Ο Αη Βασίλης ήρθε νωρίτερα!

εγχρωμο1.JPG
και αυτό είναι το εσωτερικό του κουτιού με τα 4 μπουκάλια με τα χημικά....

εγχρωμο2.JPG
bleach-fix part 1 &2, colour developer part 1 &2, stabilizer το μεγάλο μπουκάλι που μου έδωσε ο γνωστός μου φωτογράφος που πήρα τη μηχανή μου, λέει ρητά πάνω στα μπουκάλια ότι "σπάνε" σε μικρότερες ποσότητες, 50 ml από Part 1 &2 φτάνουν για να φτιάξεις 1/2 λίτρο working solution, για το stabilizer είναι μόλις 5 ml, to stabilizer σταθεροποιεί τα χρώματα για μακροζωία της εικόνας και πρέπει να έχει μέσα και wetting agent γιατί αφρίζει λίγο (ο διαβρεκτικός παράγοντας μειώνει την επιφανειακή τάση του νερού και βοηθάει στο στέγνωμα χωρίς λεκέδες από άλατα).
εγχρωμο3.JPG
έτοιμος για την παρασκευή των χημικών στον νεροχύτη, για τα χημικά χρησιμοποιώ νερό φιλτραρισμένο με αντίστροφη όσμωση, για το σταμάτημα ως γνωστόν λίγες σταγόνες οξικό οξύ για 0,5 λίτρο, τα βαζάκια με το κίτρινο καπάκι είναι ακριβώς 0,5 λίτρο το καθένα για καθένα από τα 4 χημικά (χρωμογόνα εμφάνιση, σταμάτημα, λεύκανση-στερέωση, σταθεροποίηση)
τα

εγχρωμο4.JPG

τα χημικά διαλυμένα (working solution) κρατάνε 4 βδομάδες ενώ τα συμπυκνωμένα (concentrates) περίπου 6 μήνες.... θα ήθελα να τονίσω ότι τελείως διαφορετικά είναι τα χημικά που χρησιμοποιούσαν (χρησιμοποιούνε όσα έχουν απομείνει) τα φωτογραφεία με τις μεγάλες μηχανές μεγάλες ποσότητες και μηχανική επεξεργασία με κυλίνδρους και χρήση replenisher, από ερασιτέχνες με τύμπανο ή μικρούς εμφανιστές και μικρές ποσότητες αλλά το process (RA 4) είναι το ίδιο όπως και τα χαρτιά αλλά εγώ παίρνω σε φύλλα ενώ τα φωτογραφεία σε ρολά.
 
Τελευταία επεξεργασία:
φιλμ1.JPG
το τυλιχτήρι, ο σάκος αλλαγής (στη νάιλον σακούλα) και το 30 μετρό στο μαύρο πλαστικό κουτί που γράφει Rollei.
φιλμ2.JPG
το τυλιχτήρι και το φιλμ έτοιμα να μπουν στο σάκο αλλαγής...
φιλμ3.JPG
τώρα το τυλιχτήρι με φορτωμένο το φιλμ μέσα του, κάτω απ΄αυτό η μανιβέλα και η μύτη που μας βοηθά να βάλουμε το 30 μετρό στον άξονα στο απόλυτο σκοτάδι και μετά την ξεβιδώνουμε, καθώς και το κουτί ανοιγμένο και η σακούλα μαύρη που είχε το φιλμ μέσα
φιλμ4.JPG
ο άξονας του καρουλιού κολλημένος στην άκρη του φιλμ με λευκοπλάστ...
φιλμ5.JPG
και το καρούλι κλειστό και έτοιμο να φορτωθεί
φιλμ6.JPGφορτώνοντας το καρούλι (το μαύρο καντράν δείχνει πόσες στάσεις έχουν φορτωθεί στο καρούλι, ενώ το διάφανο από κάτω πόσα μέτρα περίπου απ' το 30 μετρό μένουν).επίσης το χύμα φιλμ στα γερμανικά λέγεται Meterware.το φιλμ αυτό μιας και σχετικά φτηνό ήταν σε "φτωχική" συσκευασία δηλ. μόνο σε ένα πλαστικό κουτί κλεισμένο με μαύρη μονωτική ταινία, και μέσα σε ένα μαύρο σακουλάκι, αντίθετα το τσέχικο ήταν στο κλασικό ντενεκεδένιο κουτάκι κλεισμένο με μονωτική ταινία και μαύρο σακουλάκι μέσα. ενώ τα ilford, kodak κλπ. έχουν το ντενεκεδένιο κουτάκι μέσα σε χάρτινο κουτί επιπλέον, κάτι το οποίο φυσικά πληρώνει ο αγοραστής μιας και αυτά τα χύμα φιλμ είναι πανάκριβά, 120 € και πάνω ενώ το δικό μου έκανε 89€.
 

