Amiga vs Atari ST

Τι συμβαίνει όμως αν η εφαρμογή σου χρειάζεται υποστήριξη για true type fonts ή κάποιο πρωτόκολλο ή οποιαδήποτε άλλη επέκταση;
 
Έκανες οτι κάνεις και σήμερα. Shared Libraries, αν υπάρχει τότε τη χρησιμοποιείς αλλιώς τη προσθέτεις εσύ.
 
Άρα μπορείς να θεωρήσεις το NVDI για παράδειγμα shared library? Άρα στην Amiga πρέπει να κοιτάξεις τη λίστα των shared libraries και το dev. Στον ST αυτά λοιπόν βρίσκονται όλα στο cookie jar.
 
ChrisTOS είπε:
Άρα μπορείς να θεωρήσεις το NVDI για παράδειγμα shared library?
Δεν ξέρω. Οι shared libraries είναι βιβλιοθήκες οι οποίες φορτώνονται on-demand από τις εφαρμογές που τις χρειάζονται. Δεν έχουν μπει μέσα στο πρόγραμμα κατά τη διάρκεια του link. Στην Amiga φορτώνονται μια φορά μόνο στην μνήμη. Αν δηλαδή έχεις 2 προγράμματα που χρησιμοποιούν την ίδια βιβλιοθήκη δεν παίρνει ένα αντίγραφο το καθένα.

Το ίδιο το λειτουργικό πλην kickstart βρίσκεται και αυτό σε shared libraries μέσα στο LIBS: directory.

Αν θες να χρησιμοποιήσεις floating point math functions θα ανοίξεις την mathffp.library, single precision την mathieeesingtrans.library και πάει λέγοντας.

Αν φτιάξω εγώ μια νέα βιβλιοθήκη για χειρισμό PNG αρχείων τη βάζω κάπου που την ανοίγει ο καθένας. Αν δεν την βρει τότε βάζει την δικη του υλοποίηση.

ChrisTOS είπε:
Άρα στην Amiga πρέπει να κοιτάξεις τη λίστα των shared libraries και το dev. Στον ST αυτά λοιπόν βρίσκονται όλα στο cookie jar.
Άλλο το device και άλλο οι shared libraries. Κοιτάς εκεί που θα περίμενες να βρεις αυτό που ψάχνεις, ότι γίνεται και σήμερα. Αν χρειάζεσαι κάποια υποστήριξη για sprites για παράδειγμα θα κοιτάξεις στα devices?
 
Το NVDI προσθέτει στο λειτουργικό κάποιες functions τις οποίες μετά το οποιοδήποτε πρόγραμμα μπορεί να τις καλέσει. Άρα είναι περίπου το ίδιο πράγμα. Φυσικά μπορώ να σου φέρω ένα κάρο παραδείγματα τέτοιων προγραμμάτων.

Στο δεύτερο κομμάτι, αυτό που λέω είναι ότι στο cookie jar μπαίνουν και devices (όπως cpu, κάρτες γραφικών κτλ κτλ) και επεκτάσεις στο σύστημα. Οπότε μια εφαρμογή κοιτάζοντας το cookie jar μπορεί να δει όλα όσα είναι εγκατεστημένα στο σύστημα.
 
ChrisTOS είπε:
Το NVDI προσθέτει στο λειτουργικό κάποιες functions τις οποίες μετά το οποιοδήποτε πρόγραμμα μπορεί να τις καλέσει. Άρα είναι περίπου το ίδιο πράγμα. Φυσικά μπορώ να σου φέρω ένα κάρο παραδείγματα τέτοιων προγραμμάτων.
Το (New)VDI δεν είναι μέρος του λειτουργικού; Εσύ αν κάνεις μια υλοποιήση ενός PNG reader για παράδειγμα, πως θα την κάνεις βιβλιοθήκη; Και αν την κάνεις με κάποιον συγκεκριμένο compiler, τα υπόλοιπα προγράμματα που θα ξέρουν από που να τη φορτώσουν και που είναι το stub της; Αυτό πρέπει να είναι default στο σύστημα και όχι στον compiler... πιστεύω.

Στην Amiga καλούσες OpenLibrary("filename",version) και τα υπόλοιπα τα αναλάμβανε το λειτουργικό

ChrisTOS είπε:
Στο δεύτερο κομμάτι, αυτό που λέω είναι ότι στο cookie jar μπαίνουν και devices (όπως cpu, κάρτες γραφικών κτλ κτλ) και επεκτάσεις στο σύστημα. Οπότε μια εφαρμογή κοιτάζοντας το cookie jar μπορεί να δει όλα όσα είναι εγκατεστημένα στο σύστημα.
Ναι αναφέρεσαι σε ένα πίνακα περιεχομένων. Όπως σου είπα στην Amiga υπήρχε το autoconfig και με το που έβαζες μια κάρτα την καταλάβαινε αυτόματα το σύστημα. Αλήθεια κάρτα γραφικών πως μπαίνει στον ST? Είχε κάτι σαν την Picasso ή Cybervision?
 
