Amiga vs Atari ST

τωρα το ειδα daredavil..

πραγματικα ,δαιδαλωδες αυτο το φορουμ, παλιο και τεραστιο, απειρη ποικιλια..

ευχαριστω για την βοηθεια παντως..
 
Εγω είχα και Atari ST και Amiga 1200. Αγόρασα πρώτα τον Atari ST. Ο κύριος λόγος ήταν οτι όλοι οι κομπιουτεράδες φίλοι μου είχαν Atari ST και έτσι είχα εύκολη πρόσβαση σε λογισμικό και παιχνίδια. Μετα απο 4-5 χρόνια και αφου άλλαξα 2 Atari ST (520STFM & 1040E) πέρασα σε Amiga 1200. 'Αλλη αίσθηση... super μηχάνημα...αλλα η αγάπη παραμένει για τον Atari ST.

Μετα απο μερικά χρόνια περασα σε Windows 95... Πάλι άλλη αίσθηση... καινοτομίες..κτλ...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Άρα συμφωνείς οτι η αμιγκα ήταν καλύτερη...
 
Παντα σε αυτο το θρεντ επιστρεφει ο Σπυρος!!!! Ο ανθρωπος το ειπε καθαρα "αλλη αισθηση", τι αλλο να πει "θανατος στον Αταρι"? ΧΑ-ΧΑ
 
Και ληγμενο γαλα να πιεις - αλλη αισθηση θα εχει... Γενικα, συγκρινουμε τον κορυφαιο 16bito home υπολογιστη με μια παιχνιδομηχανη που λανθασμενα της τοποθετησαν πληκτρολογιο - ειναι αδικη και ατοπη η οποια (ο Θεος να την κανει) συγκριση.
 
"Kορυφαιος 16bitoς home υπολογιστης" σε τιμή μικρότερη της Amiga ναι. Συμφωνώ πάντως ότι δεν υπάρχει σύγκριση

Γιατί δε νομίζω να υπάρχει κανείς που να θέλει να είναι αντικειμενικός και να έχει την ίδια γνώμη με σένα, ακόμα και ο ChristOS δέχεται την ανωτερότητα του hardware της.

Τα έχουμε ξαναπεί λοιπόν πολλές φορές εδώ μέσα αλλά ας τα ξαναπούμε άλλη μια φορά.

Τώρα για τον όρο παιχνιδομηχανή δε ξέρω κατά πόσο οι ίδιοι το έβλεπαν έτσι. Ας δούμε λίγο σαν τι την προώθησαν.

http://www.youtube.com/watch?v=hWiOVa1R4m0

Οι δημιουργοί της σύμφωνα με τα λεγόμενα τους ξεκίνησαν για παιχνιδομηχανή αλλά στο δρόμο ήθελαν να φτιάξουν έναν σύγχρονο υπερυπολογιστή. Δε νομίζω να θέλει κάποιος ένα preemptive multitasking OS με plug and play, hardware με Ι/Ο σε 4 drives ταυτόχρονα, Genlock, δύο Ι/Ο slots για να παίζει παιχνίδια.

Από κει και πέρα αν έχεις ένα τόσο δυνατό hardware δεν θα το εκμεταλευτείς για να φτιάξεις παιχνίδια; Όταν τα PC έφτασαν σε ισχύ την Amiga δεν έγινε η έκρηξη στα παιχνίδια; Ας θυμηθούμε πως ήταν τα παιχνίδια των PC την δεκαετία του 80 με το χρέπι hardware και πως το 90+.

Έβλεπα στο Facebook τις προάλλες ένα νήμα που άνοιξε κάποιο μέλος του group μας για τον παιδικό του πόθο. Όλοι όσοι είχαν επαφή με την εποχή θυμούνται το δέος που δημιουργούσε η παρουσία μιας Amiga και ότι ήταν κρυφός πόθος. Είχαμε πολλές τέτοιες μαρτυρίες κάτι που δε νομίζω να ισχύει στον ST

Ή για την χαμηλότερη τιμή του θα τον προτιμούσες, ή γιατί το ίδιο είχαν οι φίλοι σου ή για ιδεολογικούς λόγους

-είχα Ford, θέλω Ford

-είμαι υπερ των αδύναμων αυτού του πλανήτη, κάτω το κεφάλαιο :) Όλοι όσοι έχουν Amiga είναι "κακοί" πλούσιοι που κάνουν επίδειξη.

Δεν λαμβάνω υπόψη όσους το επιλέγουν για συγκεκριμένη δουλειά. Ο δικός μου ST έκανε παρέα στο Korgάκι μου μαζί με το Pro24. Αλλά μέχρι εκεί, δεν υπάρχει καμία σύγκριση με Amiga
 
Εβαλες video με την παρουσιαση της Amiga 1000 ? Που δεν την αγορασε κανεις οταν κυκλοφορουσε ως demo μηχανακι στα computershops ?