Συνημμένα

  • φιλμ7.JPG
    φιλμ7.JPG
    235,1 KB · Προβολές: 0
Τελευταία επεξεργασία:
ήθελα να πω η έγχρωμη εμφάνιση έχει δυο συστατικά το ένα λογικά είναι ένας κλασσικός α/μ εμφανιστής φαντάζομαι με υδροκινόνη ή μετόλη και δημιουργεί τρεις α/μ αρνητικές εικόνες στα στρώματα ευαίσθητα στο μπλέ, πράσινο και κόκκινο. αυτά είναι ως εξής το πρώτο στρώμα είναι ένα κοινό γαλάκτωμα ευαίσθητο μόνο στο μπλε. παρεμβάλλεται ένα κίτρινο φίλτρο και από κάτω μια ορθοχρωματική εμουλσιόν ευαίσθητη στο μπλε και πράσινο αλλά λόγω του φίλτρου περνάει μόνο πράσινο. και τελευταία μια παγχρωματική εμουλσιόν ευαίσθητη μόνο στο κόκκινο. τώρα το άλλο συστατικό της εμφάνισης δημιουργεί τα αρνητικά χρώματα ως εξής κίτρινο, πορφυρό και κυανό. η λεύκανση/στερέωση πάλι έχει μια απλή α/μ στερέωση σαν ένα συστατικό (φαντάζομαι με υποθειώδες νάτρια) και το άλλο συστατικό είναι αυτό που κάνει rehalogenize τον εμφανισμένο μεταλλικό άργυρο και τον αφαιρεί η α/μ στερέωση. το σταμάτημα είναι μια αραιά διάλυση οξικού οξέος και εξουδετερώνει ακαριαία την αλκαλική εμφάνιση και στα τρία στρώματα. όντως αν βγάλουμε ένα αντικείμενο μέσα από 3 διαδοχικά φίλτρα μπλε, πράσινο, κόκκινο πάνω σε ένα απλό α/μ φιλμ, διαδοχικά, και τις προβάλλουμε ταυτοχρόνως με μπλε, πράσινο, κόκκινο προβολέα θα έχουμε μια έγχρωμη εικόνα, πιστή στην εικόνα του αρχικού αντικειμένου. το έγχρωμο φιλμ το κάνει αυτό με μια μόνο έκθεση.
 
buch1.jpg
μου ήρθε από το γερμανικό amazon αυτό το ογκωδέστατο γερμανικό βιβλίο, το οποίο είναι ένα είδος εγκυκλοπαίδειας της κλασικής φωτογραφίας, το οποίο περιγράφει τα πάντα σε βάθος, από τα σφάλματα των φακών, εμβριθώς με εξισώσεις κλπ. με πλήρης και εξαντλητικές λεπτομέρειες, ευκαιρία να εξασκήσω τα γερμανικά μου
buch2.jpg
εδώ λέει πως σχηματίζονται τα χρώματα στο έγχρωμο φιλμ, εκεί που λέει tabelle 6, είναι τα μόρια των couplers, αντίστοιχα για κίτρινο, πορφυρό, κυανό
buch3.jpg
εδώ στην tabelle 5 δείχνει διάφορα μόρια χρωμογενικών εμφανιστών....ενώ στο 17 a & b δείχνει το πως δημιουργούνται τα χρώματα....
buch4.jpg

ενώ εδώ στην αριστερή σελίδα δείχνει πάλι το πως μετατρέπεται ο coupler σε χρωστική, παρουσία του μορίου της χρωμογόνου εμφάνισης και ανιόντων αργύρου, ο οποίος ανάγεται σε μεταλλικό άργυρο, και διαλύεται κατά τη διάρκεια της λεύκανσης/στερέωσηε με αποτέλεσμα να μείνουν μόνο οι χρωστικές....
 
