Ο Αη Βασίλης ήρθε νωρίτερα!

Uskoke

RetroAdept
Joined
9 Φεβ 2011
Μηνύματα
2.624
Αντιδράσεις
4.039
εγχρωμο1.JPG
και αυτό είναι το εσωτερικό του κουτιού με τα 4 μπουκάλια με τα χημικά....

εγχρωμο2.JPG
bleach-fix part 1 &2, colour developer part 1 &2, stabilizer το μεγάλο μπουκάλι που μου έδωσε ο γνωστός μου φωτογράφος που πήρα τη μηχανή μου, λέει ρητά πάνω στα μπουκάλια ότι "σπάνε" σε μικρότερες ποσότητες, 50 ml από Part 1 &2 φτάνουν για να φτιάξεις 1/2 λίτρο working solution, για το stabilizer είναι μόλις 5 ml, to stabilizer σταθεροποιεί τα χρώματα για μακροζωία της εικόνας και πρέπει να έχει μέσα και wetting agent γιατί αφρίζει λίγο (ο διαβρεκτικός παράγοντας μειώνει την επιφανειακή τάση του νερού και βοηθάει στο στέγνωμα χωρίς λεκέδες από άλατα).
εγχρωμο3.JPG
έτοιμος για την παρασκευή των χημικών στον νεροχύτη, για τα χημικά χρησιμοποιώ νερό φιλτραρισμένο με αντίστροφη όσμωση, για το σταμάτημα ως γνωστόν λίγες σταγόνες οξικό οξύ για 0,5 λίτρο, τα βαζάκια με το κίτρινο καπάκι είναι ακριβώς 0,5 λίτρο το καθένα για καθένα από τα 4 χημικά (χρωμογόνα εμφάνιση, σταμάτημα, λεύκανση-στερέωση, σταθεροποίηση)
τα

εγχρωμο4.JPG

τα χημικά διαλυμένα (working solution) κρατάνε 4 βδομάδες ενώ τα συμπυκνωμένα (concentrates) περίπου 6 μήνες.... θα ήθελα να τονίσω ότι τελείως διαφορετικά είναι τα χημικά που χρησιμοποιούσαν (χρησιμοποιούνε όσα έχουν απομείνει) τα φωτογραφεία με τις μεγάλες μηχανές μεγάλες ποσότητες και μηχανική επεξεργασία με κυλίνδρους και χρήση replenisher, από ερασιτέχνες με τύμπανο ή μικρούς εμφανιστές και μικρές ποσότητες αλλά το process (RA 4) είναι το ίδιο όπως και τα χαρτιά αλλά εγώ παίρνω σε φύλλα ενώ τα φωτογραφεία σε ρολά.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Uskoke

RetroAdept
Joined
9 Φεβ 2011
Μηνύματα
2.624
Αντιδράσεις
4.039
φιλμ1.JPG
το τυλιχτήρι, ο σάκος αλλαγής (στη νάιλον σακούλα) και το 30 μετρό στο μαύρο πλαστικό κουτί που γράφει Rollei.
φιλμ2.JPG
το τυλιχτήρι και το φιλμ έτοιμα να μπουν στο σάκο αλλαγής...
φιλμ3.JPG
τώρα το τυλιχτήρι με φορτωμένο το φιλμ μέσα του, κάτω απ΄αυτό η μανιβέλα και η μύτη που μας βοηθά να βάλουμε το 30 μετρό στον άξονα στο απόλυτο σκοτάδι και μετά την ξεβιδώνουμε, καθώς και το κουτί ανοιγμένο και η σακούλα μαύρη που είχε το φιλμ μέσα
φιλμ4.JPG
ο άξονας του καρουλιού κολλημένος στην άκρη του φιλμ με λευκοπλάστ...
φιλμ5.JPG
και το καρούλι κλειστό και έτοιμο να φορτωθεί
φιλμ6.JPGφορτώνοντας το καρούλι (το μαύρο καντράν δείχνει πόσες στάσεις έχουν φορτωθεί στο καρούλι, ενώ το διάφανο από κάτω πόσα μέτρα περίπου απ' το 30 μετρό μένουν).επίσης το χύμα φιλμ στα γερμανικά λέγεται Meterware.το φιλμ αυτό μιας και σχετικά φτηνό ήταν σε "φτωχική" συσκευασία δηλ. μόνο σε ένα πλαστικό κουτί κλεισμένο με μαύρη μονωτική ταινία, και μέσα σε ένα μαύρο σακουλάκι, αντίθετα το τσέχικο ήταν στο κλασικό ντενεκεδένιο κουτάκι κλεισμένο με μονωτική ταινία και μαύρο σακουλάκι μέσα. ενώ τα ilford, kodak κλπ. έχουν το ντενεκεδένιο κουτάκι μέσα σε χάρτινο κουτί επιπλέον, κάτι το οποίο φυσικά πληρώνει ο αγοραστής μιας και αυτά τα χύμα φιλμ είναι πανάκριβά, 120 € και πάνω ενώ το δικό μου έκανε 89€.
 