Γιατι το χειμωνα του 87 αγορασε ο κοσμος amigες - την 500 - που τις ελειπαν διαφορα απο το "demo" μηχανημα.

Μεχρι τοτε οποιος ηθελε 16bit μηχανημα με απεριοριστες για την εποχη δυνατοτητες ειχε ηδη αγορασει ST.

Ο ST δεν δημιουργησε ποθο αναμονης - γιατι ηταν ηδη εκει - στα ραφια. Ενω εσυ εβλεπες στο The Computer Shop τα demos ενος μηχανηματος που τελικα αγορασες ως συλλεκτικο μετα απο 20 χρονια.....εχει διαφορα αγαπητε Αντωνη.

Αν το σοβαρο κριτηριο ειναι το οτι σε καποια παιχνιδια υπηρχε ingame μουσικη - ναι η παιχνιδομηχανη της Commodore τα πηγε ισως (ισως) καλυτερα - Αν μιλαμε για τον κορυφαιο 16bit Home micro, η επιλογη ηταν ξεκαθαρη χρονια πριν κυκλοφορησει το 500αρακι...

Αυτα για το "Κεφαλαιο" και τους "Αδυναμους" αυτου του πλανητη στα επιστρεφω ασχολιαστα - μιας και αποτελουν "προσωπικα" χτυπηματα χωρις κανενα βαθος.
 
herco είπε:
Εβαλες video με την παρουσιαση της Amiga 1000 ? Που δεν την αγορασε κανεις οταν κυκλοφορουσε ως demo μηχανακι στα computershops ?
Έβαλα το video της παρουσίασης της Amiga κάτω από την πρόταση

****Τώρα για τον όρο παιχνιδομηχανή δε ξέρω κατά πόσο οι ίδιοι το έβλεπαν έτσι. Ας δούμε λίγο σαν τι την προώθησαν.*****

Ήταν ένα επιχείρημα που αποδυκνείει ότι οι δημιουργοί της δεν την έβλεπαν σαν παιχνιδομηχανή. Το ίδιο και η Commodore όταν την λάνσαρε δεν την έβλεπε σαν παιχνιδομηχανή.

herco είπε:
Γιατι το χειμωνα του 87 αγορασε ο κοσμος amigες - την 500 - που τις ελειπαν διαφορα απο το "demo" μηχανημα.
Σαν τι; Τι είχε η 1000 που δεν είχε η 500; Μπορώ να σου πω κάποια που δεν είχε η 1000. Η σμίκρυνση ήταν αποτέλεσμα της εξέλιξης, πολλά chips ενοποιήθηκαν, ο Agnus δεν πήρε τυχαία το όνομα Fat στην 500, το μηχάνημα απέκτησε ROM και δε χρειαζόταν να bootάρεις με kickstart πλέον, οι ίδιοι οι σχεδιαστές της 1000 είχαν εντυπωσιαστεί από το κατόρθωμα της Γερμανικής Commodore, δεν πίστευαν ότι ήταν δυνατό κάτι τέτοιο.

herco είπε:
Μεχρι τοτε οποιος ηθελε 16bit μηχανημα με απεριοριστες για την εποχη δυνατοτητες ειχε ηδη αγορασει ST.
Αυτό δεν το κάνει καλύτερο σαν μηχάνημα, αν εγώ δεν μπορώ να αγοράσω μια Amiga 1000 γιατί θέλω και τα δύο νεφρά μου δεν την κάνει χειρότερο μηχάνημα, αυτό που ίσως θέλεις να πεις είναι ότι την κάνει λιγότερο value for money μηχάνημα.

herco είπε:
Ο ST δεν δημιουργησε ποθο αναμονης - γιατι ηταν ηδη εκει - στα ραφια. Ενω εσυ εβλεπες στο The Computer Shop τα demos ενος μηχανηματος που τελικα αγορασες ως συλλεκτικο μετα απο 20 χρονια.....εχει διαφορα αγαπητε Αντωνη.
Εγώ δεν μίλησα για πόθο αναμονής, εγώ μίλησα για πόθο και το impact που έχει δημιουργήσει αυτό το μηχάνημα από τότε που βγήκε μέχρι σήμερα. Αυτό που μας έμεινε από την πρώτη επαφή με αυτό το μηχάνημα, που ακόμη και σήμερα αναπολούμε. Ακόμα θυμάμαι τον κόσμο με κολλημένη τη μύτη στη τζαμαρία των μαγαζιών, τον χαμό που γινόταν στις εκθέσεις. Ακόμα θυμάμαι τη πρώτη φορά που είδα πραγματικό multitasking, ένα Unix-like σύστημα με πραγματικά devices, dev: για όσους θυμούνται, εντυπωσιακό software emulation σε ένα παράθυρο, πράγματα που τώρα έχουμε σαν standard τότε ήταν η πρώτη φορά που τα αντικρίσαμε.

