Spectrum vs Amstrad [Μερος XXII]

Καλά, ειδικά αυτό το Double Dragon II, το Savage και το Robocop του ψωμιέρα! Μπράβο βρε dal23fas μ' έκανες και γέλασα! :icon_lol:

ΥΓ: Ξέχασες το Rick Dangerous του Amstrad...
 
Μα δεν είχαν και καμιά σπουδαία διαφορά στο hardware εδώ που τα λέμε, πέραν του CRTC, του AY και της RAM αλλά δεν είχαν και καμιάσπουδαία διαφορά στην τιμή και μην ξεχνάς ότι με τον Amstrad έπαιρνες στην ίδια τιμή και έξτρα κασετόφωνο και οθόνη. Αν τα έπαιρνες αυτά για τον Spectrum, τότε συνολικά έβγαινε ακριβότερος από τον CPC. Αυτό δεν μετράει δηλαδή;

Για να συμφωνήσουμε και κάπου όμως, όντως η "οθονιά" που λες κι εσύ του Amstrad ΔΕΝ κουνιόταν εύκολα. Τουλάχιστον όχι με κώδικα copy paste...



Ναι άλλα πόσο είχε, ξεχνάς;

Λοιπον...ανοιξα ενα τυχαιο Pixel...Σαραβακος :) ...Μαρτης 1988....αρα τιμες Φλεβαρη
Amiga 500 Memox 135 χιλιαρικα (οταν πηρα Amiga 500 επαιζα με RGB Scart στην τηλεοραση)
Amstrad CPC 6128 Colour 99 χιλιαρικα

H Amiga αναλογικα ΔΕΝ ηταν ακριβη...no brainer επιλογη
 
Η μεγάλη διαφορά του C64 με τον CPC, δεν ήταν τα χρώματα και τα γραφικά. Ούτε καν ο ήχος.

Ήταν το gameplay του C64 το οπoίο έκανε το αντίστοιχο του cpc να μοιάζει με λίγο ανώτερο των handhelds.
Για να το θέσω πιο απλά, στον C64 τα παιχνίδια λόγω ταχύτητας και scrolling έμοιαζαν πιο «ζωντανά».. Στην εμπειρία δηλαδή που ήθελε (και ακόμη θέλει), κάθε gamer.
 
H Amiga αναλογικα ΔΕΝ ηταν ακριβη...no brainer επιλογη
Βρε αθεόφοβε, βρε πονηράκια, έπιασες και έβαλες να συγκρίνεις τον CPC με το έγχρωμο monitor, με την Amiga 500; :)

Εντάξει λοιπόν... θα σου απαντήσω:
Αν και ομολογουμένως, πολύ εντέχνως απέφυγες την λούμπα με αυτό που έγραψες για RGB scart, παρ' όλα αυτά, θα σου θυμίσω ότι στα 135 χιλιάρικα ΔΕΝ περιλαμβάνεται ο modulator, που χρειαζόσουν για να παίξεις στην TV.
Και χωρίς να ανατρέξω σε κανένα Pixel θα σου πω από μνήμης, ότι είχε 20-25.000 δρχ (Εσύ βέβαια που το 1988, είχες TV με... euroconnector όπως λεγόταν τότε το SCART ΚΑΙ το κατάλληλο καλώδιο, ήσουν σε τελείως άλλη league, αν και κάτι μου λέει, ότι με modulator ξεκίνησες κι εσύ, όπως όλοι, ειδικά οι early adaptors, εκτός και αν ΔΕΝ την πήρες το 1988.)
Οπότε πάμε στα 155 χιλιαρικάκια; Ε, λοιπόν σε αυτήν την τιμή έπαιρνες δύο 6128 με πράσινο monitor και σου περίσσευαν και για ένα Tomahawk... Α και μην ξεχάσω το πιο βασικό! Το 1988 τα καλά arcade παιχνίδια στην Amiga, ήταν πιο σπάνια και από τα μαύρα μαργαριτάρια στην Μεσόγειο... Είχες δει το Renegade της; :icon_lol:

Οπότε τελικά μιλάμε για 155.000 δρχ το 1988, για να παίζεις σπασμένο Defender of the Crown! :icon_lol:
Προσωπικά πήρα used 6128 στις 55.000 δρχ και πριν από αυτόν, 464 καινούριο στις 47.000 δρχ και ήμουν αρχηγός!

