Amiga vs Atari ST

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Shinobi
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Καλό ήταν το Alien Breed 3d, αλλα από FPS κατα την ταπεινη μου γνώμη το Genetic Species ήταν (μακράααααν) το καλύτερο στην Amiga....

 
Και amiga VS ολων να ηταν, ολα μαζι με 8μπιτ, αταρια, πισια, μηλαρακια, κονσολες του τοτε και του τωρα (και του αυριο αμα λαχει να 'ουμε) παλι η αμιγκα θα κερδιζε.

Τι συζηταμε, δεν κλεινουμε το θεμα να τελειωνουμε?
 
mike είπε:
Και amiga VS ολων να ηταν, ολα μαζι με 8μπιτ, αταρια, πισια, μηλαρακια, κονσολες του τοτε και του τωρα (και του αυριο αμα λαχει να 'ουμε) παλι η αμιγκα θα κερδιζε.Τι συζηταμε, δεν κλεινουμε το θεμα να τελειωνουμε?
Σε τι υπερτερεί η Amiga απέναντι στη VGA?
 
Αρχικό μήνυμα απο ChrisTOS Σε τι υπερτερεί η Amiga απέναντι στη VGA?
Έχει ήχο, επεξεργαστή και πολλά άλλα :)

Πέρα από το κρύο χιούμορ από την VGA υπερτερεί αλλά χάνει στο ότι έχει μόνο Planar.

Η Super VGA είναι άλλη ιστορία.
 
Δηλαδη στα αληθεια πιστευετε οτι ενα 286 με VGA ηταν καλυτερο απο μια Α500?

Μιλαμε για 16μπιτ μηχανηματα, οχι 32μπιτ που ηταν τα 386/486.

Στα χρωματα παντως η αμιγκα ειχε 4096, η VGA 256, αν και νομιζω οτι η SVGA ειχε 256.

Στο scrolling ακομα και τα 32μπιτ δεν πλιασαζαν την αμιγκα.
 
Shock είπε:
Έχει ήχο, επεξεργαστή και πολλά άλλα :)
Πέρα από το κρύο χιούμορ από την VGA υπερτερεί αλλά χάνει στο ότι έχει μόνο Planar.

Η Super VGA είναι άλλη ιστορία.
Ο blitter είναι καλύτερος από τον barrel shifter? Η VGA έχει επίσης hardscroll και μπορεί να βγάλει πολύ περισσότερα sprite.
 
mike είπε:
Δηλαδη στα αληθεια πιστευετε οτι ενα 286 με VGA ηταν καλυτερο απο μια Α500?Μιλαμε για 16μπιτ μηχανηματα, οχι 32μπιτ που ηταν τα 386/486.

Στα χρωματα παντως η αμιγκα ειχε 4096, η VGA 256, αν και νομιζω οτι η SVGA ειχε 256.

Στο scrolling ακομα και τα 32μπιτ δεν πλιασαζαν την αμιγκα.
εδω δεν εχει αδικο ο mike, απλα εδω βοηθησε περα την vga οτι στα PC της εποχης (286) ηταν στα διπλασια mhz,και βοηθησε να δουμε καλυτερα 3D π.χ. Alone in the Dark, Falcon 3 κ.τ.λ.π
 
Μονο στα παιχνιδια που απαιτουσαν υπολογιστη ισχυ και μαθηματικο συνεπεξεργαστη ηταν καλυτερα σε εναν 286 με vga.Δηλαδη εξομοιωτες πτησεων και 3d games.

Σε ολα τα υπολοιπα η amiga ηταν καλυτερη.Αμην!
 