Όχι το NVDI δεν είναι μέρος του λειτουργικού, είναι προέκταση και βελτίωση, ένα TSR. Αν κάνω υλοποίηση ενός PNG reader θα είναι ένα TSR το οποίο τρέξω στο auto folder και αυτό θα μου δώσει μια συνάρτηση display_png(). Η εφαρμογή θα κοιτάξει για το αν βρει το cookie που θα' χω ορίσει και αν το βρει θα καλέσει την display_png() και θα δείξει το PNG. Αν αποφασίσω να κάνω κάτι πιο μοντέρνο θα χρησιμοποιήσω το LDG (GEM Dynamic Libraries). Τι κάνει αυτό; Είναι ένα TSR το οποίο εισάγει δύο συναρτήσεις στο λειτουργικό (και ένα cookie στο jar), την ldg_open() και την ldg_close(). Καλώντας την ldg_open φορτώνεις την αντίστοιχη βιβλιοθήκη και με την close την κλείνεις. Η εφαρμογή θα πρέπει να καλέσει την png.ldg

http://ldg.sourceforge.net/

Η κάρτα γραφικών στον ST μπαίνει με πολύ soldering, σε Mega ST στην expansion slot, σε MegaSTE και TT στις VME και στον falcon στην expansion slot.
 
ChrisTOS είπε:
Αν αποφασίσω να κάνω κάτι πιο μοντέρνο θα χρησιμοποιήσω το LDG (GEM Dynamic Libraries). Τι κάνει αυτό; Είναι ένα TSR το οποίο εισάγει δύο συναρτήσεις στο λειτουργικό (και ένα cookie στο jar), την ldg_open() και την ldg_close(). Καλώντας την ldg_open φορτώνεις την αντίστοιχη βιβλιοθήκη και με την close την κλείνεις. Η εφαρμογή θα πρέπει να καλέσει την png.ldg
Αυτό ακριβώς έλεγα, απλά στην Amiga δεν χρειάζεσαι third party υλοποίηση, τα προγράμματα δεν χρειάζεται να είναι ldg aware.

ChrisTOS είπε:
Η κάρτα γραφικών στον ST μπαίνει με πολύ soldering, σε Mega ST στην expansion slot, σε MegaSTE και TT στις VME και στον falcon στην expansion slot.
Καλή φάση
 
ChrisTOS είπε:
(...) την ldg_open() και την ldg_close(). Καλώντας την ldg_open φορτώνεις την αντίστοιχη βιβλιοθήκη και με την close την κλείνεις. Η εφαρμογή θα πρέπει να καλέσει την png.ldg(...)
Μου επιτρέπετε μια ερώτηση, μιας και βλέπω ότι το πήγατε στο προγραμματιστικό κομμάτι....

Υπήρχε κάπου, κάπως, με κάποια - οποιαδήποτε υλοποίηση, gc? (garbage collection)

Ή μάλλον να το θέσω πιο σωστά: υλοποιούνταν από το σύστημα ή κατά την ανάπτυξη εφαρμογών ήταν υπεύθυνος ο developer να μεριμνά για το "ξεσκουπίδιασμα"?

@Chris: αν είναι στο link που έβαλες, πες με να το διαβάσω, γιατί το πέρασα στα "γρήγορα"...
 
Απ΄όσο ξέρω ο garbage collector είναι κομμάτι της γλώσσας προγραμματισμού και όχι του λειτουργικού. Αν θυμάμαι καλά η GFA BASIC είχε μια μορφή garbage collection και υπήρχε και για ST kαι για Amiga.
 
Ναι, σωστά ξέρεις! :) Αφού ανέφερα ότι το πάτε στο προγραμματιστικό, εξού και η απορία μου! ;)

Έτυχε πρόσφατα και μιλούσα με έναν βετεράνο προγραμματιστή και συζητούσαμε για τις πρώιμες γλώσσες προγραμματισμού και τον τρόπο που γινόταν το gc.

Διαβάζοντας όλα αυτά που λέτε, απλά μου γεννήθηκε η απορία, αν οι γλώσσες προγραμματισμού που υπήρχαν τότε (είτε σε amiga, είτε σε atari) μπορούσαν να κάνουν χειρισμό των garbages, δεδομένου ότι η μνήμη είναι πολύ πιο περιορισμένη σε σχέση με τώρα, πράγμα που σημαίνει ότι ο προγραμματιστής είχε ένα ακόμα πράγμα στο κεφάλι του ν' ανησυχεί και λογικά θα έπρεπε να κάνει εξαιρετικό optimization...

