mike είπε:
@ other_reality : εισαι νεαρος στις αρχες της δεκαετιας του '90 και γουσταρεις τα 16μπιτ (κονσολες και υπολογιστες) και ψαχνεσαι. Στην αμιγκα αρχιζεις να το ψαχνεις με καποια ελαφρια γλωσσα προγραμματισμου, κανεις τα απλα γραφικα σου με κανα deluxe paint, παιζεις μουσικουλα με protracker, και βρισκεις και δυο φιλους και λες να φτιαξεις ενα παιχνιδακι ετσι για πλακα σε AMOS. Αντε και τελειωνεις την δημιουργεια σου, την αντιγραφεις σε δισκετα την δινεις σε καποιον φιλου σου, κανεις καμια ανταλλαγη με αλλους.... γενικα προχωραει ο ερασιτεχνικος προγραμματισμος. Στις κονσολες τι θα μπορουσες να κανεις? με ποιο τροπο θα εγραφες ενα κωδικα? με τι θα ζωγραφιζες και θα εφτιαχνες μουσικη? και εαν τα εφτιαχνες ολα αυτα με ενα dev kit (???) πραγμα αδυνατο για τον νεαρο του δωματιου, πως θα τα εδινες σε φιλους, θα αγοραζες lot of empty cartidges να κατσεις να τα γραψεις (?????) με κοστος οσο 10 μηχανηματα?
Για αυτο στα home οι ταλαντουχοι ερασιτεχνες εγιναν σιγα-σιγα προγραμματιστες, ενω στις κονσολες υπηρχαν μονο εταιριες με επαγγελματιες. Δεν υπαρχει τροπος να πειραματιστεις με το hardware του SNES/MD οπως στην αμιγκα. Ελαχιστοι το εκαναν γιατι ειχαν την οικονομικη δυνατοτητα. Βλεπεις οτι μια παραγωγη σε κονσολες κοστιζε μια περιουσια και γινοταν ΜΟΝΟ απο εταιριες, ενω δες στην αμιγκα/αταρι π.χ. τα φοβερα wings of death και lethal excess που το εχουν φτιαξει δυο ανθρωποι-φιλοι που δεν ξαναφτιαξαν μετα παιχνιδι. Και μεγαλοι προγραμματιστες ξεκινησαν ετσι ερασιτεχνικα, Sid Meier, David Broadhurst...
Δεν μπορεις να συγκρινεις τα home με τις κονσολες σε ερασιτεχνικη δουλεια, δεν υπηρχε αυτη η δυνατοτητα στις κονσολες, ακομα και να γουσταρες τρελά δεν ειχες τα μεσα.
Το θεμα ξεκινησε για την βιβλιοθηκη/παιχνιδια της amiga, και οχι για τις δυνατοτητες της ως εργασιακο κτλ εργαλειο.
Ο λογος δηλαδη που η amiga στην Ελλαδα και στον υπολοιπο κοσμο εκανε τοσες πωλησεις, και πασχιζε η ιδια η commodore να την διαφημιζει στα τοτε εντυπα. Ακομα και να δεχτουμε τους ανθρωπους παραπανω που περιγραφεις, ποσοι στο καλο ηταν επιτελους ολοι αυτοι στην Ελλαδα; Ποσες εταιριες βγαλαμε οπου ασχοληθηκαν με την amiga; Η και Ελληνικους τιτλους;
Παιχνιδομηχανημα ειχανε την amiga ο μεσος ορος εδω οπως και στον υπολοιπο πλανητη. Ολα τα αλλα ειναι σαλτσες.