Ήταν το gameplay του C64 το οπoίο έκανε το αντίστοιχο του cpc να μοιάζει με λίγο ανώτερο των handhelds.
Για να το θέσω πιο λαϊκά, στον C64 τα παιχνίδια λόγω ταχύτητας και scrolling έμοιαζαν πιο ζωντανά. Στην εμπειρία δηλαδή που ήθελε (και ακόμη θέλει), κάθε gamer.

Alucard, όντως ωραίο το scrolling και ο ήχος του C64 και τα χρώματα (εμένα μου αρέσουν και δεν τα βρίσκω καθόλου καταθλιπτικά) αλλά με 8 sprites των 20x20, δεν μπορείς να κάνεις και παπάδες από πλευράς gameplay.

Πιο smooth ναι, πιο ατμοσφαιρικό ναι, το παιχνίδι στον C64, αλλά υπό προϋποθέσεις: Δεν μπορείς να παίξεις Renegade, Target Renegade ή Double Dragon ας πούμε, με δύο ή τρεις εχθρούς στην οθόνη. Πάει περίπατο το gameplay. Ούτε Operation Wolf ή Thunderbolt με τα μισά και βγάλε, sprites από αυτά των Z80άρηδων... Δεν ευχαριστιέσαι όσο smooth και να είναι. Για παράδειγμα το Double Dragon του ψωμιέρα είναι smooth, το Double Dragon του 6128 δεν είναι. Ποιο προτιμάς;

Ευλογία, αλλά και μάστιγα τα hardware sprites στον C64 και αν θες το συζητάμε και πιο διεξοδικά, με παραδείγματα...
 
Τελευταία επεξεργασία:
Ποτες modulator!!! :) Ειναι για τους αυγολεμονους χαχαχαχαχα
Nordmende Spectra (5177) stereo που ειχε κανονικοτατα scart
To Micropolis ειχε απο τις λυκαυγες της κυκλοφοριας της 500 το scart rgb καλωδιο ετοιμο για να πειθει τους γονεις να δωσουν το 130αρη. Αλεπουδιαρηδες (για να συνεχισω στο ιδιο υφος) αφου γνωριζαν καλα οτι οι μαναδες δεν θα αντεχαν για πολυ το μπαχαλο στο σαλονι και θα αγοραζοταν σε καποια φαση και ενα 1084S.
Αλλα η φαση ειναι οτι με χαρτι Memox και 130 χιλιαρικα τον Φλεβαρη του 88 η 500αρα εμπαινε σπιτι. Επαιζαν φυσικα και οι "παραλληλες" εισαγωγες πιο φθηνα.

Επαιζες σε πρασινο ρε θηριο? :)

EDIT: Για τους λιγοστους λατρεις των vintage Nordmende τηλεορασεων...ρετρο μπροσουρες χασιμο
 
Τελευταία επεξεργασία:
  • Like
Reactions: Ace
Άσε έφαγες καρέ-καρέ scrolling και πιο αργά μονόχρωμα ports με το κουταλάκι του γλυκού. Βάλε το κανονικό bubble bobble και περίμενε όταν πατάς jump να ανέβει και να κατέβει ενώ ο άλλος σε c64 έχει βγάλει την πίστα. Απόλαυσε την σιωπή και κάνε ένα διαλογισμό ενώ ο άλλος παίζει synthesizer κανονικό με sid. Και scrolling στα 25 καρέ μετά από 200 χρόνια με κανενα development καμια 4ετια να ψάχνει από που να κλέψει cpu cycles

Εκείνο το xyphoes phantasy που το παρουσιάζουν και ως θαυμα είναι μια βλακεια και μισή και φυσικά κλασικά καρέ καρέ scrolling χελώνας σαν εργάτης στην αρχαία αιγυπτο που σέρνει μόνος του το μπλοκι στην πυραμίδα
 
Τελευταία επεξεργασία:
Η μεγάλη διαφορά του C64 με τον CPC, δεν ήταν τα χρώματα και τα γραφικά. Ούτε καν ο ήχος.