Στο video που έδωσα δείχνει τον 8088 emulator να τρέχει παράλληλα με άλλα προγράμματα, θυμάμαι έγραφα κείμενα για τη σχολή, είχα ανοιχτό το τερματικό με τη BBS και κατέβαζα προγράμματα και άκουγα μουσική, πράγματα που κάνω και σήμερα ξεκίνησαν από κει πρώτη φορά. Και δεν εννοώ TSR και accessories μιλάω για πραγματικό scheduling των εφαρμογών με την κάθε μια σε δικό της παράθυρο.

herco είπε:
Αυτα για το "Κεφαλαιο" και τους "Αδυναμους" αυτου του πλανητη στα επιστρεφω ασχολιαστα - μιας και αποτελουν "προσωπικα" χτυπηματα χωρις κανενα βαθος.
Δεν ξέρω γιατί το πήρες προσωπικά, είναι μέσα στην ψυχολογία μας πολλές φορές να επιλέγουμε/δενόμαστε με αυτό τον τρόπο.
 
Δες λοιπον και το βιντεο της παρουσιασης του επαγγελματικου μηχανηματος της Sinclair Research ονοματι QL - γιατι μαλλον ξεχασες οτι και εκει ειχε συστοιχιες με (micro)drives και compilers και multitasking - και τελικα ειδαμε ενα χαλι (μαυρο) με καλωδια και "ιπταμενες" κολλησεις που απλα δεν δουλεψε.

Ετσι λοιπον - ενω στην παρουσιαση της Amiga 1000 το 1985 εχει ολα αυτα τα καλουδια που εγραψες - 2 χρονια μετα ειδαμε ενα κουτσουρεμενο (οπτικα και σχεδιαστικα) μηχανακι - που το απεκτησαν παιδακια για να παιζουν παιχνιδια με ingame μουσικη - και που εξακολουθουν 30 χρονια μετα να κανουν κοντρες με αλλους χρηστες για το ποσο καλο ηταν το ταδε παιχνιδι στο δικο τους και οχι στου απεναντι. Ποιος 8088 emu και unix feeling...

Προφανως - εισαι της ιδια λογικης - μιας και δεν θες να καταλαβεις το επιχειρημα οτι ΔΕΝ υπηρχε amiga πουθενα για 2+ χρονια και δεν υπηρξε ποτε θεμα κοστους. Πες επιτελους αυτο που ξερουμε ολοι - οτι το μηχανημα στο οποιο αναφερεσαι (Amiga 1000) δεν κυκλοφορησε ποτε πραγματικα - να τελειωνουμε καποια στιγμη.

Και εν κατακλειδι ειναι πιο ανθρωπινο να παραδεχτει καποιος οτι ειναι fanboy της Commodore - παρα να βγαλει ολους τους διαφωνουντες ως ψυχολογικα διαταραγμενους που δεν μοιραστηκαν το ιδιο ψωνιο με αυτον.
 
herco είπε:
Και ληγμενο γαλα να πιεις - αλλη αισθηση θα εχει... Γενικα, συγκρινουμε τον κορυφαιο 16bito home υπολογιστη με μια παιχνιδομηχανη που λανθασμενα της τοποθετησαν πληκτρολογιο - ειναι αδικη και ατοπη η οποια (ο Θεος να την κανει) συγκριση.
Ασε που μπορεiς να τρεξεις και Linux στον κορυφαιο 16bito home υπολογιστη

ουπς ξεχασα ,

ο 68000 δεν ειχε MMU ...

Συνεχιστε ... παρακαλω

ηθελα απλως να ριξω λιγο L..αδακι στο Flame.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Δεν υπηρχε Linux ετσι και αλλιως τοτε, Νεμο - εξαλλου μονο οι amigaδες επαιζαν παιχνιδια σε ανωτερα λειτουργικα :p
 
Αγαπητέ Ηρακλή, μη χαλιέσαι γιατί τα έχουμε πει ξανά και ξανά στα προηγούμενα 1237 ποστς...

Συμπερασματικά:

*Δεν* μπορώ να καταλάβω το κόλλημα του Wally με τα SEGA machines αφού λατρεύω τα Playstation

*Δεν* μπορώ να καταλάβω το κόλλημα του metalcandyman με το Wii U αφού θεωρώ ανώτερο το PS4

*Δεν* μπορώ να καταλάβω τι βρίσκει κάποιος στον Παντελίδη αφού εγώ πεθαίνω για Κορκολή :p

Έτσι λοιπόν, δεν περιμένω να καταλάβουν οι "απέναντι" τι βρήκα εγώ και κόλλησα με τον Atari ST και δεν έχει καμία σημασία να τα αναφέρω για πολλοστή φορά.