το ερώτημα για τα έγχρωμα φιλμ/χαρτιά ήταν διπλό και πολύ δύσκολο, γι' αυτό θεωρήθηκε μεγάλη κατάκτηση η ανάπτυξη της έγχρωμης φωτογραφίας...
1) πώς θα καταγράφεται σε κάθε στρώμα του έγχρωμου φιλμ (μπλε/πράσινο/κόκκινο) ένα μόνο χρώμα;
2) πως κατά την εμφάνιση θα δημιουργείται η έγχρωμη εικόνα αποτελούμενη από τα συμπληρωματικά χρώματα κίτρινο/πορφυρό/κυανό και μάλιστα αναλογικά ανάλογα με τα χρώματα και την ένταση των χρωμάτων IMG_20220706_0001 (2).jpgIMG_20220706_0001.jpgτου αντικειμένου που φωτογραφήθηκε;
αν και φαινομενικά εξαιρετικά δύσκολα αυτά τα ερωτήματα βρήκαν εύκολες λύσεις....
1) απλούστατα έχουμε ένα "σάντουιτς" τριών διαφορετικών εμουλσιόν ευαίσθητες μόνο στα πρωτεύοντα χρώματα μπλε/πράσινο/κόκκινο
2) κατά την εμφάνιση των εκτειθεμένων κόκκων βρωμιούχου αργύρου και κατά την αναγωγή του σε μεταλλικό άργυρο, για κάθε 4 ανιόντα αργύρου έχουμε τη δημιουργία ενός μορίου χρωστικής....ο άργυρος που δεν μας χρειάζεται απομακρύνεται μέσω της λεύκανσης και μένει η έγχρωμη εικόνα...
να και δυο φώτο τυπωμένες στο χέρι:
 
και γιατί επικράτησε η ψηφιακή φωτογραφία τώρα, ας πούμε (ουσιαστικά από το 2000 και μετά) και όχι από τα 80ς ή 90ς ας πούμε. δεν ήταν μόνο η βασική ιδέα του αισθητήρα τύπου Bayer, αυτή υπήρχε από τα 70ς. ήταν η εξέλιξη του ώστε να φτάσει και να ξεπεράσει το φιλμ σε ανάλυση και ποιότητα, και να μπορούμε να έχουμε την μαζική, φτηνή βιομηχανική παραγωγή αισθητήρων τύπου bayer, κυρίως. Και όχι μόνο ο αισθητήρας: όλα τα υπόλοιπα ηλεκτρονικά για να μπορούν να διαχειριστούν τον τεράστιο όγκο δεδομένων που προκύπτουν, οι μαθηματικοί αλγόριθμοι και όλη η επιστήμη που κρύβεται από πίσω. και last but not least οι σύγχρονες μνήμες τύπου flash, ακόμη και αν είχαμε στα '80ς όλα τα υπόλοιπα, που θα αποθηκεύαμε και θα επεξεργαζόμστε τους τεράστιους αυτούς όγκους δεδομένων; σε 8086 με 640 κίλο μνήμη και 20 ΜΒ σκληρό; και υπήρχαν ψηφιακές μηχανές στα '90ς ας πούμε αλλά δεν ήταν τίποτα άλλο από ενδιαφέροντα παιχνίδια, και ματιά στο μέλλον.
 
και αφού με το καλό πήρα καινούργιες γυαλούμπες (ματομπούκαλα) ήρθε η ώρα για ένα νέο καλιμπράρισμα της φωτογραφικής μου μηχανής και συγκεκριμένα του eye control.
γυαλιά.JPGτο μόνο που έχεις να κάνεις είναι να γυρίσεις ένα διακόπτη να κοιτάξεις στο σκόπευτρο όπου η μηχανή σου ανάβει κάποια σημεία εστίασης (ανάβουν κόκκινα) να στρέψεις το βλέμμα σου σε αυτό που ανάβει κόκκινο, και να πατήσεις το κουμπί του κλείστρου. η μηχανή το επιβεβαιώνει με μπιπ (επιτυχές καλιμπράρισμα) αν κάνεις και τα 5 σημεία με επιτυχία ολοκληρώνεται η διαδικασία καλιμπραρίσματος. εγώ δυσκολεύτηκα λίγο γιατί τα γυαλιά μου είναι διπλεστιακά και για να δω το κάτω σημείο το βλέμμα μου έπρεπε να περάσει από το μικρό φακό που προορίζεται για να βλέπεις κοντά και είναι σαν ένθετο στο μεγάλο φακό (των γυαλιών) και αποτύχαινε το καλιμπράρισμα αλλά αν κατέβαζα τα γυαλιά μου πιο κάτω με αποτέλεσμα ο μεγάλος φακός να καλύπτει όλο το σκόπευτρο, τότε πέτυχε. επίσης είχα χάσει το eyecup (αυτό το λάστιχο που καλύπτει τον προσοφθάλμιο του σκοπεύτρου) αλλά παράγγειλα καινούριο από Αγγλία.
 
