Alucard
RetroMasteR
- Joined
- 15 Αύγ 2006
- Μηνύματα
- 1.322
- Αντιδράσεις
- 521
Α… εδώ είμαστε φίλες και φίλοι.
Το πρώτο και αγαπημένο μου adventure στον Commodore 64. Το παιχνίδι ορόσημο το οποίο με έκπληξη παρακολούθησα να αλλάζει την όλη φιλοσοφία του gaming από «προχωράω και βαράω» σʼ ένα περιβάλλον πιο ρεαλιστικό και πιο κοντά σʼ αυτό της ανθρώπινης ζωής.
Θα ήθελα όμως να εξιστορήσω λίγη από την προσωπική μου εμπειρία.
Η επιρροή του στις προσδοκίες μου ως gamer ήταν τόσο μεγάλη ώστε για μήνες ολόκληρους σκεφτόμουν πως τα παιχνίδια του μέλλοντος θα ομοιάζουν τόσο με την ανθρώπινη ζωή ώστε θα ήταν ίσως προτιμότερο να ζει κανείς μέσα σʼ αυτά.
Δεν ξέρω βέβαια αν θα ήταν προτιμότερο να ζει κανείς «μέσα σʼ αυτά» ή να ζει τη ζωή του «όπως αυτά».
Τι εννοώ;
Το Maniac Mansion της Lucasfilm Games μονοπωλούσε και στοίχειωνε για καιρό την φαντασία και τα όνειρά μου με την εντυπωσιακή θρίλερ αισθητική ενός b-movie και την τεράστια και απομονωμένη έπαυλη στην οποία εξελίσσονταν το παιχνίδι. Ένα σπίτι μεγάλο και μακριά από αδιάκριτα βλέμματα των ανθρώπων της πόλης θα ήταν ό,τι καλύτερο για εξοχική κατοικία ή ακόμη και για μόνιμη κατοίκηση.
Αν και μόλις στην δεύτερη τάξη του γυμνάσιου λοιπόν, αποφάσισα να φτιάξω τις κατόψεις κάθε ορόφου του παιχνιδιού προσαρμοσμένο στις δικές μου απαιτήσεις και προτιμήσεις. Έτσι στη θέση του δωματίου για ζωγραφική (όσοι θυμάστε τον πρώτο όροφο του Maniac Mansion), είχα σχεδιάσει έναν πάγκο για συναρμολόγηση και διακόσμηση στατικών μοντέλων, στη θέση της σοφίτας ένα studio μουσικής, αντί για το σκοτεινό δωμάτιο αίθουσα για pen and paper RPG κλπ.
Το σχεδιαστικό πρόγραμμα AutoCAD θα μου έδινε μάλιστα την δυνατότητα να αποτυπώσω και τις σκέψεις μου ηλεκτρονικά. Έτσι το Maniac Mansion αποτέλεσε και το λόγο για να μάθω το παραπάνω πρόγραμμα. Και σαφώς τα hard-copy σχέδια που είχα ετοιμάσει αποτυπώθηκαν και ηλεκτρονικά τοποθετώντας μάλιστα σε πολλούς ορόφους διάφορα blocks.
Αρκετά όμως με τα δικά μου. Ας δούμε και το ίδιο το παιχνίδι.
I'm sure I saw Dr.Fred take Sandy here.
Η εισαγωγή του point and click (point and fire καλύτερα) adventure παιχνιδιού, με την ανατριχιαστική εισαγωγική μουσική και τον κινούμενο τίτλο με τα τεράστια γράμματα στο τέλος των οποίων κρεμόταν ένα αιματοβαμμένο αλυσοπρίονο, μας προϊδέαζε για κάτι το εντυπωσιακά τρομακτικό. Που να περίμενε κανείς ότι θα είχαμε να κάνουμε τελικά μʼ ένα απίστευτο comedy-horror adventure…
Οι Ron Gilbert (design, concept, story), Gary Winnick (art), Chriss Grick (music theme) κ.α. δημιούργησαν απλά ένα αριστούργημα.
Ιδιαίτερη μάλιστα μνεία πρέπει να γίνει στη μηχανή του παιχνιδιού που αργότερα ονομάστηκε S.C.U.M.M. (Script Creation Utility for Maniac Mansion) και χρησιμοποιήθηκε σε πολλά adventure της Lucasfilm όπως στα Zak McKracken, Indiana Jones and the Last Crusade, Monkey Island κλπ...