Other_Reality είπε:
Σε ότι αφορά τις κοινότητες MD/Snes που αναφέρει ο Getta, ο κόσμος που ασχολείται είναι τελείως διαφορετικός απο αυτόν της Amiga. Φυσικά είναι περισσότεροι οι κονσολάδες, όπως είναι περισσότερα το casual/mainstream γενικώς. Άλλο πράγμα το mainstream, η Amiga δεν είχε mainstream κοινότητα, ακόμη και στα ντουζένια της. Είναι ολόκληρη υποκουλτούρα απο μόνη της η κοινότητα αυτή, περιλαμβάνει πράγματα γύρω απο μουσική, artwork, diskmags και games φυσικά, που δεν υπάρχουν -και δεν θα γινόταν να υπάρχουν- σε "τετράγωνες" κονσόλες κολοσσιαίων πολυεθνικών. Χαίρω πολύ, υπάρχουν σήμερα hacked roms για το Super Mario, ελληνικά παιχνίδια υπάρχουν για το Mega Drive ή το Snes ? Υπήρξαν ποτέ ; Γι'αυτό επιμένω πως γενικότερα είναι δημοφιλή συστήματα στο Αμέρικα, στο Γιούροπ η δραστηριότητα των home users στα 16bit δεν μπορεί να συγκριθεί με των κονσολάδων. Αν ήμουν Αμερικάνος και ζούσα εκεί απο τότε μέχρι σήμερα, θα έλεγα ότι έχεις δίκιο.
Μιλοντας για τα παιχνιδια, αφου ειναι και το κυριως θεμα, σε βασεις δεδομενων οπως το lemon amiga και το hall of light, βρισκω περιπου τριαντα τιτλους οπου κυκλοφορησαν με τον εναν η με τον αλλο τροπο στην amiga. Ο αριθμος των αντιστοιχων κυκλοφοριων για Snes / Mega Drive, ειναι υπερπολλαπλασιος. Και μιλαω απο εμπορικα διαθεσιμους τιτλους εως μεταφρασεις και τροποποιησεις. Δεν λαμβανω υποψην χρωματικα τεστ κτλ οπου υφισταντε επισης στα δυο μηχανηματα.
Καποιο λαθος κανεις περι casual/mainstream για τα Snes / Mega Drive. Ο σκληρος πυρηνας των φιλων των μηχανηματων τα κραταει σε ζωη τοσα χρονια και οχι οι "εφοτερης υλης". Αυτοι παιζουν call of battlefield και angry flappy birds.
Οι ιδιοι σκληροπυρινικοι, πιεσαν και υποδεχθηκαν νεες επανεκδοσεις μηχανηματων, περιφερειακων και νεες εταιριες οπου αναπτυσουν και εκδιδουν εταιρια. Τι εκανε η amiga εδω ειπαμε;
Κανεις στο περι hacked roms, υπαρχει τεραστια διαφορα του να βαλεις αντι τον Mario τον πικατσου σε ενα παιχνιδι, απο το να επανασχεδιασεις και να τροποποιησεις ενα ημιτελες και ακυκλοφορητο παιχνιδι, οπως η φανταστικη κοινοτητα του Sonic retro εκανε με το Sonic 2 Delta.
mike είπε:
Αλλο εδω στην Ελλαδα που ημασταν τυχεροι και μας δωθηκε η ευκαιρια να ψαχτουμε με τα home, αλλο τα αμερικλανακια που βαριοντουσαν να σηκωθουν απο τον καναπε και ηθελαν ενα υπολογιστη για σοβαρες ασχολιες και μια κονσολα για να παιζουν και να χρειαζεται να πατανε μονο το power on/off. Σιγα μην κουραζονταν να αλλαζουν δισκετες. Και εγω εαν ζουσα στην Ιαπωνια ή στην Αμερικη ή στην Μαδαγασκαρη δεν θα ειχα μαθει την αμιγκα και θα ελεγα οτι το καλυτερο μηχανημα 16μπιτ ειναι αυτο που θα ειχα τοτε, ειτε MD, ειτε SNES, ειτε οτι ειχαν εκει ακομα και apple pippin, δεν εχει σημασια το ονομα.
Τα cartridge ηταν γνωστα απο το NES, και νερο στο ονομα της Nintendo για την κινηση της. Και σιγουρα θα προτιμουσα να κατσω να παιξω λιγο παιχνιδι απο το να αλλαζω την δισκετα καθε λεπτο, το παιχνιδι θελαμε να απολαυσουμε, δεν μας ενδιεφερε η μαγεια του να αλλαζουμε διαρκως δισκετες.
mike είπε:
Ενα απο τα πλεονεκτηματα του cartidge ειναι και η ελλειψη loading, αλλα συνολικα δεν θα αλλαζα τις 500 δισκετες μου με τα 5 cartidge που ειχαν ιδια τιμη εκεινη την εποχη. Ναι εαν το δεις μεμονωμενα, το loading ειναι υπερ του cartidge, εαν το δεις συνολικα ηταν καλυτερες οι δισκετες, λογω κοστους, αντιγραφης, ευκολιας ευρεσης. Και δεν νομιζω να εχεις διαθεση να δωσεις τα χρηματα να παρεις ακομα και σημερα το κουτατο illusion of time, terranigma κτλ με τις τιμες που εχουν.
Να μιλησουμε για τα προβληματα των δισκετων; Μαγνητισμος, πανευκολη φυσικη φθορα, καταστρεφετε πανευκολα απο την υγρασια και απο της αλλαγες θερμοκρασιας, 1/4 "χτυπουσε" με λαθη στο πρωτο μηνα. Τα περι πειρατιας τα ειπε εξαιρετικα προηγουμενος ο ASiC, ειδαμε που εφτασε η amiga με το αφοσιωμενο κοινο της.
spyros_s είπε:
Τελικά εσείς οι κονσολάδες πρέπει να ζούσατε, είτε σε άλλη χώρα είτε σε άλλη εποχή από εμάς. Δεν εξηγείται αλλιώς...Εκτός και αν είχατε πλούσιους γονείς οπότε πάω πάσο! Δεν είναι ειρωνεία το παραπάνω αλλά συμπέρασμα σε μία προσπάθεια να ξαναθυμηθώ τα δεδομένα της εποχής 1989-1993!
Διαβάζω επιχειρήματα του στυλ καλύτερα 5 καλά παιχνίδια παρά 200 μέτρια, για γρήγορες ρομ και αργά φορτώματα από δισκέτες οπότε συμπεραίνω ότι μάλλον μπερδεύετε την εποχή εκείνη, με τα δεδομένα του σήμερα και την πρόοδο που ακολούθησε μέχρι τώρα! Επιμένω ότι πέραν όλων αυτών κρίνετε την τότε εποχή με την τσέπη σας σήμερα. Ξεχάσατε πως μαζεύαμε χαρτζιλίκι για δισκέτες και εσείς δηλώνετε συνειδητά ότι ήταν καλύτερα να είχατε 1 παιχνίδι το 6μηνο παρά 1 την εβδομάδα να παίξετε! Ειλικρινά δεν βαριόσασταν; Εγώ τελείωνα τα αγαπημένα μου παιχνίδια 100άδες φορές και στο τέλος δεν τα έβαζα σχεδόν ποτέ αφού κάτι νέο θα τραβούσε το ενδιαφέρον μου. Εσείς κάθε μέρα φασολάδα δεν βαριόσασταν; Ειλικρινά απορώ πως τα γράφετε όλα αυτά...
Οι δικοι μου πηρανε το Snes μου προς 52.000δρχ το 1993 με το donkey kong country. Περιπου το 1/3 της τιμης της amiga
σκετης διχως παρελκομενα στις καλες μερες της. Και επειδη δεν ειχαμε τοσο βαθια τσεπη ωστε να παρουμε amiga + color monitor + 2nd/3rd drive + memory expansion + hd, αγοραζαμε μια στο τοσο το παιχνιδι που θελαμε, ανταλλαζαμε, νοικιαζαμε και ψαχναμε τις προσφορες που υπηρχαν στα παιχνιδια. Και εσυ πχ μπορει να επαιρνες πχ 4 παιχνιδια το μηνα, αλλα εγω οταν μια φορα το εξαμηνο αγοραζα τιτλους οπως το Super Castlevania και το Word of illusion, το Castlevania και το McDonald land μας ηταν κακα αστεια.