DINO

(Φτωχαδάκι, γραφικός και λάτρης του περιθωρίου)
 
herco είπε:
Δες λοιπον και το βιντεο της παρουσιασης του επαγγελματικου μηχανηματος της Sinclair Research ονοματι QL - γιατι μαλλον ξεχασες οτι και εκει ειχε συστοιχιες με (micro)drives και compilers και multitasking - και τελικα ειδαμε ενα χαλι (μαυρο) με καλωδια και "ιπταμενες" κολλησεις που απλα δεν δουλεψε.
Το video να ξαναπώ για άλλη μια φορά το έδωσα για να στηρίξω το επιχείρημα ότι η Commodore δεν προόριζε την Amiga ως παιχνιδομηχανή. Δε ξέρω γιατί αναφέρεις τον QL και τις κατασκευαστικές αστοχίες που είχε.

herco είπε:
Ετσι λοιπον - ενω στην παρουσιαση της Amiga 1000 το 1985 εχει ολα αυτα τα καλουδια που εγραψες
Ένα-Ένα. Τι από αυτά που έγραψα δεν έχει η 500;

herco είπε:
- 2 χρονια μετα ειδαμε ενα κουτσουρεμενο (οπτικα και σχεδιαστικα) μηχανακι - που το απεκτησαν παιδακια για να παιζουν παιχνιδια με ingame μουσικη - και που εξακολουθουν 30 χρονια μετα να κανουν κοντρες με αλλους χρηστες για το ποσο καλο ηταν το ταδε παιχνιδι στο δικο τους και οχι στου απεναντι. Ποιος 8088 emu και unix feeling...
Τελικά είναι κουτσουρεμένο οπτικά και σχεδιαστικά; Αυτό είναι το πρόβλημα μας; Το ότι μίκρυνε η ολοκλήρωση και δε χρειαζόταν πλέον ανεμιστήρα και τη χώρεσαν κάτω από το πληκτρολόγιο το κάνεις και ακούγεται κακό! Τώρα αν η σχεδίαση δεν αρέσει σε κάποιους αυτό δεν το κάνει χειρότερο σαν μηχάνημα. Πως βγάζεις τον ST καλύτερο από την Amiga τεχνολογικά με αυτό το επιχείρημα;

Το ποιοι το απέκτησαν και τι το έκαναν πάλι δεν απαντάει σαν επιχείρημα, "ο ST είναι καλύτερο μηχάνημα". Τα χαρακτηριστικά είναι εκεί και είναι μετρήσιμα, τα έχει αυτά ο ST?

herco είπε:
Προφανως - εισαι της ιδια λογικης - μιας και δεν θες να καταλαβεις το επιχειρημα οτι ΔΕΝ υπηρχε amiga πουθενα για 2+ χρονια και δεν υπηρξε ποτε θεμα κοστους. Πες επιτελους αυτο που ξερουμε ολοι - οτι το μηχανημα στο οποιο αναφερεσαι (Amiga 1000) δεν κυκλοφορησε ποτε πραγματικα - να τελειωνουμε καποια στιγμη.
Με μπερδεύεις. Tελικά ο ST είναι

-ο καλύτερος 16bit υπολογιστής μέχρι το 87 που κυκλοφόρησε η Amiga 500?

-ο καλύτερος 16bit υπολογιστής μέχρι το 87 γιατί δεν είχε κυκλοφορήσει η Amiga 1000 μέχρι τότε?

-ο καλύτερος 16bit υπολογιστής μέχρι το 87 γιατί δεν είχε κυκλοφορήσει η Amiga 1000 στην Ελλάδα?

-ο καλύτερος 16bit υπολογιστής μέχρι το 87 γιατί δεν αγόραζε κανείς την 1000 επειδή ήταν ακριβή?

-άλλο

Έχω ξαναβάλει τις πωλήσεις σε προηγούμενο post. Παρόμοιες πωλήσεις είχαν τα 2 πρώτα χρόνια

herco είπε:
Και εν κατακλειδι ειναι πιο ανθρωπινο να παραδεχτει καποιος οτι ειναι fanboy της Commodore - παρα να βγαλει ολους τους διαφωνουντες ως ψυχολογικα διαταραγμενους που δεν μοιραστηκαν το ιδιο ψωνιο με αυτον.
Ή μπορούμε να επιχειρηματολογήσουμε πάνω στις απόψεις μας και να υπάρχει ένας ήρεμος και επικοδομητικός διάλογος.