γατα.JPG
λοιπόν ήρθε πακέτο από Αθήνα (η γάτα είναι μέρος του σετ και αγαπημένο μου μοντέλο και βοηθός στον σκοτεινό θάλαμο-ως γνωστόν οι γάτες βλέπουν με πολύ λίγο φως). Από αριστερά προς τα δεξιά-TMax 3200 , άδειες κασέτες φιλμ, σετ καθαρισμού, εμφάνιση χαρτιού multigrade, ρυζόχαρτα, καινούργια θήκη για τη μηχανή, προστατευτικό φίλτρο για τον καινούργιο φακό-πάνω στον φακό. το 3200 είναι με
tabular grain κόκκους που ενώ έχουν μεγάλη ευαισθησία δεν φαίνονται τόσο στην τελική εικόνα. είναι η μεγαλύτερη ευαισθησία που βγήκε ποτέ σε φιλμ. Όταν βγήκε η σειρά TMAX (και αργότερα delta ths Ilford) ήταν πραγματικά κάτι το φοβερό. εγώ έπαιρνα Tmax 100 30 μετρό, στα '90ς. επίσης για το σετ καθαρισμού-το πήρα βασικά για το υγρό του γιατί αυτό που είχα είχε εξατμιστεί-αλλά μόλις το άνοιξα είχε εξατμιστεί κι αυτό. αποφάσισα να φτιάξω καινούριο λοιπόν με απιονισμένο νερό και διαβρεκτικό παράγοντα-wetting agent-της Kodak. αποτέλεσμα; ο φακός λάμπει. φύσηξα λίγο και με αυτή τη πελώρια φυσούνα που έχει και τώρα θα έχει πάντα το προστατευτικό φίλτρο UV, ο φακός. επίσης η φωτογραφική μηχανή, η ψηφιακή, αυτή με την οποία τράβηξα αυτή τη φωτογραφία, δεν λειτουργεί αν δεν κλείσει το πορτάκι για την μπαταρία και την κάρτα μνήμης!
 
Τελευταία επεξεργασία:
πώς εμφανίζουμε α/μ φιλμ εν μέσω καύσωνα; οι θερμοκρασίες εμφάνισης α/μ φιλμ είναι σχεδόν όλες για την θερμοκρασία δωματίου της δυτικής/κεντρικής Ευρώπης δηλ. 20μ κελσίου και μάλιστα όλες της ακόλουθης ιστοσελίδας που δίνει χρόνους εμφάνισης βασικά οποιοδήποτε συνδυασμού εμφάνισης/φιλμ.
ενώ φυσικά η θερμοκρασία στην Ελλάδα το καλοκαίρι φτάνει και ξεπερνά τους 30 βαθμούς. το να μειώσει κανείς το χρόνο ανάλογα είναι πολύ δύσκολο μιας και δεν γράφεται σε καμία συνταγή εμφάνισης χρόνος για 30 βαθμούς. επίσης αν ο χρόνος εμφάνισης είναι λιγότερο από 4 λεπτά, δεν γίνεται ομοιόμορφη εμφάνιση. αν πχ στους 20 είναι 4 λεπτά, τότε στους 30 θα είναι 2; πολύ λίγο! η λύση είναι φυσικά να βάλουμε την μπουκάλα με την εμφάνιση στο ψυγείο! με ένα θερμόμετρο μέσα και ανάδευση κάθε 3 και λίγο! ευτυχώς γιατί με θερμοκρασία 30 χάνουμε τη μπάλα!

