Amiga vs Atari ST

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Shinobi
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
krhtikos είπε:
Εγώ πάλι διαφανές είμαι!!!!...........
Όχι βρε... Μια χαρά σε βλέπω... Εσένα σε θεωρώ δεδομένο! :D

Shock είπε:
Ε κακώς!! Αυτό πρέπει να δουλέψεις πρώτο. Εμείς, οι φίλοι σου είμαστε εδώ να σε βοηθήσουμε να έρθεις στον ίσιο δρόμο.Παίξε λίγο Blood money και Agony, θα σου στείλω και μια κόπια του Ευαγγελίου (Hardware Reference Manual) και ο mike θα ανάψει το καντήλι σήμερα το βράδυ.

Η κοινότητα της Amiga θα προσευχηθεί για σένα :)
OOhhhh Father... I didn't know....

Γι'αυτό χάθηκες βρε;;; Μόνασες;;;; :D

Ααα και ψάχνω έγχρωμο monitor για STE , αν διαθέτει κανείς....
LooooooooLLLLLLL λέμε!!!!!!! :biglaugh:
 
DINO είπε:
@spyros_s:

Σπύρο, είμαι στη δουλειά και δε βλέπω YouTube... Άμα γυρίσω σπίτι, θα σε βάλω στη θέση σου!!! :P
Εννοεί ότι σαν καλός υπάλληλος που είναι, όταν είναι στην δουλεία βρίσκεται στο facebook:P

spyros_s είπε:
ο Dino συστήνει μονόχρωμο για καλύτερη ανάλυση :D
Βάλε και ένα ζευγάρι 3d γυαλιά να γουστάρεις έγχρωμο desktop (sic:P)
 
Αυτο με το hi-res monitor δεν μπορω να πω οτι με εντυπωσιασε.

Επειδη τυχαινει να εχω πολλα αταρια, ενα απο αυτο ειναι υπερβελτιωμενο

και ειναι συνδεμενο στην hi-res, ενω ενα αλλο ακριβως διπλα ειναι "απλο", συνδεμενο

σε μια απλη εγρωμη.

Οι οθονες ειναι η sm 125 και η sc1224. Μπορω να σου πω οτι πιο πολυ μου αρεσει

η low-res οθονη, μαλλον επειδη ειναι εγρωμη.

Και αυτο που λετε οτι τα παιχνιδια δεν εβγαιναν σε αταρι επειδη ηταν φθηνοτερο απο

την αμιγκα, δεν ισχυει. Μπορουσαν αν ηθελαν να βγαλουν εκδοση αταρι,

απλα σιγουρα θα ηταν απιστευτα κατωτερη απο την αμιγκα εκδοση, σε βαθμο που μονο

το ονομα θα ηταν ιδιo. Φυσικα και μπορουσε να βγει project-x σε αταρι, ακομα και σε spectrum,

αλλα δεν θα ειχε καμια σχεση με το παιχνιδι της Α500. Το ξαναλεω, ΔΕΝ ΕΦΤΑΝΕ ΤΟ HARDWARE.
 
mike είπε:
Αυτο με το hi-res monitor δεν μπορω να πω οτι με εντυπωσιασε.Επειδη τυχαινει να εχω πολλα αταρια, ενα απο αυτο ειναι υπερβελτιωμενο

και ειναι συνδεμενο στην hi-res, ενω ενα αλλο ακριβως διπλα ειναι "απλο", συνδεμενο

σε μια απλη εγρωμη.

Οι οθονες ειναι η sm 125 και η sc1224. Μπορω να σου πω οτι πιο πολυ μου αρεσει

η low-res οθονη, μαλλον επειδη ειναι εγρωμη.

Και αυτο που λετε οτι τα παιχνιδια δεν εβγαιναν σε αταρι επειδη ηταν φθηνοτερο απο

την αμιγκα, δεν ισχυει. Μπορουσαν αν ηθελαν να βγαλουν εκδοση αταρι,

απλα σιγουρα θα ηταν απιστευτα κατωτερη απο την αμιγκα εκδοση, σε βαθμο που μονο

το ονομα θα ηταν ιδιo. Φυσικα και μπορουσε να βγει project-x σε αταρι, ακομα και σε spectrum,

αλλα δεν θα ειχε καμια σχεση με το παιχνιδι της Α500. Το ξαναλεω, ΔΕΝ ΕΦΤΑΝΕ ΤΟ HARDWARE.
Όσον αφορά το ασπρόμαυρο monitor της Atari, εκείνη την εποχή, πραγματικά εντυπωσίαζε με την καθαρότητά του και ήταν πάρα πολύ ξεκούραστο για τα μάτια, αλλά εννοείται οτι ο καθένας έχει την άποψή του...

Τώρα για τα παιχνίδια που δε βγήκαν στον ST, θα πω ότι, εκεί που δε φτάνει το hardware,έρχεται το "έξυπνο" software! Μέσω προγραμματιστικών τρυκς, τα παιχνίδια μπορούσαν να έχουν και ST έκδοση, όμως οι εταιρίες άρχισαν να παρατούν τον ST λόγω μη ικανοποιητικών πωλήσεων...