@Dino

Έχεις απαντήσει εδώ πως αποφάσισες την αγορά του ST

Κατά κάποιο τρόπο, όπως λες, ίσως ναι... Όμως αφού έμεινα ευχαριστημένος με την επιλογή που έκανα σε οχτάμπιτο μηχάνημα, παρόλο που δεν μπορούσα να παίξω όλα τα παιχνίδια που έβλεπα στο PIXEL, προχώρησα στην απόκτηση του ST, χωρίς ίχνος "οπαδισμού".Απλά το θεώρησα μια αναβάθμιση σε ένα γνώριμο έδαφος και πραγματικά, τέτοια ήταν...
Που σημαίνει Ford είχα ημουν ευχαριστημένος, Ford θα πάρω. Μια χαρά σκέψη, δεν καταλαβαίνω που είναι η παρεξήγηση.
 
Just for the record, μπορείς να τρέξεις Linux σε Atari ST, δείτε το UcLinux. Δεν ξέρω αν η Amiga μπορεί να το υποστηρίξει μιας και ο ST είχε κάποια MMU.

Στα υπόλοιπα, η Amiga είχε καλύτερο gaming hardware. Αν δούμε τα extra που έχει η Amiga αφορούν στα παιχνίδια (και βοηθούν στη σχεδίαση γραφικών άρα μπορεί κανείς να πει ότι η Amiga κατασκευάστηκε για pixel painting). Αντίθετα δεν είναι καθόλου καλή για CAD (flickering σε υψηλή ανάλυση), για χειρισμό μηχανημάτων και επιστημονικών οργάνων (DMA μέσω της ASCI port), DTP, γλωσσολογία λόγω του πως χειρίζεται τα Fonts (εισάγετε όνομα γνωστού γλωσσολόγου και φιλοσόφου που χρησιμοποιούσε Atari ST). Αυτό που έλεγα πάντα Shock, είναι ότι η Amiga είναι αρκετά καλύτερη παιχνιδομηχανή αλλά έχει βασικές ελλείψεις ως ολοκληρωμένος υπολογιστής.

P.S. Γιατί ο ST δεν είχε preemptive multitasking λειτουργικό. Αρχικά το TOS επιτρέπει cooperative multitasking, αυτό σημαίνει ότι με τα Desk accessories μπορείς να έχεις επτά εφαρμογές που τρέχουν ταυτόχρονα και δεν μιλάμε για απλό task switching, οι εφαρμογές τρέχουν ταυτόχρονα. Όμως, 1 η μνήμη ήταν πολύ μικρή για να τρέξει αρκετές εφαρμογές, 2 δεν υπήρχε η δυνατότητα για memory protection λόγω του 68000, 3. Οι ανταγωνιστές του Atari ST ήταν τα DOS PC και κυρίως τα Mac. Και τα δύο δεν είχαν multitasking.
 
cooperative multitasking σημαίνει ότι δεν υπάρχει πραγματικός scheduler που σε κάθε κύκλο του αναπροσαρμόζει το "βάρος" της κάθε εφαρμογής. Δε λες όμως όλη την αλήθεια :)

Δεν είναι το θέμα πως θα τρέξεις παραπάνω από 1 πρόγραμμα σε ένα λειτουργικό που δεν έχει πραγματικό multitasking.

Πως θα μοιράσεις τα resources των εφαρμογών; Πως θα έχεις interprocess communication μεταξύ τους;

Αν κάποια εφαρμογή πέσει σε ένα infinite loop το λειτουργικό πως θα ανταποκριθεί;


Πως θα έχει το κάθε πρόγραμμα το δικό του παράθυρο; Πως δουλεύει ο event handler που πιάνει τα events από κάθε παράθυρο και τα σπρώχνει στην ανάλογη εφαρμογή;


 


Συμφωνώ ότι το λειτουργικό του ST είχε αντίπαλο το PC μιας και τα 2 έχουν λίγο πολύ τη βάση τους στο CP/M, 8+3 γράμματα στα αρχεία, παρόμοιο filesystem και άλλα.



Η Amiga δεν είχε τέτοιους περιορισμούς, δες την υλοποίηση του Exec, τα semaphore, την λογική του intuition και του AmigaDos.


 


Τώρα για το hardware πάλι δε λες όλη την αλήθεια. Να συγκρίνουμε την επεκτασιμότητα out of the box των 2 μηχανημάτων; Θες να δούμε το bandwidth που είχε η Paula στο DMA transfer?



Το plug and play δεν είναι επαγγελματικό feature?



To Genlock?


 


To επιχείρημα με το DTP είναι λίγο άκυρο (γνώμη μου). Αν θες DTP πας σε Mac, Quark Xpress, οθόνες πορτρέτου και υποστήριξη από όλη την αλυσίδα μέχρι το RIP. Για τον ίδιο λόγο που σε studio για midi sequencer θα έβλεπες ST και όχι Amiga.


