Ο Αη Βασίλης ήρθε νωρίτερα!

IMG_20210815_0001.jpg
εδώ βλέπουμε έναν μερακλήδικο σκοτεινό θάλαμο από το περίφημο βιβλίο του Joe Hedgecoe, προφανώς υπήρχαν μερακλήδες στην Αμερική και άλλες χώρες που διαμόρφωναν ένα δωμάτιο σε σκοτεινό θάλαμο επί τούτου, με όλα τα κομφόρ που λένε, μέχρι ειδικές πόρτες, γρίλιες και νεροχύτες υπήρχαν. και βέβαια αναρωτιέμαι, τα αφήσαν όλα αυτά για την ψηφιακή τεχνολογία;;; slow the eggs! και οι επαγγελματίες που θα είχαν τουλάχιστον μηχανές μεσαίου φορμά και πολλοί μεγάλου; αυτά θέλαν λεφτά και πολύ χώρο! εγώ ακόμη και αν είχα τα φράγκα δεν θα είχα το χώρο, ούτε το χρόνο για κάτι τέτοιο!
 
τα επαναχρησιμοποιούμενα πλαστικά καρούλια του φιλμ αποδείχτηκαν μάλλον σκάρτα, δημιούργησαν πρόβλημα στην μηχανή μου κάνοντας με να πιστέψω ότι χάλασε. όταν σιγουρευτώ τελείως θα παραγγείλω μεταλλικά. έχουν και DX. παράγγειλα από Βρετανία τον μεγεθυντήρα Meopta Axomat 6 35 mm colour, Jobo drum 2850, φακό 35 mm 2,8 Fujimoto.
τώρα το μόνο που λείπει είναι χαρτί+χημικά
επίσης υπάρχει σε 30Χ40
επίσης υπάρχει αυτό το καταπληκτικό κιτ για Ε-6 (slides) αλλά είναι μόνο για ένα φιλμ και εγώ έχω δυο. άρα αυτά (τα δυο) πρέπει να πάνε Αθήνα για εμφάνιση.
 
μεγεθ1.jpg
σήμερα ήρθαν τα πράγματα από Βρετανία... από πάνω προς τα κάτω και από αριστερά προς τα δεξιά: η χρωμοκεφαλή (έχει διχροΪκά φίλτρα τα οποία μπαίνουν σταδιακά στη δέσμη του φωτός και ανάλογα με την ένταση του φιλτραρίσματος, κίτρινο, πορφυρό, κυανό) και έχει μια λάμπα αλογόνου 12 βολτ 100 βατ, το κάτω κομμάτι του τύμπανου, το πάνω κομμάτι του τύμπανου με το φωτοστεγανό καπάκι, μπορούμε να τα συνδυάσουμε κατά διάφορους τρόπους και φώτο μέχρι 40Χ50! ο μετασχηματιστής που δίνει ρεύμα στην χρωμοκεφαλή, η ράβδος που πάνω της ανεβοκατεβαίνει ο μεγεθυντήρας, ο φακός 50 mm F 2.8 6 στοιχείων, και το κομμάτι του μεγεθυντήρα που κρατάει το φιλμ, ή Filmbuhne όπως λέγεται γερμανιστί, και τέλος πίσω πίσω φαίνεται το ξύλο που αποτελεί τη βάση του μεγεθυντήρα. τώρα το μόνο που μένει είναι τα χαρτιά και τα χημικά. από Γερμανία.
 