Η επιτυχία του Maniac Mansion ήταν τόση μεγάλη που τις χρονιές 1990 – 1993 προβλήθηκε στην αμερικάνικη τηλεόραση η ομώνυμη κωμική σειρά βασισμένη στο εν λόγω παιχνίδι σε 3 seasons (χωρίς όμως να γίνει ιδιαίτερα γνωστή).
Επιλέγοντας τους πρωταγωνιστές μας. Στην είσοδο του σπιτιού.
Ας επιστρέψουμε όμως στο παιχνίδι.
Μετά την εισαγωγή το παιχνίδι μας ζητά να επιλέξουμε 2 από τους 3 χαρακτήρες με τους οποίους θα ξεκινήσουμε την περιπέτεια.
Ο πρώτος (Dave Miller) είναι προεπιλεγμένος μιας και είναι ο κεντρικός ήρωας και φίλος της κοπέλας που πρέπει να σώσουμε.
Ποιας κοπέλας;
Ώρα να πούμε δύο λόγια για το σενάριο.
Ο παρανοϊκός - τρελός - μανιακός επιστήμονας Dr. Fred Edison άνδρας της πανάσχημης - ημίτρελης - σεξομανούς νοσηλεύτριας Edna, απαγάγει την κοπέλα μας Sandy Pantz (cheerleader παρακαλώ) με σκοπό να της ρουφήξει το μυαλό (!!!) μέσω ενός μηχανήματος που έχει κατασκευάσει στο εργαστήριό του. Γιατί όμως να θέλει να κάτι τέτοιο;
Ο Dr. Fred τρελάθηκε πριν 20 χρόνια μετά από την πτώση ενός μετεωρίτη κοντά στην έπαυλή του. Ο μετεωρίτης αυτός στην πραγματικότητα είναι ένας εγκληματίας ο οποίος καταζητείται μάλιστα από την αστυνομία μετεωριτών και ο οποίος κατέλαβε το μυαλό του Fred, με σκοπό να διεξάγει αποτρόπαια πειράματα σε ανθρώπινους εγκεφάλους και να κατακτήσει τον κόσμο.
Ένα από τα θύματα απαγωγών για τα πειράματα αυτά είναι και η κοπέλα μας Sandy. Έτσι λοιπόν, καλούμε 2 φίλους να μας βοηθήσουν στην προσπάθεια διάσωσής της.
Η επιλογή αυτή μπορεί να γίνει μεταξύ των:
• Syd: Ο μουσικός με το όνειρο να δημιουργήσει μια new-wave μπάντα και να κατακτήσει τα παγκόσμια charts. Επίσης, είναι αυτός ο οποίος αργότερα «δάνεισε» το κουστούμι του στους εξωγήινους του “Zak McKracken and the Alien Mindbenders”.
• Michael F. Stoppe: Χαρακτήρας με την ιδιότητα του φωτογράφου (ιδιαίτερα χρήσιμος για την εμφάνιση των films).
• Wendy Wells: Η συγγραφέας της παρέας με στόχο τη δημιουργία μιας μεγάλης best seller νουβέλας.
• Bernard Bernoulli: Ο φοβητσιάρης επιστήμονας με επώνυμο προερχόμενο προφανώς από την οικογένεια των Ελβετών μαθηματικών – φυσικών, ο οποίος είναι εξπέρ σε οτιδήποτε αφορά την τεχνολογία. Πρόεδρος του σωματείου των φυσικών και βραβευμένος με τον τίτλο του σπασίκλα του κολλεγίου.
• Razor: Η κοκκινομάλλα τραγουδίστρια του punk-rock συγκροτήματος “Razor and the Scummettes”.
• Jeff: Ο surfer του οποίου η σκέψη περιστρέφεται μονίμως γύρω από το hobby του.
Επιλέγοντας τους χαρακτήρες μας το παιχνίδι ξεκινά με την ομάδα να βρίσκεται λίγο έξω από την έπαυλη κάτω από το γεμάτο φεγγάρι με μόνο το δυνατό τραγούδι των γρύλων να διακόπτει την ησυχία της νύχτας.
Σπρώχνοντας το δεξί αγαλματίδιο στη βάση της σκάλας η πόρτα δίχως χερούλι θα ανοίξει.
Το πράσινο πλοκάμι παραπονιέται για το ότι δεν μπορεί να φτιάξει δική του μπάντα.
Το Maniac Mansion αποτελείται από αρκετούς γρίφους οι οποίοι διαθέτουν άφθονο humor κάτι το οποίο φαίνεται ακόμη και από την εισαγωγή του παιχνιδιού.