Συνημμένα

  • φιλμ7.JPG
    φιλμ7.JPG
    235,1 KB · Προβολές: 0
Τελευταία επεξεργασία:

Uskoke

RetroAdept
Joined
9 Φεβ 2011
Μηνύματα
2.624
Αντιδράσεις
4.039
ήθελα να πω η έγχρωμη εμφάνιση έχει δυο συστατικά το ένα λογικά είναι ένας κλασσικός α/μ εμφανιστής φαντάζομαι με υδροκινόνη ή μετόλη και δημιουργεί τρεις α/μ αρνητικές εικόνες στα στρώματα ευαίσθητα στο μπλέ, πράσινο και κόκκινο. αυτά είναι ως εξής το πρώτο στρώμα είναι ένα κοινό γαλάκτωμα ευαίσθητο μόνο στο μπλε. παρεμβάλλεται ένα κίτρινο φίλτρο και από κάτω μια ορθοχρωματική εμουλσιόν ευαίσθητη στο μπλε και πράσινο αλλά λόγω του φίλτρου περνάει μόνο πράσινο. και τελευταία μια παγχρωματική εμουλσιόν ευαίσθητη μόνο στο κόκκινο. τώρα το άλλο συστατικό της εμφάνισης δημιουργεί τα αρνητικά χρώματα ως εξής κίτρινο, πορφυρό και κυανό. η λεύκανση/στερέωση πάλι έχει μια απλή α/μ στερέωση σαν ένα συστατικό (φαντάζομαι με υποθειώδες νάτρια) και το άλλο συστατικό είναι αυτό που κάνει rehalogenize τον εμφανισμένο μεταλλικό άργυρο και τον αφαιρεί η α/μ στερέωση. το σταμάτημα είναι μια αραιά διάλυση οξικού οξέος και εξουδετερώνει ακαριαία την αλκαλική εμφάνιση και στα τρία στρώματα. όντως αν βγάλουμε ένα αντικείμενο μέσα από 3 διαδοχικά φίλτρα μπλε, πράσινο, κόκκινο πάνω σε ένα απλό α/μ φιλμ, διαδοχικά, και τις προβάλλουμε ταυτοχρόνως με μπλε, πράσινο, κόκκινο προβολέα θα έχουμε μια έγχρωμη εικόνα, πιστή στην εικόνα του αρχικού αντικειμένου. το έγχρωμο φιλμ το κάνει αυτό με μια μόνο έκθεση.
 

Uskoke

RetroAdept
Joined
9 Φεβ 2011
Μηνύματα
2.624
Αντιδράσεις
4.039
buch1.jpg
μου ήρθε από το γερμανικό amazon αυτό το ογκωδέστατο γερμανικό βιβλίο, το οποίο είναι ένα είδος εγκυκλοπαίδειας της κλασικής φωτογραφίας, το οποίο περιγράφει τα πάντα σε βάθος, από τα σφάλματα των φακών, εμβριθώς με εξισώσεις κλπ. με πλήρης και εξαντλητικές λεπτομέρειες, ευκαιρία να εξασκήσω τα γερμανικά μου
buch2.jpg
εδώ λέει πως σχηματίζονται τα χρώματα στο έγχρωμο φιλμ, εκεί που λέει tabelle 6, είναι τα μόρια των couplers, αντίστοιχα για κίτρινο, πορφυρό, κυανό
buch3.jpg
εδώ στην tabelle 5 δείχνει διάφορα μόρια χρωμογενικών εμφανιστών....ενώ στο 17 a & b δείχνει το πως δημιουργούνται τα χρώματα....
buch4.jpg

ενώ εδώ στην αριστερή σελίδα δείχνει πάλι το πως μετατρέπεται ο coupler σε χρωστική, παρουσία του μορίου της χρωμογόνου εμφάνισης και ανιόντων αργύρου, ο οποίος ανάγεται σε μεταλλικό άργυρο, και διαλύεται κατά τη διάρκεια της λεύκανσης/στερέωσηε με αποτέλεσμα να μείνουν μόνο οι χρωστικές....
 
Μπλουζα