Ήταν το gameplay του C64 το οπoίο έκανε το αντίστοιχο του cpc να μοιάζει με λίγο ανώτερο των handhelds.
Για να το θέσω πιο απλά, στον C64 τα παιχνίδια λόγω ταχύτητας και scrolling έμοιαζαν πιο «ζωντανά».. Στην εμπειρία δηλαδή που ήθελε (και ακόμη θέλει), κάθε gamer.
Δεν τίθεται θέμα καν. Ο c64 είναι μια μικρή amiga, σαν coin op χαμηλής ανάλυσης δηλαδή 50/60 καρέ, κίνηση νερό. Δεν υπάρχει coin op που να κινεί την εικόνα καρέ καρέ και να λέει κάτσε να περιμένω τον González75 να μάθει κάνα κόλπο στον Ζ80 να μας βγάλει το bubble να αναβοσβήνει όλη η οθόνη
 
To Micropolis ειχε απο τις λυκαυγες της κυκλοφοριας της 500 το scart rgb καλωδιο ετοιμο...
Τζαμπέ;

Επαιζες σε πρασινο ρε θηριο? :)
Πενία τέχνας κατεργάζεται!

Άσε έφαγες καρέ-καρέ scrolling και πιο αργά μονόχρωμα ports με το κουταλάκι του γλυκού. Βάλε το κανονικό bubble bobble και περίμενε όταν πατάς jump να ανέβει και να κατέβει ενώ ο άλλος σε c64 έχει βγάλει την πίστα. Και scrolling στα 25 καρέ μετά από 200 χρόνια με κανενα development καμια 4ετια να ψάχνει από που να κλέψει cpu cycles
Βασικά έπαιζα Arkanoid, Exolon, Prohibition, Operation Wolf, Operation Thunderbolt, Renegade, Double Dragon II, Gryzor, Bomb Jack, Space Harrier, Skweek, Shinobi, Lemmings, Sim City, Thundercats, Gauntlet II, Match-Day II, Total Eclipse... ξέρεις... όλα αυτά που στον C64 ήταν για τα πανηγύρια;

Εκείνο το xyphoes phantasy που το παρουσιάζουν και ως θαυμα είναι μια βλακεια και μισή και φυσικά κλασικά καρέ καρέ scrolling
Ήταν όλα αυτά που εκτιμάς στον C64: γραφικά και ήχος (πλην scrolling) και gameplay μηδέν... Είχε όμως και 6 μεγάλα sprites να κινούνται ταυτόχρονα προς όλες τις κατευθύνσεις στην οθόνη, πράγμα που ο ψωμιέρας, ούτε στον ύπνο του δεν το έχει δει...

Δεν τίθεται θέμα καν. Ο c64 είναι μια μικρή amiga, σαν coin op χαμηλής ανάλυσης δηλαδή 50/60 καρέ, κίνηση νερό.
Ποιο coin op δεν μας είπες. Εικάζω το Space Invaders...