(για έγχρωμα φιλμ) βασικά ένα έγχρωμο φιλμ αποτελείται από 3 α/μ εμουλσιόν. πράγματι, αν τραβήξουμε ένα αντικείμενο μέσα από 3 έγχρωμα φίλτρα, χρώματος μπλε, πράσινο, κόκκινο, διαδοχικά σε 3 στάσεις κανονικού α/μ φιλμ, και τα προβάλλουμε, τα 3 αρνητικά με τα ίδια φίλτρα που χρησιμοποιήσαμε στη λήψη, το ένα πάνω στο άλλο, θα πάρουμε την αρχική εικόνα! έτσι έχουμε το φαινόμενο με α/μ φιλμ και φίλτρα να έχουμε έγχρωμη εικόνα! το έγχρωμο φιλμ το καταφέρνει αυτό μόνο με μια λήψη και τον τρόπο που αναφέρω σε άλλο post (χρωμογενική εμφάνιση).
 
μπήκα στο macodirect.de να δω αν υπάρχουν έγχρωμα χαρτιά και είναι όλα εξαντλημένα. έστειλα email (είναι πολύ καλοί απαντάνε πάντα) και μου λένε ότι η fuji σταμάτησε την παραγωγή!! ούτε χημικά είχαν!! και φυσικά στενοχωρήθηκα αφού έχω μεγεθυντήρα έγχρωμο με χρωμοκεφαλή και τύμπανο και έχω μπει βαθιά στην αναλογική φωτογραφία και όλα να τα πουλούσα δεν θα έπιανα ούτε κατά διάνοια λεφτά για ψηφιακή!! και σκέφτηκσ, σίγουρα κάποια λύση θα υπάρχει, και γκούγκλαρα: και πέφτω σε αυτό το ποστ, https://www.photrio.com/forum/threads/color-printing-chemical-confusion.120369/
λοιπόν σε αυτό (και σε άλλα) λέει ότι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το χαρτί που χρησιμοποιούν όλα τα φωτογραφεία (ΡΑ 4) το οποίο είναι ακριβώς το ίδιο με το δικό μου, απλώς είναι σε ρολό, δεν είναι κομμένο σε φύλλα!!! η μόνη δυσκολία είναι ότι πρέπει να το κόβω σε απόλυτο σκοτάδι. κανένα πρόβλημα έχω την κατάλληλη γκιλοτίνα και απλώς θα βάλω ένα σημάδι να το νιώθω στο σκοτάδι. όσο για τα χημικά μπορώ πάλι να χρησιμοποιήσω των φωτογραφείων, color developer & bleach fix, το replenisher όχι το starter, εμφανίζω 1 λεπτό σε 38,8 κελσίου και στερεώνω πάλι το ίδιο! τι ωραία! έτσι δεν θα πάει χαμένη η επένδυση μου! επίσης για την μείξη των χημικών μου και το πλύσιμο των φιλμ, χρησιμοποιώ νερό φιλτραρισμένο με αντίστροφη ώσμωση. για το πλύσιμο των φωτογραφιών απλό νερό βρύσης. Από το macodirect μου είπαν ότι ψάχνουν για άλλο προμηθευτή, αλλά τρέχα γύρευε. επίσης πουθενά εδώ στο Ηράκλειο δεν υπάρχουν έγχρωμα φιλμ! τα έχουν ξεπουπουλιάσει! επίσης για τα έγχρωμα φιλμ, με τις χρωστικές που δημιουργούνται κατά την εμφάνιση, κίτρινο, πορφυρό, κυανό. μπορούμε να αναπαράγουμε οποιοδήποτε χρώμα, απλώς είναι συμπληρωματικά (αρνητικό). έτσι το μπλε γίνεται κίτρινο, το πράσινο πορφυρό, και το κόκκινο, κυανό. και φυσικά το άσπρο, μαύρο (κυριολεκτικά όχι μεταφορικά).έτσι είναι πολύ δύσκολο να κρίνουμε ένα έγχρωμο αρνητικό, τα συμπληρωματικά χρώματα και η πορτοκαλί μάσκα, κάνουν αδύνατη οποιαδήποτε κρίση και έτσι η μόνη λύση είναι ή φυσικά να το σκανάρουμε ψηφιακά ή να τυπώσουμε μια έγχρωμη φωτογραφία.
 
paper.JPG
σήμερα ήρθε αισίως από Βρετανία ένα πακέτο με έγχρωμα χαρτιά, αν και είναι πάλι της μοναδικής μάρκας που έχει απομείνει, Fujicolor Crystal Archive, η συσκευασία του είναι λίγο διαφορετική, από αυτό που έπαιρνα από Γερμανία, και είναι φτιαγμένο στο Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ το γερμανικό ήταν στην Ολλανδία. Οπότε ίσως έκλεισε το εργοστάσιο στην Ολλανδία και το βρετανικό δεν θέλει να πουλήσει στους Γερμανούς; ολόκληρες μηχανορραφίες!
zuzu.JPG
και η απαραίτητη όπως πάντα Ζουζού ενώ ρεμβάζει στο παράθυρο μου....