ότι μπορούσε να κάνει το OCS/ECS το έκανε και με το παραπάνω ακόμα και η απλή vga των 256kb. (επίσης η εν λόγω vga όταν κυκλοφόρησε έκανε όσο ολόκληρη η Α500...) Το θέμα ήταν ότι δεν υπήρχαν οι κατάλληλοι προγραμματιστές και το 95% των παιχνιδών ήταν απλά unoptimized ports από amiga/st. Tρανή απόδειξη τα shareware παιχνιδάκια των Apogee/Εpic για θέματα scrolling και ταχύτητας. (βλέπε πχ . Jazz Jackrabbit) αλλά οι μεγάλες εταιρείες πρώτα φτιάχνανε για amiga, μετά για st και μετά για pc. Τα πιτσιρίκια της εποχής δεν είχαν pc με 4πλάσιο κόστος από amiga/atari...

Χρώματα ένα σωρό, αν είχες 512kb vga έβλεπες 320Χ240/65.563colors και δεν ήταν μόνο στατική εικόνα 4096 χρωμάτων.

Επίσης ο 68000 δεν είναι 16bit επεξεργαστής. Συγκρίνεται με 386sx αρχιτεκτονικά. Xoνδρικά είναι και οι δυό internal 32bit , external 16bit, ο 286 ήταν πέρα για πέρα 16bitος.

SVGA είναι απλά vga με παραπάνω μνήμη για να επιτρέπει 800Χ600/256colors.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
ChrisTOS είπε:
Ο blitter είναι καλύτερος από τον barrel shifter? Η VGA έχει επίσης hardscroll και μπορεί να βγάλει πολύ περισσότερα sprite.
Εδώ σε έχασα. Ο Barrel Sifter είναι κάτι σαν τον αντίστοιχο μηχανισμό του fat agnus για hardware scrolling στην Amiga.

Σετάρεις τα bitplane σου του λες που είναι στη μνήμη, πόσα bytes είναι η κάθε γραμμή (40π.χ), πόσο είναι το modulo για την επόμενη και πόσο είναι το offset.

Αυτό δεν το κάνεις με Blitter, είναι σπατάλη, τον blitter τον χρησιμοποιείς για hardware sprites, line drawing και logical operations.

Τα πολλά περισσότερα sprites πως τα εννοείς? Η VGA από όσο γνωρίζω δεν είχε blitter, memcopy δούλευε ο κόσμος δηλαδή software sprites.

Όσο πιο γρήγορος ο επεξεργαστής, τόσο καλύτερα.
 
εγώ λέω να τα αφήσετε τα σάπια, o DINO τρίβει τα χέρια του τώρα που έφυγε το thread από τον ST...

smiley_guy_sticking_out_tongue_lg_c.gif
 
Εγω οσα τεχνικα και να μου αραδιασετε, ενα πιστευω μονο:

ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΜΟΥ.

Ειμαστε 15 συμμαθητες, οι περισσοτεροι με Α500, και ενας-δυο πιο ευκατασταστοι

με φτιαγμενα σουπερ πισι εποχης.

Μια μερα πηγαμε σπιτι του κατοχου του καλυτερου πισι, να δουμε το θαυμα των 500χιλιαδων.

Απο μεσα μας και μετα ανοιχτα, ΓΕΛΑΓΑΜΕ με το σουπερ 386, την SVGA και την soundblaster. Στο παιχνιδι dune2 και στο street fighter 2. Ενταξει ισως το street fighter2 να ειχε καλυτερη αναλυση, αλλα δεν θεωρηται και "τοπ" παιχνιδι στην αμιγκα.

Παιχνδια σαν το project-x και kick-off δεν ειδαν ποτε τα 386/486. Και οσους να ρωτησετε, την ιδια γνωμη εχουν.
 
keropi είπε:
εγώ λέω να τα αφήσετε τα σάπια, o DINO τρίβει τα χέρια του τώρα που έφυγε το thread από τον ST...
smiley_guy_sticking_out_tongue_lg_c.gif
Όχι ρε... Δεν έχω πρόβλημα.... Άμα ήταν έτσι, δε θα άνοιγα κάθε τόσο το thread! :P

Σας έχω! Come on... :heartcloud: Ώχ! Λάθος smiley... :armed: ...... O.K. now...
 