Δεν υπάρχει coin op που να κινεί την εικόνα καρέ καρέ και να λέει κάτσε να περιμένω τον González75 να μάθει κάνα κόλπο στον Ζ80 να μας βγάλει το bubble να αναβοσβήνει όλη η οθόνη
Τουλάχιστον έχει πολλές φούσκες που κινούνται αξιοπρεπώς και θυμίζει το coin op Bubble Bobble, όχι σαν το BB του ψωμιέρα που μοιάζει με Arkanoid όταν έχεις πάρει τρίμπαλο... Να μετράς και να χωράνε sprites και φούσκες μαζί, στα δάχτυλα των δύο χεριών... Και να σου περισσεύουν και κανά-δυο δάχτυλα στο τέλος! :icon_lol:
 
Τελευταία επεξεργασία:
Βάζω και αυτά για αποκατάσταση της αλήθειας πέρα από μια στατική εικονα. Οποίος αντέχει πατάει play στα βίντεο του αμστραντ να δει πρώτα αν έχει σπίτι depon. It's So bad it's good που λένε ο αμστραντ



https://youtu.be/dnww_FoopV4?si=Gjk6CxpNR-UhCfA5

https://youtu.be/FUB5wI6OJl8?si=mXFdsm6AoQaQQllK
https://youtu.be/KLFU_kiJbXU?si=NPz_BQM3jLuPEfa4


"με 8 sprites των 20x20, δεν μπορείς να κάνεις και παπάδες από πλευράς gameplay."

Δεν τα ξέρεις καλά τα κόλπα... 8 sprites ανά scanline. Μάλλον δεν έχεις δει shoot em up σε c64.

Για δες προσεκτικά εδώ και μέτρα κινούμενα αντικείμενα
 
Τελευταία επεξεργασία:
Βάζω και αυτά για αποκατάσταση της αλήθειας πέρα από μια στατική εικονα. Οποίος αντέχει πατάει play στα βίντεο του αμστραντ να δει πρώτα αν έχει σπίτι depon. It's So bad it's good που λένε ο αμστραντ
Τα ξαναέβαλες αυτά... Κόλλησε η βελόνα; Α ναι! και ένα κακό Spectrum port.... τι πρωτότυπο...

ΥΓ: Εμένα το NewZealand Story του CPC, μου αρέσει. Guilty pleasure που λένε! Αλήθεια στο NewZealand Story του C64 είδες πουθενά ταυτόχρονα παραπάνω από ΔΥΟ εχθρικά sprites; Γιατί ψάχνω και δεν βρίσκω! :icon_lol:
 
Τελευταία επεξεργασία:
Να ρωτήσω κάτι εγώ; Tότε που ήμασταν μικρά παιδιά και ο μπαμπάς πλήρωνε τον υπολογιστή που θέλαμε, είχαμε όλοι την επιλογή να αποκτήσουμε όποιο σύστημα από τα 3 θέλαμε; Στις περισσότερες περιπτώσεις βλέπαμε ένα 8bito σύστημα σε κάποιον φίλο και μετά θέλαμε αυτό. Όλα τα συστήματα έχουν κάποια παιχνίδια που ξεχωρίζουν και προφανώς κανένα δεν είναι τέλειο.
 
Τα ξαναέβαλες αυτά... Κόλλησε η βελόνα; Α ναι! και ένα κακό Spectrum port.... τι πρωτότυπο...

ΥΓ: Εμένα το NewZealand Story του CPC, μου αρέσει. Guilty pleasure που λένε! Αλήθεια στον C64 είδες πουθενά ταυτόχρονα παραπάνω από ΔΥΟ εχθρικά sprites; Γιατί ψάχνω και δεν βρίσκω! :icon_lol:
Μάλλον πρέπει να κλειστεις σε ένα δωμάτιο με μια 20αρα crt ένα c64 και τα armalyte, mayhem in monsterland, Sam's journey κλπ. Μετα θα μπεις να μας πεις αν μπορεί να βγάλει αυτά τα παιχνίδια ο ζάχαρης
 
Δεν τίθεται θέμα καν. Ο c64 είναι μια μικρή amiga, σαν coin op χαμηλής ανάλυσης δηλαδή 50/60 καρέ, κίνηση νερό. Δεν υπάρχει coin op που να κινεί την εικόνα καρέ καρέ και να λέει κάτσε να περιμένω τον González75 να μάθει κάνα κόλπο στον Ζ80 να μας βγάλει το bubble να αναβοσβήνει όλη η οθόνη
Ενταξη τωρα το χασαμε ειπαμε... μια μικρη AMIGA...????