Απορία ψάλτου βηξ! :)
 
Ο πιο κρίσιμος προγραμματισμός γινόταν σε ASM ή C. Σε αυτό το επίπεδο δεν προβλεπόταν garbage collection οπότε ήσουν υποχρεωμένος να ελέγχεις τι κάνεις και που.
 
atari vs amiga

καλημερα σε ολα τα παιδια του forum

χρονια τωρα ακουγα για τον πολεμο

μεταξι αμιγκα και αταρι.

και τα δυο πολι καλα μιχανακια.

ηχαν οντοσ διαφορα σε τεχνολογια
 
amiganasa1.jpg

Gary Jones (Left) and Hal Greenlee (Right) in Hanger AE, Cape Canaveral Air Station

In an interview dating back to 1999, Gary Jones, principal systems engineer for NASAʼs software systems at Cape Canaveral puts the quality of the Amiga this way:
It just turned out that it was a good machine (the Amiga). The things that make a machine good for playing games also tend to make it good for processing and displaying data, because youʼve got some of the same problems. You need a very efficient, very fast operating system, and the Amiga has that and very little overhead too. Thatʼs what makes it nice; we donʼt load down the system running the overhead; we can just process the data.”




From a price perspective, he adds that apparently NASA couldnʼt believe that a system as cheap as the Amiga could be so powerful and reliable:


“If itʼs not a PC, NASA gives us a lot of grief when we try to buy anything to go with the Amiga. They want us to buy PCs and run Windows 95 and NT. We keep trying to tell them itʼs not fast enough so they tell us to buy DEC Alphas. We tell them itʼs too expensive. They donʼt like the Amiga; it doesnʼt cost enough.“


And the Amiga, above all, was a very reliable system, or how else could you trust several parts of the operations of spacecraft like the Atlas-Centaurs, Delta II and Delta III, a couple different models of the Titan and even the Space Shuttle!

Credit also goes to the people at Commodore, who were, as NASA employees put it, amazing in the level of co-operation (and one of the reasons they didnʼt go the Mac route):


“And Commodore was easy to work with back then. When we asked for documentation, they sent us a stack of documentation about four feet high. They were willing to tell us everything about their machine. Since we had to design some custom hardware to go inside, it really helped to know exactly how everything worked.”


The Amiga line at NASA lasted until 2004 and eventually decommissioned in 2006, another testament to the great products Commodore gave us.

Report : Amiga at NASA

(Article written by Bob Castro - March 1999)
http://obligement.free.fr/articles_traduction/amiganasa_en.php

amiganasa2.jpg

Amiga screen displays live user data from the orbiting space shuttle

amiganasa5.jpg

Amiga 4000s photographed at work during Jan. 1998 shuttle mission to Russian Mir.

nasa_amiga_2.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Nemo είπε:
Το μπουρί πίσω, το βλέπετε; Είναι για να βγαίνουν οι καπνοί από τις Αμίγκες... :p

Αφού το έκαναν, ας το έκαναν σωστά. Στην εικόνα θα έπρεπε να βλέπαμε τουλάχιστον 4096 χρώματα ταυτόχρονα στην οθόνη. :p

Μα που πήγαν όλοι;

Παίζουν Atari!!! :p

(Ξέρω, έχω αρχίσει και ακούγομαι σαν τον Σπύρο!)
 
DINO είπε:
Μα που πήγαν όλοι;


Nemo είπε:
From a price perspective, he adds that apparently NASA couldnʼt believe that a system as cheap as the Amiga could be so powerful and reliable:

“If itʼs not a PC, NASA gives us a lot of grief when we try to buy anything to go with the Amiga. They want us to buy PCs and run Windows 95 and NT. We keep trying to tell them itʼs not fast enough so they tell us to buy DEC Alphas. We tell them itʼs too expensive. They donʼt like the Amiga; it doesnʼt cost enough.“
Μα που πηγαν οι .... Atari ????

DINO είπε:
Yποννοεις οτι ηταν καλοι μονο για παιχνιδια :p ?
 
ΧΑΧΑΧΑ!!! Δε διευκρίνησα ποιά Atari.

Μπορεί να λέω και για το 2600 ή το Jaguar...

:D
 
DINO είπε:
ΧΑΧΑΧΑ!!! Δε διευκρίνησα ποιά Atari.Μπορεί να λέω και για το 2600 ή το Jaguar...

:D
Μάλλον για το 2600 μιλούσες. Το Jaguar ΔΕΝ ήταν καλό για παιχνίδια ;)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
DINO είπε:
Μα που πήγαν όλοι;Παίζουν Atari!!! :p

Nemo είπε:
Yποννοεις οτι ηταν καλοι μονο για παιχνιδια :p ?

billy είπε:
Μουαχαχαχά !! Κορυφαία "τάπα". :rofl: Τα σέβη μου !!
Έλα, πείτε την αλήθεια...

Πόσες φορές σας είχε δει κάποιος να παίζετε μπροστά στην Amiga, και είπε:

"Ααααα!!! Παίζεις Ατάρι;" ;
 
Πίσω
Μπλουζα