χημεία.JPG
και η πιο απλή λύση για να αποφευχθεί η οξείδωση των χημικών είναι να τα βάλει σε μικρότερα μπουκάλια καθώς χρησιμοποιούνται και η ποσότητα που ήταν στο αρχικό μπουκάλι ελαττώνεται, η άλλη λύση είναι ένα σπρέι διοξειδίου του άνθρακα όπως το Protectan της Tetenal το οποίο όμως δυστυχώς είναι εξαντλημένο τα μπουκαλάκια είναι πολύ απλή και φτηνή λύση εγώ πλήρωσα και για τα 4 μόνο 1,20 € από το φαρμακείο....
 
εκλισουλα.jpg
να και μια σχετικά καλή φωτογραφία που περίμενε σχεδόν 4 χρόνια (!) να τυπωθεί και την είχα τραβήξει με την προηγούμενη μου μηχανή, την Nikon F 60. Είναι μια αυλή ενός σπιτιού εκεί που μένει η αδερφή μου, σχετικά κοντά στο Ηράκλειο, και η αυλή έχει αυτές τις γλάστρες και την εκκλησούλα. Όπως βλέπετε την έκανα και άβαταρ γιατί το παλιό δεν με εξέφραζε πια. φυσικά τυπωμένη στο χέρι.
 
αθηνα.JPG
να και τα ψώνια μου από την Αθήνα ένα πακέτο Ilford multigrade χαρτιά 13Χ18 ένα φιλμ slides Ektachrome και μια 200 άδα (!) θήκες για slides, επίσης άφησα ένα τραβηγμένο velvia για εμφάνιση. στο πρόγραμμά επίσης είναι προβολέας slides, ρώτησα στον Γιαννάτο και έχει βρει έναν, (μεταχειρισμένο φυσικά).
 
προβολεας1.JPGπροβολεας2.JPGπροβολεας3.jpg
να και ένας ρετρό προβολέας slides άρτι αφιχθείς εξ Αθηνών..... φοβερή κατασκευή Δυτ. Γερμανίας! δουλεύει ρολόι μετά από τόσα χρόνια αλλά δυστυχώς ο προηγούμενος χρήστης στο ζόρι του να τον δοκιμάσει πριν μου τον στείλει, πίεσε πολύ το φις του τηλεκοντρόλ στο θηλυκό με αποτέλεσμα να ξεκολλήσει το πάσο μιας βίδας από το σασί, που ήταν κολλημένο με εποξική κόλλα. πρέπει να σκεφτώ έναν σίγουρο και ασφαλή τρόπο να το φτιάξω μιας και ο χώρος είναι πολύ περιορισμένος. κόλλα και εργαλεία (dremel) έχω το θέμα είναι πως θα βάλω την κόλλα εκεί μέσα χωρίς να τα κάνω γης μαδιάμ. ίσως με μια μικρή σύριγγα. μου έστειλε και δυο μικρά πακέτα με πλαίσια με γυαλί (δεν υπάρχουν πια) από την βρετανική αλυσίδα Boots! (νομίζω φαρμακεία). το μόνο μείον είναι ότι δεν παίρνει τα σύγχρονα πλαίσια slides τύπου cs αλλά θα δω τι θα κάνω άλλωστε έχω μπόλικα παλιά.(edit) στην προσπάθεια μου να το φτιάξω προσπάθησα να αφαιρέσω το πάνω καπάκι (ολόκληρο) αλλά δεν τα κατάφερα και το ξαναβίδωσα μην κάνω μεγαλύτερη ζημιά!
 
παραγγελία1.JPG
παράγγειλα και μου ήρθε μέσω του dp.gr από ένα παιδί αυτό το μαρζέρ είναι πολωνικό και πολύ πιο προσεγμένη κατασκευή από το κινέζικο Weifeng που είχα πάρει, είναι ολοκαίνουριο ακόμη με το προστατευτικό του χαρτί, ήδη το δοκίμασα τη νύχτα τυπώνοντας έγχρωμες φωτογραφίες...σε σύγκριση μπροστά η μπαταρία της ψηφιακής μηχανής....
παραγγελία2.JPG
έχει πολύ καλή ρύθμιση των περιθωρίων και είναι πολύ πιο στιβαρή κατασκευή...

παραγγελία3.JPG
και αυτόν τον α/μ αναλυτή Philips ολοκαίνουριο στο κουτί του...
παραγγελία4.JPG
εδώ είναι το calculator με το οποίο υπολογίζεις τον βαθμό σκληρότητας του χαρτιού, ανάλογα με το χρόνο έκθεσης...
παραγγελία5.JPG
η απόδειξη αγοράς! έκανε 109 μάρκα το 1987 !!!! το ΦΠΑ (Mehrwertsteuer) ήταν τότε 14%.. από το Saturn.

παραγγελία6.JPG
Agfa Minox! βέβαια είναι μόνο το κουτί που έχει μέσα 2 φακούς....
παραγγελία7.JPG
οι δυο φακοί προσαρμόζονται στον αισθητήρα (Sonde στα γερμανικά) προφανώς για μέτρηση σποτ....
παραγγελία8.JPG
ο ίδιος ο αναλυτής δεν έχει οδηγίες χρήσης αλλά δεν τις χρειάζομαι γιατί είναι πολύ απλή η χρήση άντε να θέλει ένα recapping....
παραγγελία9.JPG
η πρίζα που έχει για τον μεγεθυντήρα μιας και εκτός από αναλυτής είναι και χρονοδιακόπτης....
παραγγελία10.JPG
ο αισθητήρας που τον βάζεις πάνω στο μαρζέρ με αναμμένο το φως του μεγεθυντήρα για να κάνεις την μέτρηση....
παραγγελία11.JPG
και το ταμπλό του αναλυτή....

παραγγελία12.JPG

και η διεύθυνση της αντιπροσωπείας και του σέρβις στην τότε δυτική Γερμανία με τον παλιό ταχυδρομικό κώδικα με τα 4 ψηφία! (τώρα έχει 5)
 
proj1.JPG
ο προηγούμενος ιδιοκτήτης του προβολέα στην προσπάθεια του να τον δοκιμάσει ζόρισε το φις που συνέδεε το ενσύρματο τηλεκοντρόλ με αποτέλεσμα να το σπάσει. στη προσπάθεια μου τώρα να το επισκευάσω (έσπασε μια βίδα) κάτι χάλασα και δεν δούλευε το τηλεκοντρόλ ότι και να έκανα. εδώ βλέπουμε τον προβολέα ανοικτό, δεν είναι καθόλου "από τα Lidl" αλλά είναι εξαιρετική κατασκευή από την τότε Δυτική Γερμανία....

proj2.JPG
εδώ βλέπουμε την πλακέτα του autofocus κάτω από το χαρτάκι είναι μια λάμπα...
proj3.JPG
ο μετασχηματιστής τότε δεν υπήρχαν βέβαια παλμοτροφοδοτικά ούτε λάμπες LED....
proj4.JPG
πάλι ο μετασχηματιστής ο προβολέας δουλεύει και με 110 και με 120 και με 240 βολτ....
proj5.JPG
η πλακέτα με τις ασφάλειες με τα πειράματα μου έκαψα τη μια....
proj6.JPG
και το βύσμα DIN στο οποίο ήταν συνδεδεμένο το τηλεκοντρόλ...τελικά μου το επισκεύασε ένας φίλος ηλεκτρονικός....

proj7.JPG

και η πλακετίτσα του τηλεκοντρόλ, βλέπουμε πόσο αρχαία είναι τα εξαρτήματα, ίσως ένα recapping έκανε καλό...είχα απογοητευτεί τόσο που έβαλα δυο φορές τον προβολέα στην ανακύκλωση και τον ξαναπήρα πίσω, λυπώντας τα λεφτά που έδωσα να τον πάρω!
 
κι αφού αισίως τελείωνουν τα έγχρωμα χημικά & χαρτιά, ήδη σκέφτομαι τις επόμενες αγορές, όταν θα έχω φράγκα δηλ.
αυτό το κιτ της Bellini (ιταλικό) πάλι για 5 λίτρα και 10 τ.μ. χαρτί αλλά στη μισή τιμή από αυτό της Tetenal.
ελπίζω να έχει εξίσου καλή ποιότητα αλλά δεν υπάρχει λόγος για το αντίθετο.
για χαρτί από Βρετανία από Morco
100 *20X25 75 λίρες + ταχυδρομικά + εκτελωνισμός κάνα 120 άρι € θα μου βγει....
ελπίζω να τα έχω πάρει μέχρι το καλοκαίρι που θα ρθουν τα ξαδέρφια μας από Καναδά.....
 
IMG_20230226_0001 (2).jpgIMG_20230226_0001.jpg
....και αφού τελείωσε η έγχρωμη φάση (εξαντλήθηκαν και τα χημικά και τα χαρτιά) περάσαμε ξανά στην α/μ φάση, όπου έφτιαξα εμφάνιση χαρτιού (η στερέωση ήταν απ' την προηγούμενη φορά, σχεδόν ένας χρόνος, και δεν είχε πάθει τίποτα!! το πρόβλημα με την στερέωση είναι το οξύ, το μεταμπισουλφίτ δηλ., να μην διασπάσει το δραστικό συστατικό της στερέωσης, δηλ. το υποσουλφίτ) τύπωσα τις καλύτερες φώτο από 5-6 φιλμ που εκκρεμούσαν, οπότε βλέπετε αυτές τις όμορφες κοπέλες, σε 13Χ18 Ilford multigrade, από διάφορες εκδρομές του ορειβατικού. ήθελα να τονίσω, ότι το α/μ ήταν δυσκολότερο απ' ότι νόμιζα, γιατί πρέπει να προσέξεις ένα εκατομμύριο πράγματα, και είδα μεγάλη διαφορά απ' όταν χώρισα την εκτύπωση με το εμφάνισμα στις λεκάνες, απλώς πήρα απλές κόκκινες λάμπες από μια ηλεκτραποθήκη εδώ στο Ηράκλειο (2.5 € οι δύο!!) ένα ντουί με διακόπτη και μακρύ καλώδιο και τα έβαλα στο μπάνιο, και έβαλα τις λεκάνες στην μπανιέρα μέσα και κάνω την εμφάνιση των φώτο εκεί. ενώ ο μεγεθυντήρας είναι στην διπλανή αποθήκη. δηλ. διαχώρισα "wet bench" από "dry bench" κάτι που δεν το έκανα απ' την αρχή, με αποτέλεσμα να πιτσιλιούνται χημικά, να κάνω δαχτυλιές και λεκέδες στα χαρτιά, αφού ήταν λερωμένα τα χέρια μου, να μην έχω consistency στην εμφάνιση μιας και επειδή τα έκανα "'άρπα κόλλα" δεν πρόσεχα χρόνο έκθεσής και διαβάθμιση χαρτιού. ενώ το έγχρωμο φιλμ είναι πάντα σωστά εμφανισμένο αφού γίνεται σε μηχάνημα και όχι στο χέρι όπως το α/μ, και ενώ ο κατασκευαστής λέει ότι η εμφάνιση γίνεται μόνο στους 35 κελσίου, άνετα μπορεί κανείς ακόμη και στους 20 να εμφανίσει με ανάλογη προσαρμογή του χρόνου εμφάνισης, το process ολόκληρο είναι πολύ forgiving με μικρές διακυμάνσεις στην θερμοκρασία/χρόνο/ανάδευση να περνάνε απαρατήρητες, ενώ άπαξ και βρει κανείς για ένα συγκεκριμένο είδος του φιλμ το σωστό φιλτράρισμα, μπορεί κανείς να τυπώσει σχεδόν οποιοδήποτε αρνητικό από αυτό το φιλμ με το ίδιο φιλτράρισμα και χρόνο, και μάλιστα με το ίδιο χαρτί μιας και στην έγχρωμη εκτύπωση δεν υπάρχουν διαφορετικές διαβαθμίσεις χαρτιού (σκληρό/μαλακό).
 
αχ, αυτό το βρετανικό χιούμορ.....
 
Πίσω
Μπλουζα