μαλλον εχουμε φυγει απο μια λογικη και ωραια κουβεντα...

 
  • Haha
Reactions: Ace
Μάλλον πρέπει να κλειστεις σε ένα δωμάτιο με μια 20αρα crt ένα c64 και τα armalyte, mayhem in monsterland, Sam's journey κλπ. Μετα θα μπεις να μας πεις αν μπορεί να βγάλει αυτά τα παιχνίδια ο ζάχαρης
Θα σου τα πω, ένα ένα;

Armalyte: R-Type 128k σε CPC. Πολύ περισσότερη δράση στην οθόνη με sprites που πάνε παντού και γίνεται χαμός από δράση και όχι μια μονότονη ακολουθία εχθρών, με την ίδια κίνηση και μετά άλλη ακολουθία με άλλη κίνηση κλπ. Είναι στην ουσία το ίδιο sprite multiplexed. Δεν μπορεί να μην το βλέπεις! Εκεί την τρώει ο ψωμιέρας κανονικά από τα hardware sprites. Διάολε, ακόμα και το R-Type του Spectrum, είναι καλύτερο από το Armalyte...

Mayhem in Monsterland: Ωραίος ήχος γραφικά και scrolling, αλλά με μόνο τρία εχθρικά sprites στην οθόνη, που απλώς πάνε δεξιά-αριστερά σαν ψυχαναγκαστικά... Καταιγιστική δράση. :icon_lol: Άσε, προτιμώ το Rainbow Islands...

Sam's Journey: Εδώ μέτρησα δύο ανεξάρτητα sprites στην οθόνη (ουάου) ή τρία όταν ακολουθούν το ίδιο pattern. Αλλά για κάτσε αυτό δεν το έβγαλε ο González75 που λες κι εσύ, μετά από 200 χρόνια, αφού έμαθε κάνα κόλπο στον 6510; Συγκεκριμένα μπας και πάει τα 0,975Hz του ψωμιέρα στο... 1; :icon_lol:

Τελικά βλέπω ότι δεν το ήξερες αυτό με τα sprites του Commodore, ε; Προφανώς και κάτι δεν θα σου πήγαινε καλά, αλλά δεν ήξερες τι... :icon_lol:
 
Τελευταία επεξεργασία:
Δεν τα ξέρεις καλά τα κόλπα... 8 sprites ανά scanline. Μάλλον δεν έχεις δει shoot em up σε c64.
Άρα όταν κινούνται οι εχθροί αλλού 'ντ' αλλού, προκειμένου να μην συναντηθούν και clashάρουν τα sprites, εσύ το θεωρείς αυτό gameplay; :icon_lol:

Για shoot 'em up στον Commodore, έγραψα παραπάνω την γνώμη μου για το Armalyte. Θέλεις να πιάσω και το R-Type του Commodore, εκεί στην πρώτη πίστα, που είναι ο modular enemy που κάνει κύκλο, να γελάσουμε; :icon_lol:
 
Τελευταία επεξεργασία:

να δω τι θα λετε οταν βγει και αυτο (γιατι ο ανθρωπος που το φτιχνεις δεν ειναι παπαντζης οτι εχει πει το εχει κανει και να μην το κανει οτι εχει βγαλει ειναι τελεια)
 
  • Like
Reactions: Ace
Λοιπον...ανοιξα ενα τυχαιο Pixel...Σαραβακος :) ...Μαρτης 1988....αρα τιμες Φλεβαρη
Amiga 500 Memox 135 χιλιαρικα (οταν πηρα Amiga 500 επαιζα με RGB Scart στην τηλεοραση)
Amstrad CPC 6128 Colour 99 χιλιαρικα

H Amiga αναλογικα ΔΕΝ ηταν ακριβη...no brainer επιλογη
Tα 35 χιλιάρικα ήταν μεγάλη διαφορά εκείνη την εποχή.
 