 


Τώρα αυτό με τα fonts με έστειλες. Άνοιξα τον STE μου. Που είναι η υποστήριξη των Fonts? Που είναι τα preferences? Που είναι ο ορισμός από πιο physical ή virtual device θα τα φορτώνει; Όλα αυτά είναι υπαρκτά σε μια default Amiga. Προφανώς εσύ θα αναφέρεσαι σε κάποιο πρόγραμμα DTP που τα κάνει αυτά, αν κάνω λάθος διόρθωσε με


 


Χειρισμός επαγγελματικών οργάνων μπορώ να σου πω toaster πχ
 
Shock είπε:
@Dino

Έχεις απαντήσει εδώ πως αποφάσισες την αγορά του ST

Που σημαίνει Ford είχα ημουν ευχαριστημένος, Ford θα πάρω. Μια χαρά σκέψη, δεν καταλαβαίνω που είναι η παρεξήγηση.
Οι παρεξηγήσεις έχουν προηγηθεί πολλά ποστς πριν το δικό σου αγαπητέ Αντώνη.

Οι παρατηρήσεις που έκανα (και το είπα όταν ανέφερα τα 1000 τόσα ποστς) είναι για όλο το thread...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Dino ο ST και η Amiga ήταν μηχανήματα που τα άτομα που γράφουν σε αυτό το thread λάτρεψαν ίσως περισσότερο από τις κοπέλες του σχολείου τους :)

Είναι λογικό να έχει μείνει στο πίσω μέρος του μυαλού μας μια νότα "οπαδισμού" που αναλόγως το "γράψιμο" του καθενός μας μπορεί να υπάρξουν παρεξηγήσεις ακόμα και μεταξύ σχεδόν μεσήλικων (πλέον)!

Προσωπικά αυτοί οι δύο υπολογιστές ήταν αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μου για πολλά χρόνια.
 
Έτσι ακριβώς...

Δυστυχώς, όπως έχει ειπωθεί πάρα πολλές φορές, μας έφαγαν τα "σίδερα", όπως λες κι εσύ... ;)
 
Δεν μας τα λες καλα Αντωνη.

Το θεμα της οποιας συγκρισης ειναι γενικα αστειο - οπως και καποια απο τα επιχειρηματα που συνεχιζουν να γραφονται στο παρον thread.

Η Amiga 1000 παρουσιαστηκε στη Νεα Υορκη τον Ιουνιο του 1985 - 4 μηνες μετα δεν ειχε αποφασιστει ουτε που θα πουληθει ουτε ποτε και αν θα βγει Ευρωπαικη εκδοση [The Evening Independent 13 Σεπ 1985].

Το ιδιο διαστημα ολα τα Ελληνικα περιοδικα πληροφορικης - ακομα και αυτα που απλα μετεφραζαν το BYTE - ανεφεραν οτι 200 περιπου μηχανηματα ειχαν μοιραστει σε Computer shops στις Ηνωμενες Πολιτειες για demo. Στην Ευρωπη δεν εφτασε ουτε χαρτοκουτι πριν την Εορταστικη περιοδο - και παρολα αυτα υπαρχουν ανθρωποι που πιστευουν οτι το 1985 η Amiga 1000 πουλησε 100.000 κομματια - και το 1986 200.000 ...

Αν ειχαν πουληθει 300.000 κομματια - κατα τον οποιο κυριο ανεβασε αυτα τα νουμερα στο ιντερνετ - τοτε αφενος θα ειχαμε πηξει στις μεταχειρισμενες (και εχει πολυ πλακα να δειτε ποσες 1000ρες κυκλοφορουν και σε τι τιμες) - και ισως δεν ειχε χρειαστει να κυκλοφορησει η "τεχνολογικη της εξελιξη" (κατα Αντωνη) Amiga 500.

Η εξελιξη αυτη δηλαδη που δημιουργησε το 1987 ενα μηχανημα εμφανησιακα (και οχι μονο) ταυτοσημο με τον 520ST του Γεναρη του 1985...

Εβαλαν και 512kb RAM - οσο ειχε ο ST 2 1/2 χρονια πριν - κρατησαν τα MHZ στα 7κατι - χαμηλοτερα απο τα 8 του ST - με τα γνωστα πλαστικα 3ης ποιοτητας - και voila το τεχνολογικο θαυμα..

Πολυ ωραια αυτα που αναφερεις περι "Exec, τα semaphore, την λογική του intuition/ interprocess communication" κλπ κλπ αλλα εδω και 125 σελιδες οι περηφανοι κατοχοι της Amiga ουρλιαζουν για τα sprites το scrolling και την ingame music των παιχνιδιων τους....κονσολομαχια κανονικη - Αυτοι που οριοθετησαν ως σοβαρο μηχανημα την Amiga 1000 πρεπει να εκαναν ολοι χαρακιρι μεχρι το 1990 το πολυ.