Είναι απαραίτητο να αξιοποιήσουμε τις ξεχωριστές δυνατότητες κάθε χαρακτήρα ώστε να προχωρήσουμε το παιχνίδι του οποίου η εξέλιξη αλλά και η λύση διαμορφώνεται ανάλογα με την ομάδα που έχουμε επιλέξει. Έτσι έχουμε 5 ολόκληρους διαφορετικούς τρόπους για να ολοκληρώσουμε το παιχνίδι.
Όλες οι λύσεις όμως περνούν τελικά μέσα απʼ το εργαστήριο του Dr. Fred όπου κρατείται σε ομηρία η κοπέλα μας Sandy.
Λίγο πριν ο τρελός επιστήμονας εκτελέσει τα σατανικά σχέδιά του, θα πρέπει να σταματήσουμε την επιρροή που ασκεί ο μετεωρίτης πάνω του και να ξαποστείλουμε τον μετεωρίτη από εκεί που ήρθε μια και καλή.
Η έπαυλη του Dr. Fred αποτελείται από 6 ορόφους και από ένα πολύ μεγάλο αριθμό δωματίων κάθε ένα από τα οποία περιέχει δικούς του γρίφους και οι οποίοι παίζουν το δικό τους ρόλο για την ολοκλήρωση του παιχνιδιού.
Οι χώροι που θα συναντήσουμε είναι οι εξής:
Στην αυλή και στο πίσω μέρος του σπιτιού βρίσκεται η πισίνα και το γκαράζ, στο ισόγειο του σπιτιού η τραπεζαρία, το χωλ, το σαλόνι, τη βιβλιοθήκη, η κουζίνα και η αποθήκη.
Στον πρώτο όροφο, το σαλόνι με το πιάνο και η αίθουσα ζωγραφικής.
Στον δεύτερο, το play room με τα coin-ops μηχανήματα (yeah!!!) κι ένα μικρό ιατρικό εξεταστήριο του Dr. Fred.
Στον τρίτο, ένα σκοτεινό δωμάτιο – εργαστήριο φωτογραφίας.
Στον τέταρτο (από αριστερά), το δωμάτιο με τον ραδιοπομπό, το δωμάτιο της Edna, το δωμάτιο του "Weird" Ed (θα μιλήσουμε γιʼ αυτόν λίγο πιο κάτω), το δωμάτιο γυμναστικής, το μπάνιο και το δωμάτιο με το τζάκι στο οποίο μια μυστική πόρτα οδηγεί σε ένα στενό χώρο με μισοκατεστραμμένους τοίχους και καλωδιώσεις (θα χρειαστεί να επιδιορθώσουμε τα ηλεκτρικά για να λειτουργήσουν τα coin-ops).
Στον πέμπτο και τελευταίο όροφο υπάρχει ένα δωμάτιο μουσικής με πανύψηλα ηχεία και ισομετρικά η σοφίτα της Edna και το δωμάτιο με το τηλεσκόπιο.
Τέλος στο υπόγειο του σπιτιού, υπάρχει το κελί το οποίο επικοινωνεί με το μυστικό εργαστήριο του Dr. Fred, το λεβητοστάσιο με τον πυρηνικό αντιδραστήρα, τα υδραυλικό σύστημα της πισίνας και ο πυθμένας της ο οποίος όταν αδειάσει θα μας δώσει τη δυνατότητα να συλλέξουμε κάποια πολύτιμα αντικείμενα.
Όπως αναφέρθηκε και ανάλογα με τους χαρακτήρας που θα επιλέξουμε, ο τρόπος που εξελίσσεται η περιπέτεια είναι διαφορετικός.
Έτσι, επιλέγοντας κάποιο χαρακτήρα, θα χρειαστεί να συναντήσουμε και συνεργαστούμε με τον "Weird" Ed, το γιο του Dr. Fred και της Edna, ο οποίος είναι ένας μοναχικός νέος ο οποίος ασχολείται μανιωδώς με οτιδήποτε στρατιωτικό αλλά και με το hamster του. Ο Weird Ed ανησυχεί ιδιαίτερα για τον πατέρα του, ανησυχία όμως την οποία όμως δε συμμερίζεται ιδιαίτερα η μητέρα του.
Αν επιλέξουμε λοιπόν ως χαρακτήρα τον φωτογράφο Michael, για να τελειώσουμε την περιπέτεια θα πρέπει να παραδώσουμε ένα στρατιωτικό πακέτο από το ταχυδρομείο στο γιο του Fred αλλά και να εμφανίσουμε τις φωτογραφίες από το φιλμ που περιέχει τα σχέδιά του για να βοηθήσει τον πατέρα του να απαλλαγεί από την επιρροή του μετεωρίτη.