  • Like
Reactions: Ace
Θα σου τα πω, ένα ένα;

Armalyte: R-Type 128k σε CPC. Πολύ περισσότερη δράση στην οθόνη με sprites που πάνε παντού και γίνεται χαμός από δράση και όχι μια μονότονη ακολουθία εχθρών, με την ίδια κίνηση και μετά άλλη ακολουθία με άλλη κίνηση κλπ. Είναι στην ουσία το ίδιο sprite multiplexed. Δεν μπορεί να μην το βλέπεις! Εκεί την τρώει ο ψωμιέρας κανονικά από τα hardware sprites. Διάολε, ακόμα και το R-Type του Spectrum, είναι καλύτερο από το Armalyte...

Mayhem in Monsterland: Ωραίος ήχος γραφικά και scrolling, αλλά με μόνο τρία εχθρικά sprites στην οθόνη, που απλώς πάνε δεξιά-αριστερά σαν ψυχαναγκαστικά... Καταιγιστική δράση. Άσε προτιμώ το Rainbow Islands...

Sam's Journey: Εδώ μέτρησα δύο ανεξάρτητα sprites στην οθόνη (ουάου) ή τρία όταν ακολουθούν το ίδιο pattern. Αλλά για κάτσε αυτό δεν το έβγαλε ο González75 που λες κι εσύ, μετά από 200 χρόνια, αφού έμαθε κάνα κόλπο στον 6510; Συγκεκριμένα μπας και πάει τα 0,975Hz του ψωμιέρα στο... 1; :icon_lol:

Τελικά βλέπω ότι δεν το ήξερες αυτό με τα sprites του Commodore, ε; Προφανώς και κάτι δεν θα σου πήγαινε καλά, αλλά δεν ήξερες τι... :icon_lol:
Α καλά εσύ μας πουλάς και τρέλα ....
Πίστευε ότι θες λοιπόν ότι τα καρέ καρέ είναι ανώτερα από το hardware scrolling. To rainbow islands του ζαχαρη με push scroll και μπλιπ μπλιπ είναι ανώτερο από το Sam's journey, τα game mechanics, το 8-way scrolling, το sid

Έλα τώρα, παραπαίει ο ζαχαρουλης. Μόλις αρχίσει να κουνάει η οθόνη γονατίζει οπως οι πιστοί στον πάπα
 
Θα γράψω για τον Amstrad μεταξύ του Spectrum μια και αυτά τα συστήματα τα είδα από κοντά. Commodore δεν έτυχε να δω ποτέ μέχρι σήμερα, ούτε καν σε κατάστημα σε λειτουργία.

Ένας φίλος μου είχε τον spectrum zx και παίζαμε μερικά παιχνίδια με αυτό, αργότερα πήρε ένας άλλος φίλος μας τον Amstrad 6128 με έγχρωμη οθόνη. Με τα παιχνίδια που είδαμε πήραμε και οι δύο Amstrad. Τι να προτοπώ για τον speccy; Χρώματα ελάχιστα στην τηλέοραση, ήχος ανύπαρκτος εκτός και αν τον ήχο που κάνουν τα buzzer κάποιος τα θεωρεί μουσική, επιπλέον εκνευριστικό attribute clash σε όλα τα παιχνίδια. Στον Amstrad δεν υπήρχε το attribute clash, είχε πραγματικές μελωδίες, περισσότερα χρώματα στην οθόνη, αναρίθμητα παιχνίδια που μπορούσες να βρείς παντού. Η ελαφώς μεγαλώτερη ανάλυση του speecy δεν έσωσε το καράβι από την τραγωδία.

Περιμένω ειδικά την απάντηση του φίλου μου του Wally. :D
 
Πίσω
Μπλουζα