Α παρεπιπτωντος, επειδη δεν ειχαμε και τοσα χρηματα οσα οι amigaδες, φροντιζαμε να αγοραζουμε τους τιτλους που θελαμε, στηριζοντας ετσι τις εταιριες οπου τυχαινει να επενδυαν πανω σε αυτα. Γιαυτο λοιπον συνεβει το παραδοξο το οι εταιριες να συνεχιζουνε να βγαζουνε παιχνιδια μεχρι τελους, ενω στην amiga την ειχανε διεγραμμενη και πασχιζε ο κοσμος της να προσπαθει να βρει φθηνα και ποταπα υποκαταστατα. Δυστηχως δεν τα ζησαμε εμεις αυτα.
mike είπε:
Και ναι το cartidge ειναι καλυτερο σε πολλους τομεις, αλλα δεν μπορω να δεκτω οτι ειναι τοσο καλυτερο οσο δηλωνει η διαφορα τιμης. Με αλλα λογια δεν μπορει ενα cartidge οτι παιχνιδι και να εχει μεσα, να ειναι προτιμοτερο απο 100 δισκετες. Οσες φορες και να μου προτινε καποιος το καλυτερο παιχνιδι της εποχης, θα προτιμουσα να ειχα 100 παιχνιδια στην ιδια τιμη, ασε που πολλες φορες ακομα και ενα μονο παιχνιδι ηταν καλυτερο απο αυτο στο cartidge. Αλλωστε για αυτο ολοι εβριζαν τις κονσολες γιατι ηταν πανακριβα τα παιχνιδια, οχι γιατι δεν χωραγε το indiana jones ή οτιδηποτε αλλο, δεν μας ενοιαζε καν, αυτο που ολους μας ενοιαζε ειναι η τιμη. Και δεν χαριζε ποτε κανεις cartidges ή δισκετες ωστε να μπεις στο ψευτοδιλημμα "εαν στο χαριζαν τι θα επερνες", ναι ferrari θα ηθελα εαν μου χαριζαν, αλλα στην πραγματικη ζωη εχω corolla και ειναι χιλιες φορες προτιμοτερο.
Και για να τελειωνουμε γιατι απο αλλου αρχισαμε, τα cartidge εαν τα δεις χωρις τον παραγοντα τιμη ειναι καλυτερα, αλλα δυστυχως ολα εχουν την τιμη τους και δεν θα εδινα 25.000 δρχ να παιξω street fighter σε SNES, ενω σε Α500 θα εδινα 1.000 δρχ. Δεν ειναι ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ 25 φορες καλυτερο οσο δηλωνει η διαφορα στην τιμη. Και προς ενημερωση, το street fighter ηταν απο τα παιχνιδια που πηρα τοτε για SNES !!!!!!!!!
Δυο γρηγορα παραδειγματα.
https://www.youtube.com/watch?v=utFlAX9RJQMhttps://www.youtube.com/watch?v=y6cq5WDBluM
amiga
https://www.youtube.com/watch?v=6uf5lN435hwhttps://www.youtube.com/watch?v=bf4Yxa6lSt0
Mega Drive / Snes
Για κατι τετοια παιχνιδια, ο πλανητης γη επραξε σοφα και στηριξε τα Snes / Mega Drive. Ποιοτητα πανω απο ποσοτητα. Απο περιεργια, αυτοι που βριζανε τις κονσολες εν ετη 1993 τι κανανε; Περνουσανε το χρονο τους αλλαζοντας δισκετες λεγοντας ο ενας στον αλλον τι ωραια που ειναι να παιρνεις με 100δρχ ενα παιχνιδι, η παιζοντας τιτλους οπως τους παραπανω;
Επισης, το Super Street Fighter 2 δεν κοστιζε τοσα πολλα απο τις επισημες αντιπροσωπειες τους. Καποιες εισαγωγες τιμολογουνταν τοσο για διαφορους λογους. Και ετσι να ητανε, πολυ φοβαμαι οτι το να αλλαζεις τις
πεντε δισκετες της
απαραδεκτα ντροπιαστικης μεταφορας του Super Street Fighter 2,
[edited].....[/edited]Να'ναι καλα ολοι οι τιμημενοι κονσολαδες της εποχης μου που αγοραζανε και παιζανε τα παιχνιδακια τους, και μπορεσανε οι εταιριες να συνεχισουνε να βγαζουνε τοσα ωραια παιχνιδια για χρονια.