Αληθεια ολες αυτες τις σοβαρες εφαρμογες για την Amiga που τις εβρισκες το 1987-1988 ? Και που τις δουλεψες ? Στο 1084 ? Υπηρξε κανα 80στηλο προγραμμμα που να μπορουσε ανθρωπος να το δουλεψει για πανω απο 15 λεπτα ?

Το μονοχρωμο υψηλης αναλυσης του ST το δουλεψες τοτε καθολου ? ειδες για τι ειδους διαφορα μιλαμε ?

Στην ταξη μου το 87-88 οι κατοχοι Amiga500 δεν εβρισκαν ουτε compilers Pascal/Cobol για την υλη του Σχολειου. Εσυ που τα εβρισκες αυτα τα προγραμματα ? Γιατι ακομα και σαν κοπιες τα "σοβαρα" προγραμματα του ST υπηρχαν παντου.

Για να κλεισω (απο την μερια μου) αυτο το θεμα - Ναι, οι συνολικες πωλησεις της οικογενειας Amiga ειναι σημαντικα υψηλοτερες απο αυτες των ST - Οι 300.000 πωλησεις της Amiga 1000 στο διαστημα 85-86 ειναι αστειο μεγεθους σουπερνοβα. Η αρχικη "επαγγελματικη" σχεδιαση της Amiga ηταν απλα μια αποτυχια - το μηχανημα ειχε απλα και μονο τα προσοντα (πληρωμενα απο την Atari και με δικαιωση στα δικαστηρια) να ξεχωρισει για τα ανωτερα στον χωρο των micros, παιχνιδια - και αυτο και μονο καταφερε.

Η συνολικη εικονα για τα 2 αυτα μηχανηματα - απο οποιον τα εζησε απο κοντα τοτε - και οχι μετα το 1993 - ειναι ξεκαθαρη για το απο που προηλθαν - ποιος ηταν ο στοχος τους - τι προσφεραν - και τι αφησαν πισω τους.

Και "νικητης" δεν βγαινει το SOTB και τα guru meditations...
 
Shock είπε:
cooperative multitasking σημαίνει ότι δεν υπάρχει πραγματικός scheduler που σε κάθε κύκλο του αναπροσαρμόζει το "βάρος" της κάθε εφαρμογής. Δε λες όμως όλη την αλήθεια :) Δεν είναι το θέμα πως θα τρέξεις παραπάνω από 1 πρόγραμμα σε ένα λειτουργικό που δεν έχει πραγματικό multitasking.

Πως θα μοιράσεις τα resources των εφαρμογών; Πως θα έχεις interprocess communication μεταξύ τους;

Αν κάποια εφαρμογή πέσει σε ένα infinite loop το λειτουργικό πως θα ανταποκριθεί;


Πως θα έχει το κάθε πρόγραμμα το δικό του παράθυρο; Πως δουλεύει ο event handler που πιάνει τα events από κάθε παράθυρο και τα σπρώχνει στην ανάλογη εφαρμογή;


 


Συμφωνώ ότι το λειτουργικό του ST είχε αντίπαλο το PC μιας και τα 2 έχουν λίγο πολύ τη βάση τους στο CP/M, 8+3 γράμματα στα αρχεία, παρόμοιο filesystem και άλλα.



Η Amiga δεν είχε τέτοιους περιορισμούς, δες την υλοποίηση του Exec, τα semaphore, την λογική του intuition και του AmigaDos.
 

 


Το μοίρασμα των πόρων γίνεται από το AES. Πιο συγκεκριμένα με δύο συναρτήσεις, evnt_multi() και evnt_timer() όπου ορίζεται το πως θα γίνεται η εναλλαγή των πόρων της CPU. Αν και το AES κάθε φορά που καλείται ένα desk accessory σταματάει την εκτέλεση της άλλης εφαρμογής με χρήση αυτών των συναρτήσεων μπορούμε να έχουμε, και όπου χρειάζεται συμβαίνει, "κανονικό" multitasking. Αυτή την ιδιότητα εκμεταλλεύεται και το Geneva που προσφέρει την ίδια εμπειρία με ένα multitasking λειτουργικό αν και για να είμαστε σωστοί πρόκειται για cooperative multitasking. Τώρα για το interprocess communication δεν το ξέρω, ίσως γράφοντας στην διεύθυνση μνήμης μιας άλλης εφαρμογής. Αλήθεια, σε ένα λειτουργικό σύστημα χωρίς memory protection τι συμβαίνει όταν συμβεί αυτό;



http://toshyp.atari.org/en/008002.html

 




Τώρα για το hardware πάλι δε λες όλη την αλήθεια. Να συγκρίνουμε την επεκτασιμότητα out of the box των 2 μηχανημάτων; Θες να δούμε το bandwidth που είχε η Paula στο DMA transfer?
Το plug and play δεν είναι επαγγελματικό feature?



To Genlock?
 


Αναφέρεσαι στις zorro και τις clock port? Το plug and play δεν μου κάνει εντύπωση, κι εγώ όταν συνδέω την κάρτα δικτύου μου στην Cartridge port του Atari αναγνωρίζει ότι υπάρχει συσκευή. O Driver φορτώνεται από τον δίσκο, εκτός και αν υπάρχει στο firmware της συσκευής οπότε φορτώνεται αυτόματα, όπως γίνεται για παράδειγμα στο IDE ROM port interface όπου ο Driver εγκαθίσταται στο δίσκο και φορτώνεται αυτόματα. Αυτό δεν εννοείς με plug and play? Για το Genlock, ναι είναι εντυπωσιακό feature αν θες να περάσεις γραφικά σε αναλογικό βίντεο και ναι θέλεις extra h/w για να κάνεις το ίδιο στον ST αλλά ήδη παραδέχτηκα ότι η Amiga είχε gaming και pixel h/w.



Σε ότι αφορά την Paula ναι, θα ήθελα να ξέρω το bandwidth. Aν παίρνει όλη την bus είναι περίπου 16-bit x 3.07ΜΗz = 6ΜΒ/s. Βέβαια δεν το κάνει σίγουρα μιας και η CPU χρησιμοποιεί την bus κάθε δεύτερο κύκλο (αν δεν κάνω λάθος) οπότε το θεωρητικό μέγιστο είναι 3MB/s. Εντυπωσιακό, η ASCI port έχει 8MBits /s.



http://www.paskud.pl/service/service.html

 




To επιχείρημα με το DTP είναι λίγο άκυρο (γνώμη μου). Αν θες DTP πας σε Mac, Quark Xpress, οθόνες πορτρέτου και υποστήριξη από όλη την αλυσίδα μέχρι το RIP. Για τον ίδιο λόγο που σε studio για midi sequencer θα έβλεπες ST και όχι Amiga.
 


Αναφέρομαι κατά κύριο λόγο στο Calamus αν και υπήρχαν και άλλα όπως το Timeworks publisher. Τώρα δεν έχω ασχοληθεί ιδιαίτερα με DTP αλλά μάλλον το ότι το πρόγραμμα εξακολουθεί να πωλείται και να ανανεώνεται για Atari κάτι λέει. Το Calamus και το Cubase είναι οι ναυαρχίδες των προγραμμάτων για ST. Το Cubase δεν βγαίνει άλλο αλλά το Calamus ναι. Μπορείς να μου πεις κάποιο από τα προγράμματα ναυαρχίδες για Amiga το οποίο εξακολουθεί να εκδίδεται για Amiga?


 




Τώρα αυτό με τα fonts με έστειλες. Άνοιξα τον STE μου. Που είναι η υποστήριξη των Fonts? Που είναι τα preferences? Που είναι ο ορισμός από πιο physical ή virtual device θα τα φορτώνει; Όλα αυτά είναι υπαρκτά σε μια default Amiga. Προφανώς εσύ θα αναφέρεσαι σε κάποιο πρόγραμμα DTP που τα κάνει αυτά, αν κάνω λάθος διόρθωσε με

Αυτό συνέβη γιατί δεν φόρτωσες την δισκέτα με το GDOS. Κατά πάσα πιθανότητα δεν ήρθε με τον ST σου αλλά θα ήταν στο 90% των επεξεργαστών κειμένων που θα αγόραζες. Ναι και το TOS έχει κομμάτια του που φορτώνονται από το δίσκο δυστυχώς δεν μπορούν να χωρέσουν όλα σε μια ROM άσε που καμιά φορά είναι δεσμευτικό. Για παράδειγμα αυτό που χρησιμοποιήθηκε ως GDOS μετά το 88 ή τόσο ήταν το NVDI με πολύ περισσότερες ιδιότητες.



http://www.atariarchives.org/cfn/12/02/0077.php

 




Χειρισμός επαγγελματικών οργάνων μπορώ να σου πω toaster πχ
Αλλά μπορείς να μου πεις για φασματοσκόπια; Το είχα πετύχει όταν έκανα φασματοσκοπία Mossbauer στο μεταπτυχιακό μου. Επίσης θυμάμαι ότι το 92 στην Comdex η Atari είχε συνδέσει έναν ΤΤ σε ένα μηχάνημα που έραβε λογότυπα σε καπελάκια του baseball αλλά το μηχάνημα θα μπορούσε να είναι μια χαρά SΤ όχι για κανέναν άλλο λόγο αλλά γιατί η σύνδεση θα μπορούσε να γίνει μόνο με τρόπο που θα δούλευε το ίδιο σε ST.

http://link.springer.com/article/10.1007/BF02065754#page-1
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα