Δεν έχω καταλάβει ακόμα γιατί έχεις καταπιαστεί με το πότε βγήκε και πότε κυκλοφόρησε η 1000ρα. Δεν έχει καμία σημασία στην επιχειρηματολόγηση του "συγκρινουμε τον κορυφαιο 16bito home υπολογιστη με μια παιχνιδομηχανη που λανθασμενα της τοποθετησαν πληκτρολογιο"herco είπε:.....
.....
Αν ειχαν πουληθει 300.000 κομματια - κατα τον οποιο κυριο ανεβασε αυτα τα νουμερα στο ιντερνετ - τοτε αφενος θα ειχαμε πηξει στις μεταχειρισμενες (και εχει πολυ πλακα να δειτε ποσες 1000ρες κυκλοφορουν και σε τι τιμες) - και ισως δεν ειχε χρειαστει να κυκλοφορησει η "τεχνολογικη της εξελιξη" (κατα Αντωνη) Amiga 500.
Γι' αυτό και ξαρωτάω αν θεωρείς τον ST καλύτερο 16bit υπολογιστή μέχρι την κυκλοφορία της 500ρας.
Όσο για τις πωλήσεις, θες να πεις ότι ο ST που πρωτοκυκλοφόρησε τον Ιούλιο είχε προλάβει να πιάσει την αγορά αυτούς τους 4-5 μήνες μέχρι να βγει η 1000αρα στα μαγαζιά; Τις ίδιες πωλήσεις έκαναν πάνω-κάτω εκτός και αν έχεις κάποια άλλα νούμερα και όχι υποθέσεις.
Δε το λέω έτσι αλλά πραγματικά θα ήθελα να δω κάποιες άλλες έρευνες γιατί όσο και να έψαξα δεν βρήκα πιο αξιόπιστη.
Μπερδέβουμε την εμφάνιση με την τεχνολογία. Το αν έμοιαζε εμφανισιακά με τον ST την κάνει και ίση; Καταρχήν εννοείς τον STF(M) του 1986. Γιατί να μη μοιάζει του Commodore 128 για παράδειγμα; Και γιατί να μη μοιάζει ο ST του 128? Αν αρχίσουμε τις υποθέσεις μπορούμε να γράψουμε πολλά.herco είπε:Η εξελιξη αυτη δηλαδη που δημιουργησε το 1987 ενα μηχανημα εμφανησιακα (και οχι μονο) ταυτοσημο με τον 520ST του Γεναρη του 1985...
Αυτό το "και όχι μόνο" επίσης με μπερδεύει, δε γράφεις τι άλλαξε σε χαρακτηριστικά (όχι εμφανισιακά) και φέρνει στον ST
Το καταλαβαίνεις ότι η 500 είναι upgrade της 1000 λοιπόν; Τουλάχιστον από Ram και μόνο φαίνεται. Τα Mhz είναι ίδια ακριβώς. 7.09(Pal) είχε και η 1000 και ο λόγος ακριβώς είναι το format. Η NTSC είχε 7.14. Καμία διαφορά με την 1000.herco είπε:Εβαλαν και 512kb RAM - οσο ειχε ο ST 2 1/2 χρονια πριν - κρατησαν τα MHZ στα 7κατι - χαμηλοτερα απο τα 8 του ST - με τα γνωστα πλαστικα 3ης ποιοτητας - και voila το τεχνολογικο θαυμα..
Για τα πλαστικά τώρα τι να σχολιάσω; Έχω 9 Amiga, μια χαρά δουλεύουν όλες αλλά ναι σε κάποιες έχουν κιτρινίσει τα πλαστικά μετά από 25 χρόνια λογικό δεν είναι;
Για τα 512 του ST από την αρχή ναι ήταν ένα ατού του, αλλά και αυτή είναι η μισή αλήθεια.
Και αυτός για λίγο βγήκε με 256 και να φορτώνει από δισκέτα το TOS, μέχρι να τον βγάλουν με ROM το λειτουργικό φορτωνόταν στη RAM. Η 1000 είχε μεν 256ΚΒ μόνο αλλά είχε και άλλα 256ΚΒ σε ένα daughterboard μόνο για το φόρτωμα του λειτουργικού
Πάλι δεν απαντάς. Τι σχέση έχει αν εδώ μέσα παίζουν παιχνίδια; Και το PC μου το έχω μόνο για να παίζω παιχνίδια, αυτό δε σημαίνει ότι δεν εχει ένα φοβερό λειτουργικό σύστημα και δυνατό hardware. Μπορείς να ανοίξεις Excel ή να παίξεις Crysis, ο συνδυασμός Hardware/Software στο επιτρέπει.herco είπε:Πολυ ωραια αυτα που αναφερεις περι "Exec, τα semaphore, την λογική του intuition/ interprocess communication" κλπ κλπ αλλα εδω και 125 σελιδες οι περηφανοι κατοχοι της Amiga ουρλιαζουν για τα sprites το scrolling και την ingame music των παιχνιδιων τους....κονσολομαχια κανονικη - Αυτοι που οριοθετησαν ως σοβαρο μηχανημα την Amiga 1000 πρεπει να εκαναν ολοι χαρακιρι μεχρι το 1990 το πολυ.
Μπορείς με το χέρι στην καρδιά να συγκρίνεις την Amiga με τον ST?
Αν θες να πιάσουμε ένα προς ένα τα χαρακτηριστικά.
Όλοι γράφαμε με τα ίδια προγράμματα, είχαμε τους editors μας και κάναμε build (assembly τότε) με command line. Αργότερα βγήκε ο Devpac όλα σ' έναherco είπε:Αληθεια ολες αυτες τις σοβαρες εφαρμογες για την Amiga που τις εβρισκες το 1987-1988 ? Και που τις δουλεψες ? Στο 1084 ? Υπηρξε κανα 80στηλο προγραμμμα που να μπορουσε ανθρωπος να το δουλεψει για πανω απο 15 λεπτα ?
Είχες 2 compilers C αν θυμάμαι καλά και αυτοί command line όπως σήμερα ο Gcc. Τώρα για το 80στηλο τι να σου πω, δε ξέρω, είχαμε γραφικό περιβάλλον δεν ήμασταν σε PC Αλήθεια στον ST χωρίς μονόχρωμο τι έκανες σε αυτή τη περίπτωση;
Στα προγράμματα δεν παιζόταν η Amiga έβρισκες ότι ήθελες μη το πας εκεί.
Όπως έγραψα έπαιζα με το Pro24, το οποίο έπαιζε μόνο σε μονόχρωμο. Όσο ήμουν στο User αναγκαστικά χρησιμοποιύσα μονο ST (MegaST) στα γραφεία με μονόχρωμα για να γράφουμε σε editors τα κείμενα και σήμερα έχω μόνο μονόχρωμο στον Atari μου.herco είπε:Το μονοχρωμο υψηλης αναλυσης του ST το δουλεψες τοτε καθολου ? ειδες για τι ειδους διαφορα μιλαμε ?
Όπως καταλαβαίνεις δε μιλάω... έτσι. ΟΚ εννοείται ότι θα προτιμούσα την ανάλυση του από της Amiga αλλά μέχρι εκεί, σαν να ακούω τον Πάνο να μιλάει για HD γραφικά στον Spectrum
Το μηχάνημα Ηρακλή ήταν το ίδιο, δεν άλλαζε επειδή του έβαζες ένα καλό monitor, κάθε άλλο θεωρούσα τρελό το limitation να έχω 2 monitors για καθημερινή χρήση.
Δε ξέρω τι έκαναν οι συμμαθητές σου και δε μπορώ να βάλω κάτι τόσο υποκειμενικό σαν reference του κατά πόσο ήταν καλό ή όχι ένα σύστημα.herco είπε:Στην ταξη μου το 87-88 οι κατοχοι Amiga500 δεν εβρισκαν ουτε compilers Pascal/Cobol για την υλη του Σχολειου. Εσυ που τα εβρισκες αυτα τα προγραμματα ? Γιατι ακομα και σαν κοπιες τα "σοβαρα" προγραμματα του ST υπηρχαν παντου.
Με την ίδια λογική μπορεί κάποιος να πει ότι τα 16bitα ήταν σκάρτα γιατί εκείνη την εποχή όλοι είχαν 8bit και έτσι έβρισκες πιο εύκολα παιχνίδια.
Δε ξέρω πως να απαντήσω και σε τι;herco είπε:Για να κλεισω (απο την μερια μου) αυτο το θεμα - Ναι, οι συνολικες πωλησεις της οικογενειας Amiga ειναι σημαντικα υψηλοτερες απο αυτες των ST - Οι 300.000 πωλησεις της Amiga 1000 στο διαστημα 85-86 ειναι αστειο μεγεθους σουπερνοβα.
Η αρχικη "επαγγελματικη" σχεδιαση της Amiga ηταν απλα μια αποτυχια - το μηχανημα ειχε απλα και μονο τα προσοντα (πληρωμενα απο την Atari και με δικαιωση στα δικαστηρια) να ξεχωρισει για τα ανωτερα στον χωρο των micros, παιχνιδια - και αυτο και μονο καταφερε.
Η συνολικη εικονα για τα 2 αυτα μηχανηματα - απο οποιον τα εζησε απο κοντα τοτε - και οχι μετα το 1993 - ειναι ξεκαθαρη για το απο που προηλθαν - ποιος ηταν ο στοχος τους - τι προσφεραν - και τι αφησαν πισω τους.
Και "νικητης" δεν βγαινει το SOTB και τα guru meditations...
Δεν ξεχώρισε η Amiga στον επαγγελματικό χώρο, δηλαδή ξεχώρησε ο ST? Η μάχη ήταν χαμένη από την αρχή, δες τις πωλήσεις, τα PCs είχαν ήδη κερδίσει τον πόλεμο, δεν συζητάμε αυτό. Η Amiga απέτυχε να εδρεωθεί γιατί η αγορά δεν καταλάβαινε τι είναι. Δεν είχε ιδέα από multimedia, γραφικά περιβάλλοντα, Unix-like λειτουργικά και άλλα που έφερνε μαζί της.
Ή είχες μαύρο 80στηλο με Lotus 1-2-3 ή πέθαινες τέλος, έτσι ήταν εκείνη την εποχή αν δεν λεγόσουν IBM. Η Commodore δεν είχε την επιφάνεια της "μαμάς" για να επιβάλει στον επαγγελματία ένα νέο τρόπο εργασίας, πέρασαν πολλά χρόνια για να δούμε με τα Windows 95/486 κάτι που θύμιζε Amiga.
Και ναι η Amiga έγινε γνωστή για τα παιχνίδια της εννοείται, αλλά και για τόσα άλλα. Τrackers, 3d graphics, sampling, multimedia και αυτό το Wow! factor που δεν είχε άλλο μηχάνημα από τότε. Για πολλά χρόνια μετά την Amiga δεν μας εξέπληττε τίποτα.