5.JPG
να και το εργαλείο με τη συρματόβουρτσα, οι επαφές προφανώς είχαν οξειδωθεί, δεν χρησιμοποίησα φυσικά την πέτρα γιατί το πιο πιθανό θα έκανε ζημιά στην κάμερα....
φλας6.JPG
δυστυχώς ενώ νόμιζα ότι το φλας ήταν καινούριο μετά από παρατήρηση φίλου κατάλαβα ότι ήταν μεταχειρισμένο και το γύρισα πίσω, και στο άλλο μεγάλο φωτογραφικό κατάστημα του Ηρακλείου βρήκα ένα ολόιδιο κουτάτο καινούριο, να και οι επαναφορτιζόμενες μπαταρίες του, 2300 mAh always ready.....
φλας7.JPG
το φλας είναι μέσα σε ένα δερμάτινο πουγκί...
φλας8.JPG
τα χαρτιά του, έχει και ένα calculator για την απόσταση που υποτίθεται κολλάς πάνω στο φλας...
φλας9.JPG
και το πουγκί...
φλας10.JPG
είναι πολύ απλό στη χρήση έχει έναν και μοναδικό διακόπτη και καθόλου οθόνη, άρα είναι λιγότερο ευαίσθητο από το παλιό μου...
φλας11.JPG
φαίνεται ότι είναι ολοκαίνουριο από την λάμπα..
φλας12.JPGενώ εδώ φαίνεται στο μεταχειρισμένο που έχει λιώσει το πλαστικό του ανακλαστήρα από την θερμότητα των φλασιών που έχει ρίξει....
ο φωτογράφος που το πήρα μου είπε ότι τέτοια φλας παίρνανε πολύ συχνά παλιά για ταξίδια γιατί ήταν μικρά, από τότε φυσικά τα πράγματα έχουν έρθει πάνω κάτω και οι περισσότεροι άνθρωποι τραβάνε με τα κινητά και τα φλας είναι στην ουσία άχρηστα μιας και στις ψηφιακές μηχανές μπορούμε να ανεβάσουμε την ευαισθησία εκεί που θέλουμε, όπως έγραψα και σε ένα άλλο φόρουμ η φωτογραφία τα τελευταία 20 χρόνια εξελίχθηκε όσο δεν έκανε στα προηγούμενα 200, από τα αλογονίδια του αργύρου πήγαμε στην ψηφιακή τεχνολογία και στο ΑΙ, να δούμε που θα φτάσουμε....
 
Τελευταία επεξεργασία:
Πίσω
Μπλουζα