Ο Weird Ed ανησυχεί για την πνευματική κατάσταση του πατέρα του.
Είναι ώρα για την Wendy να ξεδιπλώσει το συγγραφικό της ταλέντο.
Όπως καταλαβαίνετε πολλά από τα παραπάνω δωμάτια και αρκετά αντικείμενα θα μας είναι χρήσιμα μόνο σε περίπτωση που επιλέξουμε συγκεκριμένους χαρακτήρες π.χ. για το σκοτεινό δωμάτιο και την εμφάνιση του φιλμ θα πρέπει να έχουμε επιλέξει τον φωτογράφο Michael ή για το δωμάτιο μουσικής τους Syd ή Razor. Αν μάλιστα έχουμε επιλέξει τον δειλό επιστήμονα Bernard, μόλις συναντήσει το πράσινο ή το μωβ εξωγήινο πλοκάμι (τα pets του τρελο-Fred) θα αρχίσει να τρέχει αλαφιασμένος προς τα πίσω μη δεχόμενος να επανέλθει στο χώρο αν δεν έχει εξαφανιστεί η απειλή. Ο Bernard όμως είναι ιδιαίτερα χρήσιμος αν θέλουμε να επιδιορθώσουμε το τηλέφωνο ή τον ραδιοφωνικό πομπό και να επικοινωνήσουμε με την αστυνομία μετεωριτών.
Μιας και μιλήσαμε όμως για τα «εξωγήινα πλοκάμια» που κατοικούν στο σπίτι του Dr. Fred θα πρέπει να σημειώσουμε πως δεν είναι όλα τα πλοκάμια «κακά». Το πράσινο μάλιστα παρουσιάζει καλλιτεχνικές ανησυχίες που τις εκφράζει μέσω της μουσικής. Αν επιλέξουμε λοιπόν ως χαρακτήρα τον Syd ή την Razor και καταφέρουμε να πείσουμε το πράσινο πλοκάμι να μας δώσει μια Demo κασέτα με τη μουσική του, μπορούμε να την αποστείλουμε στον παραγωγό Mark Eteer ο οποίος θα μας προτείνει συνεργασία μέσω ενός συμβολαίου. Με αυτόν τον τρόπο το πράσινο πλοκάμι θα μας εμπιστευθεί και θα μας βοηθήσει την κρίσιμη στιγμή όταν θα εισέλθουμε στο εργαστήριο του Dr. Fred.
Τη διεύθυνση του Mark Eteer μπορούμε να την βρούμε μέσω της τηλεόρασης στην οποία ένα διαφημιστικό spot αναφέρει πως μπορεί να δημοσιεύσει… «τα πάντα».
Με τον ίδιο τρόπο μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τις συγγραφικές ικανότητες της Wendy αποστέλλοντας στον Mark Eteer τη νουβέλα της με την ιστορία του παιχνιδιού για έκδοση. Ο εκδότης θα ενθουσιαστεί στέλνοντάς μας ένα συμβόλαιο το οποίο μπορούμε να επιδείξουμε στο μωβ «πλοκάμι» για να μας επιτρέψει την είσοδο στο εργαστήριο. Τι καλύτερο άλλωστε από το να δώσουμε την ευκαιρία που ζητά ο μετεωρίτης να γίνει πλούσιος!!!
Το σούπερ- ντούπερ τηλεσκόπιο με το οποίο θα χρησιμοποιήσουμε για να δούμε… το απέναντι δωμάτιο.
Μην πατήσεις το κόκκινο κουμπί στα δεξιά.
Είπαμε ΜΗΝ πατήσεις το κόκκινο κουμπί.
Η αλήθεια είναι πως το παιχνίδι μπορεί να ολοκληρωθεί και με μόλις 2 χαρακτήρες αφού πλέον του Dave αρκούν οι ικανότητες ενός και μόνο ακόμη σε κάποιο αντικείμενο (μουσική, φωτογραφία, συγγραφή κλπ,) ώστε να ολοκληρωθεί το παιχνίδι. Έτσι, το Maniac Mansion μπορεί να ολοκληρώνεται κάθε φορά με 2 διαφορετικούς τρόπους αφού η ομάδα μας αποτελείται πάντα από 3 άτομα.
Εξαίρεση αποτελεί ο Jeff ο οποίος δεν αξιοποιεί κάπου τις ικανότητές του.
Προσοχή όμως γιατί οι χαρακτήρες μας με μερικές λάθος κινήσεις μπορούν να πεθάνουν.