Στο θεμα αταρι, εντυπωσιαστηκα οταν το πρωτοειδα σε λειτουργια.

Δεν ειχα ΦΥΣΙΚΑ αμιγκα, ειχα 6128 και MSX. Το πρωτο που μου εκανε εντυπωση

ηταν το ποντικι, what is this ???

Εβαλε ο "ματσομενος" φιλος μου το shadow of the beast και με εντυπωσιασε.

Δεν κρατησε πολυ, μετα απο λιγο καιρο πηρα την Α500, και απο τα πρωτα παιχνδια

που επαιξα ηταν shadow of the beast.

Poor atari...
 
Μα καλά πότε είδες ST πρώτη φορά? Το 90?
 
mike είπε:
Στο θεμα αταρι, εντυπωσιαστηκα οταν το πρωτοειδα σε λειτουργια.Δεν ειχα ΦΥΣΙΚΑ αμιγκα, ειχα 6128 και MSX. Το πρωτο που μου εκανε εντυπωση

ηταν το ποντικι, what is this ???

Εβαλε ο "ματσομενος" φιλος μου το shadow of the beast και με εντυπωσιασε.

Δεν κρατησε πολυ, μετα απο λιγο καιρο πηρα την Α500, και απο τα πρωτα παιχνδια

που επαιξα ηταν shadow of the beast.

Poor atari...

DINO είπε:
PSYGNOSIS??? AAAARGGHHHHHH!!!!!!!! :shake:
.....................................
 
Ναι καπου εκει το 90. Εννοω να δω απο κοντα και να παιξω αταρι.

Ειχε και 1040 ο "ματσό" φιλος μου.
 
mike είπε:
Απο μεσα μας και μετα ανοιχτα, ΓΕΛΑΓΑΜΕ με το σουπερ 386, την SVGA και την soundblaster. Στο παιχνιδι dune2 και στο street fighter 2. Ενταξει ισως το street fighter2 να ειχε καλυτερη αναλυση, αλλα δεν θεωρηται και "τοπ" παιχνιδι στην αμιγκα.

Παιχνδια σαν το project-x και kick-off δεν ειδαν ποτε τα 386/486. Και οσους να ρωτησετε, την ιδια γνωμη εχουν.

Το streetfighter2 στο PC ηταν αισχος. Μονο καλα γραφικα ειχε αλλα δεν παιζοταν.

Υπηρχε στα PC και μια ασχετη, μισοτελειωμενη εκδοση του sf2 με καπως χειροτερα γραφικα αλλα πολυ πιο πιστο στο coin op απο αποψη gameplay. Δυστυχως δεν κυκλοφορησε ποτε και δεν το εχω πια να το ανεβαζα καπου.

Παντως ως κατοχος a500 αλλα και "super PC" με svga και soundblaster, μονο για γελια δεν θα ελεγα οτι ηταν το PC. Σιγουρα η αμιγκα το συναγωνιζοταν τιμια με πολυ μικροτερο κοστος αλλα πλεον πολλα παιχνιδια ηταν καλυτερα στο PC. Ενα παραδειγμα που μου ερχεται στο μυαλο ειναι το eye of the beholder που στο PC ηταν αισθητα καλυτερο. Παντα για συγκριση με a500 μιλωντας. Δεν συγκρινω τον 386 με τις κορυφαιες αμιγκα της εποχης.

Το kick off ασχετα αν δεν κυκλοφορησε ποτε, υπαρχει κανενας τεχνικος λογος γιατι σε PC δεν θα μπορουσε να βγει το ιδιο καλο?
 
DINO είπε:
.....................................
Έλα μην παραπονιέσαι, το "δικό σας" shadow of the beast είχε και κορνίζα ενώ εμείς το βλέπαμε σκέτο.

Χάλια σου λέω, χάλια..:Ρ
 
Πίσω
Μπλουζα