Άλλωστε γι'αυτό δε βγήκε το Monkey Island 2, το Indiana Jones and the fate of Atlantis, και τόσα άλλα από το 1992 και μετά...
 
πω ρε flame war εδώ μέσα. Άντε παιδιά περιμένω το verdict κατά το 2020. Εδώ θα είμαστε να συζητάμε!!!
 
krhtikos είπε:
Τεκμηρίωσε το παρακαλώ... Τι είχε σε επίπεδο hardware η Amiga που δεν είχε ο Atari.
χαχχαχα ωραίο αστείο :P :P:P:P:P

δεν χρειάζεται καμοία τεκμηρίωση απολύτως, δες τα ίδια παιχνίδια και στις 2 πλατφόρμες και το 90% θα είναι καλύτερο στην amiga. Το πώς και το γιατί είναι αδιάφορο για να κρίνουμε. Το αποτέλεσμα μετράει και μόνο αυτό.

:P :P:P

αλλά και να το τεκμηριώσουμε δεν είναι και δύσκολο: τα custom chips στην amiga ήταν καλύτερα και πιο αποτελεσματικά και αυτό φαίνεται στο 90% του software που θα συγκρίνεις παραπάνω.

εγώ πάντως πιστεύω ότι το pc τα βράδια μαστίγωνε και amiga και atari.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
krhtikos είπε:
Τεκμηρίωσε το παρακαλώ... Τι είχε σε επίπεδο hardware η Amiga που δεν είχε ο Atari.
Η Amiga είχε custom chips τα οποία "ξεκούραζαν" τον 68000, ενώ στον ST, ο επεξεργαστής λειτουργούσε στο 130% όταν έπεφτε σε καλό προγραμματιστή, είτε αυτός ήταν από τη demoscene είτε ανήκε σε κάποιο software house...

Πάντως ωραίο δεν είναι; Έχουμε Ε3 σε εξέλιξη και μιλάμε για τα παλιά.... :D
 
...είχαν όμως και μια διαφορά στην τιμή, μην το ξεχνάμε! δεν έκαναν το ίδιο και η amiga και ο st... τα hardware μπλιμπλίκια καθόταν και hard στην τσέπη...

hardware sprite και κατοστάρικο πήγαινε! LOL LOL LOL
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
krhtikos είπε:
Τεκμηρίωσε το παρακαλώ... Τι είχε σε επίπεδο hardware η Amiga που δεν είχε ο Atari.
Από που να ξεκινήσει κανείς.....

Καταρχήν είχε τον Blitter.

Ο Blitter μετακινούσε δεδομένα από ένα σημείο της RAM στο άλλο με ταχύτητα 4ΜΒ/sec.

Επίσης σχεδίαζε γραμμές (με μαζοχιστικό όμως τρόπο) και έκανε λογικές πράξεις.

Έπειτα είχε τον copper που ήταν ο συνεπεξεργαστής του 68000. Αυτός είχε ένα πολύ μικρό set εντολών (βασικά 3) με τις οποίες φτιαχνόντουσαν προγράμματα (copper lists) που τρέχανε ανεξάρτητα του 68000.

Με τον Copper γινόντουσαν πολλά ωραία εφέ αλλά και τρελά πουσαρίσματα μιας και σε μια raster line μπορούσαν να αλλάζουν συνεχώς τιμες στους hardware registers και να πολλαπλασιάζουν χρώματα και αναλύσεις, όλα αυτά χωρίς ο 68000 να παίρνει πρέφα.

Βασικά σχεδόν τα πάντα ήταν ανεξάρτητα του 68000, αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι ο 68000 είχε όλους τους κύκλους ελεύθερους, πάλι έπρεπε να υπολογίσεις τι κάνεις και πότε το κάνεις.

Μετά είχαμε την Paula η οποία είχε .... ήχο(?) samples/μερικές κυματομορφές και ένα φίλτρο. Της έλεγες τι να κάνει και την άφηνες να κελαηδήσει, magic για την εποχή.

Για hardware scrolling και άλλα τινά όπως 2 CIA δεν χρειάζεται να πούμε κάτι, είναι γνωστά. Ακόμα και για τον controller του πληκτρολογίου οι τεχνικοί της Amiga είχαν έναν 6502, τον κεντρικό επεξεργαστή του C64!

Με αυτά και με άλλα ναι το hardware είχε κάποιες διαφορές από του ST παρόλο που τα 2 μηχανήματα είχαν την ίδια καρδιά.
 
ChrisTOS είπε:
Hard scroll, hardware sprites, blitter
O 1040 έπερνε Blitter ,είχε την υποδοχή έτοιμη. Δεν τον χρειαζόταν όμως.

GLUE = GARY

MMU + SHIFTER = Denise

DMA = fat agnus

ACIA 6850 = ?

YM2149 = Paula
 
Πάντως, το στεγνό hardware, έχει αποδείξει η ιστορία (βλ. Archimedes) δεν κάνει έναν υπολογιστή επιτυχημένο...

Ευτυχώς για την Amiga, υποστηρίχτηκε όσο λίγοι υπολογιστές.

Πάντως, παρ'όλα αυτά τα δεκανίκια που αράδιασε ο Shock πιο πάνω ( :D ), ήταν πραγματικά αξιοθαύμαστο, οτι ο ST κοιτούσε στα μάτια την Amiga και ήταν το άμεσα συγκρίσιμο μηχάνημα με αυτή...
 
Αν δεις απο τεχνικης αποψης ενα αποκλειστικο παιχνιδι αμιγκα, οπως το project-x,

θα καταλαβεις γιατι δεν μπορουσε να βγει σε αταρι, αλλα ουτε σε πιο γρηγορα 386/486. Η χρηση του bliter για την δημιουργια των κινουμενων αστεριων στο backround με απιστευτη ταχυτητα, εδινε την εντυπωση "βαθους" στην εικονα.

θα μπορουσε να βγει και σε αλλα φορματ, απλα δεν θα ειχε τα κινουμε αστερακια.

Ομως αυτο το καταφερε μια εταιρια που πιεσε πολυ hardware η ΤΕΑΜ17.

Προφανως δεν ειχε το ιδιο καταλληλους προγραμματιστες σε αταρι για να το κανει.

Δεν ξερω αν θεωρητικα γινεται (απο αλλους), αυτοι εκτιμησαν οτι δεν μπορουσαν

να το κανουν, οχι δεν γινεται.
 
DINO είπε:
Ευτυχώς για την Amiga, υποστηρίχτηκε όσο λίγοι υπολογιστές.
Και ο ST έχαιρε τεράστιας υποστήριξης - ας μην το παραβλέπουμε αυτό.

Πάντα όμως ήταν ένα βήμα πιό πίσω. Mε τον ένα ή τον άλλο τρόπο η Amiga κέρδιζε τις εντυπώσεις. :diablotin:

DINO είπε:
ο ST κοιτούσε στα μάτια την Amiga και ήταν το άμεσα συγκρίσιμο μηχάνημα με αυτή...
Αμ δεν την κοιτούσε στα μάτια !! Η Amiga τον κοίταζε αφ' υψηλού. (...τα "δεκανίκια" βλέπεις, ήταν περισσότερο... "ξυλοπόδαρα" !! :tease: )
 
billy είπε:
Αμ δεν την κοιτούσε στα μάτια !! Η Amiga τον κοίταζε αφ' υψηλού. (...τα "δεκανίκια" βλέπεις, ήταν περισσότερο... "ξυλοπόδαρα" !! :tease: )
ΧΑΧΑΧΑ!!! Γειά σου ρε billy! Τρελλή ατάκα!!! :thumb:

Και φυσικά εγώ είμαι εδώ για να πριονίζω αυτά τα ξυλοπόδαρα... :D (Τα πριονίζω από το 1989!!!) :sweat:
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
2mnngqb.jpg


mouxaxaxaxaxaxa
 
Και έτσι για το χαβαλέ.. από το Atari Legend ο προγραμματιστής του Lemmings στον ST

16) What do/did you think of the Atari ST in general, compared to other machines? Well, this has caused me a couple of issues here and there. The Atari ST is no Amiga. And, no huffing and puffing could ever make the ST anywhere close to the capabilities that the Amiga had. Mind you, I loved the simplicity of the ST. It was a hard challenge to make it perform even close to the level at which the Amiga could perform. Lemmings was an interesting test. The Amiga was blessed, from the start, with a blitter. It was an excellent little piece of hardware. The ST got one at a later stage. However, the ST did have the advantage of being about 10% faster than an Amiga, processor wise. Lemmings involved up to 120 small 8x8 sprites. The amount of time it took to set up the BLITs on the Amiga was significant, so the cost of rending a sprite was somewhat similar. In the end, the Amiga could render about 120 lemmings before dropping from 25fps. The ST, hit that limit at round 90. Not that bad at all if you ask me. Compared to the other machines that were available at the time, the Atari ST was quite powerful. The PC had crappy CGA style graphics, if you were lucky. The biggest threat to the ST was the Amiga. Mind you, both of them got side-swiped by the Mac. If either had gotten in to the Educational market, we may still be talking about Atari (the REAL Atari) or Amiga today. Unfortunately, both of them got scuppered by bad marketing. Today, of course, we�re dominated by the PC. Unfortunately, of all the machine designs that were around at that formative time, the PC was definitely the most clumsy and ugly. The choice of that damn 8086 processor has haunted us since. DAMN YOU IBM!
Εμένα με πόνεσε περισσότερο το τελευταίο. Κέρδισε για άλλη μια φορά η χειρότερη αρχιτεκτονική και το καλύτερο marketing.

Είναι η συνέχεια του VHS/Beta και άλλων τραγελαφικών της ιστορίας της τεχνολογίας.
 
Πίσω
Μπλουζα