φακος.jpg
να και μια πιο κοντινή του φακού στην αρχή ήθελα να πάρω έναν Vivitar f 2.8 πάλι με 6 στοιχεία αλλά επειδή είχε μια μικρή γρατζουνιά μου στείλανε αυτό. όλα όσα μου στείλανε είναι μεταχειρισμένα. όσο πιο φωτεινός είναι ένας φακός τόσο πιο περίπλοκη κατασκευή έχει, με περισσότερα στοιχεία, τόσο πιο ακριβός είναι, φυσικά, και τόσο πιο καλός είναι εν γένει σα φακός με καλύτερη οξύτητα, λιγότερες παραμορφώσεις και εκτροπές. Ο πιο φωτεινός φακός που έχει βγει ποτέ είναι ένας 50 mm f 1.0 αυτό σημαίνει ότι ο λόγος της διαμέτρου του εμπρός στοιχείου με την εστιακή του απόσταση είναι 1. άρα το εμπρός του στοιχείο έχει διάμετρο 50 mm. αυτό όμως δεν αρκεί θέλει εξαιρετικά προσεγμένη σχεδίαση και κατασκευή για να είναι καλός. επίσης πήρα και φακό μεταχειρισμένο γιατί ήθελα να έχω πιο πολύ "bang for the buck" που λένε και οι Αμερικάνοι με τα ίδια περίπου λεφτά έπαιρνα ένα Marumi αλλά f 4.5 δηλαδή ένα ολόκληρο στοπ λιγότερο φωτεινός η μεγαλύτερη φωτεινότητα σημαίνει μεγαλύτερη ευκολία κατά την εστίαση και καδράρισμα αρκετά δυσκολότερο στην έγχρωμη μιας και γίνεται σε απόλυτο σκοτάδι (δεν υπάρχει φως ασφαλείας για έγχρωμα υλικά. για παγχρωματικά υλικά υπάρχει αλλά είναι πολύ λίγο φωτεινό σε σημείο που γίνεται άχρηστο.) διαφορα.jpg
ήθελα να τονίσω πόσο άψογο ήταν το site αυτό, όλα τα κομμάτια του μεγεθυντήρα ήταν συσκευασμένα επιμελώς το καθένα στο δικό του κουτί με μπόλικο απ' αυτό το πλαστικό με τις φουσκίτσες ο φακός στο γνήσιο κουτί του με ειδικό χαρτί και όλα σε ένα πραγματικά τεράστιο κουτί με μπόλικα παραγεμίσματα. μέχρι και ένα σακουλάκι με αυτά είχε μέσα, που όταν έχεις κάποιο φύλλο χαρτιού που δεν "κάθεται" καλά στα αυλάκια που έχει μέσα το τύμπανο και υπάρχει κίνδυνος να μην εφάπτεται στο εσωτερικό τοίχωμα και δεν θα εμφανιστεί σωστά, τα βάζεις στις άκρες του χαρτιού και εφάπτεται καλύτερα στο τοίχωμα.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Μ24.jpgΜ39.jpgφακοι.jpg
Λοιπόοον....αφού είδα την ποιότητα του φακού που μου στείλαν από Βρετανία, αν και μεταχειρισμένος, αναρωτήθηκα αν μπορώ να καθαρίσω τον φακό του άλλου μεγεθυντήρα, του παλιού, αυτού που χρησιμοποιώ για τις α/μ φωτογραφίες. αφού τον έβγαλα μου φάνηκε τελείως διαφορετικός από τον άλλο, τον καινούριο. και; εμπρός καλό μου παχύμετρο! λοιπόν, ο καινούριος είναι φυσικά Μ 39, αλλά ο άλλος, ο παλιός είναι Μ24!!! άρα αυτό αποδεικνύει την θεωρία μου ότι ο α/μ μεγεθυντήρας είναι πολύ παλιός, προφανώς πριν καθιερωθεί το Μ 39 ως στάνταρ για τους φακούς για μεγεθυντήρες. υποθέτω γύρω στο 1971 αν κρίνω από το Lightmaster. άρα αυτό σημαίνει ότι δεν μπορώ να αναβαθμίσω τον α/μ μεγεθυντήρα, αγοράζοντας έναν καινούριο φακό. προσπάθησα να τον καθαρίσω αλλά δεν κατάφερα και πολλά πράγματα....πάντως για τα χρόνια τους η απόδοση του μεγεθυντήρα εν γένει και του φακού είναι πολύ καλή, ακόμη και σε μεγάλες μεγεθύνσεις. να τονίσω ότι η απόδοση του μεγεθυντήρα (όπως και των μηχανών με φιλμ) εξαρτάται από τον φακό τους. των ψηφιακών μηχανών φυσικά από τον αισθητήρα, τους διάφορους αλγόριθμους και τα συνοδευτικά ηλεκτρονικά και λιγότερο από την οξύτητα του φακού. μια άλλη λύση θα ήταν να χαρίσω τον παλιό μεγεθυντήρα και να τυπώνω και τις α/μ με τον καινούριο. πράγματι μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει έναν μεγεθυντήρα με χρωμοκεφαλή για εκτύπωση α/μ φωτογραφιών, και μάλιστα και σε χαρτί multigrade, αλλά το αντίστροφο δεν γίνεται. όμως θα αυξανόταν η φθορά του καινούριου, και ίσως πάθαινε ζημιά από υπερθέρμανση, μιας και άλλος ο ρυθμός της α/μ εκτύπωσης και άλλος της έγχρωμης. οπότε κάτσετε στα αυγά σας.φαραγγι.jpg
να και δυο φρέσκες από το φαράγγι του Δίκταμου...
 
Τελευταία επεξεργασία:
διαχυτης.jpg
Το παράθυρο του διαχυτή για φιλμ 135 (το λίγο πιο διάφανο άνοιγμα-για φιλμ 120 έχει άλλο διαχυτή με λίγο μεγαλύτερο παράθυρο)
λαμπα.jpg
Η λάμπα (αλογόνου) 12 βολτ 100 βατ διχροϊκή
μετασχ.jpg
Το τροφοδοτικό 220/12 βολτ 100 VA φαίνεται το καινούριο φις που έβαλα (αυτό με το κόκκινο)
πριζα.jpgη ειδική πρίζα που δίνει ρεύμα από το τροφοδοτικό στην λάμπα για να μην την μπερδέψουμε με τα 220 και κάνει μπουμ τυμπανο.jpgτα τρια κομμάτια του τυμπάνου στη μέση το φωτοστεγανό καπάκι και είτε το βάζουμε κατευθείαν στο αριστερό τμήμα ή για πιο μεγάλα χαρτιά βάζουμε το δεξί στο αριστερό και στην άκρη από το συνδυασμό των δυο το μεσαίο. αυτό λειτουργεί όπως το τανκ για φιλμ δηλαδή βάζουμε το χαρτί στο απόλυτο σκοτάδι, κλείνουμε καλά το τανκ και μπαίνουν τα χημικά να γίνει η εμφάνιση σε φως ημέραςφις.jpg

και αυτό είναι το ειδικό φις για τα 12 βολτ βλέπουμε ότι ο χοντρός στρογγυλός ακροδέκτης είναι αρκετά οξειδωμένος αλλά δεν παίζει κανένα ρόλο υποτίθεται είναι γείωση αλλά είναι ασύνδετη (το καλώδιο είναι διπολικό) μιας και στα 12 βολτ δεν υπάρχει κίνδυνος ηλεκτροπληξίας... το μόνο ελάττωμα που είδα στον μεγεθυντήρα το καλώδιο για τα 12 βολτ στην μεριά του μεγεθυντήρα το γκρίζο είναι ψιλοκαμμένο αλλά αυτό φτιάχνει εύκολα.....φορεας.jpgο φορέας του φιλμ και του φακού ο φακός μπαίνει στο κάτω μέρος ενώ το φιλμ στο μαύρο μέταλλο ανάμεσα στην μέση...χρωμο.jpg
και τέλος οι ρυθμίσεις της χρωμοκεφαλής, κυανό, πορφυρό, κίτρινο και πυκνότητα (density). είναι φυσικά αναλογικά-όσο μεγαλύτερο το νούμερο τόσο πιο έντονο το φιλτράρισμα, και ποτέ δεν βάζουμε και τα τρία χρώματα μαζί γιατί κάνουν γκρίζο και απλώς αυξάνουν την έκθεση πράγμα που γίνεται και με το τέταρτο κουμπί (D). αριστερά έχει ένα λεβιέ που αφαιρεί τελείως την χρωματική διόρθωση (προφανώς για εστίαση) και δεξιά ένα που αφαιρεί το γκρίζο (πάλι για τον ίδιο λόγο).
 
Τελευταία επεξεργασία:
προβολ1.jpg
επέστρεψα τον φακό που δεν δούλευε (https://retromaniax.gr/threads/Ρετρό-φωτογραφικές-μηχανές.6698/page-19) και πήρα αυτόν τον προβολέα slides ο οποίος είναι επίσης καινούριος αλλά πρέπει να ήταν πολύ καιρό στο ράφι, σωστό γεροντοπαλλήκαρο. το κουτί του δεν το βρίσκαν αλλά εμένα δεν με πειράζει τόσο το κουτί του αλλά οι οδηγίες μιας και δεν ξέρω να τον δουλεύω, μέχρι τώρα είχα τον manual σοβιετικό. είναι autofocus, έχει δυο λάμπες, τηλεκοντρόλ, και ήσυχη ψύξη.
προβολ2.jpgπροβολ3.jpg
επίσης έχει το βύσμα για σύνδεση με μαγνητόφωνο, πιο ρετρό πεθαίν
προβολ4.jpg

ακόμη όταν επέστρεψα τον φακό, ανακάλυψα ότι είχε δυο ζουμ για την μηχανή μου, καινούριους, και οι δυο tamron, ο ένας η γνωστή πλαστικούρα, και ο άλλος ένα τέρας, δεν έχω ξαναδεί τόσο τεράστιο φακό, 28-80 f 2.8 και πανάκριβος 500 € οπότε δυστυχώς δεν μου έκανε ούτε ο ένας, ούτε ο άλλος. και επειδή είναι τέρας και πως θα τον κουβαλώ και πανάκριβος. απευθύνεται κανονικά σε επαγγελματίες που τραβάνε γάμους κλπ. όσο για τη πλαστικούρα τη φοβήθηκε το μάτι μου μιας και ο κιτ φακός ήταν τέτοιος και από την αρχή είχε προβλήματα. αν έβαζα τη μηχανή αναμμένη μέσα στο τσαντάκι κολλούσε ο φωτοφράκτης και μου έκαιγε ένα καρέ. μια φορά κόλλησε η εστίαση και είδα και έπαθα να την ξεμπλοκάρω.
 
φακος2.JPG
τελικά ο προβολέας slides δεν δούλευε, τον έδωσα για ανακύκλωση και αντί αυτού πήρα αυτό τον φακό. μια χαρά είναι τελικά και χρειάζεται πάντα ένας ζουμ, και το ευρυγώνιο κομμάτι του (28) και το τηλεφακός κομμάτι του (για πορτραίτα πχ) μιας και τους μικρούς τηλεφακούς στις αρχικές μέρες της φωτογραφίας τους ονομάζανε φακούς πορτραίτων. πράγματι η φωτογράφιση με ένα μικρό τηλεφακό λόγω επίπεδης προοπτικής κολακεύει το μοντέλο, ενώ αντίθετα αν το τραβήξουμε με ευρυγώνιο βγαίνει με μια μυτόγκα σαν πατάτα με λίγα μαλλιά σαν να είναι φαλακρό και γενικά παραμορφωμένο.
 
έχει κατασκευή 7 στοιχείων σε 7 ομάδες, ασφαιρικά στοιχεία όπως φαίνεται άλλωστε, και συνοδεύεται από καλούτσικο παρασολέιγ. θα πάρω ύφασμα από γνωστό μου υφασματέμπορο, και θα φτιάξω. όσο μπορώ καλύτερα ένα πουγκί, μιας και η τσάντα μου δεν έχει θέση για δεύτερο φακό. έχει πλαστική μοντούρα. πάντως η ποιότητα του δείχνει ένα κλικ καλύτερη από τον αντίστοιχο της Canon.
 
μακο3.jpgήρθε σήμερα το πολυαναμενόμενο πακέτο από Γερμανία,μακο2.jpg
τα περιεχόμενα του, ένα πακέτο 18Χ24 Fuji Crystal Archive έγχρωμο χαρτί, τα απαραίτητα χημικά για εμφάνιση 23 φύλλων, Tetenal, ένα πακέτο 10Χ15 Foma multigrade silk α/μ χαρτιά, ένα Velvia 50 και ένα PanF. επίσης μέσα είχε ένα χαρτί "μην ενοχλείτε" σαν αυτό που βάζουν στις πόρτες των δωματίων των ξενοδοχείων, καθώς και το διαφημιστικό για ένα Γερμανό τον Michael Zirn, που έκανε τη μεγαλύτερη εμουλσιόν στον κόσμο,286 τ.μ. στην αρχιτεκτονική μπιενάλε στην Βενετία. μαζί με τα στοιχεία επικοινωνίας του σε περίπτωση που θες να επικοινωνήσεις μαζί του, ένα πακετάκι Haribo, ένα διαφημιστικό για την υγρή εμουλσιόν black magic της Rollei, καθώς και μερικές καρτ ποστάλ της Rollei.μακο1.jpg
συνοψίζοντας: αν κάποιος θέλει να κάνει χρήση του φιλμ όπως όταν ήταν mainstream, δηλ. να τραβάς έγχρωμο αρνητικό και να το δίνεις στο φωτογράφο για εμφάνιση και εκτύπωση, ή για σκανάρισμα, δεν έχει να κερδίσει τίποτα και πολύ καλύτερα θα ήταν με την ψηφιακή τεχνολογία. αν θέλει να το ψάξει παραπάνω και να γίνει δημιουργικός τότε εντάξει. φυσικά αυτή είναι η γνώμη μου που μπορεί να είναι και λάθος. εκτός αν σαν εμένα θέλει καλή μηχανή και οι ψηφιακές του είναι πολύ ακριβές:)
 
IMG_20211104_0001.jpg
κι εδώ βλέπουμε την τοιχογραφία αυτού του Γερμανού λέει ότι έχει βρει ένα τρόπο να βγάζει παραδοσιακές ασπρόμαυρες φωτογραφίες σε οποιοδήποτε μέγεθος με ζελατίνα αλογονιδίων του αργύρου. δηλ. υγρή εμουλσιόν.
 
πολύ καλό άρθρο στο περιοδικό φωτογράφος για την διάφορα μεταξύ αναλογικού και ψηφιακού μέσου:
 
έγχρωμες φωτογραφίες στο χέρι προσπάθεια νο1.
χρωμα3.jpg
πρώτα φυσικά ξεκινάμε με την παρασκευή των λουτρών. απόλυτη τάξη καθαριότητα και οργάνωση. τα χημικά έρχονται σε έξι μπουκαλάκια, από δυο για χρωμογόνα εμφάνιση λεύκανση-στερέωση και από ένα για σταμάτημα και σταθεροποίηση. οι οδηγίες λένε να τα φτιάξουμε απευθείας στα δοχεία που θα τα αποθηκεύσουμε. όλα είναι για ποσότητα 500 mL έτσι είναι και τα δοχεία. απλά πλαστικά δοχεία για μαρμελάδες κλπ. ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται με την λεύκανση-στερέωση μιας και καταστρέφει ότι πέσει (ρούχα, έπιπλα κλπ.) επίσης η σταθεροποίηση περιέχει φορμαλδεΰδη η οποία είναι δηλητήριο. γεμίζουμε το δοχείο μέχρι τη μέση με νερό και αδειάζουμε το ή τα μπουκάλια με τη σειρά ανακατεύοντας συνέχεια. προσθέτουμε νερό μέχρι να γεμίσει και ξεπλένουμε τα μπουκάλια αδειάζοντας τα πάλι στα δοχεία. οι οδηγίες λένε να χρησιμοποιήσουμε ζεστό νερό 40 βαθμούς έτσι το ζέστανα με μπρίκι και καμινέτο και ελέγχοντας τη θερμοκρασία με ένα θερμόμετρο οινοπνεύματος φτιαγμένο για χρήση σε σκοτεινό θάλαμο. προσπάθησα να το ζεστάνω με το βραστήρα αλλά ήταν γεμάτος άλατα. επίσης χρησιμοποίησα νερό φιλτραρισμένο με σύστημα πόσιμου νερού αντίστροφης ώσμωσης. χρωμα2.jpg
εδώ το λουτρό νερού για να τα κρατήσω κοντά στην ιδανική θερμοκρασία των 30 βαθμών.... υπάρχουν ειδικές συσκευές που κρατάνε τα λουτρά σταθερά στην σωστή θερμοκρασία αλλά είναι πανάκριβα και άντε πάλι παραγγελία από Βρετανία... έβαλα νερό λίγο θερμότερο από 30 ώστε πέφτοντας σιγά-σιγά η θερμοκρασία να φτάσει τους 30....το RA4 είναι πιο forgiving από πχ το Ε6 για slides που πρέπει να είναι η θερμοκρασία ακριβώς 37,8 με ακρίβεια δέκατου του βαθμού....σε αυτό μπορούμε μια χαρά να τα εμφανίσουμε στους 25 με προσαρμογή του χρόνου....χρωμα1.jpg
και ο μεγεθυντήρας με το τύμπανο και τα χημικά στημένα...το επόμενο στάδιο από Δευτέρα γιατί πρέπει να αγοράσω μαύρο ύφασμα για να κλείσω την πόρτα του σκοτεινού μου θαλάμου για να μην μπαίνει φως....αυτό μπορεί να μην έχει σημασία στο α/μ αλλά ίσως έχει στο έγχρωμο και δεν μπορώ να το διακινδυνεύσω να μου καούν τα χαρτιά....το φως άλλωστε είναι λίγο γιατί μπαίνει από το δρόμο... πρέπει να συνηθίσω να δουλεύω και στο απόλυτο σκοτάδι....στην αρχή άναψα το φως ασφαλείας μέχρι να καδράρω να εστιάσω κλπ. αλλά το έγχρωμο χαρτί δεν δέχεται κανένα φως ασφαλείας, μόνο απόλυτο σκοτάδι....
 
IMG_20211123_0001.jpg
(Μαύρη μαυρίλα πλάκωσε, μαύρη σαν καλιακούδα) ιδού η πρώτη μου προσπάθεια, τελικά ανακάλυψα ότι τα χαρτιά είναι πολύ γρήγορα, σε σχέση με τα α/μ, αυτή είναι έκθεση 5 δευτερολέπτων με f 5.6, 30 ματζέντα και 30 κίτρινο, και όπως βλέπετε είναι τελείως υπερεκτεθειμένη.
IMG_20211123_0002.jpg
να και η δεύτερη προσπάθεια, τέρμα δεξιά 5 δευτερόλεπτα, μέση 10 και άκρη αριστερά 15. 30 ματζέντα 30 κίτρινο, neutral density 30 & F 11, θα δοκιμάσω με 70 ματζέντα και 30 κίτρινο για να εξαλείψω αυτό το πορφυρό cast.
 
IMG_20211124_0001.jpg
και η τελική δοκιμή το κάτω-κάτω κομμάτι έκθεση 5 δευτερόλεπτα 70 ματζέντα 30 κίτρινο 60 γκρι (neutral density) έβγαλα ολόκληρη την φωτογραφία και βγήκε πολύ ωραία αλλά δεν μπορώ να την ανεβάσω γιατί δείχνει παιδί (το ανιψάκι μου). πάντως βγήκε πολύ καλή. τις ρυθμίσεις χρώματος τις βρήκα τελείως εμπειρικά μιας και το κουτί με τα χαρτιά δεν έγραφε τίποτα ούτε είχε οδηγίες. και τις οδηγίες εμφάνισης τις είχα κατεβάσει στο κινητό μου. μοντέρνα συστήματα. στους 30 βαθμούς είναι 60" προθέρμανση, 100" εμφάνιση, 15" σταμάτημα και 100" bleach-fix. μετά 6 αλλαγές νερού των 30" η κάθε μια και 60" σταθεροποίηση. με συνεχή περιστροφή του τυμπάνου.
 
χρωμα.jpg
να και ένα κολλάζ με τις προσπάθειες μου να τυπώσω μια φωτογραφία της αδερφής μου από το Πάσχα του 1994 στις Γούβες στο εξοχικό της νονάς μου, συγχωρέσετε τις αδέξιες μου προσπάθειες να μαυρίσω τα πρόσωπα μέσω gimp. Από αριστερά προς τα δεξιά, υπερβολικά πολύ πορφυρό (ματζέντα) υπερβολικό κίτρινο λιγότερο κίτρινο πολύ πράσινο λιγότερο πράσινο τελική ρύθμιση 120 κίτρινο 80 ματζέντα 60 γκρίζο 8 δευτερόλεπτα στο f 16. Solarization ένα πράγμα μου βγήκαν τα πρόσωπα. Το φιλμ είναι Kodak Ektar 25 τραβηγμένο με τη παλιά μου μηχανή Nikon FM2.
 
και η τελευταία παραλαβή από Αθήνα, 3 φιλμ slides εμφάνιση, ρυζόχαρτα, χαρτί 10Χ15, 13Χ18,20Χ25 και ένα μπουκάλι στερέωση. βασικά η στερέωση είναι διάλυμα υποθειώδους νατρίου, με ένα οξύ και κάποιο buffer, για να μην καταστρέψει το οξύ το sodium thiosulphate. Τπακέτο.JPGτο οξύ είναι ή μεταδιθειώδες νάτριο (sodium metabisulphite) ή οξικό οξύ (acetic acid)
 
Τελευταία επεξεργασία:
IMG_20220223_0001.jpg
δυο φωτογραφίες από ανεμογεννήτριες και έναν εγκαταλειμμένο φάρο. οι ανεμογεννήτριες αυτές έχουν ύψος 50 μέτρα, ισχύ 600 kW,600 Volt,1000 ampere: Για όσους αναρωτιούνται δυστυχώς δεν είναι τόσο οικολογικές όσο έπρεπε να είναι. πρώτα, για να αρχίσουν να περιστρέφονται, η γεννήτρια δρα λίγο σαν κινητήρας, και "δανείζονται" ρεύμα από το δίκτυο για λίγο. μόλις περιστραφούν κανονικά, και ο αυτοματισμός ανιχνεύει αρκετό αέρα, αντιστρέφεται η ροή του ρεύματος και γίνονται κανονικά γεννήτριες. αν όμως σε κάποια στιγμή πέσει πάλι ο αέρας, ξανά μανά γίνονται κινητήρες και αντιστρέφεται πάλι η ροή ρεύματος για να συνεχίσουν να περιστρέφονται. αυτό προκαλεί το λεγόμενο flickering στα φώτα, τρεμόπαιγμα. επίσης σε αυτές που έχουν ασύγχρονη γεννήτρια, καταναλώνουν άεργο ισχύ αντί να την παράγουν, η οποία παράγεται σε συμβατικά εργοστάσια. ακόμη, πολύ συχνά έχουν την ανάγκη στρεφόμενης εφεδρείας, πάλι από συμβατικούς αεριοστρόβιλους, με καύσιμο ντίζελ στην Κρήτη και φυσικό αέριο στην ηπειρωτική Ελλάδα. αιτία η αστάθεια του ανέμου σαν πηγή ενέργειας. επίσης συνήθως είναι μονοφασική η γεννήτρια που έχουν και χρειάζονται πολύ ακριβά και εξειδικευμένα ηλεκτρονικά για να μετατρέψουν σε τριφασικό εναλλασσόμενο ρεύμα, αυτό που έχει το δίκτυο ηλεκτρισμού.
 
πακέτο1.JPG
ήρθε σήμερα πακέτο από Γερμανία, από macodirect.de
πακέτο2.JPG
με 3 πράγματα, τα χημικά RA 4, χαρτί 24Χ30 50 φύλλα, και ογκομετρικό 50 ml
πακέτο3.JPG
αυτά είναι τα χημικά τα οποία στην ουσία είναι τα μόνα σε μικρή ποσότητα για εμφάνιση στο χέρι, γιατί υπάρχουν φυσικά αυτά που απευθύνονται σε όσα φωτογραφικά εργαστήρια ακόμη χρησιμοποιούν χαρτί φωτογραφικό με χημική εμφάνιση και είναι σε τεράστιες ποσόητητες...
πακέτο4.JPG
μου έκανε εντύπωση αυτή η προειδοποιητική ετικέτα που ενώ λέει ότι το ογκομετρικό κάνει για τρόφιμα λέει ότι έχει βλαβερά χημικά...

πακέτο5.JPG

και τέλος το χαρτί, αυτή είναι νέα συσκευασία με 50 φύλλα που κάνει το μισό περίπου από αυτή με εκατό, είναι ένα λογικό μέγεθος μιας και το πιο μεγάλο (30Χ40) είναι τεράστιο, και νομίζω ότι το 20Χ25 ήταν εξαντλημένο, εννοείται ότι διατηρείται στο ψυγείο σε θερμοκρασία κάτω από 10 βαθμούς, το λέει στην ετικέτα.
 
Πίσω
Μπλουζα