Αλλα ναι ξερω, η amiga ηταν πρωτιστως υπολογιστικο εργαλειο, φαινεται και απο τις ορδες επαγγελματιων κυκλοφοριων απο χομπιστες απο τοτε αλλωστε.
Δυστηχως εμεις δεν ειχαμε ουτε τις δυνατοτητες για κατι τετοιο, ουτε φυσικα μια τοσο υγιει κοινοτητα οπως της amiga, ειχαμε ομως μια capcom στα καλυτερα της με τιτλους οπως breath of fire, demon's crest, knights of the round, MegaMan, Street Fighter, Final Fight, ghouls n' ghosts. Μερικοι απο τους διαχρονικους τιτλους της οπου κανουνε σκονη με απλες και συνοπτικες διαδικασιες το 80%+ των "καλων" παιχνιδιων της amiga.
mike είπε:
Μιλαμε για το πόσο ειχε ενα ολοκαινουργιο παιχνιδι που μολις εβγαινε εκεινη την εποχη, δηλαδη οσο ειχε το SF2 οταν κυκλοφορησε (26.900 δρχ), ασε που στην αμιγκα τα ειχαμε και πριν καν κυκλοφορησουν στην αγορα. Γενικα εγω γουσταρα πολυ τις 16μπιτ κονσολες, περισσοτερο απο οποιαδηποτε αλλη κονσολα, αλλα η γνωμη μου ειναι ιδια με ολων σχεδον των συμμαθητων/φιλων μου, ολοι ελεγαν οτι οι τιμες ειναι απαραδεκτες στα cartidges, να πανε να .... οι παλιοεταιριες, θα τα παιξουμε αντεγραμμενα σε αμιγκα. Αυτο ηταν το μεγαλυτερο προβλημα, η νοοτροπια που ειχε περασει τοτε ειναι "μας κλεβουν, νομιζουν οτι ειμαστε μακακες" και πραγματικα ολοι πιστευαν οτι μας δουλευουν, διαβασε γραμματα αναγνωστων στα περιοδικα. Μετα ηρθαν τα CD και τοτε παλι δεν επεσαν οι τιμες οσο θα επρεπε, αλλα ηταν πολυ καλυτερα τα παιχνιδια και ο κοσμος νομιζε οτι τοσο αξιζαν. Εγω εχει παρει αρκετα αυθεντικα ps1 παιχνιδια, αλλα το ποσα πηρα αντεγραμμενα ειναι αλλο πραγμα!Τωρα πηγαμε σε οικονομικα θεματα, αυτο το εχουμε συζητησει, δεν παμε σε κανα συγκρητικο παιχνιδου? να σου πω ενα παιχνιδι που επαιξα ΜΟΛΙΣ ΤΩΡΑ και μου φανηκε κακο στην αμιγκα, final fight.
Τα ειπαμε, δεν κοστιζε τοσο το παιχνιδι επισημως. Ακομα και να εκανε τοσο, ποσο κοστιζε το αυθεντικο της amiga εδω; Αν το εφερε δηλαδη κανεις. Και αν εσυ πχ το πηρες με ενα χιλιαρικο ας πουμε για την amiga σου, τι εχεις να δηλωσεις για το οτι πχ η capcom εβγαλε
παιχνιδαρες με τις οποιες παθαινανε ονειρωξεις ενα τεραστιο ποσοστο των amigaδων και δεν ειδανε ποτε στο συστημα τους; Δυστηχως δεν ειχα χρηματα να τις παρω τοτε ολες, αλλα επειδη καταφεραμε με πολυ κοπο και προσπαθεια να παρουμε καποιες, μπορω να σου πω οτι περασα υπεροχα με αυτες διχως να μου λειπει ελαχιστα το γεγονος οτι με τα ιδια χρηματα θα μπορουσα να παρω τρια κιλα παιχνιδια για την amiga. Και ειμαι απολυτα ειλικρινεις εδω.