Έτσι αν π.χ. ψήσουμε στο φούρνο μικροκυμάτων το hamster του Weird Ed και του το παραδώσουμε… ψημένο ή αν βρισκόμαστε στον πυθμένα της άδειας πισίνας τη στιγμή που κάποιος αποφασίσει να την ξαναγεμίσει ή αν ζεστάνουμε ραδιενεργό νερό στο φούρνο μικροκυμάτων τότε ο χαρακτήρας μας πεθαίνει και μια επιτύμβια πλάκα θα εμφανιστεί λίγο έξω από την έπαυλη.
Ακόμη και το φινάλε του παιχνιδιού θα είναι διαφορετικό αν ο βασικός ήρωας και φίλος της Sandy πεθάνει. Σε αυτήν την περίπτωση στην τελευταία σκηνή ο Dr. Ed ρωτώντας πως μπορεί να μας ξεπληρώσει γιʼ αυτό που έγινε, σκέφτεται πως μπορεί να κατασκευάσει μια μηχανή η οποία ζωντανεύει τους νεκρούς (αλλά αυτή είναι μια άλλη ιστορία ).
Μπορούμε τέλος να προκαλέσουμε «μαζική καταστροφή» με πυρηνική έκρηξη αν αφήσουμε τον πυρηνικό αντιδραστήρα χωρίς ψύξη (ψύχεται από το νερό της πισίνας) ή πατώντας το… κόκκινο κουμπί
Ξαποστέλνοντας τον μετεωρίτη από εκεί που ήρθε.
Ο Dr. Fred έχει ξαναβρεί τη λογική του.
Αρκετές και οι χιουμοριστικές σκηνές του παιχνιδιού σε διάφορα σημεία όπως:
Το ανθρωποφάγο φυτό που αναπτύσσεται απότομα μόλις το ποτίσουμε με το ραδιενεργό νερό της πισίνας και που «εξουδετερώνεται» εύκολα με μια απλή Pepsi (αρχίζει να ρεύεται και δεν μπορεί καν να δαγκώσει).
Το ιδιαίτερα δυνατό τηλεσκόπιο τεραστίων διαστάσεων το οποίο δουλεύει με κέρματα και με το οποίο μπορούμε απλά να διαβάζουμε έναν αριθμό στο απέναντι δωμάτιο (με μια αράχνη να κρέμεται μπροστά στο φακό).
Η πανάσχημη (όλοι οι καθρέπτες του σπιτιού έχουν σπάσει από την «ομορφιά» της) και νυμφομανής Edna με το δωμάτιο γεμάτο καρδούλες έχει γράψει με graffiti τον αριθμό του τηλέφωνο της σε μια μπανιέρα με την υποσημείωση “For A Good Time Edna”.
Το χαμηλής ευφυΐας πράσινο πλοκάμι το οποίο θεωρεί ως αγαπημένη τροφή τα… κέρινα φρούτα κ.α.
Στον τεχνικό τομέα δε χρειάζεται να πούμε πολλά. Εξάλλου οι εικόνες μιλούν από μόνες τους. Το μόνο που δεν μπορείτε, είναι να ακούσετε τα ηχητικά εφέ τα οποία είναι ικανοποιητικότατα με τους ήχους από τους γρύλους, από το βηματισμό και από διάφορες άλλες δραστηριότητες να υπερκαλύπτουν τις απαιτήσεις για το παιχνίδι.
Όμως εδώ έχουμε να κάνουμε με adventure game. Τι θα λέγατε λοιπόν αν σας ανέφερα πως το gameplay είναι το δυνατό του σημείο;
Τα πολλά λόγια (και είπα πάρα πολλά ως τώρα) είναι φτώχεια.
Όσοι δεν έχετε δοκιμάσει ακόμη (μα ακόμη το Maniac Mansion σπεύσατε άμεσα.
Δεν πρόκειται να μείνει κανείς gamer απογοητευμένος. Εγγύηση…
Εναλλακτικό φινάλε του παιχνιδιού, με τον μετεωρίτη πλέον… «celebrity συγγραφέα».
Φυσικά και δε θα τα κατάφερνε χωρίς εμάς.
Υ.Γ. Ίσως καταλαβαίνετε τώρα γιατί αγαπώ τόσο πολύ τον Commodore 64
Το Skywalker Ranch όπου εργάζεται ο George Lucas και το οποίο αποτέλεσε την έμπνευση για τη δημιουργία του σπιτιού “Maniac Mansion”.
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή: